Samsung UE55KU6400 - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
5,52 cm dikte
55 inch.

Beoordeling op basis van 20 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Shnvg_91 18-07-2016 Product paar dagen in bezit

Samsung UE55KU6400

Het gaat om een tv met 4k en een HDR pro er op. Dit maakt tv kijken nog scherper en het geluid nog mooier! Dar viel me op toen ik een voetbalwedstrijd keek en de gezichten zo scheep waren en het gras gewoon echt goed te zien is.Bovendien is de tv zo plat dat je het mooi op de muur kan plaatsen, alsof het net een schilderij is!! Het spelen van Games is nog leuker geworden, omdat het net echt is , alsof je er echt in zit en alles is zo scherp( de contrasten kloppen gewoon!). Bovendien heb je ook een extra afstandsbediening die de bediening in het menu wel erg makkelijk maakt! Het gebruik van Internet op je tv is ook super snel, en werkt heel makkelijk, het is gewoon een tv met alles in 1 , je hoeft als je op tv zit niet meer je laptop of iets anders met Internet te pakken , want met je tv gaat het zo makkelijk ook. Als laatste wat ik heel fijn ervaar is het scherm zelf, je hebt randen erop zitten die zo smal zijn dat het gewoon een geheel scherm is, ik vond persoonlijk zo'n brede rand niet mooi. Kortom ik ben erg blij met me aankoop.

Ad 03-11-2016

Wat ik me afvraag is, waar zitten de grote verschillen tussen deze Samsung en de Samsung UE55KS7000!? Ik kan weinig verschillen opmerken als ik ze vergelijk, misschien een aansluiting meer en een dubbel muziek vermogen, maar dan weer een digitale tuner minder.... Maar er zit wel een groot prijsverschil tussen deze 2 toestellen!

NB. Jammer dat de afstandsbediening niet afgebeeld zijn.

YM 26-12-2016 Product paar weken in bezit

Een knaller van een TV die mooi zal staan in elke woonkamer

Deze tv is een betaalbare 4K televisie zonder speciale snufjes die je toch niet meteen zal gebruiken (zoals een curved scherm of 3D). Een 65 inch of groter is toch meteen een heel pak duurder. 55" is vanuit dat opzicht nog net betaalbaar.

Het uiterlijk uit een soort van brushed metaal (in plastiek uiteraard, het blijft een Samsung) zal in geen enkel interieur misstaan. De voet voelt iets plastiekerig aan, maar dat is geen probleem gezien je dit formaat TV toch niet elke dag zal verplaatsen, of hem toch meteen aan de muur zal hangen. Op de steun, met een klein beetje ruimte tussen het meubel en de muur, vond ik hem wel vrij ver van de muur staan. Je kan de pootjes immers niet achter het meubel zetten zoals je met een 'volle' voet zou kunnen.

De afstandsbedieningen (één 'traditionele' en één Smart) zijn handig en liggen goed in de hand, al is het spijtig dat het er twee zijn. Hier had Samsung toch net dat beetje meer moeite in kunnen steken. De smart afstandsbediening heeft overigens geen voice control, wat ik persoonlijk niet erg vind. Weer zo een leuke gimmick die je nooit gebruikt.

De TV installeren was makkelijk en snel gedaan. De aansluitingen zitten allemaal plat tegen de TV waardoor deze strak tegen de muur kan. De TV heeft ook twee USB poorten waarvan één kan gebruikt worden voor opname op een harde schijf. De andere gebruik ik om een Chromecast van stroom te voorzien. Weer een kabel minder. Handig! En nog een leuk weetje: je kan er een bluetooth koptelefoon aan hangen. Nog minder kabels! De wireless internetverbinding werkt overigens ook zoals verwacht.

De mogelijkheden zijn enorm uitgebreid op deze tv. Plex, Netflix, ... alles werkt out-of-the-box. De muziek speler van mijn android telefoon vroeg ook meteen of hij de muziek op de tv mocht afspelen, wat ook handig was. Ik gebruik de Chromecast eigenlijk enkel nog maar voor Spotify.
De TV werkt ook enorm soepel en snel. De horizontale balk geeft je meteen toegang to alle externe ingangen en smart apps. Je kan bovendien de volgorde configureren waardoor je je meest gebruikte apps binnen 2-3 kliks beschikbaar hebt.

Toen ik voor het eerst naar het beeld kreeg ik een beetje een vreemde indruk ervan. Dit kwam doordat deze TV ZOOOOO-veel beter is dan mijn vorige LCD TV (nochtans maar 5 jaar oud). Beelden zijn soepel en duidelijk. Ook een voetbalmatch is een verademing om te bekijken. Ik zit op een drietal meter van het beeld en dan is het scherm groot, maar niet te groot. Het is aangenaam om naar te kijken en rustgevender dan de 40" die ik hiervoor had. Je moet geen enkele moeite doen om het beeld te kunnen volgen of de ondertitels te lezen. Ook de kijkhoeken zijn relatief goed. Er is wel een lichte verkleuring, maar het is nog goed doenbaar. Met een curved scherm zou dit veel erger zijn.
Ik heb een Sony 5.1 surround set die heerlijk geluid geeft voor tijdens een film, maar om gewoon stereo geluid tijdens het kijken van TV is de klank heel goed. Ik was hier echt van verrast dat er zo een goede klank uit zo een smalle TV kan komen.

Conclusie:
Een prachtige TV voor zijn prijs. Het enige minpunt zijn eigenlijk de afstandsbedieningen die wel wat handiger zouden kunnen zijn. Maar dat lost een Logitech Harmony hier op :)

• Beeldkwaliteit

Minpunten

• Afstandsbedieningen

pepi 22-12-2016 Product paar weken in bezit

Perfect groot helder beeld

Mooi groot scherm, waarbij de wereld dichterbij komt!
multifunctioneel bij gebruik van Spotify, netflix en internet en vele aansluitingen.

Pluspunten

• Mooi groot helder beeld
  • multifunctioneel

Minpunten

• mis koptelefoonaansluiting

YouriL 22-12-2016 Product paar weken in bezit

Een tijdloos schilderij

Een prachtige televisie. Fantastische kleuren, hij reageert zeer snel. Het menu is intuïtief goed.
Ik heb een Bluetooth toetsenbord met mousepad aangesloten en kan daarmee internetten op de televisie. De standaard apps kun je gelukkig verwijderen, waardoor je het naar eigen wens kunt instellen.

Inclusief stijlvolle chromen voet. Ik heb 'm echter aan de muur gehangen, dus gebruik de voet niet.

Het is wel jammer dat de tv bij het opstarten het source menu opent. Ik wil dat hij opstart zoals hij is afgesloten, bijvoorbeeld HDMI 2.

Pluspunten

• Prachtig toestel
  • Handige afstandsbediening

Minpunten

• Geen schroeven meegeleverd om 'm op te hangen
  • Als je 'm aanzet moet je een source kiezen
  • 2 USB ports is weinig
  • 3 HDMI ports is weinig

Frans 21-01-2017 Product paar weken in bezit

Topkwaliteit platte tv

Perfect beeld met enorme detaillering. 4K is een prachtige ervaring, via ingebouwde YouTube, maar ook koppeling met Spotify is ideaal. Gebruiksvriendelijk, alleen jammer dat de gebruiksaanwijzing alleen digitaal in de tv zit. Geluid is, zeker voor zo'n plat model, prima. Met ci+ gemakkelijk op ziggo (of caiway) e.d. aan te sluiten. Opname en timeshift eenvoudig door USB-hard-disk (niet meegeleverd). Opnames andere zender dan waarnaar je kijkt is niet mogelijk. Daarvoor externe recorder gebruiken. Het apparaat start binnen 2 sec op, dus niet meer wachten op verificatie etc.

Pluspunten

• Beeld superscherp
  • Vormgeving (incl poot)
  • Snelheid
  • Gebruiksgemak

LL 29-12-2016 Product paar weken in bezit

Zeer goede prijs/kwaliteit verhouding!

De televisie heeft een zeer hoog gebruiksgemak, en heeft een erg mooi beeld. De televisie voldoet ruim aan de verwachtingen zoals deze omschreven zijn.

Prima TV 22-05-2017 Product paar weken in bezit

mooi groot scherm voor een goede prijs

heb deze TV nu een paar weken in bezit, prima TV goed geluid en een mooi helder beeld
wat mij wel opvalt is dat ik erg last heb van vertragingen bij bijv tenniswedstrijden of voetbal wedstrijden. dit had ik met mijn full HD niet. is hier wat aan te doen?

Pluspunten

• groot beeld
  • prijs
  • geluid
  • mooi vorm

Minpunten

• vertragingen in beeld
  • 1 HDMI die UHD ondersteunt

marco 25-04-2017 Product paar dagen in bezit

Geweldig beeld

Goed beeld en geluid is beter dan verwacht. Het is niet nodig om hem aan te sluiten op de harman Kardon. Het lukt niet om het bluetooth-toetsenbord aan te sluiten
Goede service van Foka; hebben de grote zware tv naar mijn auto getild

Pluspunten

• Beeld
  • Goed geluid

Minpunten

• bluetooth toetsenbord werkt niet

V-D 10-04-2017 Product paar weken in bezit

Strak design en mooi geluid/beeld

De televisie heeft een strak design en heeft een zeer gebruiksvriendelijke interface. Ik gebruik de TV in combinatie met een soundbar (eigenlijk niet nodig omdat het geluid al scherp/zuiver is).
SMART functie vind ik goed omdat het zeer snel werkt (opstarten youtube, plex, netflix)

Beeld kwaliteit is heel mooi, enkele HQ trailers bekeken en ben uiterst tevreden!

Pluspunten

• kwaliteit geluid
  • Snelheid opstarten van applicaties

Ab 07-04-2017 Product paar dagen in bezit

Goede prijs/kwaliteitsverhouding

Mooie tv. voldoet aan de verwachting. Mis alleen een muis voor internet. Prijs kwaliteit prima. Goede service bij Foka Rotterdam. Scherm was kapot bij levering. Na dat de verwarring was opgelost nieuwe tv gekregen. Keurig

Pluspunten

• mooi helder scherm

Minpunten

• geen muis

Amaiak 19-03-2017 Product paar dagen in bezit

Goed, scherp scherm, goede service bij Foka

Prijs-kwaliteitverhouding is perfect. Groot scherm, i.c.m. ziggo erg scherp beeld. Gekocht bij Foka Rotterdam, erg goede service. Alles er op en er aan.

Pluspunten

• Groot scherm
  • Scherp

ddkorte 08-03-2017 Product paar dagen in bezit

Super mooie 4k Smart TV

Na vele reviews te hebben gelezen heb ik deze TV gekocht bij online bij Foka.nl. 's avonds ben ik gebeld of ze de TV de volgende dag mochten bezorgen. Prima service. Mooie 4k Smart Tv voor een prima prijs.

Mehdi 10-01-2017 Product paar weken in bezit

Mooie TV met een goede beeldkwaliteit

Voor een mooi prijs heb je een uitstekende beeldkwaliteit. Het dunne scherm maakt de uitstraling van de TV nog eleganter. Geluid is ook van prima kwaliteit. Al met al veel kijkplezier.

• Omvang
  • Beeld

Minpunten

• Geen draaibare poot

Peer 31-12-2016 Product paar dagen in bezit

Mooie televisie

Betaalbare mooie slanke tv met smalle randen, geluid is oke. Scherpe kleuren met mooi beeld.
Installatie ging snel en makkelijk. Tv start ook snel op.
Alleen met wel een grote voet, staat zodoende wel ver van de muur en de voet is niet draaibaar.

Pluspunten

• prijs
  • beeld
  • installatie
  • smalle randen

Minpunten

• grote niet draaibare voet

Lazz 30-12-2016 Product paar dagen in bezit

geweldig

Top TV, top prijs, prima sound, super scherp en vloeiend beeld, geweldig! Eindelijk een betaalbare UHD TV met Bluetooth.
UHD is “de” TV revolution van de 21e eeuw, wachten met spanning op de Ziggo UHD mediabox.

Pluspunten

• beeld
  • sound
  • bluetooth

Ediz 23-12-2016 Product paar weken in bezit

Goedkoop en prima TV

Very easy installation and all menu`s easy controlled. If you watch to football match only 50 hz is not good. But price - user index is very good. Thank you for Samsung...

Asifu 23-12-2016 Product paar weken in bezit

Top beeld!

Erg blij met de aankoop. Beeld is top, heel scherp en je kunt hem ook warm instellen.
Installatie was zeer simpel. En genoeg HDMI ingangen voor degenen die meerdere apparaten hebben.

Pluspunten

• Echt scherp beeld
  • Makkelijke installatie
  • Scherm groot en rand dun. Mooi effect
  • Bediening is erg snel. Scheelt veel.

Minpunten

• Weinig aanbod Apps
  • Kan niet op netwerk scrollen op zoek naar film.

Berry 22-12-2016 Product paar weken in bezit

Mooi en scherp beeld.

Hele fijne tv. Mooie kleuren, zeer scherp beeld. Handig menu. Ook de extra afstandbediening werkt erg prettig. Heb zeker geen spijt van onze aankoop.

Pluspunten

• Snelle start
  • Scherp beeld
  • Handig menu

Peter Hendriks 22-12-2016 Product paar weken in bezit

Super tv!

Mooie tv, lekker groot maar ook weer niet te groot, mooi design, past perfect in mijn huiskamer.
Zeer gebruiksvriendelijk!

• Scherpte beeld
  • Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Wil er nu ook 1 voor de slaapkamer

tkof 22-12-2016 Product paar weken in bezit

Top Kwaliteit voor een goede prijs !

Ik ben heel tevreden over deze aankoop. Zeer mooi beeld, en voor het betaalde prijs onklopbaar. Ik raad deze zeker aan, voor de mensen die willen kennis maken met 4k. Wel niet een idéaal scherm voor de gamers (50hz). Maar Deze is Prima voor tv te kijken en netflix etc....

Pluspunten

• Materiaal keuze
  • Grote
  • Beeldkwaliteit