Samsung QE49Q7F - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
4,49 cm dikte
49,0 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 16 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

SAMSUNG FAN 02-07-2017

TV IS MOOI maar bediening is waardeloos

TV is schitterend van design maar waardeloos met bediening, ik heb een KPN decoder en de tv vraag om het merk en type nummer en deze staat niet in de lijst die Samsung vraagt bij het instellen , daardoor kom je niet verder in het menu, na 3 pogingen gaat de TV verder maar meer kun je niet doen. TV kan niet schakelen van HDMI kanalen en bediening is beslist niet handig wat er door anderen wel beweerd wordt.
Dit is een groot irritatie punt, ik koop ieder jaar de nieuwste Samsung TV maar bediening is dikke onvoldoende. Beeld en geluid zijn wel goed. via de dealer krijg ik een gewone afstandbediening en hopelijk werkt dit beter. tot nu toe niet tevreden met bediening.

Pluspunten

• beeld
  • geluid

Minpunten

• Afstandbediening
  • werkt niet logisch zoals we gewend zijn

s_terlingen 10-11-2017

Hoi Samsung fan, is het probleem met KPN kastje nog steeds? Of heeft een frimware update het euvel verholpen? Wil ook graag deze TV kopen, maar heb ook KPN.......

Bikertje 16-11-2017

Liep tegen zelfde probleem aan. Wat bij werkte was het volgende: via instellingenmenu Samsung kiezen voor KPN. Daarna bij model invullen: VIP2952. Daarna door in het menu door het omhoog of omlaag schakelen van een zender. Bij poging 2 werkte het. Hoop dat het voor u ook gaat lukken.

Maesschalck 27-12-2017

Samsung QE49Q7F kapot ontvangen GEEN GARANTIE!!

Tv kan ik nu alleen maar minpunten geven want de tv doet helemaal niets.
Hele dure maar niet werkende tv. Menu komt niet tevoorschijn en een "raar" uitziend beeldscherm waarvan de verkoper Kijoo ook nog eens beweerd dat we dit zelf hebben veroorzaakt.

Omdat beeldscherm van onze ruim 10 jr oude Samsung niet meer zo mooi was en ik altijd zeer tevreden ben geweest over onze Samsung tv's heb ik de Samsung QE49Q7F tv bij webshop Kijoo gekocht. Wat heb ik daar nu spijt van.
De tv kwam "dood in doos"aan. Kijoo zegt dat wij de schade zelf hebben veroorzaakt. Samsung zegt dat ze geen garantie geven op beeldschermen. TV is gloednieuw!! Heeft nog geen seconde beeld gegeven.

Zie ook mijn klacht bij klachtenportaal van de consumentenbond. Ik hoop dat deze kapotte tv wordt vervangen en ik uiteindelijk alsnog een nieuwe goed werkende tv krijg.

Dus voor iedereen die overweegt om deze tv te kopen heel goed nagaan wat voor garantie de verkoper en Samsung bied als de tv helemaal niets doet....

Pjutr 09-01-2018

Superbeeld; wel wat kinderziektes(?)

Beeld is zoals beschreven erg levendig met mooie zwartwaarden en prachtige HDR. Heb er flink aan gesleuteld wat ook zeer uitgebreid mogelijk is. Met name de Netflixapp is puur genieten (4k beeld)! Minpunt is de zeer geringe kijkhoek: Veel minder dan 7 jaar oude Philips lcd! (had misschien toch voor de curved moeten gaan?) HDMI-en usb-input wordt vlekkeloos verwerkt inclusief bediening met de Smart Remote + voice control! Veel verborgen features in Voice control; wel in 't Engels. Apparaat blijkt volwaardige mediaspeler die alle bestanden aankan (via HDD/usb) Wel is de tv-tuner matig, zappen gaat allesbehalve vlot. Het is onmogelijk gemaakt een eigen volgorde van zenders te kiezen. Timeshift werkt omslachtig en... Teleurstellend is ook het PCM-stereo geluid. Is om ook door Samsung Helpdesk niet verklaarde reden flink verzwakt, waardoor bv. Ziggo kabelontvangers naar verhouding keihard binnenkomen, met name bij home-cinemaversterking. Is te verhelpen door alle ontvangers op Dolby Digital ontvangst te schakelen, maar dat is bij de Ned. zenders armoe (alleen center/monokonaal + bas) Verder resulteert Dolby Digital+ van Netflix in stoorgeluiden. Gelukkig werkt Dolby 5.1 wel vlekkeloos. En het ontbreken van anderen dan HDMI en usb-ingangen, bv component vind ik een gemis.

Pluspunten

• Scherp, contrastrijk beeld met levendige kleuren
  • uitgebreide beeld-instellingen
  • universele remote met stembesturing
  • volwaardige mediaspeler

Minpunten

• zeer matige kijkhoek
  • matige tv-tuner met verklote pcm-stereo
  • geen eigen volgorde zenders mogelijk
  • alleen hdmi (geen component bv)

Erik73 19-09-2017

Perfect beeld

Sinds vanochtend in huis. Superscherp beeld. Geluid via SONOS Playbar Maakt het helemaal af. Bediening effe wennen maar afstandbediening oude Samsung tv kan er ook op.

Pluspunten

• Beeld

Daan Maas 16-06-2017

Prachtig beeld

Mooie vormgeving, prachtig duidelijk helder beeld. Schitterend geluid ondanks de platheid van de tv, daarom de Sound-bar maar afbesteld. Eenvoudige bediening en 100% compatibel met de Horizon box van Ziggo. Heel tevreden.

J. 30-06-2017

Geweldige Qled TV

Geweldige tv wat een heldere kleuren ongelofelijk wat mooi, vooral als je op youtube kijkt naar 4k films. Tv is simpel in te stellen en heeft een prachtig geluid, ook een redelijk goede bas. Het is gewoon een plaatje wat ben ik er blij mee. Tv is ook netjes afgewerkt. Heb ook Spotify ingesteld op de TV wat een geweldig geluid. Kost wat maar je hebt er ook wat aan.

Pluspunten

• Zeer scherp beeld
  • Mooie heldere kleuren
  • Gemakkelijk te installeren
  • Mooi geluid
  • Geen kabels in het zicht

Steven 16-06-2017

Uitstekend beeld. Uitstekende afwerking.

Zeer goed afgewerkt. Fraaie vormgeving.
Uitstekend beeld met goede definitie en contrast.
Gebruik van de apps eveneens eenvoudig en efficiënt.

Qled 7c 49 inch 09-06-2017

Samsung Qled tv

Geweldige kleuren, super scherp beeld.... Waaauw. Zelfs het geluid in de tv is prima.
Wij hebben hem met de Samsung wal amount aan de muur bevestigd. De montage was zo gebeurt en de installatie van de tv is zeer intuïtief.
Zeer content met onze nieuwe tv

Dijkrijs 09-06-2017

Prachtig mooi beeld en super snel werkend

Makkelijk te installeren echt snel aan de praat.
Nu 1 dag in huis dus moet nu nog vogelen wat er allemaal op en aan zit.
Mooie en stevige steun erbij.
Alleen de reclame over maar 1 draadje zien over de muur heen is niet helemaal waar want er moet nog een voedingskabel bij.
Nu snel verder met "spelen"................

Pluspunten

• Mooi scherm zonder rand
  • snel aan de praat
  • Mooie standaard

Minpunten

• niet alleen het dunne draadje ook de stekkerdraad

ton van braak 13-04-2018

Qled 49inch Samsungtelevisie

Gekozen vanwege de kleurweergave die de werkelijkheid het dichtst benaderd.Andere punten die sterk naar voren komen zijn de gunstige prijskwaliteitverhouding,het lage stroomverbruik,het aangename trillingsvrije beeld en het makkelijk instellen van de Samsung TV is een fluitje van een cent.Bovendien is het slanke design een lust voor het oog.De aftersales service van fa,xxxxs/Electroworld was meer dan voortreffelijk.

Pluspunten

• degelijk produkt
  • zeer inotatief
  • mooi design
  • gunstige prijskwaliteitsverhouding

Ger 04-03-2018

mooi beeld

Het beeld is uitstekend. De vormgeving is goed, dat er maar weinig bedrading nodig is die ook nog veen goed in de voet is weggewerkt geeft een vervraaiing van het geheel.

Zuijdwijk 22-01-2018

Je gelooft je ogen niet!

De qled tv van Samsung is echt prachtig, wat een helder en scherp beeld. Installatie, fluitje van een cent, wijst zich vanzelf. Voorzichtig met de glasvezel aansluitkabel, alle andere kabels gaan in de centrale aansluitdoos. Je ziet geen kabel lopen. Prachtige vormgeving van het toestel, bijna randloos, waardoor het beeld nog groter lijkt. En zo'n smart tv heeft zoveel extra mogelijkheden, een uitdaging om ze allemaal te ontdekken.

Pluspunten

• Perfect beeld
  • Prachtige vormgeving
  • Eenvoudig aan te sluiten

Minpunten

• Nog niet ontdekt

QLED eigenaar 16-06-2017

prachtige en diepe kleuren

Mooie elegante tv. Kabels kunnen mooi weggewerkt worden en het beeld is geweldig met de felle kleuren van QLED. De Samsung interface is erg mooi al met al een mooie tv dus.

Pluspunten

• kleuren
  • mooi design
  • interface

Minpunten

• geluid

Peter 16-06-2017

Gewoon geweldig

Installatie verliep gemakkelijk via aanwijzingen op het scherm
Goed doordachte afstandsbediening, werkt intuïtief, strak minimalistisch design
Beeld is fantastisch, mooie zwartwaarden, sprankelende kleurweergave
Geluid is prima, geen behoefte aan soundbar
Alle apparaten verbonden via één optische kabel die samen met stroomkabel onzichtbaar is verwerkt in voet
Scherm heeft modern ontwerp, ziet er fraai uit in de woonkamer.
Scherm in winkel vergeleken naast Oledscherm. Vond dit scherm van Samsung er vwbt kleurweergave en helderheid toch beter uit de verf komen.

Pluspunten

• gemakkelijke installatie
  • doordachte afstandsbediening
  • fantastisch beeld
  • prima geluid voor plat scherm
  • alle apparaten via 1 optische kabel verbonden

Minpunten

• nog niet ontdekt

Hendricus 16-06-2017

Prachtige kleuren, geweldige beleving

De kwaliteit en prachtige kleuren veranderen de beleving van elk televisie programma of film. Deze kwaliteit maakt alles extreem realistisch. Een nadeel.. slechte films worden nog slechter :) De connect box zorgt ervoor dat je alles vanuit 1 kastje kan aansluiten, geen onnodig veel kabels naar je televisie en met de afstandsbediening kun je alles wat je aansluit bedienen.

Pluspunten

• Kleuren
  • Resolutie
  • Apps (Netflix etc.)
  • 1 afstandsbediening voor alles wat je aansluit

Vincent 16-06-2017

Prachtige kleuren

Mooie TV, prachtige kleuren, scherp beeld. Makkelijk installeren, andere apparaten aansluiten. Gebruiksvriendelijk. De nieuwste technieken.

Pluspunten

• Scherp beeld
  • Prachtige kleuren
  • Een afstandbediening voor alle apparaten