LG OLED55C6V

Beoordeling op basis van 14 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

9,6

Frederik 18-04-2017

Verbluffende 3D weergave...een top Oled tv

Ik heb toch voor deze Oled Tv gekozen bij Foka, omdat ik het verschil kon zien met een samsung ultra Hd tv omdat Foka ze naast elkaar had hangen, bij thuiskomst heb ik hem opgehangen aan de muur, en vanmorgen het 3D verkend, en daar was ik huiverig over omdat ik altijd een dubbel lijntje zag met 3D, maar deze Oled geeft een haarscherp beeld bij het bekijken van 3d weergave, het is een genot om daar naar te kijken met de kleinkinderen, erg leuk.
Verder is het een toestel dat zich makkelijk in laat stellen en met gebruik van mijn tv decoder van KPN, is het een genot om tv te kijken, heerlijk gewoon, het is precies het zelfde als dat je hem bekijkt in de winkel.... een top toestel, en bij fokt ook nog eens vriendelijk geholpen, en nog wat extra korting gekregen tijdens de paasdagen...helemaal top ..
Een tevreden bezitter...

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • 3D weergaven
  • snelheid van de processor.
  • Makkelijk te bedienen.

Minpunten

• kort snoer
  • aansluitingen aan de zijkant.

Egbert 25-11-2017

Een waar genot...prachtige kleuren en zwart is echt zwart.

k Heb jaren veel plezier gehad van één van de plasma schermen van Panasonic maar wou gewoon een groter model en kwam toen uit bij deze TV. Nu een paar maanden in huis en ik kan alleen maar zeggen dat dit toch wel echt een verbetering is; de kleuren zijn zo mooi en natuurlijk, het zwart is echt zwart en je kunt zelfs 2D beelden ervaren als 3D en ook dat is een hele ervaring. Het grote scherm is volledig gevuld met beelden en slechts een minimale rand is zichtbaar. De installatie duurde nog geen 5 minuten en je wordt gemakkelijk door een menu geloodst om alle instellingen optimaal af te stellen waarna het echt genieten wordt. Het heeft echter wel een tijdje geduurd voordat ik de meest optimale kleur en contrast instelling had gevonden.
Het design van deze TV is erg mooi, het curved scherm is niet sterk gebogen zoals bij sommige andere TV's en de rand is erg mooi afgewerkt evenzo is de achterkant erg mooi. Als de TV uit staat dan vallen de reflecties in het scherm wel op en dat kan als hinderlijk worden ervaren denk ik. Jammer dat de stekker en snoeren wel duidelijk zichtbaar zijn als de TV gewoon staand wordt opgesteld maar daar zijn handige oplossingen voor te vinden op het net.
De functies op de afstandsbediening zijn logisch en deze ligt gemakkelijk in de hand. Een klein kritiek puntje; zowel de volume en programma regelknoppen (+ en -) vind ik niet de meest prettige knoppen; het zappen leer je snel af want uiteindelijk prikken deze knoppen wel in je duim. Het Webos systeem is erg gemakkelijk te bedienen maar je moet wel even wennen aan de pointer bediening op het scherm. Het geluid ervaar ik bij geen enkele TV als voldoende maar ik vind dat ook helemaal niet belangrijk. Ik heb een mooie 9.1 Marantz surround versterker die automatisch met het aanzetten van de TV opstart en via een 4 tal Arrows luidsprekers een geweldig geluid toevoegt aan de prachtige beelden van de TV. Ik ben een tevreden mens....:-)

Pluspunten

• Diepe kleuren
  • Zwart is zwart
  • 3D is erg mooi
  • Handige bediening
  • Uitstraling

Minpunten

• Prikkende knoppen afstandsbediening
  • Zichtbare kabels achter de TV
  • Reflecties als de TV uitstaat

v Dongen 04-04-2017

Mooi beeld helder

Lekker groot en een prachtig beeld ,duidelijk ,scherp en goed geluid
Makkelijk te installeren
in een woord geweldig

GB 21-01-2017

Heel mooi beeld en ook geluid

Een uur voor dat de Tv bezorgt werd kwam er een melding we komen eraan 8
Na het instellen en bekijken is de indruk goed.Veel duiderdelijker dan mijn vorige TV.

Pluspunten

• Mooi geluid
  • Beeld

Carol 22-12-2016

Geweldig beheld kwaliteit

Een super TV. Haarscherp beeld , geweldig contrast tussen zwart en licht. Goed geluid en een mooi ontwerp.

Pluspunten

• Groot scherm
  • Helder kleuren
  • Scherp beeld

Koning 05-12-2016

Verrassend prettige TV

Na een 42" Philips uit 2009, richtte ik mij nu op een Philips 49" óf een curved 55" Samsung. De LG OLED had ik nog niet in gedachten. Op bezoek bij Foka vond ik de Samsung 7xxx en 9xxx-serie van 2016 al zoveel mooier dan de Philips, dat ik eigenlijk dacht niet mooier te kunnen vinden, voor een niet nóg hoger bedrag. Ik liet weten dat ik het belangrijk vind dat zwart ook echt als zwart wordt getoond. De verkoper liet mij weten dat ik dan de LG OLED in ieder geval had te overwegen. Vervolgens heb ik de LG in alle rust vergeleken met de Samsung UE55KS9000 en inderdaad: Het zwart is bij de LG ook echt zwart: Geen gedimde LED's; de LED's staan bij zweergave van zwart gewoon even 'uit'. Door naast het scherpe beeld ook een scherpe aanbieding ben ik overstag gegaan en, geen spijt!
Helderheid is voor ons meer dan voldoende, ook overdag. Het beeldscherm is flinterdun en uiteraard mooi afgewerkt. Het curved scherm is, ondanks meer dan 30cm meer diagonaal dan de vorige tv, voor ons beslist niet nadrukkelijk aanwezig.
De standaard beeldinstellingen heb ik nauwelijks aangepast. De LG's computer is snel: De tv wacht eerder op jóu. Qua apps was Netflix er al, zelf Spotify geïnstalleerd. Het geluid loopt bij ons via de AV-receiver. Voor de weergave van de apps was het éven zoeken naar de juiste ARC-instellingen, maar werkt nu feilloos. Netfilx en YouTube op 4K, ik had het nog nooit gezien, maar wat een beeld, zo scherp, maar ook rustig: Absoluut geen ghosting.
Kortom, een verrassend geslaagde aanschaf met hopelijk vele films en series te gaan.

Pluspunten

• Mooi scherm, ingetogen afwerking
  • Zwart is zwart
  • Groot dynamisch bereik; helder genoeg
  • Snelle computer
  • Overzichtelijk menu

Minpunten

• ARC was (voor mij) even zoeken

Heyvaert W 29-11-2016

Fantastische ervaring!

Na een aantal LED tv's te hebben gehad die me toch altijd tegenvielen op gebied van zwartwaarden en kijkhoek, had ik mijn oog laten vallen op de LG 55C6V OLED TV. Man, man, wat er verademing op gebied van beeldkwaliteit! Vooral blu-ray en 3D films afspelen is een lust voor het oog. Fantastische kleur- en detailweergave, zelfs in 3D! Het geluid valt goed mee al is een soundbar of homecinema wel aan te raden, de voetsteun mocht wel iets stabieler gemaakt geweest zijn. Al bij al een top tv met vele mogelijkheden, een echte aanrader voor een betaalbare prijs. Tot hiertoe ben ik dik tevreden over mijn aankoop. PlatteTv.nl, bedankt voor jullie snelle afhandeling!

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Disign
  • Zeer goede 3D weergave

Minpunten

• Voetsteun mocht stabieler

TeCo 29-10-2016

LG OLED55C6V

We hebben deze LG OLED55C6V nu ruim 1 maand in bezit en het is een plaatje, heb al prachtige 3D beelden gezien, alles gekoppeld via HMDI via de receiver (4K ultra sturing) met een goede kabel, zwart is zwart en een zeer goede kijkhoek, we zitten allebei ongeveer 25% gedraaid voor de tv en geen probleem met kijken, wat LG tegen inbranden heeft gedaan is ook erg slim van ze, op stand-by laten staan en het z.g. inbranden heeft geen kans meer, dat was vroeger toch een probleem met Oled tv.
Webbs 3.0 werkt uitstekend en ja het kan altijd beter maar het gaat prima zo.
De mogelijkheden zijn erg groot, dus is een maand in bezit niet erg lang, dus dat doen we dan wel als we hem 1 jaar hebben.

Pluspunten

• Geen inbranden meer
  • Mooi uiterlijk
  • Zwart is zwart
  • Passieve 3d
  • Gemakkelijke remoot

Minpunten

• Geen handleiding bijgeleverd

Bosrand 29-10-2016

Genieten

Prachtige tv. Meteen verkocht door de beeldkwaliteit. De smart tv OS 3 met cursor werkt verassend goed. Leuke aanvulling. Onze vorige tv was een plasma tv. Nooit echt overtuigd van LCD schermen in vergelijking met Plasma. Dit scherm overtuigd me wel (OLED?). Minpunt is het geluid!

Pluspunten

• beeldkwaliteit
  • mooi design
  • prijs/kwaliteit

Minpunten

• geluid

Sjirk 20-10-2016

Super beeld

We zijn ontzettend blij met onze nieuwe OLED tv. Het beeld is super scherp. Heel gemakkelijk te installeren. Prettig in gebruik met een gemakkelijke afstandsbediening.
Wij hebben de tv opgehangen; vonden de voet niet echt geweldig.
Geluidskwaliteit van tv zelf vinden wij matig.

Pluspunten

• Super scherp beeld
  • Makkelijk te installeren
  • Fijne afstandsbediening

Minpunten

• Voet niet zo mooi
  • Geluidskwaliteit

Mike Amsterdam 09-10-2016

Beste curved oled scherm op het moment

Hele complete 4k oled tv.
Prachtig afgewerkt.
Goede intuïtieve en gebruiksvriendelijke software.
1 van de betere schermen van het moment (2016)
Er is veel discussie over oled vs uhd lcd.
Lcd is beter in lichte , zonovergoten ruimtes maar lcd kan niet tippen aan de volle kleuren van oled
Een groot plus punt aan deze reeks van lg is ook de magic remote.
Samsung heeft keyboards en diverse oplossingen bedacht, maar al deze oplossingen kunnen niet tippen aan de magic remote van lg .

Pluspunten

• Software
  • Magic remote
  • Afwerking
  • Beeld kwaliteit

Minpunten

• Gevoelig voor weerkaatsing van zonlicht
  • Minder helderheid dan lcd

Sonja 10-06-2017

Scherp beeld.

Ik heb voor deze tv gekozen om het mooie scherpe beeld. De zwarte kleuren zijn echt pikzwart bij OLED, dit geeft een goed contrast. Plezierig tv kijken.

ReneB 17-05-2017

Super OLED

LG heeft met deze tv echt een topper in de markt gezet. Fantastisch beeld en een mooie vormgeving. Echt een aanrader!

Pluspunten

• Beeld
  • Vormgeving
  • Bedieningsgemak

DaveS 28-04-2017

Groot en super helder

Deze TV heeft gewoon een schitterende beeld. Ik heb nooit zo'n heldere beeld gezien. Daarnaast is de vormgeving ook heel mooi op het oog. Een zeer dunne rand eromheen dat eigenlijk niet opvalt.

Pluspunten

• 3x HDM (incl 1x arc)
  • 40 watt speakers
  • Bluetooth
  • Miramax