Philips 9000 series 55POS901F/12

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips 9000 series 55POS901F/12 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

MvEk 07-12-2022

Scherm onaanvaardbaar snel defect

In 2017 aangeschaft en 5 jaar genoten van prachtig beeld en geluid met uitgebreide aansluit mogelijkheden (hdmi/usb etc)
Maar nu sinds kort een groene waas midden op het scherm wat vooral opvalt waar het normaal geel of rood moet zijn. Gezichten krijgen daardoor ook een grauwe lijkkleur. Beetje zoeken op internet blijkt dat dit wel een gekend probleem is bij dit type oled tv's met LG beeldschermen. Dus vandaar lage score. Binnen 5 jaar ernstig defect.

Pluspunten

• Oorspronkelijk moor helder beeld en kleuren
  • Prima ingebouwd geluid
  • Vormgoving
  • Uitgerbreide aansluitmogeijkheden

Minpunten

• Scherm al na 5 jaar defect.

Leen Gerritsen 09-02-2018

55inch

Deze tv heb ik inmiddels een jaar het is een mooie en goed uitziende tv voor mij mag hij nog groter. Haarscherp beeld en ja zwart is ook echt zwart.

Erwin 13-12-2017

Philips 55POS901F/12 OLED TV deze bevalt uitstekend.

Ik heb sinds 14 dagen een Philips 55POS901F/12 OLED TV en deze bevalt uitstekend.
Prachtig beeld en een goed geluid (er zit een soundbar onder de TV).

Pluspunten

• Mooi scherp beeld
  • Goed geluid

Minpunten

• geen

JanS uit Budel 23-11-2017

Beste TV die ik ooit gehad heb

Beste TV die Philips ooit gemaakt heeft.

Kleuren zijn geweldig, zwart is ook echt zwart, ongelooflijk. Zeer grote kijkhoek.

Ongelooflijk dat mensen een Samsung Qled tv kopen. Alleen het zwart niveau daar kan geen LCD tv tegenop.
Dit artikel zegt genoeg (vergelijking Oled en Qled : https://www.homecinemamagazine.nl/2017/08/oled-wint-vergelijking-qled-britse-tv-shootout/

Pluspunten

• zwart niveau
  • kijkhoek
  • kleuren
  • Zeer goede HDR weergave
  • Ambilight én OLED

robo 19-11-2017

Mooi toestel, onhandige bediening

Product heb ik eerst vergeleken vond het meest optimale voor mij toepassing. Kwaliteit is goed en voldoet aan onze verwachting.
Enige min punt is de prijs en de geluidskwaliteit niet om over naar huis te schrijven.
Veelzijdige TV

Pluspunten

• veelzijdig
  • goed beeld

Minpunten

• geluid mag beter
  • prijs

Bert 18-08-2017

Mooie TV die nog nog helemaal stabiel is

Mooie TV met erg goed beeld, zeker in 4K is het fantastisch.
Ook het geluid is voor een flat TV goed.
Helaas werkt het afspelen van een opgenomen programma niet goed. Na enige tijd loopt het beeld vast en krijg je het met geen mogelijkheid meer actief. Erg jammer want dit was nou net een van de aspecten waarom ik de TV heb gekocht. Hopelijk wordt dit met een sofware update nog verholpen.
Over de duurzaamheid kan ik nog niets zeggen.

Pluspunten

• Beeld
  • Mogelijkheden

Minpunten

• Afspelen van opgenomen programma werkt niet goed

Jeroen 24-07-2017

Zeer mooie tv, perfect beeld en goed geluid.

Twee weken geleden deze tv besteld, had al een 4k Philips tv, maar zag de beeldkwaliteit van deze in de winkel en was verkocht. De OLED techniek is zo veel mooier dan 'gewoon' led. Even schrikken van de doos waar de tv in zit; groot! Heel erg blij met mijn aankoop, het beeld is ongeëvenaard, en door de geïntegreerde soundbar is het geluid ook nog eens goed. Heel fijn van dit model is de degelijke afstandsbediening welke ook zonder te 'richten' werkt. Aansluiten was heel eenvoudig, evenals het instellen van de tv. Heb deze aan een beugel gehangen, echt een plaatje. Ik kan geen één nadeel noemen anders dan de forse prijs. Android werkt bij mij prima. Wanneer de tv uitgezet wordt heeft het beeld een donker paarse gloed. Ik vind het zeker niet storend. Niet twijfelen, gewoon kopen!

Pluspunten

• Ongeëvenaard scherp beeld
  • Zeer goed geluid
  • Zeer platte tv
  • Ambilight én OLED
  • Degelijke afstandbediening

Minpunten

• prijs

Frank 26-05-2017

Fantastisch scherm

Fantastische TV, bijzonder gebruiksvriendelijk en werkt vrij eenvoudig zo uit de doos. Met HD geeft deze tv uitzonderlijk scherp beeld. Het dieper zwart maakt het beeld realistisch.

Pluspunten

• Kwaliteit scherm
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Prijs

adrie 25-04-2017

Mooi groot scherp beeld en fijn geluid

Mooi groot scherp beeld en met het ambylight en de 6.1 dolby perfekt om naar te kijken en te luisteren.
Ook gemakkelijk om in te stellen en veranderingen aan te brengen.

Herman 23-04-2017

Uitmuntende kwaliteit !

Zeer fraaie, ingetogen, vormgeving en uitmuntende beeldkwaliteit.

Prima, kwalitatief hoogwaardige, afwerking, die je helaas niet overal
meer ziet.

Het Android besturingssysteem maakt het o.a. mogelijk nu al video's in hoge (UHD-)
kwaliteit te bekijken, zonder de haperingen die men nogal eens bij gebruik van
de modems van de TV-aanbieders ziet. Er zijn veel prachtige UHD-demo's
ook op YouTube te zien. Maar ook bij HD-uitzendingen is de
kwaliteit zeer goed. Veel van deze demo's geven een beter beeld van de
voordelen van hoog contrast en perfect zwart en kleurengamma dan de
laatste generatie van demo's (vooral LG, 2017) in de shops doen.

Bij een Duitse test werd ook de kwaliteit van de upscaler, die zo goed
mogelijk materiaal van lagere resolutie naar UHD-resolutie omzet, geroemd.

Ook de geluidskwaliteit is goed. Bovendien is er natuurlijk een digitale
aansluiting voor een hoofdtelefoon of soundsysteem. Let er wel op dat het
volume in bijvoorbeeld YouTube-filmpjes nogal verschilt (precies als op een PC).
Nog geen NetFlix e.d. getest, gezien mijn interesses, maar heb er alle vertrouwen in.

Ook de prijs van deze TV is recent gedaald, zodat het een echte aanrader is geworden.

Pluspunten

• Vormgeving
  • Beeldkwaliteit
  • Android besturingssysteem
  • Al ingebouwd goede geluidskwaliteit

Rafael 16-04-2017

Echte super TV

De Philips 55POS901F/12 is echt een super TV. De OLED scherm garandeert prachtige donkere kleuren. Het geluid is ook een sterke punt, want is het altijd moeilijk een goed geluid in een flat TV te hebben. Maar in deze Philips is het geluid ook beter dan in andere Tv’s.

De sturing systeem is ook een goede punt. Kiezen voor Android is een goede idee.

En natuurlijk is de Ambilight een echte aanrader. In deze TV werkt het perfect en garandeert dat het beeld is echt impressieve. En met het integreerde Ambilight+Hue app is de combinatie met Hue lights een echte aanrader.

De beste TV dat ik heb ooit gehad.

Pluspunten

• OLED scherm
  • Beeld Kwaliteit
  • Goede geluid voor een flat TV
  • Android besturingsysteem
  • Ambilight+Hue

H.Gelijk 02-04-2017

Fantastische tv ongeevenaarde kleuren

Deze philips oled is de beste tv die ik ooit heb gehad en ooit heb gezien. Kleuren zijn geweldig, zwart is ook echt zwart, ongelooflijk.
Gebruikersvriendelijke menu's en snelle processor. Het ingebouwde geluid is meer dan voldoende en als je meer wilt zijn er mogelijkheden om vrijwel ieder homecinema systeem erop aan te sluiten

Pluspunten

• Kleuren geweldig
  • Vormgeving prachtig
  • Robuuste afstandsbedieningen

John 24-02-2017

Super beeld

Ik ben een echte Philips fan, vorig jaar voor het eerst naar een ander merk gekeken en mijn aandacht werd door een OLED TV van LG getrokken. Afgelopen week zie ik ineens op foka.nl een Philips OLED TV met Ambilight 3. Even goed gezocht op internet en keuze gemaakt. Het is een prachtstuk. Goed te bedienen en Android TV is een prachtige aanvulling. Een aanrader.

Pluspunten

• Vormgeving
  • Android TV
  • Ambilight 3
  • Werkt samen met Philips HUE
  • Snelle levering

Minpunten

• Energielabel C

John 26-02-2017

Kleine correctie op energielabel, het is en energielabel B.

Lighthouse 24-12-2016

Prachtig beeld en super kwaliteit

Prachtig product. Tv beeld is in HD kabel ultra scherp en de beeld kwaliteit is voor de liefhebbers een echte aanrader.

De bioscoop haal je bijna letterlijk in huis, het achtergrond Light ambie Light is well noodzakelijk. In donkere passages van een film wordt het net zo donker als in de bioscoop. Geluid opties zijn dik in orde, voor top 5.1 7.1 9.1 ect ect. Beleving zijn extra speakers een toevoeging, maar gewoon zo uit de doos klinkt het prima. Het is een fors bedrag, de uitgave, maar dubbel en dwars waard.

Pluspunten

• Beeld kwaliteit geluids opties

Minpunten

• Beetje grote transport doos.