Philips 40PFK5300 - Reviews

Full HD
Diepte
8,80 cm dikte
40,0 inch

Beoordeling op basis van 14 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Jasper 25-05-2016 Product kwartaal in bezit

Update na ± 3 maanden

Nog steeds tevreden over deze tv. Doet wat ie moet doen.

En zoals eerder geschreven is geluid best ok (wordt vaak als minder genoemd), even van
de standaardwaarden afhalen en naar believen aanpassen.

L. van Beurden 20-11-2015 Product kwartaal in bezit

5,7
Op zich een aardige TV voor de prijs. Alleen de bediening bij mij is ontzettend traag. Het duurt onnodig lang bij het opstarten. Het wisselen van zender geeft al regelmatig problemen en kan voor vastlopers van de software zorgen. Bij het oproepen van de lijst met zenders duurt het heel (te) lang voordat deze op het beeld komt. Hierdoor heb je het gevoel dat de TV niet reageert op de commando's die je hem hebt gegeven.
Ik zou deze TV niet aanbevelen aan mensen die geen geduld hebben.

Jasper 05-02-2016 Product paar dagen in bezit

Deze tv is onze 2e tv. Wilden een 2e tv zonder teveel fratsen.
Installeren, zowel de voet als het technische deel, ging erg makkelijk.

Beeldkwaliteit is voor dit geld gewoon super te noemen.
Hadden ook al een model uit de 9000 serie, welke uiteraard overall nog beter is door o.a. meer instelmogelijkheden en andere hardware.
Maar toen ik deze 40PFK5300 aanzette overtrof het beeld mijn verwachting ruimschoots. Zoals vaker te lezen in reviews, is het geluid wat minder maar wat verwacht je voor dit geld? Voor mij absoluut acceptabel, en dit geldt eigenlijk ook voor vele andere led tv's uit het lagere en midden segment.

De voet vind ik persoonlijk mooier dan die van de duurdere serie (5500).

Kan deze TV aanraden als je gewoon een goede TV zoekt en niet teveel geld ervoor wil uitgeven

sjors 1 17-10-2015 Product paar dagen in bezit

Wij hadden 5 jaar een Philips 32 inch TV en zijn nu naar deze Philips 40 inch gegaan. Het moet gezegd dat we daar geen spijt van hebben. Wat een beeldje en wat een mogelijkheden. Wij kochten hem bij Foto Klein voor € 379,00 en daar zijn we dus niet te duur mee uit. Het viel ons wel tegen dat ie de 1.2 Ziggo module niet accepteerde en wij dus de Ziggo 1.3 van bijna 80 euries moesten aanschaffen.

De Smartfunctie was zo geïnstalleerd maar zullen daar niet veel gebruik van maken omdat wij met onze Laptop met de aangesloten HDMi kabel altijd al prima overweg konden en alles nu schitterend op het 40 inch beeld kunnen bekijken.

Het geluid is voor normaal gebruik wel te doen maar als wij een leuke muziek uitzending hebben dan gaan we via het optische kabeltje toch maar naar onze BOSE Solo TV sound box. De TV heeft geen enkele moeite met onze DVD speler met easylink en een USB stick van 16 Gb met veel foto's, geluid- en videobestanden, hij (of zij) speelt alles zonder problemen vlekkeloos af.

Nu wij na de favorieten zenders geïnstalleerd te hebben weer alles zoals vanouds voor elkaar hebben, hopen wij er weer minimaal 5 jaar plezier van te beleven. (De "oude" Philips 32 inch is weer prima voor de slaapkamer) Al met al tot nu toe prima tevreden.

sjors 1 03-11-2015

Aanvulling op mijn eerder geplaatste review.

- TV opstarten is traag - Een bestand op een USB stick selecteren duurt erg lang met gevolg dat ie soms helemaal vast loopt - Bij het laten aanstaan van de TV luidsprekers terwijl ie optisch ook een extern systeem afspeelt geeft ie een echo - De aangesloten Laptop via Hdmi is op het TV scherm niet beeldvullend. Met mijn 5 jaar oude Philips 32PFL5605H had ik deze problemen niet. Ik wil dit alles niet als negatief beoordelen omdat het hier anders niet geplaatst wordt.

sjors 1 05-11-2015

Bij deze een correctie op mijn eigen review. Vandaag heb ik een USB stick 3.0 gekocht en die werkt sneller dan de bovengenoemde USB 2.0 stick.

Jack 28-12-2015 Product jaar of meer in bezit

Gewoon zoals een tv behoort te werken.
Uitstekende beeldkwaliteit.
Prima geluid.
Instellingen gemakkelijk te realiseren.

demartin63 06-09-2015 Product paar dagen in bezit

Mooie t.v. strakke uitvoering. Het beeld is zeer scherp! Veel mogelijkheden op, prijs kwaliteit verhouding is goed!

BartJC 22-01-2016 Product paar weken in bezit

Mooie beeld binnen een rechthoek, goed instelbaar naar geluid en beeld kwaliteit, tijdloos ontwerp. Films en dergelijke worden goed weer gegeven, mooie diepte werking.

RIEMEIJER 18-09-2015 Product paar weken in bezit

Zeer goede prijs en beeld kwaliteit.
Geluid is niet zo goed.
geluid met een optical kabel naar home-cinema is zeer goed.

JP050 05-02-2016

Prima budgetserie!

Deze tv is onze 2e tv. Wilden een 2e tv zonder teveel fratsen.
Installeren, zowel de voet als het technische deel, ging erg makkelijk.

Beeldkwaliteit is voor dit geld gewoon super te noemen, het overtrof mijn verwachting ruimschoots. Zoals vaker te lezen in reviews is het geluid wat minder maar voor mij absoluut geen probeem, maar goed dat geldt voor vele led tv's uit het lagere en midden segment.

De voet vind ik persoonlijk mooier dan die van de duurdere serie (5500).

BJC1951 25-01-2016

Simpel product, eigentijdse design

Tegenwoordig zijn TV's eigenlijk maar saaie apparaten, weet nog dat mijn eerste TV ingesteld moest worden door de verkoper, de kast van 30 cm paste net op de plank, knoppen aan de voorkant en niet aan de achterkant of zijkant. Toch is de techniek stukken beter, meer mogelijkheden, WiFi, Internet, noem maar op. Beeld zeer scherp, mooi van kleur en een zekere diepte kan ik wel ontwaren. aangesloten op een modem geeft deze combinatie prachtige en rustige beelden, het geluid is goed in te regelen, al met al, een goed product.

Berendje 21-01-2016

goed produk, maar moeilijk te bedienen

Afstandsbediening onoverzichtelijk,
Toestel reageert traag tot zeer traag,
Waarom is er geen fatsoenlijke gebruiksaanwijzing bij???????
(Ik bedoel dan een papieren gebruiksaanwijzing)

Sjors1 04-11-2015

Prima aanwinst voor zijn geld

Voor onze woonkamer is deze 40 inch Smart TV een nieuwe aanwinst waar we zeker weer jaren mee voorruit kunnen. Onze Philips DVD speler schakelt automatisch over naar het beeldscherm en bij het uitzetten gaat ie automatisch weer naar TV kijken. Erg gemakkelijk voor onze kleinkinderen.

Het geluid is prima voor zo'n platte TV, maar bij een bioscoopfilm of concert gebruiken we via de optische aansluiting onze externe geluidset.

De afstandbediening is ergonomisch helemaal toppie,
de afwerking van de tv mooi strak en hij staat lekker stevig op zijn voet. Het contrast, de helderheid en de kleuren zijn prima naar eigen inzicht in te stellen, alhoewel ik na 2 dagen twijfelen pas echt tevreden was om het zo te laten. (voor het geval ik hem weer opnieuw zou moeten instellen heb ik die instellingen netjes op papier gezet)

Conclusie: Voor het geld een prima aanwinst.

EvyG 23-09-2015

Haarscherp beeld en erg gemakkelijk in gebruik

Ontzettend goed beeld, heel handig alle apps op de tv en makkelijk te bedienen. Ook handig dat netflix, rtlxl, kijk.nl en spotify al voorgeinstalleerd zijn als app.

freecourt 29-08-2015

prima tv met makkelijke instelmogelijkheden

Televisie is door zijn favorietenlijst indeling onder de voorkeuze nummers van de afstandsbediening gemakkelijk in gebruik.
Ik kan nu rtl8 die binnenkomt op kanaal 10 via favorieten op nr 8 van de afstandsbediening programeren.
Dit kan lang niet bij alle sndere merken!