Sony X83C 4K Ultra HD met Android TV - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
6,00 cm dikte
43 inch.

Beoordeling op basis van 206 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Bertus 19-01-2016 Product paar weken in bezit

6,8
Voordelen:
Mede danzij de centrale voet, verliep de installatie vrij eenvoudig.
Net als onze vorige, 6 jaar oude, Sony heeft deze Sony een voortreffelijke beeldkwaliteit.
Zelf zonder soundbar komt er een goed geluid uit de TV.
Nadelen:
De lampen boven onze salontafel, weerspiegelen met brede banden groen geel en rood in het beeldscherm. Dit is erg storend.
Ondanks toezegging van de verkoper heeft deze Sony smart TV geen webbrowserapp. Hierdoor vervalt een behoorlijk gedeelte van de smartfunctie.

albert baars 22-11-2016 Product paar dagen in bezit

mooi beeld

deze tv gekozen omdat het als enige een moduul ingeplaatst kan worden en een aansluiting voor een schotelattenne heeft

Adri 26-05-2016 Product kwartaal in bezit

Mooie ontwerp TV en superscherp 4K beeld

Veel instelmogelijkheden van deze Android TV.
Een mooie tv, mooie natuurgetrouwe kleuren en de audio is ook ruim voldoende.
Zeer tevreden.

Ineke 10-03-2016 Product kwartaal in bezit

Fijne Tv met veel mogelijkheden

Ik ben nu ongeveer 3 maanden in het bezit van deze tv en moet zeggen dat ik er heel tevreden mee ben.
Er zitten veel mogelijkheden op en je hebt haarscherp beeld met warme kleuren. Niet zo hard als bij sommige andere tv's. Ook voetbal is lekker kijken op dit apparaat. Hele vloeiende bewegingen.

4K4ever 06-02-2016 Product maand in bezit

Dit toestel nu 2 maanden in bezit:

De TV ziet er strak uit en heeft een uitstekende
kwaliteit zeker voor aangeboden prijs.
Het beeld is goed en het geluid via een Bose Solo aangesloten.
Daarnaast is de tv gemakkelijk te bedienen en zijn er uitgebreide mogelijkheden aan apps geïnstalleerd.

Deze TV voorzien van een CI module met een CanaDigitaal kaart dit werkt zeer goed, losse ontvanger nu niet meer nodig.

Wel regelmatig de firmware updaten er zitten nog wel wat "bugjes" in.

Italiano 01-02-2016 Product maand in bezit

Tot nu toe een fijne tv , mooie natuurgetrouwe kleuren en de audio ook ruim voldoende ! Nu afwachten kwa duurzaamheid , maar dat zit normaliter bij Sony wel goed !.

Jan Vandermeulen 30-01-2016 Product maand in bezit

Zeer degelijk toestel:

- Fantastisch beeld
- Geluid is niet top, maar dat geldt voor alle smart TV's. Ik heb hem aangesloten op een soundbar, klinkt fantastisch
- Netflix! (in 4K = top)
- zeer mooie vormgeving
- Meer dan voldoende Apps
- Ruim voldoende aansluitingen

Kortom, een top toestel voor een betaalbaar budget.
4K is nog niet de norm, maar dat zal de komende jaren wel beteren.

J Sillen 23-12-2015 Product maand in bezit

De Sony KD-43X8305C/12 is mijn eerste Sony TV en ik ben aangenaam verrast door de hoge kwaliteit van beeld en geluid. Vooral het beeld van deze 4K tv is super, met rijke volle kleuren. Het geluid is opvallend te noemen voor een platte tv maar ik gebruik toch mijn Sony surround set. Kan alleen maar zeggen dat ik tot nu toe dik tevreden over deze prachtige televisie ben.

FKuiper2 07-07-2016 Product paar dagen in bezit

Geweldige televisie met schitterend beeld en zeer goed geluid

Deze tv heeft een prachtig scherp 4k beeld met uitstekend geluid. Het geluid doet niet onder aan mijn oude Sony tv met beeldbuis.

Erik1973 01-07-2016 Product paar dagen in bezit

Prima TV toetsen

9,4
Vorige week TV gekocht, ter vervanging van 32 inch HD Panasonic. Vooral vanwege Android TV, zie ik wil de voordelen van in, vooral vanwege mogelijkheid van XBMC. Dat werkt dan ook prima (wel moet je weten hoe het werkt, anders kom je er bijna niet uit). Ik lees veel over geluid dat matig zou zijn: ik vind dat het 100% meevalt. Niet blikkerig, het is geen volwaardige stereo installatie. Geluid is meer dan toereikend, aansluiten op stereo installatie kan ook. Verder voldoende mogelijkheden aan de TV. Voorheen een 32 inch en in de beleving is het toestel niet zo heel erg veel groter. Maar ook dat is persoonlijk. Het beeld is prima, alle zenders die ik heb zijn HD en dat is prima. Op YouTube een aantal 4K films gekeken en die zijn scherper, maar dan moet je wel goed kijken om het verschil te zien.

De aansluiting van de TV is overigens heel erg makkelijk, alleen de update duurt inderdaad bijna een uur. Voor de rest een fijn toestel en prima beeld en geluid.
De afstandsbediening is ten opzichte van een Panasonic wel een stuk minder. Het is gewoon een rechthoekig stuk plastic, je kan niet blind aanvoelen wat onder of boven is. Dat heeft Panasonic beter voor elkaar.

Ron p 14-06-2016 Product maand in bezit

Goede tv prima prijs

Mooie tv, prima beeld, perfecte kleur en een zeer scherpe prijs voor de kwaliteit, was hiervoor op tv gebied altijd Philips minded, maar helaas is die kwaliteit niet meer, een hele ervaring nu van 32" HD naar deze. Enige min punt is het geluid dat klinkt wat blikkerig, echter staat de tv aangesloten op een geluid systeem dus vervalt dit.
Een aanrader voor een mooi prijs!

Jan 03-05-2016 Product kwartaal in bezit

Goede T.V met prima mogelijkheden.

Mooi beeld . Bij veel zonlicht in de kamer lijkt het beeld iets flets in het donker geen last van .
Veel mogelijkheden.
Makkelijk automatisch update
Kortom een goede TV voor een prima prijs

Paultje4 28-04-2016 Product paar dagen in bezit

Software ellende

6,2
Thuisgekomen de tv aangesloten op internet en HDMI en leek toen goed te werken. Prima beeld alleen wel wat blikkerig geluid. Alleen kwam steeds de melding dat internet niet was aangesloten terwijl mijn computer aangaf dat hier geen probleem mee was. Herstart gedaan. Maar het werkte niet. Dus terug naar de winkel voor een ander exemplaar.
Alles werkte nu gelukkig. Alleen werd er gevraagd om een update van de systeemsoftware nadat Netflix niet meer kon worden gestart. Er verscheen een scherm met fout 2123 met de uitleg dat er geen verbinding gemaakt kon worden met de server. Internet werkte gewoon. Fabrieksinstellingen terug gezet en toen werkte alles weer. Paar dagen later kwam hetzelfde probleem weer terug. Alsmeer weer fout 2123. Toen vond ik het mooi geweest. Terug naar de winkel gegaan en omgeruild voor een LG.

Jos 20-04-2016 Product kwartaal in bezit

geweldige tv

Deze televisie gekocht vanwege de redelijke prijs en het mooie beeld. Altijd een Sony gehad, en tevreden mee geweest daarom de keuze om weer voor een sony te gaan.Deze televisie bevelen wij aan iedereen aan. Qua geluid ook gewoon prima...Qua beeld zeer scherp. Deze tv maakt wel dat je (nog) meer tv gaat kijken.. maar waarom ook niet. Het menu van de tv is uitgebreid maar toch eenvoudig te bedienen / begrijpen.

marku40 16-03-2016 Product half jaar in bezit

TV Met veel mogelijkheden en superscherp beeld

Deze android tv heeft ongekende mogelijkheden.
Een superscherp beeld met een goede geluidkwaliteit
Kan nu ook programma's opnemen met harde schijf of usb stick.

Kuilboer 13-03-2016 Product paar dagen in bezit

Modern TV kijken

Deze TV voldoet aan alle eisen die je in deze tijd aan een TV kan stellen, het beeld is heel natuurlijk en door de aansluiting op internet zijn de mogelijkheden heel groot. Het geluid zou beter zijn als het naar voren was gericht i.p.n. naar beneden.

DS 06-03-2016 Product kwartaal in bezit

Het automatisch schakelen tussen stereo en tv gaat niet altijdgoed. er zou pip en pap in zitten deze lukken mij niet om in te schakelen of te vinden.
overige instellingen zijn wel overzichtelijk.

beeld en kleur wel erg goed

Pau1 29-02-2016 Product paar dagen in bezit

Prachtig toestel met helder scherp beeld. Lust om naar te kijken. Ga steeds meer mogelijkheden op toestel ontdekken. Veel instelmogelijkheden. Zeer tevreden dus.
Over duurzaamheid kan ik nog niets verklaren.

Mininl 23-02-2016 Product paar weken in bezit

Het geluid van de tv heb ik niet kunnen beoordelen omdat we gelijk een externe box hebben aangesloten. Beeld is mooi net zoals de vormgeving!

peter 14-02-2016 Product paar dagen in bezit

Leuke en makkelijke tv. Handig dat je op de ipad een programma kan kiezen en afspelen op tv. Ook het menu is erg simpel opgezet. De tafel beugel is wat lastig te monteren maar als de tv eenmaal staat ben je klaar. Ook de update via internet duurt 1 uur wat best lang wachten is. Verder is het een fijne tv.