Sony KD65XE8505 - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
4,40 cm dikte
65,0 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 8 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Buikie 26-11-2017

Goede TV voor een heel nette prijs

TV gisteren opgehaald en direct opgesteld (vrijstaand op eigen beugel). Het uit de doos halen en op de beugel zetten van het 1,65 meter diagonaalscherm verliep erg soepen en eenvoudig met ondersteuning van 2 extra handen. Ook het inrichten van de TV was erg eenvoudig.

Was voor mij de eerste kennismaking met Android TV. Ik vind dit OS niet erg gebruiksvriendelijk: veel plaatjes, veel scrollen, veel informatie die je niet uit kunt zetten zoals voorgestelde apps waar ook je geïnstalleerde apps tussen staan, maar dat zal vooral ook een kwestie van persoonlijke smaak zijn. Netflix werkt prima (al vind ik ook deze niet erg gebruiksvriendelijk, maar dat kan je de Sony niet aanrekenen). Installeren van nieuwe apps zoals Vimeo verloopt erg soepel. Het vaak invoeren van e-mail adressen en wachtwoorden is wel even lastig met de bijgeleverde afstandsbediening, maar is goed te doen. Spotify doet het goed. Een webcam app aangeschaft in de Google-store (die helaas niet te gebruiken was omdat de invoer interface niet overeenkwam met de mogelijkheden van de Sony TV). Chromecast vanaf de Tidal app (iOS) verliep niet goed en viel regelmatig weg. Tidal ondersteunt pas recent Chromecast dus wellicht is het een kinderziekte van de app-fucntionaliteit).

TV aangesloten op een externe stereo set op basis van de optisch-digitale uitgang (let op: indien de stereo, zoals in mijn geval, een stereo set is en geen Dolby 5.1 ondersteunt dan de uitvoer van de uitgang instellen op downmix naar 2 kanaal PCM). Kabels kun je goed begeleiden in de voet van de televisie.

Over het beeld: TV geeft goede zwartwaarden, mooie kleurverzadiging. Scherm spiegelt een beetje, maar niet hinderlijk. De standaard ondertiteling is te groot naar mijn smaak en nog niet kunnen vinden hoe ik deze kan aanpassen.

TV is prima te bedienen met de Logitech Harmony One zodra het toestel hier aan is toegevoegd (al ben je dan wel de 'spraakfunctie' kwijt).

Het is natuurlijk nog een eerste dag, maar de eerste indrukken zijn heel erg positief!

informatie over mijn aansluiting: TV: LAN-kabel (geen WiFi), audio over stereo (optical, downmix), geen TV aangesloten (geen oordeel over digitale tuner en voorzieningen die daar mee samenhangen).

Pluspunten

• goede zwartwaarden
  • heldere, verzadigde kleuren
  • optisch uitgang met PCM downmix mogelijkheid
  • Kan worden bediend met Logitech Harmony One

Minpunten

• Android erg rommelig en weinig aanpasbaar
  • Geen coaxiale audio uitgang
  • Afstandsbieding wat lomp en onhandig

Selda Cinar 12-12-2017

mooi kwaliteit

ik had dringend een televisie nodig en k wou een mooie sony ,ik ben er super blij mee , ik hoef niet meer zo vaak naar de cinema te gaan omdat het geluid redelijk sterk is en ik voel me zelf al in de cinema wegens het groot scherm van deze schitterend televisie dus kort gezegd is deze televisie een aanrader xxx

Pluspunten

• kwaliteit is top
  • alsof ik in de cinema zit

Roberto 28-01-2018

Super tv

Super tv! Prijs kwaliteit verhouding is super! We hebben deze televisie een maar kleiner naar omdat we verhuisd zijn mocht de tv een maatje groter.. dus een makkelijke keuze toen we in de winkel stonden. En alweer een goede service

Moha 01-01-2018

Groot scherm Sony 4K

Ziet er prachtig uit. Goede beeld. Makkelijk te gebruiken en snel te installeren. Naast een de mooie beeld ook zuivere geluid.

Pluspunten

• Groot en scherp beeld
  • Makkelijk te monteren
  • Functies zijn soepel

Minpunten

• Oude films lager dan HD kwaliteit zijn niet goed

Sanjo 31-12-2017

Topper....

Werkelijk waar een top tv, hangt nu een aantal dagen aan de muur maar is echt een belevenis om op deze manier tv te kijken. Instellen ging zoals verwacht, aanzetten en de tv doet de rest. Alle apps werken naar behoren, ik heb hem dan ook met een vaste aansluiting niet met wifi aangesloten. Enige minpuntje..... voedingssnoer beetje aan de korte kant.

Pluspunten

• Perfect en helder beeld
  • Installatie erg makkelijk
  • Lekker groot scherm
  • Mooi design en plat

Minpunten

• Voedingssnoer

Cor 26-12-2017

Prachtig beeld!

Mooie vormgeving en prachtig beeld heeft deze Sony tv. Vorige tv was ook Sony en die is eigenlijk nog steeds goed maar we wilden een grotere.

Pluspunten

• Mooi beeld
  • Goed geluid

Sjanie 28-11-2017

Groot scherm met helder beeld

Je betaalt er wel iets meer voor maar het gemak waarmee je de tv installeert en in gebruik kunt nemen is fantastisch. Wij zijn er erg blij mee!

Pluspunten

• Groot
  • Helder beeld
  • Gemakkelijk in gebruik

Minpunten

• Je kan het scherm niet draaien

Randy 01-11-2017

Super scherp beeld!

Super mooie tv, mooie kleuren en makkelijk in gebruik! Prijs was het zeker waard. Zeker als ze een gamer ben is dit de juiste tv.

Pluspunten

• Mooi groot scherm
  • Mooie kleuren