LG OLED65G7V - Reviews

6,80 cm dikte
65,0 inch

MdeGroot 08-01-2018

Signature style OLED

Absoluut geweldige TV. Signature uitvoering van de LG OLED line up. Komt met twee afstandsbedieningen. Goed geluid, maar vooral als hij op een voet staat, als je m aan de wand hangt heb je daar minder aan. Schermen zijn indentiek bij LG maar de afwerking van deze TV is echt fantastisch. Als de TV uitgeschakeld is kan je wel wat oneffenheden in het scherm zien, maar totaal niet zichtbaar als je TV kijkt. Enige reden voor een 9 is de prijs. Die blijft aan de hoge kant, zelfs na de recente prijsverlaging. Zou opnieuw kopen.

Pluspunten

• beeldkwaliteit
  • Software WEBos zeer intuïtief.
  • Super dun scherm

Minpunten

• hangt iets verder van de muur
  • scherm niet helemaal strak

Niek Luinge 21-05-2017

Beste beeld ooit ervaren, goed geluid, goede bediening, top!

Wat een ontzettend mooie tv is dit!
Laat ik eerst beginnen met het beeld. Dat is natuurlijk hoofdzakelijk waar een tv om draait, en als je alleen maar benieuwd bent naar het beeld, kan je nu ophouden met lezen. Er is geen enkel punt wat beter kan, alles is perfect.
Het contrast is oneindig, de kleurweergave is van een extreem hoog niveau, alle beelden worden haarscherp weergegeven en snelle bewegingen worden ook moeiteloos weergegeven, zonder artefacten of ghosting-effecten. Heel erg rustgevend en fijn beeld om naar te kijken.
De tv is toekomstbestendig doordat LG geen keuze heeft gemaakt welke HDR-standaarden ze ondersteunen, maar ze simpelweg allemaal in de tv heeft verwerkt. Dus of je nu een film kijkt in Dolby Vision, een tv-uitzending kijkt in Hybrid Log Gamma of een game speelt met HDR10, de tv kan het aan. En hoe!

Na het beeld is ook het geluid natuurlijk belangrijk. De meeste platte tv's hebben een geluid wat niet echt om over naar huis te schrijven is. Blikkerig en schel en zonder bas.
Bij deze tv is dat gelukkig beter door de soundbar. Daardoor komen hoge tonen helder en duidelijk over, middentonen klinken ook fijn en zelfs de lage tonen zijn hoorbaar. Het is niet te vergelijken met een extern geluidssysteem, al dan niet met subwoofer, maar voor een tv is dit ontzettend goed. Het geluid klinkt ook erg ruimtelijk.

Wat de soundbar ook doet behalve geluid, is de tv een stukje groter maken. Als je de tv op een meubel zou zetten is dit niet erg want de soundbar is tevens de voet, maar als de tv opgehangen wordt is de soundbar eerder een afknapper op designgebied.
Wat in mijn ogen ook erg jammer is qua design is picture-on-glass. Het klinkt leuk, maar waar het op neerkomt is dat je niets ziet van de achterkant maar je ziet wel de rand van glas om de bezels van de tv heen. Dat vind ik persoonlijk zonde en niets toevoegen.

De interface van de tv is van een hoog niveau, alles werkt goed, de menu's zijn overzichtelijk en de navigatie werkt goed. Wat hier erg bij helpt is de Magic Remote, in mijn ogen echt één van de beste vondsten van LG. Het werkt zeer intuïtief en maakt navigeren een feestje.
Het enige wat beter had gemogen aan de interface is de snelheid. Deze is goed genoeg, maar niet dusdanig vlot dat je zonder pauzes op knoppen kunt hameren. Er zit wel wat wacht- en laadtijd tussen. Dat is op zich niet erg, maar als ik een dergelijk bedrag voor een tv neertel verwacht ik ook dat alles perfect is.

Op deze kleine puntjes na is de tv eigenlijk vrijwel perfect. Vooral het beeld, waar het natuurlijk om gaat, is echt van wereldklassen en daarom kan ik ook niet anders dan deze tv volmondig aanbevelen.

Pluspunten

• Beeld (simpelweg perfect)
  • Geluid is veel beter dan dat van 'normale' tv's
  • Magic Remote
  • Superdun

Minpunten

• Glasrand rondom
  • Soundbar maakt hem weer veel dikker en groter
  • Interface had íets sneller kunnen zijn

Joost 20-05-2017

OLED is fantastisch

Totaal andere beleving van TV en film kijken dankzij OLED. Enorm contrast, waar zwart ook écht zwart is doordat de pixels letterlijk uit staan; prachtig! De kleuren waren naar mijn mening iets té levendig wat een ontzettend onnatuurlijk beeld gaf. Ja de kleuren spatte er vanaf, maar een bos hoort geen groen licht te geven. Nadat ik wat met de beeldinstellingen heb gespeeld ben ik erg tevreden met de bereikte kleurechtheid. En die kijkhoeken 😍, prachtig; van elk punt uit de kamer zie je mede dankzij de 4K resolutie letterlijk álles. Details blijven vanuit iedere locatie prachtig, chapeau LG! Het geluid is zeker goed te noemen, helemaal vergeleken met reguliere TV's maar vond het als Hi-Fi liefhebber niet genoeg. Voor het grootste deel van de TV-gebruikers is het echter meer dan voldoende. De bediening is mede door de afstandsbediening als aanwijzer te kunnen gebruiken werkelijk fantastisch. Binnen enkele klikken heb je House of Cards op Netflix aan staan waar dit bij andere smart tv's al zo tientallen klikken kost; echt top! Al met al zeer tevreden met dit product :)

Pluspunten

• OLED
  • Afstandsbedieing als aanwijzer
  • Kijkhoeken

Minpunten

• Kleurinstellingen out-of-the-box