Sony KD-55XE8599 - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
5,70 cm dikte
54,6 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 94 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Erik Omtzigt 31-08-2017

Wat is dit een slecht apparaat

Geschreven voor: Sony KD-75XE8596

TV is aangekocht bij MediaMarkt in Alphen a/d Rijn en wij hebben de TV door hen laten bezorgen en installeren. Sinds dag 1 hebben we echter problemen. Hieronder een korte opsomming:
1. Afstandsbediening vreet batterijen. Sinds aankoop al een 3de of 4de set batterijen erin
2. Afstandsbediening is regelmatig helemaal “dood”. Geen enkele functionaliteit doet het dan.
3. TV valt bij tijd en wijle volledig uit. Gaat dan zonder aanwijsbare reden een volledig nieuwe "Android" opstart doen
4. Afstandsbediening doet regelmatig totaal andere dingen dan waar om wordt vraagt
5. Opstarten Netflix lukt regelmatig niet. Door de stekker eruit te halen en een Android-opstart te forceren, dan lukt het opeens weer wel.
6. Apps van Videoland, Netflix e.d. verdwijnen regelmatig en door de TV uit en aan te zetten, verschijnen ze opeens weer
7. Een miniscule beroering van de afstandsbediening kan al resulteren dat er een willekeurig bedien-commando wordt gegeven
8. TV springt 's-nachts uit zichzelf aan
9. Spraakherkenning valt regelmatig uit
10. Opeens geen geluid meer bij bekijken YouTube-filmpje
11. Continu verbindingsfout bij opstarten van YouTube-app

Service van Sony is ver onder de maat. Klantenservice is uitbesteed aan kinderen, die net van school komen en eigenlijk niets weten. De technische dienst is uitbesteed aan een extern bedrijf (Selectro).

Zijn er dan geen positieve dingen te zeggen? Ja, die zijn er wel. Toestel is fraai qua vormgeving, het beeld is prachtig, spraakbediening erg handig. Geluid is best aardig.

Franky 29-01-2018

Sinds 25 oktober 2017 is er een firmware update naar versie v6.2671, heeft dit tot verbetering geleid?

Buikie 26-11-2017

Goede TV voor een heel nette prijs

Geschreven voor: Sony KD65XE8505

TV gisteren opgehaald en direct opgesteld (vrijstaand op eigen beugel). Het uit de doos halen en op de beugel zetten van het 1,65 meter diagonaalscherm verliep erg soepen en eenvoudig met ondersteuning van 2 extra handen. Ook het inrichten van de TV was erg eenvoudig.

Was voor mij de eerste kennismaking met Android TV. Ik vind dit OS niet erg gebruiksvriendelijk: veel plaatjes, veel scrollen, veel informatie die je niet uit kunt zetten zoals voorgestelde apps waar ook je geïnstalleerde apps tussen staan, maar dat zal vooral ook een kwestie van persoonlijke smaak zijn. Netflix werkt prima (al vind ik ook deze niet erg gebruiksvriendelijk, maar dat kan je de Sony niet aanrekenen). Installeren van nieuwe apps zoals Vimeo verloopt erg soepel. Het vaak invoeren van e-mail adressen en wachtwoorden is wel even lastig met de bijgeleverde afstandsbediening, maar is goed te doen. Spotify doet het goed. Een webcam app aangeschaft in de Google-store (die helaas niet te gebruiken was omdat de invoer interface niet overeenkwam met de mogelijkheden van de Sony TV). Chromecast vanaf de Tidal app (iOS) verliep niet goed en viel regelmatig weg. Tidal ondersteunt pas recent Chromecast dus wellicht is het een kinderziekte van de app-fucntionaliteit).

TV aangesloten op een externe stereo set op basis van de optisch-digitale uitgang (let op: indien de stereo, zoals in mijn geval, een stereo set is en geen Dolby 5.1 ondersteunt dan de uitvoer van de uitgang instellen op downmix naar 2 kanaal PCM). Kabels kun je goed begeleiden in de voet van de televisie.

Over het beeld: TV geeft goede zwartwaarden, mooie kleurverzadiging. Scherm spiegelt een beetje, maar niet hinderlijk. De standaard ondertiteling is te groot naar mijn smaak en nog niet kunnen vinden hoe ik deze kan aanpassen.

TV is prima te bedienen met de Logitech Harmony One zodra het toestel hier aan is toegevoegd (al ben je dan wel de 'spraakfunctie' kwijt).

Het is natuurlijk nog een eerste dag, maar de eerste indrukken zijn heel erg positief!

informatie over mijn aansluiting: TV: LAN-kabel (geen WiFi), audio over stereo (optical, downmix), geen TV aangesloten (geen oordeel over digitale tuner en voorzieningen die daar mee samenhangen).

Pluspunten

• goede zwartwaarden
  • heldere, verzadigde kleuren
  • optisch uitgang met PCM downmix mogelijkheid
  • Kan worden bediend met Logitech Harmony One

Minpunten

• Android erg rommelig en weinig aanpasbaar
  • Geen coaxiale audio uitgang
  • Afstandsbieding wat lomp en onhandig

henk 26-12-2017

groot scherm

Geschreven voor: Sony KD-55XE8577

geweldige tv, goed smal beeld en zelfs zonder soundbar goed geluid. Gemakkelijk zelf in te stellen. Zal het zeker aanraden aan derden.

Minpunten

• pootjes onderstel zwak plastic

Dickus 25-06-2017

Veel mogelijkheden

Geschreven voor: Sony KD55XE8505

Ik heb nu de SONY KD-55XE8505 6 weken in huis, en vind steeds meer mogelijkheden op de tv. Netflix via de knop op de afstandsbediening is lekker makkelijk om je favoriete films en series te bekijken, en met de Google Play app knop op de afstandsbediening kun je ook makkelijk films of muziek kopen. Casten van je Android telefoon of tablet werkt perfect. Met een druk op de castingknop wordt het beeld weergegeven op de tv, zodat foto’s en filmpjes worden afgespeeld.
Ook handig is dat je met de Samba app je IPAD kan koppelen aan de tv, zodat je deze als groot scherm kunt gebruiken. Jammer genoeg blijf ik het geluid een minpunt van de SONY KD-55XE8505 vinden in vergelijking met de beeldkwaliteit. Je hebt echt een soundbar of een geluidsinstallatie nodig om een mooi geluid te creëren. Het wiebelen van de tv op de standaard, is wel irritant, maar is op te lossen door de SONY KD-55XE8505 aan de muur te bevestigen.

Pluspunten

• Goede beeldkwaliteit
  • Veel mogelijkheden

Minpunten

• Geluid blijft achter bij de beeldkwaliteit
  • Standaard is wankel

Bram 01-02-2018

55 Inch TV

Geschreven voor: Sony KD-55XE8599

Mijn motivatie`s om voor SONY Bravia 55 Inch te kiezen. De vele mogelijkheden waarvan Android. Spraak bediening werkt indien men duidelijk spreekt perfect. De minder bekende speciale hobby apps heb ik kunnen installeren. P.I.P. waar in de toekomst een buiten camera op aan zal sluiten. Genoeg USB porten waarvan de 1e in gebruik is voor draadloos toetsenbord en muis, 2e om een USB stickje met foto`s en films werkt perfect, 3e word binnenkort een HD op aangesloten. Bluetooth om het telefoon schermpje op TV te tonen werkt perfect, ook is de telefoon prima als afstand bediening te gebruiken, waar mijn vrouw soms niet zo blij mee is. De gsm telefoon gebruik ik met hoofd telefoon om draadloos het geluid van de TV op de hoofdtelefoon te horen, fijn als ik anderen niet wil storen. Door de 100 Hz beeld wissel heb ik minder last van veeg en blok effecten bij snelle beelden. Zeer grote scherpte zodat één haar zelfs te zien is. Het grote formaat in de kleine kamer 3 m kijk afstand had ik enige twijfel over, maar nu hij staat krijg ik vooral bij natuur films een meer ruimtelijk gevoel alsof ik door een groot vensterglas kijkt, het relatief grote beeld is rustgevender om naar te kijken. De satelliet aansluiting waarmee ik op de schotel naar buitenlandse TV programma`s kan kijken die niet online zijn. De extra tulp aansluitingen zijn handig om tijdelijk verouderde apparatuur zoals recorder of DVD speler op aan te kunnen sluiten. De 3 mm jack aansluiting is naar volle tevredenheid in gebruik op verouderde analoge versterker. In de toekomst komt er zeker een optische koppeling naar digitale apparatuur.
Tenslotte heb ik niet het duurste toestel gekocht, omdat de mogelijkheden op dit toestel voor mij meer dan voldoende zijn.

Moon 30-01-2018

Prima qualiteitsbeeld

Geschreven voor: Sony KD-55XE8599

TV voor in de woonkamer, prijs kwaliteit verhouding is perfect. Mooie TV qua vormgeving en makkelijk zelf te instaleren.

Pluspunten

• Mooi zuiver beeld

R. 24-01-2018

Schitterend beeld

Uitstekende prijs/kwaliteitsverhouding.
Makkelijk in gebruik, zelfs een a-technische vrouw als ik heeft de tv weten te installeren.
Schitterend beeldkwaliteit, iedere dag weer een feestje om de televisie aan te zetten!

Thomas 14-01-2018

Strakke tv

Geschreven voor: Sony KD55XE8505

Hele mooie strakke tv uitgebreide instel mogelijkheden waardoor er een prima afstelling mogelijk is.en heel goed geluid

Pluspunten

• Strak model
  • Goed geluid

Debeer2 13-01-2018

Mooie televisie

Geschreven voor: Sony KD-55XE8599

Vanwege een oudejaars aktie bij deze tv terecht gekomen. Mooi beeld en bediening is erg makkelijk. Geluid gaat bij mij via een onkyo versterker. Ook gemakkelijk aansluiten met HDMI. Wij kijken veel Netflix en op de afstandsbediening zit een Netflix knop. Indrukken en kijken. De tv is pas 2 weken in bezit maar bevalt goed en er valt nog veel te ontdekken. Er zit controle met spraak bij en bediening vanaf je telefoon of tablet kan ook nog.

maarten 08-01-2018

Zeer goede keuze!

Geschreven voor: Sony KD55XE8505

Na een goed advies van de verkoper bij de mediamarkt gekozen voor dit type toestel van Sony. In combinatie met de digitale tv van ziggo heb ik echt super goed beeld (HD) . Bij het gebruik van mijn PS4 komt het 4K om de hoek kijken en is het helemaal een genot om naar te kijken. Echt een aanrader in deze prijsklasse.
Pluspunten
Mooi afgewerkt
Super goed beeld, zowel HD als 4K
Netflix button op de remote control
Android besturing voor smart tv

Pluspunten

• Goed beeld kwaliteit
  • netflix button op afstandbediening
  • HDMI kanaal in te stellen op TV button op ab.

Rik Moerkerke 31-12-2017

Goede Prijs/kwaliteit voor deze 55" TV

Geschreven voor: Sony KD55XE8505

Voor zijn geld een zeer goed uitgeruste TV, met het Android-besturingssyteem maak je er een reuzegrote Tablet van.
Zeer natuurgetrouwe beeldweergave, 4K beeldresolutie. 55" diagonaal. Een ideale maat voor de huiskamer.
Tevens een zeer elegant design.

Pluspunten

• 4K beeldresolutie
  • Zeer goede beeldweergave
  • 55" schermdiagonaal
  • elegant Design
  • Android besturingssysteem

Minpunten

• ietwat startprobleem met Telenet digibox
  • Voetstandaard kan steviger

Wojciech 30-12-2017

Groot scherm, goed geluid, heel goed beeld, goede kwaliteit!

Geschreven voor: Sony KD-55XE8596

Ik ben erg blij met het product. Ik koos het omdat het alle functies had waarnaar ik op zoek was. Alles werkt volgens mijn verwachtingen en zelfs beter. De kwaliteit van het product is erg goed. Het heeft een zeer goed geluid en beeld. Het heeft meer functies dan ik had verwacht en is gemakkelijk te gebruiken. Ik raad het aan en ik ben er zeker van dat iedereen die zo'n geschenk maakt ook tevreden zal zijn.

Pluspunten

• beeldkwaliteit
  • geluidkwaliteit
  • aantal functies
  • groot scherm

Erik M. 29-12-2017

Perfecte kleuren, mooi design

Geschreven voor: Sony KD-55XE8599

Mooie televisie met prachtige kleuren en een goed contrast. Ook Android TV werkt perfect en is anno 2017 eigenlijk wel een must. Materialen waar de tv van gemaakt is zien er premium uit en zo voelen ze ook aan. Geluid is bovengemiddeld goed, maar voor de ultieme film ervaring moet je natuurlijk een soundbar o.i.d. aansluiten.

Pluspunten

• Kleuren
  • Android TV
  • Speakers in tv

Minpunten

• Coax aansluiting aan de zijkant

Selda Cinar 12-12-2017

mooi kwaliteit

Geschreven voor: Sony KD65XE8505

ik had dringend een televisie nodig en k wou een mooie sony ,ik ben er super blij mee , ik hoef niet meer zo vaak naar de cinema te gaan omdat het geluid redelijk sterk is en ik voel me zelf al in de cinema wegens het groot scherm van deze schitterend televisie dus kort gezegd is deze televisie een aanrader xxx

Pluspunten

• kwaliteit is top
  • alsof ik in de cinema zit

Surifaria 26-11-2017

Super beeld 4K Wat een kwaliteit en super beeld!

Geschreven voor: Sony KD-55XE8599

Voor deze Sony gekozen door de prijs en kwaliteit. Het valt niet tegen! Alles is naar verwachting en we genieten volop! Zoveel mogelijkheden. Voicecommand en de Netflix knop. Ook een ruime keuze aan apps. Het beeld is haarscherp. Super geluid! We dachten dat 55 inch te groot zou zijn, maar het is een perfecte afmeting voor ons gezin. Nogmaals genieten!! Een echte SmartTV

Pluspunten

• Snel installeren
  • Opties en mogelijkheden

Harry 09-11-2017

Mooie, duidelijke, betaalbare smart-TV

Geschreven voor: Sony KD-55XE8599

Ik heb voor de Sony 55XE8599 (2017) gekozen, omdat de Smart-TV alle in huis heeft wat je nodig hebt en voor een betaalbare prijs. Android- Wifi (LAN) HDR- 4K - Smart - Veel aansluitingen, ook in connectie met Ziggo en Sony Surround opstelling, alles met 1 afstandsbediening(sgemak) - Heldere echte kleuren, snelle beeldverversing etc. PlatteTV.nl is de goedkoopste en denken met je mee. Ik had eerst het model van 2016 op het oog, maar zij attendeerden mij op model 2017 voor €100.- meer maar met cashback van € 100.- kostte mij dat niets.

Pluspunten

• Strak model, grootte, slank, kabelgeleiders
  • HDR, 4K, kwaliteit
  • Wifi, LAN, Android
  • 3x usb, 4x hdmi, etc etc.

Minpunten

• Kan scherm niet op poot draaien

Blackbeard 02-06-2017

Goede mid range televisie 2017

Geschreven voor: Sony KD55XE8505

De Sony XE8505 is een mid end 2017 LED televisie. De televisie heeft een prachtig helder contrast, 4k resolutie, HDR en heeft het Google’s Android TV besturingssysteem.
Het eerste wat mij opviel aan de aansluitingen van de televisie is dat de HDMI 1 en de optische ingang zich achter de televisie bevinden en niet aan de zijkant van de televisie. Dit kan het lastig maken bij het ophangen van de televisie aan de muur.

De voet van de televisie is gemaakt van kunststof en voelt wat goedkoop aan. Echter kan je wel gemakkelijk in de holtes aan de achterkant van de voeten kabels wegwerken. Zeer handig! De televisie heeft een glanzend paneel, waardoor je soms wel eens reflectie ziet van bijvoorbeeld een lamp. De stroomkabel van de televisie kan je niet eraf halen, maar die zit vast in de televisie. De afstandsbediening voelt niet bijzonder aan, maar doet zijn werk goed. Er zit bijvoorbeeld een handige snelknop op voor onze Netflix kijkers.

De ingebouwde speakers van de televisie zijn slecht. Er is bijna geen bass aanwezig en het geluid klinkt aan de schelle kant, prima om eventjes het nieuws te kijken, maar voor een film raad ik een surround systeem aan.

Het HDR is zeker wel een aanrader als je content ervoor hebt. Echter zou ik wel aanraden om de beeldmodus op “bioscoop pro” te zetten voor de beste instellingen.

Het is een prima televisie om sport, blu-rays, netflix, digitale tv mee te kijken en games te spelen. Echter houdt wel in je achterhoofd dat het een best dure televisie is voor wat die kan. Deze televisie wordt bij mij thuis gebruikt als tweede tv, maar OLED tv heeft mijn voorkeur boven een LED tv.

Pluspunten

• 4K resolutie
  • Helder contrast
  • Dunne bezels

Minpunten

• Glanzend paneel
  • Geluidskwaliteit ingebouwde speakers

Heelderpeel 17-04-2018

Apps zorgen voor problemen

Geschreven voor: Sony KD-55XE8599

Prachtigge televisie tot dat je apps gaat installeren. Na het instaleren van sommigge apps verliest het apparaat zijn normale werking.
Moet vaak 10x op de afstandsbediening drukken om aan te zetten en dan begint hij kompleet opnieuw op te starten. Al met al duurt het aanzetten daarmee ongeveer 2min. En als je dan zo iets geinstalleerd hebt is het uithuilen en helemaal opnieuw beginnen met een reset naar fabrieksinstellingen. Google maar eens op iets als "mijn sony android tv gaat niet meer aan"

Pluspunten

• Beeld
  • Mogelijkheden algemeen

Minpunten

• Bepaalde apps, verstoren een normale werking.
  • Bleeding

Jean 14-03-2018

Perfect beeld en kwaliteit

Geschreven voor: Sony KD-55XE8596

Heel tevreden van deze Sony 4K UHD HDR, heb ook een Blu-ray speler 4 K X800, en daar heb ik nu problemen mee, lig het aan de Blu-ray of aan het TV toestel, ik weet het niet, de Blu-ray is al opgestuurd geweest en men zegt dat die perfect afspeelt, maar door mijn ontsteltenis blijf soms de films haperen in stilstaand beeld met gevolg blokkeert. De verkopers doen er niks aan om het euvel op te lossen ! Dus niet zo plezant betreft de services ! De Blu-ray speler is wel aangesloten met de duurste kabel voor 4k en is aan de HDMI ARC verbonden van het Tv-toestel ! Vraag is zijn er nog met deze problemen ???

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • satelliet perfect
  • beeldkwaliteit

Minpunten

• aansluiting blu-ray X800

J. van Etten 19-02-2018

Prachtig beeld

Geschreven voor: Sony KD-55XE8599

Ik twijfelde eerst nog tussen de Samsung mu 7000 en deze Sony xe 8599 maar toen ik ze bij elkaar in de winkel zag staan vond ik het beeld van de Sony toch mooier en natuurlijker overkomen en de zwartwaarde in het beeld is echt veel beter dan van de meeste andere schermen in deze prijsklasse .
Prachtig beeld en Netflixknop op afstandsbediening is snel en handig .
Design is natuurlijk kwestie van smaak en voor mij ook minder belangrijk dan het beeld maar ik vind hem zeker mooi om te zien .
Smartgedeelte ( Android ) werkt hier goed via WiFi al gebruik ik dat op Netflix en YouTube na niet veel op een tv .
Enige minpuntje van de tv is voor mij het geluid dat niet geweldig is maar dat is bij de meeste platte tv’s het geval , ik heb er dan ook al kort na aanschaf een soundbar bij gekocht en ben nu zeer tevreden met de prachtige 55 inch Sony .

Pluspunten

• Prachtig beeld
  • Prijs / kwaliteit
  • Android smart tv