Sony KD55XE9305 - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
4,00 cm dikte
55 inch.

Beoordeling op basis van 6 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Drikus 29-05-2017 Product paar weken in bezit

Groot scherm, gemakkelijk navigeren

Deze grootbeeld tv heeft superieure kleuren. Door het brede beeld komen de kleuren mooi uit. De boxen zijn mooi weggewerkt en het geluid overtreft .
Als je met name you tube gebruikt heb je geen externe boxen nodig. Op de afstandsbediening zitten startknoppen naar Netflix. Erg handig.

Pluspunten

• Gemak met navigeren
  • Heldere kleuren

Frans 27-05-2017 Product paar weken in bezit

Scherpe mooie smart tv

Deze televisie aangeschaft en wat zijn wij er blij mee. Wat meteen opvalt als je hem aanzet is de scherpte van het beeld. Mooie kwaliteit!! De bediening van oa het internet/ smart tv is super handig en makkelijk te gebruiken. Je kan echt alles met deze tv Netflix, games alles is te gebruiken en ook makkelijk. Ik zal deze tv echt aanraden!

Pluspunten

• Scherp beeld
  • Mooi geluod
  • Genoeg aansluitingen HDMI, USB
  • Smart tv

Minpunten

• Scart aansluiting

Siebe-Geert 24-05-2017 Product paar weken in bezit

Prachtige heldere kleuren, intens beeld

Ik was al een tijdje op zoek naar een nieuwe TV aangezien mijn Philips 32inch toch echt wel een beetje te klein was. Na wat speurwerk kwam ik uit bij de Sony KD-55XE. Hij werd beschreven als een top tv met mooie helder en rijk beeld, die ook HD materiaal prachtig kan weergeven.
Nadat ik de TV had gekocht heb ik direct mijn Netflix abonnement geüpgraded om maximaal te profiteren van de beeldkwaliteit van de TV en die is echt fantastisch. Ontzettend heldere oogverblindende kleuren en mooie zwarttinten. Eerst met vrienden voetbal gekeken en die waren erg onder de indruk. Altijd leuk natuurlijk. Daarna ook, aangezien er nog weinig in HDR is, natuurfilms van Youtube gekeken. Er is een speciale knop op de gemakkelijke afstandbediening die Netflix direct opstart, best handig. Wel jammer dat je die andere knop (Google play) niet kan programmeren, bijvoorbeeld sites of apps die je vaak gebruikt, want daar doe ik niks mee. Ik gebruik al die Google apps niet en kan er dus ook weinig zinnigs over zeggen.

In eerste instantie had ik het geluid nog niet via mijn versterker en boxen aangesloten dus heb ik nog 2 weken het geluid van de TV zelf kunnen testen en dat viel zeker niet tegen. De TV produceert een prima krachtig en fijn geluid, maar kan uiteraard niet op tegen een kwaliteit hoogwaardige surround set.

Tv kijken is weer een stuk intenser en fraaier dan een paar maanden terug en zelfs met deze mooie dagen ga ik aan het eind van de avond nog lekker even zitten voor een toffe serie.

Het installeren was een fluiten van een cent, de geleverde kabels waren lekker lang en Sony heeft heel goed gedacht aan het wegwerken van e kabels aan de achterkant van de TV. De plastic achterkant is niet heel fraai, maar ja, die zie je toch niet. Je kan een grote variëteit aan HDMI en USB apparaten aansluiten,. maar aangezien alles bij mij via de versterker gaat, gebruik ik deze bijna niet.

Als je op zoek bent naar een state of the art TV met prachtige intense kleurweergave dan zou ik niet verder zoeken

Pluspunten

• Intense en heldere kleuren
  • prachtige beeldkwaliteit

Minpunten

• zwaar
  • afstandbediening niet programmeerbaar

Earl 22-05-2017 Product paar weken in bezit

Helder beeld

Sinds enkele weken hebben wij onze sony smart tv verplaats naar de slaapkamer en deze KDXE9305 aangeschaft. Wij waren opzoek naar een grotere tv waarvan het beeld scherp en helder is. Aangezien wij erg tevreden waren met de Sony die we al hadden, was de keus snel gemaakt en wisten we dat het weer een Sony zou worden.

De tv uit de doos gehaald en samen op de voet en daarna op zijn plek gezet, door de omvang is dit eigenlijk niet goed alleen te doen. Nadat ik alle stekkertjes had aangesloten en de tv had aangezet kon ik eenvoudig doormiddel van de WPS knop op mijn router de tv verbinden met mijn netwerk. Nog even mijn googleaccount instellen en toen was de tv al klaar voor gebruik. Heel eenvoudig en erg snel te doen.
Het menu van de tv is overzichtelijk en makkelijk in gebruik, ik denk ook voor mensen die niets met snufjes en techniek hebben. Je kunt in de menu`s dingen zoeken met je afstandsbediening of via spraak erg handig. Al verstaat de tv geen dialecten natuurlijk.
Momenteel heb ik een bluerayspeler een spelcomputer soundbar en xperia box met kabels aangesloten en er is ruimte voor meer. Laptops telefoons tablets gaan via bluetooth en ook dat is erg eenvoudig te doen. Sony heeft goed nagedacht over gebruiksgemak dat merk je aan alles. Je kan stooien met instellingen van het beeld,of kiezen voor opties zoals cinema of sport etc.
Voorlopig genieten wij van films op dit grote heldere en scherpe scherm.

• Beeldkwaliteit
  • Gebruiksvriendelijk
  • Aansluitmogelijkheden

Minpunten

• Geen 3 D

Richardnr1 19-05-2017 Product paar dagen in bezit

Mooie tv met veel functies

Heb deze tv nu 1week en bevalt echt super goed heb voor deze tv gekozen voor het design.
het beeld kwaliteit overtreft me de kleuren en scherpte zijn goed en alles is naar je eigen wensen in te stellen.
Bij voetbal zet je de tv makelijk op de live football mode en voor films ga je naar bioscoop pro toe.
De tv is ook makelijk in gebruik en alles word duidelijk aangegeven.

veel verschillende apps die ook echt werken, wat ook handig is is de netflix knop op de afstandbediening zodat je makkelijk kunt schakelen.

De tv is echt super !

• Scherp beeld
  • Makkelijk in gebruik

JohanvD 15-05-2017 Product paar dagen in bezit

Keiblij met de Sony KD55XE9305

Sinds een weekje in mijn bezit, maar deze televisie overtreft al mijn verwachtingen.....

Na 8 jaar televisie te hebben gekeken met een HD-Ready televisie is dit toch echt een waar genot om naar te kijken. Niet alleen qua strak design, maar ook vanwege het superscherpe beeld!!! Het enorme scherm, 55 inch, helpt daar zeker ook aan mee :-)

Aansluitmogelijkheden te over: 4 HDMI- en 3 USB aansluitingen, Bluetooth en WIFI zijn de voornaamste. Alle kabels kunnen mooi weggewerkt worden door de afneembare afdekplaten aan de achterkant van de televisie.

De installatie was appeltje eitje. Volg de beschrijving en binnen afzienbare tijd stond de televisie werkend op het kastje. Ook het koppelen van de afstandsbediening met het kastje van Ziggo ging erg gemakkelijk.

De smart-tv functie werkt erg soepel. Dit komt natuurlijk door 2 GB RAM en 16GB interne opslag.

De televisie is eerlijk gezegd stevig aan de prijs, maar voor dat geld heb je wel een echt toptoestel die garant staat voor heel wat uurtje film, geluid en gameplezier...

Pluspunten

• strak design
  • superscherp beeld
  • mooi geluid
  • snelle installatie
  • genoeg aansluitmogelijkheden

Minpunten

• stevige prijs
  • grote voeding (blok)