LG 55UH615V - Reviews

Beoordeling op basis van 10 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

M.Mulder 12-02-2017 Product paar weken in bezit

Mooi beeld

Zeer gunstig geprijsde 4k tv van LG
Beeld is perfect !
Aansluiten zeer eenvoudig en het menu van de afstandsbediening ook.
T.V ziet er door de mooie grijze rand ook mooi uit.

Pluspunten

• beeld
  • prijs
  • functies

SamuraiPizzaCat 12-01-2017 Product paar weken in bezit

Goede prijs, maar geen topkwaliteit

De enige reden waarom ik voor deze LG koos is de prijs. Ik heb er 649 euro voor betaald, en voor dat geld kreeg ik een 55-inch, 4K, HDR scherm, met HDMI 2.0 om eventueel de Playstation Pro aan te sluiten.

Toen ik de TV binnen kreeg dacht ik even; Wow die is groot! Maar dat went al snel. Waar ik minder over te spreken ben zijn de zwartwaarden. In een lichte woonkamer zie je dat de TV moeite heeft om donder beeld goed te tonen. Zet je de brightness en contrast op een hoge waarde, dan wordt de backlight bleeding erg zichtbaar. Backlight bleeding zijn een soort witte lichtvlekken op zwarte beelden. Dit stoort mij dus alleen als het licht is in de kamer.

Ik heb op internet wat calibratie settings opgezocht en deze waardes ingevoerd, dit zorgde ervoor dat het beeld iets beter werd.

De smart functionaliteiten zijn prima. Alle apps die nodig hebt zitten erop. Ik gebruik zelf Spotify, Netflix, Plex en Amazon Prima. Daarnaast heb ik ook NPO Gemist, RTL XL en KIJK geïnstalleerd zodat ik af en toe een gemiste uitzending kan kijken.

Wat voor mij ook een plus is, is de optische uitgang. Ik heb de TV via de optische uitgang op mijn versterker aangesloten. Dit zorgt ervoor dat wat ik ook kijk alles via mijn geluidsinstallatie loopt.

Kortom, zoek je een goedkoop en groot scherm, en ben je geen superkritische kijker, dan is dit een top TV. Hecht je iets meer waarde aan beeldkwaliteit, dan zou ik denk een paar 100 euro meer uitgeven.

Pluspunten

• Groot scherm
  • 4K, HDR, 55 inch
  • Optische uitgang
  • Playstation Pro ready

Minpunten

• Backlight bleeding

Manja 22-01-2017

Dank je. Is gelijktijdig gebruik van de optical audio en koptelefoonaansluiting mogelijk?

SamuraiPizzaCat 24-01-2017

Ja dat kan, is een aparte aansluiting.

jeanette 09-11-2016 Product paar dagen in bezit

Tv geen goed scherp beeld

Op zich een mooie tv , met films is het beeld best oké , maar met voetbalwedstrijd wordt het heel onscherp bij veraf.
Jammer maar wij sturen hem terug.

Michael 25-05-2017 Product paar dagen in bezit

Top TV

Vandaag hebben wij ons nieuwe tv gekocht bij Foka superstore in Rotterdam, de LG 55UH615V is een zeer goede tv in z'n klasse. Wij hebben aantal jaar gelden ook een 55" tv gekocht van LG en wij zijn absoluut tevreden over. standaard 2 jaar garantie maar bij Foka wordt het gratis verlengd tot 5jaar.

Pluspunten

• Prijs kwaliteit
  • UHD
  • Groot scherm

Minpunten

• Nog niet ontdekt

ernesto 24-02-2017 Product paar maanden in bezit

zeer mooi beeld, goede prijs kwaliteit verhouding

Werkt perfect met een gemakkelijke bediening zeker met de magic remote wat ik apart erbij heb gekocht, goede smart tv in zijn prijsklasse, zeer mooi beeld kleuren en waarneming, geluid is ok maar ook niet meer dan dat, 1 Minpuntje is dat de magic Remote erbij mocht zijn voor diegene wat zouden twijfelen zeg ik koop deze smart tv tis een aanrader in deze prijsklasse!

Pluspunten

• zeer mooi beeld
  • prijs kwaliteit verhouding
  • design

Minpunten

• Een halve minpunt magic remote had erbij gemogen

Gerard 02-02-2017 Product paar dagen in bezit

Fantastisch beeld super scherp

Ik ben tot nu toe meer dan tevreden met deze TV, prachtig beeld en zeer fijne menubediening ook zonder uitgebreide handleiding, op papier, zijn alle instellingen heel makkelijk te vinden.
Ook het design spreekt mij erg aan met een mooie grijse strip rondom aan de voorzijde van de TV, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Ik zou zeggen echt een aanrader zeker voor deze prijs ( € 679,00 bij Plattetv.nl ) die ik er voor betaald heb, maar ook voor de prijs waar hij nu voor aangeboden wordt, € 699,00 , is het nog steeds een top TV met UHD.

Pluspunten

• Scherp beeld
  • Makkelijke menubediening
  • Uiterlijk ( design )
  • De geluidskwaliteit is redelijk

Cor Hoek 28-12-2016 Product paar dagen in bezit

Mooi groot scherm voor een scherpe prijs

Na een snelle levering van FOKA binnen een mum van tijd geinstalleerd.
Ik gebruik hem in combinatie met ziggo horizon box. prachtig beeld.
Jammer dat er nog weinig in 4K word uitgezonden.
Zeer mooie TV en zeker in deze prijsklasse.

Pluspunten

• Groot scherm
  • 4K resolutie
  • ARC/HDMI
  • Lage prijs

Minpunten

• Maar 3 HDMI aansluitingen

Remy 24-12-2016 Product paar dagen in bezit

LG HDR 4K TV

Kwaliteit/prijs verhouding is perfect.
Deze Tv is voorbereid op de toekomst, 4K/HDR/WiFi ingebouwd, dit zijn de punten waarop gelet moet worden in deze tijd.
Het beeld is super, wit is wit zwart is zwart en de HdR maakt het helemaal af, je gelooft je ogen niet.
Hij werkt perfect/stabiel op internet bedraad en WiFi.
En voor nog geen €700 met al deze functies.

Pluspunten

• Super dun
  • Echte kleuren weergave
  • Werkt perfect met providers
  • Gebruiksvriendelijk(5min en je kijkt tv)

Rob 04-12-2016 Product paar dagen in bezit

Groot en mooi beeld

Vorige televisie was ook een LG(plasma)
Ruim 10 jaar mee gedaan!Nu weer gekozen voor een LG,nu dan een Led.
Mooi scherp beeld en makkelijk in te stellen,alles spreekt voor zich.
Mooi product voor een hele mooie prijs.

Ariekaas 30-11-2016 Product paar dagen in bezit

Mooie grote TV met helder scherm

Makkelijk te bedienen met beschikbare aps, snelle werking smart tv, goede service bij aankoop Foka. TV is makkelijk aan de muur te bevestigen, bouten worden niet meegeleverd, dus geeft risico op gebruik te lange bouten.

Pluspunten

• Helder scherm
  • Bedieningsgemak
  • Redelijk geluid voor een platte tv

Minpunten

• Zwart niet echt zwart