Sony KD-49XD8005

Beoordeling op basis van 4 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

DMertens 26-12-2016 Product paar weken in bezit

SONY 49XD80

Een heel complete tv met vele maar vooral ook handige opties.
Zonder veel installatiewerk kijk je naar Netflix of Youtube en luister je naar Spotify. Ook mijn netwerk harde schijf werd direct herkend.
Ongelofelijk veel aansluitingsmogelijkheden en een handig kabelsysteem waardoor alles kabels via de fijne voet van de tv achter de kast verdwijnen.
Een leuke feature dat ik ontdekt heb, is de mogelijkheid om het beeld volledig uit te schakelen terwijl de tv zelf niet uitstaat en dus verder werkt. Vind ik heel handig bij het luisteren naar Spotify (via de prima mee geïnstalleerde app op tv).
Uiteraard bij een tv ook belangrijk: prachtig beeld, heel scherp en mooie kleuren zonder ook maar iets te hebben bijgeregeld. Ikzelf had eerder voor een maat kleiner gekozen maar ik moet zeggen dat dit heel snelde wende en ik ondertussen niet meer kleiner dan 49” zou willen. Mindere geluidskwaliteit zoals vaker bij platte tv’s maar niet echt een probleem wegens aangesloten aan HiFi installatie.
Voor mensen die op zoek zijn naar een tv met alles erop en eraan waarbij alles ook makkelijk te bedienen is, is dit zeker een aanrader.

Pluspunten

• Heel scherp beeld
  • Heel veel mogelijkheden en aansluitingen
  • Gebruiksvriendelijk

Michael 07-02-2017 Product paar weken in bezit

Mooie tv

Deze tv uit de box en wat meteen op viel was het licht gewicht . Makkelijk op te hangen alleen .
Ook het uiterlijk is zeer netjes . Mooie kleuren al heb ik mijn standaart kleuren wat aangepast dit verloop allemaal via een gemakkelijke bruikbare instelling. Het geluid is ok ik heb surroundgeluid dis zet dit altijd maar ook zonder dit is de tv zeker luid genoeg zeker als hij in een kast staat dat versterk wat meer .
Wat zeer vlot verliep is dat deze tv automatisch contact maakt met je internet adres zo kan je Google you tube enz.... afspelen op tv druk een knop in opnje afstandsbediening spreek erin en je tv zoekt alle info zeer leuk en werk goed .
Prijs kwaliteit is hij alles waard .

Pluspunten

• Mooie kleure
  • Licht van gewicht
  • Internet connectie
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• geluid hard/ verliest beetje kwaliteit

EmielN 03-01-2017 Product paar dagen in bezit

Zeer mooi scherm!

TV is vorige week binnen gekomen. Snelle en zeer makkelijke mogelijkheid voor installatie. Het menu loodst je vanzelf door de instellingen heen. Moet zeggen dat de zenders etc. verrassend snel geïnstalleerd waren!

Beeld is van zeer goede kwaliteit. Ik wist niet dat 4K zo mooi kon zijn, de bediening van de TV gaat met de afstandsbediening snel. De menu's reageren goed en ik ben blij met de afstandsbediening. Kortom, voor een ieder een goede aanrader om deze tv te kopen, mocht je nog twijfelen na het zien van het beeld, hij is echt kraakhelder! Het geluid van de TV is ook goed, ik ken andere TV's die altijd klinken als een blik maar deze absoluut niet.

Pluspunten

• Super helder beeld
  • Snel menu

Johan Sloos 31-12-2016 Product paar weken in bezit

Prachtig scherm en snelle menu's

Wij hadden al een wat oudere 40" LCD tv en wilde graag een iets groter scherm zonder dat het formaat van de kast al teveel groter zou worden. Kijkend naar de specificaties tov de prijs is de keus gevallen op deze Sony 49XD80. Onze woonkamer is 4 meter breed en persoonlijk vind ik 49" een mooie maat daarvoor. De Sony ziet er mooi uit met een dunne lijst en is licht dus makkelijk met 1 persoon te dragen. De installatie was, ook door het lage gewicht, super simpel. Tov van vorige scherm viel meteen de helderheid van het scherm op, zeker bij HD kanalen. De kleuren zijn prachtig, al heb ik ze wel wat bijgesteld omdat standaard naar mijn idee wat te rood maar dit gaat heel gemakkelijk. Het geluid is wat wennen. Het is zeker niet slecht maar je moet het steeds aanpassen tov van wat je bekijkt. Dit gaat op zich ook wel makkelijk en is duidelijk (cinema stand, sport etc) en zodra je dat doet klinkt het prima maar het is wat omslachtig om dat steeds te moeten doen. Een groot pluspunt is sowieso de afstandsbediening, die duidelijk is en lekker in de hand ligt, en de snelle menu's. Het gebruik van Netflix etc is allemaal snel en simpel. Conclusie is dat Ik de televisie een aanrader vind. Beeld, zeker HD, en gebruikersgemak is hoog en daar koop je een tv voor.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Bedieningsgemak
  • Snelle en duidelijke menu's

Minpunten

• Geluid instellen naar soort programma