Sony KD49XE9005 - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
6,20 cm dikte
49,0 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 117 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

9,1

Froggy 08-11-2017

Super tv

Ben tevreden met de aankoop van deze tv. Beeldscherm kijkt rustig en is zeer scherp. Installeren is niet moeilijk. Door de simpele afstandsbediening met Netflix knop is de tv gemakkelijk te bedienen, wat overigens ook met je mobiel kan worden gedaan. De apps uit de android app store, zoals Spotify en YouTube, kun je ook weer makkelijk invoeren. Dus ja, tevreden tot nu toe.

Pluspunten

• Scherp beeld
  • HDR
  • Android, waardoor meer keuze in apps
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Tot nu toe niets

S. de Leeuw 04-01-2018

Zeer fraaie TV

Zoek je een tv die betaalbaar is en waarbij geluid niet belangrijk is dan is dit absoluut een topper. OLED schermen zijn gewoonweg niet te betalen. Maar deze Sony geeft een perfect beeld weer. Instellen was zeer makkelijk. Zeker wanneer je al een bestaand Google account hebt. Zelf vind ik Android TV nog niet heel snel werken, maar het is meer dan acceptabel. De ingebouwde Chromecast is echt heel goed. Voor het geluid moet je deze tv niet nemen. Nu zijn de meeste platte tv's qua geluid niet goed. Gelukkig heb ik een apart surround systeem, waardoor het totaal geen probleem meer is.

Pluspunten

• 100 hz
  • 4k HDR
  • Mooi Beeld
  • Ingebouwde Chromecast
  • Android TV (Versie 7)

Minpunten

• Android TV voelt soms stroperig

Remco 03-12-2017

Prima 49" TV met uitstekende zwart waarden-neutrale kleuren.

Na lang zoeken en oriënteren ben ik over gegaan tot aankoop van de Sony KD-XE9005B. Ik was op zoek naar een goede middenklasse 49" TV (niet groter), dus OLED viel alleen daardoor al af. In dit segment is veel keuze dus het proces van onderzoek, wikken en wegen heeft enige tijd geduurd. Andere eisen die ik had maakten de lijst van potentiële kandidaten al wat korter:
- UHD
- Minimaal 60Hz (liefst 100 Hz)
- HDR
(Dit alles om in de toekomst van de Xbox One X in al zijn glorie te kunnen genieten)
- Neutrale kleuren
- Android, WebOS of Tizen
- De TV moest zwart zijn (past het beste in ons interieur)

Graag had ik ook Ambilight gehad maar de (in mijn ogen) middelmatige kwaliteit van de panelen van Philips maakte dat deze keuze afviel.

Uiteindelijk heb ik de lijst teruggebracht tot een shortlist van 3 TV's: de Samsung UE49KS8000, de Sony KD-49X8305 en de Sony KD-XE9005B

Op Black Friday heb ik een "tweede-kansje" XE9005 kunnen kopen voor net boven de €1000 (die als nieuw in doos werd afgeleverd). Nu nog de €100 cash-back van Sony en voor iets meer dan €900 heb ik deze TV in huis staan. Niet slecht als je naar de Pricewatch kijkt van de afgelopen tijd :) Maar niet alleen de prijs maakt dat ik dik tevreden ben met mijn keuze.

De Direct Led achtergrond verlichting en de hoge contrasten / uitstekende zwart waarden van het gebruikte paneel hebben voor mij de doorslag gegeven. Het beeld is neutraal (ook een kwestie van instellen), helder en rustig. Zwart is écht zwart (bijna OLED niveau) - minstens zo zwart als de fysieke rand om het scherm. Een genot om naar te kijken! En de "slechte" kijkhoeken waar over gesproken wordt bij dit soort panelen? Ja, het contrast neemt iets af als je (zeer) schuin naar de TV kijkt, maar erg groot is dat effect niet. De TV geeft van zichzelf al zulk contrastrijk beeld dat dit effect niet storend is.

Gamen i.c. met de Xbox One (standaard 2014 model) geeft veel prettiger en vloeiender beelden dan mijn 6-jaar oude Philips TV. Streamen van Netflix in HD en 4K geeft fantastische resultaten en ook de Ziggo Horizon Box geeft een aangename beeldkwaliteit.

Het uiterlijk van de TV spreekt mij erg aan, al is dat een kwestie van persoonlijke smaak. Hij staat nu nog op de voet, later gaat 'ie aan de muur bevestigd worden. Besturing van de TV via Android is redelijk standaard. Niet zo overzichtelijk en handig als WebOS (Magic Remote) of Tizen maar goed te doen in het dagelijks gebruik. De ingebouwde Chromecast is mooi meegenomen.

Nadelen? De grote (25 x 8 cm) Power Brick die je ergens moet zien te verstoppen en het redelijk hoge energieverbruik. De Direct Led achtergrondverlichting draagt bij aan schitterend beeld maar daar betaal je wel voor in het verbruik (vandaar energie label "B"). Neem je deze nadelen voor lief dan kan ik deze TV van harte aanbevelen! Ook al heb ik hem nog maar net in gebruik.....

Getest met: Xbox One, Ziggo Horizon media box en Netflix HD+4K (indien beschikbaar)

Pluspunten

• Prima zwart waarden/ hoog contrast
  • Vloeiend beeld
  • Mooie, levensechte kleuren
  • Ingebouwde Chromecast

Minpunten

• Energie verbruik
  • Grote Power Brick
  • WebOS of Tizen vind ik prettiger dan Andoid TV

Jan S 04-02-2018

Scherp beeld en levendige kleuren

In de beeldbreedte 49" is deze TV van Sony een juweeltje was met 100Hz en direct-led zo'n mooi beeld creëert. Met de meeste aansluitingen aan de zijkant ook geen enkel probleem om de TV vlak tegen de muur te monteren. Voor geluid heb ik de TV aangesloten op 5.2 audio systeem van Sony, dus daar heb ik niks over te klagen. Installatie en bediening is gemakkelijk. Nu sommige instellingen nog iets beter inregelen. Beeldweergave vanuit PS4 is geweldig. Kost misschien wat meer dan andere 49" toestellen, maar is het geld voor mij zeker waard geweest.

Pluspunten

• Beeldkwalitet door direct-LED en 100Hz
  • Werkt goed met Android (samsung S7)

Minpunten

• geluid
  • reactietijd TV op afstandsbediening

Stefan Markus 31-01-2018

Erg prettige TV

Erg tevreden met deze televisie. Geschikt om op te gamen met een snelle refresh rate (100 hz).
Tevens vind ik het design erg mooi en kunnen de kabels mooi weggewerkt worden in de pootjes.
Al met al, een mooie TV voor een goede prijs.

Pluspunten

• Android besturingssysteem
  • Geschikt voor gamen
  • Scherpe/vloeiende beelden

Aäron 20-01-2018

Sony KD-49XE9005 4K HDR TV

Goede TV voor scherpe prijs (aanbieding met cashback). Geschikt om op te gamen. Niet de beste review door de consumentenbond, maar dit komt doordat de standaard beeldinstellingen niet optimaal zijn.

Pluspunten

• HDR
  • 4K TV
  • Geschikt voor gaming
  • Kabels netjes wegwerken in standaard

televisie 13-01-2018

scherm

mooi elegant toestel met een uitgesproken beeld frequentie design meubel en met afgewerkt product
past enorm goed in ons interieur en heeft veel mogelijk heden die heden te dagen sterkt van toepassing zijn
tevreden klant

FGR 11-01-2018

Een TV die mijn verwachtingen overtreft

Een super mooi, geweldige TV van Sony (49XE9005) aangeschaft. Voor de prijs krijg je er heel veel mogelijkheden en WOW-experience er voor terug. Design is minimalistisch en afgewerkt met aliminium, wat heel goed in elke huis-inrichting past. D.m.v. Android TV als software zijn er ook bijna oneindig apps die gebruikt kunnen worden. Het ''fine-tunen'' van beeld, geluid is super handig en brengt de hoge kwaliteit ervan naar voren. Hierdoor kan je naar je eigen smaak alles instellen.

Zoals u al ziet, met een TV van Sony kan je geen miskoop begaan. Super design, super geluid, super interface en hoge kwaliteit.

Pluspunten

• Diepe realistische kleuren
  • Zwart is echt zwart
  • Interface - Android TV (geen tablet versie)
  • Verschillende geluid-modus (surround effect)
  • Een echte gaming/movie TV (indien het 4K support)

Ramon K 10-01-2018

Prachtig beeld

De tv nu twee weken in het bezit. Elke keer als ik hem aanzet krijg ik een glimlach. Prachtig beeld (ook de gewone zenders geven een veel mooiere kijk ervaring. Ik heb lang getwijfeld tussen de sony en de samsung 49 qled tv. De iets mindere kleur helderheid van de sony geeft juist een betere kleurechtheid en dus realisme.
Android werkt uitstekend en snel. Nog geen nadelen voor deze tv kunnen vinden.

Pluspunten

• Prachtig beeld
  • Stabiel
  • Android icm kodi
  • Perfect voor playstion 4 pro

Veikky 09-01-2018

Prachtig beeld voor bioscoopervaring en eenvoudige set-up.

TV aangeschaft ter vervanging van oudere HD-ready. Een eenvoudige setup via android, prachtige natuurgetrouwe kleuren die ook aan persoonlijke voorkeuren kan worden aangepast. Snelle programmeerfunctie (digitaal en analoog)
Mogelijkheden via netwerk en apps nog meer te personaliseren.
Mooie en smalle aluminium randen.
Aanbod van apps zou wat uitgebreider mogen.

Pluspunten

• Beeldscherpte
  • (Natuurlijke) kleuren
  • Prachtig verloop beeld (geen haperingen)

Minpunten

• Internetbediening via AB tijdrovend
  • Gemis bepaalde apps (bv. NPO Start)

Williz 08-01-2018

Fantastische beeldkwaliteit, net alsof je er midden in zit.

Fantastische beeldkwaliteit, net alsof je er midden in zit.
Super vloeiende beelden, HDR is fantastisch!
Geluid kan beter maar mijn soundsystem neemt de taak hierin over.

Pluspunten

• HDR
  • Super vloeiende beelden

Minpunten

• geluid

Roel 06-01-2018

Tv met natuur echte kleuren.

Beeldweergave met natuur echte kleuren zonder kleurenoverloop of met beeldtrillingen en met een mooie geluidsweergave.

Pluspunten

• Rustig beeld

twinkle 06-01-2018

Superscherp beeld, eenvoudig in te stellen

Ik vond dat Sony de beste natuurlijke kleur heeft in vergelijking met bijvoorbeeld Samsung (groen is te groen, bijna animatie) of LG (vlak). Aangesloten en beeld is enorm scherp, mooi smalle rand.Duurt even voordat Android is opgestart. Mooi helder geluid. Wel hele dikke adapter die je ergens zult moeten wegwerken.

Pluspunten

• scherp beeld
  • makkelijk te installeren
  • geluid beter dan verwacht

Minpunten

• dikke adapter

Leo 05-01-2018

Prachtige kleuren, diep zwart en mooi contrast

Na spijt te hebben van een vorige (edge led) tv, rond gaan zoeken naar een tv met beter zwart weergave. OLED is voor mij te duur, dus kwam ik op deze, die door z’n direct led met local dimming erg goed zwart en contrast beloofde. Ik ben zeer tevreden! Beeldkwaliteit stelt absoluut niet teleur, en kan zich bijna meten met OLED.
Geluid gaat bij mij over een soundbar, dus daar kan ik niet over oordelen.

Pluspunten

• Contrast
  • Kleurweergave
  • HDR prestatie
  • Zwartweergave

Minpunten

• Grote poweradapter

ValleeVert 05-01-2018

Erg sterkte prijs kwaliteit verhouding en geweldig design.

Onlangs heb ik een Ps4 Pro gekocht. Om het hele plaatje compleet te maken wou ik een 100 hertz 4kUHD tv. Na lang zoeken uitgekomen op de Sony KD49-XE9005. De eigenschappen die mij het meest aanspreken zijn de backlight verlichting wat zorgt voor erg goeie zwarte tinten en de 100 Hertz refresh rate. Veel concurrenten beweren ook 100 Hertz te kunnen bieden. Echter, dit is vaak door software "geupscaled" wat er voor zorgt dat het niet natuur getrouw is. Deze Sony XE9005 is een zeldzame vondst in zijn prijsklasse en steekt met kop en schouders uit boven de concurrenten.

Er word door sommige mensen geklaagd over het Tv geluid, ik ben het hier niet echt mee eens de tv voldoet ruim aan de geluidseisen die ik heb voor een tv. heb je een grote (huis)kamer dan valt het te overwegen om een Soundbar te koppelen aan de tv.

Kortom echt een aanrader deze TV!

Pluspunten

• 4k UHD Upscaling
  • 100 Hertz Refresh rate
  • Handige standaard / voet. ( kabels weg werken )
  • Erg goeie prijs kwaliteit verhouding

Minpunten

• Niet heel energie zuinig.

Simon op 't Hof 05-01-2018

mooi scherm

Het is een mooi product mooi van vormgeving en makkelijk te bedienen.
Gezien het product was afgeprijsd was het ook nog een leuke prijs die ik er voor moest betalen.
De Mannen van BBC hebben alles netjes geplaatst en aan gesloten .
Dik te Vreden met onze nieuwe aan winst .

Pluspunten

• mooi van vorm
  • goed beeld
  • makkelijk te bedienen

Minpunten

• nog niet ontdekt

TVholic 03-01-2018

49" groot genoeg!

Prima TV met goed beeld en Smart functionaliteit. Prima geluid en ruime instelmogelijkheden, voor iedereen

Ben 03-01-2018

Fantastische televisie die meedoet met de OLED's

Fijne televisie die in de buurt komt van OLED televisies. Het klapperen van de plexiglazen plaat is vervelend. Zwartwaarden zijn erg mooi en het contrast is zaligmakend. AndroidTV bevalt beter dan verwacht. Jammer van de extra dikke externe voeding en het feit dat niet elke Input Channel 4K ondersteund.

Pluspunten

• Zwartwaardes
  • Contrast
  • AndroidTV
  • Kabelsysteem in voet

Minpunten

• Dikke externe voeding
  • Niet elke HDMI Input kan 4K
  • Veel apps die niet verwijderd kunnen worden

Jaap 03-01-2018

heldere kleuren, scherp beeld

Prima LED TV, goed scherp beeld met goede contrastwerking. Geluid is zoals bij de meeste televisies beperkt, dus een soundbar is wel aan te bevelen. Mooi helder design. Duidelijk installatiewizard.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Bedienen via app mogelijk

Sergee 03-01-2018

Goede TV!

Prachtige TV mooi design met zilverkleurig accent in de rand. Geweldig beeld en fijn dat er Android gebruikt wordt!

Pluspunten

• Beeld