LG 49SJ810V - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
6,20 cm dikte
49,0 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 9 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

N-power 14-12-2017

Levendige kleuren maar slechte uniformiteit en zwartwaarden

De kleuren en kijkhoeken van deze TV zijn vrij goed, niettemin heeft de TV ook veel afwijkingen zoals banding en "Dirty Screen Effect" bij beweging.

Bij donkere beelden vallen ook de slechte zwartwaarden erg op omwille van het relatief lage contrast, zo mis je veel details bij donkere scenes.

De bewegingsscherpte is matig ondanks de vele functies zoals Real Cinema en TruMotion. De meeste van deze instellingen kunnen het beeld maar weinig scherper maken.

De bediening van de TV is daarentegen vrij goed en de mogelijkheden zijn heel compleet. Het toestel ondersteunt veel formaten en de ingebouwde mediaspeler heeft geen problemen om de meeste bestandstypes af te spelen inclusief nieuwe HDR standaarden.

De geluid is goed te noemen, echter is de TV zeker niet dun te noemen omdat de onderkant erg naar achter springt wat problemen kan geven bij VESA montage aangezien de achterkant niet vlak is.
Ook op het vlak van cablemanagement is weinig positiefs te melden aangezien de aansluitingen ver aan de buitenkant zitten en ook verkeerd georiënteerd zijn zodat je kabels een scherpe bocht moeten maken.

De upscaling van SD en HD beelden kan beter, de achtergronden zien er soms een beetje korrelig / mistig uit.

Je kan een video bekijken op Youtube die de problemen van dit toestel met banding / beweging goed weergeeft, met de zoekterm LG 49SJ810V banding

Pluspunten

• Kleurweergave
  • Brede kijkhoeken
  • Bediening

Minpunten

• Veel verticale lijnen bij beweging
  • Slechte uniformiteit verlichting
  • Bewegingsscherpte matig
  • Grijze kader weerkaatst licht

DAT 21-02-2018

Uitstekend beeld, goed geluid, instellingen ingewikkeld.

Ik heb een week eerder deze TV gekocht, maar die bleek defect. Nu (14 februari 2018) omgeruild en deze geeft gelukkig geen problemen. Beeld is uitstekend, geluid is goed. Ik vind alleen de instellingen omslachtig en ingewikkeld, had wel wat simpeler gekund. Mooi design.

Pluspunten

• Uitstekend beeld
  • Goed geluid
  • Mooie vormgeving

Minpunten

• Instellingen omslachtig en ingewikkeld

Andre 21-01-2018

Mooi beeld redelijk geluid

Het beeld van deze tv is werkelijk heel mooi, het geluid is redelijk goed voor een platte tv. Het besturings systeem en de magic remote control werken super!
De prijs kwaliteit verhouding is prima aangezien deze tv de kwaliteit van een OLED tv dicht benaderd!

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Geluidskwaliteit
  • Besturings systeem
  • Afstandsbediening

At Draaisma 02-01-2018

Mooi scherp beeld, goede prijs-kwaliteit verhouding

Goed geprijsde UHD TV met mooi beeld en goed geluid. Enige nadeel is dat onze Ziggo horizon box niet gekoppeld kan worden aan de Magic afstandsbediening

Pluspunten

• Prijs/kwaliteit verhouding
  • Beeldscherpte
  • Geluidskwaliteit
  • Lage energieverbruik

Minpunten

• Koppeling aan ziggo-horizonbox

Jeedee 31-12-2017

Gewoon de MAX

Wat een beeld, mogelijkheden, kwaliteit en prijs.
Wie een Oled wat te duur vind is dit zeker een volwaardig alternatief.
Alles erop en eraan voor goede prijs.

Pluspunten

• Beeld
  • Mogelijkheden

Minpunten

• Nog geen gevonden

Eduard H 07-12-2017

Proma scherp beeld

Prima LED TV. Mooie vormgeving voor de prijs. Wel even zitten vogelen met de ophanging van Vogels . Uiteindelijk gelukt. Gekocht bij Foka Rotterdam. Voorzichtigheid geboden met uitpakken. Al met al een prima LED TV.

Pluspunten

• Snel
  • Scherp beeld
  • Mooie vormgeving
  • Scherpe prijs

Minpunten

• backlight bleeding
  • live tv werkt niet voor UPC / Ziggo

Rick D 02-10-2017

Beste LCD Super UHD 4K TV

De LG 49SJ810V is een Ultra HD lcd-led televisie met een beeldschermdiagonaal van 124 cm (49 inch) en dit is omlijst met een mooie zilveren rand. Nano Cell Display.HDR( Dolby Vision, HDR 10. Je verbindt de tv met internet via wi-fi of een kabel. Er zitten 4 HDMI-aansluitingen en 3 usb-poorten op. Black levels zijn voor een LCD tv heel erg goed.(black levels matters).

Pluspunten

• een groot kleurenbereik
  • een brede kijkhoek
  • webOS 3.5
  • zeer zuinig A+

Minpunten

• local dimming kan beter
  • onderkant 7c/m diep.

Tompoesje 21-08-2017

Hinderlijke weerspiegeling

Geluid is goed, ondanks weinig klankkast. Beeld is mooi. Alleen de weerspiegeling is hinderlijk; met onze oude Sharp van 10 jaar oud hadden we daar geen last van.

Minpunten

• weerspiegeling

Trevor001 13-07-2017

Zeer goede premium Ultra 4K TV

Ik vind de beeld weergave, scherpte, kleuren/ zwart en snelle bewegingen grandioos.
Waarschijnlijk toch door de nieuwe nanocell techniek is contrast met de heldere diepe kleuren opvallend prachtig.
De kijkhoek is echt erg breed, zodat je voor mooi beeld niet recht voor de tv hoeft te zitten.
Dit is in de praktijk makkelijker dan je in de eerste instantie zou denken.

tv ondersteund alle laatste standaarden (HDR10, Dolby Vision, HLG, Technicolor) en schakelt automatisch om als hij een bepaalde standaard detecteer.
Kan de tv de komende jaren weer mee.

Ook gewone Full HD tv uitzendingen schaalt hij prachtig op zodat het net 4K lijkt.

Het geluid is, voor een platte tv, ook uitzonderlijk goed vanwege de Harman Kardon speakers.
Ook het menu, inclusief de afstandbediening met aanwijs punt, werkt erg gemakkelijk en razend snel. (ook het opstarten)

De tv ziet er, met de dunne zilveren metalen rand, mooi uit en is degelijk van kwaliteit.
Wel vind ik de tv iets minder dun dan bv. zijn duurdere broer SJ850V, maar dit valt door de dunne zilveren rand niet heel erg op.

En..... natuurlijk zal een dure Oled tv er nog mooier uit zien, maar ik ben met deze allround tv zeer tevreden.

Pluspunten

• Prachtige kleuren
  • Mooi scherp beeld
  • Prima geluid
  • Ondersteund alle HDR standaarden
  • Echt een grote kijkhoek

Minpunten

• Iets minder dun