Sony KD55XE8505 - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
5,70 cm dikte
55 inch.

Beoordeling op basis van 7 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

8,1

Dickus 25-06-2017 Product paar weken in bezit

Veel mogelijkheden

Ik heb nu de SONY KD-55XE8505 6 weken in huis, en vind steeds meer mogelijkheden op de tv. Netflix via de knop op de afstandsbediening is lekker makkelijk om je favoriete films en series te bekijken, en met de Google Play app knop op de afstandsbediening kun je ook makkelijk films of muziek kopen. Casten van je Android telefoon of tablet werkt perfect. Met een druk op de castingknop wordt het beeld weergegeven op de tv, zodat foto’s en filmpjes worden afgespeeld.
Ook handig is dat je met de Samba app je IPAD kan koppelen aan de tv, zodat je deze als groot scherm kunt gebruiken. Jammer genoeg blijf ik het geluid een minpunt van de SONY KD-55XE8505 vinden in vergelijking met de beeldkwaliteit. Je hebt echt een soundbar of een geluidsinstallatie nodig om een mooi geluid te creëren. Het wiebelen van de tv op de standaard, is wel irritant, maar is op te lossen door de SONY KD-55XE8505 aan de muur te bevestigen.

Pluspunten

• Goede beeldkwaliteit
  • Veel mogelijkheden

Minpunten

• Geluid blijft achter bij de beeldkwaliteit
  • Standaard is wankel

Blackbeard 02-06-2017 Product paar weken in bezit

Goede mid range televisie 2017

De Sony XE8505 is een mid end 2017 LED televisie. De televisie heeft een prachtig helder contrast, 4k resolutie, HDR en heeft het Google’s Android TV besturingssysteem.
Het eerste wat mij opviel aan de aansluitingen van de televisie is dat de HDMI 1 en de optische ingang zich achter de televisie bevinden en niet aan de zijkant van de televisie. Dit kan het lastig maken bij het ophangen van de televisie aan de muur.

De voet van de televisie is gemaakt van kunststof en voelt wat goedkoop aan. Echter kan je wel gemakkelijk in de holtes aan de achterkant van de voeten kabels wegwerken. Zeer handig! De televisie heeft een glanzend paneel, waardoor je soms wel eens reflectie ziet van bijvoorbeeld een lamp. De stroomkabel van de televisie kan je niet eraf halen, maar die zit vast in de televisie. De afstandsbediening voelt niet bijzonder aan, maar doet zijn werk goed. Er zit bijvoorbeeld een handige snelknop op voor onze Netflix kijkers.

De ingebouwde speakers van de televisie zijn slecht. Er is bijna geen bass aanwezig en het geluid klinkt aan de schelle kant, prima om eventjes het nieuws te kijken, maar voor een film raad ik een surround systeem aan.

Het HDR is zeker wel een aanrader als je content ervoor hebt. Echter zou ik wel aanraden om de beeldmodus op “bioscoop pro” te zetten voor de beste instellingen.

Het is een prima televisie om sport, blu-rays, netflix, digitale tv mee te kijken en games te spelen. Echter houdt wel in je achterhoofd dat het een best dure televisie is voor wat die kan. Deze televisie wordt bij mij thuis gebruikt als tweede tv, maar OLED tv heeft mijn voorkeur boven een LED tv.

Pluspunten

• 4K resolutie
  • Helder contrast
  • Dunne bezels

Minpunten

• Glanzend paneel
  • Geluidskwaliteit ingebouwde speakers

Dickus 21-05-2017 Product paar dagen in bezit

Wat een beeldkwaliteit

Nu een paar dagen de Sony KD-55XE8505 4K Ultra HD TV in huis, en over het beeld ben ik uitermate tevreden. Ook als de zon er op schijnt heb ik genoeg beeld, omdat de tv zichzelf aanpast. De bijgeleverde voetsteun vind ik wat wankel. Bij beweging van de houten vloer, zie je de tv bewegen, wat niet prettig kijkt. Als je de tv aan de muur hangt met een muurbeugel (los verkrijgbaar) zal dit probleem opgelost zijn. Het geluid blijft wat achter bij de beeldkwaliteit, maar door de tv op mijn geluidsinstallatie aan te sluiten is dat opgelost. De tv is makkelijk te installeren dmv een HDMI kabel van de digitale ontvanger aan te sluiten. Verbinden met Android apparaten werkt heel gemakkelijk. Als de tv aangesloten is op het netwerk is het op je telefoon of tablet de tv koppelen en afspelen maar. De knop Netflix op de afstandsbediening is een verademing, lekker snel naar je favoriet series kijken.

Pluspunten

• Fantastisch beeld
  • Makkelijk met Netflix

Minpunten

• Voetsteun wankel

Ruudos 15-05-2017 Product paar weken in bezit

Top TV met mooi beeld

De Sony 4k Ultra HD TV is mij de eerste week enorm goed bevallen. Bij het kijken van series en films komt het beeld veel meer tot leven dan bij mijn vorige tv door de super hoge kwaliteit van het scherm. Het geluid erbij is ook prima, al gebruik ik zelf liever een aparte stereo-installatie. Deze is via Bluetooth gemakkelijk aan te sluiten. Een hele mooie extra eigenschap is dat je met je smartphone de tv kan bedienen. Zo heb je nooit meer last van afstandsbedieningen die kwijt zijn. Voor het spelen van games leent de tv zich ook uitstekend. Spellen voelen intensiever aan en het de tv kan de hoge graphics met gemak aan. Wanneer je goede beeldkwaliteit wilt op een tv die gemakkelijk te gebruiken is, dan kan ik de Sony 4k Ultra HD TV zeker aanraden!

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Besturen randapparaten

Monique 14-05-2017 Product paar dagen in bezit

Groot scherm

Erg mooi beeld, super scherp.ben erg blij met deze tv, hij heeft vele opties en de afstandsbediening is ook erg makkelijk. Het spreekt allemaal voor zich. Je moet wel een Gmail account hebben of aanmaken. Wat ik vooral erg mooi vind aan deze tv is dat de "lijst" erg smal is, waardoor je de grote van deze tv minder opvalt in je interieur. Een aanrader dus!

• Handig in gebruik

Minpunten

• Geluid moet je erg hard zetten

Robert58 12-05-2017 Product paar weken in bezit

Groot scherm

Wat een waanzinnig mooi beeld. Strakke vormgeving. Wij hebben tot nu toe nooit een tv aan de muur opgehangen, maar deze dunne strakke tv leent zich daar uitstekend voor. Hij is makkelijk in te stellen. Ideaal dat hij Android heeft, ook makkelijk in te stellen. Het geluid van de tv valt iets tegen, maar dat wordt opgelost door mijn bose soundbar aan te sluiten.

Pluspunten

• strak
  • scherp beeld

Nicole 12-05-2017 Product paar weken in bezit

Mooi duidelijk groot scherm

ik wilde deze tv hebben voor zijn natuurlijke kleuren. Dat is ook absoluut zo. Ik verwachtte dat het beeld goed zou zijn, en dat is alleen maar overtroffen. Ik heb vooral gekeken naar series van netflix, en dat is voor mij als digitbeet ideaal met de grote netflix knop. Tv is zelf ook super mooi, geen al te brede rand om de toch al grote tv. Makkelijke overzichtelijke afstandsbediening. Het installeren is heel makkelijk maar de internet aansluiting onthield hij pas na 4 keer opnieuw verbinden. Positief is ook dat als de zon in mijn beeld schijnt, dat het scherm zich er op aan past. Zodat je altijd duidelijk beeld hebt, zonder last te hebben van de zon. De keuze aan apps is door android groot, zodat je er ook bijvoorbeeld kodi op kan zetten. Hierdoor hebje nog meer keuze aan films en series.

Pluspunten

• Prettig beeld
  • Geen last van zonlicht

Minpunten

• Eigenlijk niks