Sony KD49XE9005 - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
6,20 cm dikte
49,0 inch

Beoordeling op basis van 33 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

8,9

Froggy 08-11-2017

Super tv

Ben tevreden met de aankoop van deze tv. Beeldscherm kijkt rustig en is zeer scherp. Installeren is niet moeilijk. Door de simpele afstandsbediening met Netflix knop is de tv gemakkelijk te bedienen, wat overigens ook met je mobiel kan worden gedaan. De apps uit de android app store, zoals Spotify en YouTube, kun je ook weer makkelijk invoeren. Dus ja, tevreden tot nu toe.

Pluspunten

• Scherp beeld
  • HDR
  • Android, waardoor meer keuze in apps
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Tot nu toe niets

Etienne 25-11-2017

Sony doorslaggevend tov Samsung

Ja, ik beveel dit product aan Deze review wordt nog gecontroleerd door Kieskeurig.nl

De wens was een 49" 4K UHD met 100HZ beeldverversing. Dit om Formule 1 en sport te kunnen zien zonder vertragingen in het beeld. In de winkel de selectie gemaakt ging tussen een Samsung of een Sony. Aangezien het contrast van de Sony vele malen beter was, was de keus snel gemaakt. Een mooi toestel voor een zeer goede prijs kwaliteitsverhouding. Bedankt Sony en ook voor de cashback actie.
Installatie ging ook vrij makkelijk. Geluid is wel icm Sonos.

Pluspunten

• scherpte
  • contrast
  • beeldverversing
  • installatie

Minpunten

• nog geen gevonden

Frits 24-11-2017

Top kwaliteit LED TV.

Wat een prachtige 4K HDR LED TV. Verbluffend scherp beeld. Mooie vormgeving en staat mooi aan de muur. Het geluid kan wel wat opgepimpt worden met een soundbar. Eenvoudig aan te sluiten en te configureren. Kortom Weer een uitstekend product van Sony. Zeer tevreden over.

Pluspunten

• Beeld
  • Vormgeving en design
  • Makkelijk te koppelen vi WIFI

Minpunten

• geluid kan beter. Soundbar aanbevolen.

Aart 24-11-2017

Mooi ding

Net geïnstalleerd. Prachtig en een strakke vormgeving. Beeld goed, Netflix verbinding werkt uitstekend. Via Google updaten ook geen probleem. Tot nu toe erg gebruiksvriendelijk.

Bas 24-11-2017

Mooi beeld, makkelijke bediening

Deze tv gekozen vanwege de eenvoudige bediening. TV aan, is gelijk aan en niet via ingewikkelde menus nog eens moeten kiezen voor TV.

Pluspunten

• Makkelijke bediening
  • Mooi beeld
  • Mooie vormgeving

Sony fan 24-11-2017

Sony, zoals een Sony moet zijn!!

Omdat ik al jaren kies voor Sony, deze pracht TV aangeschaft, beeld en geluid voldoet volledig aan mijn verwachtingen. Makkelijke installatie, zelf bediening vanaf je smartphone. Kleuren zijn zo onwijs mooi en helder en daarbij een warm geluid.
Qua prijs en wat je er voor terugkrijgt vind ik prima in balans, kwaliteit kost nou eenmaal iets meer!!

Pluspunten

• Levensechte kleuren
  • Vormgeving
  • Prijs/kwaliteit verhouding

S. Beckum 23-11-2017

Prachtig beeld! Met de goede kwaliteit van Sony

Op het gebied van 49" springt dit toestel er echt uit. Natuurlijke kleuren in tegenstelling tot andere merken die een hele harde/felle kleurstelling hebben. Vloeiend met bewegende beelden door het 100hz panel en Android werkt soepel. Tot nu toe 1 keer meegemaakt dat het systeem wat trager werd maar door een simpele soft reset helemaal opgelost. Geluid van de tv is boven verwachting. Super blij met dit pracht toestel!

Pluspunten

• Natuurlijke kleurstelling
  • Vloeiend met bewegende beelden
  • Android werkt soepel
  • Strakke en hoogwaardige afwerking

Minpunten

• Kabelgeleider in voet wat smal

Peter 22-11-2017

Mooie typische Sony-vormgeving

Een nieuwe TV kopen vergt wel wat voorbereiding door goed te kijken naar de verschillende kleur- en contrast aspecten die de diverse merken onderscheidt. We waren eigenlijk uit op een nieuwe Philips TV aangezien we het ambilight een heel prettige kijkervaring vinden geven, echter, het beeld van de sony imponeerde als duidelijk beter en scherper, met duidelijker contrasten. Het design van sony is, net als bij Apple, altijd opvallend mooi, strak en met een premium uitstraling

Pluspunten

• mooi design, mooie materialen ed.
  • scherp, kleurrijk beeld; natuurlijke kleuren

Minpunten

• geen ambilight of vergelijkbaar
  • zeer summiere handleiding; schiet echt tekort

Lahuis 22-11-2017

Fantastisch kijk genot: rustig en scherp beeld!

Ik heb de TV nu paar weken in mijn bezit in combinatie met de soundbar HT-CT800. In 1 woord: prachtig!!

Al jaren Sony fan maar deze keer veel tv's op een rijtje gezien en tijd genomen om tot goede keuze te komen, maar Sony heeft het weer gewonnen. Het kijkgenot door de 100Hz heeft me over de streep getrokken, want alle "SMART-randzaken" hebben andere tv's ook. En verder ziet de TV er super strak uit en dat staat ook leuk in de kamer.
Installatie ging erg gemakkelijk en goed ook in combinatie met de soundbar.
Geluidskwaliteit kan ik niet veel over zeggen want ik gebruik de soundbar

Minpunten kan ik niet benoemen op dit moment.

Ik ben meer dan tevreden over deze tv.

Pluspunten

• HDR - 4K
  • kleurecht / scherp beeld
  • gebruiksvriendelijk
  • mooi afgewerkt / design

D. Teunissen 22-11-2017

Mooie Sony 4k HDR TV

Opzoek naar een vervanging van mijn 9 jaar oude sony bravia tv kwam ik deze tv tegen. Ik was opzoek naar een 4k tv met 100Hz, android TV en deze voldeed eraan. De beeldkwaliteit is echt super en zeker voor deze prijs! Tevens is de dunne rand van het scherm een verademing, mijn vorige tv had 5-6cm randen rondom en deze net geen centimeter. De mogelijkheid om met android TV extra apps te installeren is ook een grote plus.
Het installatie process van de tv is erg eenvoudig en duidelijk, binnen 10 minuten was de tv klaar en geupdate.

Pluspunten

• Android TV
  • HDR
  • Mooi slank design
  • Scherpe en natuurlijke kleuren

hsk 22-11-2017

mooie TV, 100Hz is super!!

de beste Android TV in 49" met 100hz
makkelijke instalatie
mooie degelijke afstandsbediening
mooi design

Pluspunten

• andriod TV
  • 100Hz
  • afstandsbediening

peter van velzen 21-11-2017

helder beeld goed geluidt

de sony is goed van beeld en geluid de vorm is goed ik zo ieder een aan raden om dit produckt
te kopen .voor lang kijk plezier van de sony tv 49xe9005

galens alice 20-11-2017

groot scherm en duidelijk beeld

Het is een zeer groot scherm met goede beeldscherpte; de onderschriften zijn duidelijk leesbaar.
Het televisietoestel heeft een mooie aflijning met fijn randje ipv brede kader. Het is een groot gemak dat het toestel na enige tijd vanzelf uitgaat. Ben dus zeer tevreden met mijn aankoop.

Pluspunten

• groot scherm
  • duidelijke onderschriften
  • mooie aflijning van het beeld

Michiel 19-11-2017

Super TV

Ik was op zoek naar een Android TV omdat ik af wilde van alle mediaspelers en eenvoudig m'n laptopscherm en telefoon wilde kunnen streamen. Ik ben in 1 klap van al het geklooi af met kabeltjes en kastjes. Heel blij mee.

Pluspunten

• Android tv
  • Heel erg mooi en rustig beeld

Minpunten

• direct kabel op tv geeft blokkerig beeld.

Michel 19-11-2017

Superscherp en snel beeld super voor formule 1 en voetbal

Had eerst een 50 hertz tv willen kopen maar toen de verkoper vroeg of ik veel sport keek bleek dit te weinig te zijn dus deze 1000 hertz gekocht. Geen spijt van supersnel en superscherp beeld wel iets duurder dan een 50 hertz maar is voor de komende jaren dus investering zeker waard !

Pluspunten

• Superscherp beeld
  • mooie heldere kleuren
  • werkt hetzelfde als mijn android telefoon
  • redelijk geluid maar beter met mijn Sonos

Minpunten

• nog niet gevonden

John 16-11-2017

Mooi scherm

Prachtig beeld en redelijk makkelijk te installeren. Na een jaar of 10 naar HD ready te hebben gekeken is dit scherm wel een wauw ervaring, zeker met de gekoppelde console die ook 4K kan aansturen!
De keus voor deze TV is gemaakt op basis van de specs naast 4K; HDR en dolby geluid. Ook leuk is dat je je stem kunt gebruiken om de tv te bedienen!

Pluspunten

• HDR
  • Dolby

Minpunten

• Android

jansen 14-11-2017

Wat een tv!

ik had mijn vizier alleen maar gericht op Philips (tpvision) omdat ik al jaren een ambilight heb. na 2x een nieuwe 49pus7502 in huis gehad te hebben heb ik die troep snel in de winkel gelaten. want snel bleek al dat Philips niet meer Philips is kortom alleen maar defecte aan de toestellen. na nieuw onderzoek wel merk/type ben ik op de Sony xe9005 uitgekomen en nog geen minuut spijt van gehad, wat een beeld! qua design wat minder maar dat valt je al snel niet meer op. De speakers heb heb ik nog niet gebruikt omdat ik het geluid over mijn Harman Kardon laat gaan

Pluspunten

• Beeld
  • hdr
  • snelheid

• design

49XE9005 12-11-2017

Een Sony Bravia 100 hertz beeldscherm.

Wij hebben na een uitstekende voorlichting bij Media Markt Hengelo (O) een Sony Bravia tv gekocht.
Een beeldscherm met 100 hertz resolutie.
De tv met geweldige kleuren en een prachtig beeld is als een cadeau uit de snoepfabriek van Sony.
Het eigentijdse design staat bij ons in de kamer alsof er een produkt uit de toekomst is komen binnen vliegen.
Zogezegd een kwalitatief geweldig produkt, die wij iedereen aanbevelen.

Pluspunten

• geweldig beeld
  • design

Zbigniew Sniosek 10-11-2017

Mooie TV.

Mooie tv met scherp beeld en prachtige kleuren. Gevone stroomverbruik rond 55W, maar stand-by 13-25W.

Pluspunten

• Scherp beeld
  • Prachtige kleuren

Minpunten

• Stroomverbruik stand-by 13-25 W

TonP 09-11-2017

Mooie TV

Heb uitgebreid onderzoek gedaan en ben alles afwegend uitgekomen op de Sony KD49XE9005. De technische specificaties, de kwaliteit van het beeld in de winkel en reviews op internet hebben mij overtuigd. Ook het geluid is voor een moderne dunne TV vrIJ goed.

Pluspunten

• Beeld
  • Kleuren