Philips 49PUK7100

Philips 49PUS6101

• Diepte 7,90 cm dikte
  • Schermgrootte 49,0 inch.
Philips 49PUS6101
9,0 (6)

Philips 43PUS6101

• Diepte 7,70 cm dikte
  • Schermgrootte 109,2 inch.
Philips 43PUS6101
9,3 (10)

Philips 55PUS6101

• Diepte 8,80 cm dikte
  • Schermgrootte 55,0 inch.
Philips 55PUS6101
8,3 (4)

Beoordeling op basis van 68 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Klaas 03-02-2016 Product kwartaal in bezit

5,8
Mooi beeld alleen met soundbar mooi geluid
toestel wil vaak niet aan dan moet de stekker er uit
als je geluk hebt doet hij het dan weer maar soms ben je wel een kwartier tot half uur aan het klooien om hem aan de praat te krijgen.
up date uitgevoerd geen verbetering

Moq1969 16-02-2016

Ik ervaar hetzelfde, laaste software erin, gemeld bij Philips en alleen maar standaard antwoorden. Beetje triest voor zoveel geld.

Pucci 02-01-2016 Product paar dagen in bezit

Al een tijdje deze op het oog, zat te twijfelen tussen Sony 49 inch en de Philips met ambilight, qua beeld verschillen ze niet zo veel maar het ambilight maakt echt het verschil. Het geluid is goed te doen, maar voor een vollere geluid ga ik toch een Philips soundbar aanschaffen.
Beeld is echt prachtig, lijkt net alsof de weervrouw voor het scherm staat. Nu het nieuwjaarsconcert aan het kijken, prachtige beelden alsof je erbij bent, scherp en helder! Een aanrader deze tv

Vinnie 06-03-2016

Zou jij mij misschien kunnen sturen welke instellingen jij hebt gebruikt kwa beeld heb nl dezelfde tv maar krijg het beeld niet echt super strak

Mvg Vinnie

Pucci 07-03-2016

Het hangt ook van de zender en uitzending af. Het RTL nieuws wordt in een betere kwaliteit uitgezonden dan een klusprogramma.
Ik heb de standaard instellingen gebruikt maar ik heb wel Ziggo horizon misschien dat dat nog een verschil maakt. Ik kijk dus niet via WiFi maar via de kabel

Peter 15-11-2015 Product paar dagen in bezit

Aansluiting van het modem op de TV was even zoeken, in het bijzonder na een signaalupgrade van de provider. Wat heeft geholpen is het apparaat terug te zetten naar fabrieksinstellingen en daarna opnieuw te beginnen

Marco Tiberius 10-11-2015 Product paar weken in bezit

7,3
De tv geeft erg mooi beeld en is gebruiksvriendelijk.
Echter aangesloten op een playstation of laptop zit er een vertraging in het beeld. Hier had ik geen last van bij mijn vorige TV en is duidelijk merkbaar als ik Call of Duty speel.

OwT 18-10-2015 Product maand in bezit

Een hele mooie tv, zeer scherp en met oneindige mogelijkheden door het Android-besturingssysteem. Hierdoor kan je allerlei handige apps op je TV zetten. Zeker icm de Google Chromecast ideaal. Ook de 3D functie is erg leuk.

Klaas 16-10-2015 Product paar dagen in bezit

Super scherp beeld en veel handige functies. Makkelijk om te internetten etc. De TV loopt echter wel eens vast bij het opstarten.

PSAZWE 25-04-2017

Mijn slechtste TV tot nu toe

Vanaf het begin vastlopers gehad. Alleen stekker eruit en Android opnieuw opstarten helpt voor een dag of twee en dan weer hetzelfde. Onbegrijpelijk dat Philips hier niet met een software update komt. Waar is de trots van dit ooit zo mooie bedrijf gebleven:-(

Rocave 20-04-2017

Mooie tv maar software matig zeer slecht

TV nu bijna 1,5 jaar in bezit. Vanaf het begin veel problemen met vastlopen. Apps starten niet of slecht op of lopen vast. Na de laatste update van december werkt Videoland niet meer. Abonnement maar opgezegd en Netflix genomen. Werkt ook niet altijd feilloos. TV start regelmatig niet op of valt na het opstarten weer uit. Heb nog nooit zo vaak een stekker uit een stopcontact moeten halen. Android in deze Philips tv zit vol met bugs. Voor mij de allerlaatste Philips tv ooit. Helaas gaat deze tv als het zo door gaat weer de deur uit. Zonde van de investering. Philips klantenservice reageert wel op je klacht maar komt niet met oplossingen. Je krijgt een standaard procedure wat je moet doen zoals de fabrieksinstellingen herstellen. Vreemd mijn vorige Samsung tv heb ik in 7 jaar nooit teruggezet naar de fabrieksinstellingen.

Philips kijk eens naar de vele negatieve ervaringen die veel overeenkomsten hebben. Hoogste tijd voor een software update waarin de problemen tot het verleden behoren. Jammer want het is zo'n mooie tv en een prachtig beeld maar de ergernis doet alle goede dingen snel vergeten.

Jammer Philips dat jullie zo'n onvolledig product op de markt brengen.

Dafne 01-03-2017

Vastloper

Deze tv zorgt voor de nodige irritatie hier in huis, doordat hij continu vastloopt. Hij loopt vooral vast als je apps/netflix wilt gebruiken. Absoluut geen aanrader!

Laurens1616 28-02-2017

Geweldige tv, als deze tenminste functioneert

Hele mooie tv en werkt eigenlijk heel fijn, totdat deze vast loopt. Helaas gebeurt dat regelmatig. Vooral met Netflix app of andere apps. Niet bepaalt een smart tv. Hopelijk kan Philips er nog iets aan doen. Het blijft zonde dat Philips zijn tv tak heeft verkocht. Als ik vooraf wist van deze elende had ik deze tv nooit gekocht.

APeters 04-01-2017

Vastloper

Behoorlijk teleurgesteld in de TV (49PUK 7100) loopt regelmatig vast, tot nu toe geen oplossing voor.
Als ik de andere reviews lees, dan vrees ik ook voor de levensduur, doordat de stekker continu eruit getrokken moet worden.
Philips ga aan de slag voor een oplossing!

guesbaas 21-12-2016

Zwaar teleurgesteld!

Ongeveer 9 maanden hebben we nu de televisie en het is een bak met ellende. Loopt continu vast. Enige wat helpt is de stekker er uit halen. Software is immens traag. Hue heeft het eerste half jaar nooit gedaan met de ambilight. Nu zit ik online software te downloaden voor een update, want het scherm is zwart en doet helemaal niks meer.

Zuur verdiende geld weggegooid. Nooit kopen dit product!

Ontevredenklant2016 04-12-2016

Waardeloze TV

Alle ellende die hiervoor beschreven is, is ook op mijn TV van toepassing. Inmiddels is het moederbord al een keer vervangen en de ellende begint weer van voren af aan. Philips doe hier wat aan. Biedt jullie klanten een alternatief aan. Voor een TV van deze prijsklasse mag je kwaliteit verwachten. Overigens wanneer hij het wel doet (een soort Russisch roulette) is het beeld fantastich.

GerritjeR57 26-11-2016

storingsrijke tv

Valt soms zo maar uit om vervolgens 2 secnden later weer te starten.
Soms loopt het bij het aanzetten al vast.
Soms valt het geluid uit na het willen gebruiken van bv het bedienen via de smartphone.
Ik krijg Spotify niet aan de praat op de TV. Wel via de app op de homecinema van een ander merk. Het ligt dus niet aan de wifi of aan mijn spotify premium account.
Ik heb de TV meerdere keren geüpdated
Ik heb de TV nu een jaar, maar zoals het er nu uitziet is dit mijn laatste Philips.

Pescador 04-07-2016

Voldoet niet aan de verwachting

Werkt vaker niet dan wel. Loopt vaak vast. Soms wel 5 x in de week. Dan moet de stroom eraf, alle kabels eraf en dan alles weer aansluiten en dan maar hopen dat het werkt.
Software moet handmatig worden bijgewerkt. Waarom die optie in het menu zit, als het toch niet werkt??

Peetee 03-07-2016

Goed beeld en geluid maar software problemen

Beeld en geluid prima.

Echter tv gast vaak niet aan als je hem met de powerknop aanzet.
Meestal gaat hij aan als je kanaal omhoog indrukt.
Soms ook niet dat moet de stekker eruit..
Dit laatste is zeer irritant

Appelkarel 15-06-2016

loop vaak vast

Heb deze tv nu ongeveer 4 maanden. Als de tv doet wat ie moet doen dan zou ik 5 sterren geven maar helaas. Tv reageert slecht op de ab. Netflix sluit vaak ook en soms als ik de tv aan zet begint ie spontaan opnieuw op te starten. Voor dit geld had ik meer ervan verwacht.

John1971 01-06-2016

49PUK7100

Na wat zoeken op internet de juiste kalibratie gevonden. en die doet wonderen met het beeld.

Zeer tevreden over het beeld. een - punt is de blacklight bleeding rechts boven in de hoek. Maar daar kan ik wel mee leven. bij helder beelden ziet het er prachtig uit.

voor de mensen die de TV ook willen kalibreren. de settings staan hier onder.

Beeld modes : Film
kleur temp : geadvanceerd
Gamma : 0
Backlight :30
Brightness : 52
Kleur : 52
Scherpte : 2
Contrast : 97

en dan bij kleur geadvanceerd : de volgende setting

high : rood : 127 Groen : 104 Blauw : 59
low : rood : -1 Groen -7 blauw -7

John1971 26-05-2016 Product paar dagen in bezit

LED TV voor eerst

Na defect plasma scherm, nu overgestapt op LED. veel gezocht en vergeleken. Uit eindelijk is het deze geworden.

Via een duits vakblad HiFi TEST kreeg de TV een dikke 8. Dus had ik wel vertrouwen. Het design is erg mooi. Het beeld is bij heldere beelden duidelijk. Wel gekalibreerd want uit de doos is het scherm te onatuurlijk. kleuren zijn mooi. Een nadeel is backlight bleeding. dat vind ik toch een storings factor bij led schermen. Helaas is OLED mij nog te duur. dus accepteer ik het nadeel maar voor 2 a 3 jaar. het ambilight effect vindt ik echt een nieuwe kijk ervaring.

John1971 31-05-2016

Uit de doos is het beeld veel te hard en onnatuurlijk. Hierbij de ISF calibratie. Helaas komen we niet helemaal op de gamma van 2.2 uit. maar het lukt ons wel om 2.4 te halen met de volgende setting.

Voor de uitgebreide ISF calibratie heb je de laatste update nodig.

Blacklight contrast : 30
Helderheid : 50
kleur: 50
scherpte : 2
Gamma : 0

Witbalans:
126,111,68

CMS instellingen: deze kun je alleen benaderen in ISF dag of nacht.

rygcbm-hue -1,+3,+5,+1,+4,+1

kleurverzadiging : +2,+4,+7,0,0,+4

Deze setting brengen een mooi en natuurlijk beeld. De rest van de setting laat je zo staan. alle bewerkenig zet je uit.

Omaaalten7 14-05-2016

Prima

Wij zijn zeer tevreden met het toestel. De beeldscherpte heel goed. Gemakkelijke bediening van het toestel.