Philips 8800 series 55PUS8809/12 - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
3,80 cm dikte
55 inch.

Beoordeling op basis van 77 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Zand67 09-03-2017

Mooie TV met zeer slechte software

Wij hebben deze TV nu 1 jaar en helaas moeten wij concluderen dat dit product absoluut niet voldoet. De vormgeving is mooi, het beeld is ook heel mooi, maar dan moet de TV het wel doen. En juist dat is het probleem, deze TV doet het meer niet dan wel. We hebben inmiddels van alles geprobeerd, software-updates, alles ontkoppelen en volledig opnieuw opstarten, TV aan en uitschakelen, stekker in en uit en opnieuw opstarten. Er zijn vrijwel continu software-gerelateerde problemen. Bij gebruik van Netflix of internet is de TV bijna niet op te starten. Na het bekijken van een opname gaat de TV standaard op zwart scherm bij terugschakelen naar TV. Kortom vrijwel alle functies naast het normaal TV-kijken geven problemen.

Freekbeilen 25-11-2016

mooi beeld maar vervelende storingen

Prachtig beeld.

Tv loopt elke avond wel 1x vast erg vervelend je moet dan de stekker eruit en erin doen voor hij het weer doet.

Afstandsbediening reageerde traag.

Nu al apps die niet meer werken en niet te updaten zijn in Android.

Rooze006 07-06-2016

Slechte software

Televisie met veel mogelijkheden, helaas laat de software het afweten.
Middels een software update heeft de fabrikant bepaald dat de off modus geschrapt moest worden. De televisie kan dus alleen nog maar aan of in standby modus. Nadeel hiervan is dat de software vaker vast loopt wat normaal gereset werd door de televisie op off modus te zetten.
Televisie heeft ook last van clouding. Fabrikant heeft het panel al eens vervangen maar dat heeft het probleem niet opgelost. Fabrikant geeft vervolgens aan het probleem niet op te kunnen lossen en bepaald dan maar dat het binnen de specificaties valt waardoor de klant maar met het probleem moet blijven zitten. Het disign is heel mooi en het beeld overdag is zeer scherp mits je HD kwaliteit kijkt. Zodra het donker is vallen de zwartwaardes tegen en is de clouding zichtbaar.

TOGE 19-03-2016

Teletekst bediening had beter gekund

Mijn man is doofgeboren en ook zeer slechtziend. Heeft dus een perfect contrast nodig en een gemakkelijke bediening van teletekst. Zijn vorige Philips kon heel gemakkelijk van ondertiteling 888 die vast stond zo vast blijven en voorzien zijn van die voor hem zeer nodige zwarte balk. als hij dan naar een andere zender ging die ondertiteling gaf bleef die balk gewoon bestaan. Nu kan dit niet meer. Ondertiteling blijft wel, maar loopt gewoon door het beeld, geen duidelijk contrast dus. Alleen met steeds van tekst te switchen naar 888 en daarna weer back en dan weer tekst 888 kan die balk er bij. Erg omslachtig voor mensen die doof en zeer slechtziend zijn. Laat mij aub weten zodra dit wel kan!!!! Wat zou mijn man daar reuze blij mee zijn.!!!!

jantje331 19-12-2015

product heeft nog kleine foutjes

product heeft nog foutjes ,beeld ineens kleiner instellen helpt niet van spanning halen en weer oke

beeld soms vast ,geen zender keuze meer enz ,van spanning af en weer oke.

elias5432 17-12-2015

prima tv voor de prijs die ik heb betaald

mooi beeld en makkelijk in gebruik....en wat ik verder moet schrijven weet ik niet maar de tekst was te kort....beetje onzin....ik bepaal wat ik wil invullen en schrijven

Hannes66 10-12-2015

Als hij het doet is het een prachtig toestel

We hebben dit apparaat nu 3 kwart jaar en waren erg tevreden over het prachtige UHD beeld waar we de TV ook voor aanschaften en de mogelijkheden. Echter, vanaf het begin hadden we problemen met het schakelen tussen diverse bronnen en het aanzetten. Als we via bronnen overschakelen van analoog naar digitaal ziet het apparaat de digitale settopbox van de kabelmij vaak niet en moet het apparaat eerst uitgeschakeld worden. De laatste week startte de TV helemaal niet meer op vanuit stand-by en moesten we een harde reset doen door de stekker uit het stopcontact te halen en na een minuut weer aan te zetten.

Elias1806 21-11-2015

prima aankoop in verhouding met prijs

1st levering van tv was 1 die het niet goed deed en heb een ander toestel gekregen die het direct prima doet...ben zeer tevreden

RoverMusic 11-11-2015

Geduld is een schone zaak

Bij deze televisie is het vooral een kwestie van geduld hebben want voor dat alles werkt ben je wel een paar dagen verder! Ik heb het toestel nu een week in huis en ben nog steeds bezig zaken (beter) in te stellen....en nog komen er afentoe updates binnen die functionaliteiten doen activeren. Nadat ik de speciale app op de iPad had geinstalleerd opende zich nog een voor mij onbekende wereld op het toestel waarvan ik alleen maar kan zeg: groots! Ben nu dagelijks benieuwd wat ik weer ga ontdekken met deze tv....

zwaan0313 26-10-2015 Product kwartaal in bezit

6,7
niet aan te raden als je een storingsgevoelig persoon bent.
wij hebben de tv nu enkele maanden in bezit maar inmiddels al meerdere problemen gehad met de televisie.
hij start 5/7 dagen niet op. het resultaat is dat je hem spanningsloos moet maken en hopen op het beste. ik heb gelukkig een beugel aan de muur die ik naar me toe kan halen maar dit is een indirecte oplossing van het probleem.

wanneer de tv het wel gewoon doet is het echt super. strak beeld en relatief goed geluid voor een tv met de speakers aan de achterkant.
ambilight is echt perfect en een hele toevoeging (mijn tweede tv met ambilight)

de afstandsbediening reageerd zoals vele al zeiden traag.

voor diegene die nog niet van het begrip input lag hadden gehoord (waaronder ik tot de uitleg in de winkel)
first person shooters online is niet echt aan te raden op dit toestel, door de inputlag van 80ms+ is hij gewoon te traag.

ik mag de TV nu omruilen vanuit de winkel en ga met lichte twijfel op herhaling van het probleem voor het nieuwere model de pus7600.

ik ben zeer goed geholpen met de klachten door platte tv in doetinchem en hierbij nogmaals mijn waardering hiervoor. minpuntje is wel dat ik nog +-350 euro bij moet betalen voor een ''qua specificaties'' zelfde televisie.

Zegmaar Je 11-11-2015

Hallo Zwaan, ik heb soortgelijke ervaringen met de 42pfl7008. Ik ben blij dat ik in de gelegenheid ben om over te stappen naar een 55 inch toestel. Voor ambilight kwam ik toch weer bij philips terecht en wilde kiezen tussen 55PUS8809 en 55PUS7600. De 8809 wordt het dus niet! Heb je de 7600 ondertussen in bezit en werkt die beter?

zwaan0313 12-11-2015

Hallo, ik heb inmiddels mijn tweede 7600 vanwege dode pixels in het scherm...en ook bij deze heb ik weer een aantal dode pixels. Wil ik ambilight houden dan zal dit mijn 4e Philips tv zijn binnen 4 maanden. Verder werkt de tv vele maten beter en vind ik de zwarte rand qua design ook mooier dan de vorige.
De lag input is ook beter dan de vorige.
Overall en perfecte tv op de aantal dode pixels na...

Mink 18-11-2015

Hallo Zwaan, Ik heb ook een week of 3 geleden de 55PUS8809 gekocht voor mijn moeder. Die is 87 jaar en gedeeltelijk verlamd. Ook de problemen met het niet starten en vastlopen. Omdat mijn moeder gezien de leeftijd en verlamming niet de handigste meer is, dachten we dat het probleem door de afstandsbediening kwam waarbij ze wellicht meerdere toetsen (boven en onder) in gedrukt zou kunnen hebben. Dus een eenvoudige afstandbediening aangeschaft. Probleem was nog niet opgelost. Met de Philips helpdesk gemaild, kreeg het advies en instructies om de tv te updaten naar een nieuwere softwareversie, waarbij ze toegaven dat oudere software voor problemen kan zorgen. Wordt er dan inferieure kwaliteit verkocht? Vandaag de update gedraaid. Hoopte dat het opgelost was, maar ijdele hoop. Zojuist belde mijn moeder weer dat het niet opgelost is. Bijkomend probleem is dat mijn moeder 18 km hier vandaan woon, en ik nu al vele keren heen en weer ben gereden voor de kat d'r k.... Als ik dan lees welke problemen u heeft, vraag ik me af waar Philips mee bezig is. Mijn moeder wilde een tv met ambilight, maar zo vind ik het een te dure achtergrondlamp. Waar ik me ook aan stoor is de helpdesk. Als je die wil bellen betaal je EUR 1,- per gesprek. Vind ik niet gepast voor zelf door Philips gecreeerde problemen om niet goed werkende apparaten in de markt te dumpem.

Antoine44 21-10-2015

Slechtste Philips product dat ik ooit gehad heb

Ik gebruik dit product nu bijna een jaar.
Qua beeld en ambilight een prachtige tv, maar dat mag ook wel voor de hoge prijs die gevraagd wordt. Wel regelmatig problemen, voornamelijk software gerelateerd:
- Vastlopen van de TV
- USB schijf niet herkennen
- Philips HUE lampen koppelen werkt niet correct
- Apps werken niet altijd of zijn niet bechikbaar op de TV (zoals sport1)
- Dagelijks een melding van zenderupdates, uitzetten hiervan heeft geen effect...
- Geen internet update van de programma gids mogelijk. Kan het wel instellen, maar dan werkt het niet, of heel traag maar opnemen ermee is niet mogelijk
- Opname mogelijkheden zijn beperkter dan een 30 jaar oude VHS recorder...Kan geen programma dagelijks opnemen, of wekelijks...Hierdoor is het opnemen van een serie bv geen doen.

dvolkering 03-10-2015 Product paar weken in bezit

Op zich een prima tv. We hebben deze nu ongeveer een week in bezit en bevalt prima, op een paar punten na.

Het beeld van de TV is zeer scherp (4K resolutie). Ook de omzetting naar 3D is naar mijn mening erg goed. Door het 55" paneel komt het goed tot zijn recht. Het geluid is, na enig aanpassen, wel aardig. Naar mijn mening niet vol genoeg, maar dit kan ook smaak zijn.

Dat er een hexa-core processor in zit is niet altijd even goed te merken. Zo wil deze TV bij het gebruik van een app soms zeer traag werken. Bij bijvoorbeeld Chrome liep hij van de week compleet vast, waardoor we de stroom eraf hadden moeten halen om deze opnieuw op te starten.
De gebarenherkenning is een hele handige optie, mits je genoeg (dag)licht in je woonkamer hebt. Wanneer ik gebruik wil maken van de gebarenherkenning in de avond, werkt het al niet meer. Ook de spraakherkenning werkt niet. Het is me maar liefst 1 keer gelukt (op een poging of 50), ook de "training" voor de spraakherkenning helpt en werkt niet.
Op het begin hebben we ook nog wat problemen gehad met youtube en skype. Het probleem met Youtube was opgelost na een software update. Bij skype horen we af en toe constant "tikken" door het geluid heen. Dit is na de software update minder geworden, maar nog niet 100% opgelost.

+ punten
Functies
Beeld
Ambilight
3D omzetting

- punten
Traag, loopt soms vast (Bij gebruik van chrome verzekerd van vastlopen)
Gebaren worden bij iets minder licht niet herkend
Spraakherkenning werkt 1 op de 30 keer
Geen gebruiksaanwijzing bijgevoegd
Geluid mag voller

PKH61 27-09-2015

Valt tegen

Heb december 2014 deze TV aangeschaft en na 8 maanden al moeten ruilen voor een andere omdat de TV bij opstarten steeds vast sloeg. Deze " nieuwe" is niet veel beter. Slaat vaak vast tijdens het kijken en start dan vanzelf opnieuw op. Tot nu toe mijn slechtste Philips TV ooit. En ik heb altijd Philips gehad. Maar weer contact opnemen met de klantenservice.

jopie321 21-09-2015

55 pus8809

design is prima , beeld is uitstekend zeer scherp
ambilight is ook prettig voor de ogen
helaas slaat de tv zo nu en dan vast
stekker er uit en opnieuw starten en is weer oke.

Tweakit 24-08-2015 Product half jaar in bezit

Philips weigert mijn recensie, waarschijnlijk omdat deze niet wervend genoeg is; ben benieuwd of een kritische noot hier wel geoorloofd is.

Na enkele tegenvallende ervaringen afgelopen jaren met andere leveranciers (zal geen merken noemen, betrof updates en codecs) en omdat Philips als enige Ambi-light levert, besloten tot aanschaf van de 55PUS8809. Mooi toestel om te zien, voor Philips begrippen zelfs erg mooi afgewerkt. Enige minpunt daar is de camera die iedere vorm van subtiliteit mist als deze met een goedkoop plastic geluid uit de TV naar beneden komt zetten. Wel afstandbediend, dat wel.

Droevig is dat bij aanschaf in februari 2015 met klem beloofd werd dat er een fraaie spelconsole-functie (joystick met enkele maanden gratis abo) bijgeleverd zou worden, uiterlijk mei 2015. NIET DUS. Valse hoop, Philips komt haar belofte NIET na. Heb een supportmedewerker mij laten uitleggen dat de uitlevering vertraging heeft en pas vanaf augustus geleverd kan worden. Die maand is inmiddels bijna om, moet de eerste nalevering nog zien. Durf er nauwelijks nog in te geloven.

Nog droeviger is dat bij aanschaf ook werd beloofd dat een UltraHD speler nagestuurd zou worden, uiterlijk mei 2015. OOK NIET DUS. Dit laatste is dubbel balen, want als je zou verwachten dat de standaard ingebouwde android omgeving al UHD ondersteund: OOK NIET DUS, de hardware ondersteund af fabriek GEEN HEVC (aka H265) en heeft simpelweg niet de power om 4K materiaal te verwerken.

Nou ja, dus een kleine twee mile neergeteld voor een apparaat waarvan de leverancier haar beloftes niet nakomt. Verder tevreden? Nou, over het beeld niets te klagen, werkelijk om te smullen. Ook de ambi-light (reden voor Philips) is eigenlijk zeer de moeite waard, vooral in het donker bij een goede film. Inmiddels is dit model dik 500 euro goedkoper aan te schaffen, voor dat geld kan het interessant zijn. Als Philips gewoon belofte had gehouden en de mediaspeler en gamecontroler had geleverd was het de meerprijs van mij betreft ook wel waard geweest. Nu zeker niet, heb ook een pesthekel aan dit soort misleiding. Net zoals men doet voorkomen dat de android omgeving 6-cores zou kunnen gebruiken, dit zijn er echt maar 4. Dat is nog steeds niet verkeerd, dus daar kan je naar mijn idee beter eerlijk en helder over zijn.

FullHD is alles dik voor elkaar op dit toestel en het upscalen naar UHD werkt ook zeer fraai. Echt jammer dus dat zonder een externe box de UHD kwaliteit eigenlijk niet te gebruiken is. Omdat Philips niet (na)levert heb ik ondertussen zelf maar een Minix Android box gekocht en dan is het beeld werkelijk om bij te watertanden. Ook daarbij bleek weer dat alle specificaties van dit toestel mysterieus zijn, dus even opletten: Er is maar EEN (1) HDMI poort beschikbaar die ook werkelijk 4K / UHD aan kan.

Zo onderhoud zou je denken dat het klaar is met de kritiek. Helaas. Het toestel heeft ook problemen bij het opstarten vanuit standby. Problemen zijn minder sinds ik in overleg met de supportlijn van Philips een (factory) reset uitvoerde. Daarvoor was het ronduit DRAMA. Toegegeven, soms ging de TV gewoon wel AAN als je dit via de afstandbediening aangaf. Helaas in de helft van de gevallen volgde een willekeurige alternatieve respons. Meestal een eindeloos zwart scherm, vaak dan wel met een witte ambilight gloed daar omheen (mooi hoor) en bij geval een spontane reboot met een schreeuwend PHILIPS logo op 55" (mooi hoor) en als je geluk had kon je dan met wat kunstgrepen toch naar een menu komen om alsnog een TV kanaal te kiezen. Let wel, dit was met volledig native functionaliteit, geen set-top box, geen CI modules, alles helemaal PHILIPS. Inmiddels is dit gedrag sterk verbeterd door alles zo kaal mogelijk te houden (durf nu nauwelijks nog apps te installeren).

Enfin, deze beleving en dit soort prestaties had ik niet verwacht van een gerenommeerd bedrijf , zeker niet bij een consumentenprodukt van een kleine twee duizend euro. JAMMER PHILIPS. Misschien kunnen de ambi-light modules los op de markt worden gebracht? Lampen zijn immers meer de core-business, toch?

tmi 25-08-2015

Hallo Tweakit, je schreef "Problemen zijn minder sinds ik in overleg met de supportlijn van Philips een (factory) reset uitvoerde. Daarvoor was het ronduit DRAMA." Is die factory reset hier te posten, zodat misschien meerderen er voordeel bij hebben? Alvast bedankt, TMI

Hanibal10 20-11-2015

Hallo Tweakit,ook mijn reactie van 09-03-2015 naar Phillips werd geweigerd, dus je hebt gelijk.

Tweakit 23-11-2015

@TMI de reset is via het menu te vinden, daar heb je support op zich niet voor nodig. Handing kan wel zijn om de info pagina's op te vragen (support kan daar om vragen): via de afstandsbediening 123654 invoeren.

@sitebeheer: Quotes in reacties worden als code weergegeven na plaatsing?

Taposiris1965 23-07-2015

Goede TV voor mooie prijs.

Deze TV nu een maand in huis en ben er heel erg tevreden mee, is precies wat er in brochures staat en meer, beeld is supermooi, kleuren goed, ambilight 3 sides doet precies wat het moet doen en in combinatie met de HUE verlichting helemaal te gek.

remote ligt prima in de hand en werkt goed en snel.

Android heeft wel soms last van haperingen vlak nadat toestel is opgestart. Na een paar minuten werkt het echter wel super en geen problemen meer rest van de tyd dat TV aanstaat.
Hopelijk komt er snel een beter update die dit soort dingen verhelpt!!!!

Minpuntje misschien is dat het geluid wat vlak is en wat blikkerig, ben anders gewend , maar over het geheel gezien is het wel goed.

Ambilight en Hue werkt supergoed samen echter soms gaat als de tv wordt uitgeschakeld het HUE gedeelte niet uit en moet dmv app op telefoon worden uitgeschakeld.

Ton56 29-06-2015

Regelmatig harde reset door stekker uit te trekken

Ik heb deze TV ter vervanging gekregen voor de 8008 omdat het 3e mainboard stuk was.

Jammer heeft deze tv hetzelfde probleem als de 8008, vastlopen, stekker verwijderen om te resetten en hij doet het weer.
zodra het meer dan 2 keer per week wordt, ga ik maar weer een bellen.

Bij de voorgaande tv contact met Philips opgenomen en de service was perfect, snelle reactie en klachten werden serieus genomen.
Gelukkig heb ik 3 jaar extra garantie genomen.

R0na1d 19-05-2015

Meeste problemen met een nieuwe TV ooit!

Wow wat een mooie TV heb ik aan de muur.... Design is super. Zolang je het geluid over je AV receiver doet en geen 4k kijkt met niet te snelle beelden en geen ondertitel aan heb.

3de tv in 5 dagen in huis. Van slecht beeld tot niet werkende ambilight.

Nu 1 dat dansend geluid heeft. Hard zacht hard zacht etc. etc....
Ghosing.... Blokjes om bewegende beelden en ondertitel.
Traag in het menu.
Vastlopend op EPG en daarna zwart beeld.
Gesture werkt niet op een afstand van 5mtr.
Camera met skype is erg matig.
Youtube update niet mogelijk omdat nieuwe versie niet samen werkt met de huidige Android versie.
Ambilight Hue APP werkt niet met deze TV.
ARC werkt soms met AV. (kabels zijn het probleem niet bij vorige TV werkte deze kabels perfect, andere kabels zijn ook geprobeerd)
Vast lopen van TV.
Spontaan uitgaan.

meeste van deze issues zouden met een Firmware update te verhelpen zijn. Echter blijft deze uit (laatste update feb- '15.

Razzel 17-05-2015 Product paar dagen in bezit

wij vallen op de kleur weergave van Philips.de bediening spreekt voor zich zelf. en ruim voldoende
mogelijkheden.

19Hans51 08-05-2015 Product paar dagen in bezit

Mooie TV goed geholpen bij Foka Rotterdam !!
De eerste TV had een probleem en is zonder probleem omgeruild .en support is ook prima heb er regelmatig dingen gekocht , ik vind dat foka nog een winkel is waar je geholpen wordt zoals je dat graag wilt.
een winkel zo als er meer van zouden moeten zijn TOP