LG OLED55C7V - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
4,66 cm dikte
55 inch.

Beoordeling op basis van 11 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Chandler 13-06-2017 Product paar weken in bezit

Fenomenaal beeld

Deze Oled TV is fenomenaal. De kleuren spatten van het scherm en wat verder opvalt is dat zwart ook echt zwart is. Als je het niet met je eigen ogen ziet is de beeldkwaliteit moeilijk uit te leggen. Ik kan het het beste omschrijven als een bioscoopbeleving in mijn huiskamer. Het geluid van de LG TV is ook meer dan goed. De speakers zijn ontworpen door Harman Kardon en dit in combinatie met Dolbi Atmos geeft een geweldig geluid. dolbi Atmos zorgt voor een (soort van) surround geluid. Het geluid haalt het natuurlijk niet bij een goede soundbar of surround set, maar ik heb nog geen TV meegemaakt met beter standaard geluid dan deze Oled TV.
Het menu draait op software van LG zelf: WebOS. Het menu werkt dan ook snel en intuïtief. Dat je de TV snel kunt bedienen heeft ook te maken met de afstandsbediening. De werking ervan kun je het beste vergelijken met een soort muis die je bij je pc gebruikt. De eerste 10 minuten moest ik er even aan wennen, maar nu wil ik nooit meer terug naar een standaard afstandsbediening. Ook het intoetsen van letters en cijfers gaat veel sneller. Een niet te onderschatten fijne functie!
De TV zelf is flinterdun en ziet er fragiel uit. Maar eenmaal in elkaar gezet en op z'n plek gezet merk je dat je kwaliteit in handen hebt. LG heeft goede materialen gebruikt en daardoor voelt alles stevig en solide aan. De bies om het beeldscherm is lekker dun waardoor het, vooral bij donkere scenes, lijkt alsof het één groot beeldschem is zonder rand.
Samenvattend is dit voor mij de beste TV dat op dit moment op de markt is. Ja, het is een smak geld wat je voor de TV neer moet leggen, maar als het ook in jouw budget past is er in mijn ogen geen betere keuze. Hij is het dubbel en dwars waard en zonder twijfel een echte aanrader.

Pluspunten

• Beeldkwalteit
  • Grote kijkhoek
  • Dun design
  • Geluid van Harman Kardon

Niek Luinge 29-05-2017 Product paar dagen in bezit

Fenomenaal mooi beeld, mooi design, echt top!

Ik heb deze tv een tijdje mogen bewonderen, helaas zonder geluid. Daarom gaat deze review alleen over het beeld.
Maar dat is dan ook gelijk het allerbeste aan deze tv. Want dat beeld mag er zijn! Ongekend mooi, de kleuren spatten van het scherm en het contrast is echt mooi. Als je voor het eerst een OLED-tv ziet valt je mond echt open van verbazing. Als je al dacht dat je 'normale' tv mooi was, dan is dit echt next level. De beleving van OLED is naar mijn mening net zoiets als van stereo naar surroundgeluid, het was al mooi, maar dan ontdek je ineens een nieuwe dimensie.

Nu heb ik het toch weer over geluid ;-) Het geluid van deze tv is waarschijnlijk goed genoeg voor de meeste mensen, gelukkig wordt dat de laatste jaren steeds beter. Wel zijn er ontzettend mooie soundbars verkrijgbaar van LG die speciaal bedoeld zijn voor de OLED-serie, die ook qua design naadloos aansluiten bij deze tv's.

Deze tv doet qua beeld totaal niet onder voor zijn grotere (lees: duurdere) broers. Het paneel wat erin zit is namelijk exact dezelfde. Hierdoor ervaar je dezelfde prachtige kleuren en het contrast. Het enige verschil zit hem in de hardware, dus de beeldverwerkingschips, de interface en dergelijke zaken. Ik heb heel even de C7V gezien naast de E7V, dus een grotere broer, maar het verschil is voor een zeer kritisch persoon nauwelijks te noemen. Een enkele keer was een piepklein verschil te zien in een vloeiende beweging, maar op een afstand van 40 centimeter is dat niet iets om je zorgen over te maken. Kortom, het beeld is zo goed als gelijk.
De reden dat de C7V betaalbaarder is dan de hoger gepositioneerde modellen is voornamelijk het design. Deze tv heeft een 'normale' afwerking met een dunne bezel rondom. De duurdere modellen hebben het zogenaamde "picture on glass" waarbij het dunne OLED-paneel op een glasplaat is 'geplakt'. Misschien heb ik een rare smaak maar ik vind deze tv daardoor juist mooier. Deze tv oogt strakker en rustiger in de woonkamer vind ik.

Ondanks dat ik dus niets kan zeggen over het geluid, kan ik wel veel zeggen over het beeld en dat is gewoon perfect. Dus ik raadt deze tv zeker aan! Als je het mooiste beeld wilt wat er bestaat dan kan je simpelweg niet om OLED heen. Je betaald er wat meer voor maar het is het zeker waard!

Pluspunten

• Oled is echt het beste ooit
  • Wat een fantastisch mooi beeld
  • Design is top!
  • Staat mooi in woonkamer
  • Enorm dun dus geen groot meubel nodig

Minpunten

• Je moet wel even wat dieper in de buidel tasten
  • Geen tijd voor andere hobby's als je deze tv hebt

1010chris 21-08-2017 Product paar dagen in bezit

wel hele summiere uitleg

omdat er (op een na) alleen maar zeer positieve ervaringen over deze tv werden gegeven ,heb ik voor dit model gekozen. omdat ik niet meer de jongste ben en weinig kennis van digitale zaken heb moet ik eerlijk bekennen dat ik best wel teleurgesteld ben in het boekje met uitleg. Plat gezegd er wordt nauwelijks uitleg gegeven. je moet het maar op je tv uitzoeken. Persoonlijk vind ik dit niet fijn. Beeld is afhankelijk van wat je kijkt voldoende tot zeer goed. Geluid is zelfs zonder ondersteuning goed.ben een Panasonic liefhebber , omdat zij gestopt zijn met Plasma overgestapt op Oled , bij Pana kun je misschien wel teveel zelf instellen bij LG teweinig.

Ruud 30-07-2017 Product paar dagen in bezit

Oled TV

Prima TV gradioos beeld. Staat op een mooie poot. Geluid goed. Geen gebruiksaanwijzing dit ervaart niet prettig

Pluspunten

• Beeld zuiverheid

Minpunten

• Gebruiksaanweizing
  • Afstandanbieding

Peter 22-09-2017 Product paar dagen in bezit

Meer dan mooi

Prachtig beeld, mooie kleuren. Flinke aanschafprijs maar het geld meer dan waard. Toppertje onder de TV's.

Pluspunten

• ultra scherp
  • deep zwart

Minpunten

• satellietkabel steekt uit

Martien 21-09-2017 Product paar dagen in bezit

Klaar voor de toekomst

Mooi superdun 4k ultra Hd oled tv gekocht bij Foka superstore, voldoet aan de verwachtingen, is klaar voor de nieuwe technieken van de toekomst zijnde HDR-4K enz. Heel fijne gebruiks-gemakkelijke interface in de vorm van een muisje op het scherm, uitzonderlijk veel mogelijkheden. Zeer aan te raden toestel.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Kleurenweergave

Patrick 03-09-2017 Product paar dagen in bezit

Super beeld

Ik ging voor de Samsung Qled 55 inch. Maar eenmaal in de winkel (FOKA Rotterdam) zag ik de LG naast de samsung hangen. Op het eerste gezicht was de samsung gelijk een stuk minder. Na een zeer kundige uitleg van de verkoper toch gegaan voor de LG (was iets duurder) maar als je iets nieuw koopt kan je het beter goed doen. Ben zeer tevreden met mijn keus.

Pluspunten

• Zeer dunnen rand
  • Super simpel instaleren
  • goede uitleg hoe uit de doos te halen

Minpunten

• stroomkabel vrij kort (dus lastig met wegwerken)
  • uitleg over de tv in het boekje is zeer weinig.

Ronald 26-07-2017 Product paar dagen in bezit

Zeer mooi beeld

Zeer mooie kleuren helderheid en scherpte,het geluid is ook mooi net of je in de bios zit.
De bediening is simpel en de lg installeert zelf alles,je hoeft alleen de oke knop in te drukken.
Scherp is zeer dun en mooi vormgegeven voet

Pluspunten

• Kleuren
  • Scherpte
  • Bediening

Minpunten

• Nog niet ontdekt

Leny 31-05-2017 Product paar dagen in bezit

Supertv!

Met deze tv is films kijken een ware sensatie. Vooral bij natuurfilms waan je je wat betreft kleur en geluid in de jungle, of waar het zich dan ook afspeelt. Het maakt het tv kijken echt zoveel leuker. Groot voordeel is dat je er niet recht voor hoeft te zitten. Ook als je er schuin voor zit heb je nog even goed beeld. Nadeel is wel dat je de tv voor je plezier aanzet, alleen om van kleur en geluid te kunnen genieten. Daarnaast is er ook het bedieningsgemak. Met de afstandsbediening krijg je een scherm op de tv en je hoeft alleen maar de pijltjes te gebruiken.

Pluspunten

• Groot beeld
  • Mooie kleuren
  • Geluid is fantastisch

Minpunten

• Nog behoorlijk prijzig
  • Groot, dus je moet er wel de ruimte voor hebben

EmielN 30-05-2017 Product paar dagen in bezit

Wat een supermooi beeld is dit!

OLED TV, voor het eerst mogen ervaren en ik ben helemaal enthousiast. Wat een kraakhelder beeld, kleuren en een zeer duidelijke kleur zwart! Beeld mooi plat, geluid iets minder, maar dat is eigenlijk ook niet meer te doen zonder een goede soundbar. Qua kosten voor deze TV vind ik het allerzins meevallen voor de kwaliteit die je er voor terugkrijgt. Het OS systeem werkt snel en simpel.

Pluspunten

• Helder beeld
  • Strak design
  • Makkelijke OS

laurensouwerkerk 29-05-2017 Product paar dagen in bezit

wat een pracht beeld!

deze OLED mogen reviewen bij een evenement van LG zelf, wat een prachtig scherm zit er in zeg, haar scherp.
mogen gamen, FIFA, het was eigenlijk scherper dan een echte voetbalwedstrijd
nadeeltje is wel de webOS, dit is nu nog wel de laatste versie, maar gemerkt bij mijn eigen TV (3 jaar oud) dat webOS relatief snel niet meer te updaten is
zoals bij elk plat scherm, zorg voor externe audio

Pluspunten

• haarscherp beeld
  • menu structuur (webOS)

Minpunten

• updates
  • geluid (zoals bij elk plat scherm)