LG OLED55E7N - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
5,67 cm dikte
55,0 inch

Beoordeling op basis van 12 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

9,1

Barry 30-08-2017

Superbeeld en mooi tv design.

Heb deze tv sinds enkele weken in huis. Ben tot nu toe dik tevreden over het super scherp beeld. Films in 4K via Netflix zijn nooit zo realsitsich zichtbaar geworden totdat ik deze 55 inch E7 gekocht heb! Tot slot ben ik ook zeer te spreken over het Dolby Atmos geluid en creatief design.

Pluspunten

• Scherp en mooi beeld

M.B. 12-07-2017

Zeer goed contrast en schitterende kleuren.

Het oled scherm is fantastisch, Het zwart ook echt zwart. De kleuren zijn zeer helder en erg scherp.

De Magic Remote is enorm handig door het slepen, klikken en selecteren.

Pluspunten

• OLED scherm
  • Magic remote

Minpunten

• Geluid kan beter

Rinkas 24-11-2017

Mooie Kleuren en goed geluid

Mooie TV met mooie kleuren en een goed geluid
Makkelijk te installeren en een fijne afstandbediening die je voor al je apparaten kunt gebruiken.

Pluspunten

• mooi beeld
  • goed geluid

Minpunten

• nog niet ontdekt

Ruud 31-10-2017

Fraaie TV

Het valt vandaag de dag niet mee om een TV naar eigen voorkeur te selecteren. Het aanbod is allemaal identiek en volledig door de fabrikant gedicteerd. Ieder heeft zijn eigen prachtige demo's maar onderlinge vergelijking is totaal onmogelijk. Hoe is bijv. en Samsung t.o.v. een Sony of t.o.v. een LG. Ik wil weten hoe de verschillen zijn in de verwerking van hetzelfde materiaal.
Dat kan dus niet. De demo's liggen vast en de modellen staan niet naast elkaar maar ieder in hun eigen fabrikantenhoek. Inbrengen van eigen materiaal kan niet.
Dus vertrouwen op tests en verkopers. Vooral het laatste werkt niet erg en het andere kan flink subjectief uitpakken.
Foka komt nog het verst en gelukkig kan een deskundige verkoper nog iets extra toevoegen. Dus op die gronden de knoop toch maar doorgehakt. Een LG OLED 2017.
Eenmaal thuisgekomen, uitgepakt en snel aangezet kon ik mij wel op mijn kop timmeren. Weer een miskoop. Prachtige kleuren maar een wazig beeld dat mij aan digitenne deed denken.
Echte een paar uren later kwam het apparaat tot bloei. De afstelmogelijkheden van deze LG zijn voortreffelijk. Nu een haarscherp beeld met ongelooflijke kleuren. Dik tevreden.
Zou het zo weer kopen.

Pluspunten

• TV beeld en design van het apparaat

Minpunten

• Nog niet beend. Dus ??

Hussein 27-09-2017

Niet waard voor je geld

Heb de tv nu 2 weken in huis vind het beeld niet veel verschillen van led lg55sj850 die ik heb terug gebracht naar Media Markt omdat ik te veel last had van verticale banding vooral tijdens snelle beelden en voetbal kijken. ook vind ik wit niet wit een beetje geel lijkt het.

Wat zijn jullie instellingen?? alvast bedankt

Guido 12-07-2017

Bijzonder mooi scherm, fijne kijkervaring voor de ogen

Na veel kijk plezier op mijn oude plasma TV was het nu echt tijd voor een nieuwe televisie. LCD schermen met LED of CCFL backlight heb ik zelf altijd als redelijk agressief voor de ogen ervaren met lange kijkduur, omdat zowel plasma als OLED geen actieve backlight hebben, heb ik besloten om de overstap van plasma naar OLED te maken.

Hier heb ik zeker geen spijt van gekregen, de kwaliteit van het scherm is bizar goed.
De kleurweergave is gebalanceerd en realistisch, zwart is nog zwarter dan op een plasma TV en op de lange duur krijg ik geen last van brandende of droge ogen. Voor je het weet ben je alweer een half seizoen van je favoriete serie verder.

WEB OS 3.5 is erg duidelijk en overzichtelijk om mee te werken, geen langzaam ladende menu's, duidelijke instellingen menu's zorgen voor makkelijke en overzichtelijke bediening. Alle populaire streaming diensten zijn beschikbaar: youtube, netflix, spotify, plex, etc. . Dat maakt deze TV ook heel interessant voor de zogenaamde cablecutters, eigenlijk heb je genoeg aan een internet aansluiting en zou je niet persee een ziggo of kpn abonnement hoeven hebben met alle apps die beschikbaar zijn.
Maar mocht je wel een TV abonnement hebben dan kan je de set top box heel makkelijk integreren in WEB OS, je kan dan gewoon met je LG magic remote je kpn of ziggo kastje compleet bedienen.

De interne speakers aan de voorkant hebben mij ontzettend positief verrast, ik merk dat ik voor programma's als het journaal of nieuwsuur gebruik maak van de TV speakers en pas als ik een film of serie ga kijken, mijn surround set aanzet, vroeger deed ik dit standaard bij mijn oude televisie. Ook de surround set is makkelijk te integreren in WEB OS, waarmee je dus weer met je magic remote het volume kan regelen.

Naast serie's, tv en films kijken is gamen mijn andere grote hobby (keep it nerdy!).
Ook hierbij ben ik flabbbergasted van de prestaties van het scherm! als je alles goed instelt bij je scherm en input instellingen heb je geen input lag, screen tearing of andere problemen. Zowel met Console als PC is het heerlijk om zelf of met vrienden een goeie game sessie te houden!

Het scherm hangt hier schitterend aan de muur, het aansluiten en instellen van de TV was erg simpel en snel gedaan. Het is lang geleden dat ik zo blij ben geweest met een electronica aankoop, je krijgt het gevoel dat je een stuk toekomst koopt. Ik weet zeker dat ik met deze TV een aantal jaren vooruit kan, en dat het nog erg lang zal duren tot het midden segment televisie's de zelfde kwaliteit hebben als deze TV op dit moment.

10/10 would buy again!

Pluspunten

• OLED (grote kijkhoek, betere kleuren, etc)
  • Erg rustig voor de ogen
  • Kleur realistisch
  • WEB OS 3.5
  • beeld techniek van de toekomst

Minpunten

• Weinig tijd voor sociale dingen over
  • Zitkuil in de bank wordt groter

Krieck 15-09-2017

Beste Guido,

Ik lees in je uitgebreide review (waarvoor dank) dat je het tv-toestel aan de muur hebt hangen. Aangezien ik al las dat de standaard meegeleverde soundbar (zijnde de tv speakers) aan de voet vastgemaakt is of moet worden, vraag ik me af of je het toestel met die standaard soundbar aan je muur kon hangen of heb je een andere soundbar aangeschaft ofzo?

Alvast bedankt voor je verduidelijking

Optimus Prime 07-06-2017

GE-WEL-DIG!

Ik was enige tijd op naar een televisie die mijn films en games naar een hoger niveau tilde en ik kan jullie verzekeren dat ik deze na een lange zoektocht gevonden heb. Een van de eigenschappen die ik heel belangrijk vind bij het kopen van een televisie is het design. Dit is een van de eigenschappen die mij van deze OLED TV heeft overtuigd. De televisie heeft een strak design en is heel erg dun (altijd een pluspunt als je hem tegen je muur wilt hangen).

Naast het design is natuurlijk de kwaliteit van het beeldscherm belangrijkste eigenschap die een rol speelt bij het kopen van een televisie. En ik moet zeggen dat LG mij heel erg heeft verrast met dit haarscherpe beeldscherm. Dankzij de OLED technologie komen de kleuren nog beter tot zijn recht en worden details in films, tv series of video games nog beter zichtbaar. Zelfs als je vanuit verschillende hoeken naar het scherm kijkt, blijft het beeld heel scherp en kan je zelf vanuit de meest rare hoeken je film of tv serie volgen. In een woord: geweldig!

Deze televisie heeft niet alleen een geweldig beeldscherm maar ook het geluid doet zeker niet onder. Dit heeft komt door de soundbar die onder de tv zit aangesloten. Deze soundbar geeft je echt een 360 graden geluid wat het kijken van films nog beter maakt en ik zou zeggen dat je niet eens meer naar de bioscoop hoeft te gaan.

Kort samengevat: De LG OLED televisies zijn een investeren waar je zeker weten nog jaren heel veel plezier van zult hebben.

Pluspunten

• OLED scherm
  • Het dunne design
  • De verschillende kijkhoeken

Joost 01-06-2017

Voor mij niets anders dan OLED meer

Mijn eerste indruk: WAUW. Wat is OLED een fantastische techniek, prachtig contrast en een fenomenale kijkhoek; nooit eerder heb ik zoiets gezien. De kleuren was ik echter out-of-the-box minder over te spreken, veel te gesatureerd wat een naar mijn mening onnatuurlijk effect geeft. Gras hoort geen licht te geven, maar moet subtiel in het beeld aanwezig zijn. Na wat aanpassingen van de instellingen heb ik alles naar wens kunnen krijgen, en zijn ook de kleuren top op dit scherm!

Wat betreft de audio, beter dan een gemiddelde televisie maar gewoonweg niet fantastisch. Zeer waarschijnlijk top voor de meeste consumenten, ik ben waarschijnlijk gewoon te kieskeurig ;).

De bediening die LG bedacht heeft door middel van de Magic remote te wijzen op het scherm werkt super, en zou ik graag terugzien op alle televisies. Binnen drie klikken heb je je favoriete serie op Netflix aan staan, terwijl dit met een conventionele afstandsbediening al gauw tien of meer klikken kost; top!

Pluspunten

• OLED
  • Magic Remote
  • Contrast
  • Kijkhoek

Minpunten

• Kleuren à fabriek
  • Geluid niet fantastisch

stifmeister 30-05-2017

Aanbeveling waard

Werkelijk een prachtige TV. Zwart is ook echt zwart, verder is hij bijna vanuit alle hoeken goed te zien. Wat mij opviel en verbaasde waren de kleuren werkelijk prachtig. Verder is de tv ultradun met een mooi design. Wat verder opviel was het geluid als of je zelf op de filmset aanwezig bent. Het heeft mij in positieve zin verbaasd. Wat ook bijzonder is Dolby Atmos 360 graden surround geluid. De Dolby Atmos geeft een geweldige geluidservaring gewoon een genot om een film te kijken of een spelletje te spelen op de tv. De tv kan met een soort magneten op de muur worden bevestigt. Het tv beeld is overdag zelfs met veel zonlicht nog goed te zien. Garmers en film liefhebbers hoeven niet verder te zoeken. De techniek die is toegepast is makkelijk te bedienen dankzij webos 3.0. Verder is de tv energie zuinig A label, wat in deze tijd ook een voordeel is en hij geeft weinig warmte af. De aansluit mogelijkheden zijn voldoende. Helaas heeft hij ook een min puntje en dat is de prijs, maar zal denk ik zeker snel zakken.

Pluspunten

• eenvoudig menu
  • goed te zien uit allehoeken
  • Flinterdun

Minpunten

• De prijs

F. Heuvelman 29-05-2017

Beste beeld, helder contrast, fijn design.

Met deze tv haal je het beste beeld in huis wat er op dit moment is te krijgen.
Doordat elke pixel zelf licht geeft heb je een super scherp en helder contrast beeldscherm. Zwart is ook écht zwart. Dat kijkt erg fijn bij donkere scènes, want je ziet wel precies wat er gebeurd, waar dat eerder soms gissen was.
Actie scènes bij bepaalde series of superhelden films kijk ik graag, maar nu zie ik ook écht wat er gebeurd.

De tv is erg dun en heeft een fijn design met weinig poespas. De tv is makkelijk te voorzien van een soundbar deze kan op de voet van de tv bevestigd worden en heeft erg goed surround geluid voor zo'n soundbar.

De bediening van de tv is super makkelijk. De afstandsbediening heeft een pointer zodat je ziet wat je aanklikt. Dat is echt een uitkomst, want een gewone afstandsbediening kan soms erg frustrerend zijn omdat die niet zo nauwkeurig werkt als deze pointer.

Pluspunten

• Oled beeldscherm
  • Super dun beeldscherm
  • Soundbar aan voet tv te bevestigen
  • Pointer in afstandsbediening
  • Makkelijk te bedienen

Minpunten

• De prijs
  • Geen 3D mogelijkheid

Saskia en Raymond van Asten 21-05-2017

de LG OLED55E7N is een pracht TV

Mensen de LG OLED55E7N is een pracht TV, plat en je begrijpt gewoon niet waar deie uitzonderlijke presentaties vandaan komen. De LG OLED55E7N staat op een module en ik heb LG SJ9 soundbar er onder gezet. Geweldig. Mijn kinderen zitten voluit de gamen, maar in de avond is hij voor mij. Volop genieten voor het gehele gezin.

Het smart tv-systeem van LG WebOS met de handige launcherbar onderaan het scherm hadden we snel door, Met Magic Remote afstandbediening hebben ze het juiste kanaal of programma

LG LG OLED55E7N is gewoon top of the bill”” met de ondersteunen zowel de actieve HDR met Dolby Vision en Dolby Atmos 360 graden surround geluid. De Dolby Atmos geeft een uitzondelijk mooie geluidsweergave. De film “Under the Sun” of “the last Emperor” kijken op deze LG OLED55E7N is voor mij het ultime genot. De perfecte weergave van zwart en de kleurweergave is grandioos door zijn super UHD weergave. De Nano Cell Display technology geeft een perfect beeld waar je ook zit in de huiskamer.

Sound bar SJ9 van LG heb ik ook erbij genomen want je wilt toch het beste! Met 40 Watt muziekvermogen en een draadloze 20 Watt Woofer is de soundbar een geweldige aanvulling. Het wordt ook met de Magic Remote bediend. Handig!

De hele set is echt een aanrader. Het resultaat is top, De actie films, en de games zijn nu dubbel zo mooi. En van tijd tot tijd Andre Rieu mag ook niet gemist worden, geweldig, wat een mogelijkheden.

Dus:
De LG LG OLED55E7N wordt door iedereen in mijn huis omarmd. Weg met de oude LED TV want het contrast van LG LG OLED55E7N is het beste met een prachtig design, uitstekende kleuren, zeer goede beeldverwerking en top geluid. Wij, als gamers en liefhebbers van films hoeven niet verder te zoeken.

Pluspunten

• Kijk- en luisterervaring
  • Perfect zwart en perfecte kleurweergave
  • Dolby Vision en Dolby Atmos 360 surround sound
  • bediening met webOS smart en remote controler
  • Nano cell display

Minpunten

• prijs

Leny 21-05-2017

Groot scherm, prachtige kleuren, geweldig geluid.

Deze tv heb ik voor de reviewclub in werking mogen zien. Wat een fantastisch product. Nadat ik de tv uitgebreid heb mogen ervaren, denk ik maar één ding: hebben! Het beeld is fantastisch. Het maakt niet uit of je er recht voor zit, het beeld is van alle kanten even duidelijk. De kleuren zijn super. Bij een niet-oled tv lijken de kleuren wel mooi, maar zet de oled ernaast en je ziet echte kleuren. Zo mooi, je waant je in het bos of op het strand of waar dan ook. Het geluid is ook zo echt. Je geniet echt van de waterval, je hoort de regen kletteren alsof je midden in de bui zit (maar je blijft gelukkig droog).
Bij de LG oled tv hoort een kleine afstandsbediening. Geen groot onhandig apparaat. Met 1 klik krijg je alle programma's in beeld en hoef je alleen met de pijl aan te wijzen wat je wil zien. Superhandig. Kortom, dit is niet tv kijken maar tv genieten.

Pluspunten

• scherp beeld
  • niet-schitterende beeldbuis
  • prachtige kleuren
  • handige, kleine afstandsbediening

Minpunten

• erg groot
  • nog erg prijzig