Sony KD65XE9005 - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
6,00 cm dikte
65,0 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 51 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

9,1

Martijn van Rooij 03-11-2017

Sony 65XE9005

Indrukwekkende TV, heb deze TV aangeschaft na lang wikken en wegen tussen een OLED en een LCD scherm met local dimming. Uiteindelijk voor de LCD met local dimming gekozen omdat ik geen risico op inbranding van het OLED paneel wilde.
Gezien de prijs een maat groter 65" ipv OLED 55" kunnen nemen.
De beeldkwaliteit is zeer goed, de zwartwaarden zijn uitstekend en echt zwart. Groot pluspunt van deze TV. Er is nauwelijks blooming te zien en het scherm is mooi uniform.
Bij het kijken naar 4K HDR is het beeld echt goed, maar ook de upscaling en motion zijn fijn bij deze TV bij "gewone" SD en HD content.
Het design is erg minimalistisch, voornamelijk 1 groot scherm, lekker no-nonsense.
De afstandsbediening is fijn, je kunt er ook nog wat op knoeien zonder dat er wat in lekt.
Het ingebouwde android OS werkt goed, bediening via smartphone is een pre.

Wel mis ik het ambilight van mijn vorige Philips TV, dat gaf toch ook wel een aparte dimensie.
Ook is door het gebruik van een VA paneel de zwartwaarden zeer goed maar de bruikbare kijkhoek is niet zeer groot. Het is belangrijk toch redelijk recht voor de TV te zitten anders worden de kleuren en zwartwaarden minder. In mijn woonkamer echter geen probleem.
Audiokwaliteit van de TV is voldoende voor nieuws en documentaires, voor een betere weergave zul je toch een soundbar of externe speakers moeten gebruiken.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit (Goede helderheid en zwartwaarden)
  • Ingebouwde chromecast
  • Minimalistisch design

Minpunten

• Beperkte kijkhoek door VA paneel
  • Geen ambilight
  • Beperkte audiokwaliteit

Jeffrey 03-01-2018

4K HDR Premium’ kwaliteit in huis

deze televisie een prima keuze voor HDR. Consolegamers kunnen dus met een gerust hart voor deze tv kiezen, In de game-mode heb je een prachtig resultaat. De kijkhoek, die is beperkt en heeft snel invloed op het contrast. Afgezien daarvan krijg je een uitstekende televisie. De Direct Led achtergrondverlichting met local dimming levert zeer goede zwartwaardes en uitstekend contrast. Hij doet zijn werk zonder storende zij-effecten, behalve in zeer extreme situaties, zoals bijna zwarte beelden met heldere accenten. Tot slot ben je op zoek naar uitstekende prestaties voor een zeer degelijke prijs, dan is de XE9005-serie een prima keuze. ik ben er in ieder geval heel erg blij mee.

Pluspunten

• Beeldverwerking
  • Local dimming
  • Zwartwaarde, contrast
  • Kleur

Minpunten

• Kijkhoek

de Jong 09-11-2017

Schitterend beeld

Ik was al een poosje op zoek naar een nieuwe tv. Het moest ditmaal eentje met een 65 inch scherm worden. Voor mij telt eigenlijk alleen de beeldkwaliteit. Zaken als Smart TV, streamingdiensten, tv-ontvangst alsook de geluidskwalitieit zijn voor mij van ondergeschikt belang.
OLED tv's zijn nog te kostbaar en hebben teveel last van bugs. Via het duitse Hifi-forum.de werd ik geattendeerd op de X90 serie van Sony, waaronder ook deze KD95XE9005 valt. Men was daar erg lovend over de beeldkwaliteit, het stottervrije beeld, de scherpte en kleuren, het mooie egale beeld, enz. Precies dus de zaken die ik nodig heb om mijn collectie Blu-ray's af te spelen.

Ik heb de tv nu sinds twee dagen en ik geniet iedere keer weer van het prachtige gestoken, juddervrije beeld.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Prijs ivm OLED tv's

Minpunten

• Teveel overbodige opties

TRAM 14-02-2018

Prachtig beeld maar wisselen van zenders en apps langzaam

Prachtige tv, maar een kleine rand rond de tv.

Makkelijke “NETFLIX” knop en zoekfunctie op de afstandsbediening waarmee je tegen de tv kunt praten (om te zoeken via google search).

De snelheid van de tv valt tegen, het duurt relatief lang om van zender te wisselen of van app te wisselen. Dit is bij Samsung een stuk sneller.

Pluspunten

• Prachtig design
  • Handige NETFLIX knop
  • Prima geluid uit de tv

Minpunten

• Android tv erg langzaam
  • Wisselen van zenders ook niet snel

ab 14-02-2018

super beeld, beste in prijs en kwaliteit

Ben zeer tevreden over het product. Doet wat het beloofd en de prijs kwaliteit verhouding is zeer gunstig. Beveel het product van harte aan. super beeld, beste in prijs en kwaliteit.

Robin DN 21-01-2018

Uitstekende beeldkwaliteit, mooi design. Top!

Na veel vergelijken en lezen van reviews, beslist om te kiezen voor de Sony 65XE9005. Tot op heden nog geen moment spijt van gehad. Geweldige TV. Prachtig beeld, mooi design. In combinatie met een goede soundbar is het echt een belevenis om TV te kijken. De geïntegreerde speakers voldoen net wel/net niet, maarja.. je kan dan volgens mij ook niet eenvoudig/kwalitatief speakers wegwerken in zo een scherm. Gemakkelijk te configureren aan je eigen voorkeuren en het is zeer eenvoudig om je andere toestellen zoals smartphone, tablet,...draadloos te koppelen aan dit toestel.
Handig aan de afstandsbediening is de directe snelkoppeling naar Netflix, wat we persoonlijk veel gebruiken voor het bekijken van series/films in 4K, Ultra HD.
Het enige nadeel zijn de aansluitingen achteraan de TV die moeilijk bereikbaar zijn eens als je het toestel tegen de muur hebt opgehangen.
maar kortom: aanrader!

• Snelle processor
  • Eenvoudige configuratie

Minpunten

• Toegankelijkheid aansluitingen achteraan

AB 12-01-2018

Super beeld

Ik heb de tv nu ruim een week in bezit en ik moet zeggen.... Prachtig TV!
goede combi qua prijs en kwaliteit. verbaasd hoe scherp het beeld is! superblij mee.
Heb 65 inch variant en die is best groot.

Pluspunten

• Beeld

Minpunten

• nog niet kunnen ontdekken

joeri 12-01-2018

sony KD65XE9005B

prachtig toestel , heldere kleuren ,processor internet werkt heel vlug en gemakkelijk te bedienen en de spraakfunctie werkt perfect en super vlug . zijn prijs zeker waard , voor zo een prachtig toestel

Pluspunten

• beeldkwaliteit
  • design

Jack 08-01-2018

super scherp beeld.

veel op Internet gekeken en gelezen, en veel in winkels gekeken , maar telkens viel mijn oog weer op de sony KD65XE9005 ,zo wie zo kwam ik telkens bij een Sony uit maar de XE9005 viel op door zijn scherpe beeld kwaliteit , vondt zelfs het beeld bijna net zo goed als een oled tv. Tevens het geluk dat er een goede verkoper was die goed uitlegde en veel verschil kon laten zien in de verschillende tv,s , super blij met de Sony die ook nog eens perfect bij de sony sound plate past ,installatie ging prima ,en na een paar minuutjes wat instellingen veranderen naar eigen wens is het beeld super .

Pluspunten

• zeer fijne afstandsbediening
  • beeld kwaliteit
  • geluid (ook zonder soundplate)
  • installatie
  • android

Minpunten

• tot nu toe helemaal niets

Brecht Hanssens 07-01-2018

Fantastische beeldkwaliteit

Deze televisie zorgt met zijn LCD scherm en full array LED met local dimming voor een uitstekend contrast. In combinatie met de HDR functie zorgt deze televisie voor een immersieve cinema-ervaring in je eigen woonkamer, waarbij Ultra HD beelden zeer scherp worden weergegeven. Het kleurbereik en de beeldhelderheid zijn fantastisch.

Pluspunten

• Ultra-HD
  • full LED array + local dimming
  • Superscherp
  • 100 Hz beeldverversing

Minpunten

• Ondertitels niet configureerbaar

Eddie 06-01-2018

Mooi design en scherp beeld

Ik heb deze Sony 65” televisie gekocht vanwege de goede prijs kwaliteit verhouding en het vertrouwen in het merk Sony.

Met de juiste bron en goede HDMI kabels (AudioQuest) is het beeld echt fantastisch! Het geluid gaat via een geschikte receiver naar een 5.1 opstelling. Het geluid van de Sony zelf is niet slecht.

De TV is nu een week in gebruik en ik heb als filmliefhebber enkele blu-ray films gekeken die echt veel beter tot hun recht komen dan met mijn vorige TV.

Netflix via de Sony werkt goed en mijn Apple TV is nu overbodig. WiFi niet getest omdat de tv met een netwerkkabel is verbonden.

Blij met deze aankoop en kan iedereen deze Sony of een ander formaat aanbevelen die twijfelt tussen meerdere merken.

• Beeld (scherp)
  • Makkelijke installatie
  • Klantenservice Sony

Minpunten

• Nog niet gevonden

Denis 06-01-2018

Grote Sony tv

Ik heb een 65 inch sony 4k HDR tv gekocht. Erg blij met de grote en beeldkwaliteit. Ideaal voor goede kwaliteit films en netflix. Daarnaast is het design ideaal voor aan de wand doordat de tv erg plat is en een mooie dunne rand heeft.

Pluspunten

• Kwaliteit beeld

arno 05-01-2018

Sony KD65XE9005

Lang getwijfeld maar uiteindelijk toch bij Sony gebleven, waren bang dat 65 te groot zou zijn maar het is in onze kamer perfect.
Het beeld is waanzinning, met voldoende mogelijkheden. Android voelt soms een beetje langzaam en de ingebouwde Chromecast werkt helaas niet zo goed als onze losse.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Mooi toestel met zilveren rand en aluminium voet

Minpunten

• Chromecast werkt niet lekker
  • Geen echte aan/uit knop

reuben 03-01-2018

geweldige tv

Mooie grote plaat die zowel aan als uit er mooi bij staat. Het android systeem wordt steeds beter (maar nog niet perfect). Beeld is uitstekend , afstandbediening met spraak ondersteuning werkt top. Kleuren zijn top alhoewel je wat compensatie ziet soms bij hele donkere scenes met veel zwart.

Pluspunten

• bedieningsgemak
  • beeld, kleuren

Minpunten

• android nog niet perfect, soms wat langzaam ook

MAM 03-01-2018

prachtige beeld en mooie kleuren

Het is een mooi en groot scherm met prachtige kleuren en heerlijk om naar te kijken met een goed prijs.

Joa 02-01-2018

65xe9005B

Alles wat je kan verwachten van Sony 65xe9005B en uiteraard een top beeld,mooie weergave!!
Het is echt net een bioscoop thuis.

Henk 02-01-2018

Schitterende kleuren, goed zwart

Ik was op zoek naar een 65 inch tv en kwam bij de Sony uit, vanwege: uitstekend beeld, zeer goed zwart voor een niet OLED tv.
De kleuren zijn levensecht, niet overdreven. We hebben de tv nu 2 weken in gebruik. Ook de bediening is goed: Android werkt goed, afstandsbediening zou iets gevoeliger mogen zijn (moet duidelijk mikken). 4K uitzendingen via Netflix zien er geweldig uit.

Pluspunten

• Kleuren, zeker ook het zwart
  • direct toegang tot Netflix

Minpunten

• gevoeligheid afstandsbediening
  • HDMI met receiver als tv in standby

Chris 02-01-2018

Prachtbeeld

Ik ben uiteindelijk op deze 65 inch gekomen na maanden studeren welke TV het beste aansluit op mijn wensen. En ik moet zeggen het resultaat mag er zijn; wat een schitterende 4K machine. Overzichtelijke menu's, handige tips, veel persoonlijke instellingen en natuurlijk de prachtige kleuren, echt messcherp!

Pluspunten

• kleurweergave
  • zwart is echt zwart
  • makkelijke installatie

CRISPR 31-12-2017

Zeer mooi beeld

Sony = kwaliteit en dat zie je meteen als je naar het scherm kijkt, de kleuren zijn fenomenaal en natuurlijk, geen enkel merk kan daaraan tippen. Ook de beeldsnelheid is top in deze prijsklasse. De geluidsweergave is wat minder, dus is een homecinema wel aangewezen bij deze televisie.

Pluspunten

• Beeldsnelheid
  • Natuurgetrouwe kleuren
  • Mooie vormgeving

Minpunten

• Klank

Tessa 31-12-2017

Super groot en helder scherm

De overstap van een 30 inch tv naar een 65 inch tv was erg wennen, ondanks dat is het nu de eyecatcher in de woonkamer. Je kan er niet omheen zonder hem te zien! Tot nu toe hebben wij geen enkel minpuntje gevonden. Het uitpakken en instaleren sprak voorzich en was binnen 15min klaar. Vooral tijdens een filmavondje komt de tv tot zijn recht, de kleuren, het contrast en de scherpheid van de beelden springen uit de tv. We zien detials die we nooit eerder hebben gezien tijdens het film kijken. Met de handige apps hebben we met een klik toegang tot films, muziek, tv en veel meer.

Mocht je ook een 65inch tv nemen, zorg er dan voor dat je voldoende ruimte hebt om van de tv af te kunnen zitten. Anders kijk je van links naar rechts. Het is echt een mega scherm!

Pluspunten

• Zeer hoge resolutie
  • De apps (one klick away)
  • Schakelt zeer snel tussen zenders
  • Gebruiksvriendelijk
  • Size does matter

Minpunten

• Het geluid, mis de bas