Philips 55PUS7600 - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
4,22 cm dikte
55 inch.

Beoordeling op basis van 62 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Vonliepenbiesterfeld 26-11-2016 Product half jaar of langer in bezit

Slechte tv

Wat als een plaatje uitziet en begon als een geweldige beleving qua beeld en ambilight is na een jaar een ramp qua tv kijken. Niet overdreven moet ik de stekker gemiddeld 11x per week er uit trekken omdat hij vast loopt en dan niks meer doet en nergens op reageert. Soms zelfs 4x per dag! Wat een ellende deze tv. Ik hoef dit product niet meer want dit slaat nergens op. Updates verhelpen problemen niet maar lijken het te verergeren. Zelfs een keer een soort van DOS scherm gekregen waarna ik niks meer kon! Moest er een programma gedownload worden en via de USB geïnstalleerd worden. Tis te gek voor woorden dat men zoiets maakt en durft te verkopen. Ik heb maar een advies, nooit maar dan ook nooit kopen.

Pluspunten

• Beeld als hij het doet
  • Ambilight

Minpunten

• Loopt meerdere keren vast
  • Netflix werkt niet altijd
  • Kosten Philips hulplijn (heb je nodig)
  • Traag
  • Beeld niet altijd vloeiend

Johan 30-12-2015 Product paar weken in bezit

6,8
Als ambilight fan weer een Philips tv aangeschaft. Beeldkwaliteit is goed en in combinatie met 4k filmpjes prachtig. Ambilight bevalt zeer goed, meer mogelijkheden in vergelijking met de vorige tv. Het Smart gedeelte van de tv, Netflix en youtube lopen vast als je de installatie handleiding uit de doos volgt. Na het aanpassen van instellingen werkt het Smart gedeelte goed tenminste als je geen soundbar aansluit. En die soundbar heb je nodig want het geluid van deze tv is zeer mager (zeker voor de prijs van dit toestel).
De afstandsbediening werkt niet echt prettig, het "swipe gedeelte" is onbruikbaar.

Groot probleem is de samenwerking van deze tv met een Philips HTL7140 soundbar. Het tv gedeelte werkt met de hdmi-ARC aansluiting goed maar Indien wordt overgeschakeld naar het smart gedeelte van de tv, bijvoorbeeld Netflix of Youtube dan loopt de tv vast. Ik heb uren met instellingen en kabels geexperimenteerd maar niets helpt.

Samengevat een mooie tv maar Philips loopt (nog steeds) vast op software bugs.

VF 02-01-2016

Ik herken jouw probleem met de Philips HTL7140 soundbar i.c.m. b.v. de YouTube app niet ...
Heb je wel de laatste soundbar versie 31 geïnstalleerd ?

Ik heb wel zo mijn bedenkingen bij de 320W van de HTL7140 soundbar. Het volume is voor een woonkamer wel is waar voldoende, maar van 320W verwacht ik meer ... of dit aan de 55PUS7600 ligt ... ?

Johan 02-01-2016

Beste VF,

Bedankt voor je reactie.
Ik heb de laatste versie 31 geïnstalleerd.
Welke kabel gebruik je?
Heb je instellingen aangepast en zo ja welke?
In ben zeer geïnteresseerd in een oplossing aangezien Philips Service mij deze niet kan aanreiken.

De 320W van de HTL7140 soundbar kan ook volgens mij niet kloppen omdat de voeding geen 320W opneemt.

VF 03-02-2016

@Johan

Onder instellingen voor geluid:
Indeling voor audio-uitvoer = Multikanaals
TV-luidsprekers = EasyLink automatisch starten
Veel van de TV-geluid instellingen zijn nu niet meer beschikbaar en dienen nu middels de afstandsbediening van de soundbar plaats te vinden.

Mijn kabel is een "standaard" HDMI-ARC bulk kabel van minder dan 10,- euro.

Aanvulling:
Bij 5.1 TV zenders (HD) is het volume van de soundbar beduidend minder dan bij 2.0 uitzendingen (SD).
Hier veranderd de instelling "Automatische afstelling volume" (nu middels de soundbar) niets aan.
Bij afspelen van mijn Plex media server (via de TV media player of via de Plex app) geen volume verschil tussen 5.1 en 2.0 geluid.

Peter gest 27-12-2016 Product half jaar of langer in bezit

Philips 55/7600/12

Mijn levenlang philips tv gekocht en nooit problememen gehad,januari 2016 een 55/7600
Gekocht,na 3 dagen begonnen de problemen,ging plotseling gewoon uit,diverse malen
Loopt de tv vast gemiddeld 4 tot 5 keer in de week de stekker er uit halen, een maal ter
Reparatie aangeboden,bij terugkomst niets veranderd,bied hem na de feestdagen weer
Ter reparatie aan.de grootste miskoop in mijn leven geweest heb nog nooit zo een slechte tv meegemaakt kan het niet bevatten dat een merk als philips dit durft te verkopen en er ook gewoon mee doorgaat en de afstandbediening is helemaal een ramp.

Af. Peter gest

Pieter Sparreboom 13-08-2016 Product half jaar of langer in bezit

Mooie tv met veel mogelijkheden maar loop veel vast.

Mooie tv voor het oog, geluid is matig tot slecht vergeleken met mijn oude tv. Beeld is heel goed en scherp. Tv heeft veel mogelijkheden. Wat ik zelf heel slecht vind is het vele vastlopen, tv reageerde nergens meer op en kan hem dan niet eens meer uitzetten. Het enige wat dan nog help is de stekker eruit trekken en opnieuw laten opstarten. Is na vele updates nog steeds niet opgelost. Als ik dit geweten had, had ik hem noot gekocht. Mag niet voorkomen bij zo'n dure tv. Had het nooit verwacht van Philips. Geen aanrader!

Pluspunten

• Mooi om te zien
  • Geweldig beeld
  • Heel veel mogelijkheden

Minpunten

• Loop veel vast.
  • Slecht geluid

Roovers 17-10-2015 Product paar weken in bezit

7,3
Een paar weken geleden een 55PUS7600/12 gekocht. Deze vervangt een vrij oude 37 inch Philips TV (ook met ambilight). Op vlak van beeld is er eigenlijk geen vergelijking meer. Het beeld is een enorme vooruitgang. 4k op 55 inch komt mooi tot zijn recht met 4k content. Dit is op het moment enkel YouTube in 4k/UHD want Netflix heb ik nog niet werkend gekregen op 4k. Desalniettemin ziet het beeld er van Netflix nog steeds goed uit. Kleurbereik is prima en met het contrast zit het ook wel goed.
Android TV is een leuke toevoeging en werkt relatief vlot. Ik zelf gebruik echter alleen Netflix en YouTube, wat ook bedienbaar is via de cast functionaliteit op een telefoon.
Op vlak van geluid had ik mijn twijfels over deze TV, aangezien de TV een pak dunner is dan de voorganger en dus ook minder ruimte voor de speakers heeft. Uiteindelijk blijkt dat het geluid meer dan goed genoeg is voor door de weekse TV. Voor de volle film ervaring heb je wel nog een aparte geluidsinstallatie nodig. Maar dat is op elke TV zo dus daar op kan ik deze TV niet afkeuren.
Al bij al een goede TV en door de Ambilight onderscheidt deze TV zich dan ook van de rest.

Fred 06-11-2015

Helaas is het niet mogelijk om op deze tv netflix te bekijken in 4K. Hiervoor is nodig een HEVC- CODEC.
Volgens mij is dat ook een stukje hardware dat er ingebouwd moet zijn. Alleen het type nummer Philips
55PUK6400/12 heeft dit wel maar komt in de recensies en testen er slecht uit. Jammer dat Philips dit niet kan fixen via een update of op een andere manier. Netflix is nu eenmaal erg populer en o.a samsung heeft daar wel rekening meegehouden.Alhoewel ik bijna het toestel gekocht heeft van philips omdat daar Ambilight op zit en ik dit ook mooi vind. Laten we hopen dat de volgende generatie philips tv's wel er rekening mee houden.

sikkus 11-11-2015

Hoe krijg jij youtube op 4k op deze tv?
Youtube via de andrion app werkt namelijk niet in 4k, ook niet via Chromecast. Dit is alleen mogelijk dmv pc aansluiten.

Sven1986 04-04-2017

Drama TV

Wij geven de hoop niet snel op. Deze televisie is qua design en lay-out super. Ambilight is een mooie toevoeging en kijkt mooi. MAAR! De software is om te huilen. De televisie loopt om de haverklap vast en gaat zomaar opnieuw opstarten. We hebben echt nog nooit zo'n slechte software meegemaakt als het ANDROID systeem wat op deze tv draait. Wij hebben ons echt op onze aankoop verheugd en toen de tv eenmaal in ons nieuw geverfde huis aan de muur hing konden we wel huilen.

Een aantal voorbeelden: we zetten de tv aan, vervolgens start het toestel 4x op voordat hij naar een zender gaat. Je bent dan kwartier verder. Vervolgens geeft hij aan de CI+ module niet te herkennen.

We proberen Netflix of Youtube of Spotify te starten? Eerst weer vier keer opnieuw opstarten voordat we naar de app kunnen. Vervolgens reageert het systeem pas na 10 minuten weer normaal.

De afstandsbediening werkt niet goed en we hebben regelmatig enooooooooooooooooormmm lange woorden...

Als ik mijn spelcomputer opstart of een ander extern apparaat aanzet dan valt de tv ook weer uit.

En dan heb je nog van die dagen dat de tv helemaal niets doet? Geen reactie op welke handeling dan ook van de afstandsbediening.

Meerdere malen de stekker eruit en harde reset doen.

Wij hebben drie kleine kinderen die tegenwoordig een gat in de lucht springen als ze tv kunnen kijken.

PHILIPS PAK DIT OP! We geven veel geld uit voor een tv en dan is dit wat we krijgen? Ik kan wel janken.

BAB57 02-04-2017

Onder de maat voor een Philips

Alles bij elkaar geef ik deze TV een zes als rapport cijfer. Ik zal de TV niet aanraden bij vrienden en kennissen.

EmilEx00 18-01-2017

Mooie TV echter instabiel ook na meerdere updates.

Deze TV een klein half jaar geleden gekocht. Vanaf het begin regelmatig een vastloper. Ook na meerdere updates blijft de TV vastlopen. Meestal tijdens het gebruik van Netflix of Plex app. Ook last van een zeer instabiele Wifi terwijl het AP 3 meter verderop staat en overige devices nergens last van hebben. Regelmatig moet je dan via instellingen wifi uit-aan zetten.

Het is behoorlijk vervelend als je na een dag werekn 's avonds een filmpje wilt kijken en je de TV tijdens een film 2x een power cycle moet geven.

Gebruik deze TV voor een mooi beeld en ambilight gebruik de smart functie niet! Deze is onvolwassen en instabiel.

Rob69 26-12-2016

Een tv welke steeds vastloopt

Tv loopt steeds vast, ook na laatste update.
Dit gebeurt bijvoorbeeld bij Netflix en YouTube .
Geheugen is ruimschoots waar het niet aan kan liggen. Erg teleurgesteld in Philips producten.
Wat zal de toekomst uitwijzen betreft kwaliteit en services.
Luisteren naar een radiozender kan beeld niet uit worden geschakeld wat bij de concurrentie wel het geval is.
Philips, ga dit alstublieft goed aanpakken.
Tot zover raad ik deze serie niet aan tot de software stabiel is.

klskr 19-06-2016

Mooie tv om naar te kijken maar een drama in het gebruik

Prachtig beeld. Veel mogelijkheden. Goed uiterlijk.
Jammer alleen dat wanneer je de TV gebruikt er van alles mis gaat. Zappen gaat langzaam. TV loopt spontaan vast en blijft 'hangen', of reboot daarna soms meerdere malen achtereen. Zit geen aan/uit schakelaar op dus moet telkens de via netstekker achter de TV kast resetten. Soms lukt resetten ook door spraakcommando "Reset televisie" in te spreken; maar of dat een 'hidden feature' is van Philips of gewoon een te grote belasting voor de processor is me nog niet duidelijk. Maar opnieuw opstarten doet ie dan vaak wel...
Reageert niet op de AB. Is dan blijkbaar ergens druk mee of staat in verkeerde modus. Als je dan commando's blijft geven start de TV soms spontaan weer op.
Veel firmware fouten dus en mijn vrouw loopt dan vaak maar naar de keuken om verder te kijken op de 'oude beeldbuis kijkdoos' zonder Android firmware...

ErikenSonja2004 17-06-2016

Software blijft regelmatig hangen

Software blijft regelmatig hangen waardoor de tv helemaal nergens meer op reageert en de tv communiceert moeilijk met apparaten van een ander merk.
Verder erg gebruiksvriendelijk en mooi design.

Meun65 04-06-2016

geweldige tv

ben heel blij met deze geweldige tv ,heel mooi scherp beeld en het ambilicht maakt het kijken tot een hele beleving.

Robin 19-05-2016 Product paar dagen in bezit

Philips 55PUS7600

De Philips 55PUS7600 heeft alles inzich. Mooi qua vormgeving, super mooi beeld. 3D voor een super mooie film beleving.

+punten - vormgeving/uiterlijk
- beeldkwaliteit
- 3D
- afstandsbediening met toetsenbord
- ambilight (voor mij super belangrijk dat een tv dat heeft)

-punt. - geluid had beter gekund, maar voor alleen tv kijken prima

Anoniem 28-03-2016

een super tv!

Bloedscherp beeld, schakelt snel, opnemen terwijl je ander programma kijkt, apps inclusief netflix, uitzending gemist. Lastig vind ik zelf zoeken op Youtube. Top is weer dlna en het afspelen via homesystem

petervdmark 30-01-2016 Product kwartaal in bezit

Prima TV. Neem even de tijd om de handleiding goed door te lezen. Dat levert je veel info en beter zicht op de extra mogelijkheden dan alleen via maar wat proberen.

pipio57 27-01-2016

gebruik gemak is goed

beeld is prachtig geluid is ook goed alles werkt heb gisteren kodi geinstalleerd werkt als trein maar de afstandbediening is een ware ramp vooral de touch zou uit geschakeld moeten kunnen worden wat een drama

Marcel13 05-01-2016

Mooie televisie met hoog gebruiksgemak.

Absoluut geen spijt van deze aanschaf. Bijzonder hoog gebruiksgemak en haarscherp beeld. Had mijn twijfels over het Ambilight effect maar ook dit is met de beschikbare instellingen perfect af te stellen.
Geluid is prima vooral met de HDMI ARC schakeling met de Philips soundbar HTL7140B.

Mischa57 28-12-2015

Geweldige TV

Mooi design, geweldig scherp beeld met prachtige natuurlijke kleuren en een mooi warm geluid. Aansluiten was eenvoudig door de duidelijke handleiding. Een geweldige aanwinst!

Toni 28-12-2015

Uitstekend scherm besturing systeem in ontwikkeling

Een scherm met fantastische prestaties 4K is super scherp 3-zijdig ambilight is een prachtige ervaring, geluid van de speakers is matig maar uiteraard moet je hier een Home cinema set bij hebben. de active 3D ervaring is overweldigend samen met een 5.1 set. Het besturingssysteem (android) laat hier en daar nog wel eens te wensen over ik krijg geregeld meldingen ,ook de afstands bediening had wat mij betreft beter gekund de OK knop is een soort toggle switch welke enige vaardigheid en gewenning vereist. verder voelt hij wat zwaar aan maar ook wel weer degelijk. netwerk functie werken wel redelijk goed maar streaming en dan met name films en series MET ONDERTITELING wil nog wel een haperen en ondertitels komen Via DNLA niet mee(DMS).
APPS werken wel goed en dan met name youtube. over het algemeen tevereden zeker qua beeld en kwaliteit maar de software toepassingen verdienen nog wel aandacht .

Jasmijn36 04-12-2015

prachtig

de 55pus 7600/12 overtreft mijn verwachtingen,
wat een geweldig beeld en helderheid ook het ambyligth is een geweldige toevoeging.
ik heb nog lang niet alles uit geprobeerd, de mogelijkheden zijn veel.
ben er geweldig blij mee.