Samsung 7 serie Curved QLED TV QE49Q7C - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
8,24 cm dikte
49,0 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 4 reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung 7 serie Curved QLED TV QE49Q7C op Kieskeurig.nl.

tevreden gebruiker 16-06-2017

Prachtige kleuren en scherpte

Geschreven voor: Samsung 7 serie Curved QLED TV QE49Q7C

Het eerste wat opvalt als je hem aanzet zijn de prachtige kleuren en de scherpte van het beeld. Je wordt er als het ware in getrokken. Verder is de bediening kinderlijk eenvoudig.

Pluspunten

• scherpte
  • prachtige kleuren nuance

Minpunten

• tot nu toe niet gevonden

Sandor 13-12-2017

Prachtig beeld voor een iets wat dure prijs

Geschreven voor: Samsung 7 serie Curved QLED TV QE49Q7C

Na een paar weken deze tv te hebben gebruikt kan ik hem niet meer wegdenken uit de kamer. Geen gerotzooi meer met kabels om Netflix via de laptop op de tv te kunnen kijken, super groot beeld en geweldige kwaliteit.

Er zijn twee dingen die gelijk opvallen als je deze tv installeert in je kamer. Om te beginnen is hij natuurlijk curved, wat er onwijs gaaf uitziet. De tv blijft ondanks de curve vanuit alle hoeken prima te bekijken, je ziet niet minder omdat je vanaf een hoek als het ware tegen een schuine kant van de tv aan zit te kijken. Echter heb ik verder dan het onwijs gave design voordeel geen ander voordeel kunnen ondervinden aan de curved TV.

Het tweede wat opvalt is dat er geen kabels meer uit je tv lopen. Alles gaat via de SmartHub die met een zeer dun kabeltje achterin de tv naar de Hub loopt. Vervolgens kan je alle aansluitingen van de tv zoals HDMI-kabels, CI+ modules en audiopoorten vinden achterop de hub. Op deze manier ziet alles er mooi afgewerkt uit. Enige minpunt aan de SmartHub dat ik kan bedenken is dat de CI+ module er aan de zijkant ingeschoven moet worden, wat dus weer resulteert in dat er iets "lelijks" uitsteekt aan de zijkant van de vanzichzelf mooie Hub.

Verder is de tv alles wat het belooft. Het beeld is geweldig en alle kleuren worden levensecht weergegeven. Ook het geluid heeft mij verbaasd, het vult gemakkelijk heel de kamer. En iets wat voor mij ook nieuw is, is dat de afstandsbediening altijd de tv vind als je hem gebruikt. Of er nou een muur, laken, kussen of iets ander tussen zit, of ik hem naar de tv richt of naar buiten. De afstandsbediening werkt altijd.

Pluspunten

• Beeld

Sandor 06-12-2017

Al met al geweldige tv

Geschreven voor: Samsung 7 serie Curved QLED TV QE49Q7C

Dit is mijn eerste ervaring met een curved tv en ik moet zeggen dat ik het echt een onwijs gaaf apparaat vind! De tv vangt gelijk het oog met zijn aparte uitstraling en natuurlijk ook met z'n grootte. Daarnaast is de beeldkwaliteit echt geweldig. Al vindt ik dat Samsung de kleuren wel erg "hard" probeert te maken als je de instelling op dynamic zet, maar op de normale instelling is het elke keer weer een plezier als ik hem aanzet.

Overigens als je hem aanzet merk je gelijk dat de tv een soort sluit en open animatie heeft, wat een leuke toevoeging is. Wat het helemaal afmaakt is dat na deze animatie de tv direct terug is waar je gebleven was. Hij hoeft niet op te starten en het lijkt alsof hij altijd in een soort stand-by modus staat waardoor je nooit meer geduld hoeft te hebben met de tv.

Als de tv eenmaal staat hoef je hem in principe ook nooit meer van zijn plek te halen, dit is opgelost door het gebruik van een SmartHub. Deze is verbonden met een klein kabeltje naar de tv. Het voordeel is dat je dus maar een klein kabeltje uit je tv ziet lopen, en je spanningskabel. In de Hub kun je vervolgens al je andere aansluitingen vinden. Enige minpunt van dit alles is dat het kastje helemaal mooi, klein en afgewerkt is en dat als je een CI+ module gebruikt, wat bijna iedereen tegenwoordig gebruikt, je die in de zijkant moet steken en deze een paar cm uitsteekt.

De hele afstandbediening is ook op de schop gegaan en dat is een goede vernieuwing. Deze is nu klein en heeft alleen het minimale aantal knoppen erop. Wat eerst iets onhandig lijkt maar na een paar dagen merk je er helemaal niks meer van.
Oorspronkelijk gepost op samsung.com

sandro 16-06-2017

MOOI BEELD

Geschreven voor: Samsung 7 serie Curved QLED TV QE49Q7C

mooi beeld, heel erg helder , even wennen aan de kleine afstandsbediening. Maar de kinderen zijn er al heel handig mee

Hans 16-06-2017

Super scherp, helder beeld

Geschreven voor: Samsung 7 serie Curved QLED TV QE49Q7C

De beste 49 inch tv momenteel verkrijgbaar - Oled begint pas bij 55 inch. Mooie materialen gekozen, dunne rand. Handige en doordachte connect kast die al je kabels uit zicht uit.

Pluspunten

• Beeld
  • Connectkast
  • Luxe materialen

Minpunten

• Zijaanzicht beeld zou beter kunnen