LG 55UF850V

8,9 (7)

Philips 6000 series 55PUS6262/12

• Diepte 6,82 cm dikte
Philips 6000 series 55PUS6262/12

Beoordeling op basis van 20 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Sasdijk 28-04-2015 Product paar dagen in bezit

De televisie heeft een erg mooi beeld, duidelijke kleuren en mooi HD. Het geluid dat uit de televisie komt verbaasde mij in het begin. Het klinkt mooi diep en helder bijna alsof er een soundbar voor ligt. Apps zijn leuk en handig, moeten alleen wel vaak bijgewerkt worden. Design is erg strak, door de brede voetsteun staat de televisie stabieler dan ik dacht wat een prettige gedachte is in een huis met grotere huisdieren.

kenneth2015 27-09-2015

hallo sasdijk, ik heb gelezen op internet dat de zwarte kleuren van deze tv tegen grijs aanslaan het is niet vol zwarte kleur..aangezien dat u het over de kleuren had
wou ik graag weten hoe jij dat ervaard de zwarte tinten in het beeld..ben namelijk geïnteresseerd in deze tv.
het stond namelijk in de test uitslag van een bepaalde test groep....mvg kenneth

D. Beunk 12-06-2016 Product paar dagen in bezit

Kwaliteits TV met makkelijke bediening.

Onlangs deze TV gekocht in ruil voor een Philips 48PUS7600 welke geplaagd werd door gebrekkige onstabiele software.

Ik been zéér te spreken van deze LG televisie, de beeldkwaliteit is zeer goed, ook het opschalen van standaard Ziggo HD kanalen naar 4K resolutie ziet er scherp uit. Tijdens drukke scéne's kan je af en toe wel wat waas zien, maar dit kan je verminderen door even de beeldverbeteraars anders in de stellen.

De menu's zijn makkelijk te bedienen en reageren vlot, het opstarten van de TV is ook binnen enkele seconden gebeurt, wat bij sommige Smart-TV's toch te wensen over laat. Het WEB OS 2.0 is eenvoudig ingericht en plezant voor het oog.

LG gebruikt IPS panelen in zijn LED tv's, hierdoor heb je als nadeel dat contrasten soms wat minder zwart zijn, vooral als je in een compleet donkere kamer zou kijken vallen grijsdetails in het zwart minder op. Echter staat dit niet tegenover de verbeterde kleurdiepte die je hebt bij een IPS paneel.
LG heeft sinds kort OLED's met dieper zwart, echter tast dit ook nog diep in mijn buidel, dus dit model volstaat mij.

Aanrader.

Victor 15-06-2016

Is het zwart echt zwart of beetje grijsachtig, of merk je dit niet zo erg op

UHD 20-11-2016

Het is echt zwart licht aan de menu instellingen kun je zelf heel veel aan doen. Backlight op 73 zetten Contrast op 95, Helderheid op 53, scherpte op 25, kleur op 50 a 55, de rest op nul. Zwart op laag, Ik heb zelfde instelling op Koel staan in Expert 1, warm in mij te grauw en niet waarheids getrouw.

Michael Erkens 04-07-2015 Product paar weken in bezit

7,6
Geluidskwalitiet is opzich prima, maar ik gebruik die in principe niet, aangezien alles via mijn Home-Cinema Systeem komt, enige jammere is wel dat je je niet eenvoudig de loopback kan instellen. Dus audio van de TV zelf kan soms wel en soms niet via mijn 5.1 systeem. Vandaar een 6-je.
Verder is de afstandsbediening wel leuk, maar echt praktisch is het niet, geef mij maar een normale remote ipv zo'n stom "muispijltje".

De TV-tuner gebruik ik overigens ook niet, het is puur een weergave apparaat voor mij, en dat doet hij toch echt supergoed. Mooi scherp beeld (ook Full HD ziet er goed scherp uit) en 3D is geweldig, mooi passief 3D (dus goedkope en lichte brilletjes) en in full HD vanwege het 4K scherm.

De TV heeft een mooie dunne rand, de voet is alleen wat minder, die is enorm groot waardoor deze grote TV maar weinig ruimte heeft op mijn meubel, dus ik gok dat ik daar tzt nog een muurbeugel voor koop.

Het enige wat ik irritant vind is dat de TV zichzelf naar een paar uur "inactief" uitschakeld, komt grotendeels doordat ik nadat ik de TV aanzet de afstandsbediening niet meer aanraak, alles gaat vervolgens via mijn sattelietontvanger en blu-ray speler. Helaas heb ik hier nog geen instelling kunnen vinden (anders dan de slaap-timer, maar dat is iets anders).

Edwin 19-11-2015

Hallo Michael,
Ik heb interesse in deze tv en mijn geluid gaat ook via een onkyo AV receiver.
Ik wil absoluut niet zonder mijn surroundset tv kijken.
Wat is of was jouw probleem precies met de audio.

Met vriendelijke groet.

naam 1945 20-11-2015

HALLO MICHAEL zou graag willen weten hoever de voeten van dit toestel uit elkaar staan LGUF850V
mijn tv meubel is een meter breed.....

Michael Erkens 20-11-2015

@Edwin: als je de "smart" functies van de TV gebruikt dan komt de audio via de TV, dus moet je die met een loopback kabel (of via HDMI, maar dat kreeg ik niet werkend) doorzetten, het werkt wel, alleen moet je er wel aan denken dat je het geluid aan/uit zet op de TV als je die functies niet meer gebruikt. Inmiddels gebruik ik dat niet meer, de TV is voor mij niet meer dan een "dom" weergave apparaat. Overigens, prima kwaliteit!.

@naam 1945: De twee uiterste punten van de voet (achter) is 110cm. Dus dat gaat niet passen.

Michael Erkens 20-11-2015

Overigens, nog als toevoeging op mijn originele review, de standby tijd is nu wel beter instelbaar, ik gok door een softwareupdate, dus dat probleem dat hij "uitvalt" is er niet meer.

q65q65 04-10-2015 Product paar weken in bezit

9,4
Gekozen voor deze tv omdat hij zeer veel mogelijkheden heeft.Het beeld is erg mooi maar net geen 10.Geluid is goed alleen met muziek gebruik ik de home cinema set.3D is schitterend veel beter dan mijn vorige LG. Ook Miracast is geweldig.En dan niet te vergeten de browser deze is razend snel voor een tv. Al met al een geweldige tv voor een redelijke prijs

bokser1978 23-04-2015 Product paar dagen in bezit

9,6
Groot, groter, groots. Dat bedacht ik me toen ik de tv in mijn huiskamer neerzette. Het tv kijken wordt gewoon een nieuwe ervaring: geweldig beeld in hd kwaliteit, vol geluid, makkelijk te bedienen. Wij hebben een abonnement op HBO en kijken nu elke avond wel even een aflevering van een serie.

Het installeren gaat vanzelf. Een geanimeerd vogeltje stuurt je door het proces heen en je afstandsbediening is een soort muis/aanwijzer. Erg handig. HDMI kabel van de decoder erin en gaan.

Erg tevreden en eigenlijk geen minpunten. Ok, misschien deze: mijn vriendin merkte op dat hij niet op het televisiemeubel past. Nu moet ik daar een nieuwe voor kopen.

Neck 03-06-2016 Product kwartaal in bezit

Ben blij met deze TV

Ik heb deze TV nu een paar maanden,en ben er erg blij.
Op alle fronten scoort deze TV heel goed.
Ik zou zeggen als je intresse heeft in deze TV,niet twijfelen en kopen.Je zal er geen spijt van krijgen....

JoBeu 19-03-2016 Product half jaar in bezit

Genieten van deze TV

Nu een half jaar in ons bezit en zeer tevreden met deze tv. Geluidskwaliteit is echt goed, maar het beeld overtreft je stoutste verwachtingen. Bij snelle actie scènes of bij sportwedstrijden blijft het beeld zeer scherp. Uiterlijk is ook mooi.

Sofie 22-01-2016 Product kwartaal in bezit

Een mooie, praktische televisie met een uitstekende kwaliteit. Het beeld is erg scherp en de vormgeving is goed. De televisie staat erg netjes in onze huiskamer.

dinootje 22-01-2016 Product half jaar in bezit

Geweldig zeer compleet apparaat.
mooie vormgeving.Webos werkt goed. Meegeleverde magic control is geweldig.
Usb 3.0 is een pre.
Geluid is goed beeld is perfekt.
Een geweldig en compleet toestel voor een zeer redelijke prijs.

Niko 18-12-2015 Product paar dagen in bezit

Van week opgehaald erg tevreden vooral smart tv en de schotelantenne ook op de tv aangesloten alles werkt top de grote is ideaal bij 3,5 meter afstand echt een aanrader

ironman 27-12-2015

de beeldkwaliteit van een 4k tv lcd van lg is mooi MAAR GE MOET EENS EEN OLED 4K TV VAN PANASONIC ZIEN( EEN NOG MOOIER BEELD

ronald soepboer 25-02-2016

Beste nico je kykt via de schotel laad hy automatisch de zenders in van canaal digitaal?

HendrickR 28-08-2015 Product maand in bezit

Geweldige TV!
Hiervoor had ik een Samsung UE55JU7000, kost € 1000 meer, maar de LG is VEEEEL beter!
Het beeld is fenomenaal.
Het geluid is zeer goed voor een platte TV.

Akif9 16-09-2015

Waar heb je je Samsung tv gelaten dan? Volgens mij is die samsung tv namelijk beter. Van deze tv valt vooral de contrast tegen. Het enige pluspunt is zijn geluid.

Michael Erkens 03-07-2015 Product paar weken in bezit

7,6

sasd 24-05-2015 Product paar weken in bezit

Ik heb deze televisie nu een paar weken. Het is een Hele mooie televisie, met een schitterend beeld. De installatie is niet moeilijk en daarna heb je gelijk beeld.
Het geluid is super, het enige nadeel vond ik dat je de televisie niet los van de poot een stukje opzij kan draaien.
Verder zeker een aanrader!

mini83 24-04-2015 Product paar weken in bezit

Zeer goede beeldkwaliteit, m.n. van series en tv in HD.
Heel fijn is de verbinding met internet waardoor makkkelijk youtube gekeken kan worden, handig ook met de smart afstandsbediening.
Aandachtspunt is de standaard van de televisie; die is ongeveer zo breed als de televisie dus je tv-meubel moet ook die grootte zijn.

Arjan 24-09-2016 Product half jaar of langer in bezit

Super

Heb deze tv nu een paar maanden en geniet elke dag van het beeld en geluid.
Strak beeld, goed geluid op een platte tv, eindelijk.
Raad iedereen deze topper van lg aan. Ik koop nooit een ander merk tv meer.

Pluspunten

• Beeld en geluid
  • Apps en bediening

Minpunten

• Favoriete zenders instell
  • Verder niets

sufos 12-06-2016 Product paar dagen in bezit

valt toch wat tegen

Onlangs deze LG gekocht. Mede door de vele positieve recensies overgehaald. Geluid en beeld zijn erg mooi, echter de spiegeling is best erg vind ik. Onze vorige Philips van 6 jaar oud had daar veel minder last van. Dat maakt het kijken overdag toch een stuk minder prettig moet ik zeggen en dat valt tegen. In de avond daarentegen is het echt schitterend, een grotere tv went wat dat betreft wel erg snel.
Gebruiksgemak is goed en over vormgeving heb ik niet zo'n uitgesproken mening, het blijft voor mij gewoon een televisie.

Trein 16-04-2016 Product maand in bezit

Hele mooie TV

9,6
Ziet er prachtig uit en beeld is echt helemaal top. De vele apps zijn enorm makkelijk te bereiken via het Home scherm. Ook de mogelijkheid om een harde schijf of USB stick in te pluggen is makkelijk. Heb de fabrieksinstellingen voor wat betreft beeld wel iets aangepast, kleuren waren te scherp/fel. Naar smaak de instellingen veranderd en iedereen geeft ons clompimenten over de beeldkwaliteit. In combinatie met onze LG home cinema een super geluid.

mvermeulen75 22-05-2015 Product paar weken in bezit

Enkele weken hebben wij de Ultra HD 4K TV van LG nu in bezit en deze tv is een ultra HD model welk 4 keer zo scherp als Full HD en duidelijk zichtbaar is. Ook bevat de 55UF850V door audio specialist Harman Kardon ontwikkelde speaker welk een mooi volle klank produceren. de tv is erg makkelijk in gebruik en ook er uitgebreid. het enige nadeel die wij konden vinden is de grote voet, een aanrader dus.

sasd 20-05-2015 Product paar dagen in bezit

Sinds 1 1/2 week de televisie in huis. De installatie was makkelijk en je kan daarna gelijk tv kijken. Je kan makkelijk op internet en op netflix zit je zo.
Schitterend beeld en een prachtig geluid komt eruit.
enige nadeel vindt ik dat je de televisie niet los van de poot wat opzij kan draaien.

mwjvermeulen 12-05-2015 Product paar weken in bezit

Ik heb deze Tv nu een week in gebruik en het beeld is erg helder en in HD echt schitteren, en het geluid uit de Harman Kardon speakers is echt perfect Het gebruik van de televisie is erg gemakkelijk, en met de afstandsbediening is het heel makkelijk om te switchen tussen bijvoorbeeld een app en het gewone televisie kijken. Al met al zijn wij enorm tevreden met deze televise.

dianafeijtel 30-04-2016

Had een vraagje,zitver ook een rtl xl ap op dectv?want ik heb nu ook een LG maar ander type met WEB Os 3.0 maarcer zit geen orginele ap van rtl.xl.op.daar zit alleen en app op voor zien .nl en dan kan je wel terug kijken via zien.nl maar kostvwel 7.99 per maand.