Sony KD49XE8005 - Reviews

Diepte
5.70 cm dikte
49,0 inch

Jan-Paul 03-08-2017

Super beeld, mooie vormgeving, veel opties

Geschreven voor: Sony KD-43XE8005

Aanvankelijk een Sony toestel gekocht uit de 7000 serie, maar heb deze omgeruild voor technisch identieke uit de 8000 serie. Reden hiervoor is dat 6 en 7000 serie draaien op linux en dus beperkt in de mogelijkheden op gebied van smart TV. 8 en 9000 serie zijn volledig Android en ja dat heeft veel voordelen.
Verder is het een fantastisch toestel met veel mogelijkheden en met nieuwe techniek van Sony voortreffelijk beeld. Erg leuk vind ik ook de optie dat je bijvoorbeeld bij YouTube de TV met je stem kunt bedienen. Spreek en speel!
Samsung heeft misschien de beste credits, maar kan niet tippen aan deze TV van Sony en dan te bedenken dat ik de deur ben uitgegaan met een doel: een nieuwe Samsung te kopen.
Erg veel TV voor deze prijs. Pas een week in bezit, maar nog geen minpunten ontdekt.

Pluspunten

• Beeld
  • Mogelijkheden
  • Prijs/kwaliteit verhouding

Minpunten

• Nog niet ontdekt.

Richard 25-05-2018

De beste in deze prijsklasse

Geschreven voor: Sony KD49XE8099

Mijn eerste generatie LED Samsung toestel kapte er vorige maand ineens mee, dus ik moest op zoek naar een nieuw toestel. Mijn voorkeur lag bij OLED, maar omdat ik al twee keer te vroeg ben ingestapt (lees: enkele maanden na aankoop daalden de TV's met honderden euro's) besloot ik om deze keer toch maar te wachten en eerst te gaan voor een midrange toestel, tot 4K OLED een beetje meer betaalbaar wordt.

DIk tevreden met deze Sony KD49XE8099. Prima zwartwaarden, mooie, rijke kleuren en een haarscherp beeld. Je moet wel even een half uurtje gaan zitten om alles naar je eigen smaak in te stellen, maar dan heb je ook een prachtig beeld! Android werkt als een zonnetje. De TV importeerde zo mijn Android profiel van mijn smartphone en logde me direct in bij apps als Netflix en Youtube.

Geluidskwaliteit heb ik nog niet echt getest omdat ik de TV direct op mijn home cinema set heb aangesloten. Waar ik na de beeldkwaliteit nog het meest tevreden over ben is het design van de TV. De omlijsting is van zwart aluminum met een mooie ingeslepen zilverkleurige lijn. In de fraai vormgegeven voet zit een kabelmanagement systeem waardoor de kabels mooi weg te werken zijn. Het toestel is ook mooi slank,

Wat ik wel een nadeel vond is dat de TV dus geen SCARTa aansluiting heeft, in tegenstelling tot wat in productreviews her en der beweerd wordt. Ik speel veel op oudere consoles en daar heb ik speciale RGB kabels voor gekocht om ze in de beste kwaliteit op moderne TV's te kunnen spelen. Deze hebben echter wel bijna allemaal een SCART aansluiting. Samsung leverde een kabeltje bij met een externe SCART ingang, maar Sony dus niet. Ik kan dus voor enkele tientjes een HDMI to SCART converter gaan kopen. Verder zit de TV gelukkig ruim in de aansluitingen met o.a. 4x HDMI en 2x USB.

Pluspunten

• Fraai beeld
  • Prachtig design
  • Enorm veel opties (software) en aansluitingen

Minpunten

• Geen SCART
  • Remote werkt alleen als je echt op de TV richt

ErJo 15-05-2018

Spetterende beeldkwaliteit voor mooie prijs

Geschreven voor: Sony KD49XE8099

Een van de XE80 uitvoeringen (XE8005 / XE8077 / XE8088 / XE8096 / XE8099 Series) welke o.a. heel goed uit diverse testen kwam (incl. Consumentenbond). Ik heb nog getwijfeld om een OLED, maar die prijzen zijn echt minimaal 50% hoger en ik vind ca. 700-800 euro voldoende voor een TV. Helemaal geen spijt van. Installatie verloopt vlekkeloos (i.c.m. KPN TV tuner), ingebouwde chromecast werkt perfect. Het geluid is redelijk standaard (maar ik heb mijn versterker er op aangesloten via Toslink (optisch)).

tip: Neem de instellingen over die Consumentenbond bij KD-49XE8096 vermeldt, dat zijn de optimale beeldinstellingen die ook nog eens het energieverbruik drastisch verminderen. Ik ben zeer tevreden met die instellingen (scheelt een hele boel tijd en stroom).

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Aansluitingen (incl. Chromecast)

Jan-Paul 21-11-2017

TOP TELEVISIE voor een mooie prijs in huis te halen

Geschreven voor: Sony KD-43XE8005

TV nu een paar maanden in huis en ben nog steeds uitermate tevreden. Een enkele keer geen verbinding met Internet, maar dat ligt eerder aan mijn WiFi dan aan deze mooie televisie met prachtig beeld.
Nog steeds geen minpunten? Toch wel, een kleintje waarvan ikzelf geen last heb. Aangezien ik eveneens een mooie home cinema set heb van Sony, heb ik voortreffelijk geluid. Het geluid over de TV afspelen is voor mij onder de maat, maaaaaaar daar heb ik dus geen last van.

Pluspunten

• Mooie TV
  • Prachtig beeld
  • Eenvoudige instellingen

Minpunten

• Geluid op TV zelf.

Maaike 18-03-2019

Scherp beeld

Geschreven voor: Sony KD43XE8099

Prima prijs-kwaliteit verhouding, mooi beeld en goede opties. Afstandsbediening functioneert goed met voldoende opties. Reageert snel genoeg.

Broeders 09-06-2018

Een mooi en groot duidelijk scherm, goed voor de ogen.

Geschreven voor: Sony KD43XE8096

Wij hebben het gekocht omdat het een goede aanbieding was betreft kwaliteit/prijs verhouding. Ook de bediening is duidelijk en eenvoudig.

Pluspunten

• de juiste omvang
  • uitstraling

wil kapteijns 25-05-2018

sony tv

Geschreven voor: Sony KD49XE8096

Is een zeer leuke tv helder van beeld en kleur en het geluid valt ook niet tegen dan kun je er ook
mee internetten.

M.K 21-04-2018

Top tv! Scherp beeld, en perfect voor gamen

Geschreven voor: Sony KD43XE8077

Strak beeld, na lang zoeken uitgekomen op deze tv, scherm heeft een response tijd van 13ms en een inputlag van 33ms! Draait op 50hz maar intern versneld naar 200hz, resultaat: gamen zoals het hoort, geen vertragingen, haperingen, strepen of wazige beelden, (ook op max sensitiviteit op contoller), aangesloten op de standaard PS4.. geluid youtube/tv wel wat kaal, steun net als de tv erg licht, amper reflectie in daglicht door zeer helder scherm, tv verbind automatisch je smartphone met intern netwerk (handig/android) en helaas geen audio uitgang met tulp stekker voor headset, enkel jack 3.5mm voor headset.. verder genoeg hdmi aansl. en mooie afstandbediening

Pluspunten

• Game tv
  • Supersnelle beeldverwerking
  • Strak design
  • 4K en HDR + de rest

Minpunten

• Geluid wat kaal

Nrutgerd 02-03-2018

Sony 55xe8096 ervaring

Geschreven voor: Sony KD-55XE8096

Deze tv hebben wij bekeken in de mediamarkt, je kent het wel. Je komt voor een actie binnen op een Sony 6serie 'instap model' en gaat vervolgens na een 7 serie kijken en loopt uiteindelijk naar buiten met een 8serie 'premium'.
In de winkel erg te spreken over de kleuren en het diepere zwart van de TV tegenover de andere tv's in deze prijsklasse.

Eenmaal thuis de tv rustig aangesloten en mooi alle kabels weggewerkt in de standaard. Maar het diepe zwart was zeker niet zo diep als in de winkel, en kon dit met wat instellingen bijna hetzelfde krijgen. Toch stelde het zwart me echt teleur, ik kwam van een Sony fullHD led 42" die erg mooie contrasten had. Nu staat er weer een Sony maar eentje die zonder iput en zwart scherm toch je kamer verlicht.
Het inmiddels zo ver gekomen dat er clouding ontstaat, en er avonds niet meer met plezier naar een spannende donkere film gekeken kan worden.

Wij zijn nu in afwachting van de Sony expert / monteur.

Pluspunten

• Standaard
  • Vormgeving

Minpunten

• Geen diepe zwarte beelden
  • Clouding aanwezig

Imme 27-01-2018

Goede beeldkwaliteit, slecht besturingsprogramma

Geschreven voor: Sony KD43XE8077

Als je eenmaal in een netflix serie zit is het geweldig, mooie kwaliteit scherm, mooie omlijsting. Maar jammergenoeg ook nadelen. Het besturingsprogramma van android vertoont vele kuren. Programma’s lopen vast of starten niet eens op. Ook heeft de afstandbediening bijna 100 knoppen waarvan je er uiteindlijk 10 nodig zal hebben en moet je deze recht op de tv richten om bereik te krijgen met de tv (ouderwets). En de 12 watt geluidsterkte (mediamarkt gaf aan 20 watt) van de tv doet mij overwegen een soundbar te kopen.

Pluspunten

• Scherp beeld
  • Mooie omlijsting

Minpunten

• Slecht besturingsprogramma
  • Slechte afstandbediening
  • Geluidskwaliteit
  • Snelheid

Marleen 22-01-2018

Fantastisch mooi beeld......echt super

Geschreven voor: Sony KD49XE8005

heel erg mooi beeld, hele mooie kleuren en zeker een aanrader. Bent u toe aan een nieuwe tv dan zou ik zeker voor deze kiezen.

Wouter 14-01-2018

Meer dan tevreden

Geschreven voor: Sony KD49XE8077

Super scherp beeld
Makkelijk in gebruik en aan te sluiten
Tv geluid zelf is wat minder
Met een druk op de knop naar Netflix waar een aantal 4K series opstaan dan word het beeld echt super scherp in de pootjes zit een kabelgoot
Bij mediamarkt gekocht die had op dit moment de laagste prijs

Pluspunten

• Beeld
  • Netflix knop

Amsterdam WM 22-05-2017

Mooi beeld & geluid

Geschreven voor: Sony KD49XE8005

Prachtige televisie met zeer scherp beeld en mooi geluid. Hierdoor krijg je af en toe het gevoel alsof je in de bioscoop zit.
Handig dat je heel gemakkelijk Netflix of You Tube kan aanzetten of je favoriete serie of film te kijken.

Pluspunten

• Design goed
  • Heel licht, makkelijk neer te zetten
  • Scherp beeld
  • Mooi geluid

Minpunten

• Hij maakt soms moeilijk verbinding met de WiFi

RonMak 16-05-2017

Geweldige tv, dit moet je eigenlijk in het echt evenaren

Geschreven voor: Sony KD49XE8005

Wat een super geweldige aankoop.
Zo super scherp, dat moet je met je eigen ogen zien en evenaren. Kraak helder beeld.
Snelle reactie en koppeling met andere apparaten. Eenvoudige internet aansluiting door de WiFi connectiviteit
De apps maken de tablet bijna overbodig.
Als je gaat gamen op deze tv word je werkelijk in de tv gezogen

Pluspunten

• Scherp
  • Snel
  • WiFi
  • Internet apps

maarel 15-05-2017

Scherp beeld

Geschreven voor: Sony KD49XE8005

Nu ongeveer een week ben ik in het bezit van der mooie tv.
Het aansluiten en de steun eronder zetten waren erg makkelijk en goed en duidelijk in de tekening weergegeven, binnen een kwartier stond de tv te draaien.
Tv kijken is een genot met deze Sony 4K Ultra HD TV, het beeld is zo scherp dat het net lijkt of je er zelf bij bent.
Afgelopen dagen wat mooie voetbal wedstrijden gekeken en met een extra instelling in het action menu op de afstandsbediening kun je het beeld nog realistischer maken.
Via het home menu kun je verschillende apps oproepen en gebruiken zoals Netflix (is ook via een grote knop op de afstandsbediening te bedienen) videoland en vele andere.
Dankzij de ingebouwde Chromecast is het ook erg makkelijk om filmpjes e.d. vanaf je telefoon en/of tablet naar je tv te casten.

Al met al erg blij met deze nieuwe aanwinst.

Pluspunten

• Scherp beeld
  • smalle randen
  • veel aansluit mogelijkheden
  • Chromecast

Anja 14-05-2017

Kraakhelder beeld

Geschreven voor: Sony KD49XE8005

Heb de tv gekozen omdat het beeld Kraakhelder was in de winkel.
Ik had hoge verwachtingen van de tv en hij maakt al mijn verwachtingen waar.
Tot nu toe heb ik tv gekeken het beeld en geluid is geweldig.
Series via Netflix is om in weg te dromen.
Op de afstandsbediening zit een Netflix knop waarmee je direct Netflix opend erg handig.
Het menu is even wennen want het is een Android tv maar na even puzzelen wijst het zich zelf.
ik ben erg tevreden over het beeld en geluid.
En over de spreek zoek functie voor YouTube en Google.
Ik zou de tv zeker aanbevelen bij iedereen
Hij is mooi dun en een erg strak design.
Absoluut een aanwinst in je huis.

Pluspunten

• Netflix knop
  • Google playboy store knop
  • Kraakhelder beeld

Minpunten

• Menu is even wennen

vuurvreter 13-05-2017

Geweldige tv met mooi helder beeld

Geschreven voor: Sony KD49XE8005

Ik wilde deze tv graag hebben, omdat onze tv aan vervanging toe is.
Onze tv was een van de eerste lichting platbeeld tv zonder extra opties.

Na de tv in de winkel te hebben bekeken met al zijn mogelijkheden, de knoop maar door gehakt.
Vooral de technische specificaties spraken mij aan, die vooral in verbindingen liggen met andere apparaten.

Na de aanschaf, heb ik veelvuldig films gekeken, omdat dit een van onze favoriete bezigheden is.
Maar ook series die we al volgden via Netflix zijn super gemakkelijk te bekijken dankzij de geintergreerde Netflix app op de tv en afstandbediening, zo schakel je makkelijk tussen tv en je eigen account.

Door het mooie heldere beeld, mooie kleuren en het geluid niet te vergeten, hebben we afgelopen week extra films en series gezien.

De tv heeft een mooi slank design met weinig randen, en als de muurbeugel binnen is, zal hij mooi strak op de gemonteerd worden.

De tv is super handig in het gebruik, android gebruikers zullen dit een aanrader vinden.

Ik ben erg te spreken over de verbindings mogelijkheden op de tv, zoals WiFi (ingebouwd), Miracast (ingebouwd) en zelfs middels android app met mijn NAS om films en foto's op de tv te kunnen zien.

Ik zou deze tv zeker bij vrienden en bekenden aanraders.

Pluspunten

• Snelle installatie
  • Mooi helder beeld en geluid
  • Veel verbindingsmogelijkheden
  • Slank design
  • Prijs was zeer aangenaam

Minpunten

• Nog niet kunnen ontdekken

Doortje 23-04-2017

Groot scherm maar vooral 4 HDMI en componentuitgang.

Geschreven voor: Sony KD43XE8096

Wij hadden een Sony 40 inch toestel, ging niet zo lang mee. Wel getwijfeld of we weer Sony zouden nemen. Je kan overal pech mee hebben. Het is toch weer een Sony geworden, een mooi plat scherm, prachtig beeld en de juiste uitgangen. Het is nu een 43 inch vanwege de uitgangen, er hangt veel apparatuur aan. Alles werkt weer perfect en wij zijn er heel blij mee dat we toch weer voor Sony hebben gekozen.

Pluspunten

• prachtig duidelijk beeld.
  • Aansluitingen zijn duidelijk
  • Zelfs voor een leek goed aan te sluiten.

Minpunten

• Nog niet gevonden.