Samsung UE40MU6470 - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
5,42 cm dikte
40,0 inch

Beoordeling op basis van 4 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

F.Giesbers 13-11-2017

Aankoop tv.Samsung UE40MU6470

Ik heb dit product gekocht, omdat mijn oude tv (Philips) na 9 jaar gebruik op was.
Na enkele tv's bekeken te hebben bij Expert in Cuijk vond ik deze de mooiste
vanwege de vormgeving en zeer goede beeld kwaliteit,.

Pluspunten

• Zeer goed beeld
  • zeer makkelijke bediening en mogelijkheden
  • Ik heb er een geluidinstalatie toe gevoegd (Sony)

Minpunten

• Geen scart aansluiting
  • blijft op standby

WdK 03-11-2017

UE40UM6470SXXN

Deze televisie mede aangeschaft vanwege de ingebouwde satelliet tuner (DVB-S2).
Voor satelliet ontvangst met Canal Digitaal is een CI+ module nodig (b.v. M7 v3.5).
Ook belangrijk is dat je een Benelux model hebt (hiervoor staat SXXN in het type).
Satelliet ontvangst werkt prima met 4 LNB's en een DiSeq-switch, vrij in te delen.
De kanalen zijn eenvoudig te sorteren en bij elkaar te zetten in een favorieten map.
De installatie en de bediening van deze televisie is echt verbazingwekkend eenvoudig.
De standaard en de te installeren Apps zijn erg handig, zoals RTL XL, Spotify, TuneIn, Videoland.
Voor bediening van internet een (goedkoop) Bluetooth toetsenbord en een draadloze USB muis gekoppeld.
Ook timeshift, opnames, en TV gids werken prima. Voor opnemen en timeshift is een USB stick of USB HDD nodig. Bij mij werkt nu een USB stick 32GB prima.
Wat wel wat tijd vraagt is het optimaal afstellen van de beeldinstellingen.
Opvallend is dat de kleuren feller overkomen als je recht voor de TV zit, maar dit effect is kleiner als de kleurinstelling wat lager is. Verder prima beeldkwaliteit.
Spraakbediening is Engels talig en dit werkt. Kan misschien handig zijn voor sommige gebruikers.
De afstandsbediening van de TV krijg ik helaas niet gekoppeld met mijn Sonos Playbar.
Helemaal uitzetten van de TV gaat niet, blijft altijd in standby.
Geluidskwaliteit is voor mij vanwege gebruik Sonos niet belangrijk.
Prima TV gezien de mogelijkheden t.o.v. de prijs.

Pluspunten

• Eenvoudige installatie en bediening
  • Werking en installatie satelliet ontvangst
  • Handige Apps

Minpunten

• Kijkhoek heeft invloed op kleur
  • Niet uit te zetten, alleen standby
  • Afst.bed. (nog) niet te koppelen met Sonos Playbar

W 03-11-2017

Even een aanpassing, de afstandsbediening is wel werkend te maken met de Sonos Playbar.
Via Bron-universele afst.bed-Nieuw apparaat-Thuisbioscoop-Sonos (intypen+OK)-Play (intypen+OK)-PBUSBLK (of zoiets aankiezen+OK)-Optische uitgang-Klaar!!!

Lenie 01-11-2017

Scherp beeld en mooie kleuren.

Mooi strak toestel, super dun en geweldig scherp beeld. Het geluid is zoals je van een tv gewend was, dus niet super maar mischien koop ik daar nog een soundbar voor. Ik had eigenlijk de UE40MU6400 besteld maar kreeg de 6470. Blijkbaar zijn beide toestellen gelijk. oap het toestel zit geen aan/uitknop. Dit gaat via de afstandbediening waardoor tv altijd op standby staat. Dit laatste vind ik een minpunt. Verder toptoestel.

Pluspunten

• scherp beeld
  • dun en strak model

Minpunten

• geen aan/uitknop op toestel

bert200660 08-10-2017

Mooi tv toestel

Wat een geweldig toestel is dit een mooi geweldig scherp beeld de hub smart doet ook wat het moet doen alleen het geluid dat is wat minder maar ik heb er een soundbar bij gekocht van Samsung en dan komt het geluid beter tot zijn recht.
Top toestel

Pluspunten

• Mooi beels
  • Smart funcies