Samsung UE60KS7000 - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
4,42 cm dikte
60 inch.

Beoordeling op basis van 38 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

samsung teevee 01-08-2016 Product maand in bezit

4K staat duidelijk nog in de de kinderschoenen en dure termen maken het beeld niet beter

6,2
Uiteindelijk toch voor deze SUHD tv gekozen. Dit terwijl ik eigenlijk voor goedkoper wilde gaan. Na verloop van tijd gaan een aantal zaken opvallen. Ook dat reviews die je leest op internet absoluut niet kloppen. 4K tv is nog niet volwassen, als je niet tegen hikkende beelden kunt deze tv niet kopen. Het Tizen platform van Samsung is geen vooruitgang ...op verschillende punten onlogisch. Wat vind ik goed aan deze tv?
- Stilstaand beeld....zeker op 4k ...heel goed.
- Bewegende beelden met goede aansturing 1920x1080...heel goed.
- Het geluid vind ik voor een platte tv heel goed klinken er zitten ook redelijke lage tonen in het geluid.

Wat is minder:
- de nieuwe afstandsbediening (je krijgt er maar 1 een kleintje zonder pointer maar met voice) erg fragiele knopjes die niet duidelijk te vinden zijn.
- Het Tizen platform ....onlogische indeling, te weinig apps...(en die er zijn stellen niets voor) heel af en toe hangt het systeem ook en reageert deze niet meer of pas naar een paar minuten weer.
- de tv staat erg hoog op de pootjes...valt thuis meer op dan in de winkel.
- tv staat een beetje gammel op de pootjes ondanks dat deze redelijk zwaar zijn uitgevoerd.
- bewegende beelden bij minder dan 1920x1080 of minder is echt een drama... denk hierbij aan schokken, springen, onscherp worden bij beweging, kijkhoek wordt heel belangrijk bij SD materiaal ziet er dan meteen grauw uit. De tv rekent alles om naar 4k en hier is die niet goed in. Afspelen op lagere resolutie kan de tv niet.
- Scherm overname door laptop, tablet of telefoon is een heel gedoe met apps, waar dit bij veel andere toestellen gewoon kan.
- Maar 1 afstandbediening...de kleine... ik mis heel erg de afstandsbediening met knoppen...de kleine is rommel, alleen de spraakfunctie werkt verrassend goed.
De bij vorige modellen gebruikte pointer zou hier fijn zijn.
- HDR (high dynamic range) leuke term maar voegt niets toe aan beter beeld.
- local dimming e.d. extra zwart etc....weinig toegevoegde waarde. Vaak is zwart zo zwart dat er geen detail meer in het zwart te ontdekken is. Het beeld is te hard.
- Kijkhoek kan beter, kleuren worden dan vaal....en bij SD materiaal onvoldoende..je krijgt snel een grijze waas.

Ben ik nu tevreden? ..moeilijke vraag.. ik had er eigenlijk, zeker voor een Samsung, meer van verwacht. ik had hiervoor een gewone LCD Samsung waar ik zeer tevreden over was en kan wat betreft stabiel beeld zeker nog goed concurreren met deze tv.

Ryymndd 03-08-2016

4K tv nog niet volwassen: Logisch, HD televisie komt net om de hoek kijken hier in Nederland! Wellicht een tip: gebruik Netflix, deze implementeert wél al 4K ;-) (sommige films / series, betreft een apart kopje 4K).

Hikkende beelden: Nog niet opgevallen, af en toe hangt de televisie door de vertraagde wifi. Wordt snel opgelost door een ethernet kabel.

Tizen platform: Deze is wél gebruikersvriendelijk en er mag inderdaad een update komen van de apps.

Afstandsbediening: Ik heb gewoon 2 afstandsbediening geleverd gekregen; het design model afstandsbediening met voice en een lekker ouderwetse Samsung met knoppen (welke ik bijna alleen gebruik).

Pootjes: Hoog? Nou nee, gewoon ideale hoogte. Gammel? Nou nee, helemaal niks van gemerkt. Het is wel de bedoeling dat je de televisie gelijkvloers zet.

Scherm overname: Heb je na 1 maand nog niet door dat, wanneer je de computer via de HDMI aansluit je "gewoon" een 2e beeld krijgt en je alles moet verschuiven naar de televisie? Over tablet / telefoon kan ik niet oordelen; nog niet gebruikt, ik kijk immers televisie of serie.

Kijkhoek: die vind ik juist verrassend goed; ik heb gewoon schuin televisie gekeken en kon alles perfect zien. Idealiter is het natuurlijk om lekker voor de televisie te zitten.

Tevreden? Ja, want azijnzeikers zijn overal te vinden en zeker hier in Nederland.
Wanneer je niet tevreden was, kon je hem nog altijd ruilen binnen 14 dagen.

Mijn mening, maar ja.. wie ben ik.
Bedankt voor je toevoeging!

samsung teevee 18-09-2016

Kleine reactie op de geplaatste reactie en aanvulling op eerdere beoordeling:
- De opmerking 4K nog niet volwassen is niet begrepen, heeft met het technische aspect te maken niet op aanbod van signaal.
- Weer een paar maanden verder te zijn is de conclusie dat de hikkende beelden voornamelijk komen als het aanbod van signaal niet 1920x1080 is. Bijvoorbeeld series uit de jaren 80 en 90 en begin 2000 op tv of via media.
- Tizen platform is niet gebruiksviendelijk!?: het is voor een ander niet te bepalen wat zijn of haar mening is ...dus opmerking raakt kant nog wal. O.a. opgenomen programma's op USB stick of harddisk is naar mijn mening anno 2016 erg Samsung onwaardig/slecht.
- Kleine bijgeleverde AB is prul ik heb er maar een tweede met knoppen bijgekocht....een hele verademing, wat slecht, de pointer weglaten terwijl dit juist prima werkte.
- Gammel op pootjes: ja dat moet ik bijstellen, ik bedoel niet direct gammel, maar als de tv op een kastje is geplaatst staan de achterste twee pootjes op het randje, 1 pootje ernaast en het hele zaakje kantelt. een brede dikke voet zoals voorheen is beter.
- Scherm overname werkend gekregen, heeft te maken met de bananen software (Tizen patform) je kunt bestanden bekijken en afspelen, geen schermovername.
- Kijkhoek is slecht jammer dat het niet mogelijk is om foto's toe te voegen. Onder een hoek gekeken hebben gezichten bijvoorbeeld vage plekken en is er een beetje een grijze waas.
- Azijnzeikers...tja dat ben ik niet ...er zijn ook mensen die alles "geweldig" vinden ik probeer een kritische noot te plaatsen of het rechtvaardigd dat je pakweg 800 euro meer betaald voor de kleinste SUHD tv bij Samsung en dat is moeilijk vind ik.
De TV's in een de lagere prijsklasse zijn al vrij goed. Ik ben tevreden met dit toestel
Iemand die er nuchter voor gaat zitten ziet nog wel verbeter punten en niet alle veranderingen zijn verbetering.

samsung teevee 18-09-2016

** opmerking m.b.t. opnames op USB stick of harddisk: de opname zelf is heel goed, niets mis mee, maar wat ik hier bedoel is meer de menustructuur, bijvoorbeeld hoe je een prg verwijderd nadat je het gekeken hebt e.d.

hankipanki 05-11-2016 Product paar weken in bezit

Indrukwekkend helder 4K beeld

Ik heb de TV nu enkele weken in huis en ben erg tevreden over de kwaliteit en de mogelijkheden. De TV is geleverd met 2 afstandsbedieningen waaronder een smart versie waarmee via spraak de TV kan worden bediend. Dit werkt verassend goed. Het is vooral handig bij gebruik van internet en b.v. YouTube. Je roept iets en er verschijnt in het beeld de tekst zoals de TV die heeft verstaan. Vervolgens wordt een serie filmpjes getoond die bij de ingesproken tekst passen. Hier kun je doorheen stappen en eventueel selecteren. Als je b.v. "4K" roept krijg je een hele reeks filmpjes in 4K die als je ze af laat spelen perfect laten zien wat de toegevoegde waarde van 4K kan zijn. Persoonlijk vind ik daarbij helderheid en sterke kleuren mooi en dan is de stand dynamisch daarvoor prima geschikt. Het beeld spat dan van het scherm. Voor sommige studio-opnamen is dit echter wat overdreven en krijgen b.v. mensen een wat te rode kleur. Maar je kunt zowel beeld als geluid helemaal naar eigen wens ruim instellen. Ook bij veel licht (zonnige kamer) is het beeld nog prima te bekijken. Ik heb de TV vooral gekozen omdat de reflectie van het scherm bij deze TV zo laag zouden zijn. Vergeleken met andere TV's is dat ook zo maar het is zeker niet zonder reflectie. Je kunt desondanks zonder problemen een lamp achter je aan hebben zonder de reflectie daarvan in het scherm als storend te ervaren.
Het geluid viel me bijzonder mee en is beter ten opzichte van de vorige 55 inch HD tv ook van Samsung. Met name het volume kan hoger en er zit meer bas in. Maar desondanks is er een groot verschil hoorbaar met een aangesloten surround systeem.
Als je de standaard pootjes gebruikt is een vrij groot oppervlak nodig om de TV te plaatsen. Een concept met een midden poot neemt minder ruimte in en biedt mogelijkheden om de TV te draaien. In mijn geval gebruik ik een wandmontage systeem dat perfect werkt. De TV hangt hierdoor strak tegen de muur en kan niet worden gedraaid.
Erg handig is ook de connectie box die met één kabel aan de TV wordt verbonden. Totaal lopen er dan twee draden naar de TV (220 V voeding en de aansluiting met de connectie box).
In vergelijking met de vorige TV reageert deze veel sneller op commando's met name als het om internet gaat. De bediening is verder intuïtief en een gebruiksaanwijzing is nauwelijks noodzakelijk. Zowel via Blue Tooth als Wifi kunnen andere apparaten gekoppeld worden. Dit werkt vaak via een app op b.v. je telefoon. Hoewel nog niet getest ga ik er vanuit dat een draadloos BT toetsenbord ook goed kan werken.
De TV zou het beeld altijd op waarderen naar 4K. Ik heb nog niet kunnen ontdekken of je dat aan of uit kunt zetten. Maar in de praktijk is het bij een normale uitzending niet echt zichtbaar of een beeld is opgeschaald. Een oudere YouTube film met lage kwaliteit en resolutie blijft een matig tot slecht beeld op leveren. Mijns inziens komt 4K alleen tot zijn recht bij een uitzending die ook daadwerkelijk 4K content heeft. Of je dit altijd nodig hebt is de vraag. Ook in b.v. HD kan een film boeiend/spannend zijn.
Bij het aansluiten van de kabel TV kwam ik er achter dat mijn CI+ module verouderd was en moest ik tegen een redelijk fors bedrag een nieuwe versie aanschaffen (1.3 gecertificeerd).
De TV heeft, in tegenstelling tot de vorige geen 3D weergave. Of ik dat ga missen weet ik niet. Feitelijk gebruikte ik het bij mijn oude TV alleen als demo om te laten zien wat mogelijkheden met 3D zijn.
Ook heb ik vastgesteld dat films in 4K nog redelijk schaars zijn en op blue ray schijven worden aangeboden die alleen tot hun recht komen als ze worden afgespeeld op een BR-speler die 4K aan kan. Ik heb dan ook graag gebruik gemaakt van de toen nog lopende cash back actie waarbij een 4K BR-speler en 10 speelfilms in 4K werden bijgeleverd. Dit proces is vlekkeloos verlopen.
Door via de USB-ingang een harde schijf aan te sluiten kan de stream zonder kwaliteitsverlies ook op een HD worden opgenomen. Of dit ook werkt bij 4K BR-films of 4K films op YouTube moet ik nog testen. Aangezien de TV maar over 1 tuner beschikt kan alleen worden opgenomen dat wat op dat moment wordt bekeken. Deze opnamefunctie werkt ook met uitgeschakeld zichtbaar beeld.
Bij sommige uitzendingen heb ik het gevoel dat het beeld niet altijd lip synchroon is met het geluid. Hoewel er een instelmogelijkheid bestaat is het me niet altijd gelukt om dit 100% correct te krijgen. De vorige TV had dit ook maar het viel gemiddeld wat minder op.
Tot slot heb ik de indruk dat de kijkhoek wat minder is ten opzicht van mijn vorige LCD TV. als je schuin naar het scherm kijkt, krijg dit een onnatuurlijke ietwat grijzige waas. Wellicht kan dit nog worden aangepast via een van de vele instelmogelijkheden.
Samenvattend een mooie TV met een fantastisch beeld, met name als je er recht voor zit. Het geluid is voor een platte TV zeer goed te noemen. De smartfuncties en spraak besturing werken snel en verbazingwekkend goed.

Pluspunten

• Prachtig helder crispy scherp beeld bij 4K content
  • Voor platte TV bijzonder goed geluid
  • Smartfuncties werken goed en snel
  • Spraakbesturing werkt bijna perfect
  • Leuke cash back actie met 4K BR-speler 10 4k films

Minpunten

• Kijkhoek lijkt minder ten opzichte van oud LCD
  • CI+ 1.3 module nodig (extra kosten)

Gidion 24-06-2016 Product paar dagen in bezit

Prachtige Ultra HD tv

Sinds een week heb ik de Samsung 60KS7000 in mijn woonkamer. Het design van de tv is super mooi en strak. Het beeld is buitengewoon goed en helemaal met een Ultra HD uitzendig! Ik ben zeer tevreden met de tv! Ik zag de tv in de winkel staan en was direct verkocht. Ik heb al jaren Samsung tv's en overige apparatuur, ik ben er altijd erg tevreden mee, kortom een tevreden klant dus. Ik raad iedereen een samsung SUHD tv aan. Ik wacht alleen nog op meer content in Ultra HD, maar dat is slechts een kwestie van wachten.

Ronald 24-06-2016

hallo gidion.
mag ik vragen waar jij je beeldinstellingen op hebt staan bij expertinstellingen.
hoor het graag van je,bedankt alvast..grtz ronald

Ronald 20-06-2016 Product paar dagen in bezit

ue60ks7000

Sinds zaterdag in bezit van dit prachtig toestel. Prachtig strak beeld kleuren spatten echt van het scherm.mooie vormgeving. Gebruiksvriendelijk genoeg instel mogelijkheden. Ook als de tv uitstaat is het een genot om erna te kijkken.top produkt van samsung.over duurzaamheid kan ik nog niets zeggen,want heb dit toestel pas,maar daar ben ik eerlijk gezegt niet bang voor..nu nog was spelen met de beeldinstellingen..dus als iemand een beetje advies kan geven hoor ik dat graag.

RoKr 17-06-2016 Product paar dagen in bezit

Nieuwe generatie smart tv

Een geweldige TV van Samsung. Superscherp beeld, snelle processor, handzame afstandsbediening, gemakkelijk in gebruik. Nu al verslavend. Ik moet mezelf dwingen om de TV uit te zetten. Het aantal apps is nog wel beperkt. Graag uitbreiden, daarom een wat lager cijfer voor gebruiksgemak.

Georgie 30-05-2016 Product paar dagen in bezit

Zeker een aanrader

Mooie dunne tv. Beeldkwaliteit is ongeloofelijk, kleuren zijn ontzettend mooi en realistisch. Upscaling werkt goed dus je hebt in principe altijd 4K. Voor zo'n prijs is dit zeker een aanrader.

franky 09-02-2017 Product paar weken in bezit

Very nice Tv

Ik ben echt blij met deze TV wij hebben ok de 49inch van de zeefde series , Betje meer uitgegeven maar echt geen spijt ! geluidskwaliteit is wat minder maar met de sound bar perfect ,en Betje jammer geen 3D maar ik denk niet dat ik zal het missen bedenkt tijd was niet nodig naar Antal dagen de levering dos weggedaan !! thanx again BCC

Y. Lakhal 27-01-2017 Product paar dagen in bezit

Prachtig beeld en stijlvolle televisie.

Televisie in de winkel gezien en ik was metteen verliefd! Ik was op zoek naar een 60 inch model met een plat achterkant. Ik vind het belangrijk dat een televisie over een ultra hd en smart remote moet beschikken. De beelden zijn natuurlijk prachtig en scherp. De applicaties zijn snel en makkelijk bedienbaar. Samsung is altijd goed in televisie's maken en dat zie ik hierin zeker terug. Tv is ook te verkrijgen in een 55 en 65 inch, maar 60 inch was voor mij perfect, en met 300euro cashback was dat mooi meegenomen.

Pluspunten

• Scherp en kleurrijk beeld
  • Platte model en veel handige functies en opties.

Ronald 18-01-2017 Product paar dagen in bezit

Super mooi beeld! Mooi geluid! Kortom TOP!

Een grote hele mooi tv. Mooie vormgeving!
Het beeld is superhelder en het geluid wat er uit komt is vol en zuiver.
Een echte aanrader in deze prijsklasse!!

Pluspunten

• vormgeving
  • geluid
  • Helderheid
  • Connect Hub

Minpunten

• Nog niet gevonden

Tevreden klant 08-01-2017 Product paar dagen in bezit

Super aankoop!

Wat een prachtige tv; mooi beeld met mooie kleuren. TV kijken wordt oprecht een nieuwe beleving. En de bediening en installatie zijn super simpel.

Pluspunten

• Mooi scherm
  • Mooi beeld
  • Makkelijke bediening
  • Installatie is super simpel
  • schakelt heel snel tussen de verschillende menu's

Henk 17-12-2016 Product paar dagen in bezit

mooi toestel en scherp beeld met prachtig geluid.

De binnen gekomen tv aangesloten en we waren meteen verkocht aan de mooie vormgeving van het toestel met zijn smalle chroom randje en mooie vormgeving van de pootjes waarop hij staat.
Na het opzoeken van de zenders hebben we ons erg verbaast over het mooi beeld en geluid! Geweldig dat er 40w geluidsvermogen inzit en dat klinkt goed!
Het beeld is zo mooi en strak vergeleken met onze 5jaar oude led toestel, dat het lijkt wel of we digitaal kijken terwijl het de gewone kabel aansluiting was.
Na het digitale kastje te hebben opgestart was het beeld helemaal te gek!
Het geheel kwam boven onze verwachting uit.
Het sorteren van de kabelzenders is nog even uitzoeken maar ook daar komen we wel uit.
Alle aansluitingen komen op een los kastje die makkelijk weg te werken is.
Dus je ziet niet zoveel kabels achter het toestel meer naar beneden lopen.-nu nog 2 stuks ; 220volt aansluitsnoer en kabeltje van het aansluitkastje waar ook de antenne aansluiting op zit.
Al met al - waar voor je geld en voor jaren zitten we weer goed.

Pluspunten

• mooie vormgeving
  • prima geluid
  • prachtig beeld

Marco 11-12-2016 Product paar dagen in bezit

MOOI GROOT SCHERM

Deze tv een week in ons bezit Mooie strakke tv super mooi beeld en een eenvoudig gebruiksgemak. Ook ideaal is de one-connectbox. Kabels zie ik hierdoor niet meer.

Eric 06-12-2016 Product paar dagen in bezit

Prachtig mooi toestel. super zuiver

Wij waren al even op zoek naar een vervanger voor onze Panasonic plasma en kwamen uit bij deze 60 inch Samsung. Super mooi en groot beeld. en tevens weer naar alle tevredenheid geleverd door Verdaas elektro te Oudenbosch.

HenryZ8 29-11-2016 Product paar dagen in bezit

Schitterend beeld met zuivere kleuren

Zeer gebruikers vriendelijk, met spraak kan alles worden aangestuurd. Scherp beeld vooral in 4K weergave. Zeer tevreden.

Pluspunten

• Gebruiks vriendelijk
  • Simpel te installeren

• Wazig beeld vanuit hoek

Frank 12-11-2016 Product half jaar of langer in bezit

Scherm grote

Mooi beeld, snel en gemakkelijk te installeren, het geluid vinden ik zeer slecht, ik heb als oplossing een soundbar gekocht .

RS 03-11-2016 Product paar weken in bezit

Helder beeld!

Goede beeldkwaliteit, heel scherp en helder. Digitale tv via CI+ en de wifi functionaliteiten werken prima!

Pluspunten

• beeldkwaliteit
  • uiterlijk
  • wifi

RD 17-10-2016 Product paar dagen in bezit

Ontzettend scherp

Het toestel is erg snel, het beeldscherm erg scherp en daarnaast heb je een afstandsbediening waarmee je apps kan opstarten als je er tegen praat. Ik ben altijd Phllips fan geweest, maar dat is nu verleden tijd :')

Pluspunten

• groot scherm
  • scherp
  • snel

Minpunten

• er kan geen Kodi op

Ad 01-10-2016 Product paar dagen in bezit

Fantastisch scherm met levensecht beeld

Fantastisch scherm met levensecht beeld.
Een geweldige keuze gemaakt met deze smart TV en al haar mogelijkheden. Mooie Soundbar er bijgekocht en je hebt een totale geluidsstudio annex bioscoop thuis. Een aanrader!

Guido 03-08-2016 Product paar dagen in bezit

UE60KS7000S

Super beeld, echt super. Mooie vormgeving. geluid kan iets meer bass hebben maar met een soundbar eronder helemaal top.

Remy 02-08-2016 Product paar dagen in bezit

Dit is de ideale TV

De kwaliteit van het beeld en geluid zijn perfect. Ik heb de TV in een redelijk grote ruimte staan, dit is echter geen probleem voor deze TV. Veel opties en de goede kwaliteit geluid en beeld maken dit een ideale TV.