LG OLED55C7V - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
4,66 cm dikte
55,0 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 33 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

8,9

Chandler 13-06-2017

Fenomenaal beeld

Deze Oled TV is fenomenaal. De kleuren spatten van het scherm en wat verder opvalt is dat zwart ook echt zwart is. Als je het niet met je eigen ogen ziet is de beeldkwaliteit moeilijk uit te leggen. Ik kan het het beste omschrijven als een bioscoopbeleving in mijn huiskamer. Het geluid van de LG TV is ook meer dan goed. De speakers zijn ontworpen door Harman Kardon en dit in combinatie met Dolbi Atmos geeft een geweldig geluid. dolbi Atmos zorgt voor een (soort van) surround geluid. Het geluid haalt het natuurlijk niet bij een goede soundbar of surround set, maar ik heb nog geen TV meegemaakt met beter standaard geluid dan deze Oled TV.
Het menu draait op software van LG zelf: WebOS. Het menu werkt dan ook snel en intuïtief. Dat je de TV snel kunt bedienen heeft ook te maken met de afstandsbediening. De werking ervan kun je het beste vergelijken met een soort muis die je bij je pc gebruikt. De eerste 10 minuten moest ik er even aan wennen, maar nu wil ik nooit meer terug naar een standaard afstandsbediening. Ook het intoetsen van letters en cijfers gaat veel sneller. Een niet te onderschatten fijne functie!
De TV zelf is flinterdun en ziet er fragiel uit. Maar eenmaal in elkaar gezet en op z'n plek gezet merk je dat je kwaliteit in handen hebt. LG heeft goede materialen gebruikt en daardoor voelt alles stevig en solide aan. De bies om het beeldscherm is lekker dun waardoor het, vooral bij donkere scenes, lijkt alsof het één groot beeldschem is zonder rand.
Samenvattend is dit voor mij de beste TV dat op dit moment op de markt is. Ja, het is een smak geld wat je voor de TV neer moet leggen, maar als het ook in jouw budget past is er in mijn ogen geen betere keuze. Hij is het dubbel en dwars waard en zonder twijfel een echte aanrader.

Pluspunten

• Beeldkwalteit
  • Grote kijkhoek
  • Dun design
  • Geluid van Harman Kardon

domi 03-11-2017

hoe is het kijken van voetbal op deze tv? geen banding of ghosting? is het indrukwekkend?

domi 19-11-2017

Ben van plan ook deze tv te kopen. Ik las wel van mensen dat je soms beetje gele waas ziet bij witte achtergrond. Is dit juist? Want hoort natuurlijk gewoon top te zijn bij zo`n duur toestel. Vind het overigens wel jammer dat er geen 3d meer zit op de 2017 modellen. Is de lg c7 beter kwa beeld dan de e6 van 2016?

Ikke 14-12-2017

Inbranden scherm

Mensen houd er rekening mee dat een Oled bijna altijd gaat inbranden en dat LG heel moeilijk doet bij de garantie. De Brightness is ook niet best. Alleen de zwartwaarde is heel goed. De rest is matig. Geen gamerstv.

Pluspunten

• Scherpbeeld
  • Zwartwaarde
  • Afstandsbediening.

Minpunten

• Inbranding
  • Matige brightness
  • Te duur
  • Matige garantie

Niek Luinge 29-05-2017

Fenomenaal mooi beeld, mooi design, echt top!

Ik heb deze tv een tijdje mogen bewonderen, helaas zonder geluid. Daarom gaat deze review alleen over het beeld.
Maar dat is dan ook gelijk het allerbeste aan deze tv. Want dat beeld mag er zijn! Ongekend mooi, de kleuren spatten van het scherm en het contrast is echt mooi. Als je voor het eerst een OLED-tv ziet valt je mond echt open van verbazing. Als je al dacht dat je 'normale' tv mooi was, dan is dit echt next level. De beleving van OLED is naar mijn mening net zoiets als van stereo naar surroundgeluid, het was al mooi, maar dan ontdek je ineens een nieuwe dimensie.

Nu heb ik het toch weer over geluid ;-) Het geluid van deze tv is waarschijnlijk goed genoeg voor de meeste mensen, gelukkig wordt dat de laatste jaren steeds beter. Wel zijn er ontzettend mooie soundbars verkrijgbaar van LG die speciaal bedoeld zijn voor de OLED-serie, die ook qua design naadloos aansluiten bij deze tv's.

Deze tv doet qua beeld totaal niet onder voor zijn grotere (lees: duurdere) broers. Het paneel wat erin zit is namelijk exact dezelfde. Hierdoor ervaar je dezelfde prachtige kleuren en het contrast. Het enige verschil zit hem in de hardware, dus de beeldverwerkingschips, de interface en dergelijke zaken. Ik heb heel even de C7V gezien naast de E7V, dus een grotere broer, maar het verschil is voor een zeer kritisch persoon nauwelijks te noemen. Een enkele keer was een piepklein verschil te zien in een vloeiende beweging, maar op een afstand van 40 centimeter is dat niet iets om je zorgen over te maken. Kortom, het beeld is zo goed als gelijk.
De reden dat de C7V betaalbaarder is dan de hoger gepositioneerde modellen is voornamelijk het design. Deze tv heeft een 'normale' afwerking met een dunne bezel rondom. De duurdere modellen hebben het zogenaamde "picture on glass" waarbij het dunne OLED-paneel op een glasplaat is 'geplakt'. Misschien heb ik een rare smaak maar ik vind deze tv daardoor juist mooier. Deze tv oogt strakker en rustiger in de woonkamer vind ik.

Ondanks dat ik dus niets kan zeggen over het geluid, kan ik wel veel zeggen over het beeld en dat is gewoon perfect. Dus ik raadt deze tv zeker aan! Als je het mooiste beeld wilt wat er bestaat dan kan je simpelweg niet om OLED heen. Je betaald er wat meer voor maar het is het zeker waard!

Pluspunten

• Oled is echt het beste ooit
  • Wat een fantastisch mooi beeld
  • Design is top!
  • Staat mooi in woonkamer
  • Enorm dun dus geen groot meubel nodig

Minpunten

• Je moet wel even wat dieper in de buidel tasten
  • Geen tijd voor andere hobby's als je deze tv hebt

Patrick 03-09-2017

Super beeld

Ik ging voor de Samsung Qled 55 inch. Maar eenmaal in de winkel (FOKA Rotterdam) zag ik de LG naast de samsung hangen. Op het eerste gezicht was de samsung gelijk een stuk minder. Na een zeer kundige uitleg van de verkoper toch gegaan voor de LG (was iets duurder) maar als je iets nieuw koopt kan je het beter goed doen. Ben zeer tevreden met mijn keus.

Pluspunten

• Zeer dunnen rand
  • Super simpel instaleren
  • goede uitleg hoe uit de doos te halen

Minpunten

• stroomkabel vrij kort (dus lastig met wegwerken)
  • uitleg over de tv in het boekje is zeer weinig.

1010chris 21-08-2017

wel hele summiere uitleg

omdat er (op een na) alleen maar zeer positieve ervaringen over deze tv werden gegeven ,heb ik voor dit model gekozen. omdat ik niet meer de jongste ben en weinig kennis van digitale zaken heb moet ik eerlijk bekennen dat ik best wel teleurgesteld ben in het boekje met uitleg. Plat gezegd er wordt nauwelijks uitleg gegeven. je moet het maar op je tv uitzoeken. Persoonlijk vind ik dit niet fijn. Beeld is afhankelijk van wat je kijkt voldoende tot zeer goed. Geluid is zelfs zonder ondersteuning goed.ben een Panasonic liefhebber , omdat zij gestopt zijn met Plasma overgestapt op Oled , bij Pana kun je misschien wel teveel zelf instellen bij LG teweinig.

smithics 07-04-2018

zwart is zwart, maar wat is wit?

Deze TV aangeschaft om niet geconfronteerd te worden met LCD rariteiten zoals ghosting, banding, bleeding, .... Bij bekijken van Breaking bad, dat met veel donkere scenes bevat, was ik onder de indruk van de beeldkwaliteit. Daarna Fargo bekeken, veel sneeuw en luchten. Daar werd duidelijk dat bij lichte beelden er een rode waas over het beeld lag en er aan de onderkant van het scherm een brede strook grauw gekleurd was. Dit is op foto's vastgelegd (bijna onmogelijk om voor elkaar te krijgen) die aan LG customer'support' zijn gestuurd. Die reageerde eerst niet en bij navraag was de reactie dat deze afwijking binnen 'de marges' zou vallen. Zelfs zwart/wit films waren rood ingekleurd! LG hanteert voor dit toestel een adviesprijs van boven de €2000. Onacceptabele slechte beeldkwaliteit en bagger support!
Gelukkig heeft dè winkel in Rotterdam het toestel na het zien van de foto's omgeruild. Ook in het vervangende toestel een lichte rode waas bij volledig wit scherm en een smalle grauwe balk, dit keer aan de bovenzijde van het scherm. Maar het probleem niet storend aanwezig bij het afspelen van een film of bekijken van TV beelden.
Kortom; Bij problemen hoeft er niet op ondersteuning van LG gerekend te worden. Daar wordt de klant professioneel afgewimpeld. Neem je het risico en koop je voor heel veel geld een OLED-TV van LG, doe dan binnen de 14-dagen termijn uitgebreid beeldtests. Zwart zit wel goed, bekijk vooral wit, grijstinten en lichte kleuren. Let op verkleuring (rode waas) en grauwe (horizontale) banden.

Pluspunten

• als je het treft, zeer mooi beeld
  • bediening

Minpunten

• rode waas in beeld
  • verkleuringen in beeld
  • zeer slechte customer support
  • zeer slechte prijskwaliteitverhouding

grietje 29-12-2017

LG oled 55c7v

super mooi beeld,maar als je een programma wil opnemen, kun je niet overschakelen naar een ander programma ,groot min punt

Pluspunten

• supper beeld

Minpunten

• TV opname, kun je niet naar andere zender kijken
  • uitleg in boekje
  • achterkant wit

Cookie 29-12-2017

Prachtig beeld!

Prachtig scherm! Vooral de scherpte, kijkhoek en zwartwaarden zijn perfect! Veel aansluitmogelijkheden. Geluid is ook prima!

Pluspunten

• Zwartwaarden
  • Kijkhoek

Minpunten

• netwerkkabel knelt als tv opgehangen is

Erik 24-12-2017

Sonos aansturing?

Sinds gisteren deze tv in huis en echt perfect beeld. Het is superscherp en ook nog eens makkelijk te installeren. Ik kan alleen het volume van de Sonos soundbar niet met de afstandsbediening van de tv regelen. Iemand nog tips?

Pluspunten

• Superscherp beeld
  • Makkelijke installatie

laurensouwerkerk 29-05-2017

wat een pracht beeld!

deze OLED mogen reviewen bij een evenement van LG zelf, wat een prachtig scherm zit er in zeg, haar scherp.
mogen gamen, FIFA, het was eigenlijk scherper dan een echte voetbalwedstrijd
nadeeltje is wel de webOS, dit is nu nog wel de laatste versie, maar gemerkt bij mijn eigen TV (3 jaar oud) dat webOS relatief snel niet meer te updaten is
zoals bij elk plat scherm, zorg voor externe audio

Pluspunten

• haarscherp beeld
  • menu structuur (webOS)

Minpunten

• updates
  • geluid (zoals bij elk plat scherm)

Paul 31-01-2018

Prachtig, groot, haarscherp beeld.

Ben vooral afgegaan op de reviews over dit model. Allemaal zeer lovend. Bovendien heb ik vertrouwen in het kwaliteitsmerk LG.
De bijgeleverde documentatie is echter minimaal en beperkt zich voornamelijk tot het aanbrengen van de voet en de werking van de afstandsbediening.
De instelmogelijkheden zijn zeer ruim en vergen nogal wat studie, wat dan vooral via internet moet plaatsvinden.

Pluspunten

• Prachtig groot haarscherp beeld.
  • Internetaansluiting via diverse apps is geweldig.
  • Even wennen en de magic remote werkt erg handig.

Minpunten

• Beperkte manual.
  • Goede instellingen te krijgen, is nogal lastig.
  • Zwarte grondplaat zou minder refelcties geven.

Gertraaf 14-12-2017

Super mooie tv

Leuke deal bij foka.
Mooier scherm vind je niet. Zwart is echt zwart en webos werkt top. Ook de magicmote is top.
Geluid is ook beter dan verwacht.

Pluspunten

• Beeld
  • Beeld
  • Beeld
  • Webos
  • Magic mote

Hilde 15-10-2017

Super beeld

Zeer mooi design.
We hebben hem nog maar sinds gisteren maar super beeld. Klank heel goed.
Gemakkelijk in te stellen gaat vlug en vlot.
Netflix gaat via wifi wel wat traag. Via apple tv veel sneller en super beeld.
Veel opties die ik nog moet ontdekken.

Erwin S 05-10-2017

Uitmuntend beeld, Prettige bediening,strak uiterlijk

Ik heb na lang wikken en wegen uiteindelijk besloten ter vervanging van mijn oude TV een OLED TV aan te schaffen. De keus viel op een LG 55C7V en ik heb hier nog geen moment spijt van gehad.
De TV geeft een geweldig beeld waar zwart ook echt zwart is en waarbij de kleuren helder en scherp afsteken tegen de achtergrond.
Daarnaast is de kijkhoek in vergelijking met LCD schermen extreem groot.
Kortom als beeldkwaliteit belangrijk is hoef je niet veel verder te zoeken.
Daarnaast laat de TV zich met de smart remote zeer gemakkelijk bedienen en is het geluid voor een TV van deze afmeting en dikte goed te noemen.

Al met al een zeer fijne TV met een uitmuntende beeldkwaliteit

Pluspunten

• UItmuntende beeldkwaliteit
  • grote kijkhoek
  • prettige bediening via smart remote

Minpunten

• nog niet gevonden.

Peter 22-09-2017

Meer dan mooi

Prachtig beeld, mooie kleuren. Flinke aanschafprijs maar het geld meer dan waard. Toppertje onder de TV's.

Pluspunten

• ultra scherp
  • deep zwart

Minpunten

• satellietkabel steekt uit

Martien 21-09-2017

Klaar voor de toekomst

Mooi superdun 4k ultra Hd oled tv gekocht bij Foka superstore, voldoet aan de verwachtingen, is klaar voor de nieuwe technieken van de toekomst zijnde HDR-4K enz. Heel fijne gebruiks-gemakkelijke interface in de vorm van een muisje op het scherm, uitzonderlijk veel mogelijkheden. Zeer aan te raden toestel.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Kleurenweergave

Ruud 30-07-2017

Oled TV

Prima TV gradioos beeld. Staat op een mooie poot. Geluid goed. Geen gebruiksaanwijzing dit ervaart niet prettig

Pluspunten

• Beeld zuiverheid

Minpunten

• Gebruiksaanweizing
  • Afstandanbieding

Leny 31-05-2017

Supertv!

Met deze tv is films kijken een ware sensatie. Vooral bij natuurfilms waan je je wat betreft kleur en geluid in de jungle, of waar het zich dan ook afspeelt. Het maakt het tv kijken echt zoveel leuker. Groot voordeel is dat je er niet recht voor hoeft te zitten. Ook als je er schuin voor zit heb je nog even goed beeld. Nadeel is wel dat je de tv voor je plezier aanzet, alleen om van kleur en geluid te kunnen genieten. Daarnaast is er ook het bedieningsgemak. Met de afstandsbediening krijg je een scherm op de tv en je hoeft alleen maar de pijltjes te gebruiken.

Pluspunten

• Groot beeld
  • Mooie kleuren
  • Geluid is fantastisch

Minpunten

• Nog behoorlijk prijzig
  • Groot, dus je moet er wel de ruimte voor hebben

GM 16-06-2018

Prima beeld, mooie vormgeving

In de aanloop naar de wereldkampioenschappen voetbal zijn er altijd extra aanbiedingen. Zo wordt ook deze pracht TV nu verkocht voor ongekend lage prijzen. De prijs kwaliteit verhouding is daarmee heel goed geworden. Deze TV gaat je niet teleurstellen.

Pluspunten

• excellent beeld
  • mooie vormgeving

Minpunten

• iinstallatie afstandsbediening

Mark 13-05-2018

Soepel

Wat ik belangrijk vind is een snelle processor, zodat de menu's lekker lopen en hieraan voldoet de tv ruimschoots. Alles gaat gewoon soepel, van de initiële setup tot het snel bladeren door bronnen.

De beeldkwaliteit van OLED wordt bejubeld en deze LG onderstreept dat. Ik kan niet vergelijken hoe het zich verhoudt met andere panelen, maar alles - games, films, tv - ziet er weergaloos uit. Ik zou geen reden kunnen bedenken om te upgraden naar een eventueel beter scherm.

Het geluid uit de speakers is ruim voldoende, maar ik gebruik de tv in combinatie met losse speakers, dus dit is voor mij minder relevant.

Voor mij klopt alles aan deze LG. Prima OLED beeld, geluid en bediening binnen het budget wat ik voor ogen had.

Pluspunten

• Snelle processor
  • Magic Remote
  • Snel switchen tussen schermmodi

Minpunten

• Hanteren / opzetten (niet alleen proberen!)