Samsung QE55Q7F - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
4,49 cm dikte
55,0 inch

Beoordeling op basis van 94 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

karel 05-05-2017

Qled tv met supermooi beeld

Heel mooi strak design, met superbeeld en een hele mooie afstandbediening die echt bij de tv past. Er zit een los kastje bij met allerlei aansluitingen hierdoor is maar 1 superdun kabeltje nodig naar de tv dus geen gepruts met kabels achter de tv. De installatie met CI+ module van Ziggo was zo gepiept.

Pluspunten

• mooi plat design
  • snelle installatie
  • geen kabels achter de tv
  • Heel mooi beeld

Bente 29-07-2017

Prachtig beeld/ design maar waardeloze kwaliteit

Maand geleden aangeschaft.
Bij installatie maakte de tv geen connectie met de OneConnect box, glasvezeldraad bleek stuk te zijn.
Na vervanging van breekbare glasvezeldraad, prachtig beeld, goede connectie en geluid. In combinatie met het No Gap Wall mount systeem is het als een schilderij aan de muur. Jammer dat na 4 weken gebruik het beeld defect was. Inmiddels 2 weken en meerdere thuismonteurs verder en nog steeds geen werkende Samsung TV. Samsung weigert nieuw toestel te leveren tot op heden en blijft monteurs sturen die zelf geen idee hebben wat de oorzaak is van het probleem. Zwaar teleurgesteld in BCC en Samsung tot nu toe.

Patrick 13-10-2017

Opgelost?

J.K. 06-01-2018

Samsung QE55Q7F QLED TV, GEWELDIG DESIGN, GEWELDIGE KLEUREN

Nadat onze Samsung UE49JU7000L door een ongelukje met het tv scherm niet meer te repareren was, ben ik zeker een half jaar bezig geweest met het oriënteren naar een waardige opvolger van deze televisie.
Mijn voorkeur ging eigenlijk gelijk uit naar een 55 Inch.
Maandenlang ben ik aan het vergelijken geweest en met name met de merken Samsung, LG en Sony.
LG heeft met OLED een goede tv, maar veel en veel te duur naar mijn inziens.
Sony is prijstechnisch gunstiger met de SONY KD-55XE8577 en heeft mooi beeld, maar is dan ook een normale UHD tv en is te vergelijken met SAMSUNG UE55MU7000 en 8000. Alleen komt de Samsung volgens mij weer beter uit de bus met de prijs en vooral ook om de bijgeleverde CONNECT-BOX. De 9000 serie van Sony heeft, vind ik, minder mooi beeld en ligt prijstechnisch ook weer een stuk hoger. En de OLED van Sony is weer veel en veel duurder.
De QLED van Samsung steekt met kop en schouders boven de andere tv's uit. Het is geen OLED, wat de naam wel doet vermoeden. Maar kijk je naar de scherpte, de kijkhoek, alle mogelijkheden van de tv en de bijgeleverde CONNECT-BOX, dan ben ik erg blij met de keuze die ik nu gemaakt heb om de Samsung QE55Q7F aan te schaffen. Door de €200,- cashback actie ligt de prijs / kwaliteit verhouding van deze tv in het meest gunstige segment bij wat er van deze tv's verwacht mag worden.
Al met al ben ik zeer en zeer tevreden over deze tv van Samsung en is het geld meer dan waard.

Pluspunten

• Connect-box
  • Haarfijn beeld
  • Supermooi design
  • Zeer makkelijk in gebruik
  • Zeer goed te combineren met andere apparaten

Minpunten

• In het begin de prijs

Roland 02-08-2017

Fantastische QLED TV

Na Sony Bravia en Philips tv's van 49 inch, nu toch besloten een 55 inch te nemen. Het design van deze Samsung Qled tv is prachtig. Hij heeft een zeer stevige poot die er mooi uitziet. Het kunnen wegwerken van alle kabels via de poot en alle andere aansluitingen via de connect box geven het geheel een strak en opgeruimd beeld. Geen kabels meer in het zicht. Echt perfect. De beeldkwaliteit is fantastisch. Zeer helder beeld en prachtige kleuren. Geluid is echt goed voor zo'n platte TV. Echt perfect. Het Tizen besturingsysteem is snel en heel makkelijk te bedienen. Internet bekabelt of onbekabelt werkt perfect. Instellen van apps gaat makkelijk. Ook de aansluitingen van externen via de connect box gaat makkelijk. En nogmaals geen kabel oerwoud meer. Materiaal van de tv is mooi afgewerkt. TV ziet er degelijk en strak uit. Mooi afgewerkt met dunne maar stevige randen. Het is een echte eyecatcher. Prachtige TV met vele opties en geweldige prestaties.

Pluspunten

• Design en uitstraling
  • Beeld helderheid en kleuren
  • Makkelijk besturings systeem
  • Makkelijk in te stellen externen
  • Geen kabels in het zicht

Minpunten

• Prijzig

RW Cats 09-01-2018

Mooi formaat en prachtig beeld kwaliteit

Samsung heeft gewoon prachtige beeld kwaliteit en producten zijn ook qua design goed op elkaar afgestemd.

Pluspunten

• design
  • kwaliteit

S. 16-08-2017

Geweldige tv

Prachtige tv met talloze opties, en weinig snoeren! Enorm strak beeld.
Hebben de no gap wallmount erbij en t is een plaatje!

Pluspunten

• Weinig snoeren
  • Prachtig beeld

Minpunten

• Moet ik nog ontdekken

Arnold Hertsenberg 03-08-2017

Groot en scherp scherm

Bewust voor deze smart televisie gekozen, vanwege het scherpe beeld en de eenvoudige bediening. Tevens kon ik mijn Bose audioset hier makkelijk op aansluiten.

Pluspunten

• scherp beeld
  • Groot scherm

Davy 12-01-2018

Heb jij enige last van lip sync problemen? Dus dat het geluid sneller of trager is dan het beeld? Vooral via je Bose systeem bedoel ik dan? Welke Bose heb jij? Ik wil deze tv kopen maar moet zeker zijn dat beeld en geluid perfect synchroon lopen. Alvast bedankt!

Jr 22-01-2018

Groot scherm. Super beeld

Ja, ik beveel dit product aan Deze review wordt nog gecontroleerd door Kieskeurig.nl

Het is een mooie tv met scherp beeld en een groot scherm. Ook geen kluwe bedrading meer naar de tv. Makkelijk in gebruik en kan er verschillende apparaten op aan sluiten. Nog getwijfeld tussen 49inch en 55 maat toch de 55 genomen.

Robert 22-01-2018

Perfect beeld

Het beeld van deze televisie is precies wat ze beloven. zeer intense kleuren, mooie diepte. Het design is als altijd erg mooi en staat in ieder interieur. Het gemak om de tv te installeren is ook groot. De invisible kabel met de connect-box maakt het helemaal af. Nu is het nog makkelijker andere apparatuur aan te sluiten.

Pluspunten

• Kleuren
  • design

Rob Pasteuning 19-01-2018

Groot, Mooie kleuren en duidelijk beeld

Groot, Mooie kleuren en duidelijk beeld
Mooie aanbieding van Samsung en MediaMarkt
Goede en duidelijke informatie en service

Sander 19-01-2018

Prachtig apparaat. Goed geluid en zeer mooi scherp beel!

Net in het bezit van de qled en erg onder de indruk van de beeldkwaliteit. Geluid is prima, dat worden leuke filmavondjes en voor de kinderen lekker gamen.

rob 18-01-2018

Haarscherp beeld, zeer eenvoudige installatie

Super TV, extreme kleuren en scherpte, erg mooi design, opgehangen met een No Gap Wall mount. Erg strak. Wat erg fijn is, is dat je maar 1 viberobtic kabeltje ziet uit de tv. Processor werkt ook supersnel voor smart tv opties.

Pluspunten

• mooi design
  • haarscherpe kleuren en contrast

Johan de Wit 16-01-2018

Prachtig beeld, mooie kleuren.

Prachtige Samsung TV. Altijd al fan van Samsung TV's geweest. Geluid niet zo mooi, maar wij gebruiken toch een soundbar. Afstandsbedieningen werken goed samen. In combinatie met Apple TV helemaal top.

Pluspunten

• Scherpte
  • Kleur
  • TV is dun

Minpunten

• Geluid, adviseer gebruik soundbar

Zuukman 15-01-2018

Samsung QLED QE55Q7F

Lang getwijfeld tussen de OLED en deze QLED van Samsung. Uiteindelijk voor de Samsung gegaan. Doorslag was de toch heldere kleuren en contrast van het scherm. Tevens de One Connect aansluitbox waarmee je makkelijk alle apparaten aansluit en er uiteindelijk maar 1 klein kabel + voeding naar de TV moet. Wat ook mee heeft geholpen is de bediening van de TV middels de kleine afstand bediening waarmee ik alle apparaten aangesloten op de One Connect Box kan bedienen.

Pluspunten

• Mooie scherpe kleuren
  • Heel goed beeld bij veel omgevinglicht
  • Bediening
  • Alle randapp. aan te sluiten via One Connect Box

Diana 15-01-2018

MOOI DESIGN

Met een levenslange garantie op het beeldscherm won deze tv het voor ons van de OLED met 3 maanden garantie. Sinds een week of 2 hebben wij deze tv nu in huis en zijn zeer tevreden. De aansluitingen op deze tv zorgen ervoor dat alles samenwerkt en wij een bioscoop in eigen huiskamer hebben.

Pluspunten

• Energieverbruik
  • garantie
  • mooi design
  • groot scherm
  • erg plat tegen de muur

Minpunten

• prijs is aan de hoge kant
  • wandbeugel nog niet leverbaar

Louis 15-01-2018

Super beeld, super bediening, super Service

We hebben deze QLED gekocht ter vervanging van onze oude Samsung uit 2008 bij Expert Diemen. En we moeten zeggen, wat een verschil ! Eindelijk 1 afstandbediening en het beeld is superscherp ! We wilden hem eerst aan de muur hangen, dus we hadden een beugel erbij gekocht met installatie service. Blij dat we die service hebben ingekocht ! Het bleek dat onze kasten eronder en erboven niet helemaal waterpas stonden, en in plaats gewoon de beugel te installeren heeft de installateur eerst de tv gewoon op de standaard gezet. En dat ziet er eigenlijk heel strak uit. Ze namen de beugel gewoon weer in en we kregen het geld terug. Wat echt super is, is het aparte kastje waar de aansluitingen zitten. Geen ge.... meer met snoeren en het wegmoffelen ervan, maar gewoon op het kastje aansluiten en klaar.

We hebben overal gelezen dat het geluid zozo was, maar voor ons is het prima. We hebben niet zo'n grote woonkamer, dus we hoeven er ook niet echt nog een stereo installatie bij, en ben je iets kritischer, voor 100 euro heb je al een redelijke soundbar.

1 Puntje, maar dat geldt blijkbaar voor alle HD 4K tv's, hij is wel wel kwetsbaar voor beschadigingen. Onze jongens van 3 en 5 hebben nu harde instructies gegeven om van de TV af te blijven (maar waarom dan ? Bij een ipad kan het wel..) .

Pluspunten

• Beeld
  • Bedienig
  • Apart kastje voor aansluitingen

Minpunten

• Kwetsbaar, vooral met kinderen

Ingrid 14-01-2018

Groot scherm, prachtige heldere kleuren

Prachtige heldere kleuren en mooi geluid. Goede aankoop en met de promotieactie ook nog eens een mooie korting op de aankoop prijs. Toestel heeft veel mogelijkheden en is makkelijk te bedienen met 1 afstandsbediening. Heel handig!

E. Pama 14-01-2018

Goede keuze

Ik ben heel blij met dit toestel. Prachtige kleuren en heel veel opties. Vooral blij met de apps die erop zitten en makkelijk te bedienen. Wel de hele handleiding afgedrukt om het naar eigen smaak in te stellen. Kortom een top tv. Ik heb nog geen minpunten gevonden.

MH 14-01-2018

Mooie aanwinst voor in de woonkamer.

TV is een plaatje aan de muur.
Ik had hem eerst op de standaard, echter staat hij dan voor het mooie te ver van de muur.
Bediening is eenvoudig, en de tv reageert snel.

Pluspunten

• Beeld

Minpunten

• Dure muurbeugel

Manuela 13-01-2018

TOP televisie

WIJ hebben voor dit type gekozen omdat iedereen erg tevreden over is, dus dachten wij met deze keuze het helemaal naar ons zin te krijgen. Tot nu toe , paar dagen zijn wij erg tevreden.