Philips 49PUS7181

Philips 7800 series 49PUS7803/12

Philips 7800 series 49PUS7803/12
1 reviews
Bekijk alle Televisies

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 63 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips 49PUS7181 op Kieskeurig.nl.

quintje 15-08-2016

Uitstekend beeld en goed geluid.

Geschreven voor: Philips 49PUS7181

Voor TV gekozen vanwege ambilight. Veel gelezen over deze TV's en er waren nogal wat opmerkingen over het geluid. Daarom voor dit model gekozen. Heeft een kleine vaste "soundbar" onder de TV. Ik wilde geen losse soundbar.
Het geluid is voor mij uitstekend. Is ook nog eens goed in te stellen naar eigen voorkeuren. Je moet accepteren, dat een TV niet de geluidskwaliteit van een geluidsinstallatie heeft.
Beeld is super. Had al een HD maar nu met Ultra.... scherpte spat van het scherm. Ook hier ruime keuze aan instellingen voor persoonlijke voorkeur.
TV is makkelijk te installeren. Menu is goed te volgen. Geeft bij de instelmogelijkheden aan wat dat onderdeel doet. Is wel gemakkelijk.
Zelfde TV zonder de vaste geluidsbalk (model 7101) oogt strakker, maar gezien het geluid heb ik dit er graag voor over.
Jammer alleen dat deze TV niet in een schermgrootte van bv. 43 of 46 inch is te krijgen. Zou echt een goede toevoeging zijn.
Prijs - kwaliteit voelt prima.
Gebruikershandleiding zit op TV. Ik vind het zelf nog altijd handig om deze op papier te hebben voor als je eens aan de slag wilt. Die krijg je er niet bij, maar moet je van de Philips site halen.

Pluspunten

• Goed geluid
  • Uitstekend beeld
  • Menu duidelijk
  • Bediening goed

Minpunten

• Geen kleinere maat

Gert 30-12-2016

Mooie TV met 3 delig ambilight

Geschreven voor: Philips 49PUS7181

Onze vorige ambilight was stuk gegaan en op dit moment nog een spijt van het vervangen door dit exemplaar. Voorheen een 42 inch in de woonkamer. 49 inch icm ultra hd is weer echt een verbetering. Ook het android TV en directe toegang tot Netflix is een mooie vooruitgang.
Wel valt af en toe het geluid spontaan weg. Benieuwd of dit een softwarebug is en of meer mensen hier last van hebben. Zou graag een oplossing hiervoor willen hebben.
Geluid is verder prima, op termijn nog wel een high end soundbar erbij.

Pluspunten

• scherpte
  • android tv met rechtstreeks netflix

Minpunten

• geluid valt af en toe weg

Marco 26-12-2016

Mooi maar niet perfect

Geschreven voor: Philips 49PUS7181

De tv heeft een mooie kleurweergave en is strak vormgegeven. AndroidTv betekend dat Kodi kan gebruikt worden als mediacenter en dat is een mooie plus. Via het uitgebreide menu kan je alles zeer fijn instellen. Het is echter niet allemaal geweldig. Het toestel heeft best veel last van "backlight bleeding" en dan vooral in de hoeken. Dit betekens dat je lichtere stukken in het beeld kan zien bij zwart en heel donkere kleuren. Dit vind ik echt jammer voor een anders zo goed presterend toestel.

Pluspunten

• Menu struktuur
  • Mooi beeld
  • androidTv
  • ambilight

Minpunten

• backlight bleeding (echt hinderlijk)
  • afstandsbediening voeld niet premium aan

Walter 28-12-2016

Ook deze tv pas in bezit. Binnen een week kwam ik er ook achter....bleeding rechtsonder in de hoek. Contact gehad waar ik hem gekocht had mocht hem gelijk omruilen. Helaas deze die ik nu heb heeft het ook, maar wel een stuk minder. Dus bij echt donkere beelden zie ik het nu ook nog. En denk inderdaad niet dat de afstand bediening lang meegaat!! Ga denk ik toch eens contact opnemen met Philips over het bleeding. Voor de rest fantastisch beeld. Gr Walter

Walter 04-02-2017

Ondertussen gemaild met Philips en dit washet antwoord. Waar onderop staat door snelle temperatuur stijging krijg je mura effect. Ik heb thuis vloerverwarming dus geen snelle temperatuur stijging. Ga vandaag het maar eens uitproberen: Bedankt voor uw reactie.

U gaf aan dat een eerdere tv hetzelfde probleem had en u deze omruilde. Twee verschillende televisies met hetzelfde probleem zou een fabrikagefout moeten zijn, dit is bij uw televisie niet het geval. Een probleem dient ook ALTIJD zichtbaar te zijn, op tv , op Smarttv, in het HOME menu etc.

Vriendelijk verzoek ik u onderstaande uit te voeren:

1 Harde reset
Koppel de stroom & alle apparaten 1 uur los van de televisie

2 Aansluiten van de televisie & de apparaten
Philips adviseert de televisie rechtstreeks in het muurstopcontact aan te sluiten en met een netsnoer zonder schakelaar.Mocht er een verlengsnoer noodzakelijk zijn verzoeken wij u enkel de televisie in dit verlengsnoer te monteren. Klachten omtrent
inschakelen,vastlopen en uitvallen kunnen ook hiermee worden voorkomen. Sluit een extern apparaat dus nooit aan op hetzelfde verlengsnoer als de televisie.

3 Herinstalleren van de televisie. Dit is belangrijk om de software goed te laten functioneren NA een softwareupdate en bij uw televisie nog niet gedaan sinds de laatste update:

Dit artikel is alleen van toepassing op Android toestellen uit 2015 en 2016

Situatie
Na de eerste installatie kan de televisie opnieuw worden geïnstalleerd via een optie in het televisiemenu.

Checklist
Zorg ervoor dat
• de batterijen op de juiste wijze in de afstandsbediening zijn geplaatst
• het netsnoer goed is aangesloten op de televisie en op een wandstopcontact

Antwoord
Wanneer de televisie (opnieuw) wordt geïnstalleerd, worden alle televisie-instellingen ingesteld op de standaardwaarden.

1. Opnieuw installeren van een eerder geïnstalleerde televisie
Ga als volgt te werk om het opnieuw installeren van de televisie handmatig te starten:
Druk op de knop Home op de afstandsbediening, blader omlaag en druk op OK in [Algemene instellingen] (General Settings). Blader in het volgende menu omlaag naar [TV opnieuw installeren] (Reinstall TV).

Om alle televisie-instellingen te verwijderen en het eerste installatieproces te starten, bevestigt u de optie met de knop OK op de afstandsbediening.

Graag ontvang ik na bovenstaande nog enkele goede fotos van het probleem. Let op dat er geen extern licht aanwezig is gezien dan de fotos niet goed zullen zijn.

Onderstaande extra informatie omtrent MURA;

Situatie
Ondanks dat er veel moeite wordt gedaan om ervoor te zorgen dat elk scherm perfect is, kunnen er enkele zeldzame verschijnselen optreden in het scherm. Een van de volgende situaties treedt op:
? Er komt licht van de randen van het scherm
? Er bevinden zich lichte plekken in het midden van het scherm
? Er bevinden zich lichte plekken aan de rand van het scherm

Antwoord
Ga als volgt te werk om de aard van de plekken vast te stellen:
1. Herstel de fabrieksinstellingen van de televisie. Druk op de knop "Home" op de afstandsbediening en selecteer achtereenvolgens:
[Configuratie] (Setup) > [Algemene instellingen] (General settings) > [Fabrieksinstellingen] (Factory settings)

2. Als de lichte plekken nog steeds zichtbaar zijn nadat de fabrieksinstellingen zijn hersteld, bekijkt u welk van de volgende situaties het meest van toepassing is op de televisie:

A. Er zijn lichte plekken zichtbaar aan de randen van het scherm
? Dit effect wordt MURA genoemd. Het ontstaat wanneer er een plotselinge temperatuursverandering optreedt in de kamer waarin de televisie zich bevindt. De snelle temperatuursverandering zorgt ervoor dat de LCD's in het scherm licht gaan doorlaten.
? In dit geval worden de reparatiekosten in rekening gebracht bij de klant, omdat dit geen productiefout betreft.
B. Er is een lichte plek zichtbaar in het midden van het scherm
? De oorzaak van dit defect kan niet met zekerheid worden vastgesteld.
? De klant kan het scherm hebben beschadigd door er te hard op te drukken
? Alleen een servicecentrum kan bepalen of de televisie gratis mag worden gerepareerd

C. Er is een kleine lichte plek zichtbaar aan de rand van het scherm
? Dit defect is erg zeldzaam en valt doorgaans niet binnen de specificaties
? Het defect moet worden beoordeeld door een servicecentrum

Hans 29-08-2016

Prachtige TV

Geschreven voor: Philips 49PUS7181

Deze TV ziet er erg strak uit, heeft een mooi scherp beeld en gemakkelijke bediening. Ambilight is even wennen. Geluid is prima, maar uiteraard niet vergelijkbaar met een soundbar.
Inschakelen duurt soms erg lang ( 1 minuut), softwarebug?
Afstandbediening ziet er niet erg robust uit (o.a. batterijklepje).

Pluspunten

• Strak design
  • TV draaibaar op voet
  • Intuïtieve instelling

Minpunten

• Omschakeltijd zenders
  • Afstandsbediening fragiel

Andre van Raam 20-07-2016

Philips ambilight, een plaatje om naar te kijken

9,4
Dit is mijn derde ambilght tv en wederom is het een verbetering ten opzichte van het toestel hiervoor. Het geluid uit de soundbar is beter dan de overige super platte tv's alhoewel ik moeite heb om het geluid goed te traceren, lijkt een meter brede soundbar met slechts 2 speakertjes??!! De grote speakers aan de achterzijde doen hun werk perfect met brede spreiding van het geluid (op standaard!)

Android werkt prima en veel programma's. Netflix onder de knop op de AB dus werkelijk one touch naar alle films en series.

Kortom: kan weer een paar jaar vooruit.

Johnny 14-07-2016

Perfecte TV

9,4
We zijn heel blij met deze tv: schitterend beeld, heel goed geluid, Ambilight (3-zijdig) vergroot het kijkplezier aanzienlijk, ANDROID met alle mogelijkheden,snelle opstart, ruim aantal aansluitmogelijkheden, zeer goede materiaalkeuze, draaibare voet, eenvoudige bediening, afstandsbediening met toetsenbord aan de onderkant.

Martin 19-11-2016

Groot scherm met scherp beeld

Geschreven voor: Philips 49PUS7181

Dit is onze derde Philps TV, wij vinden de ambri light geweldig en hebben daarom weer voor Philips gekozen en dit type heeft een soundbar aan de onderkant van de tv.

Pluspunten

• ambri light
  • soundbar
  • smart tv
  • makkelijk instelbaar

H Breederland 15-07-2016

Prachtige televisie!

7,6
En prachtig helder beeld,mooie kleuren,mooi ambilight, heel veel mogelijkheden en makkelijk te bedienen.

Tom 16-07-2016

philips 49 pus 7181

Geschreven voor: Philips 49PUS7181

Het toestel is mooi van formaat. De kleuren zijn mooi en heel helder. De films komen door de mooie kleuren en de diepgang veel meer tot leven. En zijn daardoor spannender om te kijken. Het Ambilight laat de tv stralen, en maakt het beeld ook breder en groter. Daarnaast geeft het licht rust in de ogen met kijken.

Annelies 14-07-2016

Ambilight geeft kijkplezier

Geschreven voor: Philips 49PUS7181

Philips is de enige die Ambilight op zijn tv's heeft en dat is echt een pluspunt. Het geeft een extra dimensie aan het kijken. Vooral de meebewegende kleuren zijn erg goed.
Verder is de tv goed van vormgeving. De luidsprekers onderaan geven een beter geluid door als je enigszins moeite hebt om gesproken tekst te volgen.

JONG EN JE WILT WAT 09-07-2016

HELE MOOIE TV IS DIT

Geschreven voor: Philips 49PUS7181

Gewoon schitterend design en goed geluid zelfs voor zo'n platte TV, 2 Winkels geweest maar deze verkoper was wel erg te spreken over deze Tv en ik ook wel, de ambilight vind ik heel prettig kijken en bediening is top helaas is de Afstandbediening erg onprettig in bediening en Philips zou daar wel wat meer aandacht aan moeten besteden maar kwestie van wennen hebben hem nog maar even verder kan ik hem aanbevelen aan ieder.

Serge77 15-06-2016

Fantastisch

Geschreven voor: Philips 49PUS7181

In een woord: fantastisch.

De scherpte, de kleuren, Ambilight en de interactieve opties. Het is teveel om op te noemen. Wij zijn welhaast verliefd geworden op dit toestel. Design is vlekkeloos. Het geluid is soundbar-waardig. De ervaring bij het kijken van films en series is significant toegenomen. Heerlijk, Helder....Philips.

Pierre 28-04-2018

Probleem na 10 maand gebruik

Geschreven voor: Philips 49PUS7181

Na 10 maand zonder problemen gaat het beeld weg na 10 minuten spelen moet hem in standby zetten en daarna terug beeld dan na ongeveer 4 uren spelen wederom geen signaal meer.Heb reeds vollecig gereset en de laatste software geinstalleerd maar geen oplossing.Heb reeds een nieuwe digibox ge koppeld probleem niet opgelost.Wie kent dit probleem ook.Wacht tevens nog op een reactie van de hersteldienst van Philips.

Pierre 22-04-2018

Probleem na 10 maand gebruik

Geschreven voor: Philips 49PUS7181

10 maand in bezit en nu valt deze na 1 uur spelen in standby .heel vervelend terug opzetten en doet het weer.Alles is ge update en ecostand is niet ingeschakeld.Wie kent dit probleem ook.

Max 11-10-2017

mooi beeld

Geschreven voor: Philips 49PUS7181

Het is een top televisie die scherp beeld brengt en het is perfect voor een avondje 'bankhangen'. Ook is het geluid prima.

Pluspunten

• scherp beeld
  • goed geluid
  • licht achter de televisie

Minpunten

• groot qua voormaat
  • weinig HDMI ingangen.

Leon 06-08-2017

Mooi design, beeld en schitterende kleuren

Geschreven voor: Philips 49PUS7181

Een sieraad voor je woonkamer en een schitterend beeld en geluid. Tv is dan ook voorzien van een geïntegreerde soundbar. Hierdoor is de noodzaak van een geluidsinstallatie niet nodig voor het dagelijks gebruik. Al met al zeer tevreden.

Pluspunten

• Schitterende kleuren
  • Scherp beeld
  • Goede geluid
  • Ambilight maakt het tv kijken indruk wekkend.
  • Redelijke prijs voor wat je krijgt.

Roy 03-08-2017

mooi model

Geschreven voor: Philips 49PUS7181

prima smart tv voor een leuke prijs.
3 kanten ambilight
draaibare voet. en een mooi maat scherm
ook een extra soundbar

Irene 15-05-2017

Wat een genot! Super tv

Geschreven voor: Philips 49PUS7181

Deze tv heeft een prachtig haarscherp beeld en mooi geluid, en is eenvoudig te bedienen. Elke keer een feestje om naar te kijken. De ambilight voegt echt wat toe. Dus niet langer nadenken. Gewoon kopen.

Pluspunten

• Superscherp beeld
  • Ambilight
  • Mooi gekuid met soundbar

roel 13-05-2017

Briljant mooie tv, prachtig scherm, ambilight, strak design

Geschreven voor: Philips 49PUS7181

Gekozen voor Philips vanwege o.a. ambilight. Verbluffend makkelijk geïnstalleerd. Prachtig beeld. Mooi strak model. Geluid niet geweldig maar wel ok. Heb een Sonos systeem dus dat maakt voor mij niet heel veel uit. Werkt ook prima samen met de Samsungbox van Ziggo.
Hebben hem nu drie weken in huis, en heel tevreden.

Pluspunten

• prachtig beeld
  • ambilight blijft toch heel mooi

Minpunten

• bekabeld internet lukt niet, wifi wel
  • toetsenbord op achterkant rc werkt net aan ok

Hans 23-01-2017

Uitstekende aankoop

Geschreven voor: Philips 49PUS7181

Wij zijn er zeer tevreden over , makkelijke bediening goed geluid en schitterende kleuren met een zeer scherp beeld

Pluspunten

• Beeld en geluid