Panasonic VIERA TX-58EXW784 - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
4,10 cm dikte
58,0 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 8 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Shie-toeck Die Wolleet. 31-08-2017

HUGE MF-IN MEGASCREEN :)

MAN MAN MAN. Waar laat ik deze kast nu weer. 58 inch. Even omrekenen. (why the f.uck) TV's in inches gaan en - om zo maar wat te noemen - piemels in centimeters - ik heb geen idee.

Schermgrootte. (men zegt dat tussenkopjes goed werken, dus daarom)

Mijn geval op z'b finest hour is 18 centimeter. Daar ben ik heel blij mee. En ik ben niet de enige. Hoeveel gevallen is mijn TV dan? Een rekensommetje. 18 / 2,54 cm per inch = 7.34 inch. En dan 58inch gedeeld door 7,34inch = 7,98 keer. Dus de tv is ongeveer 8 keer mijn schwanz.
Ik heb dus even uitgemeten langs de muur. Ik geef toe het is niet de beste manier - maar mijn meetlint had ik bij de buurvrouw laten liggen. Wel mooi meegenomen dat hans der schwanz ook een beetje schuin de lucht in staat - dan kun je mooi die diagonaal langs de muur meten. En ik moet toegeven - toch wel een goed stuk, 58 inch. Op deze manier schatten van de grootte blijft toch lastig. Ik heb me er toch wel een beetje op verkeken. Volgende keer toch maar met een lineaal of een meetlint even meten.

Verpakking

Goed - wat valt er verder nog te melden. Ohja. De verpakking. Top systeem - makkelijk uit de doos te krijgen. Je haalt de doos er om weg door 4 klemmetjes los te maken. Even een schroefjes aandraaien en het voetstuk bevestigen. Heel fijn.. Kind kan de was doen.

Installatie.
Ja ging snel - was fijn. De directe knop op de ab naar netflix is verleidelijk. De connectie met wifi maken gaat makkelijk - al is het wel zo dat de connectie soms later klaar is dan de tv is opgestart. dus dan moet je wachten. KAK Veel apps. Vimeo, netflix, youtube, ik mis alleen spotify. Maarja dat luister je toch niet op deze tv - want het geluid is ok, niet super. Goed genoeg voor een film hoor - maar ik zou je toch wel even een soundbar oid aanraden.

Beeld is dik in orde - goede kijkhoek, mooi design. Super skinny :) just like me like a them gals, aight.

Pluspunten

• mooi beeld
  • veel instellingen
  • 8 gevalltjes is een mooi formaat.

Minpunten

• soms trage connectie met wifi
  • max viel uit tijdens de gp van belgie.
  • dus toen moet ie uit
  • want saai zonder max
  • renault motor is kak.

Jelmer Bode 30-01-2018

Thuis Bioscoop

De afgelopen maand heb ik van de Panasonic televisie kunnen genieten. De televisie zorgt voor een thuis bioscoop ervaring, ten eerste omdat het scherm super scherp en zeer groot is.

Voor een “thuisbioscoop” ervaring dien je bij deze televisie idealiter wel een goede geluid set te hebben. Het geluid is niet van een bijster hoge kwaliteit. Dit komt vooral door de standaard instellingen, zodra ik dit had aangepast waren de stemmen en de algehele kwaliteit van het geluid een stuk beter.

Het scherm is zeer scherp en helder door de HDR wat zorgt voor meer kleuren, helderheid en hoger contrast.

Paar vergelijkingen met vergelijkbare televisies, naar mijn mening:
Er zijn niet veel vergelijkbare televisies in dezelfde klasse. Ik heb zelf gekeken naar de volgende televisies (bekende merken en onbekend merk);
- LG 60UJ634V (1099 euro)
- Panasonic TX-58EXW784 (1599 euro)
- Philips 55PUS6262/12 (649 euro)
- Ok. ODL5564OU-DIB (499 euro)

De LG is de grootste met 151 cm en de Philips is het kleinst met 139 cm, maar alle dus zeer grote televisies. De kwaliteit is wel op sommige vlakken wel anders; zo is de beeldfrequentie van de Panasonic 100hz ten opzicht van 50hz van de andere, dit betekent dat er meer “foto” per seconde worden getoond bij de Panasonic en dus een vloeiender beeld zal hebben (in de meeste gevallen) dan de andere televisies.

Alle televisies op de Ok. na heeft HDR, maar alleen de Panasonic is tevens een 3D televisie. Tevens heeft de Panasonic ook een aparte processor Quad Core Pro (Philips heeft een Quad Core). Het voordeel hiervan is dat je sneller kan schakelen tussen de apps.

De overige onderdelen vind ik zelf minder interessant en ontlopen de televisies elkaar niet of nauwelijks. Al is de Panasonic over het algemeen beter.

Mocht je een kleine beurs hebben dan is de Philips beduidend een betere keuze dan de Panasonic. Maar mocht je graag 3D films kijken, een goede geluidsset hebben en van technisch hoogstaande apparatuur houden dan is de Panasonic zeker de betere keuze, gezien het in vrijwel alle facetten de betere televisie is, alleen ook vrij prijzig is.

• Super snel
  • Fantastisch beeld
  • Thuisbioscoop

• Prijzig

MS 27-01-2018

Geweldige tv met een adembenemend beeld

Ik moet zeggen, ik had het niet verwacht, maar jeetje mina wat een beeld zeg!
We hebben al veel tv's gezien bij vrienden en familie, maar nog geen 1 keer zo'n mooi beeld.
Wij willen niet anders meer. De kleuren zijn zo verschrikkelijk mooi, een film is adembenemend, het is net alsof je er zelf bij bent.
Het aansluiten vond ik wat minder, het menu was onduidelijk maar uiteindelijk wel gelukt, dus een tip voor de volgende keer panasonic, maak het menu wat duidelijker.
Verder mis ik wel een SD kaar aansluiting, deze zit er helaas niet op. De menu apps is overzichtelijk en handig.
De voet waar de tv op staat is een mooi design en makkelijk dat je hem kan draaien en in hoogte kan verstellen.
Het geluid is wel dramatisch, je moet toch echt wel een goeie surround set of soundbar hebben om optimaal te kunnen genieten.
Netflix hebben wij thuis ook maar meteen aangepast naar een abonnement voor 4k, man wat is het dan toch genieten met films en series kijken.
Zelfs de invalhoek waar sommige minder tevreden over zijn, valt mij absoluut niet tegen.
Ik zou als je voor een tv gaat kijken deze zeker aanraden. Echt een top product!

Pluspunten

• design
  • echt prachtig 4k beeld

Minpunten

• geluid

JWLeiden 17-12-2017

Je eigen bioscoopervaring thuis!

Supermooi tv! Doordat het grote scherm en het haarscherpe beeld hoef je niet meer naar de bioscoop. Wij hebben ook nog een soundbar aangesloten waardoor het helemaal lijkt alsof je midden in je serie of film zit. Echt een aanrader. Wij kijken voornamelijk netflix, dus zijn erg blij met de sneltoets op je afstandsbediening waarmee je gelijk op netflix terecht komt. Scheelt weer zoeken in het menu!

Pluspunten

• draaibaar beeldscherm
  • beeldkwaliteit
  • groot beeldscherm
  • netflix sneltoets

Minpunten

• prijzig

N.N. 23-11-2017

Mooi beeld. Groot, maar niet té

Na zo'n 8 jaar wilde ik graag een groter scherm dan de 46 inch plasma van Panasonic die ik had. Eigenlijk wilde ik niet af van plasma, maar ik ben inmiddels helemaal overtuigd van de kwaliteit van de TX-58EXW784! Zwartwaarden en contrast zijn echt prima, net als de mooie, intense kleuren die ik eerder zo waardeerde aan plasma. Alleen de kijkhoek is merkbaar kleiner dan bij plasma (of OLED).
Jammer dat de TV's van Panasonic wat minder aandacht krijgen in veel winkels, want ik vind het beeld wat natuurlijker overkomen dan dat van sommige concurrenten die wel felle beelden en kleuren bieden maar waarop b.v. gezichten er wat plastic gaan uitzien.

John 11-10-2017

Fantastisch scherm die mooi blend in mijn interieur

Sinds een maand heb ik deze joekel van een televisie in huis staan. Met een redelijk grote woonkamer moest ik toch echt iets doen aan mijn oude 40” televisie, en dus heb ik voor deze Panasonic gekozen. Ik heb er nog geen moment spijt van gehad, wat een beeldkwaliteit, gebruiksgemak, en strak design! Het uitpakken en installeren van de televisie ging best makkelijk, alleen is 'ie wel erg zwaar, dus ik raad je aan om even aan te kloppen bij de buurman. Gelijk op de handige Youtube app wat 4K filmpjes opgezocht om de kwaliteit eens aan de tand te voelen, en hij stelt zeker niet teleur. Ook een 4K Netflix abbo aangeschaft om alles uit deze tv te halen. Zo komen natuurdocumentaires of de nieuwste series echt tot zijn recht, wat een diepte en scherpte! Ik ben er spontaan opnieuw Better Call Saul door gaan kijken. Verder werkt de tv erg snel, en zijn de bijgeleverde apps handig. Ondanks het logge design doet ook de afstandsbediening wat 'ie moet doen. Verder laat het geluid uit de televisie te wensen over, maar dit is voor mij persoonlijk geen verrassing en ook geen probleem, ook omdat zo’n televisie gewoon een goed geluidssetje verdiend. Kort samengevat ben ik erg tevreden. Ik ga nog eens lekker onderuitgezakt van BBC Earth: Africa genieten!

• 4K kwaliteit is fantastisch
  • Apps zijn erg handig
  • TV werkt snel

Minpunten

• Lelijke afstandsbediening
  • Matig geluid

naomiiseenknappert 06-10-2017

Vet scherm, lekker snelle interface -

Echt een lekker schermpje. Heel erg veel tv voor je geld. Alles sluit makkelijk aan. Ik mis alleen de mogelijkheid om makkelijk te typen. Gaat allemaal toch een beetje lastig. T9 op z'n minst was handig geweest of misschien kunnen praten tegen je afstandsbediening? Ik zou dat heel fijn vinden, want youtube blijft toch een beetje behelpen. En ik vind het jammer dat er geen spotify app is. Dat moet dan weer via de apple tv. Maar wel een lekker scherm. Met netflix ultra 4k voor slechts 2,5 ekkermannen de maand erbij is het heeeeel lekker films en series kijken.

Maar als je alleen naar het beeld kijkt, dan is het echt een top ding! Koop er wel gelijk even een soundbar bij. Het geluid houdt echt niet over. Prima voor een serietje. maar als je de serie echt wilt beleven is een soundbar of andere oplossing wel echt een must.

Pluspunten

• mooie kleuren
  • luxe design
  • slick en dun
  • goede kijkhoek
  • draaibare standaard

Minpunten

• lastig typen bij youtube en andere apps
  • volume / geluid.

Kcub 17-09-2017

Goede beeldkwaliteit, mooi ontwerp

De Panasonic TX-58, een perfecte maat naar mijn mening, groot maar ook niet te lomp. De standaard is in hoogte te verstellen, deze moest ik wel nog monteren met een paar schroeven aan de tv maar dit was 10minuten werk. (Wel oppassen met het scherm! Je moet de tv neerleggen om de standaard te kunnen monteren.) De tv voelt instabiel aan op de standaard, het grote scherm zit maar op een paar cm vast aan de standaard waardoor de tv wiebelt als je de tv draait. Het chroom van de tv ziet er strak en modern uit, de rand om de tv is smal wat erg prettig tv kijken is. De beeldkwaliteit is erg goed, zodra je de beeldweergave optie Dynamisch inschakeld springen de kleuren uit de tv. De smarttv opties werken snel en zijn duidelijk. De tv moest wel nog updaten toen ik hem voor het eerst had geinstalleerd. Verder een top tv! Ik zou de tv zeker aanraden.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Menu
  • Kleurweergave

Minpunten

• Standaard voelt instabiel