Philips 43PUK7100

Philips 43PUS6101

• Diepte 7,70 cm dikte
  • Schermgrootte 109,2 inch.
Philips 43PUS6101
9,3 (10)

Philips 55PUS6101

• Diepte 8,80 cm dikte
  • Schermgrootte 55,0 inch.
Philips 55PUS6101
8,3 (4)

Philips 49PUS6101

• Diepte 7,90 cm dikte
  • Schermgrootte 49,0 inch.
Philips 49PUS6101
9,0 (6)

Beoordeling op basis van 182 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

wintertje 26-02-2016 Product kwartaal in bezit

6,5
Mooie televisie. Scherp 4K beeld, alleen bij upscaling zie je soms dat de tv hier toch wat moeite mee heeft. Een uitkomst vind ik de dunne rand. Hij verving hier een oud 37" model en hij is qua omtrek nauwelijks groter.

Een groot nadeel is toch wel AndroidTV (besturingssysteem) van de TV. Dit loopt, ondanks het advies van Philips om de TV terug te zetten naar fabriekswaarden na een update, om de haverklap helemaal vast. Laatst waren we een film aan het kijken via de Netflix app, 3 minuten voor het einde van de film gaat het beeld plots op zwart, we zijn een dik kwartier bezig geweest om het apparaat weer aan de praat te krijgen (stekker eruit/erin etc.).

De afstandsbediening reageert ronduit slecht, wie maakt er nu een afstandsbediening met een compleet toetsenbord op de onderkant met enkel infrarood signaal???

Van Philips support hoef je ook niet veel te verwachten, na klachten krijg je enkel 'standaard' antwoorden terug. Iets zeggen over wanneer er weer een update komt voor de TV om de problemen op te lossen kunnen ze niet.

Wat ook jammer is dat er gepretendeerd wordt dat de TV Dolby Digital ondersteunt. Netflix heeft na een update vanuit philips echter enkel nog stereo geluid als 'oplossing', want door het 5.1 liep de TV vast. We kijken TV via CI+ module, het dolby digital signaal van de TV kanalen zou dan via HDMI ARC doorgegeven moeten worden aan de versterker (volgens Philips wanneer je 'meerkanaals' geluid in het menu aan zet), niet dus de versterker krijgt enkel stereo geluid (ook een bekend probleem inmiddels).

Voor wat betreft de software is dit echt een hele dikke misser voor Philips (of eigenlijk TP-vision), daarom geef ik de TV op duurzaamheid en gebruiksgemak een dikke onvoldoende.

Coen vd Weiden 19-10-2015 Product paar dagen in bezit

Deze TV sprong eruit tussen alle andere werkende showmodellen wegens het kraakheldere beeld en de mooie vormgeving.
Onze cijfers laten wel zien hoe enthousiast we erover zijn.
Dat Netflix niet werkt, met zelfs een aparte Netflix knop op de afstandbediening, is een smet op het Philips blazoen.
Dit mag niet voorkomen bij de firma van "Let's make things better"!
De verkoper vertelt ons dat Philips verzekerd heeft dit probleem vóór 1 november 2015 te hebben opgelost. We zullen zien.

Gelukkig is er een oplossing / omweg om toch Netflix films te kunnen zien.
Deze TV is standaard voorzien van Google Cast. Dat scheelt weer 35 euro voor een Chromecast HDMI stekker.
Zie hieronder de bij mij werkende oplossing door via mijn iPhone het beeld naar de TV te "casten."
- Download de Netflix App op je iPhone.
- Download de Chromecast App op je iPhone
- Zet WiFi aan op je TV (ook als er al een internetkabelverbinding is)
- Zorg ervoor dat de WiFi-adressen op je iPhone en je TV hetzelfde zijn.
- Log in via je iPhone op je Netflix abonnement.
- Kies een film.
- Druk boven in beeld van je iPhone op de Chromecast knop voor verbinding.
- Kies onder in beeld van je iPhone voor afspelen op 43PUK7100/12
- Je kan nu de afstandbediening van je TV gebruiken om films te kiezen en af te spelen, via Home toets.
- Enjoy!

Coen vd Weiden 25-10-2015

Na de laatste software update (De TV start en stopt een paar keer, dit hoort zo) werkt bij mij de Netflix knop op de afstandbediening. De belofte van Philips om dit voor 1 november 2015 opgelost te hebben, lijkt hiermee ingelost.

Richaard 16-04-2017

Netfix kijken is een probleem

Prima tv, alleen als je Netflix wil gaan kijken is het iedere keer een vraag of het gaat lukken.
50% gaat het goed.
50% gaat het helemaal verkeerd.
De tv loopt vast er is niets meer mee te doen.
Alleen spanningsloos maken en opnieuw opstarten is de enige mogelijkheid.
Zonder Netflix is het een prima tv met een prachtig beeld en mooi design.

francoismotordriver 14-12-2016

als je een philips tv koopt nooit update doen

Als hij het doet goed beeld en ook leuke apps
Dit is de 2 philips tv die in 1 jaar die niks doet na een update.

Rene0318 21-11-2016

Teveel software problemen

Na de laatste update is het een onbruikbaar produkt geworden. Even de tv aanzetten is er niet meer bij.
Stekker eruit is de enige oplossing.

LeonardTB 05-11-2016

Waardeloos al een jaar lang elke dag problemen

Waar te beginnen...televisie kijken is nog nooit zo'n drama geweest! Elke dag zwart beeld, dan weer geen geluid, apps die niet opstarten, middenin Netflix regelmatig een philips en android logo, tv springt midden in de nacht spontaan aan met foutcodes, wil soms helemaal niet meer aan, zelf stekker eruit halen helpt niet altijd. Kortom nooit maar ook nooit meer een Philips! (hele leven wel gedaan).

Anoniem 16-10-2016

Android nog erg buggy

Als het toestel eenmaal het HDMI kanaal heeft geactiveerd dan heb je mooi beeld. Sinds de laatste Android update duurt het soms wel 30 seconden voor ik beeld heb van mijn Interactieve box.

Ook loopt het toestel nog steeds 1x per 2 weken vast en moet de netstekker eruit om te resetten

Eigen geluid erbarmelijk slecht.

Adje100 13-10-2016

Mooi maar slechte software

De tv loopt dagelijks vast en dan moet de stekker eruit om hem weer aan de praat te krijgen. Verder prima tv mooi beeld etc etc. Maar dat vastlopen haald de beoordelingen echt naar benenden.
Ook alle updates helpen helaas niet.

stobbie 23-09-2016

Mooie TV maar android werkt nauwelijks

laat zich vaak niet inschakelen, apps verdwijnen zomaar van de tv, één keer drukken op een knop van de AB geeft vaak geen of juist dubbele aanslagen. Weinig apps beschikbaar en geen installatie via apk's mogelijk. niet open source.

cees 06-09-2016 Product half jaar of langer in bezit

philips 43puk7100

ik werd weer benaderd door kieskeurig of ik weer een mening had
ik ben erg blij dat ik het toestel niet meer heb
wat heb ik problemen gehad met de tv
ik kreeg gelukkig het aankoopbedrag terug
en heb voor een andere tv gekozen
en daar heb ik nog geen dag spijt van gehad
nu werkt alles zo als het moet op mijn samsung tv
ben er heel blij mee
geen philips meer voor mij

Pluspunten

• de doos
  • als de tv uit was

Plof 30-08-2016

Loopt vaak vast

De tv is onbetrouwbaar. Loopt steeds vast. (Ik kijk alleen via internet tv, soms met chromecast.) Jammer, want als hij uit is, is hij prachtig.
Ook AB erg onhandig. De ene keer reageert de tv helemaal niet, de andere keer schiet hij bij 1 x drukken vier stappen vooruit.

Benn0s1991 22-08-2016

Stabiliteit van de software laat te wensen over

TV loopt vaak vast, Navigatie in menu´s hapert vaak, snelheid kan beter, misschien een nieuwe/andere launcher voor het android OS?
Bij iedere update de hoop dat het beter wordt maar dit lijkt na de laatste update van 8 augustus nog steeds weinig verschil te maken.

Roto 19-05-2016

geluids probleem

De Tv werkt prima en de kleuren zijn wat ik er van verwacht had.
Het probleem van de geluid synchronisatie is iets anders , het schijn dat je de juiste keuze moet maken voor spraak en film .
Op de site van kpn gekeken en daar een oplossing gevonden en daarna werkte het goed.
De afstand bediening vind ik oké maar voor het internet gebruik vind ik hem niet zo praktisch.
Voor de rest een prima TV en we zijn er voor de rest ook zeer tevreden over .

Migie 12-05-2016

geweldig

Ik heb de televisie nu al ongeveer een maand en geniet er met volle teugen van werk geweldig samen met mijn andere apparaten.

Gerard 08-05-2016 Product kwartaal in bezit

Phillips puk7100

7,3
Tv is echt goed.
Erger me alleen aan het android gedeelte die je niet op 3d kan zetten.
Kijk plex films en zou deze in 3d willen bekijken. Nu maar vi de ps4

Bermie92 30-04-2016 Product kwartaal in bezit

Teleurstellend

6,2
Dit is mijn eerste smart-TV die ik in mijn bezit heb, ik kan hem daarom niet vergelijken met andere smart-TV's. Wel kan ik beschrijven hoe ik deze TV van Philips ervaar, en dat is als volgt;

- Geluid: Valt eigenlijk weinig over te zeggen, het geluid valt erg tegen. Echter is dit bij de meeste televisies met ingebouwde speakers. Er zijn genoeg aansluitmogelijkheden voor andere geluidssystemen, hier zou ik dan ook zeker gebruik van maken.

- Beeld: In een woord, TOP. De beeldkwaliteit is echt fantastisch, met een legio instellingen zodat je deze kan personaliseren naar je eigen smaak. De beeldovergangen zijn vloeiend, het contrast is erg kleurrijk, de details zijn overdonderend. Dit is de party-piece van de televisie. Samen met het ambi-light zorgt dit voor een indrukwekkende filmervaring.

- Betrouwbaarheid: Bar slecht. Ik heb de TV inmiddels een aantal maanden in mijn bezit, in die periode heb ik deze 6x opnieuw moeten installeren, de TV loopt regelmatig vast, er zit 2 tot 4 seconden vertraging op het openen van een menu door middel van de afstandsbediening. De TV crasht zeer regelmatig, zet zichzelf uit of weigert simpelweg dienst, waardoor je de stekker uit en in moet pluggen. De afstandsbediening reageert soms helemaal niet, apps sluiten zichzelf af en regelmatig krijg ik op willekeurige momenten een android logo op mijn scherm te zien.

Zoals van tevoren al gezegd kan ik deze niet met andere smart-TV's vergelijken, maar als dit de standaard is moet er echt nog fantastisch veel verbeterd worden.

- Vormgeving: Niet erg innovatief, maar anderszijds niets op aan te merken. De TV heeft een dunne rand wat de kijkervaring ook ten goede komt. Minder handig zijn de steunpootjes die aan de linker- en rechterkant van de TV gemonteerd moeten worden. Hierdoor is het noodzakelijk, als je niet van plan bent de TV op te hangen aan de muur, een TV-meubel te gebruiken die minstens zo breed is als de televisie zelf. Een centraal steunpunt zou beter zijn geweest.

Conclusie:

Het is jammer dat de software zo treurig werkt. Op de momenten dat alles werkt zoals het zou moeten, is het een geweldige stap omhoog van mijn vorige LCD-TV en een waar genot om naar te kijken.

Jammer dat er zo ontzettend vaak problemen zijn met vastlopen, het moeten herinstalleren van de TV, de trage reactietijd van de afstandsbediening, het volledig crashen en legio aan andere vervelende incidentjes. Dit doet de betrouwbaarheid niet ten goede. Ik heb geen spijt van de aankoop, maar zou niet nog een keer een smart TV van Philips kopen.

wimguzzi 13-01-2017

Helemaal mee eens. Ook de problemen die Bermie92 heeft zijn exact dezelfde die ik met mijn Philips 43PUK7100/12 heb. Heel veel updates gehad,weer goed werken en dan totale uitval etc etc.
TV in nu al dik 6 weken via de dealer bij de Philips? Reparateur.. dealer zei dat het een bekend probleem was en dat er waarschijnlijk een nieuw moederbord in moet.
Vorige week kwamen de onderdelen ,pas?! binnen. Wacht nog steeds op terugkomst van de TV.
Pfffffff

Ed1975 29-04-2016

wat een deceptie

Vol verwachting kocht ik deze mooi ogende ambilight tv. Het beeld is erg goed en het design ook. De software levert echter zoveel gedoe op, ik had niet gedacht door een A merk als Philips zo te worden bekocht. Geregeld reageert de AB niet, commando's worden niet uitgevoerd, of na lange tijd ineens alsnog achter elkaar, apps starten niet op, sluiten niet af, gisteren nog liep de tv volledig vast, geen reboot mogelijkheden behalve stroom eraf, laatste update lijkt het probleem alleen maar erger te maken. Een dergelijke abominabele kwaliteit is Philips onwaardig. Ik ben eleurgesteld

Anoniem 27-04-2016

Makkelij te instaleren

Het instaleren was voor mij niet moeilijk , ondanks de summiere handleiding. Heb ook de handleiding via de site van Philips gedownload en uitgeprint. Ik wil het uiterste uit mijn TV halen en daarom de handleiding nodig. Ben tevreden met mijn aankoop zoals met mijn andere producten van Philips.

Pahjo 24-04-2016

Goed beeld, maar software is traag en geeft vaak problemen

TV start langzaam op en loopt regelmatig vast. Reageert slecht of helemaal niet op de afstandsbediening. Problemen zijn soms alleen te verhelpen door de stekker uit het stopcontact te trekken. Matig geluid.

Beeld en design zijn uitstekend.

jan2b 05-04-2016

goede tv voor moderne technieken

een mooie en strakke tv met een goed beeld en goed standard geluid.
TV wordt gebruikt in combinatie met digitale televisie en presteert zeer goed.
Eenvoudig aan te sluiten en te bedienen.
3D via eenvoudige blueray speller is leuk en mooier dan verwacht.
Problemen met oude techniek. VHS video afspelen via scart(één van de weinige TV's met scart) geedt problemen. Software looopt na langere tijd vast en de TV reageert nergens meer op. Beeld blijft zichtbaar. Stekker er uit en opnieuw opstarten.