LG 55UH850V - Reviews

Beoordeling op basis van 21 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Trilla 12-04-2016 Product paar weken in bezit

Beeldkwaliteit en webOS 3.0 maakt de tv fantastisch.

Uiterlijk en aansluitingen.
Je hebt zeker minimaal 2 mensen nodig om de televisie uit de doos te halen. Aangezien de televisie geen goede grip en dunne bezels (randen) heeft, moet je uitkijken hoe je de televisie pakt, want je mag niet op het scherm drukken. Eenmaal uitgepakt en in elkaar gezet, vind ik de televisie een pareltje. Zowel de bezels als de voet zijn volledig van roestvrij staal, waardoor de televisie echt een luxe uitstraling heeft gekregen.
De achterkant van de televisie is wit. Dat is opmerkelijk voor een televisie, want bijna altijd zijn de televisies zwart aan de achterkant. Persoonlijk vind ik dit erg mooi staan op mijn witte kast. LG heeft niet heel goed nagedacht over de aansluitingen; er zijn namelijk enkele connectors recht naar achter gemonteerd (Audio 3,5mm, Audio Digitaal, AV, Component, Satellie en Antenne ingang). Hierdoor zal je bij muurmontage moeten werken met haakse kabels. Aan de zijkant bevinden zich de 3x HDMI, 2x USB 2.0 en 1x USB 3.0 aansluitingen en de CI+ module. De CI+ module werkt in ieder geval met Ziggo klanten. Wie zich zorgen maakt dat wellicht de HDMI kabels zichtbaar zijn, kan ik gerust stellen. Deze kabels zijn niet zichtbaar bij het 55 inch model. Dit kan te maken hebben omdat de televisie groot is, maar de aansluitingen zijn ook redelijk ver van de zijkant van de televisie verwerkt.

Bediening op afstand
Bij de 55UH850V krijg je één afstandbediening meegeleverd. Bij sommige concurrenten krijg je er vaak twee meegeleverd: een gewone infraroodafstandbediening en een Smart Control afstandbediening. welke is voorzien bewegingsdetectie en een microfoon. LG heeft daar een slimmere oplossing voor verzonnen en heeft ervoor gekozen om alles in één afstandbediening te verwerken, genaamd: Magic Motion Remote. Deze afstandbediening weegt 147 gram inclusief twee AA batterijen en is 18,5 cm lang 4.8 cm breed. De afstandbediening voelt niet heel goedkoop aan, maar is zeker niet een eyecatcher. Door de ronde achterkant en de inkeping waar je wijsvinger in valt, ligt hij goed in de hand. Je duim komt aan de bovenkant vanzelf bij de navigeer knoppen en de scroll wheel uit en dus niet bij de standaard zap- en volumeknoppen. Maar je kunt wel met het scroll wheel zappen door simpelweg te scrollen.
De Magic Motion Remote kun je ook gebruiken als universele afstandbediening. Ik heb dit getest met de Samsung H380R digitale ontvanger van Ziggo. Deze ontvanger dateert uit 2010, maar dat was geen enkel probleem voor de Magic Motion Remote. Het instellen van apparaten gaat ook redelijk eenvoudig via het televisie menu. Je selecteert het apparaat waar je de functie voor wilt gebruiken, kiest de fabrikant, selecteert de tv provider en kiest vervolgens welke navigeer profiel werkt op jouw kastje.
Om de aanwijsfunctie te gebruiken kan je op het “pointer”-knop drukken of door kort de afstandbediening schudden, waarna er een pointer in beeld verschijnt. Met deze pointer kan je sneller door het menu navigeren en klikken.
Voor spraakopdrachten door middel van de ingebouwde microfoon moet je drukken op de “vergrootglas”-knop. Met deze functie kun je YouTube filmpjes opzoeken of zoeken op het internet. De spraakherkenning is in mijn ervaring accuraat. Het is alleen niet mogelijk om de tv te bedienen met spraakopdrachten, zoals “tv uit”, “geluid harder” of “navigeren naar zender 3”.

WebOS 3.0
Inmiddels heeft LG al de derde versie van webOS uitgebracht voor zijn LG smart televisies. De webOS van LG werkt zeer eenvoudig en intuïtief. Doordat apps, externe ingangen en live-tv allemaal op dezelfde manier worden gerepresenteerd in de interface, is het zeer eenvoudig om te navigeren. Je leert er dan ook snel mee werken. Het besturingssysteem werkt zeer snel en ik ervaar ook geen vertragingen tussen switchen van bijvoorbeeld de Netflix app en een externe ingang. De voornaamste vernieuwing in 3.0 is dat je kun inzoomen op een bepaald onderdeel van het scherm, telefoon- tabletscherm kunt weergeven op de televisie en multi-view, wat het mogelijk maakt om tegelijkertijd te kijken naar meerdere kanalen. Zelf gebruik ik af en toe alleen de functie om mijn beeldscherm van mijn telefoon weer te geven. Dit om bijvoorbeeld foto’s of video’s af te spelen. De kwaliteit van de stream van de filmpjes en foto’s zijn over het algemeen goed.
Het opstarten van de televisie duurt tussen de 4 - 5 seconden, als de zogeheten Quick start + functie is ingeschakeld, welke standaard op “aan” staat. Als deze functie is uitgeschakeld duurt het ongeveer 7 - 8 seconden. Deze tijden zijn gebaseerd op wanneer de televisie een externe ingang weergeeft. Ik heb het (nog) niet kunnen testen met een CI+ module, aangezien ik tot nu toe nog gebruik maak van een externe digitale ontvanger.
LG heeft een eigen app store met het volgende aanbod: YouTube, Netflix. Spotify, NOS sports, NOS, Pathé, Videoland, Google Play Movies & TV, NPO, Nu.nl, Buienradar, HBO go, Goal.com en TVgids.nl. Verder zijn er nog enkele andere applicaties beschikbaar zoals Eurosport player, UFC.tv en games. Wat ik echt mis in dit lijstje is de FOX sports app. De applicatie die ik het meest gebruik is de Netflix app en ik kan hierover concluderen dat deze applicatie perfect en snel werkt.

Geluid
De luidsprekers van de UH850V zijn ontworpen door de Amerikaanse audiospecialist Harman Kardon. Ondanks deze samenwerking heeft deze televisie net zoals andere televisies last van het gebrek aan lage tonen. Daarentegen vind ik wel dat deze televisie beter geluid heeft dan menig andere televisie die ik heb gehoord. Als je een film kijkt vind ik luidsprekers velen malen beter klinken dan als je bijvoorbeeld muziek luistert. Echte liefhebbers zullen toch uitwijken naar een extern audiosysteem.

Beeld
Uiteindelijk draait het bij een televisie allemaal om het beeld en die kan ik in één woord samenvatten:geweldig! De kleurweergave van de televisie is subliem. Het levert levendige en vloeiende beelden op. Bij kijkhoeken van ongeveer 45 graden is het contrast van het beeld nog steeds goed. Dat betekend dus dat je niet alleen recht voor de tv hoeft te zitten voor de optimale beeld ervaring. Bij het kijken van een film die zwarte balken heeft, zie je in het donker wel enigszins backlight-bleeding.
Het 4k scherm is verbluffend op een 55 inch model. Ik zit zelf 2,5 meter van de tv af en op zo’n afstand zie je daadwerkelijk het verschil tussen 4K en Full HD. Echter is het aanbod van 4k nog niet breed (Netflix, YouTube e.d.), maar met dit model ben je wel alvast klaar voor de toekomst.

3D en gaming
LG maakt gebruik van passieve brillen voor het weergeven van 3D, waardoor je geen batterijen of iets dergelijk nodig hebt voor de 3D-brillen. Een groot voordeel vind ik dat de bril heel comfortabel aanvoelt, mede door het lichte gewicht en dat passieve brillen rustig zijn voor je ogen. Echter kan de meegeleverde 3D-bril niet over mijn normale bril heen en er worden geen 3D-glazen clipjes meegeleverd die ik op mijn normale bril kan zetten, wat erg jammer is.
Tijdens het kijken van 3D heb ik nog geen last gehad van crosstalk (ghosting). Crosstalk is beelden die door elkaar heenlopen. Ook een leuke functie is dat je simpel 2D beeld kan omzetten in 3D. Ik heb dit geprobeerd bij bijvoorbeeld het spel FIFA 2016 en Metal Gear Solid. Voornamelijk bij FIFA werd het beeld goed omgezet naar 3D, maar bij bijvoorbeeld Metal Gear Solid was het af en toe niet zichtbaar.
Verder heb ik tijdens het gamen van een shooter vanaf een Playstation 4 met het beeld op spelmodus geen last van inputlag. Alleen tijdens een herhaling van bijvoorbeeld een shot in FIFA 16 wilde de bal nog wel eens last hebben van artifacts. Als je het beeld op game modus hebt staan, dan heb je hier wel velen malen minder last van.

domi 13-04-2016

Hoi Trilla,

Heb deze tv ook. Pracht ding. Ik heb dan de 65 inch versie. Gamen gaat super op gamemodus, beetje spelen met contrast en helderheid. Echter bij het kijken van een voetbalwedstrijd zie ik hele lichte blur. Wat is nou de beste modus om de tv op te zetten bij het kijken van een voetbalwedstrijd. Want de lg helpdeskmedewerkers wisten er geen reet van. En dan heb je ook nog een optie d-blur en juddering bij tru motion. Hoor het graag waar je hem het best op kan zetten. Want bij het snelle camerawerk bij een voetbalwedstrijd, zie je dan een beetje beeldverwaziging blur.

dianafeijtel 28-04-2016

Goedeavond,ik had een vraag.Zit er ook een orginele ap van rtl xl zelf op?ik.hoorde dat die alleen nog via zien .nl te zien is op een app van de tv

Trilla 17-05-2016

@Domi,
Sorry voor de late reactie.
Ik heb het ook inderdaad gemerkt. Eigenlijk moet je motion blur uitzetten, standaard waar die dus uitstaat is bij de game modus.

@dianafeijtel,
Nee er is geen RTLXL app beschikbaar en je kunt niet gebruik maken van rtlxl.nl via de webbrowser, omdat rtl nog steeds gebruikt maakt van een flash player. Wat bedoel je precies met zien.nl? Bedoel je daarmee zie.nl van nu.nl?

dianafeijtel 12-10-2016

Heb een vraag ik heb ook een lg 55 850 V en sinds en ik wilde het geluid harder zetten en ik zag dat het speakertje wat in het midden zit als je het geluid harder of zachter zet verdwenen was.Eerst draaide het rond met harder of zachter zetten en nu zit er ineens techts een balk die als je harder of zachter zet ern rode streep omhoog gaat of omlaag ovm harder of zachter ik snap er niets meer van heeft u daar ook last van of zit bij u als u het geluid harder of zachter zet wel in het midden een geluidspeakertje een afbeelding dus van een speakertje die rond gaat met harder of zachter zetten kunt u mij iets laten weten.gr.Diana

Niek Luinge 25-06-2016 Product paar weken in bezit

Mooi beeld, fenomenaal geluid, heerlijke simpele bediening

Sinds twee weken heb ik nu deze tv in huis en ik ben er erg tevreden over! Allereerst is het een mooie tv om te zien, mooie vormgeving en een lekker dunne bezel. Ook de witte achterkant ziet er heel chique uit.
Het geluid van deze tv is werkelijk boven elke verwachting die ik had. Om te testen heb ik mijn eigen surroundsysteem uitgeschakeld maar ik ging even twijfelen omdat ik dacht dat er geluid van achteren kwam. De tv heeft dus een práchtig ruimtelijk geluid, vooral als je er niet al te ver bij vandaan zit, bijvoorbeeld anderhalve meter. Dan klinkt het alsof het van links en rechts van je komt in plaats van voor je. Ook de bas die de tv produceert is meer dan ik ooit heb gehoord bij een tv. Werkelijk geweldig! Bij verreweg de meeste platte schermen heb je een soundbar nodig om acceptabel geluid te krijgen, maar bij deze dus echt niet!
Nou, dan heb je natuurlijk ook nog het beeld. De resolutie valt natuurlijk gelijk op, haarscherpe beelden. De beelden zijn inderdaad haarscherp, maar alleen met 4k-content, wat er momenteel nog weinig is. Ik heb een aantal 4k-films gedownload als test en dat ziet er mooi uit. Ook heb ik films gedownload met 60fps, oftewel meer beelden per seconde. Deze heb ik afgespeeld op de tv, door een stickje rechtstreeks in te pluggen, maar het beeld loopt niet vloeiender dan normaal gesproken. Dat valt me dan weer tegen. Ook is er hier en daar wat stottering in de perfect motion.
De kleuren van de tv zijn heel erg mooi en het contrast is heel goed. Wat wel heel snel opvalt zijn de verlichtingslijnen in de tv. Hij beschikt over micro dimming, wat inhoudt dat een stuk beeld waar alleen zwart is, niet verlicht wordt. Dit werkt echter alleen op horizontaal gebied. In de praktijk betekend dit dat als je bijvoorbeeld een zwart beeld hebt met ergens een gekleurd iets, zegmaar een witte stip, dat dan alle pixels boven en onder die stip ook verlicht worden. Je ziet dus enorme verticale banen als er iets verlicht wordt en de rest niet. Dat is heel storend.
Anderzijds, hoevaak heb je nou een zwart beeld met alleen hier en daar iets wat niet zwart is?
Het is me ook alleen opgevallen in het menu.
Op dit na is het beeld gewoon hartstikke prima. Ik vind het beeld goed, maar het maakt voor mijn gevoel niet veel verschil met mijn vorige tv, die was 3 jaar oud en een stuk goedkoper. Er zijn weinig verschillen en dat valt me een beetje tegen.
De interface en snelheid van de tv is wel verbluffend snel, alles gaat soepel en je hoeft nergens op te wachten. Menu's openen binnen een oogwenk en reageren op alles. Wat ook ideaal is is dat de afstandsbediening tevens een pointer is waarmee je kunt wijzen. Dit werkt ontzettend goed, dit is écht een goede vinding van LG!
De kwaliteit van de wifiverbinding van de tv valt me tegen, ik heb moeite om fatsoenlijk filmpjes op youtube te kijken of iets vanaf mijn telefoon naar de tv te streamen. De telefoon heeft volle streepjes wifi als ik hem bij de tv houdt, maar de tv heeft dan zeer traag internet. Ook met wifi-direct krijg ik filmpjes vanaf mijn telefoon niet op tv. Dat is heel jammer.
Daarom heb ik de tv nog niet als smarttv gebruikt, omdat de snelheid gewoon niet genoeg is om ontspannen te gebruiken.

Anoniem 17-05-2016 Product paar weken in bezit

Ondanks intens voor onderzoek, bijzonder positief verrast

We zijn tot nu toe meer dan tevreden met onze nieuwe LG flat TV.
Het vlakke matte scherm en RVS geborstelde smalle rand/curved voet vinden we erg mooi en geeft tov de "vorige glans Samsung" meer rust in het interieur. TV oogt door de smalle rand minder groot dan je bij 55" zou verwachten. Kabels zijn mooi weg te werken in de voet. Achterzijde fraai wit. 1e instelling simpel ; menu's zijn duidelijk.
Digitale TV en Sport, films via Apple TV, BlueRay/DVD film, UHD opgenomen met de iPhone SE alles zeer goed. Kraakhelder beeld: opnamen met zon "kunnen zeer aan de ogen doen". Niet eerder een TV gezien die deze helderheid kan weergeven. Als instelling de overdreven scherpte verminderd naar een meer natuurlijke scherpte.
Avatar in 3D wordt door deze LG heel fraai weergegeven.
Zit je niet recht voor de TV, maar onder een hoek, dan neemt het contrast af naarmate de hoek toeneemt, kleuren blijven verrassend goed: beide beter dan verwacht. Ook het standaard TV geluid vinden we voor een flat TV beter dan verwacht. Actualiteiten/stemmen of Sport klinken prima -ook het laag-. De Surround installatie schakelen we wel in bij films en concerten; geeft weer een extra dimensie.
Het webOS van LG werkt goed en snel. Verrassend mooi de 4K films van YouTube van J&K. De bediening met de "muis" remote is even wennen, werkt snel intuïtief. Verschijnen Guide na drukken knop op AB mag sneller. Live Play, pauzeren en opnemen vraagt om een externe HDD. Wel doen, dit is een mooie functie. Vooral Live Play, als je net iets gemist hebt, direkt herhalen. Al met al genieten.

AJ 09-11-2016 Product paar dagen in bezit

Fantastisch!

Wat een prachtig tv is dit! Ik ben er superr blij mee en raak maar niet uitgekeken.
Netflix, Youtube, Pathe app, zelfs je NAS aanspreken. Het kan allemaal zonder enige vertraging.
De MagicRemote is fenomenaal. Het kan gebruikt worden als universeel afstandsbediening voor andere apparaten.

Pluspunten

• Beeld
  • MagicRemote
  • WebOS 3.0
  • Mogelijkheden(Netflix, Youtube etc)

Luca 26-10-2016 Product paar weken in bezit

Een super tv waar je niet op uitgekeken raakt

Deze tv heeft echt alles wat een tv moet hebben, dit is wat je nou een Smart TV noemt, werkelijk overal is over nagedacht, Design, Interface, Gebruiksvriendelijk en erg mooi.
TV geeft werkelijk toegang tot alles, of het nou films, games, sport, series of wat ook is, je surft met gemak overal heen.
1 klein nadeel...ga je deze tv voor een kleine ruimte kopen dan mag het contrast beter. maar das logisch...je gaat niet een tv kopen voor een kleine kamertje. op een 2 meter afstand is deze tv super van kwaliteit.

Pluspunten

• Gebruikvriendelijk
  • Mooi geluid
  • Veel mogelijkheden

Minpunten

• Beeld op korte afstand

ThomE 09-10-2016 Product paar weken in bezit

Prachtige tv, prima performance

De LG 55UH850V is een lust voor het oog. Zijn dunne gestalte en de mooie metallic afwerking geven hem een strakke en moderne uitstraling die zeker niet misstaat in de woonkamer. De tv is makkelijk en erg intuitief te besturen via het besturingssysteem WebOS en de bijgeleverde smart remote, die je als muis kunt gebruiken om snel door de menu's heen te gaan. Veelgebruikte streaming diensten zoals Netflix en HBO zijn snel bereikbaar en makkelijk te bedienen. Het beeld is erg mooi, maar dat mag je ook zeker verwachten van een tv in deze prjisklasse. Een klein minpuntje vind ik dat er maar drie HDMI poorten aanwezig zijn, omdat dat voor de intensieve gebruikers misschien een beetje weinig is. Verder vind ik ook dat het geluid ook beter zou kunnen.

Pluspunten

• Strak uiterlijk
  • Erg makkelijk in gebruik
  • Mooi beeld

Minpunten

• Maar drie HDMI poorten
  • Geluid is niet fantastisch

dianafeijtel 12-10-2016

Heb een vraag.ik heb ook de LG 55 UH850V maar mijn geluid als ik die harder of zachter zet dan is de afbeelding van het luidspeakertje wat in het midden staat verdwenen ineens gebeurd en nu zit er aan de rechterkant van het scherm een geluidsbalk hebben jullie dat ook?
Gr.Diana

Tollenaar123 01-09-2016 Product paar weken in bezit

Adembenemend

Drie keer raden wat krijg je als je Game of Thrones via HBO op deze televisie kijkt? Een versneld hartritme en te weinig adem. De kleuren zijn rijk en vol, het beeld is scherp gelijk een foto en het geluid is diep en krachtig. Een compleet andere ervaring dan we hadden met onze oude televisie. Niet alleen het beeld en het geluid is een stap beter, ook de bediening en het menu vind ik handig. Ik kon 'm instellen zonder veel moeite, aansluiten op wifi was geen probleem en met de afstandsbediening die als een soort muis wees, kan ik makkelijk schakelen. Wil je een televisie kopen dan is dit een goede keuze.

Pluspunten

• Rijke en volle kleuren
  • Diep en krachtig geluid
  • Super scherp beeld

Minpunten

• Kost een flinke duit

Kevin 18-07-2016 Product paar weken in bezit

Gebruiksvriendelijke tv

De tv gebruiken we ongeveer een week of 3. In het begin is het even wennen. De afstandsbediening is namelijk tevens een soort van muis. Door de afstandsbediening te richten kan je snel de diverse opties op de tv selecteren, waardoor de tv zeer gebruiksvriendelijk is. De beeldkwaliteit vind ik prima, maar het verschil zie ik eerlijk gezegd niet tussen een Full HD beeldscherm en een 4k beeldscherm. Met de internetaansluiting (wifi of bekabeld) kun je snel en gemakkelijk de diverse internetopties benutten. Meer opties gebruiken wij eigenlijk niet. Overall zijn we dan ook zeer tevreden over deze tv.

UHD 29-11-2016

Het verschil zie je duidelijk tussen HD en UHD op deze tv.
De scherpte moet je wel instellen op 25 op alle ingangen.
Backlight op 73 contrast op 95 Helderheid op 52/53 Kleuren tussen de 50 /55 en scherpte op 25/28.
Beeld op Expert 1 en op Koel zetten vind ik persoonlijk mooier.

wim 30-03-2016 Product paar dagen in bezit

uitatekende tv

na een palsma van 6 jaar oud is deze tv een hele verbetering uitstekend beeld , mooi geluid , gebruiksvriendelijk en een uitgebreide smart tv

dianafeijtel 30-04-2016

Hallo mijn vraag is of er op de tv een orginele ap van rtl.xl.zit.want ik heb nu ook een lg maar dan de 55 UH850 V en daar zit geen orginel app van rtl xl op.wel een ap van zien.nl en dan kan ik wel.rtl xl kijken maar kost wel 7.99 per maand.U typectv is web os 2.0 de mijne 3.0 en lg kan mij daar geen antwoord op geven

Remon 29-01-2017 Product paar dagen in bezit

Review na 3 dagen testen

Eerlijk gezegd had ik iets meer verwacht van deze tv, maar ben overal erg tevreden. Ik gebruik een Denon 7.1 receiver voor geluid, dus kan niks vertellen over het geluid van de tv. Dit is in mijn optiek altijd slecht. ;-)
WebOS werkt zeer intuitief en snel. Komt waarschijnlijk door de quad core processor. De eerste keer opstarten duurt wat lang, maar hierna gaat de tv relatief snel uit de standby modus.
De smart remote ligt goed in de hand, is licht en gemakkelijk te bedienen. Via HDMI CEC kan je je tv decoder ook bedienen. Bij de eerste keer opstarten wordt hier direct naar gevraagd en kan je je decoder merk/type instellen op de tv.
De resolutie is erg scherp en 4k upscaling werkt erg goed. De tv pas een techniek toe om een 1080p input naar 4k resolutie om te zetten. Het beeld blijft hierdoor haarscherp.
De hoek waarin je kan kijken is max 20 graden. Veel te klein voor een grote woonkamer. Zit je er recht voor, dan is het beeld het mooist. (Helderheid)
De lichtsterkte is laag tov OLED of een samsung. Dit betekent dat bij een optimale instelling, het beeld wat donker oogt. Bij volle backlight is veel light bleeding zichtbaar, waardoor zwart eerder grijs wordt.
Bij alle instellingen heb je last van een witte waas, zodra ondertitels zichtbaar zijn. Zet de tv op expert (light room) en gebruik mijn instellingen hieronder.
3D ziet er goed uit, maar ik ga dit nog verder testen.
Voor ons is de kwaliteit prima. We zitten altijd recht voor de tv en hij oogt ook erg mooi. Wil je voor superkwaliteit beeld gaan, dan moet je echt naar OLED kijken en dieper in je buidel tasten.
Beter dan dit krijg ik het beeld niet en het oogt het meest natuurlijke. Hier zijn mijn instellingen voor nu. Dit is de basis waar ik verder mee ga tunen. Maar het ziet er nu al vele malen beter uit dan de standaard waarden.
Achtergrond: 80
Contrast: 90
Helderheid: 53
H en V scherpte: 0
Kleur: 50
Geavanceerd: dyn.contrast: gemiddeld, Gamma: BT.1886, overige allemaal uit.
Witbalans: warm: 2pnt, patroon: buiten, stap: laag, rood: 12, groen: 18, blauw: 18
Kleurbeheersysteem: Kleur: rood, verzadiging: -2, tint: 0, luminatie: 2
Beeldopties: zwart niveau: laag, LED lokaal dimmen: hoog, overige allemaal uit

Pluspunten

• Kwalitatief 4k beeldscherm
  • Uiterlijk
  • Gebruiksgemak
  • HDR 10bit (kleurbereik)
  • Local dimming (betere zwartwaarden)

Minpunten

• Kijkhoek max 20-25 graden
  • Lage helderheid: 300cd/m2
  • Korte voedingskabel

HS 31-08-2016 Product paar weken in bezit

Thuisbioscoop

De 55UH850, wat kan ik zeggen? In een woord: ik ben fan. Een paar weken geleden heb ik deze televisie in mijn huiskamer geïnstalleerd en was heel benieuwd of het beeld echt zo helder was in mijn huiskamer als beloofd. Dit is helemaal uitgekomen, de beelden spatten echt de kamer in. De kleuren zijn superstrak en ook het contrast is haarscherp. De zwartbeelden worden weinig vervormd, wat ik vaak storend vond aan mijn vorige tv.

In 4K ziet alles er helemaal mooi uit, alleen jammerlijk genoeg is dit nog weinig beschikbaar dus heb ik hier niet volop van kunnen genieten.

Het geluid dat er uit komt is ook een grote plus: Harman Kardon is hiervoor verantwoordelijk en dat komt zeer ter goede van de kwaliteit. Waar bij sommige tv’s alles nog erg blikkerig kan klinken, is het geluid hier lekker vol met een goed bereik. Films knallen nu zowel via de ogen als de oren echt je huiskamer in. Lekkerrrr!!

LG gebruikt voor deze tv haar besturingssysteem webOS3 wat voor mij heel prettig werkt. Ik moest er even aan wennen, aangezien ik hiervoor een Samsung had, maar na een dagje voelt alles heel logisch. De tv reageert snel en apps openen vrijwel direct. Leuke bijkomstigheid is de magic remote, een afstandsbediening die je tevens kunt aansturen met je stem en zelfs ook als een soort muis kunt projecteren op de tv.

Verder ziet deze televisie er met zijn platte design gewoon ‘lekker’ uit. Doordat er geen randen aan de buitenkant meer zitten, alles is scherm, oogt de tv nog strakker en lijkt hij minder plek in te nemen. Kortom, aanrader!!

Pluspunten

• Helderheid
  • Kleurenweergave
  • Snel menu

Jeroen 05-09-2017 Product paar dagen in bezit

Bijzonder goede en mooie tv

Zeer mooie televisie die erg snel is en een zeer hoge beeldkwaliteit laat zien!
Installeren is erg makkelijk, alleen het koppelen van de afstandsbediening op de MediaboxXL was even wat tobben. Na een aantal keer toch kunnen vinden in de lijst.
Werkt super, terwijl ik nog niet eens allee mappen heb doorlopen.
Tot nu toe werkt de HDR prima!
Qua geluidskwaliteit is het prima(wat ook duidelijk was van tevoren), maar een vol geluid(bioscoopgeluid) creëer je pas met een soundbar. Vandaar niet de volle punten op geluid.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit (4K)
  • Afwerking van de kast
  • Supersnel
  • Makkelijk te bedienen
  • Goedwerkende HDR

andere 15-06-2017 Product paar dagen in bezit

groot scherm

het beeld is heel goed van deze tv zeker met ci+ module
het geluid is ook goed maar ik denk dat je ook nog een sound bar nodig heb
en zeker bij muziek of een film ik ben zeer tevreden over de tv

Pluspunten

• beeld
  • aansluitingen
  • geluid maar met sound bar nog beter
  • ci+ module
  • prijs

J.C. Guijt 20-03-2017 Product paar maanden in bezit

Mooie TV met vele Features

Ik vind dit een prachtige tv met aan de onder zijde (geborsteld) zilver, met alle toeters en bellen die je mag verwachten van een tv in deze prijs klasse, de tv heeft vele smart apps zoals onder andere Netflix & Youtube. De afstandsbediening die bij deze tv zit is echt fenomenaal, je kunt hem namelijk als een soort computer muis gebruiken door er mee door de lucht te zwaaien, als je dat doet verschijnt er een aanwijzer op het scherm, en op die manier kun je eenvoudig op dingen te klikken zoals menu's en om zoek opdrachten in te vullen op het on-screen toetsenbord, dit gaat razend snel. Het geluid van deze tv is redelijk, je kunt merken dat er samengewerkt is met een tweede partij om het beste uit de geluidsboxen te krijgen die in de tv zitten, maar het is nog niets in vergelijking met een hi-fi soundbar of soundplate. Dan het minpuntje. De tv is het beste geschikt voor een (ver)lichte kamer, waar bijvoorbeeld de zon naar binnen schijnt, in een donkere kamer is deze tv is erg fel voor je ogen, dus tv kijken met het licht aan is een must.

Pluspunten

• Afwerking
  • Software
  • Afstandsbediening

Minpunten

• Lichtsterkte

Adrie 12-02-2017 Product paar maanden in bezit

Slecht beeld, vomgeving mooi en geluid ook prima.

Deze tv 3 maanden in bezit en wij zijn niet tevreden over het beeldkwaliteit.
Er lopen zwarte balken verticaal door het beeld, vallen erg op bij voetbal kijken en schaatsen en programma's met veel wit erin.
We dachten eerst dat het aan een instelling lag, maar dat kregen we niet beter, daarna duren kabels gekocht en bij kpn een nieuw kastje aangevraagd niets hielp.
LG drie maal over de vloer gehad, nieuw scherm gehad alleen maar slechter geworden.
Volgens LG is dit de norm.
Wij zijn zeer teleurgesteld in LG.
Gr, Adrie

Pluspunten

• Vormgeving

Minpunten

• Beeld

Ed Kraaijveld Dordrecht 03-12-2016 Product paar dagen in bezit

Kraak helder beeld met deze platte tv 2700 HZ

Gezocht naar een groot beeldscherm (55inch) gezien ik slechtziend ben.
Voldoet aan alle gestelde mogelijkheden. Mooie en stabiele voet. Prachtig design
Bijzonder mooi geleuid. Gemakkelijk zelf te instaleren. Prijs is het zeker waard
Zeer te vreden gezien mijn visuele beperking. Top keuze.

• 3-D passief

Vulcan75 09-12-2016

Waarom 3d passief een minpunt? Zeker bij een uhd tv kan ik hierover geen nadeel opnoemen. Bij een full hd tv is het nadeel dat de resolutie gedeeld wordt, maar bij uhd wordt 3d voor beide ogen in full hd vertoont. En 3d bluray gaat ook voor actieve 3d niet hoger. Bovendien kosten passieve 3d brillen een paar euro, actief zit al gauw op >40 euro. Verder zijn de brillen veel lichter en hoeven er geen batterijen in. En geen flikkerend beeld als je wat schuin of onderuit gezakt voor de tv zit.

M. Klink 30-11-2016 Product paar weken in bezit

degelijke haarscherpe televisie

Op zoek naar een mooie televisie met een strak design en haarscherp beeld? Dan heeft deze LG dat wel.
De televisie is makkelijk in gebruik en heeft ook de functie smart tv.
Het geluid is scherp en daardoor erg fijn om aan te horen.
Buiten het instellen van de televisie is de gebruiksgemak van de televisie ideaal.

Pluspunten

• haarscherp tv
  • geluid is supermooi

Minpunten

• installatie is lastiger

Siebje 24-11-2016 Product paar dagen in bezit

Prachtige televisie met een goede prijs/kwaliteitsverhouding

Vorige week heb ik afscheid mogen nemen van mijn 6 jaar oude 40 inch flatscreen. Hiervoor is deze prachtige 55 inch LG televisie in de plaats gekomen. En ondanks dat beide televisies een LED flatscreen zijn, merk je toch dat de technologie niet heeft stilgestaan.

Installatie was bijzonder gemakkelijk. Binnen enkele minuten kon ik van het haarscherpe beeld genieten. Let wel even op: het is een flinke televisie, dus je hebt echt even hulp nodig om de televisie voorzichtig uit de doos te krijgen en neer te zetten.

Afgezien van het beeld, is de televisie zelf ook mooi om te zien. Een dunne bezel en een enkele voet, maakt de tv op zichzelf ook al een plaatje.

Maar is de tv zelf nu ook echt scherp? Ja, dat is’ ie zeker. Met 4K en HDR mag je ook niets anders verwachten van deze tv. Opvallend vond ik wel dat bij een ‘gewone HD uitzending’ het beeld soms korrelig kan zijn. De helderheid van het beeld (300 nits) valt mij wat tegen voor een tv uit deze prijsklasse.
Opvallend vond ik soms de subtiele lichtbanen die optreden bij local dimming.

De Harman/Kardon speakers in deze televisie zijn ongekend fantastisch en maakt een soudbar overbodig. Het is niet te vergelijken met homecinema-set, maar mocht je hiervoor geen ruimte of de financiele middelen hebben, dan zit je met deze tv prima!

Resumerend, dit is echt een fantastische tv met een goede prijs/kwaliteitsverhouding. Deze tv zal niet snel teleurstellen en kan zeker nog even de komende ontwikkelingen bij blijven benen.
Kijk je net even wat kritischer naar een televisie, dan is het de overweging waard of je net niet iets meer wilt uitgeven in deze prijsklasse.

Pluspunten

• 4K en HDR
  • harman/kardon speakers

Minpunten

• soms korrelig bij HD uitzending
  • wifi sterkte valt tegen

Quintus 24-09-2016 Product paar weken in bezit

Snel

De LG 55UH850V is een mooi vormgegeven tv met veel innovatieve functies. Het beeld is fantastisch mooi en helder en het geluid is buitengewoon goed. Echt handig vind ik de afstandsbediening die als een pointer werkt, zodat je makkelijk en snel kan switchen. De interface is razendsnel, dus geen vertraging bij het wisselen van kanalen of het opstarten van andere functies. En die zijn er, uiteraard een web browser, netflix, youtube, en diverse Apps.
De tv is makkelijk te instaleren, alles werkt heel intuïtief. Met de ingebouwde Wi-Fi maak je eenvoudig verbinding met het internet, en je thuis netwerk. Content van je smartphone streamen naar de tv is (zelfs met mijn antieke nokia) geen enkel probleem.
Er hangt een stevig prijskaartje aan de tv, maar een recorder hoef je niet meer aan te schaffen, een externe harddisk er aan hangen en je kan opnemen wat je wil.
Echt onderscheidend te opzichte van concurrerende modellen vind ik die reuze handige pointer, snelle interface en een overzichtelijk en makkelijk te bedienen menu.
Samenvattend: fijne tv, makkelijk te bedienen, veel functies, een echte aanrader.

Pluspunten

• snel interface
  • makkelijke bediening

Minpunten

• prijzig

Quintus 16-09-2016 Product paar weken in bezit

Snel zappen

Fijne tv, makkelijk te bedienen. De afstandsbediening werk als een muis, zodat je makkelijk en snel keuzen kan maken en wachtwoorden en zoekopdrachten invoerd. Er is in tegenstelling tot veel andere tv's geen vertraging bij het wisselen van kanaal, dus lekker snel zappen!

Pluspunten

• Snel wisselen van kanaal
  • Muis bediening