LG OLED55C7V - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
4,66 cm dikte
55,0 inch

Beoordeling op basis van 19 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Chandler 13-06-2017

Fenomenaal beeld

Deze Oled TV is fenomenaal. De kleuren spatten van het scherm en wat verder opvalt is dat zwart ook echt zwart is. Als je het niet met je eigen ogen ziet is de beeldkwaliteit moeilijk uit te leggen. Ik kan het het beste omschrijven als een bioscoopbeleving in mijn huiskamer. Het geluid van de LG TV is ook meer dan goed. De speakers zijn ontworpen door Harman Kardon en dit in combinatie met Dolbi Atmos geeft een geweldig geluid. dolbi Atmos zorgt voor een (soort van) surround geluid. Het geluid haalt het natuurlijk niet bij een goede soundbar of surround set, maar ik heb nog geen TV meegemaakt met beter standaard geluid dan deze Oled TV.
Het menu draait op software van LG zelf: WebOS. Het menu werkt dan ook snel en intuïtief. Dat je de TV snel kunt bedienen heeft ook te maken met de afstandsbediening. De werking ervan kun je het beste vergelijken met een soort muis die je bij je pc gebruikt. De eerste 10 minuten moest ik er even aan wennen, maar nu wil ik nooit meer terug naar een standaard afstandsbediening. Ook het intoetsen van letters en cijfers gaat veel sneller. Een niet te onderschatten fijne functie!
De TV zelf is flinterdun en ziet er fragiel uit. Maar eenmaal in elkaar gezet en op z'n plek gezet merk je dat je kwaliteit in handen hebt. LG heeft goede materialen gebruikt en daardoor voelt alles stevig en solide aan. De bies om het beeldscherm is lekker dun waardoor het, vooral bij donkere scenes, lijkt alsof het één groot beeldschem is zonder rand.
Samenvattend is dit voor mij de beste TV dat op dit moment op de markt is. Ja, het is een smak geld wat je voor de TV neer moet leggen, maar als het ook in jouw budget past is er in mijn ogen geen betere keuze. Hij is het dubbel en dwars waard en zonder twijfel een echte aanrader.

Pluspunten

• Beeldkwalteit
  • Grote kijkhoek
  • Dun design
  • Geluid van Harman Kardon

domi 03-11-2017

hoe is het kijken van voetbal op deze tv? geen banding of ghosting? is het indrukwekkend?

domi 19-11-2017

Ben van plan ook deze tv te kopen. Ik las wel van mensen dat je soms beetje gele waas ziet bij witte achtergrond. Is dit juist? Want hoort natuurlijk gewoon top te zijn bij zo`n duur toestel. Vind het overigens wel jammer dat er geen 3d meer zit op de 2017 modellen. Is de lg c7 beter kwa beeld dan de e6 van 2016?

Niek Luinge 29-05-2017

Fenomenaal mooi beeld, mooi design, echt top!

Ik heb deze tv een tijdje mogen bewonderen, helaas zonder geluid. Daarom gaat deze review alleen over het beeld.
Maar dat is dan ook gelijk het allerbeste aan deze tv. Want dat beeld mag er zijn! Ongekend mooi, de kleuren spatten van het scherm en het contrast is echt mooi. Als je voor het eerst een OLED-tv ziet valt je mond echt open van verbazing. Als je al dacht dat je 'normale' tv mooi was, dan is dit echt next level. De beleving van OLED is naar mijn mening net zoiets als van stereo naar surroundgeluid, het was al mooi, maar dan ontdek je ineens een nieuwe dimensie.

Nu heb ik het toch weer over geluid ;-) Het geluid van deze tv is waarschijnlijk goed genoeg voor de meeste mensen, gelukkig wordt dat de laatste jaren steeds beter. Wel zijn er ontzettend mooie soundbars verkrijgbaar van LG die speciaal bedoeld zijn voor de OLED-serie, die ook qua design naadloos aansluiten bij deze tv's.

Deze tv doet qua beeld totaal niet onder voor zijn grotere (lees: duurdere) broers. Het paneel wat erin zit is namelijk exact dezelfde. Hierdoor ervaar je dezelfde prachtige kleuren en het contrast. Het enige verschil zit hem in de hardware, dus de beeldverwerkingschips, de interface en dergelijke zaken. Ik heb heel even de C7V gezien naast de E7V, dus een grotere broer, maar het verschil is voor een zeer kritisch persoon nauwelijks te noemen. Een enkele keer was een piepklein verschil te zien in een vloeiende beweging, maar op een afstand van 40 centimeter is dat niet iets om je zorgen over te maken. Kortom, het beeld is zo goed als gelijk.
De reden dat de C7V betaalbaarder is dan de hoger gepositioneerde modellen is voornamelijk het design. Deze tv heeft een 'normale' afwerking met een dunne bezel rondom. De duurdere modellen hebben het zogenaamde "picture on glass" waarbij het dunne OLED-paneel op een glasplaat is 'geplakt'. Misschien heb ik een rare smaak maar ik vind deze tv daardoor juist mooier. Deze tv oogt strakker en rustiger in de woonkamer vind ik.

Ondanks dat ik dus niets kan zeggen over het geluid, kan ik wel veel zeggen over het beeld en dat is gewoon perfect. Dus ik raadt deze tv zeker aan! Als je het mooiste beeld wilt wat er bestaat dan kan je simpelweg niet om OLED heen. Je betaald er wat meer voor maar het is het zeker waard!

Pluspunten

• Oled is echt het beste ooit
  • Wat een fantastisch mooi beeld
  • Design is top!
  • Staat mooi in woonkamer
  • Enorm dun dus geen groot meubel nodig

Minpunten

• Je moet wel even wat dieper in de buidel tasten
  • Geen tijd voor andere hobby's als je deze tv hebt

1010chris 21-08-2017

wel hele summiere uitleg

omdat er (op een na) alleen maar zeer positieve ervaringen over deze tv werden gegeven ,heb ik voor dit model gekozen. omdat ik niet meer de jongste ben en weinig kennis van digitale zaken heb moet ik eerlijk bekennen dat ik best wel teleurgesteld ben in het boekje met uitleg. Plat gezegd er wordt nauwelijks uitleg gegeven. je moet het maar op je tv uitzoeken. Persoonlijk vind ik dit niet fijn. Beeld is afhankelijk van wat je kijkt voldoende tot zeer goed. Geluid is zelfs zonder ondersteuning goed.ben een Panasonic liefhebber , omdat zij gestopt zijn met Plasma overgestapt op Oled , bij Pana kun je misschien wel teveel zelf instellen bij LG teweinig.

Hilde 15-10-2017

Super beeld

Zeer mooi design.
We hebben hem nog maar sinds gisteren maar super beeld. Klank heel goed.
Gemakkelijk in te stellen gaat vlug en vlot.
Netflix gaat via wifi wel wat traag. Via apple tv veel sneller en super beeld.
Veel opties die ik nog moet ontdekken.

Erwin S 05-10-2017

Uitmuntend beeld, Prettige bediening,strak uiterlijk

Ik heb na lang wikken en wegen uiteindelijk besloten ter vervanging van mijn oude TV een OLED TV aan te schaffen. De keus viel op een LG 55C7V en ik heb hier nog geen moment spijt van gehad.
De TV geeft een geweldig beeld waar zwart ook echt zwart is en waarbij de kleuren helder en scherp afsteken tegen de achtergrond.
Daarnaast is de kijkhoek in vergelijking met LCD schermen extreem groot.
Kortom als beeldkwaliteit belangrijk is hoef je niet veel verder te zoeken.
Daarnaast laat de TV zich met de smart remote zeer gemakkelijk bedienen en is het geluid voor een TV van deze afmeting en dikte goed te noemen.

Al met al een zeer fijne TV met een uitmuntende beeldkwaliteit

Pluspunten

• UItmuntende beeldkwaliteit
  • grote kijkhoek
  • prettige bediening via smart remote

Minpunten

• nog niet gevonden.

Peter 22-09-2017

Meer dan mooi

Prachtig beeld, mooie kleuren. Flinke aanschafprijs maar het geld meer dan waard. Toppertje onder de TV's.

Pluspunten

• ultra scherp
  • deep zwart

Minpunten

• satellietkabel steekt uit

Martien 21-09-2017

Klaar voor de toekomst

Mooi superdun 4k ultra Hd oled tv gekocht bij Foka superstore, voldoet aan de verwachtingen, is klaar voor de nieuwe technieken van de toekomst zijnde HDR-4K enz. Heel fijne gebruiks-gemakkelijke interface in de vorm van een muisje op het scherm, uitzonderlijk veel mogelijkheden. Zeer aan te raden toestel.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Kleurenweergave

Patrick 03-09-2017

Super beeld

Ik ging voor de Samsung Qled 55 inch. Maar eenmaal in de winkel (FOKA Rotterdam) zag ik de LG naast de samsung hangen. Op het eerste gezicht was de samsung gelijk een stuk minder. Na een zeer kundige uitleg van de verkoper toch gegaan voor de LG (was iets duurder) maar als je iets nieuw koopt kan je het beter goed doen. Ben zeer tevreden met mijn keus.

Pluspunten

• Zeer dunnen rand
  • Super simpel instaleren
  • goede uitleg hoe uit de doos te halen

Minpunten

• stroomkabel vrij kort (dus lastig met wegwerken)
  • uitleg over de tv in het boekje is zeer weinig.

Ruud 30-07-2017

Oled TV

Prima TV gradioos beeld. Staat op een mooie poot. Geluid goed. Geen gebruiksaanwijzing dit ervaart niet prettig

Pluspunten

• Beeld zuiverheid

Minpunten

• Gebruiksaanweizing
  • Afstandanbieding

Leny 31-05-2017

Supertv!

Met deze tv is films kijken een ware sensatie. Vooral bij natuurfilms waan je je wat betreft kleur en geluid in de jungle, of waar het zich dan ook afspeelt. Het maakt het tv kijken echt zoveel leuker. Groot voordeel is dat je er niet recht voor hoeft te zitten. Ook als je er schuin voor zit heb je nog even goed beeld. Nadeel is wel dat je de tv voor je plezier aanzet, alleen om van kleur en geluid te kunnen genieten. Daarnaast is er ook het bedieningsgemak. Met de afstandsbediening krijg je een scherm op de tv en je hoeft alleen maar de pijltjes te gebruiken.

Pluspunten

• Groot beeld
  • Mooie kleuren
  • Geluid is fantastisch

Minpunten

• Nog behoorlijk prijzig
  • Groot, dus je moet er wel de ruimte voor hebben

laurensouwerkerk 29-05-2017

wat een pracht beeld!

deze OLED mogen reviewen bij een evenement van LG zelf, wat een prachtig scherm zit er in zeg, haar scherp.
mogen gamen, FIFA, het was eigenlijk scherper dan een echte voetbalwedstrijd
nadeeltje is wel de webOS, dit is nu nog wel de laatste versie, maar gemerkt bij mijn eigen TV (3 jaar oud) dat webOS relatief snel niet meer te updaten is
zoals bij elk plat scherm, zorg voor externe audio

Pluspunten

• haarscherp beeld
  • menu structuur (webOS)

Minpunten

• updates
  • geluid (zoals bij elk plat scherm)

Rigo 24-11-2017

Super contrst

een enorm mooi toestel , geweldig beeld , uitstekend contrast , gewoon zalig om naar te kijken. past ook nog in het interieur, klein van gewicht, strak en plat. vermoeid de ogen niet.

Pluspunten

• contrast
  • kleur
  • geen vermoeiende ogen

Leen en Leneke Kruger 21-11-2017

Window to the world

Naar onze smaak is OLED op dit moment het beste plaatje wat je kan krijgen op TV gebied. Wij hebben dan ook 2 x diep adem gehaald i.v.m. de prijs die je voor zo'n luxe product kwijt bent, maar dan heb je ook wat. Alsof we op de tribune in Brazilië zaten om naar Max te kijken toen we onze TV zondag gingen gebruiken. Waanzinnig gewoon. Uiteraard haalt het TV geluid het niet bij de onze 7.2 installatie, maar heel goed bruikbaar voor normaal TV kijken. Voor die actiefilms zetten we dan wel de reeds aanwezige 5 x 150 watt van Yamaha aan met de blasters van Cerwin Vega en Infinity. Ondanks dat heel veel uitzendingen nog niet geleverd worden volgens de hoogste beeldstandaards blijft het genieten.

Pluspunten

• Waanzinnig strak beeld
  • Bizarre kleuren

John1971 10-11-2017

Geweldig mooi beeld

Fenomenaal beeld. Deze Oled gekocht omdat mijn 42 inch plasma het heeft begeven.

Uitpakken is een feestje. Snel simpel. Als je de instructies op de doos leest.

Design : super strak en mooi.

Beeld: daar kan ik kort over zijn. Het beste wat er nu is te krijgen. En zelfs een stap beter dan mijn plasma scherm. Een hele grote plus punt is dat dit scherm vanuit de doos perfect gekalibreerd is met isf expert bright room. De greyscale is nagenoeg perfect. En dat verdient een dikke pluim voor LG. Advies, zet de beeldinstelling op isf expert bright room. Dolby vision in combinatie met Apple TV 4K is echt een groot feest.

Geluid: klinkt beter dan andere tv’s maar voor echte diepte gebruik ik uiteraard mijn hifi installatie.

Pluspunten

• Uitmuntende beeld kwaliteit
  • Isf expert brightroom perfect
  • 4K dolby vision is geweldig mooi

Minpunten

• Je blijft maar kijken

Hans en Enna 28-10-2017

LG OLED 55C7V

We hadden het plan een LED tv te kopen, maar na het verschil in helderheid en contrast gezien te hebben van deze OLED tv hebben we toch voor de LG OLED 55C7V gekozen.
Deze heeft een superstrak design met een vrijwel onzichtbare rand.

Pluspunten

• Superstrak beeld
  • Veel mogelijkheden voor streamen

Minpunten

• goedkope afstandbediening
  • oude CI+ module wordt niet ondersteund

Frank 19-10-2017

Pracht toestel

Gekocht bij Foka.nl , had eerst de 55b6v besteld in de actie maar was uitverkocht dus niet leverbaar . Ze boden mij voor hetzelfde geld dit nieuw model aan en wat is het een pracht toestel. Op alle punten een dikke 10 voor deze tv , en zeker ook voor Foka! Bedankt voor de correcte oplossing. Top

Pluspunten

• Beeld
  • Vormgeving
  • Gebruikersgemak

Leo Robbemond 15-10-2017

Superbeeld

Wat een mooi en helder scherp beeld met uitstekend kleurencontrast. TV-scherm staat op een mooie aluminium voet en het scherm heeft een smalle rand zodat het beeld super tot zijn recht komt.

Pluspunten

• super contrast
  • uitstekende zwart tinten

Ronald 26-07-2017

Zeer mooi beeld

Zeer mooie kleuren helderheid en scherpte,het geluid is ook mooi net of je in de bios zit.
De bediening is simpel en de lg installeert zelf alles,je hoeft alleen de oke knop in te drukken.
Scherp is zeer dun en mooi vormgegeven voet

Pluspunten

• Kleuren
  • Scherpte
  • Bediening

Minpunten

• Nog niet ontdekt

EmielN 30-05-2017

Wat een supermooi beeld is dit!

OLED TV, voor het eerst mogen ervaren en ik ben helemaal enthousiast. Wat een kraakhelder beeld, kleuren en een zeer duidelijke kleur zwart! Beeld mooi plat, geluid iets minder, maar dat is eigenlijk ook niet meer te doen zonder een goede soundbar. Qua kosten voor deze TV vind ik het allerzins meevallen voor de kwaliteit die je er voor terugkrijgt. Het OS systeem werkt snel en simpel.

Pluspunten

• Helder beeld
  • Strak design
  • Makkelijke OS