Sony KD55XE8505 - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
5,70 cm dikte
55,0 inch

Beoordeling op basis van 20 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Dickus 25-06-2017

Veel mogelijkheden

Ik heb nu de SONY KD-55XE8505 6 weken in huis, en vind steeds meer mogelijkheden op de tv. Netflix via de knop op de afstandsbediening is lekker makkelijk om je favoriete films en series te bekijken, en met de Google Play app knop op de afstandsbediening kun je ook makkelijk films of muziek kopen. Casten van je Android telefoon of tablet werkt perfect. Met een druk op de castingknop wordt het beeld weergegeven op de tv, zodat foto’s en filmpjes worden afgespeeld.
Ook handig is dat je met de Samba app je IPAD kan koppelen aan de tv, zodat je deze als groot scherm kunt gebruiken. Jammer genoeg blijf ik het geluid een minpunt van de SONY KD-55XE8505 vinden in vergelijking met de beeldkwaliteit. Je hebt echt een soundbar of een geluidsinstallatie nodig om een mooi geluid te creëren. Het wiebelen van de tv op de standaard, is wel irritant, maar is op te lossen door de SONY KD-55XE8505 aan de muur te bevestigen.

Pluspunten

• Goede beeldkwaliteit
  • Veel mogelijkheden

Minpunten

• Geluid blijft achter bij de beeldkwaliteit
  • Standaard is wankel

Blackbeard 02-06-2017

Goede mid range televisie 2017

De Sony XE8505 is een mid end 2017 LED televisie. De televisie heeft een prachtig helder contrast, 4k resolutie, HDR en heeft het Google’s Android TV besturingssysteem.
Het eerste wat mij opviel aan de aansluitingen van de televisie is dat de HDMI 1 en de optische ingang zich achter de televisie bevinden en niet aan de zijkant van de televisie. Dit kan het lastig maken bij het ophangen van de televisie aan de muur.

De voet van de televisie is gemaakt van kunststof en voelt wat goedkoop aan. Echter kan je wel gemakkelijk in de holtes aan de achterkant van de voeten kabels wegwerken. Zeer handig! De televisie heeft een glanzend paneel, waardoor je soms wel eens reflectie ziet van bijvoorbeeld een lamp. De stroomkabel van de televisie kan je niet eraf halen, maar die zit vast in de televisie. De afstandsbediening voelt niet bijzonder aan, maar doet zijn werk goed. Er zit bijvoorbeeld een handige snelknop op voor onze Netflix kijkers.

De ingebouwde speakers van de televisie zijn slecht. Er is bijna geen bass aanwezig en het geluid klinkt aan de schelle kant, prima om eventjes het nieuws te kijken, maar voor een film raad ik een surround systeem aan.

Het HDR is zeker wel een aanrader als je content ervoor hebt. Echter zou ik wel aanraden om de beeldmodus op “bioscoop pro” te zetten voor de beste instellingen.

Het is een prima televisie om sport, blu-rays, netflix, digitale tv mee te kijken en games te spelen. Echter houdt wel in je achterhoofd dat het een best dure televisie is voor wat die kan. Deze televisie wordt bij mij thuis gebruikt als tweede tv, maar OLED tv heeft mijn voorkeur boven een LED tv.

Pluspunten

• 4K resolutie
  • Helder contrast
  • Dunne bezels

Minpunten

• Glanzend paneel
  • Geluidskwaliteit ingebouwde speakers

NIEK 20-11-2017

zeer tevrede

Televisie heeft mooie kleuren en scherp beeld zeer eenvoudig te installeren dit ging vanzelf
was ook direct gekoppeld aan de horizon go kast van ziggo. Echt een aanrader

Luca 19-11-2017

Simply Fantastic

This tv has a marvelous screen 100hz and a great aluminum frame design.
With a 55 inch, 100 hz is a must otherwise you will see the imagine not really smooth. Moreover the new processsor X1 combined with Triluminos display are working terribly fine in order to give a perfect view experience
This TV is fully packed with the latest smart apps, Netflix,android base and all kind of movies streaming and buying. Maybe a bit too much for my point of view. However this is what the market wants.
One thing quite negative is the stand. Too simple and cheap for this kind of TV. It seems almost all brands lately are saving money with the stands. Hang the TV into the wall and the this stand issue is solved 😜
Conclusion: one of the best 55 inch for a daily use without spending a fortune. And Sony knows how to build TV

Pluspunten

• Screen
  • Finishing
  • Processor

Minpunten

• Stand

? 19-11-2017

smart TV

Voor dit toestel gekozen, omwille van perfecte prijs/kwaliteit verhouding. Zeer scherp beeld en mooie kleuren en contrast.
Er is nog 1 betere kwaliteit, maar die begint van 1000€ meer dan huidige aankoopprijs. Simpele installatie en gebruik.

Pluspunten

• makkelijk in gebruik en installatie
  • zeer mooie kleuren en beeldkwaliteit
  • bediening via spreken
  • internet

Minpunten

• klank (op te lossen dmv soundbar en sub woofer)

BramUitAmsterdam 16-11-2017

Accuraat scherm, goedwerkende interface

Het beeld is vol van kleur, is haarfijn scherp en hangt prachtig aan de muur. Het minimalistische design helpt ook zeker in de woonkamer. De interface is goed te gebruiken en zo zijn de verschillende apps die geleverd worden met de TV. Het 4K beeld is het beste wat ik tot nu toe heb gezien en met verschillend content op netflix dat 4K HDR ondersteunt kun je series en films nu optimaal beleven. In samenwerking met mijn Sony home cinema set is deze tv een droom. Nog maar een afstandsbediening hoeft gebruikt te worden.

Pluspunten

• Formaat scherm
  • Accurate beeld weergave
  • Samenwerking met andere Sony producten
  • Interface

Minpunten

• Sporadische hapering in het menu
  • Design Afstandsbediening

Rudy 14-11-2017

Super bediening

Het instellen ging verassend makkelijk. Zonder veel moeite maakte ik met mijn telefoon contact met de TV en ik was klaar. Nu kan ik via mijn smart Phone op TV de Android apps bedienen. Mijn telefoon is tevens pijltjes toetsen, toetsenbord en touch screen voor de TV. Werkt echt heel goed.

Pluspunten

• Android OS
  • Bediening
  • Makkelijk instellen

Melissa Kempeners 12-11-2017

Mooie scherpen televisie

Na een ongeluk met vorige televisie gingen we op zoek naar een nieuwe. Onze vorige televisie was ook van Sony en erg fijn dus wilde een nieuwe Sony tv. I.v.m. PlayStation wilde we ook een 4K tv en ik gebruikte het smartrv gedeelte ook vaak. Wij zijn hierdoor uitgekomen op een Android tv. Dit geeft heel veel mogelijkheden. Met installeren hebben we hem gekoppeld aan mijn Google account en heeft hij WiFi automatisch ingesteld. Ook zijn er nu heel veel aps beschikbaar. Op de afstand bediening zit een apparte Netflix knop. Tot nu toe zijn we er erg blij mee.

Pluspunten

• 4k scherpte
  • Android tv
  • Makelijk installeren
  • Apparte Netflix knop

Minpunten

• Standaard instellingen scherm

Miranda 11-11-2017

Super helder beeld

Super tv, snel geïnstalleerd, mooi helder beeld, zeker een aanrader, de Netflixknop vinden de meiden hier supergeweldig

Pluspunten

• Mooi groot scherm

Rob Gerits 10-11-2017

Beeldsensatie

Op zoek naar een nieuwe tv met excellente natuurlijke kleuren vonden we deze Sony-tv veruit het beste passen bij onze wensen. Het kleurbereik en de natuurlijke weergave geven een ontspannen, rustgevende ervaring. We zijn dus uitermate tevreden.

Pluspunten

• Kleurintensiteit
  • Vormgeving
  • Bedieningsgemak
  • Interactiviteit

Minpunten

• Matig geluid

Bartine 08-11-2017

Gekozen voor een bravia kd55xe8505 55. Prachtig design.

Sony Bravia blinkt uit in kleur en scherpte. De kwaliteit en levensduur is prima. Onze eerste tv was een bravia 32 inch en werkt nog steeds prima na twaalf jaar. We wilden alleen groter en de oude staat nu in het kantoor.

• Beeldkwaliteit
  • Bedieningsgemak

Abdelrahman Soliman 02-11-2017

Go for it ;)

Clearly this is not the highest TV in Sony's TVs, but for the price within the market it does exactly what it is supposed to do.
It has Bright Image (not the best contrast if in darker colors), I think the annoying con is that the sound is not sharp and good as I wanted, other than that it's really a good smart TV (I like android which gives you a good space to get what you want more)

Pluspunten

• Size
  • Picture Quality
  • Android

Minpunten

• Sound
  • not the best contrast

Youssef1952 01-11-2017

goede aankoop en makkelijke installatie

deze televisie is 4k en ontzettend makkelijk te installeren; scherp en trillingsvrij beeld; heldere kleuren. Het toestel reageert snel op de afstandbediening. De prijs-kwaliteit verhouding is uitstekend

Pluspunten

• prijs
  • scherp beeld
  • korte wachttijden bij kanaalwisseling
  • duidelijke gebruiksaanwijzing

Minpunten

• nog niet gevonden

Maksim 31-10-2017

Goede investering

Na lang onderzoek naar een nieuwe tv heb ik besloten om Sony 55E8505 te kopen. Het is natuurlijk een investering die je maakt en een tv van dit caliber is een vrij groote aankoop die je natuurlijk niet zomaar maakt.

Als eerst wil ik zeker de € 100 cashback vermelden die nog geldig is tot 31/12/2017

Beeld is zeer helder de HDR zorgt ervoor dat de kleuren heel natuurlijk overkomen. Dankzij de 100Hz is de beeld ook vloeiend en zcherp.

Geluid is degelijk en heeft een hang en stand optimalisatie naar uw positie voorkeur van tv. Klinkt ruim en helder enkel diepe geluiden komen er zwakjes uit. Maar daar zijn externe geluid installaties voor.

Als besturingsysteem genruikt de Sony 55XE8505 android, wat heel veel voordelen met zich brengt. Standaard apps als youtube, netflix, internetbrowser zijn beschikbaar, je kan ook Kodi erop installeren en externe streaming apps gebruiken.

Afstandsbediening is vrij makkelijk om te bedienen en heeft een sneltoets voor Netflix en Google Play, daarnaast ook een paar zelfprogrameerbare toesen die je zelf kan bepalen. Een minpunt is dat de afstandsbediening echt gericht moet zijn naar de tv en de reactiesnelheid is vrij traag ofwel de signaal te zwak. Dus af en toe 2 keer drukken voor tv ontvangt.

Aansluitingen zijn er veel, je kan meerdere hdmi toestellen op aansluiten alsook usb poorten voor externe harde schijven op aan te sluiten. (1TB) doet het prima.

Behuizing is netjes en straalt klasse uit, is vrij stevig maar niet zwaar. Enkel de voetstandaard voelt vrij breekbaar en goedkoop aan, maar is wel mooi.

Overal is het een zeer goed toestel die je vele jaren kijkplezier schenkt. Naast de afstandsbediening is het voor de rest heel goed en scoort naar mijn mening een dikke 9 voor zijn klasse. Aangenaam beeld en geluid, verpakt in een mooi en stevig behuizing voor een redelijk prijs.

Aanrader voor Films, games, fotos.

Goed werk Sony!

Pluspunten

• 100Hz
  • HDR
  • 4K resolutie
  • Vloeiend beeld
  • Stevig

Minpunten

• Reactietijd afstandsbediening
  • Voetstandaard

Debora 27-10-2017

Groot scherm en mooie kleuren!

Super product. Prijs/ kwaliteit in evenwicht. Mooi groot en helder scherm met 4K en HDR. Erg tevreden met aankoop van deze televisie!

Pluspunten

• Schermgrootte
  • Helderheid

Minpunten

• Installatie

Dickus 21-05-2017

Wat een beeldkwaliteit

Nu een paar dagen de Sony KD-55XE8505 4K Ultra HD TV in huis, en over het beeld ben ik uitermate tevreden. Ook als de zon er op schijnt heb ik genoeg beeld, omdat de tv zichzelf aanpast. De bijgeleverde voetsteun vind ik wat wankel. Bij beweging van de houten vloer, zie je de tv bewegen, wat niet prettig kijkt. Als je de tv aan de muur hangt met een muurbeugel (los verkrijgbaar) zal dit probleem opgelost zijn. Het geluid blijft wat achter bij de beeldkwaliteit, maar door de tv op mijn geluidsinstallatie aan te sluiten is dat opgelost. De tv is makkelijk te installeren dmv een HDMI kabel van de digitale ontvanger aan te sluiten. Verbinden met Android apparaten werkt heel gemakkelijk. Als de tv aangesloten is op het netwerk is het op je telefoon of tablet de tv koppelen en afspelen maar. De knop Netflix op de afstandsbediening is een verademing, lekker snel naar je favoriet series kijken.

Pluspunten

• Fantastisch beeld
  • Makkelijk met Netflix

Minpunten

• Voetsteun wankel

Ruudos 15-05-2017

Top TV met mooi beeld

De Sony 4k Ultra HD TV is mij de eerste week enorm goed bevallen. Bij het kijken van series en films komt het beeld veel meer tot leven dan bij mijn vorige tv door de super hoge kwaliteit van het scherm. Het geluid erbij is ook prima, al gebruik ik zelf liever een aparte stereo-installatie. Deze is via Bluetooth gemakkelijk aan te sluiten. Een hele mooie extra eigenschap is dat je met je smartphone de tv kan bedienen. Zo heb je nooit meer last van afstandsbedieningen die kwijt zijn. Voor het spelen van games leent de tv zich ook uitstekend. Spellen voelen intensiever aan en het de tv kan de hoge graphics met gemak aan. Wanneer je goede beeldkwaliteit wilt op een tv die gemakkelijk te gebruiken is, dan kan ik de Sony 4k Ultra HD TV zeker aanraden!

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Besturen randapparaten

Monique 14-05-2017

Groot scherm

Erg mooi beeld, super scherp.ben erg blij met deze tv, hij heeft vele opties en de afstandsbediening is ook erg makkelijk. Het spreekt allemaal voor zich. Je moet wel een Gmail account hebben of aanmaken. Wat ik vooral erg mooi vind aan deze tv is dat de "lijst" erg smal is, waardoor je de grote van deze tv minder opvalt in je interieur. Een aanrader dus!

• Handig in gebruik

Minpunten

• Geluid moet je erg hard zetten

Robert58 12-05-2017

Groot scherm

Wat een waanzinnig mooi beeld. Strakke vormgeving. Wij hebben tot nu toe nooit een tv aan de muur opgehangen, maar deze dunne strakke tv leent zich daar uitstekend voor. Hij is makkelijk in te stellen. Ideaal dat hij Android heeft, ook makkelijk in te stellen. Het geluid van de tv valt iets tegen, maar dat wordt opgelost door mijn bose soundbar aan te sluiten.

Pluspunten

• strak
  • scherp beeld

Nicole 12-05-2017

Mooi duidelijk groot scherm

ik wilde deze tv hebben voor zijn natuurlijke kleuren. Dat is ook absoluut zo. Ik verwachtte dat het beeld goed zou zijn, en dat is alleen maar overtroffen. Ik heb vooral gekeken naar series van netflix, en dat is voor mij als digitbeet ideaal met de grote netflix knop. Tv is zelf ook super mooi, geen al te brede rand om de toch al grote tv. Makkelijke overzichtelijke afstandsbediening. Het installeren is heel makkelijk maar de internet aansluiting onthield hij pas na 4 keer opnieuw verbinden. Positief is ook dat als de zon in mijn beeld schijnt, dat het scherm zich er op aan past. Zodat je altijd duidelijk beeld hebt, zonder last te hebben van de zon. De keuze aan apps is door android groot, zodat je er ook bijvoorbeeld kodi op kan zetten. Hierdoor hebje nog meer keuze aan films en series.

Pluspunten

• Prettig beeld
  • Geen last van zonlicht

Minpunten

• Eigenlijk niks