Panasonic VIERA TX-40DX730E

Beoordeling op basis van 9 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

rshamaker 28-10-2016

Panasonic 4K tv (VIERA TX-40DX730E)

Nadat mijn Philips Ambilight het spontaan begaf ben ik opzoek gegaan naar een nieuwe tv.
Hier zijn enkele dingen belangrijk;
1. Het beeld moet haarscherp zijn voor films en games;
2. Het design moet strak zijn;
3. De tv moet snel opstarten;
4. Kabels wil ik makkelijk weg werken.

Na onderzoek vielen opties zoals curved en 3d af. Beide hebben voor mij weinig toegevoegde waarde. Bij navraag bleek dat de mensen in mijn omgeving die wel deze opties hebben, zij het eigenlijk zonde van hun geld vonden. Bij het zien van het zwart en de kleuren van de Panasonic VIERA TX-40DX730E, in combinatie met een goede deal bij Wehkamp wist ik dat deze tv hoog scoorde op prijs/kwaliteit verhouding. Weliswaar is 4k nu nog niet echt gebruikt, over enkele jaren verwacht ik dat dit de standaard zal gaan zijn. Dan is het fijn als de tv hier al op is voorbereid.

Daarnaast is het design van de tv buitengewoon strak. Een dunne aluminium rand en een mooie gladde zwarte oppervlakte in combinatie met mooie, strakke voetjes. Hierdoor past deze tv naadloos in mijn interieur. Persoonlijk vind ik tv's met alleen zwarte randen er goedkoop uitzien.

Panasonic levert standaard een fijn klepje mee waardoor de kabels al snel bij elkaar gevoegd kunnen worden. Erg prettig!

Hoewel de Philips tv prima was, duurde het opstarten lang. De Panasonic start bijna al direct op waardoor je al snel kan Playstationen of tv kan kijken.

Het enige minpunt, maar dat is nu eenmaal het geval met een platte tv, is het geluid. Dit vind ik zelf niet goed genoeg. De Philips Ambilight was dikker, gecombineerd met tweeters en boxen. Aan dit geluid kan deze tv niet tippen waardoor je wel een soundbar of boxen moet aanschaffen.

Pluspunten

• UiIterlijk
  • Start snel op
  • Beeld
  • Kleuren
  • Prijs/kwaliteits verhouding

Adrie 25-10-2016

een mooie aanwinst

Ik ben erg tevreden over het merk Panasonic en zeker ook over de net aangeschafte tv. De kleuren zijn natuurlijk en helder. Het is een mooie tv qua vormgeving. De 4K kwaliteit is perfect. Het installeren spreekt vanzelf, alles wordt via het beeldscherm uitgelegd. Ook de afstandbediening werkt simpel.

Pluspunten

• helder beeld
  • makkelijk in het gebruik
  • heeft een mooi geluid

Minpunten

• tot nu toe nog niet

DickKlink 26-01-2017

super tv zeer heldere levensechte kleuren

nadat de hdmi poort van mijn ander tv stuk ging en deze niet meer te repareren was op zoek naar een nieuwe.

deze mocht maar 89,5 cm breed zijn aan gezien de tv in de kast van 90cm staat.
de Panasonic is de enige in de 40 inch welke daaraan voldeed .
daarna de reviews gelezen en deze waren zeer goed toen op zoek gegaan om de tv in het echt te zien in een winkel en daar vond ik de kleuren al verbluffend mooi.
dus besloten om de tv aan te kopen. het is een geweldige tv en super snel .
het installeren ging vanzelf en was binnen 10 minuten gebeurd.

de Netflix knop op de afstand bediening is super handig .
aangezien de tv in een kast staat hadden we al een soundbar dus van het geluid kan ik niet veel zeggen . de momenten die ik heb geluisterd via de tv vielen mij niet tegen.

ik hoop er nog jaren plezier van te hebben

Pluspunten

• zeer heldere kleuren
  • zeer mooi strak uiterlijk met een dun randje

Hijmen 20-01-2017

Panasonic vierra TX-40DX730E

In verband met een restyling van de woonkamer boven de gashaard een nis laten inbouwen. Hier moest een fraai LED TV exemplaar bij gezocht worden. Kwaliteit en een luxe uitstraling en een fraai beeld waren de uitgangspunten. In deze maat en met deze opties kwam de Panasonic ver boven alle andere modellen uit. De mooie kleuren, de fijne styling en de vele opties leiden onmiskenbaar tot de kwalificatie topproduct.
Een echte aanrader dus. Ook de uitbreiding naar 5 jaar service en als toetje de cashback korting waren fijn meegenomen.
Belangrijkste blijkt echter de diepe zwart tekening en de HMR functies.
Voor Panasonic nog wel een opmerking: De dubbele tuner is fijn, echter onbruikbaar in Nederland, aangezien er steeds meer mensen glasvezel hebben - wij dus ook!- en dus alles via HDMI afspelen. Van je provider krijg je een kastje en dus heb je niets aan deze dubbele tuner !
Jammer want nu kan je nog niet de reclame doorspoelen. Dat leek mij nu een erg fijne optie. Dus als Panasonic werk aan de winkel qua functionaliteit ! Zorg dat je ook via HDMI deze dubbele functies kan laten werken!

role 09-02-2017

Prachtig beeld

Het is een prachtig mooi beeld. De bediening dankzij de dealer EP Budel erg simpel Wij zijn erg
tevreden met dit toestel. Een zeer goede prijs/prestatie verhouding.

Pluspunten

• beeld
  • geluid
  • ontwerp

Minpunten

• even wennen aan inschakelen
  • ontbreken van scart aansluiting

Chris 24-01-2017

Zeer scherp beeld en zwart is ook zwart

Omdat onze oude samsung van 23 inch aan vervanging toe was zijn we op zoek gegaan naar een goede tv. Ik ben iemand die voor dergelijke aankopen naar een speciaalzaak ga waar ze verstand hebben van de producten die ze verkopen en eerlijke voorlichting geven. Na diverse tv,s vergeleken te hebben gekozen voor de Panasonic TX-40DX730E. Deze sprong eruit door zijn zeer mooie scherpe en heldere beeld en met name de zwartkleuren zijn ook zwart. Het is een genot om naar deze tv te kijken met name programma's als Plant Earth die nog mooier zijn op deze tv. We hebben de tv aangesloten op de versterker zodat het geluid beter is en we een bioscoop effect hebben gerealiseerd.
Ben je toe aan een nieuwe tv neem dan deze je krijgt er geen spijt van. Ook het design is zeer mooi zodat de tv ook mooi is als deze uit staat.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Helderheid
  • Zwarttinten

Minpunten

• Nog niet ontdekt

Benno 12-01-2017

Goede aankoop

Deze televisie heeft een uitstekend beeld. Is bovendien zeer gebruiksvriendelijk.Ook aan de vormgeving is gedacht

Pluspunten

• Mooie vormgeving
  • Geluid acceptabel

Dhr Grijssen 22-12-2016

Super tv

Ik ben afgegaan op mijn leverancier, Zeebra Dronten. Zij leveren goede satelliet en service. En nu een fantastische tv.

hj grijsen swifterbant 16-11-2016

mooi beeldscherm en geluid en prima leverancier

apparaat is goed geplaatst door Zeebra dronten de ingebouwde schotel ontvanger bevalt uitstekend de 40 inch uitvoering heeft helder beeld en geluidskwaliteit voor ons, inmiddels wat oudere mensen