Sony KD43XD8305BAEP

Beoordeling op basis van 7 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

9,4

PaulJ 30-09-2016

Fraai beeld

Deze Sony KD43XD8305B geeft een heel fraai beeld. Dit is mijn eerste 108cm en ik ben nogal overdonderd door het fantastische beeld. Het is via uitgebreide instelling helemaal naar smaak te regelen. Alle functies laten zich via logische menu's op beeld instellen via de logische afstandbediening. Ik heb nog niet alle (online) functies kunnen proberen, ik heb 'em pas net een avond. Ik kom hier later op terug.

Pluspunten

• kleuren, scherpte, prachtig beeldgevoel
  • afstandbediening gemak
  • instellingen gemak via beeldmenu

Ria 12-11-2016

n zeer goede tv beeld zeer aan te raden mooi rustig beeld had eerst n samsung op proef maar deze n klasse beter

Ton 18-08-2017

Helder beeld

Gekocht bij BCC. De tv is een Android smart. Er zit geen analoge audio aansluiting op dus als je een oudere stereo hebt zul je er een Converter bij moeten kopen. Ben wel tevreden over het geluid van de tv zelf. Over het smart gedeelte kan ik niet veel zeggen gebruik alleen youtube en dat doet ie goed. Je schijnt ook je mobiel en tablet te kunnen koppelen met je tv weet alleen niet of dat ook lukt met producten van Apple
Heb hem getest met 1440p beelden van youtube en ik moet zeggen dat doet ie zonder problemen. Ook het gewone tv beeld met een humax 5200C is geweldig mooi.
Moet wel zeggen dat ik hiervoor een hd ready tv had maar als ik hem vergelijk met tv's van vrienden met een full hd scherm lijkt deze net iets beter naar mijn idee.
Ik zou zeggen kijk een keer in een winkel en vergelijk hem met andere tv's in dezelfde prijsklasse ik was er in ieder geval snel uit. De duurzaamheid daar kan ik nog niets over zeggen aangezien ik hem pas een paar dagen in huis heb.

Pluspunten

• Heel scherp beeld
  • 100 hertz
  • Goed geluid

Minpunten

• Geen analoge aansluiting
  • Geen omschrijving of Apple kan worden gekoppeld

Tommy 06-12-2017

Aanpassing Ton 18-08-2017

Inmiddels de tv zo'n 3 1/2 maand in bezit.
Even een aanpassing op de vorige review omdat ik hem toen nog niet zo lang had. Inmiddels de audio aangesloten via de hoofdtelefoon ingang. Niet de beste oplossing maar wel de goedkoopste. En m'n Apple producten werken ook perfect aangezien er een ingebouwde chromecast in de tv zit. Er zit een Netflix knop op de afstandsbediening ook erg handig. En je kan ook een afstandsbediening op je smartphone zetten. Nog steeds erg tevreden over deze aankoop maar aangezien mijn tv dicht bij mijn raam staat is het wel verstandig om in die hoek het gordijn dicht te doen bij daglicht. Als je nog beter wil dan zou ik een oled tv nemen maar dan ben je met deze specs wel het dubbele aan geld kwijt.

Pluspunten

• Netflix op afstandsbediening
  • Ingebouwde chromecast
  • Betaalbaar

Minpunten

• Als de zon schijnt glans op tv scherm

Leen 26-05-2017

Super TV

De TV voldoet aan alle verwachtingen. Super beeld , goed geluid en ziet er super uit.
Voldoet aan alle verwachtingen (en meer..)

Pluspunten

• Beeld
  • Vormgeving

Martin 17-03-2017

Mooi warm beeld

zeer makkelijk te installeren en te bedienen. erg mooi en warm beeld. strakke vormgeving. geluid is prima

PaulJ 18-01-2017

briljant

Nu, na enkele maanden in gebruik, kan ik iets meer vertellen over deze Sony KD43XD83 smart tv. Ik vind het ding helemaal geweldig. Behalve normale reguliere tv uitzendingen gebruik ik ook een paar apps. Zoals Youtube waarbij filmpjes die in 4K beeldkwaliteit aangeboden worden in volle pracht te zien zijn. Waanzinnig mooi. Heel handig hierbij is de zoekfunctie via spraakherkenning in de afstandbediening. De tv-eigen internetbrowser werkt ook hoewel je dan moet zoeken met een getoond toetsenbord die je omslachtig met een cursor via je afstandbediening moet besturen. Maar voor internetten is een tv denk ik niet direct bedoeld. De smart functies maken het verder mogelijk om vanaf je tablet of smartphone draadloos filmpjes te ontvangen. Een Chromecast is dus niet meer nodig. Gebruik van apps als Netflix of andere betaalde content heb ik niet (nog) geprobeerd. Er zit zelfs al een Netflix functietoets op de afstandbediening. Maar als dit in lijn gaat als de rest met deze TV zal dat ook wel lukken. Het eigen tv geluid is bij deze net als bij alle platte toestellen slecht. Heb een kabeltje aangesloten via de hoofdtelefoon aansluiting naar m'n geluidsinstallatie en ik heb nu perfect geluid. Afstandbediening mist voldoende reliëf in sommige knopjes, het zoekt daardoor wat minder snel via je vingers maar moet je dus wat meer zoeken met je ogen.
Al met al, een fijn toestel, ik ben er helemaal blij mee!

Pluspunten

• fantastische beeldkwaliteit, helemaal in 4K
  • aanwezige standaard apps zoals Youtube
  • kon TV makkelijk instellen naar mijn wensen

Minpunten

• geluid
  • Afstandbediening mist reliëf in knopjes

Teun 27-03-2017

Hoi Paul,

Ik lees dat je je via de hoofdtelefooninput je geluidinstallatie hebt aangesloten. Het werkt, maar het is er eigenlijk niet voor bedoeld. Ik raad je aan om de digital output of HDMI te gebruiken voor de beste geluidskwaliteit en het minste verlies.

Leo Jongste 04-12-2016

Sony TV - 43 inch Wat een mooi beeld.

De TV op zijn kwaliteiten uitgezocht. Nu aangesloten, het beeld nog mooier als gedacht. Zeer ruime instellingen, sommige zijn voor mij niet goed duidelijk. Maar de meeste instellingen was een eitje, mede door de eenvoud.

Pluspunten

• Schitterend beeld
  • Zeer veel instellingen mogelijkheden
  • Makkelijk kijk klaar maken.

Minpunten

• nog geen