Samsung QE55Q7CAML - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
9,12 cm dikte
55,0 inch

Beoordeling op basis van 13 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

MaartenOngering 01-06-2017

Samsung Qled TV

Sinds enkele weken heb ik de Samsung QE55Q7C is mijn bezit. Aan het uiterlijk van de TV kun je goed zien dat dit één van de topmodellen van Samsung is. De TV heeft vrijwel geen rand om het scherm heen. Ook zijn de achterkant en de voet van de TV bijzonder fraai afgewerkt.

Curved
Dit is voor mij mijn eerste curved TV. Ik moet echter zeggen dat ik op de afstand en de positie waarop ik voor de TV zit niet veel verschil kan ontdekken tussen deze curved TV en mijn vorige TV met ‘normaal’ scherm.

One Connect box
Eerder gaf ik al aan dat de TV zelfs aan de achterkant erg fraai is afgewerkt, er zitten namelijk (op de stroomaansluiting na) helemaal geen aansluitingen op de TV zelf. Samsung levert hiervoor een separate aansluitbox mee. Hierop zitten alle beschikbare aansluitingen die je van een moderne TV mag verwachten. Deze One Connect Box is door middel van een dunne, transparante, optische kabel verbonden met de TV. Dit zorgt ervoor dat je de TV mooi aan de muur kunt ophangen zonder dat je kabels naar je overige apparatuur hebt lopen. In mijn geval was dit niet nodig geweest, aangezien wij tijdens de bouw van ons huis voorbereidingen hebben getroffen om de kabels door de muur te kunnen voeren.

Geluid
In andere reviews die ik lees ik regelmatig dat men het geluid vindt tegenvallen. Ik deel deze mening niet. Het geluid valt mij juist in positieve zin op, zeker in vergelijking met mijn vorige Sony TV. Hierdoor is de TV wat mij betreft prima in staat om door middel van de Spotify app te zorgen voor wat achtergrondmuziek.

Beeld
Bovengenoemde ervaringen zijn over het algemeen allemaal erg positief. Iets minder positief ben ik over één van de belangrijkste zaken van de TV, namelijk het beeld. De kijkhoek van de TV valt mij erg tegen, je moet echt vrij recht voor de TV zitten. Ook lijkt er op sommige moment (vooral erg zichtbaar bij voetbal) een soort van vertraging in het beeld te zitten. Ik heb al meerdere instellingen geprobeerd, maar ik heb dit probleem nog niet helemaal op kunnen lossen.

SmartTV
De TV is voor een SmartTV (Tizen) erg snel in alle menu’s, wat zeker een verademing is ten opzichte van mijn vorige Sony TV met Android. Echter is het aanbod aan interessante Apps wel een stuk minder dan op een TV met Android als besturingssysteem.

Afstandsbediening en gebruiksgemak
De meegeleverde afstandsbediening is erg minimalistisch. Er zitten weinig knoppen op (zo ontbreken de traditionele numerieke knoppen) wat in het begin erg wennen was. Inmiddels mis ik de knoppen totaal niet meer en zorgt de mooi ogende minimalistische afstandsbediening juist voor erg goede gebruikservaring.

Überhaupt is de TV erg makkelijk in gebruik. Vanaf het eerste gebruik waarbij de zenders worden opgehaald (Ziggo) tot het herkennen van de randapparatuur, allemaal zonder problemen. Ook de instellingen menu’s zijn allemaal erg gebruiksvriendelijk en overzichtelijk.

Conclusie
Al met al houd ik wat gemengde gevoelens over aan deze nieuwe TV. Qua uitstraling en gebruiksgemak is de TV perfect. Ook ben ik zoals aangegeven erg tevreden over het geluid dat uit de TV komt. Echter ben ik helaas nog steeds niet te spreken over het beeld en valt het SmartTV gedeelte mij wat tegen ten opzichte van een op Android gebaseerde smart TV.

• One Connect Box

Minpunten

• Beeld
  • SmartTV

Harry 14-08-2017

Qled tv

Een paar dagen in huis, verschil met mijn vorige uit de 8500 uit de j serie 2015 is groter dan verwacht.
Qked is echt een grote stap voorwaarts. prachtig beeld prima geluid.
Ben echt uiterst tevredebn

Johanna 04-08-2017

QE55Q7C Tv

eindelijk een nieuwe tv gekocht waar je werkelijk alles mee kan
foto's kijken vanaf je mobiel op het scherm in een woord geweldig
tv gemist alles zit er op

Pluspunten

• SUPER helder beeld
  • mooie vorm
  • ongelovelijk veel mogelijk heden via de appstore

Pieter 02-08-2017

Prachtige TV

Stijl, bedieningsgemak en schermkwaliteit is echt boven verwachting. Is aan de prijzige kant maar bovenstaande vergoed alles.

Pluspunten

• Stijl
  • beelskwalieit

Minpunten

• relatief prijzig

RonaldS 01-08-2017

Geweldige ultra strak scherm

Wat een geweldige televisie
Ik heb hem nu 2 weken in huis en ben echt super tevreden.
Super helder, mijn "oude" full HD tv van 3 jaar oud word totaal overtroffen.
Helemaal top bedacht die curve! Wat een kijk genot met het geluid van een bioscoop.
Door de One connectie box kan je alle apparatuur met een kabel aan je tv koppelen. Fantastische uitvinding, scheelt heel wat kabels omhoog in het zicht boven je kast.

Pluspunten

• One connect
  • Curve
  • Super helder beeld
  • Strak geluid
  • Razend snelle apps

Minpunten

• Je wilt niet meer op een andere tv kijken ;-)

QE55Q7 31-07-2017

Groot scherm, fantastisch heldere kleuren

vanwege het grote scherm en het levens echte kleuren beeld
heel eenvoudige bediening dat vonden wij ook belangrijk

J.W. Paap 06-07-2017

Mooi en groot scherm, heldere kleuren, gebruiksvriendelijk

Een goede kwaliteit, heldere kleuren en gebruiksvriendelijk en vele mogelijkheden. is Apps, Netflix en dergelijke zijn makkelijk te installeren en met name ook de remote control is een uitkomst. Slechts twee draden vanuit je tv, één naar het stopcontact en één naar de remote controle waar je verder je andere apparatuur direct op kunt aansluiten.

RICHTERS 04-07-2017

SUPPER STRAK BEELD

supper mooie tv met zeer strak beeld en door de boog kun je mooi overal tv kijken

echt zijn geld waard

Marcel de Visser 09-06-2017

Heerlijk beeld

Wat een fantastische beleving met mijn nieuwe Samsung TV. Het geluid is ook fantastisch met mijn kef speaker set welke ik erop aan heb gesloten

Lautje 09-06-2017

Het perfecte plaatje

Ik heb voor deze tv gekozen omdat ik het beeld als eerst geweldig vind en ik was verbaasd over de goede kijkhoek van een curved tv. Van de zijkant vind ik het prettiger kijken dan bij een platte tv.
De kleuren en met name het zwart is erg goed.

Pluspunten

• kleur, contrast
  • kijkhoek

markgeldrop 31-05-2017

Geweldige TV

Ik heb deze tv nu 3 weken in gebruik wat een geweldige tv is dit,het beeld ,het geluid echt een super apparaat
eerder had ik ook een Samsung tv ,wat betreft menu en instellingen komt het met elkaar overseen
maar de installatie is echt een stuk makkelijker als mijn vorige,al mijn rand apparatuur wordt meteen na aansluiten herkent.
dan het curved beeld,wat is dit gaaf,ook de ab zieter sjiek uit met weinig buttons
gewoon n super apparaat
en een groot voordeel is de ONE CONNECT box,geen kabels meer tegen de muur

Pluspunten

• one connect
  • afstands bediening
  • curved beeld

Eduard 14-05-2017

Super TV

Q7 heeft een mooi design met een zeer goede beeldkwalitieit.
Je moet de zenders wel in HD bekijken anders krijg je een vaag beeld.
Het installeren gaat bijzonder eenvoudig, dus zeer gebruiksvriendelijk.
Wij hebben een 55 inch tv, wat eigenlijk te groot is voor een standaard woonkamer. Je moet minimaal 3 meter van de tv zitten.
Een minpunt vind ik het geluid, tv geeft een dof geluid. Dit is te ondervangen door bijv. een soundbar.

• Beeldkwalitiet

Minpunten

• Geluidskwaliteit

rogonl 07-05-2017

Mooi beeld

Mooi scherp beeld, al moesten we wennen aan het formaat. Helaas wel wat problemen met de DVB-C tuner, die helaas geen digitale zenders kan vinden. Maar dit wordt momenteel opgelost door Samsung.

Pluspunten

• Scherp beeld
  • Makkelijke bediening

Minpunten

• Helaas problemen met analoog signaal