Sony KD55XE9005 - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
6,00 cm dikte
55,0 inch

Beoordeling op basis van 34 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Hoogland 25-07-2017

Top tv met full array local dimming!

Deze smart-tv met Android heeft alles in zijn mars wat je van een 4k HDR tv mag verwachten.
Hoog contrast, geweldige kleuren, haarscherp beeld en een goede motion handling (voor weergave bewegende beelden).

Een nadeel met led-tvs zijn meestal de backlights (achtergrond verlichting), deze zitten meestal in de randen verwerkt (edge-led) waardoor je de zwartweergave vaak tekort schiet.
Het bijzondere aan deze tv is, dat deze backlights daadwerkelijk achter het panel geplaatst zijn en appart van elkaar kunnen dimmen en oplichten (ook wel full array local dimming genoemd).
Hierdoor krijg je een geweldig contrast, maar vooral ook perfecte zwartweergave.
Vooral om deze reden heb ik voor dit model gekozen.

Het geluid is prima. De tv klinkt helder, al mis ik wel een beetje de lage tonen.

De bediening prettig, de apps starten over het algemeen snel op en de interface ziet er mooi uit.

Al met al een aanrader. Je krijgt heel veel waar voor je geld.

Pluspunten

• Full array local dimming
  • Geweldig contrast en diepe zwartweergave
  • Goede motion handling
  • Goede upscaling
  • Android tv

Minpunten

• Kijkhoek kan beter
  • Geluid kan beter

Hendarti 04-11-2017

super beeld, backlight fantastische donker, licht beeld,

deze tv is de beste op de markt op het moment, door de speciale backlight dirct led, krijg je fantastische donker en licht beelden, de prijs voor deze 55 inch is ook goed! Vooral met al de vele positieve zaken en programmering, zeer gebruiks vriendelijk. Ik zou het iedereen aanraden! Ben meer als tevreden!

Pluspunten

• backlight direct led light
  • gebruiksvriendelijk

Kappert 11-08-2017

Blij met Sony 55 inch tv!

Sinds een paar weken in bezit. Prachtig haarscherp beeld. Kleuren niet zo hard als bij Samsung. Gebruik de standaard-instellingen. Bediening heel eenvoudig.Tv aangesloten op Sonos playbar, maar zonder playbar is het geluid heel redelijk. Tip bij twijfel:Groot scherm went heel snel in woonkamer. Wou eerst 49 inch kopen, maar ben blij met dit 55 inch-scherm.
Heb jarenlang een Sony-tv gehad, dus de duurzaamheid zal ook weer goed zijn.

Pluspunten

• haarscherp beeld
  • voor tv goed geluid
  • mooie vormgeving

Minpunten

• nog niet kunnen ontdekken

Alex 22-11-2017

Zeer goed Contrast en Prachtig HDR

Een van de weinige televisies momenteel op de markt met Direct-LED met Full-Array Local Dimming.

Voor mijn nieuwe TV had ik een checklist van eisen. Deze TV voldoet aan al mijn eisen. Daarnaast las ik op veel websites dat deze TV zeer goed uit hun tests kwam en zich kon meten met de duurdere/duurste modellen. Al met al volgens mij de beste TV in deze prijsklasse van 2017. Heel veel waar voor je geld. Hieronder geef ik mijn checklist, met daarna een toelichting op sommige punten.

Checklist:
- Ultra HD
- 55 inch
- minimaal 100Hz native refresh rate
- HDR (High Dynamic Range)
- een zeer goed contrast
- LCD-LED in plaats van OLED (volwassen techniek)

Deze televisie heeft een prachtig contrast: mooie zwart waarden.
Dit komt door 2 dingen:
1. hij heeft een AV-paneel in plaats van een IPS-paneel. Deze LCD-techniek staat erom bekend doorgaans een iets beter contrast te hebben dan IPS. Een nadeel is wel dat IPS betere kijkhoeken heeft dan AV, maar hier merk ik weinig van.
2. het gebruikt voor de backlighting direct-led in combinatie met full-array local dimming in plaats van edge-lit met local dimming. Bij deze backlighting zitten de leds direct achter het scherm, in plaats van alleen langs de randen. Een nadeel hiervan is dat de productie hiervan duurder is en het scherm wordt er "dikker" door, maar geef mij maar de betere beeldkwaliteit.

De HDR is prachtig. Bijvoorbeeld: in donkere scenes met kunstlichtlampen, zijn de lampen echt vel!! Tegenwoordig zijn er al redelijk veel series op Netflix in HDR gefilmd, dus je hebt ook echt wat aan deze functie.

Verder zijn de bewegende beelden mooi op het native 100Hz scherm.

Ik heb voor LCD-LED gekozen ipv OLED, omdat LCD-LED een volwassen en reeds goedkopere techniek is. OLED is nieuw. Hierdoor is de OLED-techniek waarschijnlijk nog niet helemaal volwassen (de nadelige eigenschappen van OLED hebben ze nog niet geminimaliseerd) en ook nog erg duur. De nadelen van OLED zijn: image retention (als het beeld verandert, blijf je vaag het vorige beeld nog zien), Burn-in (als je te lang een statisch beeld hebt, dan kan het zijn dat het beeld 'inbrand' en je het altijd blijft zien), de maximale helderheid is lager dan LCD-LED (als het volledige scherm heel helder wordt, dan daalt de maximale helderheid drastisch vanwege zeer hoog energiegebruik).

Pluspunten

• Direct-LED met Full-Array Local Dimming
  • Hoog Contrast
  • Prachtig HDR
  • Ultra HD / 4k
  • Groot beeld 55 inch

Guus 22-11-2017

Fraaie televisie

De televisie is voorzien van een mooi beeld en een kleine rand zodat het beeld groter lijkt. De beeldverversing is optimaal en de bediening met de bijgeleverde afstandsbediening is goed en duidelijk. De installatie via het beeldscherm was erg simpel uit te voeren.
Ik hoop dat deze televisie het net als mijn vorige Sony Bravia ook minimaal 10 jaar probleemloos blijft functioneren!

Pluspunten

• het fraaie beeld
  • de televisie is zowel "uit" als "aan" een plaatje

Jeroen van Putten 21-11-2017

Prachtige beeld kwaliteit en kleuren

Prachtige beeld kwaliteit en kleuren, vooral in 4 k resolutie. Uitgebreide functionaliteit, eenvoudig installatie en bediening. Gemakkelijk aan te sluiten aan wifi netwerk en mobile apparatuur. Ik ben heel blij met de aanschaf van deze televisie.

Pluspunten

• Beeld kwaliteit en kleuren
  • Eenvoudige bediening
  • Mooi uiterlijk
  • Makkelijk te koppelen met wifi/mobiel
  • Prachtig geluid

rasav 19-11-2017

Prachtig beeld

Mooie tv. Goed beeld, mooi contrast. Installeren gaat eenvoudig. Bevestiging voet wat lastiger. Maar als hij staat is het goed. Fijne afstandsbediening. Mooi afgewerkt. Design klopt.

Pluspunten

• Beeld
  • Bedieningsgemak
  • Afstandsbediening
  • Degelijkheid

Minpunten

• Geluid kan beter, niet echt slecht
  • Constructie voet

Monique Baard 18-11-2017

goede beeldkwaliteit en mooie vormgeving

Deze Sony tv heeft een mooie strakke vormgeving en een super scherp beeld. Het geluid is van goede kwaliteit. Technisch is de tv snel en gemakkelijk te monteren aan de wand en te installeren. De tv is ook heel eenvoudig te bedienen. Een hele goede koop.

Pluspunten

• vormgeving
  • beeldkwaliteit erg goed
  • installatie gemak
  • montage gemak
  • bedienings gemak

Uitstekend product 11-11-2017

{k heb niet een maar twee woorden , PRACHTIGE KLEUREN !

Dit product ziet er zeer goed uit ,( het beeld ) en is betaalbaar voor zoon prachtige kleuren ! En een redelijke prijs

Pluspunten

• Ik zeg het nogmaals prachtige kleuren !
  • Ik ben verbaast
  • zeer duidelijke bediening

Minpunten

• Heb ik nog niet een !

Morrezz 11-11-2017

Goede kwaliteits TV

Was op zoek naar android tv, 55inch en dan zijn de keuzes op dit moment niet heel groot. N.a.v. vele positieve reviews deze tv gekocht.

Nu bijna week in huis en kwaliteit is voortreffelijk. Android TV zijn we nog aan het verkennen. Kodi geïnstalleerd en eerste film is al bekeken. Werkt super.

Voice command al een beetje geprobeerd, reageert goed. Maar we moeten ons hier nog wat beter in verdiepen.

Klein nadeel is wel dat afstandsbediening geen querty toetsenbord heeft waardoor het wat langer duurt om via numerieke velden te typen. Vandaar dat we (indien nodig) switchen naar mobiel (app android remote).

Geluid hebben we nog niet echt getest. Voor normaal tv gebruik is het prima.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Android TV
  • Schermgrootte

Minpunten

• Afstandsbediening

Robbert 11-11-2017

Top tv

Sony heeft weer een top tv uitgebracht!
Het beeld en de 4K HDR ondersteuning is er mooi weergegeven.

Pluspunten

• 4k ondersteuning
  • HDR 10

S. V. 08-11-2017

Levendige en haarscherpe kleuren

Vanaf de eerste moment was ik onder de indruk van dit toestel. Haarscherp beeld (afhankelijk van bron), breed audiospectrum uit de standaard luidsprekers en nog leuke apps erbovenop. Installatie was snel klaar (bevestiging muur) Na een software update (20min) de tv afgesteld naar mijn noden en begonnen aan een nieuwe sensationele reeks van tv-kijken: wat een pracht!

Dit is mijn 3de Sony Bravia tv en telkens ben ik zeer tevreden met mijn aankoop. De kleuren en beelden van een Sony Bravia
tv zijn in mijn ogen één van de beste. Ondertussen kan ik ook bij vertellen dat het met de duurzaamheid dik in orde is. Ik vervang de tv's enkel om wat up to date te blijven, niet vanwege slijtage. Moest de technologie niet zo snel vooruit gaan, zou ik nog steeds op mijn eerste Bravia tv kijken.

Pluspunten

• Haarscherpe beelden (afhankelijk van bron)
  • Levendige kleuren
  • Groot frequentiebereik via standaard speakers

Minpunten

• Relatief kort snoer van transfo naar stekker.

r.vercammen 08-11-2017

geweldig beeld!

geweldig beeld, 4k hdr via netflix kijken wat een ervaring! volgens mij is dit qua uitzendingen de hoogste kwaliteit. alleen als je een blueray speler hebt dan is het nog mooier. zoou deze zonder na te denken nogmaals kopen voor in de slaapkamer, maar eerst even sparen LOL.

Pluspunten

• beeld qualiteit
  • bedieining
  • uiterlijk

Minpunten

• geluid, gebruik een homecinema voor geluid

gerard verkooyen 07-11-2017

De beeld is veel groter dan verwacht

De toestelidie ik in verleden gekocht heb was de beeld niet zo goed de beeld van sony 55xe9005 is veel beter van kleur

GJV40 05-11-2017

Geweldige tv

Wat een geweldige tv. Mooi haarscherp beeld, veel mogelijkheden met de apps en ingebouwde mediaplayer via usb. Goeie ARC functie, waardoor de receiver ook met de tv-afstandsbediening te bedienen is. Handige netflix knop, voor de serieliefhebbers. Kortom een geweldige tv, voor een redelijke prijs.

Pluspunten

• scherp beeld
  • android apps
  • wifi
  • arc
  • usb mediaplayer

Minpunten

• sensor tv voor de afstandsbediening in het midden

Jennifer Vermeiren 04-11-2017

Mooi beeld

Goeie beeldkwaliteit en mooi design. Prijs/kwaliteit verhouding zeker de moeite waard.
Makkelijk te installeren en te bedienen. Eenvoudige smart tv bediening.

Pluspunten

• goeie beeldkwaliteit
  • eenvoudige smart tv bediening

Luc de gelukkige Sony bezitter 04-11-2017

Super TV kijken

Tijdens de aankoop bij Mediamarkt super veel en goede informatie gekregen ivm de Sony KD-55 XE905 Baep met gevolg
dat ik de bestelling onmiddellijk plaatste .Na de in dienst name is mijn conclusie dat ik geen betere aankoop had kunnen doen .Wauw wat een beeld en klank .Dank U wel Sony zo is Tv kijken ECHT een plezier .Alléé ik ga stoppen met conclusies schrijven en ga verder SONY kijken !!!!!!

Pluspunten

• Beeld kwaliteit

• Te veel TV kijkern

her 03-11-2017

mooie kleuren bij groot scherm

goed prijs kwaliteit verhouding, bij een groot scherm.
vele mogelijkheden met internet .
gemakkelijk te instaleren.

Pluspunten

• prijs
  • grootte

Minpunten

• weet niet
  • niet bekend

Eloy 01-11-2017

Realistisch beeld

Mooie televisie, goede beeldkwaliteit en beeldverversing. In 4K uitstekend beeld. Realistische kleuren. Android platform is eenvoudig te bedienen.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Android platform

Sossy 01-11-2017

Sjieke behuizing, mooie natuurlijke kleuren, scherp beeld.

Eerst gekeken naar Oled model van LG. Ziet er zeer fraai uit, maar blijkt nogal wat kinderziektes te hebben zoals het beeld heeft als de tv uit staat, een lelijke gele gloed. Bij snelle actiebeelden schijnt het niet altijd lekker weergegeven te worden. Het goedkopere model van LG Oled met de geluidsbalk onderaan het beeldscherm heeft bovendien een slecht geluid. Daarom liever een high end model gekozen. Sony heeft natuurlijke mooie warme kleuren t.o.v. LG of Samsung. Het geluid van dit model is ook goed, wat bij veel Led tv's niet zo is. Bovendien oogt de behuizing een stuk sjieker dan bij bovengenoemde tv's (behalve natuurlijk de schitterende glazen Oled behuizing).