LG OLED55E6V - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
5,67 cm dikte
55,0 inch

Beoordeling op basis van 24 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

9,1

RT69 07-12-2016

Spijt spijt spijt

Ik had deze tv in juni aangeschaft. Was er zeer content mee. Mooie kleuren, beelden spatten van het scherm, mooi plat design. Maar na een paar maanden begon me toch iets te irriteren. bewegende beelden blijven soms hangen. Als iets redelijk snel van rechts naar links beweegt blijven beelden soms achter. Mijn vriendin viel het niet op. Dus ik dacht, ligt het dan aan mij? Toen heb ik, wanneer het me weer opviel, opnames gemaakt in slow motion. En wat bleek? Beelden bleven idd achter bij iets sneller bewegen. Dus ik contact gezocht met de winkel. De winkel adviseerde mij om met LG contact op te nemen. Dat gedaan. Mail gestuurd met de opgenomen filmpjes. Monteur langs geweest, maar deed niets dan een foto maken van het fabrieksmenu. Daarna een mail terug van LG dat er niets defect is. Vond dit raar, want dacht: zien zij die beelden dan niet? Dus toen weer met de winkel contact opgenomen. Met tv naar de winkel gegaan. Beelden weer bekeken, en fouten traden ook daar op. Toen op een andere E6 dezelfde beelden bekeken en ook daar dezelfde fouten. Toen op de B6 uitgeprobeerd en daar waren de beelden perfect! Geen last van achterblijvende beelden. Ik wil opmerken dat we alle tv's met dezelfde instellingen hebben getest (anders is het geen appels met apples vergelijken). Toen omgeruild naar de B6. Ik voelde me bekocht, want als ik geweten had dat de E6 deze fouten zou (gaan) vertonen had ik deze tv natuurlijk niet gekocht en was ik wel meteen voor de B6 gegaan. Dus weer contact gezocht met LG en gevraagd om compensatie. Antwoord: uw tv is niet defect, we doen er niets aan. U moet contact opnemen met de winkel. Pffffff, kastje naar de muur verhaal dus.
Ik vind het gewoon slecht dat LG zo'n tv in de markt zet, en ze trekken zich er niets van aan. Ze laten de goed betalende consument in z'n hemd staan.
Ik ga dus nu weer contact opnemen met de winkel.

Pluspunten

• kleuren
  • geen verschil als je in een hoek kijkt

Minpunten

• bewegend beelden worden niet goed weergegeven

RT69 08-12-2016

Verder heb ik een vraag aan andere bezitters van de 55E6 (of 65E6) en die ook Netflix hebben.
Ik heb nu 2 tv's gezien met dezelfde beeldfouten.
Ik wil dan ook huidige bezitters vragen of zij ook last hebben van de in mijn review genoemde issues.
We hadden verschillende beeldfragmenten bekeken in de winkel. Maar ik zou willen vragen om 1 ding te checken: Netflix - The Fall (serie) - Seizoen 1, Aflevering 3 - frame 0:30:30: Daar komt een grijze auto van rechts naar links voorbij rijden. Let dan op de portiershendel van de voorportier. Gaat deze soepel of is deze wazig en vertoont deze haperingen? (er zijn nog meer voorbeelden te noemen, maar zou fijn zijn als dit iemand iig zou uit kunnen testen.
Alvast bedankt voor jullie antwoord(en).

Dave 14-12-2016

Hallo RT69,

Ikzelf heb (nog) zo geen tv, maar ik vroeg me af of je de instellingen hebt geprobeerd die in één van de reviews hieronder zijn beschreven door gebruiker "switch" in de review van panda99 ?

Want het lijkt mij toch wel zeer storend en ik zou toch meer klachten verwachten als het echt niet op te lossen zou zijn ?

Marco 19-12-2016

Hallo RT69,

Ik heb de bewuste scene gekeken op mijn 55E6 op Netflix en zie dat wazige, maar is dit niet de weerkaatsing van een gebouw o.i.d.? Ik vind namelijk wel dat het geheel soepel verloopt. Heb je eventueel nog meer voorbeelden, zodat kan ik het ook nakijken.

RT69 20-12-2016

Hallo Marco,
Bedankt dat je hebt willen kijken.
Nee, het is niet de weerkaatsing. Ik heb zelf het verschil mogen ervaren door in de winkel het op een andere E6 te bekijken (die dezelfde fout vertoonde) en de B6 (die dit issue niet had, gewoon netjes strak).
Ik heb nog wel een voorbeeld. Maar denk dat je de specifieke de beelden zou moeten zien. Maar kan hier helaas geen video plaatsen.
Voorbeeld: Netflix: The Siege of Jadotville - 0:38:22. Op het moment dat die man een stenen bunker in gaat - zijn hoofd door het kozijn, je ziet dan ook daar beeldfouten (hoofd). Ik heb het op een opname staan. En nu kijk ik het met de B6 en loopt gewoon vloeiend.
Andere voorbeelden heb ik intussen weggedaan. De vertegenwoordiger van LG is bij de winkel geweest waar ik de tv gekocht had. Hij beaamde dat de beeldprocessor wellicht te licht is voor de E6 (omdat deze meer moet verwerken, dan de B6 (de B6 heeft dezelfde processor)). Ik heb een tegemoetkoming mogen ontvangen via deze vertegenwoordiger. Issue is voor mij opgelost en kijk nu op de B6 (iets minder spattend van het scherm, maar wel tevreden door geen beeldfouten meer en betere beeldverwerking).
Ben toch nog wel benieuwd naar je ervaring van het genoemde beeldfragment.

Ad 07-02-2017

@ RT69 20-12-2016, je zou een filmpje op youtube kunnen zetten, en hier de link kunnen plaatsen ;). Jammer dat zo'n duur toestel niet (helemaal) goed is!

RT69 08-02-2017

Hallo Ad, dat is inderdaad een goede tip!
Hierbij de link: https://youtu.be/7akP9rfrPVo

fares 19-02-2017

er is een manier voor, namelijk stekker de stopcontakt halen aan/uit knop op de tv 15 sec.ingedrukt houden tot je zachtjes 3x klik hoort,stekker erin doen tv aanzetten en bij beeldopties beeld verschuiven op uit zetten, dan kan je trumotion ook uit zetten. probleem opgelost ieder geval bij mij wel.

RT69 20-02-2017

Tja, die tip had ik eerder moeten hebben :-) Dan had ik dat nog uit kunnen proberen.
Toch vreemd dat je zo iets moet uitvoeren, voor een tv in deze prijsklasse(?) Je mag toch gewoon verwachten dat ie werkt zoals ie behoort te werken?
Daarnaast ook vreemd dat LG hier niet zelf mee komt nadat ik diverse malen met hen contact heb gehad.

Patrick van Buuren 28-06-2016
  • Product kwartaal in bezit

Wat een waanzinnig beeld!

Heb dit apparaat nu zo'n 3 maanden in bezit en wat een waanzinnig apparaat is dit. Zwart is echt zwart en de afstandsbediening moest ik even aan wennen maar daarna top. Of ik nu film of sport kijk het beeld is geweldig. Met 1 druk op de knop bij Netflix! Geen moment spijt van deze Oled.

switch 07-07-2016

Beste Patrick,
Ik heb 2 vragen, is de lichtopbrengst genoeg, voor in een lichte huiskamer, bij mij op het zuiden?
en hoe is het met de bewegingsscherpte?
alvast bedankt, voor eventuele reactie

Patrick van Buuren 13-07-2016

Ik heb ook een zeer lichte woonkamer en de lichtopbrengst is echt goed. Wat bedoel je met bewegingsscherpte? Het volgen van een voetbal? Serieus, ik ben zeer tevreden over het totale beeld. Veel NBA gekeken en kwam waanzinnig over. Hoop dat je hier iets aan hebt.

switch 15-07-2016

Beste Patrick,
Bedankt voor de reactie.
Ik bedoel inderdaad, de bewegingsscherpte bij voetbal.
Bij slechte bewegingsscherpte, zie de bal wel 3 of 4 keer, bij snelle bewegingen.
Alvast bedankt voor eventuele reactie

Chris 10-01-2017

TV met weergaloos beeld en goed geluid

OLED, een begrip waar je eigenlijk niet om heen kunt als je op zoek bent naar een nieuwe televisie. Natuurlijk is het zo dat je nog altijd een stevig bedrag betaalt (hoewel de prijzen inmiddels al een tijd een behoorlijke daling laten zien), maar voor een product waar alles draait om visueel genot, mag je jezelf financieel best wel even pijn doen. Zegt de man met alimentatie.
Ik had het geluk in de markt te zijn voor een nieuwe tv in de periode dat LG kassakorting van 1000 Euro bood. Dan wordt zeg maar 4.000 Euro in een keer 3000 Euro. En dan ook nog een direct bij afrekenen dus niet via een omslachtige en soms tricky cashbag-actie zoals bij sommige concurrenten. Bovendien werd de prijs door PlatteTV.nl nog verder aangescherpt, waarmee ik het thuisfront ook over de streep kreeg. Althans, dat is het gevoel dat ik eraan overhield.
Terug naar de tv. Bij aflevering stond ik te popelen om het toestel uit te pakken. Eerst moest ik nog de in alle haast gekochte nieuwe tv-kast afmonteren, aangezien de vorige kast tot maximaal 50-inch formaten kon herbergen. Meteen na het avondeten gingen we aan de slag. Eerst op de doos de instructie-tekeningen bekeken hoe je het toestel moest uitpakken en daarna aan de slag. De doos bleek geen bodem te hebben (met een goede reden) en nadat wij de twee 'spanbanden' hadden losgeknipt, tilden wij de doos over de tv heen. Die zat handig en goed beschermd ingepakt in een aantal delen van schuimrubber. Daarna volgden wij de duidelijke instructies en monteerden we met twee schroeven de voet onder het toestel. Als ik zeg 'we' dan bedoel ik vooral mijn vriendin die bovengemiddeld logisch denken liet zien, waar ik door emotie en spanning bevangen dat even niet zo goed voor elkaar wist te krijgen. Ere wie ere toekomt. Samen kantelden wij het toestel om het op zijn nieuwe plek te zetten. Best spannend even, want wat is het scherm dun en wat lijkt het dan kwetsbaar. Maar zodra het toestel stond, voelde het meteen stevig en robuust aan, ondanks het prachtige dunne scherm. En nu we het er toch over hebben: de Koreanen hebben scandinavisch bloed, zo lijkt het. Strak design van LG, inderdaad de Red Dot waard.
De installatie verliep uiterst soepel. Ik had wel al eens een review gelezen waarin gezegd werd dat het beter kon, maar daar ben ik het niet mee eens. Prima en overzichtelijk, zo wil ik het betitelen.
Bij het in gebruik nemen van de tv was ik opnieuw gespannen. Zou het beeld bij mij thuis ook echt zo mooi zijn? De horizonbox van Ziggo bleek het echter uitstekend te doen. Ook de bestaande bekabeling voldeed nog prima. Wauw, wat een beeld! Met open mond keken wij met z'n allen naar de tv. Zelfs mijn vriendin voor wie dit 'allemaal niet nodig was', bleek onder de indruk. Haarscherp beeld, diepe kleuren en - het moet gezegd - ook al een behoorlijk geluid dankzij de soundbar.
Inmiddels staat de tv hier anderhalve week. We zijn flink wat films verder en ook de nodige 'reguliere' tv-uitzendingen bovendien. Zonder nog meer superlatieven uit de tv-kast te halen, kan ik niet anders zeggen dat dit het allerbeste beeld is dat ik ooit heb gezien. HD-televisiebeelden worden prachtig scherp weergegeven dankzij de upscaler van de tv. Zelfs Netflix op wifi (ja sorry, de internetkabel komt echt snel) laat fantastische beelden zien. Junglebook van de Disney-fabriek is bizar gewoon. De dieren spatten van het berld en de jungle leeft echt. Je voelt je soms bijna Mowgli.
SD-beelden vallen echter door de mand. Ziggo sport op kanaal 403 (golfkanaal) is nu ronduit slecht te noemen. Ik hoop dat ook dit kanaal naar HD gaat, want om straks The Masters op deze wijze te bekijken....brrrr. Maar goed, SD is zo goed als dood, zullen we maar zeggen.
Gamen op de PS4 is nu nog mooier. De wereld waar je je in begeeft zodra je Dishonored2 aanzet, is echt een stuk indrukwekkender geworden. Dat geldt ook voor de fire flies helaas, wat een rotinsecten zijn dat. Ik merk ook geen lag. Als oud clan-gamer denk ik te weten wanneer dit wel het geval is in ieder geval.
In de anderhalve week dat de tv er staat, heb ik het beeld nog enkele keren getweakt. Ook het geluid hebben we dankzij de slimme optie om de tv zelf de ruimte te laten testen en afstellen nu op een goed niveau. De soundbar van Harman Kardon die onderdeel van dit toestel uitmaakt voldoet prima. Uiteraard is een losse soundbar met subwoofer in staat nog diepere en vollere geluiden te produceren, maar voor ons is het geluid nu gewoon goed.

Waar ik voorheen een plasma van Panasonic had (ik vond de alternatieven maar niks), ben ik nu minstens net zo tevreden over deze Oled van LG. Zoek je een nieuwe tv en is visueel genot een van je grootste plezieren? Dan kun je niet om Oled heen.

Pluspunten

• Haarscherp beeld
  • Volle kleuren
  • Zwart is zo mooi zwart
  • Goed geluid
  • Prachtig design

Minpunten

• Weergave SD

Patrick 08-01-2017

LG OLEDE55V

Na een paar maanden wikken en wegen, 1000 euro cashback en daarop nog een 21% korting toch overstag gegaan voor deze TV ter vervanging van mijn 47 inch Samsung.
Ik heb de tv nu net 3 dagen.
De kleuren knallen echt de huiskamer binnen. Bij sommige YouTube filmpjes zelf iets te veel zodat het bijna onrealistisch is. Ik denk dat ik nog het een en ander moet bij stellen. Het beeld is echt formidabel. Scherp en weinig lag.
De televisie is relatief licht en het beeldscherm is dun. Het instellen ging super makkelijk met de afstandsbediening, deze kan als een aanwijspointer gebruikt worden. Ik heb een settopbox en kan op merk geselecteerd worden. Helaas werkt de TV-gids en teletekst niet LG afstandsbediening niet, hiervoor is de oude ab nog voor nodig.
Het standaard geluid van de TV is niet onaardig, ook gezien de grootte van de soundbar. Ik heb deze aangezet icm mijn bestaande surround systeem en dat klinkt beter dan allen het TV geluid. Wat mij opviel is dat de 240 volt stekker aan de korte kant is.
Super TV zeker een aanrader.

Pluspunten

• Zeer dun scherm
  • Kleuren knallen super op het scherm
  • WebOS compleet

Minpunten

• Niet 100% ondersteuning van de settopbox
  • Geluid is prima,voor optimaal surroundset nodig

Haage 31-10-2016

Goede tv, matige bediening

Over de kwaliteit van het beeld kunnen we kort zijn: geweldig. De beste tv die ik ooit heb gehad.
Maar er zijn minpunten. Minpunten die niet nodig zijn bij een tv van deze klasse.
De tv is lastig tegen de muur te bevestigen. De aansluitingen passen geen van allen want er is onvoldoende ruimte tussen de muur en de aansluitingen. Haakse verloopstukken bieden een oplossing maar de tv blijft daadoor toch te ver van de wand.
De magic remote is wat mij betreft geen verbetering. De cursor is niet permanent uit te zetten. En die cursor is erg bibberig, ook op de langzaamste stand. Verder reageert mijn tv nogal vreemd op de remote. Plots is er een beeld zonder een commando in te geven. Het wieltje annex OK knop werkt stroef. Geef mij maar een gewone bediening voor alledag.
Ook de tv gids is geen succesnummer. Een app wordt opgestart en duurt even. De instructies in de guide vergen teveel stappen. Het reserveren van een programma of het selecteren van een zender kan veel sneller. Wellicht dat LG hier via een update wat verbetring in kan aanbrengen.
Verder alle lof voor het design. De tv is een plaatje.

Pluspunten

• Super beeld
  • Schitterend design
  • Goed aanpasbare tv instellingen

Minpunten

• Tv gids kan beter en sneller
  • Magic remote kan beter
  • Onhandig geplaatste aansluitingen

H 29-08-2017

Nu ik de tv enige tijd in gebruik heb wil ik nog maar eens herbevestigen dat de bediening inderdaad niet van deze tijd is. 4-5 stappen om op te nemen, een herinnering in te stellen, de opnames af te spelen en te wissen etc. Ok? Weet u het zeker? Ok. De opname is gewist. Zijn de mensen tegewoordig slimmer of dommer meneer LG? Doe er eens wat aan met een update. Ik ga binnenkort een tweede oled aanschaffen. Wordt geen LG. Enkel en alleen vanwege de ergerlijke bediening.
O ja. En die tv gids via een app is ook waardeloos.

Bert1020 28-08-2016

prachtige TV

Na 12 jaar naar een 42 inch plasma te hebben gekeken was ik al een tijdje op zoek naar iets nieuws. Led tv's konden naar mijn mening niet tippen aan mijn plasma beeld. Totdat ik een OLED zag. Wat mooi. Het enige waar ik tegen aanhikte was de prijs. De knoop doorgehakt en de LG 55e6v aangeschaft. Geen moment spijt.
ik kan wel gaan beschrijven hoe het beeld is, maar je kan het beter zelf gaan bekijken. maar geloof me, het is gewoon perfect.
de TV staat in een lichte kamer: waar de zon het beeld van mijn plasma deed reflecteren heb je bij deze TV geen last van.
de ingebouwde soundbar is niet te vergelijken met een losse soundbar, maar voldoet wel aan mijn verwachtingen

Pluspunten

• beeld
  • bedienings gemak
  • "kijkhoek"

Panda99 04-08-2016

Spijt dat ik deze oled tv gekocht heb.......

Inderdaad, zwart is ook echt zwart, kleuren zijn ook gewoon fantastisch.......maar voor een tv van zoveel geld zijn de snel bewegende beelden gewoon storend een lichte waas om de figuren....bij voetbal (bal) is dit heel goed te zien, ook in de meegeleverde handleiding staat niets hoe dit te verhelpen is en wat de beste beeldinstellingen zijn, misschien komt er een firmware aanpassing om het probleem op te lossen......maar tot nu toe heb ik spijt dat ik deze oled tv heb aangeschaft.....

switch 04-08-2016

Ga in het menu, naar Trumptoren instellingen.
Probeer een van de instellingen.
Succes,
Laat even het resultaat weten, s.v.p

switch 04-08-2016

Fout in tekst, Trumptoren, moet zijn trumotion instellingen

Panda99 05-08-2016

Ok.......bedankt voor de tip...zal het gaan proberen......

Panda99 06-08-2016

Heb truemotion op helder gezet.......bewegende beelden zijn beter.......het is niet meer zo storend.....

switch 06-08-2016

Bedankt voor de reactie.
Ik had het bewust niet gezegd, maar het is de zelfde instelling, die ik tegen kwam, in een review , in een magazine.

switch 06-08-2016

Beste Panda 99
Je kunt ook nog de volgendei instelling proberen,
Trumotion uit en real cinema aan.

Panda99 07-08-2016

Beste Switch,

Dit is inderdaad de beste instelling heel weinig tot geen bal vervorming....heb vandaag 2 voetbalwedstrijden gekeken met de instelling van jou: True Motion uit en Real Cinema aan.

Bedankt heb nu echt plezier van mijn oled tv.......

switch 08-08-2016

Fijn om te horen.
Dat is belangrijk, voor eventuele toekomstige kopers.
Bedankt, dat je het even liet weten.

Patrick van Buuren 08-08-2016

Fijn om te horen. Waar vind ik deze TrueMotion instelling. Gisteren gezocht maar kon deze niet vinden

Panda99 09-08-2016

Patrick, ga naar het menu waar ook de apps staan, klik rechts naar boven toe dan kom je waar de instellingen staan, beeldmodus enz.......ga helemaal naar onder en klik erop, dan zie je alle instellingen links in het scherm, klik op beeld en daarna op je beeldinstelling die jij al gekozen hebt...dan staan er alle beeldinstellingen....even zoeken en instellen......

vdwj 17-10-2016

Hallo met Jan ik schrok eerst wel van deze review.
maar na de deskundige reactie's gelijk weer gerustgesteld volgend jaar denk ik dat ik deze prachtige flatscreen ga aanschaffen en dan is de aanschafprijs misschien iets goedkoper want het prijskaartje is best pittig.
maar blijft de reactie's volgen.
dikke pluim voor Kieskeurig groeten Jan

Panda99 18-10-2016

sinds de aanpassingen in het menu heb er geen moment spijt meer van..beter beeld bestaat er op het moment niet...inderdaad de prijs is denk ik voor velen een struikelblok.........

Stepinto 23-10-2016

Mijn eerste keus nog steeds om straks op termijn mijn inmiddels 11 jaar oude Philips 32 inch TV te vervangen door deze LG Oled-beauty, ik schrok ook even van deze review maar e.a. is dus eenvoudig bij te stellen...de prijs is nog steeds van de pittige en kan nog wel wat zakken in de tussenliggende tijd, mede daarom staat hij nog niet bij mij in huis.

Fam. Van Reeuwijk 14-05-2017

prachtig beeld

Wij hebben op 27 april jl. de Sony KDL 40X3500 vervangen door deze Oled tv. Wat een verbetering. Terwijl de Sony toch ook al geen slechte tv was. Het beeld is superscherp en ook het geluid is voor een platte tv erg goed te noemen. Kortom: we zijn er zeer tevreden mee. Ook over de levering door Foka Rotterdam waar je ook nog eens 5 jaar garantie krijgt.

Pluspunten

• prachtig scherp beeld
  • goed geluid
  • mooi uiterlijk

Minpunten

• door de vele mogelijkheden soms onoverzichtelijk

S. Dellemann 30-12-2016

Super scherp beeld

Makkelijk in te stellen. Heel scherp beeld met 4k. Oled is geweldig. Zwart is ook echt zwart. Helaas wel erge weerspiegeling van zonlicht en kamerlampen. Dit voorkom je ook helaas niet. Verder een super televisie voor die prijs klasse!

Pluspunten

• Scherp beeld
  • 4k en OLED
  • Makkelijk in te stellen.

Minpunten

• Weerspiegeling van licht.

Björn 21-09-2016

Super scherpe beeldkwaliteit

Deze televisie is een lust voor het oog! Aan de beeldkwaliteit valt niet te tornen en de kwaliteit van het geluid d.m.v. de geintegreerde soundbar is eveneens subliem! Kortom, voor de echte "televisie kijkende fanaat" is dit een geweldige ervaring. Het enige minpuntje is dat je er aardig voor in de buidel mag tasten om hem in je bezit te mogen hebben.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Geluidskwaliteit

Minpunten

• Redelijk aan de prijs

dennis 21-09-2016

Super scherp beeld, zeer eenvoudig in gebruik

Vorige week vrijdag hebben wij onze nieuwe LG 4K oled tv van 55 inch in ontvangst mogen nemen en we zijn er reuze blij mee.
De eenvoud van het instaleren is werkelijk kinderspel, en alles wordt stap voor stap doormiddel van pictogrammen uitgelegd, en dit begint al op de doos.
De TV stond zo op de kast en heeft een zeer strakke uitstraling, al vinden we het wel jammer dat de speakers aan de onderkant van het scherm zitten.
Het instaleren van de tv was een fluitje van een cent, en zelfs onze KPN kastje kunnen we bedienen met de afstandsbediening van de TV. De scherpte van het beeld is echt super, en ook de 3D functie is ideaal en je hebt perfect beeld, bij mijn vorige tv was dat wel anders. Zelfs de kids zijn zeer te spreken over de TV, en vermaken zich kostelijk met alle snufjes die erop zitten. Kortom een zeer mooie televisie waar we geen spijt van hebben.

Pluspunten

• Zeer eenvoudig in gebruik
  • Super scherp beeld
  • spraak bediening
  • Goed geluid

Victor 05-10-2017

prachtig beeld

Heb deze tv nu 1 week staan en het beeld is prachtig. Alleen het geluid valt zwaar tegen. Ondanks dat het een soundbar heeft van Harman Kardon valt het tegen. Wel prima om je kabels te verbergen. Wie heeft de instellingen van het geluid en van de 3D

Pluspunten

• beeld

Minpunten

• geluid

David 29-09-2017

Mooie Oled tv levensecht scherp beeld

Onze oude TV is stuk gegaan. Mijn vrouw en ik kijken graag naar natuurdocumentaires. Dus op zoek naar een beter beeld dan de oud. In eerste instantie hadden we een LG Oled55
Dit type was bij FOKA niet meer leverbaar. Dit was het beste alternatief volgens de bedrijfsleider.
Zeker geen spijt van zijn aanbeveling.

Pluspunten

• Scherp levensecht beeld
  • Mooie diepe kleuren zwart en wit
  • Goed zicht vanuit elke hoek woonkamer

Mark 26-08-2017

Fantastisch beeld, 3D liefhebbers hebben geen andere keus

Ik heb deze TV al sinds lancering op het oog maar was veel te duur destijds. Nu hij vervangen wordt door de 2017 collectie is hij met de fixe korting het geld dubbel en dwars waard. OLED is onovertroffen als het gaat om beeldkwaliteit en aangezien LG en andere leveranciers hebben besloten 3D te droppen van hun nieuwe modellen is deze TV een must als je de komende jaren nog wil genieten van je 3D film collectie, en direct in de beste vorm mogelijk.

Voor gamen is de tv ook goed, al heeft LG de later toegevoegde HDR game mode momenteel verpest met hun laatste update, het is veel te donker om bruikbaar te zijn. Of ze het gaan rechtzetten valt nog te bezien, maar hopelijk is dit minpunt binnenkort weer verholpen.

Al met al ben ik heel blij met mijn aankoop, de komende jaren ga ik genieten van perfect beeld!

Pluspunten

• Zwart is echt zwart
  • 3D is nog nooit zo mooi geweest

Minpunten

• Soundbar is overbodig
  • HDR game mode

Annette v. E. 24-08-2017

Prachtige grote tv, Beeld is super mooi.

Blij met deze LG Oled tv.55 inch
Het is werkelijk een fantastisch mooie tv.
't beeld is zo mooi van kleur, verzadiging, contrast . Je blijft kijken!!
Het geluid is ook prima, maar toch ook nog op mijn eigen boxen aangesloten( je kan dan toch ook de boxen of via de soundbar separaat aanzetten) Vooral bij muziekprogramma's is dat zo mooi
't Installeren heel duidelijk. De cursor op een tv is nieuw voor mij. Direct aan gewend, echt heel handig.

Pluspunten

• plat scherm, hangt prachtig aan de muur
  • zeer gemakkelijke bediening
  • super mooi beeld

Minpunten

• je blijft kijken , zo mooi

Alex 04-08-2017

LG E6 55 inch, superbeeld en geluid.

Nadat mijn huidige philips 42 inch televisie aan vervanging toe was, gekozen voor de LG E6 55 inch Oled televisie. Na veel vergelijken met andere merken toch uiteindelijk voor deze LG gekozen vanwege de waanzinnig mooie beeld kwaliteit. Ik heb de TV aangeschaft bij FOKA die een goed aanbieding hadden. Na de TV besteld te hebben, had ik hem de volgende dag al in huis. De TV installeren ging zeer eenvoudig mbv de Smart remote. Zeker geen spijt van deze aankoop, het beeld spat van het scherm, goed geluid, en ook de 3d weergave is geweldig. Ik kan deze LG iedereen zeker aanraden.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit OLED
  • Goed geluid
  • 3d functie

Minpunten

• Iets wat hoge prijs

lb 10-05-2017

Heb de tv nu ongeveer 8 maanden in bezit,even een update.

Het beeld van deze tv is geweldig......maar bij horizontaal redelijk snel bewegende beelden zit er een lichte hapering in, geen vloeiend beeld. Verder een waas om snelle beelden (bv bal bij een voetbalwedstrijd) heb van alles geprobeerd Het probleem is volgens mij niet op te lossen, heeft iemand misschien de juiste instelling voor mij????? Verder vind ik het belachelijk dat een tv in 8 maanden tijd bijna de helft kost van wat ik ervoor betaald heb......Ook de meegeleverde gebruiksaanwijzing geeft geen uitleg over hoe en wat.....Heb hiervoor een Philips uit de 9000 serie gehad waarmee ik deze problemen niet heb gehad.......

Pluspunten

• Zwart is echt zwart...
  • Beeld is met studio opnames geweldig..

Minpunten

• Beeld niet correct in te stellen,waas en hapering.
  • Meegeleverde gebruiksaanwijzing slecht.

Jan 01-04-2017

Beste wat ik ooit gezien heb

Geweldige televisie. Zwart is echt zwart, geen motion problemen en als je 3D gezien hebt op deze TV wil je alles in 3d zien. GEWELDIG. Begrijp niet dat alle merken stoppen met 3D. Enige nadeel, is dat de hdmi aansluitingen wat dicht bij de zijkant zitten. Dit opgelost met haakse hdmi kabel in combinatie met een L-stukje. En dan het design, super mooi.

Pluspunten

• Geweldig beeld
  • Prima geluid
  • Plaatje in huis

Minpunten

• Hdmi aansluitingen dicht bij zijkant

Marc 19-02-2017

Superbeeldkwaliteit!

Na jarenlang Samsung de voorkeur gegeven te hebben, bij de Foka de Samsung vergeleken met deze Oled van LG.
Beeldkwaliteit en geluidskwaliteit definitief beter en dus met deze LG OLED55E6V naar huis gegaan. Aangesloten (fluitje van een cent) en gelijk genoten van een goede film.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Geluidskwaliteit

Minpunten

• Prijzig

Dirk 14-04-2017

Beste Marc,

Ik heb ook een 55e6v gekocht maar vind de tv zenders van ziggo HD minder scherp/goed dan bij mij samsung ue46f8000. Ik heb diverse instellingen geprobeerd maar krijg het niet beter. Kun je mij jouw beeld instellingen geven?
Alvast bedank!

Mvg, dirk.

Hans 31-12-2016

Super scherm!

Ik heb na lang wikken en wegen, met name de prijs is toch wel hoog, op black friday een goede deal kunnen sluiten en ik ben er echt super blij mee! :)
Ik gebruik de tv met name om films te kijken en het liefst in 3d (bluray).

Om films af te spelen maak ik gebruik van een externe mediaplayer en een surround receiver voor het geluid. Het geluid van de tv is niet slecht maar via de receiver is natuurlijk nog een stukje beter.
Ik heb nog weinig uhd films kunnen bekijken want die zijn er gewoon (bijna) niet maar ook in HD zie het beeld er gewoon prachtig uit. Heb ook totaal geen last van schokkerige beelden maar dat komt misschien omdat ik geen netflix gebruik.
Al met al is dit de beste tv die op dit moment te koop is en helemaal als je ook nog van 3d houdt want LG gebruikt als enige passive 3d wat met kop en schouders boven het active 3d uitsteekt.

Nog een tip: Als je tv hebt staan google dan even op de beste instellingen want sommige instellingen wil je echt niet aan hebben staan. Daarnaast worden de kleuren met de juiste instellingen nog iets beter dan dat ze default al zijn.

Pluspunten

• Beeld is geweldig
  • Passief 3d (brillen uit de bios werken ook!)

Minpunten

• Prijs (alhoewel hij het zeker waard is!)
  • Remote is wennen maar de logitech werkt nog prima!
  • Ik moet alle films nog een keer in 3d kijken :)

Jeroen 08-03-2017

Beste Hans,

Mag ik van jou de link hebben waarop de ideale instellingen terug te vinden zijn voor deze prachtige tv die ik een dag in gebruik heb?

Alvast bedankt.

Jeroen