Philips 5500 series 40PFK5500/12

Beoordeling op basis van 13 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Peter 27-10-2015 Product paar dagen in bezit

Super goede tv ben er erg blij mee- werkt goed zo als het hoort goed beeld en geluid .
Zeker aan te raden geef een 9 er voor.

Peter 14-02-2016

Deze tv is niet zo goed als ik dacht alles aan print platen is al weer vervangen aan wat er achter in zit veel problemen gehad .'

Oospat 29-11-2016

Mooie tv met haperende software

Op zich ben ik wel tevreden over dit product, mits je idd een IT achtergrond hebt. De TV restart altijd binnen 1 minuut na het aanzetten van de TV. Daarna restart de TV gelukkig niet meer.
Dit lijkt na de laatste update van november opgelost te zijn. Verder zit er bluetooth op maar deze werkt niet. Erg vervelend als je daarvoor een BT hoofdtelefoon hebt gehaald.

giovanni22 05-08-2016

strak tv mooie eigenschappen

TOCH
hij heeft niet de eigenschappen die je mag verwachten .
spellen loopt hij snel vast.
als je te snel opdrachten geeft ,dan geeft hij het al snel op zwartbeeld .
herstart nodig soms lang wachten voor alles weer zichtbaar wordt .JAMMER.
beeld is zeker mooi .
jammer dat analoog Zeker in deze tijd nog steeds dat korrelige beeld geeft snap niet dat daar niks mee gedaan word.
volgende tv van phillps moet meer werkgeheugen klok snelheid meer resolutie hebben meer .een leuke tv voor de slaap kamer ,,,,,......

Arni82 11-07-2016

Schijn bedriegt

Philips 40PFK5500/12 heeft nog nooit naar behoren gefunctioneerd. Herstart te pas en te onpas en start soms helemaal niet op (blijft dan herstarten na 10 seconden beeld). Ook na het installeren van de android-updates geen enkele verbetering. Meestal pas na meerdere keren herstarten of stekkers eruit trekken beeld zoals het hoort. Als het niet snel beter wordt vraag ik mijn geld terug.

Data 29-06-2016

Slimme TV, zonder de Ambilight van de Philips informatie.

Prima TV. Via de menu's goed in te stellen beeld en geluidsvoorkeuren.

Coaxkabel kan met elke TV storing te zien geven als andere kabels te dichtbij liggen. Los je dat op, dan is zelfs met een coax antenne aansluiting na keuze van de juiste instellingen de beeldkwaliteit goed.

Dit toestel vervangt mijn oude TV en computermonitor. Het is bovendien een Android computer met netwerk aansluitmogelijkheid en vele slimme extra mogelijkheden. Een slimme computer vraagt natuurlijk wel dat je de juiste instellingen kiest. Dat is even zoeken en proberen, maar dat is de moeite waard.

De VESA beugel, die bij mijn vorige TV werd meegeleverd, kon ik nu weer gebruiken. Maar deze TV heeft dunnere schroefjes nodig. Ik zou 4 passende schroefjes op prijs gesteld hebben, maar dat zat er niet bij. Helaas.

De digitale handleiding zit in de TV, zodat die nooit kwijt raakt. Minpunt is de zuinig bijgevoegde papieren documentatie. Wel de verplichte veiligheidswaarschuwingen, dat je de batterijen niet moet opeten en dergelijke. Maar geen aanwijzing hoe je de interne gebruiksaanwijzing kunt vinden. Zelfs geen plaatje van de plaatsing van de aansluitingen. Lastig, want als het toestel eenmaal aan de muur hangt moet je alle pluggen op gevoel in de juiste ingang steken. Zien kun je het niet meer. Een plaatje zou helpen.

Tot nu toe ben ik meer dan tevreden met mijn redelijk geprijsde 40PFK5500/12. De interne software kan worden ge-update. Ik hoop dat Philips dat lang zal blijven doen. Omdat ik positieve ervaringen heb met de Philips klantenservice, verwacht ik geen onoplosbare problemen.

Op de Philips informatiepagina over 40PFK5500/12 staat daar prominent het voordeel van Ambilight genoemd. Dat geeft de indruk dat dit toestel Ambilight heeft. Nu ik dat toestel met de aangeprezen Ambilight heb gekocht, blijkt dit helaas een toestel zonder Ambilight. Dat is een teleurstelling.

Ralph 27-06-2016 Product paar dagen in bezit

Top product

Heb de tv nu sinds een kleine week in mijn bezit. Super tevreden. Voldoet aan al mijn wensen.

Heb vooraf aan de koop goed onderzoek gedaan en wist uiteindelijk waar ik op moest letten. Voor mij persoonlijk was het erg belangrijk dat het een Android Smarttv zou zijn. Reden is dat het je genoeg vrijheden geeft om specifieke apps te installeren via de Google App Store. Voor andere merken was dat niet geheel duidelijk wat je wel en niet zou kunnen installeren. Ik wilde graag de app Kodi kunnen installeren en dat is gelukt zonder problemen.
Daarnaast in mijn leven al heel veel Philips TV's gehad en nog nooit echt ontevreden geweest. Ook nu niet. Philips levert een compleet kwaliteits product met altijd goed beeld en/of mogelijkheden voor het instellen van je eigen beeldvoorkeuren. Het geluid kan natuurlijk altijd beter maar dat geldt voor alle smarttv's zonder aanvullende audio hardware.

Had geen geld voor een duurdere oplossing dit keer met ambilight of een 4k TV. Maar het gaat om het beeld en dat is met 1080p HD gewoon super genoeg. Naar mijn mening is 4k mmoi voor in de winkel als demo en super voor de toekomst, maar is een HD smarttv al echt een prachtige gadget met super mogelijkheden.

Kan het iedereen aanraden.

Sproetje04 25-05-2016

Slecht beeld met coax

Mijn oma heeft voor dit mosel gekozen omdat hier nog een coax aansluiting op zit. Dat het beeld niet scherp zal zijn als met digitaal had ik wel verwacht. Maar dat je nu met personen en tekst een dubbele belijning hebt, had ik totaal niet verwacht. Ik krijg er hoofdpijn van.
Zal binnenkort dit model mee naar huis nemen en testen op digitaal.
Wordt vervolgd.

JSlieshout 16-05-2016

Goede keus

Produkt voldoet geheel aan de verwachtingen, haarscherp beeld en perfect geluid, en dat voor een keurige prijs.

Louise43 05-05-2016

Geen goed product.

Sinds aankoop problemen. Nog nooit goed gefunctioneerd. Hij blijft uitvallen en opnieuw opstarten. Toen rare foutmeldingen, daarna deed hij het ineens helemaal niet meer, kreeg hem niet eens aan. Nu is gister er een nieuw moederbord in gezet. Opgelost dacht ik. Niets is minder waar. Hij blijft opnieuw opstarten.

teleurgesteldekijker 28-04-2016

zeer matig produkt. zou niet op de markt gezet mogen worden

Na 1 week eerste probleem: toestel gaat spontaan rebooten. Oplossing: compleet nieuw moederboard geplaatst. Week of 3 ok, daarna was het toestel niet aan te zetten. Stekker eruit opnieuw proberen etc. Soms na 2 pogingen soms na 5.. Waarschijnlijk software problemen, maar dit is echt niet meer van deze tijd. Gelukkig heb ik het toestel mogen retourneren en kunnen omruilen voor een andere TV. Heb nu een ander merk TV in dezelfde prijsklasse; better beeld, snellere en fijnere software. Ik heb nog een kleinere Philips TV op slaapkamer; die is probleemloos, maar dit toestel is echt dramatisch, en gezien de problemen die anderen melden is dit generiek voor dit toestel. Een echte misser en niet goed voor het merknaam; voor mij geen Philips meer.

ConsumentX 18-03-2016

toestel slaat continue af! Omgeruild en nu zelfde klacht

onbetrouwbaar toestel. Tweede in 1 maand. Zelfde klachten. Philips moet zn software eens goed testen!

Equilibrium 06-02-2016

Matige kwaliteit TV met buggy Netflix app

Deze TV is ruim uitgerust qua mogelijkheden en aansluitingen voor de prijs die je betaalt. Dat zou leuk zijn als alles ook werkt, maar de TV vertoont echter nogal wat gebreken. Allereerst is de beeldkwaliteit out of the box bedroevend. Ik was gewend aan de beeldkwaliteit van een heel dure Philips TV die het al veel te vroeg begaf, dus mijn vertrouwen in Philips TV's was al tanende. Na wat handmatig instelwerk (voornamelijk het uitzetten van de zogenaamde beeldverbeterende functies) is er nog wel wat van te maken maar dan nog blijft de beeldkwaliteit eigenlijk ondermaats. Gebruik van wifi is zeer onbetrouwbaar, dus je kan eigenlijk niet anders dan de TV bekabeld op internet aansluiten. We gebruiken de TV het vaakst voor de Netflix app, die helaas allerlei bugs bevat. Bij het kijken van series verschijnt er (consequent) na een tijdje een storende balk onderin het beeld of het geluid wordt vervormd. Ook gebeurt het wel eens dat de app er spontaan 'uitklapt'. Dat is niet wat je verwacht van een functie die een eigen knop heeft op de afstandsbediening. Het geluid is wat je mag verwachten van een TV uit deze prijsklasse, dus een aparte geluidsinstallatie is aan te raden. Al met al een TV die volgens mij te snel op de markt is gebracht waarvan de testefase feitelijk door de eindgebruiker wordt uitgevoerd. Als je mazzel hebt en genoeg mensen klagen dan komt er soms nog wel eens een software update (na lang wachten) om je bij aankoop reeds kreupele TV op te lappen...

ojee 11-11-2015

Handig die apps

Vele instel mogelijkheden voor beeld en geluid. Vanuit stand-by schakelt de tv uit en start opnieuw op! Is wel irritant! Omslachtig om scherm uit te schakelen (eco) bij luisteren naar radio,zou eigenlijk met toets op afst.bediening moeten kunnen.