Samsung UE55KU6000 - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
6,32 cm dikte
55,0 inch

Beoordeling op basis van 3 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Marco 16-01-2017

Mooi vormgegeven Samsung 4K

Dit was de meest betaalbare UHD (4K) tv binnen het segment van Samsung. Hiervoor 8 jaren naar volle tevredenheid ook een Samsung 6 serie gehad en na heel veel research een demo model bij Plasma-discounters gevonden. Het scherm is zelfs iets kleiner dan de oude 52" terwijl dit beelddiagonaal 55" is. De Samsung heeft een mooie kleine rand rondom. Voldoende aansluitingen (HDMI en USB). Het beeld is scherp, maar doordat er weinig in 4K wordt uitgezonden kan je dit nog onvoldoende benutten. Geluid van de speakers is redelijk te noemen zeker voor een platte tv, maar aansluiten op een audio set zorgt voor beter geluid. Tijdens het kijken van snel bewegende (bv voetbal) beelden weinig last van slechte weergave. Sportmodus zorgt voor aanpassing beeldweergave en geluid. Verschil op het gebied van beeld zorgt voor een aanpassing in het contrast en maakt het kijken net iets prettiger. Niet veel gemerkt van hdr in beeldweergave. De Samsung nu een paar dagen in het bezit, maar is zeker een aanrader op basis van prijs -kwaliteit

Pluspunten

• Scherp beeld
  • Voldoende aansluitingen (achterkant)
  • Strakke smalle rand rondom
  • Smart tv

Minpunten

• geen 3D

JimZ 29-01-2017

Perfect beeld, zeer goede prijs

N.a.v. van de BTW aktie bij de grote rode mediareus werd deze wel heel aantrekkelijk...

Dit is de instapper op gebied van 4K en kostte nu 660 euro voor 55". In vergelijking met de vorige Samsung full HD (ook van de 6000 serie) is het beeld toch weer een stuk verbeterd. Sowieso bij films in 4K resolutie, maar ook normale HD uitzendingen zien er weer beter uit dankzij de upscaling. Persoonlijk vind ik het onnodig om 2000,- meer uit te geven aan een topmodel omdat ook deze techniek over 4 jaar weer achterhaald is.

Aansluiten en instellen stelt niks voor, binnen 10 minuten is dat klaar. In vergelijking met mijn Full HD zijn de belangrijkste verschillen:
- Beeldkwaliteit, plaatje is gewoon superstak
- Smart Tizen bediening, dit is toch echt wel een stuk sneller geworden, en intiutief te bedienen. Zeker een vooruitgang.
- Opstarten gaat supersnel
- Geluid loopt via mijn home cinema, maar ik vind het standaard geluid meer dan redelijk. Je zult wat missen bij films en games, maar voor gewoon tv kijken voldoet het prima.

Het enige wat ik niet begrijp is de sports stand. Als je die indrukt tijdens en wedstrijd, zijn de kleuren niet om aan te zien. Veel te overdreven en ik kan me niet voorstellen dat iemand daar naar kijkt. Wellicht is dat bij te stellen, maar het is totaal overbodig. Het beeld is perfect dus daar is geen extra setting voor nodig. Deze is 50Hz terwijl de duurdere modellen 100Hz hebben, maar ik heb geen probleem kunnen ontdekken met ghosting, beeld is onder alle omstandigheden subliem

Wil je voor en redelijk bedrag een zeer goede 4K tv, dan hoef je niet verder te zoeken.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Tizen besturing

Minpunten

• Sports stand??

Piet 22-04-2017

prima televisie geweldig beeld

prima beeld heb toch nog wat minpuntjes,handleiding is wel heel weinig,TV schakelt zichzelf na een paar uurtjes uit kan de reden niet vinden,de ene na 2 uur de andere keer 3 uur wel vervelend wie weet war de reden is,omdat de hand leiding totaal geen informatie geeft,geprobeerd met samsung in contact te komen lukt ook niet.

Pluspunten

• fantastisch beeld
  • geluid ook prima

Minpunten

• onvoldoende handleiding
  • schakeld zichzelf uit