Philips 55PUS6561 - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
8,50 cm dikte
55,0 inch

Beoordeling op basis van 46 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Schalkie 02-01-2017

Schitterende tv

Ik heb deze TV aangeschaft via Platte TV. Mijn vorige tv was een Samsung Full HD. Ik vind het ambilight echter een toegevoegde waarde bij het Tv kijken dus kwam ik terecht bij Philips.
Dit toestel voldoet aan alle wensen. Het beeld is super. Het is vooral genieten als je een 4K demo bekijkt.
Het aansluiten was een fluitje van een cent. Ik heb het toestel aangesloten op een Horizon mediabox dus ik hoefde niet op zoek naar de zenders.
Ik heb niet eens zoveel aan de instellingen veranderd want ik vond de kleureninstellingen goed. (dat is natuurlijk een kwestie van smaak). Het menu is middels de afstandsbediening makkelijk te bedienen. Er zijn vele mogelijkheden om alles aan te passen.
Ik heb in mijn thuisnetwerk een NAS hangen en tot mijn verbazing pakte de tv ook de ondertitels van de films die ik daar op heb staan terwijl in de handleiding stond dat dat niet het geval was.
Het toestel speelt de films zonder problemen af dus dat is dik voor elkaar.
Ik heb het toestel aangesloten op een soundbar dus het geluid van de TV vind ik niet zo belangrijk. Het toestel hangt bij mij aan de muur (verhoogd het effect van het ambiligth). Het dunne randje geeft het toestel een chique uitstraling.
Al met al ben ik zeer tevreden over toestel en hoop ik er nog lang plezier van te hebben.
Ik ben meer dan tevreden over de prijs kwaliteit verhouding.

Pluspunten

• beeld kwaliteit
  • snelle installatie

RL 04-01-2017

Prachtig, scherp beeld

We zochten een TV met Ambilight (die heeft alleen Philips). Beeldscherpte was uitstekend en de reviews op Kieskeurig waren allen lovend.

TV ziet er erg mooi uit, strak design en weinig toers en bellen, gewoon zoals een TV hoort te zijn. Het mooie is dat het voor ons storende Philips logo bij de instellingen uit te zetten is.

In eerste instantie werkte bij ons de Apps niet. Nadat we de TV opnieuw hadden ingesteld, werkte het allemaal vlekkeloos. Instellen is een fluitje van een cent. Aansluiten op ons Bose systeem en op KPN kastje verliep vlekkeloos.

Nadeel is bij KPN dat de TV de zenders niet kan overnemen en we geen gebruik kunnen maken van de ingebouwde TV-gids. En de afstandsbediening van KPN blijven we nodig hebben. Dat ligt meer aan KPN dan aan Philips. Over de TV zijn we zeer tevreden.

Pluspunten

• Zeer scherp beeld
  • Ambilight
  • Snel in te stellen en in gebruik te nemen

Minpunten

• Bij KPN kun je de zenders niet inlezen in de TV.

Henk Hofman 13-12-2016

Perfecte tv, groot en enorm goed beeld

Prima prijs-prestatie verhouding, mooi design en erg gemakkelijk met installeren. Ambilight is echt een meerwaarde.

Pluspunten

• Aandacht voor de klant
  • Mooie winkel met voldoende ruimte

JohnB 15-07-2016

Wat een beeld

Op het moment dat je deze tv aanzet weet je dat je de juiste keuze hebt gemaakt.
Zelden zo'n beeld gezien. Ook niet bij televisies die een stuk duurder zijn dan deze.
Absolute aanrader deze tv.
Ook de vormgeving is door de pootjes zeer fraai.

Hans 10-07-2016

Prachtig apparaat!

Het is werkelijk een fantastisch mooie tv, de vormgeving is strak en ook de meegeleverde pootjes zien er erg fraai uit. Ik heb bewust voor een philips gekozen ivm het ambilight en de realistische kleurweergave. Ik ben zeker niet teleurgesteld! Het ambilight is erg fraai en ook vrienden die op voorhand minder enthousiast zijn, nemen hun vooroordelen terug.

Ik heb wel wat problemen gehad met de aansluiting van de tv op een soundbar (ook van philips), maar dit bleek aan een verouderde HDMI-kabel te liggen. Verder is het grote aanbod aan apps leuk, maar ze willen nog wel eens vastlopen. Ik heb hier ook nog lerend in, dit zal vast ook komen door mijn beperkte kennis op dit vlak en het feit dat ik de tv pas een week in bezit heb.

Het geluid van de tv is natuurlijk beperkt, maar toch stukke beter dan ik had verwacht. Zelf heb ik toch een soundbar aangesloten om een mooier geluid te krijgen.

Fred 10-07-2016

waar voor je geld

deze 55 4k van philips heeft een zeer goede prijs kwaliteit verhouding het beeld is super en het ambilight maakt het helemaal af het geluid is goed en de reactie snelheid is ook snel daarbij ook nog de uitgebreide specificaties en het mooie design en je hebt de perfecte tv tegen een lage prijs tegenover de concurentie

Karim 04-07-2016

PHILIPS 55PUS6561

Mooie Ambilight aan 3 zijden, vormgeving zeer mooi, zilverkleurig met een dun randje en fijn vormgegeven voetjes. Een aanwinst voor mijn woonkamer!
Beeld is zeer mooi met 4k (YouTube & Netflix) en Android werkt ook fijn. Geluid is wat minder maar meteen een soundbar aangeschaft en geluid is nou toppie!
Al met al ben happy met mijn nieuwe tv en zou iedereen deze tv aanraden.

Philipienne 13-10-2017

Prima tv voor een goede kijkervaring!

Beeld is prima, hoewel 4K nog te weinig door aanbieders wordt ondersteund (muv netflix en enkele programma's/docu's via KPN tv, maar dat is het dan wel). Kan over die kijkervaring dus nog niet veel zeggen, maar ook in HD is het gewoon een genot. De ambilight is persoonlijk; genoeg mensen die het niks vinden, maar wij vinden het geweldig; kamerlicht doven en het lijkt alsof je de tv in wordt gezogen; prima kijkplezier! Geluid voldoende (luister toch veel over de boxen) en smart deel is ruim bemeten met veel handige apps (You Tube, Spotify, videoland etc). Kan deze tv aanbevelen!

Mark 04-10-2017

Mooie TV, makkelijke bediening

Mijn oude TV was ook een ambilight TV, dit beviel zo goed dat de nieuwe TV ook hierover moest beschikken. Gisteren alles aangesloten en getest.
De TV is een waar kijkgenot. Het nieuwe ambilight is nu driezijdig en werkt perfect. Waar op de oude TV het licht alleen een vast kleur had links en rechts, loopt het nu over. Zo kan rechts dus uit bijv. 3 kleuren bestaan.

Voor mensen die een heel diep zwart willen is deze tv helaas minder geschikt. Het scherm is niet heel diep zwart, er is een kleine lichtlaag van het backlight te zien.

Aansluiten was zo gepiept. Dankzij de ARC HDMI ook in een mum van tijd op de home cinema set aangesloten. Top!

Al met al voor de liefhebbers van Ambilight een perfecte aankoop.

Pluspunten

• Groot scherm
  • Ambilight
  • makkelijke bediening

Minpunten

• zwart, niet heel zwart

Zarlasht 28-08-2017

ULtra HD 20W androidn tv gekocht zeer tevreden

Ik zou zeggen nooit van andere merk alleen tv van Philips beste merk en goede kwaliteit. Ben zeer tevreden

ArieD 10-07-2017

Prima beeld en super ambilight

Zocht een TV met groot, scherp beeld. Ambilight was een must. Prima TV makkelijk te installeren. Na het instaleren kwam op 1 HDMI geen geluid door maar na opnieuw begonnen ging het goed.

Pluspunten

• 4K beeld
  • Ambilight

Minpunten

• slecht geluid

marco 25-06-2017

top tv

Middels verschillende reviews gekozen voor de 6561 55 inch met ambilight 3. Aansluiten ging heel eenvoudig en het doorlopen van het menu wordt simpel weergegeven. Vervolgens verschillende programma's gekeken en het beeld bleek echt van top kwaliteit. Het ambilight effect is echt een meerwaarde voor het kijk plezier! Zeker geen spijt van de keuze. De tv is bij Foka gekocht en ontving gratis extra 5 jaar garantie plus een laagte prijs garantie! goeie service verzekerd.

Pluspunten

• helder beeld
  • zilver uitgevoerd
  • 100 Hz
  • 3 zijdig ambilight
  • makkelijk menu

Brullendeleeuwen 13-06-2017

Geweldig beeld en 3 zijdig Ambilight

Zo makkelijk te installeren en ook updates te verkrijgen. Installatie eenvoudig uit te voeren. Qua geluid zou ik wel een soundbar aanschaffen of via het homecinema set te laten lopen.

Pluspunten

• Makelijke installatie
  • Prachtig beeld

Minpunten

• Geluid beter via soundbar of homecinema set.

Spaakje 15-04-2017

panel fout

strepen in beeld en zwarte hoeken. Na controle repariedienst is dit niet te verhelpen. Dus ik zit nu met de gebakken peren. Nieuwe tv die sechter is dan mijn oude en geld kwijt!

Maikel 04-01-2017

Mooie 4k tv met ambilight!

Mooie televisie.
Prettig menu
Fijne afstandsbediening
Helder scherm
Prima geluid (maar voor films zou ik toch een extra geluid setje aansluiten)

Pluspunten

• Mooie tv
  • Makkelijk menu
  • Prima prijs

Leon 01-01-2017

Product nu een paar dagen in bezit

De TV heeft een mooi groot scherm het design is mooi en de dunne rand om het scherm is mooi en de ambilight rondom geeft je een extra beleving en veel kijkplezier. het beeld is fantastisch door het UltraHD scherm, super helder! Wij zijn heel tevreden met de Philips tv, echt een aanrader. Door de Maickel (verkoper) erop gewezen dat je een goede HDMI kabel moet hebben met bepaalde voorwaarden zodat je beeld nog strakker is.

Pluspunten

• Ambilight
  • Zeer mooi beeld
  • Zeer vriendelijke winkel personeel
  • Veel keuze in de winkel

Minpunten

• Extra HDMI kabel moeten kopen

velsen 03-11-2016

niet geheel tevreden

Helaas moeten constateren dat er bij lichte beelden lichte verticale strepen over het scherm zichtbaar zijn.
Bij donkere beelden zijn de strepen wat donkerder.
Het effect van de strepen wordt versterkt als het beeld beweegt ( bv. voetbalwedstrijden ) .

Martijn7 03-08-2016

Goede TV met super beeld

Zeer mooi beeld, 55" is voldoende groot in de huidige tijd.

Het drie zijdige Ambilight kijkt zeer lekker: zeker met concerten.
In eerste instantie lijkt de TV dik, maar hangend tegen de muur komt hierdoor de ambilight zeer goed uit.

De snelle processor maakt het een flexibel toestel.
Aanrader!

De tv liep vast bij de eerste update, met harde reset opgelost.

Mo0475 26-07-2016

Super tv met vele mogelijkheden

Mooie televisie heb hem nu al meer als een week, kom dagelijks meer functies tegen. Super tv met veel mogelijkheden, vooral de combinatie met android tv en 3 wegs ambilight. Ben super tevreden.

moniek 18-07-2016

Prachtige tv!

De TV heeft een strak design en de ambilight rondom geeft je een extra beleving en veel kijkplezier. Hij is gemakkelijk in te stellen en de UltraHD geeft een fantastisch beeld, erg helder! Ik ben heel tevreden met de TV!