Sony KD55XE8505 - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
5,70 cm dikte
55,0 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 60 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

8,9

Dickus 25-06-2017

Veel mogelijkheden

Ik heb nu de SONY KD-55XE8505 6 weken in huis, en vind steeds meer mogelijkheden op de tv. Netflix via de knop op de afstandsbediening is lekker makkelijk om je favoriete films en series te bekijken, en met de Google Play app knop op de afstandsbediening kun je ook makkelijk films of muziek kopen. Casten van je Android telefoon of tablet werkt perfect. Met een druk op de castingknop wordt het beeld weergegeven op de tv, zodat foto’s en filmpjes worden afgespeeld.
Ook handig is dat je met de Samba app je IPAD kan koppelen aan de tv, zodat je deze als groot scherm kunt gebruiken. Jammer genoeg blijf ik het geluid een minpunt van de SONY KD-55XE8505 vinden in vergelijking met de beeldkwaliteit. Je hebt echt een soundbar of een geluidsinstallatie nodig om een mooi geluid te creëren. Het wiebelen van de tv op de standaard, is wel irritant, maar is op te lossen door de SONY KD-55XE8505 aan de muur te bevestigen.

Pluspunten

• Goede beeldkwaliteit
  • Veel mogelijkheden

Minpunten

• Geluid blijft achter bij de beeldkwaliteit
  • Standaard is wankel

Blackbeard 02-06-2017

Goede mid range televisie 2017

De Sony XE8505 is een mid end 2017 LED televisie. De televisie heeft een prachtig helder contrast, 4k resolutie, HDR en heeft het Google’s Android TV besturingssysteem.
Het eerste wat mij opviel aan de aansluitingen van de televisie is dat de HDMI 1 en de optische ingang zich achter de televisie bevinden en niet aan de zijkant van de televisie. Dit kan het lastig maken bij het ophangen van de televisie aan de muur.

De voet van de televisie is gemaakt van kunststof en voelt wat goedkoop aan. Echter kan je wel gemakkelijk in de holtes aan de achterkant van de voeten kabels wegwerken. Zeer handig! De televisie heeft een glanzend paneel, waardoor je soms wel eens reflectie ziet van bijvoorbeeld een lamp. De stroomkabel van de televisie kan je niet eraf halen, maar die zit vast in de televisie. De afstandsbediening voelt niet bijzonder aan, maar doet zijn werk goed. Er zit bijvoorbeeld een handige snelknop op voor onze Netflix kijkers.

De ingebouwde speakers van de televisie zijn slecht. Er is bijna geen bass aanwezig en het geluid klinkt aan de schelle kant, prima om eventjes het nieuws te kijken, maar voor een film raad ik een surround systeem aan.

Het HDR is zeker wel een aanrader als je content ervoor hebt. Echter zou ik wel aanraden om de beeldmodus op “bioscoop pro” te zetten voor de beste instellingen.

Het is een prima televisie om sport, blu-rays, netflix, digitale tv mee te kijken en games te spelen. Echter houdt wel in je achterhoofd dat het een best dure televisie is voor wat die kan. Deze televisie wordt bij mij thuis gebruikt als tweede tv, maar OLED tv heeft mijn voorkeur boven een LED tv.

Pluspunten

• 4K resolutie
  • Helder contrast
  • Dunne bezels

Minpunten

• Glanzend paneel
  • Geluidskwaliteit ingebouwde speakers

Frederik 15-01-2018

Prachtig beeld en snel

Deze 4K HDR tv van Sony staat mooi wanneer hij uit staat, maar straalt pracht uit wanneer je hem aanzet en een 4K films afspeelt. Mooie kleuren en uitstekende kwaliteit. Snel ook in het schakelen tussen programma's. Android TV is wel vooruitgang tegenover vorige OS. Op een zonnige dag zie je wel minder op het scherm.

Pluspunten

• Android TV
  • Snel
  • Beeldkwaliteit

Minpunten

• Helderheid

Anita 14-01-2018

Mooi grote TV met super beeld-kwaliteit.

Het is een lekker groot scherm op een hele mooie en stabiele voet. Het beeld is erg goed. Je hebt ook geen DVD-recorder meer nodig en kunt filmpjes van YouTube bekijken. Natuurfoto's zijn prachtig op deze TV.

Pluspunten

• Fijn groot scherm.
  • Stabiele, mooie voet.

Minpunten

• Nog niet kunnen vinden.

Thomas 14-01-2018

Strakke tv

Hele mooie strakke tv uitgebreide instel mogelijkheden waardoor er een prima afstelling mogelijk is.en heel goed geluid

Pluspunten

• Strak model
  • Goed geluid

maarten 08-01-2018

Zeer goede keuze!

Na een goed advies van de verkoper bij de mediamarkt gekozen voor dit type toestel van Sony. In combinatie met de digitale tv van ziggo heb ik echt super goed beeld (HD) . Bij het gebruik van mijn PS4 komt het 4K om de hoek kijken en is het helemaal een genot om naar te kijken. Echt een aanrader in deze prijsklasse.
Pluspunten
Mooi afgewerkt
Super goed beeld, zowel HD als 4K
Netflix button op de remote control
Android besturing voor smart tv

Pluspunten

• Goed beeld kwaliteit
  • netflix button op afstandbediening
  • HDMI kanaal in te stellen op TV button op ab.

Rem 08-01-2018

Super tevreden!

Pluspunten

• Mooi afgewerkt
  • Super goed beeld, zowel HD als 4K
  • Netflix button op de remote control
  • Android besturing voor smart tv

Thyra Schijven 03-01-2018

Sony 55" 4K HDRTV

Prachtig toestel met een haarscherp beeld van 100 hertz in mooi zwart aluminium omhuizing.
Makkelijk te bedienen en snel naar en op het internet.
Vooral de films op Netflix in 4KHD zijn een aanrader.

Pluspunten

• Haarscherp beeld
  • 100 hertz
  • Aluminium behuizing, geen plastic
  • makkelijke bediening

Rik Moerkerke 31-12-2017

Goede Prijs/kwaliteit voor deze 55" TV

Voor zijn geld een zeer goed uitgeruste TV, met het Android-besturingssyteem maak je er een reuzegrote Tablet van.
Zeer natuurgetrouwe beeldweergave, 4K beeldresolutie. 55" diagonaal. Een ideale maat voor de huiskamer.
Tevens een zeer elegant design.

Pluspunten

• 4K beeldresolutie
  • Zeer goede beeldweergave
  • 55" schermdiagonaal
  • elegant Design
  • Android besturingssysteem

Minpunten

• ietwat startprobleem met Telenet digibox
  • Voetstandaard kan steviger

Nick 30-12-2017

Sony 4K HDR 55" TV

Het is een mooie grote TV. Mooi beeld, natuurgetrouwe kleuren, rustig beeld door het 100 hertz beeld.
Geluid is redelijk.
Een echte aanrader. Veel mogelijkheden. Hier kun je jaren mee vooruit.

Pluspunten

• Groot scherm
  • Mooi rustig beeld.

De Waterloop 29-12-2017

Door het grote scherm nu eindelijk een echte thuis bios!

Altijd al fan geweest van de tv's van Sony en hierdoor kwam ik al vrij snel bij de KD-55XE8505 uit. Omdat ik niet meer dan € 1250,- uit wilde geven paste deze tv het beste in mijn budget, heb dan ook niet met andere merken vergeleken maar vooral met de modellen van Sony. Erg blij met de vele aansluitmogelijkheden, apps, Netflix en prachtige beeldkwaliteit.

Pluspunten

• 4K Resolutie
  • Vele apps
  • Android besturing
  • Strakke vormgeving
  • Voicecontrol

Martijn 29-12-2017

55 inch groot genoeg om vanaf 4 meter t.v. te kijken

Voor de prijs/kwaliteit verhouding een zeer goed product gekocht. De moeite waard om aan te schaffen. Doordat we televisie wilden kijken vanaf 4 meter dubden we tussen 55 of 65 inch. We hebben gekozen voor 55 inch. Met deze afmeting is het goed t.v. kijken vanaf 4 meter. Beeld is loepzuiver. Daar genieten wij het meeste van. Aanrader.

Miek 28-12-2017

Mooi beeld, geluid minder

In de MediaMarkt werd dit toestel geadviseerd boven een Samsung uit de 7000 serie, vanwege 100h (Samsung maar 60h) en mooiere zwart-diepte beleving. Het geluid is echter onder de maat. We hebben er later nog een soundbar bij gekocht (want vanwege het ontbreken van een RGB-aansluiting was ons home cinema system ook ineens onbruikbaar).

Pluspunten

• Mooi scherp, helder beeld

• Wankele voet
  • Let op, geen scart aansluiting

Tony VdB 28-12-2017

Superieur beeld

Goed advies van Sony raadsman in Mediamarkt. Correct vergelijk en uiteindelijk beslist op basis van zijn advies binnen prijslimiet!

Pluspunten

• Android TV met vele apps oa Netflix
  • Gemakkelijke installatie
  • Bedieningsgemak

Wout 28-12-2017

Prijs kwaliteit echt super!

Was opzoek naar een tv van 55 inch met een beeldverversing van 100 hertz rond de 1200 euro.

Dat is met deze tv meer dan goed gelukt.
Haarscherp beeld door de 4k HDR en 100hertz beeldverversing.
Mooi vormgegeven menu's, en een strak design.
En met android tv ben je gelijk helemaal up to date.
Het menu en de internetbrowser zijn extra gebruiksvriendelijk doordat je die kan bedienen met voicecontrol op de afstandsbediening, werkt super!
Kortom; prijs kwalitatief een prachtig mooie tv.

Pluspunten

• Scherp beeld
  • Voicecontrol op afstandbediening
  • Android tv

H. Holdijk 27-12-2017

Fantastische TV met uitstekende beeld- en geluidskwaliteit

Als ik tv kijk wil ik graag een scherpe beeldkwaliteit en waarbij ik de kleuren voor mezelf optimaal kan instellen. Met deze Sony TV is dit allemaal mogelijk. Met andere woorden een TOP TV!!

Pluspunten

• Scherp beeld
  • Prachtig beeld

Minpunten

• zijn er niet

Eddy 27-12-2017

Totaal lust voor het oog

Het was wel even wachten met de drukke kerst periode...
Maar uit eindelijk was ie er.
Een super mooi 'Muur Juweeltje' , waar ik een hele tijd op zat te wachten.
3 jaar op een 27 inch scherm naar tv kijken en gamen in mn kamertje was geen pretje.
M'n vriendin vond dit zo zielig dat ze besloot er uiteindelijk eens wat aan te doen.
We wilden ook natuurlijk 'Bright' meteen op Netflix kijken...

De TV is prachtig vorm gegeven, super dun en tegelijk staat hij als een huis!
Was ook binnen een mum van tijd aangesloten and geüpdate!
Moet wel zeggen dat geluid ietwat minder is, maar dat is te verwachten de tv is al zeer plat ..
maar het geluid komt er wel redelijk uit..
Te weinig laag zo met een soundbar opgelost...Maar heb daarvoor in plaats het meteen verholpen door een sony digital surround set.

Na wat aanpassen heb ik het beeld perfect gekregen...Ik ben nml een zgn" beeldhoer" dus het beeld moet op alle tinten precies voor mij worden gesteld.
Gamen gaat ook als een tierelier.. .mn PS4 spellen hebben er nog nooit zo uitgezien IK had zelfs spellen nog in plastic omdat ik ze niet op klein scherm wilde spelen..
Het beeld is zo realistische, ik wil bijna in mn scherm springen en mee doen...Laat ik dat maar niet doen anders moet ik een nieuwe kopen.

Al met al een super koop, zeer goede prijs en ook gebouwd om in de toekomst ook het zogeheten HLG te kunnen ondersteunen!

Wat sta je nog te lezen ga em halen!!!

Pluspunten

• zeer mooi beeld
  • Super duidelijke app navigatie
  • heerlijk eenvoudig te bedienen
  • Spraak toevoeging
  • naadloos met alle producten in huis linkt

Minpunten

• Geluid laat te wensen over

Monique Peters 26-12-2017

Geweldig beeld, super smart!

Echt een heerlijke smart TV. Werkt super met Netflix en Youtube. Ook spraakherkenning werkt erg goed en scheelt je veel typewerkt. De 4k beeldkwalteit is echt formidabel. Ik ben er erg blij mee, het is een genot om doelloos 4k filmpjes te gaan kijken.

Pluspunten

• Super 4K beeld
  • Youtube en netflix zijn perfect geïntegreerd
  • Spraakherkenning
  • en alles wat ik nog niet ontdekt heb.

Minpunten

• Niets gevonden

WH 26-12-2017

Super helder beeld

Erg mooi design met het meest uitgebreide kleurenpalet wat betreft beeld. In de winkel vergeleken met Samsung, maar de Sony sprong er echt bovenuit!

Pluspunten

• Kleuren beeld
  • Groot scherm
  • Goede service Sony

Fam Fed Hengelo 24-12-2017

Sony 55" scherm

Voldoende grote TV, makkelijk instelbaar. Helder en scherp scherm. Wifi makkelijk instellen, gaat bijna vanzelf. Zeer tevreden na paar weken.

Pluspunten

• voldoende groot scherm
  • android
  • makkelijk instelbaar