Philips 55PUS6401 - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
8,50 cm dikte
55,0 inch.

Beoordeling op basis van 123 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

C Groesbeek 08-11-2016 Product paar maanden in bezit

Super mooie tv met een prachtig beeld

Wij waren op zoek naar een nieuwe tv en dan een met een lekker groot beeld.
Mijn man wilde bij onze nieuwe tv ambilight hebben vanwege dat hij dat erg mooi vind en ik wilde graag een zilveren tv vanwege het interieur.
Toen kwamen we uit bij deze tv en na het kopen van deze tv hebben wij daar totaal geen enkele minuut spijt van gekregen, de tv is boven onze verwachting.
Het beeld is ontzettend haar scherp en vertoont zoals bij sommige andere tv`s totaal geen blokjes als je er te dicht bij zit.
De ambilight geeft mooie diepe kleuren op de muur dat zelfs rustgevend is voor de ogen ,dit had ik echt nooit verwacht dit gevoel te hebben mij leek het altijd heel storend, bij deze tv is dit totaal echt niet het geval.
De tv is heel makkelijk in te stellen en maakt makkelijk verbinding met onze cinema set.
Cinema set maakt net even iets meer dat beetje extra beter en warmere geluid dan alleen het geluid van de tv zelf.
Smartfuncties van de tv doen het erg goed en is ook makkelijk in gebruik.
Ik ben heel erg blij met deze tv en voldoet boven onze verwachtingen, ook andere mensen die bij ons op visite komen spreken over het prachtige beeld die deze tv heeft en hun zouden zeker overwegen om ook dit merk en type tv te zullen gaan kopen.
De bedoeling was om onze tv op te hangen, zodat hij mogelijk beter tot zijn recht zou komen, maar dat is bij deze tv totaal niet waar, waar ik de tv ook zet.. overal geeft het een super mooi haar scherp beeld en hoeft de tv niet eens opgehangen te worden om het tot zijn recht te laten komen.
De donkere kleuren worden in diep donkere kleur weergegeven zoals bij de kleur zwart, wat heel erg mooi is.
Wij zijn Super blij met deze tv en vinden de prijs van deze tv uitstekend, vooral de kwaliteit die deze tv geeft is de prijs voor ons als consument gelukkig aan de lage kant.

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • super haar scherp beeld
  • goede prijs en zeer goede kwaliteit
  • maakt zelf verbinding met home cinemaset
  • diepe kleuren

Minpunten

• geluid is met home cinemaset is beter

Oesha 20-07-2016 Product maand in bezit

Prachtig beeld

Ik was opzoek naar een grote tv voor een redelijke prijs en heb toen de Philips 55PUS6401 aangeschaft.
Eenmaal in huis en aangesloten kwam ik er achter dat de Wi-Fi van het apparaat het niet deed. Ik een update uitgevoerd die het probleem zou moeten verhelpen, maar ook na de update werkte dit niet. Ik heb de tv opnieuw geïnstalleerd, maar dit heeft ook niet geholpen. Ik heb de tv kunnen omruilen en met het nieuwe apparaat ben ik helemaal tevreden. Het beeld is prachtig! Een tegenvaller is de geluidskwaliteit, maar dit is optelossen met een soundbar. Ik geniet elke avond van de tv en ben er erg blij mee. Vooral het design van de tv is erg mooi en het ambilight brengt veel sfeer met zich mee.

Rob 05-02-2017 Product paar maanden in bezit

Prima TV

Mooie TV, fantastisch beeld. Moest zelf wel de beeldinstelling handmatig aanpassen, de standaardinstellingen zijn niet al te best. Geluid kon beter, maar dat geldt voor de meeste platte TV's. heel tevreden, genot om naar te kijken!

Tim 05-12-2016 Product paar weken in bezit

Philips 55 inch ambilight

Prijs-kwaliteitverhouding is goed, energie verbruik is goed. Uitstekend beeld. Genoeg mogelijkheden. Voldoende aansluitmogelijkheden. Mooi design. Geluid valt tegen. Bleutooth optie is ideaal voor beter geluid te creëeren.

Pluspunten

• Mooi beeld
  • Ambilight
  • Handleiding

Minpunten

• Geen toetsenbord

Th.Stolwijk 07-08-2016 Product paar weken in bezit

Fantastische TV

Ik kijk nu bijna 3 weken naar deze TV. Wat een supermooi beeld ! Bedieningsgemak is goed, heel veel mogelijkheden. Erg fraai design op de 2 slanke pootjes. Netflix werkt perfekt zonder de geringste hapering, de Tv is met een kabel op de router aangesloten ik kijk dus niet via Wifi. Netflix knop op afstandbedieng heel makkelijk.
Opnemen en pauzeren werkt goed, is heel handig. Echter de kwaliteit van het opgenomen of gepauzeerde beeld is niet fraai, soms gewoon slecht.
Ik denk dat dit komt doordat het via de USB poort de TV weer inkomt, je kijkt niet via de tuner dan.
Ben benieuwd wat anderen van de opnamekwaliteit vinden. Maar geen moment spijt van gehad, geluid gaat bij mij via de homecinema, dit kan ik niet goed beoordelen.

Th.Stolwijk 08-08-2016

In mijn review schreef ik over de slechte kwaliteit van het opgenomen beeld, dit heb ik opgelost.
De beeldstijl van de Tv staat op ISF dag, bij het bekijken van de opname bleek de beeldstijl anders ingesteld te staan. Ik heb deze toen ook op ISF dag gezet, resultaat schitterend beeld niet van de normale uitzending te onderscheiden. Het blijkt dus dat per broningang de beeldstijl apart moet worden ingesteld. Verder zeer tevreden met deze Philips Tv mooie natuurgetrouwe kleuren. Ook opnemen op een sd kaart via een extern kaartlezertje werkt goed. Dit geniet bij mij de voorkeur omdat een extern hard schijfje continue blijft draaien ook als niet opgenomen of gepauzeerd wordt.

Jeffrey 30-08-2016

Hallo, Kan iemand mij vertellen hoe ik bepaald instellingen goed moet zetten. Mijn dag en nacht sensor staat uit maar toch wordt het beeld soms lichter en dan weer donker. knipperen. en bij snelle beelden van link naar rechts hapert het soms wel. ik heb de horizon box er op aangesloten. wellicht dat ik daar ook nog een aanpassing moet doen. Ik heb 3 van deze tv's in huis gehad maar ze doen alle drie hetzelfde.

Drielos 19-07-2016 Product paar weken in bezit

Schitterend design, super beeld!

De dunne rand om het scherm en het oplichtende philips logo onder het scherm maken deze tv mooi qua vormgeving. Ik heb de tv op een tv meubel in de woonkamer staan. Ook zonder hem dus aan de wand te hangen heb ik veel plezier van het ambilight. In het begin wel wat problemen met beeld juist in te stellen. Deze versprong regelmatig op een willekeurig moment, inmiddels door een software update is het probleem opgelost!

Al met al een pareltje van philips waar ik hopelijk nog veel plezier van zal hebben!

Rkoer 16-07-2016 Product paar dagen in bezit

Prachtige tv met fantastisch ambilight

Prachtige tv met geweldig ambilight. De installatie verliep makkelijk en vlekkeloos. De vormgeving is super, de beeldkwaliteit geweldig. Het geluid zou ik redelijk willen noemen, maar daarvoor gebruik ik een los geluidssysteem. Ambilight gaf voor ons de doorslag om voor deze Philips tv te gaan, Hopelijk de komende jaren veel plezier van.

UNTITLED 15-07-2016 Product paar dagen in bezit

55" 64001 UHD

over het algemeen redelijk tevreden, had voordien een 10 jaar oude plasma en was daarvan heel tevreden enkel verbruik was de rede om een LED tv aan te kopen

+ snelle installatie
+ zwart is zwart
+vele instelmogelijkheden
+++prijs -kwaliteit

- nog zoeken naar juiste kleurinstelling
- wifi verbinding is niet wat het moet zijn

Piet 15-07-2016 Product paar dagen in bezit

Schitterende tv met super ambilight

Binnen mijn budget een prima tv gevonden van 55 inch haarscherp beeld en ambilight. Het geluid is wat minder maar voldoende.
Aanrader !

JvH Bmw 13-07-2016 Product paar dagen in bezit

Goede TV voor een goede prijs

Deze TV hebben wij gekocht voor in de woonkamer. Om een bioscoop ervaring te kunnen beleven hebben wij voor een 55 inch gekozen. En een bioscoop ervaring krijg je! Mooi beeld en de USB3 is ideaal voor het koppelen van een externe hardeschijf. Er moet natuurlijk wel een geluidsinstallatie aan want een TV is voor beeld en niet voor geluid. Ook de opties op deze TV zijn er in overvloed en waarschijnlijk ook meer dan de gemiddelde gebruiker zal gebruiken.

Ramon 17-05-2017 Product paar maanden in bezit

HDR niet via HDMI, vernietigend oordeel van consumentenbond

Een erg teleurstellende koop die ik gelukkig na ruim twee maanden nog kon inruilen. Dat inruilen mocht omdat de televisie niet geeft wat ze belooft in de advertenties.. Namelijk betreft HDR, nou ja dat zit er ook wel op, maar welgeteld op één of twee apps.. Speciaal omdat er HDR op zou zitten, had ik een playstation 4 pro gekocht, die dus ook HDR en 4K.. Maar HDR werd dus niet herkend door de ps4 pro na veel heen en weer bellen bleek de HDR functie dus alleen voor Netflix te gelden...

Verder wordt de tv echt erg slecht beoordeeld bij de consumentenbond.. Beeld, kwaliteit van K4 via HDMI was onvoldoende, en de K4 via apps bijna voldoende. Dat ik toch deze tv kocht wetende van de slechte beoordeling was dat deze Ziggo gecertificeerd was. En natuurlijk de door mij veronderstelde HDR functie. Tot overmaat van ramp verdween ook het geluid van het surround systeem bij Netlfix en veranderde in een blikkerig geluidje, denk nu een maand geleden. Het zou met een volgende update verholpen worden maar daarna twee updates gehad en niks van het geluid werd verholpen. Enige voordeel? Het is dus een van de weinig echt gecertificeerde Ziggo tv's die er te krijgen zijn in mijn prijsklasse 'deze gekocht voor 850 euro. Stap nu over op een niet Ziggo gecertificeerde tv maar een die wel HDR goed ondersteund van Sony.. Let op veel tv's claimen Ziggo gecertificeerd te zijn, maar vind je dat belangrijk kijk dan even op de Ziggosite bij de info over de C1+ module. Daar kun je zien welke tv's wel en niet gecertificeerd zijn

Pluspunten

• Echt Ziggo gecertificeerd

Minpunten

• Geen HDR via HDMI alleen via Netflix app
  • Zeer slechte beoordeling consumentenbond
  • Surround sound verdwenen bij Netflix

wim 10-03-2017 Product paar weken in bezit

Zeer mooi beeld

Een zeer mooie smart tv ik heb hem nu een maand in bezit en hij bevalt prima . Het installeren is simpel , het geluid goed en de afstandbediening heeft een speciale knop voor netflix heel makkelijk dus .

Jaap 10-03-2017 Product half jaar of langer in bezit

goede uitstraling

Nu na een paar maanden in bezit van deze tv kan ik met een gerust hart zeggen , ik heb de juiste keuze gemaakt .
Het formaat , de smalle randen en het totale plaatje van de tv om te zien zelfs als hij uitstaat is mooi en eenmaal aan heeft hij een fantastische beeldkwaliteit.
Echt een aanrader.

unica 16-01-2017 Product paar weken in bezit

Goedkoop is duurkoop

Hier blijkt maar weer eens dat goedkoop weer duurkoop wordt.
Het begon al van af de eerste dag, div. knoppen van de afstand bediening deden het niet, nou dan zoek je en wat moet je nu. Je kunt de nieuwe tv niet optimaal gebruiken.
Media Markt gebeld "ja dat komt vaker voor moet je maar even contact opnemen met Philips TV 0900 202 08 71 (€1,- per gesprek*)
Daar gaan mijn vrije uren ipv de tv genieten kan ik gaan vertellen wat er allemaal niet goed is aan de ab. Dat heeft allemaal z'n 90 minuten geduurd tot dat ze bij Philips begrepen dat ik een nieuwe ab nodig had. 1 week later ontvang ik de nieuwe ab. De tv is erg langzaam en slaat regel matig vast, dan doet hij niets meer. De rode knop werkt alleen als ik de stekker uit het stopcontact haal en dan er weer in. De tv gaat regelmatig spontaan aan. omdat ik zo ontevreden over deze tv ben heb ik hem maar op de slaapkamer gehangen, maar dan is het niet leuk als je midden in de nacht wakker wordt gemaakt door de tv die gewoon aan gaat.

Pluspunten

• Niet zwaar

Minpunten

• Gaat regelmatig aan ook om 3:00 uur
  • Slecht geluid
  • Afstandbediening werkte niet goed
  • Regelmatig resette
  • Rode knop uitzending gemist werkt niet altijd

Edwin 12-01-2017 Product paar weken in bezit

Groot scherm, prima televisie

Dit is werkelijk een top TV. Alles makkelijk aan te sluiten en in te stellen.
Beeld is super, geluid is goed. De Netflix knop op de afstandbediening vinden de kinderen wel erg makkelijk :) Blij dat we toch voor de 55 inch en niet voor de 49 inch hebben gekozen.

AnitaG 04-01-2017

Top Tv voor weinig geld

Echt geweldige kleuren. Super scherp door 4K. Kijk maar eens op Youtube naar 4K films. Zeer gebruiksvriendelijk. Vanwege android top voor Kodi gebruikers.
Oorspronkelijk gepost op philipsbrand-nl_nl

Wim 27-12-2016 Product paar dagen in bezit

mooie tv voor prima prijs

Hele mooie tv als vervanger voor de toch wat te klein geworden 40". Aansluiten en instelling ging snel en gebruikersvriendelijk. Ik heb alleen nog moeite met het vinden van de juiste instelling om ook het geluid van Smart tv functies over mijn home cinema te krijgen. Allles zit aangesloten via 1 HDMI kabel (verdeling vind plaats op mijn receiver (Denon XW2200) via het audio return channel zou ik ook het geluid van de apps als Youtube / Netflix over mijn AV Receiver willen hebben, dit lukt me echter nog niet. Via de interne speakers gaat dit wel maar heeft uiteraard niet de voorkeur, iemand hier ervaring mee?

Pluspunten

• beeld prima
  • gebruikersvriendelijk

Minpunten

• smart tv apps geluid instellingen

Lotte 04-12-2016 Product paar dagen in bezit

Goede kwaliteit veel kijkplezier

Erg fijne en grote tv. De tv kijkt erg fijn dankzij het ambilight ook zijn er veel mogelijkheden met androis tv het enige nadeel is dat er geen programma gemist apps op staan.

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Kijkgemak

Minpunten

• Geen programma gemist apps

LAW48 30-11-2016

Prachtige TV

Prachtige TV met heldere kleuren.
mooi uiterlijk en eenvoudig te instaleren.
heb maar 1 min puntje : Netflix toets op de afstandbediening, nu lijkt het dat je verplicht word Netflix af te nemen maar dat is mijn mening verder een top TV voor een hele mooie prijs!
Oorspronkelijk gepost op philipsbrand-nl_nl

Tim 31-10-2016 Product paar dagen in bezit

Prachtige TV, Ambilight werkt zeer goed.

Na het wijzigen van wat instellingen ziet deze TV er zeer scherp uit, Ambilight is een hele fijne optie op deze TV, veel minder snel last van de ogen en voegt veel toe aan de gehele sfeer. Geluid uit de boxen is niet optimaal, een extra boxen set aansluiten is zeker aan te raden.

Pluspunten

• Scherp
  • Mooie grootte
  • Ambilight
  • Snel, apps werken zeer goed

Minpunten

• Ingebouwde Boxen