Sony KD55XE9305 - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
4,00 cm dikte
55,0 inch

Beoordeling op basis van 12 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

8,9

Fille 18-12-2017

Stap met deze TV in een wonderbaarlijke & kleurrijke wereld

Hoewel ik het toestel nog maar een paar dagen bezit, ben ik absoluut verkocht aan het concept. Komende van een 10 jaar oude 720p Sony, is de KD55XE9305 voor mij als de kleerkast uit de Chronicles Of Narnia of Peron 9¾ uit de Harry Potter saga: het toestel is een venster op een nieuwe, wonderbaarlijke en kleurrijke wereld waar alles mogelijk is. Met een druk op de knop zoef je van de stranden van Normandië tijdens D-day naar de voetbalvelden van de Premier League. En elke keer kijk je toe alsof je midden in de actie zit.

Het beeld van het toestel is absoluut een topper. Voetbalwedstrijden op TV kijken doe je nog steeds vanuit je zetel, maar dankzij een speciale Live Voetbal Mode wordt haast je uit je zetel gezogen én midden in de actie gedropt. Je kan als het ware de zweetdruppeltjes op het voorhoofd van je favoriete voetballer tellen. Front row Premier League actie met de mooiste kleuren en beelden zo strak als de voorzetten van Kevin De Bruyne.

Maar de TV heeft nog heel wat meer te bieden: ook voor cinefielen én gamers is dit toestel een absolute aanrader. Dankzij de Netflix-app haal je de mooiste beelden (4K HDR) en de beste films en series naar je scherm. De haarlijn van Frank Underwood zal je misschien niet meer aflevering per aflevering zien achteruit trekken, maar Netflix heeft naast House Of Cards nog een aantal andere heel knappe en mooi in beeld gebrachte series die pas tot hun recht komen als je ze met deze XE9305 bekijkt.

Hou je niet van Netflix én heb je zelf een aardige bibliotheek gevuld met films en series? Stream je graag je eigen content en geef je liever €14/maand uit aan een goed doel? Dan kom je met de native Plex-app zeker aan je trekken.

Ook voor onze gamervrienden kan ik dit toestal zonder blozen aanbevelen. Heb je een PS4 Pro, twijfel dan niet en haal met deze tv de magische wereld van het PS-universum in je huiskamer. HDR-supported games (Horizon Zero Dawn, Ratchet & Clank, The Last Of Us Remastered etc.) zijn gewoon 'jaw dropping' mooi.

Het geluid is niet super, kan haast ook niet met ingebouwde speakers, maar meer dan voldoende en na uitvoerige demo's in diverse TV-shops was de XE9305, wat mij betreft, één van de beter klinkende toestellen.

Een van de kleinere details, dat me toch heel erg aansprak, was het kabelmanagement aan de achterkant van het scherm. Voor iemand die koude rillingen krijgt van een oerwoud aan kabels inherent aan een entertainment set (TV, Audio, Home Cinema, PS, Xbox etc) is de mogelijkheid om je kabels letterlijk netjes weg te stoppen 'in' het toestel haast een godsgeschenk. Ongetwijfeld een kleintje voor de meeste mensen, maar niet voor deze eigenaar.

Wat het design betreft kan ik kort zijn. De TV ziet er goed uit én dankzij het kabelmanagement systeem ziet ook je hele setup er degelijke en vooral netjes uit. De plastic dekplaatjes aan de achterkant komen wat goedkoop over, maar - een tip van een pro: je hebt meer aan je TV als je naar het scherm kijkt, in plaats van naar de achterkant.
De afstandsbediening is, vergeleken met TV's van andere merken, lelijk, druk én doet ook erg jaren '90 aan. Ooit was het cool om veel knopjes op je toestellen te hebben maar vandaag lusten we toch vooral minimalistische setups. Een gemiste kans, maar de afstandsbediening is in het donker wel erg makkelijk te gebruiken, itt de touch controls van andere merken. Je geeft wat en je neemt wat.

Kort samengevat: hou je van sport, films of gamen? Dan is de XE9305 een absolute aanrader!

Pluspunten

• Prachtig beeld, met intense en diepe kleuren
  • Gebruiksgemak
  • Kabelmanagement aan de achterkant van het scherm
  • Grote keuze aan Apps

Minpunten

• Nogal beknopte handleiding
  • Afstandsbediening zou wat meer design mogen zijn
  • B-label voor energieverbruik

Koen 25-11-2017

Groot scherm, super scherp

Na een uitgebreide demonstratie bij mediamarkt door een Sony medewerker ben ik er van overtuigt dat door alle funkties en mogelijkheden en techniek dit voor mij de beste deal is geweest. Sony bedankt voor de uitgebreide uitleg.

Pluspunten

• Helderheid
  • Scherpte
  • Gebruiksvriendelijk
  • mogelijkheden

Siebe-Geert 24-05-2017

Prachtige heldere kleuren, intens beeld

Ik was al een tijdje op zoek naar een nieuwe TV aangezien mijn Philips 32inch toch echt wel een beetje te klein was. Na wat speurwerk kwam ik uit bij de Sony KD-55XE. Hij werd beschreven als een top tv met mooie helder en rijk beeld, die ook HD materiaal prachtig kan weergeven.
Nadat ik de TV had gekocht heb ik direct mijn Netflix abonnement geüpgraded om maximaal te profiteren van de beeldkwaliteit van de TV en die is echt fantastisch. Ontzettend heldere oogverblindende kleuren en mooie zwarttinten. Eerst met vrienden voetbal gekeken en die waren erg onder de indruk. Altijd leuk natuurlijk. Daarna ook, aangezien er nog weinig in HDR is, natuurfilms van Youtube gekeken. Er is een speciale knop op de gemakkelijke afstandbediening die Netflix direct opstart, best handig. Wel jammer dat je die andere knop (Google play) niet kan programmeren, bijvoorbeeld sites of apps die je vaak gebruikt, want daar doe ik niks mee. Ik gebruik al die Google apps niet en kan er dus ook weinig zinnigs over zeggen.

In eerste instantie had ik het geluid nog niet via mijn versterker en boxen aangesloten dus heb ik nog 2 weken het geluid van de TV zelf kunnen testen en dat viel zeker niet tegen. De TV produceert een prima krachtig en fijn geluid, maar kan uiteraard niet op tegen een kwaliteit hoogwaardige surround set.

Tv kijken is weer een stuk intenser en fraaier dan een paar maanden terug en zelfs met deze mooie dagen ga ik aan het eind van de avond nog lekker even zitten voor een toffe serie.

Het installeren was een fluiten van een cent, de geleverde kabels waren lekker lang en Sony heeft heel goed gedacht aan het wegwerken van e kabels aan de achterkant van de TV. De plastic achterkant is niet heel fraai, maar ja, die zie je toch niet. Je kan een grote variëteit aan HDMI en USB apparaten aansluiten,. maar aangezien alles bij mij via de versterker gaat, gebruik ik deze bijna niet.

Als je op zoek bent naar een state of the art TV met prachtige intense kleurweergave dan zou ik niet verder zoeken

Pluspunten

• Intense en heldere kleuren
  • prachtige beeldkwaliteit

Minpunten

• zwaar
  • afstandbediening niet programmeerbaar

Glenn 08-01-2018

Groot helder scherm met genoeg aansluitingen

Ik was opzoek naar geen goede tv die lang mee kan met de vernieuwingen. Uitstekende kwaliteit! Zeer aan te raden product.

Pluspunten

• Groot scherm
  • Veel kleuren

Minpunten

• Zwaar gewicht

Gokhan 17-12-2017

helder beeld, ideaal voor HDR

Mooie diepe zwarte en heldere kleuren mits je er recht tegenover zit. Vanaf de zijkanten is het wat minder(zogeheten lightbleeds zijn dan erg zichtbaar). Niet het ideale TV voor een groot gezin.

Pluspunten

• Helderheid
  • Dolby vision
  • Ingebouwde chromecast

Minpunten

• Kijkhoek
  • trage OS

Petra 15-12-2017

Prachtig toestel

Simpel te installeren en met je telefoon te verbinden, in no-time gebruiksklaar. Super mooi beeld, heerlijk groot scherm.

Pluspunten

• Helderheid en kleuren, prachtig beeld
  • Eenvoudige installatie

Minpunten

• Nog geen ondervonden

Farzad 21-11-2017

Sony KDXE9305 het ultieme HDR in 55" formaat.

In het LCD/LED segment is er simpelweg geen beter 4K/HDR TV in dit formaat. Ja de Z9 is beter maar dan betaal je ook 5000 euro voor. Deze TV zit boordevol met snufjes die ik nog moet uitpluizen maar simpelweg de HDR kwaliteit die sommige OLED TV's gewoon in haar stof doet bijten is gewoon waarom ik deze TV heb aangeschaft.

Verder was design de doorslaggevende factor. Ik vind de materialen die hiervoor gebruikt zijn gewoonweg mooi. De standaard waar de TV op rust is echt van metaal/aluminium. Dit voel je ook aan het gewicht van dit apparaat, er is niet aan materialen hierin bezuinigd.

Tenslotte de afwerking is ook een van die factoren geweest waarvan ik dacht wow, lekker strak, doordacht en praktisch.

Pluspunten

• 4K HDR beeld
  • Afwerking

Minpunten

• Google gebeuren

Drikus 29-05-2017

Groot scherm, gemakkelijk navigeren

Deze grootbeeld tv heeft superieure kleuren. Door het brede beeld komen de kleuren mooi uit. De boxen zijn mooi weggewerkt en het geluid overtreft .
Als je met name you tube gebruikt heb je geen externe boxen nodig. Op de afstandsbediening zitten startknoppen naar Netflix. Erg handig.

Pluspunten

• Gemak met navigeren
  • Heldere kleuren

Frans 27-05-2017

Scherpe mooie smart tv

Deze televisie aangeschaft en wat zijn wij er blij mee. Wat meteen opvalt als je hem aanzet is de scherpte van het beeld. Mooie kwaliteit!! De bediening van oa het internet/ smart tv is super handig en makkelijk te gebruiken. Je kan echt alles met deze tv Netflix, games alles is te gebruiken en ook makkelijk. Ik zal deze tv echt aanraden!

Pluspunten

• Scherp beeld
  • Mooi geluod
  • Genoeg aansluitingen HDMI, USB
  • Smart tv

Minpunten

• Scart aansluiting

Earl 22-05-2017

Helder beeld

Sinds enkele weken hebben wij onze sony smart tv verplaats naar de slaapkamer en deze KDXE9305 aangeschaft. Wij waren opzoek naar een grotere tv waarvan het beeld scherp en helder is. Aangezien wij erg tevreden waren met de Sony die we al hadden, was de keus snel gemaakt en wisten we dat het weer een Sony zou worden.

De tv uit de doos gehaald en samen op de voet en daarna op zijn plek gezet, door de omvang is dit eigenlijk niet goed alleen te doen. Nadat ik alle stekkertjes had aangesloten en de tv had aangezet kon ik eenvoudig doormiddel van de WPS knop op mijn router de tv verbinden met mijn netwerk. Nog even mijn googleaccount instellen en toen was de tv al klaar voor gebruik. Heel eenvoudig en erg snel te doen.
Het menu van de tv is overzichtelijk en makkelijk in gebruik, ik denk ook voor mensen die niets met snufjes en techniek hebben. Je kunt in de menu`s dingen zoeken met je afstandsbediening of via spraak erg handig. Al verstaat de tv geen dialecten natuurlijk.
Momenteel heb ik een bluerayspeler een spelcomputer soundbar en xperia box met kabels aangesloten en er is ruimte voor meer. Laptops telefoons tablets gaan via bluetooth en ook dat is erg eenvoudig te doen. Sony heeft goed nagedacht over gebruiksgemak dat merk je aan alles. Je kan stooien met instellingen van het beeld,of kiezen voor opties zoals cinema of sport etc.
Voorlopig genieten wij van films op dit grote heldere en scherpe scherm.

• Beeldkwaliteit
  • Gebruiksvriendelijk
  • Aansluitmogelijkheden

Minpunten

• Geen 3 D

Richardnr1 19-05-2017

Mooie tv met veel functies

Heb deze tv nu 1week en bevalt echt super goed heb voor deze tv gekozen voor het design.
het beeld kwaliteit overtreft me de kleuren en scherpte zijn goed en alles is naar je eigen wensen in te stellen.
Bij voetbal zet je de tv makelijk op de live football mode en voor films ga je naar bioscoop pro toe.
De tv is ook makelijk in gebruik en alles word duidelijk aangegeven.

veel verschillende apps die ook echt werken, wat ook handig is is de netflix knop op de afstandbediening zodat je makkelijk kunt schakelen.

De tv is echt super !

• Scherp beeld
  • Makkelijk in gebruik

JohanvD 15-05-2017

Keiblij met de Sony KD55XE9305

Sinds een weekje in mijn bezit, maar deze televisie overtreft al mijn verwachtingen.....

Na 8 jaar televisie te hebben gekeken met een HD-Ready televisie is dit toch echt een waar genot om naar te kijken. Niet alleen qua strak design, maar ook vanwege het superscherpe beeld!!! Het enorme scherm, 55 inch, helpt daar zeker ook aan mee :-)

Aansluitmogelijkheden te over: 4 HDMI- en 3 USB aansluitingen, Bluetooth en WIFI zijn de voornaamste. Alle kabels kunnen mooi weggewerkt worden door de afneembare afdekplaten aan de achterkant van de televisie.

De installatie was appeltje eitje. Volg de beschrijving en binnen afzienbare tijd stond de televisie werkend op het kastje. Ook het koppelen van de afstandsbediening met het kastje van Ziggo ging erg gemakkelijk.

De smart-tv functie werkt erg soepel. Dit komt natuurlijk door 2 GB RAM en 16GB interne opslag.

De televisie is eerlijk gezegd stevig aan de prijs, maar voor dat geld heb je wel een echt toptoestel die garant staat voor heel wat uurtje film, geluid en gameplezier...

Pluspunten

• strak design
  • superscherp beeld
  • mooi geluid
  • snelle installatie
  • genoeg aansluitmogelijkheden

Minpunten

• stevige prijs
  • grote voeding (blok)