Sony KD-55XE8599 - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
5,70 cm dikte
54,6 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 94 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

R. 24-01-2018

Schitterend beeld

Uitstekende prijs/kwaliteitsverhouding.
Makkelijk in gebruik, zelfs een a-technische vrouw als ik heeft de tv weten te installeren.
Schitterend beeldkwaliteit, iedere dag weer een feestje om de televisie aan te zetten!

Debeer2 13-01-2018

Mooie televisie

Vanwege een oudejaars aktie bij deze tv terecht gekomen. Mooi beeld en bediening is erg makkelijk. Geluid gaat bij mij via een onkyo versterker. Ook gemakkelijk aansluiten met HDMI. Wij kijken veel Netflix en op de afstandsbediening zit een Netflix knop. Indrukken en kijken. De tv is pas 2 weken in bezit maar bevalt goed en er valt nog veel te ontdekken. Er zit controle met spraak bij en bediening vanaf je telefoon of tablet kan ook nog.

Erik M. 29-12-2017

Perfecte kleuren, mooi design

Mooie televisie met prachtige kleuren en een goed contrast. Ook Android TV werkt perfect en is anno 2017 eigenlijk wel een must. Materialen waar de tv van gemaakt is zien er premium uit en zo voelen ze ook aan. Geluid is bovengemiddeld goed, maar voor de ultieme film ervaring moet je natuurlijk een soundbar o.i.d. aansluiten.

Pluspunten

• Kleuren
  • Android TV
  • Speakers in tv

Minpunten

• Coax aansluiting aan de zijkant

Surifaria 26-11-2017

Super beeld 4K Wat een kwaliteit en super beeld!

Voor deze Sony gekozen door de prijs en kwaliteit. Het valt niet tegen! Alles is naar verwachting en we genieten volop! Zoveel mogelijkheden. Voicecommand en de Netflix knop. Ook een ruime keuze aan apps. Het beeld is haarscherp. Super geluid! We dachten dat 55 inch te groot zou zijn, maar het is een perfecte afmeting voor ons gezin. Nogmaals genieten!! Een echte SmartTV

Pluspunten

• Snel installeren
  • Opties en mogelijkheden

Harry 09-11-2017

Mooie, duidelijke, betaalbare smart-TV

Ik heb voor de Sony 55XE8599 (2017) gekozen, omdat de Smart-TV alle in huis heeft wat je nodig hebt en voor een betaalbare prijs. Android- Wifi (LAN) HDR- 4K - Smart - Veel aansluitingen, ook in connectie met Ziggo en Sony Surround opstelling, alles met 1 afstandsbediening(sgemak) - Heldere echte kleuren, snelle beeldverversing etc. PlatteTV.nl is de goedkoopste en denken met je mee. Ik had eerst het model van 2016 op het oog, maar zij attendeerden mij op model 2017 voor €100.- meer maar met cashback van € 100.- kostte mij dat niets.

Pluspunten

• Strak model, grootte, slank, kabelgeleiders
  • HDR, 4K, kwaliteit
  • Wifi, LAN, Android
  • 3x usb, 4x hdmi, etc etc.

Minpunten

• Kan scherm niet op poot draaien

Heelderpeel 17-04-2018

Apps zorgen voor problemen

Prachtigge televisie tot dat je apps gaat installeren. Na het instaleren van sommigge apps verliest het apparaat zijn normale werking.
Moet vaak 10x op de afstandsbediening drukken om aan te zetten en dan begint hij kompleet opnieuw op te starten. Al met al duurt het aanzetten daarmee ongeveer 2min. En als je dan zo iets geinstalleerd hebt is het uithuilen en helemaal opnieuw beginnen met een reset naar fabrieksinstellingen. Google maar eens op iets als "mijn sony android tv gaat niet meer aan"

Pluspunten

• Beeld
  • Mogelijkheden algemeen

Minpunten

• Bepaalde apps, verstoren een normale werking.
  • Bleeding

J. van Etten 19-02-2018

Prachtig beeld

Ik twijfelde eerst nog tussen de Samsung mu 7000 en deze Sony xe 8599 maar toen ik ze bij elkaar in de winkel zag staan vond ik het beeld van de Sony toch mooier en natuurlijker overkomen en de zwartwaarde in het beeld is echt veel beter dan van de meeste andere schermen in deze prijsklasse .
Prachtig beeld en Netflixknop op afstandsbediening is snel en handig .
Design is natuurlijk kwestie van smaak en voor mij ook minder belangrijk dan het beeld maar ik vind hem zeker mooi om te zien .
Smartgedeelte ( Android ) werkt hier goed via WiFi al gebruik ik dat op Netflix en YouTube na niet veel op een tv .
Enige minpuntje van de tv is voor mij het geluid dat niet geweldig is maar dat is bij de meeste platte tv’s het geval , ik heb er dan ook al kort na aanschaf een soundbar bij gekocht en ben nu zeer tevreden met de prachtige 55 inch Sony .

Pluspunten

• Prachtig beeld
  • Prijs / kwaliteit
  • Android smart tv

peter de jong 12-02-2018

goede kwaliteit

goede sony tv met een top beeldkwaliteit uitgezocht bij foka met een medewerker goede service en uitleg over deze tv geluid is alleen iets minder maar een soundbar doet wonderen

Pluspunten

• beeldkwaliteit
  • snelheid

Bram 01-02-2018

55 Inch TV

Mijn motivatie`s om voor SONY Bravia 55 Inch te kiezen. De vele mogelijkheden waarvan Android. Spraak bediening werkt indien men duidelijk spreekt perfect. De minder bekende speciale hobby apps heb ik kunnen installeren. P.I.P. waar in de toekomst een buiten camera op aan zal sluiten. Genoeg USB porten waarvan de 1e in gebruik is voor draadloos toetsenbord en muis, 2e om een USB stickje met foto`s en films werkt perfect, 3e word binnenkort een HD op aangesloten. Bluetooth om het telefoon schermpje op TV te tonen werkt perfect, ook is de telefoon prima als afstand bediening te gebruiken, waar mijn vrouw soms niet zo blij mee is. De gsm telefoon gebruik ik met hoofd telefoon om draadloos het geluid van de TV op de hoofdtelefoon te horen, fijn als ik anderen niet wil storen. Door de 100 Hz beeld wissel heb ik minder last van veeg en blok effecten bij snelle beelden. Zeer grote scherpte zodat één haar zelfs te zien is. Het grote formaat in de kleine kamer 3 m kijk afstand had ik enige twijfel over, maar nu hij staat krijg ik vooral bij natuur films een meer ruimtelijk gevoel alsof ik door een groot vensterglas kijkt, het relatief grote beeld is rustgevender om naar te kijken. De satelliet aansluiting waarmee ik op de schotel naar buitenlandse TV programma`s kan kijken die niet online zijn. De extra tulp aansluitingen zijn handig om tijdelijk verouderde apparatuur zoals recorder of DVD speler op aan te kunnen sluiten. De 3 mm jack aansluiting is naar volle tevredenheid in gebruik op verouderde analoge versterker. In de toekomst komt er zeker een optische koppeling naar digitale apparatuur.
Tenslotte heb ik niet het duurste toestel gekocht, omdat de mogelijkheden op dit toestel voor mij meer dan voldoende zijn.

Moon 30-01-2018

Prima qualiteitsbeeld

TV voor in de woonkamer, prijs kwaliteit verhouding is perfect. Mooie TV qua vormgeving en makkelijk zelf te instaleren.

Pluspunten

• Mooi zuiver beeld

John 16-01-2018

Prachtig scherm, prijs/kwaliteit zeer goed

Mooi helder en scherp beeld, android (o.a. Netflix) werkt prima, prijs/kwaliteit dik in orde. Top televisie!

Pluspunten

• beeld
  • andriod/apps
  • prijs/kwaliteit

Ringo 12-01-2018

Groot scherm

De TV behuizing is heel fijn uitgevoerd mede dmv de zilverenlijn in de TV lijst. SUPER helder en heel strak beeld kwaliteit!

Michel 11-01-2018

Mooi scherm met goede prijs-/kwaliteitverhouding

Ik heb deze tv eind 2017 gekocht voor een enorm goede prijs en dan is er zelfs nog 100 euro onderweg vanuit Sony (cashback actie). Voor de prijs die ik heb betaald is het echt een enorm goed scherm. Het beeld is enorm goed. AndroidTV is ook een leuke feature, al merk je wel dat de interface soms wat trager is dan je zou willen. De TV is nu nog via WiFi aangesloten op internet (binnenkort met utp) en dat werkt op zich prima. Soms wel een kleine hapering in het geluid bij Netflix en het duurt soms even voordat hij na het starten overschakelt op de hoogste kwaliteit.
Over de geluidskwaliteit kan ik niet zoveel zeggen, want geluid gaat via mijn receiver.

Pluspunten

• goed beeld
  • goede prijs-/kwaliteitverhouding

Minpunten

• Android soms traag

Har Gootzen 11-01-2018

Mooie kleur, helder beeld

De Sony Bravia is een supermooie TV met Android. Prima beeld. Eenvoudig om zelf aan te sluiten. Vooral de online apps die beschikbaar zijn vallen bij de kinderen in de smaak.

Pluspunten

• Helder scherm
  • Eenvoudig te installeren

Minpunten

• Helt een beetje naar achter door de plastic voet.

M kaagman 10-01-2018

Fijn groot helder beeld

Mede met de ervaring v onze zoon,die er 2 heeft aangeschaft, en de positieve reakties van enkele familieleden en bekenden,
Heeft ons doen besluiten ook deze mooie sony tv te doen kopen.
We zijn er heel blij mee,ook met de keurige instelling vd tv en uitleg bij de levering.
We hebben tot nu toe nog geen enkel minpuntje kunnen ontdekken,en zijn vol vertrouwen heerlijke kijk en luister
Uren voor de toekomst te mogen beleven.

Pluspunten

• Helderheid
  • Makkelijk te bedienen

Ahmad Ahmadi 09-01-2018

Sony KD-55XE8599

Zeer goede hd kwaliteit maar analoge tv kijken is een min punt. Zeer gemakkelijk om op YouTube jouw favoriete video's te bekijken.

Jan van den Berg 08-01-2018

Mooi scherp beeld

Deze tv voldoet aan onze eisen, makkelijke installatie en prima mooi zuiver beeld. Het aansluiten op andere apparaten duurt wat langer maar uiteindelijk is dat ook wel gelukt.
In vergelijking met LG of Samsung is het beeld veel mooier en ook nog een mooi design.

Verhagen 07-01-2018

Mooie kleurbereik

Echt een geweldige tv uiteraard niet anders verwacht van Sony. De tv komt tot zijn recht dankzij het Triluminos scherm. Haarscherp beeld, gebruiksvriendelijk, mooi design.

Pluspunten

• Triluminos
  • Beeldkwaliteit
  • Zwart is gewoon Zwart

BT 07-01-2018

Mooie vormgeving, haarscherp beeld!

Deze TV voldoet prima aan onze verwachting, mooi haarscherp beeld, ziet er ook erg mooi uit aan de muur.
We dachten dat 55 inch te groot zou zijn, maar eenmaal aan de muur is hij perfect van grootte ( afstand bank tv 3,5 meter).
We hebben tegelijkertijd een soundbar aangeschaft, hierdoor een echte bioscoop ervaring!
Veel en uitgebreide apps aanwezig...
kortom perfecte aankoop! We zijn er erg blij mee.

Pluspunten

• Vormgeving
  • Haarscherp beeld

Minpunten

• Nog geen ontdekt.

henk 06-01-2018

super grote tv

een hele grote toffe tv die helemaal aan mijn verwachting voldoet ,prima kleur,goed scherp beeld. voldoet aan alles wat ik dacht te krijgen. Veel tv voor weinig geld.

Pluspunten

• groot
  • scherp beeld
  • prima kleur
  • weinig geld