Philips 55PUS6101 - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
8,80 cm dikte
55 inch

Beoordeling op basis van 7 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

David 07-02-2017 Product paar dagen in bezit

Een indrukwekkende TV voor zijn prijs

Verpakking:

Erg goed en stevig verpakt, te TV heeft in de verpakking geen speling. In de verpakking zal de TV dus niet snel beschadigd raken. Behalve de piepschuim die door de hele doos zit, is de TV ook voorzien van een beschermzak. Kortom, goed verpakt!

Uiterlijk en grootte:

Het is een prachtige TV om te zien, alleen de pootjes zijn minder mooi. Ik heb de TV dan ook aan de muur hangen, wat de TV nog groter doet lijken. De kwaliteit van het beeld is ook echt subliem te noemen. Het enige nadeel van de grootte is dan wel dat video's en films in een lagere resolutie dan HD (1080p) wel lelijk en pixelig worden.

Softwarematig:

Wat betreft de opstarttijd is dit geen supersnelle TV, maar het is niet zenuwslopend traag. Apps opstarten daarentegen gaat wel erg soepel en vloeiend. Het aanbod van apps is wel wat karig, maar het essentiële zit er bij.

Connectiviteit:

Er zijn voldoende aansluitingen aanwezig en deze zijn tactisch geplaatst. Ik heb benodigde aansluitingen goed kunnen benutten. Wel overweeg ik toch om een ethernetkabel aan te sluiten vanwege de toch ietswat brakke Wi-Fi. Deze is er 2 keer uitgevlogen terwijl alle andere apparaten verbinding hadden in mijn huis.
Een leuk extratje is een app die je kan downloaden op je smartphone (Android, geen idee of het op iOS ook kan). Makkelijke app waardoor de TV goed te bedienen is.

Accessoires:

De stoomkabel en boekjes zijn uiteraard niet zo bijzonder. De pootjes zijn zoals eerder genoemd in mijn optiek niet erg mooi. Voor de afstandbediening worden ook batterijen geleverd, wat ik kan waarderen. De afstandbediening voelt erg solide aan, absoluut niet goedkoop. Wel moet ik wennen aan de aparte "Netflix" knop, wat ik een beetje raar vind. Mijn vriendin is er echter dol op :)

Geluid:

Het geluid is niet heel erg goed, maar zeker ook niet slecht. Daar waar het beeld beter is dan wat de prijs doet vermoeden, staat het geluid wel naar de prijs.

Pluspunten

• Kwaliteit van het 4K scherm
  • Mooi groot scherm
  • Goed verpakt
  • Snel apps starten
  • Veel aansluitmogelijkheden

Sander 28-12-2016 Product paar dagen in bezit

Prachtig beeld, mooi design,

Super tv, erg mooi beeld voor relatief weinig geld. Apps werken prima.
Vergeet niet de tv gelijk te updaten zodat alles zonder problemen werkt.
Er zijn genoeg aansluitingen aanwezig dus heb de playstation en mijn hifi-set mooi aan kunnen sluiten.
Kortom een prima tv voor als je budget niet boven de €800,- reikt.
Echt een aanrader!

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Gebruikersgemak
  • Fijne, overzichtelijke aftandbediening

Dnijlant 01-08-2017

Prima tv wat betreft in deze prijsklasse

Wat betreft de prijsklasse van deze tv vind ik het zeer netjes.
Maar als smart tv zou ik hem niet aanbevelen.weinig bruikbare apps en geen normale appstore.
Wel een webbrowser app aanwezig alleen werkt deze helaas niet.
Gezien er al maanden meerdere klachten over zijn en philips hier niks aan doet en van zich laat horen ben ik bang dat er weinig zal veranderen
Oorspronkelijk gepost op philips.nl

paul 27-06-2017 Product paar dagen in bezit

mooi groot scherm

Ik wilde een groot scherm en dat lukte, de oude 45 inch lijkt net zo groot want de randen waren veel breder.
Beeld heel helder.
Het geluid zou volgens de reviews wat minder zijn maar daar ben ik het niet mee eens.

Pluspunten

• mooi helder beeld
  • geluid prima

Minpunten

• aansluiting digiitenne via allerlei hulpmiddelen

Rene 05-06-2017 Product paar dagen in bezit

SUPER HD TV !!

Vandaag deze TV opgehaald in Rotterdam. Erg gemakkelijk aan te sluiten en te programmeren. Prachtig beeld en goed geluid !! Zeker een aanrader !!

Pluspunten

• mooie vormgeving
  • prachtig beeld
  • prima geluid

Jaap Nijhoff 08-05-2017 Product paar dagen in bezit

Prima tv bij foka aangeschaft

Prima tv voor het beoogde doel, mooi beeld, ook blij met de netflix knop deze werkt goed en snel
De tv werkt ook goed met mijn onkyo receiver samen
Tv afgehaald bij foka rotterdam

Pluspunten

• prima beeld
  • start snel
  • netflix
  • niet duur

Minpunten

• niet ondrevonden

keesjan58 29-06-2016

dit product heeft een mooi design en veel mogelijkheden

veel instelmogelijkheden voor zowel beeld als geluid als ambilight bovendien een mooi product om te zien
Oorspronkelijk gepost op philips.nl