Sony KD55XE9005 - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
6,00 cm dikte
55 inch.

Beoordeling op basis van 12 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Hoogland 25-07-2017 Product paar weken in bezit

Top tv met full array local dimming!

Deze smart-tv met Android heeft alles in zijn mars wat je van een 4k HDR tv mag verwachten.
Hoog contrast, geweldige kleuren, haarscherp beeld en een goede motion handling (voor weergave bewegende beelden).

Een nadeel met led-tvs zijn meestal de backlights (achtergrond verlichting), deze zitten meestal in de randen verwerkt (edge-led) waardoor je de zwartweergave vaak tekort schiet.
Het bijzondere aan deze tv is, dat deze backlights daadwerkelijk achter het panel geplaatst zijn en appart van elkaar kunnen dimmen en oplichten (ook wel full array local dimming genoemd).
Hierdoor krijg je een geweldig contrast, maar vooral ook perfecte zwartweergave.
Vooral om deze reden heb ik voor dit model gekozen.

Het geluid is prima. De tv klinkt helder, al mis ik wel een beetje de lage tonen.

De bediening prettig, de apps starten over het algemeen snel op en de interface ziet er mooi uit.

Al met al een aanrader. Je krijgt heel veel waar voor je geld.

Pluspunten

• Full array local dimming
  • Geweldig contrast en diepe zwartweergave
  • Goede motion handling
  • Goede upscaling
  • Android tv

Minpunten

• Kijkhoek kan beter
  • Geluid kan beter

Jeroen 19-09-2017 Product paar weken in bezit

Mooie stylvolle LED scherm

Super televisie die je zonder problemen installeren kan. De CI+ module van Ziggo werkte zonder problemen en het instellen hiervan is een eitje.

Door de aanwezigheid van Google Play is het mogelijk om zelf nog apps te installeren en te gebruiken.

Grootte van het scherm is enorm en de helderheid ook. Er zijn veel instellingen mogelijk en nog niet alles is uitgeprobeerd. (wat een opties)

Pluspunten

• Grote scherm
  • Helderheid en contrast
  • makkelijke afstandbediening

Minpunten

• toch een motion flow bij snelle beelden

Bob 31-08-2017 Product paar weken in bezit

Fantastisch beeld, mooie kleuren - zwart is zwart

We hebben voor een 55" tv gekozen omdat we onze 40" iets te klein vonden i.v.m. de kijkafstand. In de winkel hebben we ons laten voorlichten en hebben we diverse tv's naast elkaar gezien. Erg moeilijk om onderscheid te zien tussen al die televisies maar we vonden we Sony KD55XE9005 eruit springen qua contrast. Een prachtig helder beeld, zwart is echt zwart en de kleuren zijn erg mooi. Dit komt waarschijnlijk door de gebruikte techniek met een raster van meerdere led's waar andere tv's alleen led's aan de randen hebben. Overigens is het beeld natuurlijk naar ieders smaak in te stellen. Nu we een paar weken in het bezit zijn van deze pracht TV zijn we nog steeds nieuwe functies aan het vinden. Zo is Android ingebouwd met een heel aantal apps beschikbaar en nog meer apps te downloaden. Ik heb mijn Chromecast niet meer nodig want zoiets is al ingebouwd. De afstandsbediening moet even wennen, ook vanwege de vele functies die op deze smart tv zitten.
We kijken regelmatig DVD's. Die worden nu veel helderder en scherper weergegeven dan op onze vorige HD tv. Kortom, we zijn erg blij met deze aankoop.

Pluspunten

• groot contrast
  • prachtige kleuren
  • Android tv
  • helemaal up-to-date qua functionaliteit

Minpunten

• niet de goedkoopste
  • afstandsbediening moet wennen

Kappert 11-08-2017 Product paar weken in bezit

Blij met Sony 55 inch tv!

Sinds een paar weken in bezit. Prachtig haarscherp beeld. Kleuren niet zo hard als bij Samsung. Gebruik de standaard-instellingen. Bediening heel eenvoudig.Tv aangesloten op Sonos playbar, maar zonder playbar is het geluid heel redelijk. Tip bij twijfel:Groot scherm went heel snel in woonkamer. Wou eerst 49 inch kopen, maar ben blij met dit 55 inch-scherm.
Heb jarenlang een Sony-tv gehad, dus de duurzaamheid zal ook weer goed zijn.

Pluspunten

• haarscherp beeld
  • voor tv goed geluid
  • mooie vormgeving

Minpunten

• nog niet kunnen ontdekken

Simon 10-07-2017 Product paar maanden in bezit

Glashelder Scherm

Het beste beeld wat ik ooit heb gezien, werkelijk alles is glashelder en wordt met zeer levendige kleuren vertoond. Films die je voorheen hebt gezien voelen aan als iets compleet anders door deze TV. De hoge resolutie gemixt met de vormgeving is HET absolute wat je nodig hebt qua entertainment.

De TV beschikt verder over WIFI zodat je ook YouTube en Netflix tot je beschikking hebt. ook hier zijn geen minpunten te vinden, alles werkt vlekkeloos en met een zeer snelle tempo.

Verder hebben wij met onze maten de game modus ook uitgebreid getest, het is werkelijk verslavend hoe dit scherm bepaalde games weergeeft. Van sport spellen tot shooters, alles is perfect weergegeven en het voelt echt aan alsof je in het spel zelf bevindt.

Mijn eerste impressie was wauw wat een ding, mijn laatste impressie is, ik wil nooit meer iets anders. Dat zegt genoeg lijkt me:)

Pluspunten

• Beeld
  • Kwaliteit
  • Mogelijkheden
  • Helderheid/kleuren

Bastiaan 29-05-2017 Product paar weken in bezit

Geweldige TV!

De tv heb ik nu een ruime 2 weken. In het begin vond ik het scherm nog wel wat groot, maar dat went helaas snel ;-)
Het beeld is mooi, superscherp. Kleuren worden mooi weergegeven. Geluid is ook goed in orde, ik twijfel soms of ik mijn soundbase wel aan heb staan.
Netflix en andere smartfuncties heb ik de afgelopen weken met het mooie weer nog niet veel gebruikt. Maar als het weer minder wordt gaat dat gebruik wel toenemen. Het werkt namelijk als een trein.
Ik vond bijna €2000 voor een tv eigenlijk wel een hoop geld en ik heb ook moeten paraten als brugman bij de vrouw. Maar we vinden het iedere euro waard!!!!

Pluspunten

• Dunne rand
  • Mooi beeld
  • Prima geluid

Bram P. 25-05-2017 Product paar weken in bezit

4K, HDR, echt fantastisch!

Nadat mijn oude Sony het begaf na 7 jaar op zoek gegaan naar een vervanger. Uiteindelijk terecht gekomen bij de KD-55XE9005, een 55 inch 4K HDR smart TV. Het formaat was eerst even wennen, omdat ik er met 3 meter relatief dicht op zit, maar het went al snel. De eerste dagen veel ontdekt wat betreft de smart TV functionaliteiten. Zo heb je een smartphone app waarmee je je tv kan besturen, zodat je niet hoeft te zoeken naar de afstandsbediening. De YouTube en Twitch app werken zoals je verwacht en bieden een uitstekende manier om media te kijken op je tv. Maar de HDR functie komt pas echt goed tot zijn recht in Netflix. 13 reasons why en black mirror geven een goed idee van de mogelijkheden die je kunt bereiken met HDR. Een van de dingen waar je wel voor moet oppassen is dat wanneer je eenmaal gewent bent om 4k content te kijken, het op gaat vallen wanneer je naar content kijkt die niet 4k is. Het zal allemaal net even minder scherp aanvoelen. Wat betreft gaming heb echt kunnen genieten van Breath of the Wild, hoewel de switch 1080p output, kan de Sony KD-55XE9005 het uitstekend upscalen naar 4k. Wat betreft het design ben ik blij dat Sony gekozen heeft voor een tv met een dunne bezel, dit zorgt ervoor dat alle focus gericht blijft op de tv zelf. Al met al een enorm plezier om in huis te hebben en een goede keuze voor een nieuwe tv.

Pluspunten

• 4K Resolutie
  • HDR functionaliteit
  • Dunne Bezel
  • Smart TV
  • Ingebouwde Chromecast

armand 22-05-2017 Product paar weken in bezit

top produkt, Wat kun je ander van een Sony verwachten.

Hallo allemaal,
Deze Sony heb ik nu al twee weken in huis en moet er gewoon even een aantal dingen over kwijt, dat ben ik wel verplicht aan dit stukje high tec van Sony.
Mijn oude Tv was de eerste 50 inch Plasma tv die er uitgebracht werd, wat een revolutie in de tv markt was dat.
Genoeg gezwijmeld laten we het over het hier en nu hebben.
Wat heeft Sony weer een fijn product op de markt gezet.
supper beeld en redelijk geluid (ben Bose gewend) het verschil maakt Sony denk ik in het gebruiks gemak en sneleid van het openen van apps en overschakelen naar zenders.
met zijn handige multifunctionele afstandsbediening echt een aanrader gaat alles razend snel. 10 min en de tv is is geïnstalleerd.
Internet, netflix, tablet, telefoon, Google account en Spotify alles in een paar minuten, en gemaakt voor dummy's. Alles gedaan zonder de enorme hoeveelheid instructies. die worden bijgeleverd.
de tv ga ik niet al te veel woorden over vuil maken, het is een Sony en dat is altijd top kwaliteit wat in dit geval staat voor bedieningsgemak, snelheid, mooi, en veel kijkplezier. echt geweldig.
De afstandsbediening heeft Netflix, Google allemaal onder een knop.
maar het mooiste van alles is toch wel het spraak gestuurde gedeelte. Mijn zoon van 7 kan er de hele dag internet filmpjes op kijken. en met de daarvoor instelbare leeftijdsinstelling hoef ik mij ook geen zorgen te maken dat hij in aanraking komt met zaken die niet voor zijn ogen en oren bestemd zijn.
het enige nadeel vind ik is dat je de afstandsbediening echt goed op de tv moet richten wil je van zender kunnen veranderen. dit kan echt beter. vooral als ik aan de andere kant van de kamer mijn muziek op Spotify wil aanpassen is dit storend.
samen gevat een geweldige TV en een matig bereik van de afstandsbediening als je niet recht voor de tv zit (mijn kamer is 11 meter lang!!) maar voor een 55 inch moet een afstandsbediening hier mee kunnen omgaan.

Pluspunten

• mooi design
  • snel schakelen van apps en zenders
  • Top bediening alles onder een knop
  • supersnelle en eenvoudige instalatie
  • je kan er echt alles op aansluiten

Minpunten

• slecht bereik van de afstands bediening

Velaska 16-05-2017 Product paar weken in bezit

Groot scherm, prachtig beeld kwaliteit

Wij hebben de Sony televisie nu een week in gebruik. Hij is makkelijk te installeren en het instellen van de instellingen gaat ook gemakkelijk. Op deze televisie zit een mogelijkheid om een iphone, ipad, tablet, etc op aan te sluiten. Het beeld van deze televisie is prachtig, altijd scherp beeld, nergens flets of onnatuurlijk. Door de dunne rand lijkt het beeld groter en ook het design ziet er geweldig uit. Zelfs de afstandsbediening is goed ontworpen. Hij is zo ontworpen dat er geen kruimels of drinken tussen de knopjes kan komen. Ook zit er een aparte knop op voor Netflix en Google Play. De televisie reageert heel snel als je naar een andere zender wilt schakelen en met opstarten is hij ook erg snel. Wij zijn meer films gaan kijken door deze televisie.

Ik zou deze televisie bij iedereen die graag films kijkt of games speelt aanraden. Het beeldkwaliteit is scherp en de kleuren zijn prachtig.

Pluspunten

• Groot beeld
  • prachtig beeld kwaliteit

Minpunten

• Geen 3d televisie

Richardnr1 14-05-2017 Product paar dagen in bezit

Mooie tv met veel functies

Heb deze tv nu 1week en bevalt echt super goed heb voor deze tv gekozen voor het design.
het beeld kwaliteit overtreft me de kleuren en scherpte zijn goed en alles is naar je eigen wensen in te stellen.
Bij voetbal zet je de tv makelijk op de live football mode en voor films ga je naar bioscoop pro toe.
De tv is ook makelijk in gebruik en alles word duidelijk aangegeven.

veel verschillende apps die ook echt werken, wat ook handig is is de netflix knop op de afstandbediening zodat je makkelijk kunt schakelen.

De tv is echt super !

• Scherp beeld
  • Makkelijk in gebruik

Ruudos 14-05-2017 Product paar weken in bezit

Ontzettend fijne TV met veel leuke features

Het moment van schrijven ligt op twee weken na de aanschaf van de Sony TV. Zelf vond ik het erg makkelijk om hem te installeren en het instellen van de instellingen verliep ook erg soepel.

Na installatie heb ik mijn Iphone en Ipad gekoppeld. Dit werkt heel fijn. Het grootste pluspunt daarvan is het gebruiksgemak. Het intypen van zoektermen gaat makkelijker dan met een afstandsbediening.

Het beeld kijkt erg fijn en is heel scherp. Precies wat je van een 4K telefoon verwacht. De dunne lijst om het beeld is ook heel mooi, daardoor lijkt het beeld nog wat groter. Enige echte minpunt zijn de boxen, deze zijn niet goed genoeg en ik raad het aan om een losse set boxen aan te TV te koppelen.

Verder zijn alle ingebouwde apps een leuke toevoeging en zeker het uitproberen waard.

Pluspunten

• Mooi beeld
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Boxen

willem 18-03-2017 Product paar dagen in bezit

prachtige natuurlijke kleuren en haarscherp beeld

de tv heeft een mooi scherp beeld, dat nergens flets wordt of onnatuurlijk.
door de dunne rand lijkt het beeld nog groter.
bediening is heel eenvoudig, en ook het aansluiten en instellen verloopt als een trein

Pluspunten

• beeldkwaliteit
  • dunne beeldrand