Philips 55PUS6501 - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
8,50 cm dikte
55,0 inch.

Beoordeling op basis van 23 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Dichteren 27-06-2016 Product paar dagen in bezit

Goede aankoop

Zeer mooie tv met een moderne stijl. Makkelijke installatie, goed beeld en geluidskwaliteit! De ambilight geeft een mooie sfeer in de woonkamer en is niet storend tijdens het kijken van een film.

Sonja 10-07-2016 Product paar dagen in bezit

We hadden al een Philips ambilight televisie in ons bezit. Dit tot volle tevredenheid. We wilden toch weer een iets groter beeldscherm en kozen dus voor de 55". Wederom Philips met Ambilight. Hij is mooi vorm gegeven met de zilverkleurige rand en wat ik zelf mooi vind is het matte zwarte scherm als hij uitstaat zodat de tv niet teveel aanwezig is in de woonkamer. De afstandsbediening heeft een qwerty toetsenbord op de achterzijde en dat bespaart veel tijd. Ook de automatische Netflix knop is ideaal! Kortom een hele mooie tv voor een hele goede Prijs!!! Ook belangrijk.....toch?

JHing 03-03-2017

Top TV met mooi beeld maar ook wat imperfecties..

Dit is mijn eerste Phillips TV en moet toegeven hij valt niet tegen.
Beeld is uitstekend, geluid is ook goed en Android TV is uitstekend.
Echter.. Door de eigenzinnige manier dat Phillips met de android API om gaat kan je in Kodi geen films met DTS afspelen (via glas). Ook de update naar AndroidTV 6 heeft dit probleem niet verholpen helaas.
Met de mediaplayer van de TV zelf werkt het dan weer wel.
Ook een nadeel is dat er geen microfoontje in de afstandbediening zit. En dus zal je je telefoon moeten gebruiken om google zoekopdrachten in te spreken.
Ondank deze minpuntjes ben ik zeker tevreden over deze ambilight TV.

Theo818 08-02-2017 Product paar dagen in bezit

Superbeeld, direct LED, 100 Hertz

Van een panasonic plasma 46 inch Full HD, naar deze philips LCD/LED 55inch 4K, wat een verschil wauw! vooral de 4K filmpjes op you tube zijn overweldigend!
Heel mooi allemaal maar toch blijft plasma “warmer”, maar dat wist ik van te voren.
Heb deze vooral gekocht omdat het nog 1 v/d weinige , betaalbare, direct LED tv’s zijn, (en 100 Hertz) ging eigenlijk voor de 49 inch maar die werd plots een stuk duurder, dus was het interessanter de 55 inch te kopen (€ 908,-) waarvan geen seconde spijt, ook het ambilight is erg mooi zeker vergeleken met de oudere modellen van ruim 10 jaar geleden.
Tis geen plug en play je moet echt wel het 1 en ander instellen, ook de randapp. aansluiten moet je goed opletten welke uitgangen je gebruikt, anders geen signaal, zelfde geld voor de optische uitgang die standaard geen 5.1 doorgeeft ook dit moet je aanklikken in het audio menu, eenmaal alles goed aangesloten een ware bioscoop ervaring!
Het originele geluid uit de tv zelf dus is best heel acceptabel zelfs mooi, ondanks de vele negetieve reviews hiervan waar ik niet veel van snap.
Wel heeft deze tv de blauwe kleur iets te overvloedig aangewend , wat ik ook in diverse reviews tegenkom dat klopt dus weer wel, alleen de blauwe kleur wat terug schroeven/kalibreren is alleen voor een specialist weggelegd aldus de beschrijving, jammer.
Ook de afstandsbediening is (zoals ik al inschatte) leuk voor kinderhandjes met kleine vingertjes, maar als je met normale vingers een knopje wilt indrukken druk je makkelijk er 2 of zelfs 3 in, ook ben je verplicht naar de afstandsbediening te kijken omdat het allemaal erg vlak is, toch best jammer dat je met zo’n fantastische tv toch redelijk de mist in kan gaan met de afstandsbediening, de meeste andere merken hebben grotere duidelijke en dus voelbare knoppen, maar goed een vervangende afstandsbed. zou de oplossing kunnen zijn.
Mocht je twijfelen over deze 6500 serie niet doen, gewoon kopen ongeacht de maat, succes verzekerd.

Pluspunten

• Supermooi beeld
  • Direct LED!
  • Refresh rate 100 Hertz
  • Beeld interpolatie 1800 Hertz
  • Mooie (nieuw type) ambilight

Minpunten

• Iets minder blauw mag
  • afstandsbediening te friemelig

Marga 04-12-2016 Product paar weken in bezit

Heel scherp beeld

Het lijkt soms (als je 1080 p afspeelt) of je in de film/serie zit. Ambilight is fijn, nog geen apps geprobeerd, maar wel uitgebreid. Geluid iets minder.

Bij het afspelen via een verouderde laptop en hdmi kan het soms wat 'hikken', maar denk dat dat door laptop komt.

Pluspunten

• haarscherp beeld
  • veel mogelijkheden

Minpunten

• geluid

ekarharman 21-09-2016 Product paar weken in bezit

Toptoestel voor een nette prijs

Wat een geweldige tv met tweezijdig ambilight.
Ik had hiervoor de Philips 9000-serie, maar dan 42 inch en de overstap naar de nieuwe tv bevalt erg goed.

De beeldkwaliteit is ontzettend goed. Ik adviseer wel om via Youtube te zoeken naar 'isf calibratie philips'. Met dat filmpje kun je je Philips TV heel goed calibreren, zodat je de beste beeldkwaliteit hebt.

Ook ben ik aangenaam verrast door de AndroidTV die is geïncorporeerd in de TV. Een aparte Androidbox is niet meer nodig. Kodi was zelfs voorgeïnstalleerd en werkt prima, ook voor de media die je op je eigen NAS-server hebt staan.

Ook heeft deze TV een ingebouwde schotelantennereceiver, zodat een aparte schotelreceiver niet meer nodig is. Dat scheelt weer een afstandsbediening.

Ook kun je een CI+ module plaatsen in deze tv, zodat je direct naar bijvoorbeeld Ziggo kunt kijken, zonder een Ziggo-box. Dat scheelt je dan een tweede afstandsbediening.

Het voordeel van deze TV is ook dat er een toetsenbordje op de achterkant van de afstandsbediening is geplaatst. Als je bijvoorbeeld een Youtube-filmpje wil opzoeken, kun je de titel makkelijk intypen.

Het enige minpuntje is de geluidskwaliteit, vandaar dat ik een aparte soundbar heb gekocht om met deze tv te gebruiken. Helaas heeft die wel een eigen afstandsbediening ;)

Ik heb de tv al een aantal weken, en ik kan deze zeer zeker adviseren. De prijs/kwaliteit is uitstekend.

Overigens ook uitstekend bezorgd door Plasma-discounter. De volgende dag alweer in huis. TOP!

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Afstandsbediening
  • AndroidTV
  • Prijs/kwaliteit
  • Ambilight

Minpunten

• Geluidskwaliteit

Jeffreygarrelts 17-07-2016 Product maand in bezit

Prachtige tv met goed geluid

Ik heb deze tv nu ongeveer iets langer dan een maand en ben nog steeds super tevreden. De kwaliteit van het beeld en het geluid is prachtig. Ook de ambilight zorgt ervoor dat je meer in de tv komt omdat je hele muur in dezelfde sfeer komt. Het design is ook super strak en staat mooi in je woonkamer. Ook het android tv gedeelte werkt vlekkeloos heb nog geen enkel probleem hiermee gehad en de ingebouwde google cast is ook perfect voor het streamen vanaf je laptop. Al met al een goede aankoop

Olaf 17-07-2016 Product paar dagen in bezit

Mooie TV met handig Android SmartTV

Heb deze TV nu een week in mijn bezit. Het beeld is erg mooi. Hij schaalt mooi op naar UHD. Netflix UHD speelt hij ook mooi af en dan zie je waar je de TV voor hebt. Minpuntje is dat de DD 5.1 van Netflix of andere streaming Media niet of niet goed wordt doorgegeven aan de aangesloten receiver via ARC. Ander minpuntje is dat als de TV uit gaat , de receiver (Onkyo) ook uitgaat, maar daarna direct weer aangaat. Heel irritant. Android TV werkt goed, hoop dat dit ook ondersteund gaat blijven. Er mag nog wel wat meet integratie zijn, zo kan ik wel content streamen van Dropbox, maar niet van Google Drive of OneDrive. Wel weer via een aparte app (Kodi !!) Ook mis ik social media apps zoals Facebook. Bij de search option kan ik schijnbaar met Voice zoeken (Google), maar hoe hard ik ook schreeuw, de TV hoort niks. Al met al toch wel erg tevreden en een hele vooruitgang over mijn 2011 SmartTV van Philips.

Philips 55 inch Ultra Hd Tv 13-07-2016 Product paar dagen in bezit

Ultra Hd tv van Philips 55 inch

Mooi grote tv met android en ultra hd de abilicht is echt super mooi. Ultra hd is overdonderd mooi. Deze tv is echt een aanrader

Wiebero 11-07-2016

Prima prijs-kwaliteitverhouding

Prachtig Full HD beeld i.c.m. Ambilight. 4K nog niet kunnen testen. Afstandsbediening vind ik persoonlijk niet gebruiksvriendelijk voor smart tv gebruik.
Geluid is oké maar een soundbar met sub is aan te raden.
Prijs-kwaliteitverhouding dik in orde.

Jeffreyvana 08-07-2016 Product paar dagen in bezit

Zeer grote verbetering t.o.v. mijn 47PFL5028

Sinds drie jaar in het bezit van een 47PFL5028 en nu was het tijd om over te gaan naar 4K met Android. Het is een zeer groot verschil met een toestel van 2,5 jaar oud. Het Android OS is razend snel, 4K is prachtig, Ambilight is nu ook duidelijker. Ik ben zeer te spreken over mijn nieuwe toestel!

Ray 07-07-2016 Product paar dagen in bezit

Goede TV voor een scherpe prijs

Nu een paar dagen in bezit. Prachtig beeld, vooral UHD media is prachting maar ook tv uitzendingen zien er goed uit. De afstandsbediening heeft een toetsenbord wat erg handig is.

Steven 07-07-2016 Product paar dagen in bezit

TOP TV 55 Inch

Deze TV heeft een goede beeldkwaliteit. Verschillende handige functies zoals: Geen extra tv devolo. Door het gebruik van ambilight is het beeld, met name s'avonds, rustiger.

Jonne Muilenburg 02-07-2016 Product paar dagen in bezit

Helder rustig beeld met Ambilight als unieke erveraring

7,6
Behalve het feit dat de Ambilight er voor zorgt dat tv kijken een nieuwe ervaring wordt heb ik voor deze tv gekozen omdat het beeld 100 hertz is, nagenoeg alle andere merken hebben in deze prijsklasse een 50 hertz paneel wat opgepoetst wordt naar een hogere waarde door postprocessing. Deze tv is prima geschikt op om te gamen, dit is ook waar ik de tv voornamelijk voor gebruik. Snelle beelden worden bijzonder vloeiend weergegeven op het grote 55 inch scherm. Geen vermoeiend schokkerig beeld. De ambilight maakt de pret af. Ook belangrijk om te weten. De inputlag van deze TV is te verwaarlozen :D

Bryan 30-06-2016 Product paar dagen in bezit

Schitterende tv met beperkt geluid

Na het installeren van het product (wat gelukkig niet zo lang duurde) er maar eens goed voor gaan zitten. Wat een beeld! Jammer dat het geluid daar niet bij aansluit, maar dat is te doen gebruikelijk bij de nieuwe dunne tv's van tegenwoordig. Een soundbar erbij is dus geen overbodige luxe. Ik ben wel zeer tevreden met mijn aankoop. Aangezien ik de tv pas net in m'n bezit heb kan ik over de kwaliteit niks zeggen.

Ludimax 28-06-2016

Goede tv met matige software

Deze tv werkt over het algemeen goed, maar de software werkt niet altijd even goed. Ambilight geeft een betere kijkervaring.

veenm 28-06-2016 Product paar dagen in bezit

ambilight philips

Deze tv gekocht ter vervanging van mijn oude 81 cm tv. Wat een upgrade! Gekozen voor de ambilight vanwege het effect tijdens het kijken achter de tv waardoor het rustiger is aan je ogen. Het instellen was zeer gemakkelijk en de bediening spreekt voor zich. Helaas heeft onze provider nog geen 4K kwaliteit maar met het kijken van netflix zie je wat 4K voor potentie heeft.

BENL 27-06-2016 Product paar dagen in bezit

Prima tv voor nette prijs

Ter vervanging van onze vorige Philips 50" full hd 21:9 tv hebben wij deze ultra HD tv gekocht in de maat 55". Ingebouwde luidsprekers zijn niet heel bijzonder maar gebruiken we in de praktijk niet omdat de tv geschakeld is aan onze surround receiver. Beeld kwaliteit met Ultra HD bronnen via Netflix of YouTube is erg mooi, maar met HD (ready) uitzendingen zoals voetbal ontstaan er kleine wazen om de spelers als deze snel door het veld lopen (instelling?) Dit had onze vorige tv niet.
Qua beeldkwaliteit niet het beste wat Philips te bieden heeft maar wel een prima aankoop met een scherpe prijs/ kwaliteit verhouding.

Rob 25-06-2016 Product paar dagen in bezit

Super 4k tv

Prachtig tv!!. Zeer de moeite waard. Scherpe en mooie kleuren. Zeer tevreden over tv. Kan hem zeker aanbevelen.

Johan 17-06-2016 Product paar dagen in bezit

Zeer tevreden

Zeer mooi vormgegeven tv met zeer veel opties. De ambilight is in te stellen op felheid wat wel fijn is en werkt perfect samen met andere netwerkdevices.4k beeld is schitterend