Philips 55PUS6401 - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
8,50 cm dikte
55,0 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 99 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Dirk 01-09-2016

Prima TV voor een mooie prijs

Geschreven voor: Philips 43PUS6401

Een TV met een mooie vormgeving, scherp beeld, gebruiksvriendelijk en voor ons perfecte inch voor de afstand dat wij van de TV zitten (330 cm). Een model van Philips waarmee ze voornamelijk gaan voor een grote afzethoeveelheid. Prijs/kwaliteit verhouding is goed.

C Groesbeek 08-11-2016

Super mooie tv met een prachtig beeld

Geschreven voor: Philips 55PUS6401

Wij waren op zoek naar een nieuwe tv en dan een met een lekker groot beeld.
Mijn man wilde bij onze nieuwe tv ambilight hebben vanwege dat hij dat erg mooi vind en ik wilde graag een zilveren tv vanwege het interieur.
Toen kwamen we uit bij deze tv en na het kopen van deze tv hebben wij daar totaal geen enkele minuut spijt van gekregen, de tv is boven onze verwachting.
Het beeld is ontzettend haar scherp en vertoont zoals bij sommige andere tv`s totaal geen blokjes als je er te dicht bij zit.
De ambilight geeft mooie diepe kleuren op de muur dat zelfs rustgevend is voor de ogen ,dit had ik echt nooit verwacht dit gevoel te hebben mij leek het altijd heel storend, bij deze tv is dit totaal echt niet het geval.
De tv is heel makkelijk in te stellen en maakt makkelijk verbinding met onze cinema set.
Cinema set maakt net even iets meer dat beetje extra beter en warmere geluid dan alleen het geluid van de tv zelf.
Smartfuncties van de tv doen het erg goed en is ook makkelijk in gebruik.
Ik ben heel erg blij met deze tv en voldoet boven onze verwachtingen, ook andere mensen die bij ons op visite komen spreken over het prachtige beeld die deze tv heeft en hun zouden zeker overwegen om ook dit merk en type tv te zullen gaan kopen.
De bedoeling was om onze tv op te hangen, zodat hij mogelijk beter tot zijn recht zou komen, maar dat is bij deze tv totaal niet waar, waar ik de tv ook zet.. overal geeft het een super mooi haar scherp beeld en hoeft de tv niet eens opgehangen te worden om het tot zijn recht te laten komen.
De donkere kleuren worden in diep donkere kleur weergegeven zoals bij de kleur zwart, wat heel erg mooi is.
Wij zijn Super blij met deze tv en vinden de prijs van deze tv uitstekend, vooral de kwaliteit die deze tv geeft is de prijs voor ons als consument gelukkig aan de lage kant.

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • super haar scherp beeld
  • goede prijs en zeer goede kwaliteit
  • maakt zelf verbinding met home cinemaset
  • diepe kleuren

Minpunten

• geluid is met home cinemaset is beter

Martijn 26-07-2016

Top product voor een goede prijs

Geschreven voor: Philips 43PUS6401

De tv heeft een goede beeldkwaliteit, wat veel rust geeft met het kijken. De vormgeving is eenvoudig, zonder toeters en bellen, maar goed. Voor mij is hij makkelijk te bedienen, geen ingewikkelde dingen.

Stefan 12-10-2016

Mooie beeld en gemakkelijk in gebruik

Geschreven voor: Philips 43PUS6401

Mooie televisie en ideaal formaat. Niet te groot en zeker niet te klein. Perfect voor afstand tussen 2 en 4 meter. Geluid is niet slecht, echter voor een mooi Bass geluid is het beter om extern geluidsapparatuur te gebruiken.

Televisie heeft veel verschillende handige apps en internet is via Wifi draadloos aan te sluiten. Televisie had geen handleiding en voor het mooiste beeld wel handig om goed naar de instellingen te kijken. Bij snel bewegend beeld kleine haperingen ondervonden bij standaard instellingen.

Voor de prijs een mooie televisie, goed beeld en gemakkelijk in gebruik!

Pluspunten

• Kleuren
  • Uiterlijk

Oesha 20-07-2016
  • Product maand in bezit

Prachtig beeld

Geschreven voor: Philips 55PUS6401

Ik was opzoek naar een grote tv voor een redelijke prijs en heb toen de Philips 55PUS6401 aangeschaft.
Eenmaal in huis en aangesloten kwam ik er achter dat de Wi-Fi van het apparaat het niet deed. Ik een update uitgevoerd die het probleem zou moeten verhelpen, maar ook na de update werkte dit niet. Ik heb de tv opnieuw geïnstalleerd, maar dit heeft ook niet geholpen. Ik heb de tv kunnen omruilen en met het nieuwe apparaat ben ik helemaal tevreden. Het beeld is prachtig! Een tegenvaller is de geluidskwaliteit, maar dit is optelossen met een soundbar. Ik geniet elke avond van de tv en ben er erg blij mee. Vooral het design van de tv is erg mooi en het ambilight brengt veel sfeer met zich mee.

Teun321 18-07-2016

Prima Televisie

Geschreven voor: Philips 43PUS6401

Deze Tv gekocht helemaal blij mee maar er zijn een paar minpunten namelijk! het beeld verspringt regelmatig van preset. daarnaast is het OS niet super snel en tijdens het netflix kijken loopt hij daardoor af en toe een beetje vast. wat zeker niet door het internet komt. Het ambilight is daar integen super relaxed en zorgt daardoor voor veel rust. het geluid wat uit de tv komt kan je maar beter meteen uit zetten en een stereo aansluiten.

UNTITLED 15-07-2016

55" 64001 UHD

Geschreven voor: Philips 55PUS6401

over het algemeen redelijk tevreden, had voordien een 10 jaar oude plasma en was daarvan heel tevreden enkel verbruik was de rede om een LED tv aan te kopen

+ snelle installatie
+ zwart is zwart
+vele instelmogelijkheden
+++prijs -kwaliteit

- nog zoeken naar juiste kleurinstelling
- wifi verbinding is niet wat het moet zijn

Moon 14-07-2016

Fijne aankoop

Geschreven voor: Philips 43PUS6401

Nog maar een paar dagen in bezit van deze tv , maar zeker geen spijt.
Mijn vorige tv ,ook een Philips , begaf het na ruim acht jaar maar deze is in vergelijking dunner een beter beeld, smart tv en ook veel lichter.
Nog geen tijd gehad om alle functies uit te proberen maar tot zover ben ik dik tevreden en zeker in combinatie met mijn Fidelio surround set is het een en al kijk en luisterpret.
Het enig wat ik tegen woordig jammer vindt is dat er geen gedrukte handleidingen meer bij zitten...
Vooral in het begin als je veel wilt uitproberen moet je steeds je tablet of pc aanzetten om het een en ander op te zoeken.
Een boekje is sneller gepakt vindt ik.

Johan 12-07-2016

Mooie Televisie

7,6
Erg Scherp beeld
Super dunne televisie
Ambilitght is er mooi achter de op de muur
Staat mooi in de huiskamer

IQM 12-07-2016

Het is niet al goud dat er blinkt... (bezint eer ge begint!)

4,8
Volgens de verkoper was dit een geweldige TV met veel mogelijkheden dankzij Android. Nou, daar ben ik van terug gekomen! Je kunt helemaal niet alles uit de store installeren. Alleen de goedgekeurde apps. Hierdoor is de meerwaarde van Android TV volledig weg.

De beeldkwaliteit is alleen bij 4k demofilmpjes goed. Bij normaal TV kijken valt het behoorlijk tegen. De zwartweergave is niet goed, de kleuren sprankelen niet en het contrast is ook niet goed. (dit zeg ik na 2 avonden proberen om de juiste instellingen te vinden) Films vanaf een apparaat gaan nog enigzins maar TV (Ziggo) kijkt echt niet prettig. Huidtinten en blond haar komt onnatuurlijk over. De mogelijkheid om het geheugen uit te breiden is ook waardeloos doordat je niet de gewenste apps kun installeren. Het enige dat wel goed is, is het design en het geluid. Of je moet hem als computermonitor gaan gebruiken. Dat is wel ragscherp op 3840x2160.
Nee, voor mij geen Philips meer.

Geweldige tv 04-07-2016

Geweldige tv

Geschreven voor: Philips 43PUS6401

Mooie strakke design scherpbeeld en natuurlijk de kleuren die mee kleurt op de muur Ik heb altijd een philips tv gehad En dat zal ik ook blijven kopen Ben er zeer over te spreken En natuurlijk een goede prijs

Bedumm 04-07-2016

Philips 43PUS6401/12

Geschreven voor: Philips 43PUS6401

Sinds 28-06-2016 heb ik mijn oude Philips 37PFL7605 maar is vervangen door de 43PUS6401/12. Het eerste verbeter punt vind ik de grootte het toestel is 6 inch groter dan mijn vorige toestel maar neemt niet de hele woonkamer in beslag. Opmerkelijk vond ik ook het beeldkwaliteit (positief) ik vind het contrast en de zwartwaardes van de tv fantastisch mooie kleuren en diep zwart veel beter dan mijn vorige toestel! Het beeld is ook fantastisch scherp het eerste wat ik gedaan heb toen ik de tv heb uitgepakt is direct naar YouTube en filmpjes zitten kijken in 2160p en dit is echt adembenemend. Daarnaast mag ik ook graag gamen dit vooral op mijn Playstation 4 daar deden de games zoals assassins creed syndicate en GTA 5 het prima echt een vooruitgang ten opzichte van mijn oude tv bij mijn favoriet FIFA (in dit geval 16) vond ik dit wisselend. Het beeld was of prachtig en vloeiend maar in de standaard beeld modus was dit bijvoorbeeld heel schokkerig daar kon ik me af en toe wat aan storen. Het stukje android tv vind ik wel leuk maar geen speciale toevoeging zolang er maar Netflix en YouTube op zo'n apparaat kan ben ik al gauw tevreden. Aan de andere kant vind ik het qua starttijd en laadtijd wat tegenvallen en dan vooral de apps. Het zappen en switchen van kanalen gaat prima. Vormgeving daar kunnen veel fabrikanten van Philips nog wat van leren over smaak valt dan wel te twisten maar ik vind het persoonlijk altijd goed een mooi grijzen behuizing een metaal achtige look. Hierdoor lijkt het toestel luxer. Dit is ook medemogelijk gemaakt door Ambilight 2 ik kan niet heel concreet samenvatten wat het verschil is t.o.v. mijn oude tv met Ambilight maar het werkt voor het gevoel vloeiender en vlotter. Al met al een prima televisie en ik denk ik deze prijs klasse dat er weinig beters te krijgen is. Dit is niet de TV voor de 'hardcore' gamer maar meer dan genoeg voor huis, tuin en keuken gebruik. Dit is wel een echt entertainment apparaat!

grooten 13-06-2016

Philips pus6401

Geschreven voor: Philips 43PUS6401

Dit is echt weer een toppertje van Philips, alles werkt naar behoren en de beeldkwaliteit is erg hoog!
Het geluid had iets beter gekund maar voor de rest een echt paradepaardje.

peter 12-06-2016

Philips 49inch 6400 series

Geschreven voor: Philips 49PUS6401

7,4
Mooie tv, doch betere prijs/kwaliteit verwacht. Had een ambilight die 3 jaar oud was, waarop men geen verlengde garantie wilde verlenen. Via test aankoop overgestapt op Samsung curve. Viel erg tegen. Veel vals licht. Niet echt scherp.Derhalve weer ingeruild voor Ambilight met aankoop van uitgebreide garantie. Geluid minder goed doch minder relevant vanwege home cinema set. Beeld goed doch had er meer van verwacht. Over 14 dagen verloopt de nieuwe omruilperiode.....

Wajang 05-07-2017

Mooi beeld

Geschreven voor: Philips 43PUS6401

Gekocht bij Foka voor 479 euro. Voor die prijs zeer goed product. 4K vooral bruikbaar voor de PS4 spelcomputer en netflix uitzendingen in 4k.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • prijs
  • veel aansluitmogelijkheden

Minpunten

• weinig 4k uitzendingen.

Rob 05-02-2017

Prima TV

Geschreven voor: Philips 55PUS6401

Mooie TV, fantastisch beeld. Moest zelf wel de beeldinstelling handmatig aanpassen, de standaardinstellingen zijn niet al te best. Geluid kon beter, maar dat geldt voor de meeste platte TV's. heel tevreden, genot om naar te kijken!

Tim 05-12-2016

Philips 55 inch ambilight

Geschreven voor: Philips 55PUS6401

Prijs-kwaliteitverhouding is goed, energie verbruik is goed. Uitstekend beeld. Genoeg mogelijkheden. Voldoende aansluitmogelijkheden. Mooi design. Geluid valt tegen. Bleutooth optie is ideaal voor beter geluid te creëeren.

Pluspunten

• Mooi beeld
  • Ambilight
  • Handleiding

Minpunten

• Geen toetsenbord

Annelies 23-09-2016

Mooi scherm met mooi beeld

Geschreven voor: Philips 43PUS6401

Mooi scherm en mooi beeld, prima prijs/kwaliteit verhouding. Binnen 10 minuten aangesloten en werkzaam. Erg tevreden over de aankoop.

• Beeld
  • Mogelijkheden
  • Afstandbed.+toetsenbord

Minpunten

• Steun minder mooi

Frank 26-08-2016

Prima TV

Geschreven voor: Philips 43PUS6401

Een TV met mooi beeld, prima geluid, ideale afmeting. Gewoon een toestel die je aanschaft en waarvan je jaren plezier zult hebben.

Th.Stolwijk 07-08-2016

Fantastische TV

Geschreven voor: Philips 55PUS6401

Ik kijk nu bijna 3 weken naar deze TV. Wat een supermooi beeld ! Bedieningsgemak is goed, heel veel mogelijkheden. Erg fraai design op de 2 slanke pootjes. Netflix werkt perfekt zonder de geringste hapering, de Tv is met een kabel op de router aangesloten ik kijk dus niet via Wifi. Netflix knop op afstandbedieng heel makkelijk.
Opnemen en pauzeren werkt goed, is heel handig. Echter de kwaliteit van het opgenomen of gepauzeerde beeld is niet fraai, soms gewoon slecht.
Ik denk dat dit komt doordat het via de USB poort de TV weer inkomt, je kijkt niet via de tuner dan.
Ben benieuwd wat anderen van de opnamekwaliteit vinden. Maar geen moment spijt van gehad, geluid gaat bij mij via de homecinema, dit kan ik niet goed beoordelen.

Th.Stolwijk 08-08-2016

In mijn review schreef ik over de slechte kwaliteit van het opgenomen beeld, dit heb ik opgelost.
De beeldstijl van de Tv staat op ISF dag, bij het bekijken van de opname bleek de beeldstijl anders ingesteld te staan. Ik heb deze toen ook op ISF dag gezet, resultaat schitterend beeld niet van de normale uitzending te onderscheiden. Het blijkt dus dat per broningang de beeldstijl apart moet worden ingesteld. Verder zeer tevreden met deze Philips Tv mooie natuurgetrouwe kleuren. Ook opnemen op een sd kaart via een extern kaartlezertje werkt goed. Dit geniet bij mij de voorkeur omdat een extern hard schijfje continue blijft draaien ook als niet opgenomen of gepauzeerd wordt.

Jeffrey 30-08-2016

Hallo, Kan iemand mij vertellen hoe ik bepaald instellingen goed moet zetten. Mijn dag en nacht sensor staat uit maar toch wordt het beeld soms lichter en dan weer donker. knipperen. en bij snelle beelden van link naar rechts hapert het soms wel. ik heb de horizon box er op aangesloten. wellicht dat ik daar ook nog een aanpassing moet doen. Ik heb 3 van deze tv's in huis gehad maar ze doen alle drie hetzelfde.