Philips 8800 series 55PUS8809/12

Beoordeling op basis van 56 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

zwaan0313 26-10-2015

6,7
niet aan te raden als je een storingsgevoelig persoon bent.
wij hebben de tv nu enkele maanden in bezit maar inmiddels al meerdere problemen gehad met de televisie.
hij start 5/7 dagen niet op. het resultaat is dat je hem spanningsloos moet maken en hopen op het beste. ik heb gelukkig een beugel aan de muur die ik naar me toe kan halen maar dit is een indirecte oplossing van het probleem.

wanneer de tv het wel gewoon doet is het echt super. strak beeld en relatief goed geluid voor een tv met de speakers aan de achterkant.
ambilight is echt perfect en een hele toevoeging (mijn tweede tv met ambilight)

de afstandsbediening reageerd zoals vele al zeiden traag.

voor diegene die nog niet van het begrip input lag hadden gehoord (waaronder ik tot de uitleg in de winkel)
first person shooters online is niet echt aan te raden op dit toestel, door de inputlag van 80ms+ is hij gewoon te traag.

ik mag de TV nu omruilen vanuit de winkel en ga met lichte twijfel op herhaling van het probleem voor het nieuwere model de pus7600.

ik ben zeer goed geholpen met de klachten door platte tv in doetinchem en hierbij nogmaals mijn waardering hiervoor. minpuntje is wel dat ik nog +-350 euro bij moet betalen voor een ''qua specificaties'' zelfde televisie.

Zegmaar Je 11-11-2015

Hallo Zwaan, ik heb soortgelijke ervaringen met de 42pfl7008. Ik ben blij dat ik in de gelegenheid ben om over te stappen naar een 55 inch toestel. Voor ambilight kwam ik toch weer bij philips terecht en wilde kiezen tussen 55PUS8809 en 55PUS7600. De 8809 wordt het dus niet! Heb je de 7600 ondertussen in bezit en werkt die beter?

zwaan0313 12-11-2015

Hallo, ik heb inmiddels mijn tweede 7600 vanwege dode pixels in het scherm...en ook bij deze heb ik weer een aantal dode pixels. Wil ik ambilight houden dan zal dit mijn 4e Philips tv zijn binnen 4 maanden. Verder werkt de tv vele maten beter en vind ik de zwarte rand qua design ook mooier dan de vorige.
De lag input is ook beter dan de vorige.
Overall en perfecte tv op de aantal dode pixels na...

Mink 18-11-2015

Hallo Zwaan, Ik heb ook een week of 3 geleden de 55PUS8809 gekocht voor mijn moeder. Die is 87 jaar en gedeeltelijk verlamd. Ook de problemen met het niet starten en vastlopen. Omdat mijn moeder gezien de leeftijd en verlamming niet de handigste meer is, dachten we dat het probleem door de afstandsbediening kwam waarbij ze wellicht meerdere toetsen (boven en onder) in gedrukt zou kunnen hebben. Dus een eenvoudige afstandbediening aangeschaft. Probleem was nog niet opgelost. Met de Philips helpdesk gemaild, kreeg het advies en instructies om de tv te updaten naar een nieuwere softwareversie, waarbij ze toegaven dat oudere software voor problemen kan zorgen. Wordt er dan inferieure kwaliteit verkocht? Vandaag de update gedraaid. Hoopte dat het opgelost was, maar ijdele hoop. Zojuist belde mijn moeder weer dat het niet opgelost is. Bijkomend probleem is dat mijn moeder 18 km hier vandaan woon, en ik nu al vele keren heen en weer ben gereden voor de kat d'r k.... Als ik dan lees welke problemen u heeft, vraag ik me af waar Philips mee bezig is. Mijn moeder wilde een tv met ambilight, maar zo vind ik het een te dure achtergrondlamp. Waar ik me ook aan stoor is de helpdesk. Als je die wil bellen betaal je EUR 1,- per gesprek. Vind ik niet gepast voor zelf door Philips gecreeerde problemen om niet goed werkende apparaten in de markt te dumpem.

dvolkering 03-10-2015

Op zich een prima tv. We hebben deze nu ongeveer een week in bezit en bevalt prima, op een paar punten na.

Het beeld van de TV is zeer scherp (4K resolutie). Ook de omzetting naar 3D is naar mijn mening erg goed. Door het 55" paneel komt het goed tot zijn recht. Het geluid is, na enig aanpassen, wel aardig. Naar mijn mening niet vol genoeg, maar dit kan ook smaak zijn.

Dat er een hexa-core processor in zit is niet altijd even goed te merken. Zo wil deze TV bij het gebruik van een app soms zeer traag werken. Bij bijvoorbeeld Chrome liep hij van de week compleet vast, waardoor we de stroom eraf hadden moeten halen om deze opnieuw op te starten.
De gebarenherkenning is een hele handige optie, mits je genoeg (dag)licht in je woonkamer hebt. Wanneer ik gebruik wil maken van de gebarenherkenning in de avond, werkt het al niet meer. Ook de spraakherkenning werkt niet. Het is me maar liefst 1 keer gelukt (op een poging of 50), ook de "training" voor de spraakherkenning helpt en werkt niet.
Op het begin hebben we ook nog wat problemen gehad met youtube en skype. Het probleem met Youtube was opgelost na een software update. Bij skype horen we af en toe constant "tikken" door het geluid heen. Dit is na de software update minder geworden, maar nog niet 100% opgelost.

+ punten
Functies
Beeld
Ambilight
3D omzetting

- punten
Traag, loopt soms vast (Bij gebruik van chrome verzekerd van vastlopen)
Gebaren worden bij iets minder licht niet herkend
Spraakherkenning werkt 1 op de 30 keer
Geen gebruiksaanwijzing bijgevoegd
Geluid mag voller

Tweakit 24-08-2015
  • Product half jaar in bezit

Philips weigert mijn recensie, waarschijnlijk omdat deze niet wervend genoeg is; ben benieuwd of een kritische noot hier wel geoorloofd is.

Na enkele tegenvallende ervaringen afgelopen jaren met andere leveranciers (zal geen merken noemen, betrof updates en codecs) en omdat Philips als enige Ambi-light levert, besloten tot aanschaf van de 55PUS8809. Mooi toestel om te zien, voor Philips begrippen zelfs erg mooi afgewerkt. Enige minpunt daar is de camera die iedere vorm van subtiliteit mist als deze met een goedkoop plastic geluid uit de TV naar beneden komt zetten. Wel afstandbediend, dat wel.

Droevig is dat bij aanschaf in februari 2015 met klem beloofd werd dat er een fraaie spelconsole-functie (joystick met enkele maanden gratis abo) bijgeleverd zou worden, uiterlijk mei 2015. NIET DUS. Valse hoop, Philips komt haar belofte NIET na. Heb een supportmedewerker mij laten uitleggen dat de uitlevering vertraging heeft en pas vanaf augustus geleverd kan worden. Die maand is inmiddels bijna om, moet de eerste nalevering nog zien. Durf er nauwelijks nog in te geloven.

Nog droeviger is dat bij aanschaf ook werd beloofd dat een UltraHD speler nagestuurd zou worden, uiterlijk mei 2015. OOK NIET DUS. Dit laatste is dubbel balen, want als je zou verwachten dat de standaard ingebouwde android omgeving al UHD ondersteund: OOK NIET DUS, de hardware ondersteund af fabriek GEEN HEVC (aka H265) en heeft simpelweg niet de power om 4K materiaal te verwerken.

Nou ja, dus een kleine twee mile neergeteld voor een apparaat waarvan de leverancier haar beloftes niet nakomt. Verder tevreden? Nou, over het beeld niets te klagen, werkelijk om te smullen. Ook de ambi-light (reden voor Philips) is eigenlijk zeer de moeite waard, vooral in het donker bij een goede film. Inmiddels is dit model dik 500 euro goedkoper aan te schaffen, voor dat geld kan het interessant zijn. Als Philips gewoon belofte had gehouden en de mediaspeler en gamecontroler had geleverd was het de meerprijs van mij betreft ook wel waard geweest. Nu zeker niet, heb ook een pesthekel aan dit soort misleiding. Net zoals men doet voorkomen dat de android omgeving 6-cores zou kunnen gebruiken, dit zijn er echt maar 4. Dat is nog steeds niet verkeerd, dus daar kan je naar mijn idee beter eerlijk en helder over zijn.

FullHD is alles dik voor elkaar op dit toestel en het upscalen naar UHD werkt ook zeer fraai. Echt jammer dus dat zonder een externe box de UHD kwaliteit eigenlijk niet te gebruiken is. Omdat Philips niet (na)levert heb ik ondertussen zelf maar een Minix Android box gekocht en dan is het beeld werkelijk om bij te watertanden. Ook daarbij bleek weer dat alle specificaties van dit toestel mysterieus zijn, dus even opletten: Er is maar EEN (1) HDMI poort beschikbaar die ook werkelijk 4K / UHD aan kan.

Zo onderhoud zou je denken dat het klaar is met de kritiek. Helaas. Het toestel heeft ook problemen bij het opstarten vanuit standby. Problemen zijn minder sinds ik in overleg met de supportlijn van Philips een (factory) reset uitvoerde. Daarvoor was het ronduit DRAMA. Toegegeven, soms ging de TV gewoon wel AAN als je dit via de afstandbediening aangaf. Helaas in de helft van de gevallen volgde een willekeurige alternatieve respons. Meestal een eindeloos zwart scherm, vaak dan wel met een witte ambilight gloed daar omheen (mooi hoor) en bij geval een spontane reboot met een schreeuwend PHILIPS logo op 55" (mooi hoor) en als je geluk had kon je dan met wat kunstgrepen toch naar een menu komen om alsnog een TV kanaal te kiezen. Let wel, dit was met volledig native functionaliteit, geen set-top box, geen CI modules, alles helemaal PHILIPS. Inmiddels is dit gedrag sterk verbeterd door alles zo kaal mogelijk te houden (durf nu nauwelijks nog apps te installeren).

Enfin, deze beleving en dit soort prestaties had ik niet verwacht van een gerenommeerd bedrijf , zeker niet bij een consumentenprodukt van een kleine twee duizend euro. JAMMER PHILIPS. Misschien kunnen de ambi-light modules los op de markt worden gebracht? Lampen zijn immers meer de core-business, toch?

tmi 25-08-2015

Hallo Tweakit, je schreef "Problemen zijn minder sinds ik in overleg met de supportlijn van Philips een (factory) reset uitvoerde. Daarvoor was het ronduit DRAMA." Is die factory reset hier te posten, zodat misschien meerderen er voordeel bij hebben? Alvast bedankt, TMI

Hanibal10 20-11-2015

Hallo Tweakit,ook mijn reactie van 09-03-2015 naar Phillips werd geweigerd, dus je hebt gelijk.

Tweakit 23-11-2015

@TMI de reset is via het menu te vinden, daar heb je support op zich niet voor nodig. Handing kan wel zijn om de info pagina's op te vragen (support kan daar om vragen): via de afstandsbediening 123654 invoeren.

@sitebeheer: Quotes in reacties worden als code weergegeven na plaatsing?

Razzel 17-05-2015

wij vallen op de kleur weergave van Philips.de bediening spreekt voor zich zelf. en ruim voldoende
mogelijkheden.

19Hans51 08-05-2015

Mooie TV goed geholpen bij Foka Rotterdam !!
De eerste TV had een probleem en is zonder probleem omgeruild .en support is ook prima heb er regelmatig dingen gekocht , ik vind dat foka nog een winkel is waar je geholpen wordt zoals je dat graag wilt.
een winkel zo als er meer van zouden moeten zijn TOP

R0na1d. 29-04-2015

heb m'n best gedaan een philips te kopen.
Dit was nummer 3 in 5 dagen tijd....
Eerste online - was stuk bij binnen komst. Zwarte vegen in het beeld. een week wachten op retour in de tussentijd de 2de maar in de winkel gehaald.
Tweede TV had niet goed werkende Ambilight. Dit was voor mij DE reden voor een Philips. Deze retour naar de winkel zij hadden geen andere meer staan dus opzoek naar een andere winkel.
Derde TV. Hehe alles werkt!
Beeld goed o nee toch niet helemaal want soms zie je blokjes om personen heen!!! DIT LIJKT MIJ TOCH NIET DE BEDOELING Beste PHILIPS....

Wat heb ik in hemels naam in huis willen halen!

Adem70 28-04-2015

Geluidskwaliteit is voldoende, niet echt bijzonder.
Beeld is, vergeleken met de oude TV, van uitstekende kwaliteit.
We moeten nog e.e.a. ontdekken qua gebruik. Wij vonden design heel mooi en vooral ambilight...

DjFlashman 17-04-2015

9,6
Prachtig toestel ,heel blij mee.Mooi geluid zeer mooi beeld echt super en echt heel veel mogelijkheden.Ook de vorm is super cool en alles kun je opzoeken in het toestel als je iets wilt weten.Echt weer iets moois van Philips.

Demster 03-04-2015
  • Product maand in bezit

Geluidskwakiteit is meer dan goed voor een platte tv (zeer platte tv)!!!
Beeldkwaliteit 4K UHD 1000 Hz is haarscherp in combinatie met digitale zenders maakt niet veel uit wel of geen hd gewoon super mooi !! maar met hd nog mooier !!!
Netflix app is stabiel en beeldkwaliteit ook uitmuntend!
Gebruikersgemak ligt allemaal voor de hand stekker in het stopcontact en binnen 10 minuten is alles geregeld... komt mede door uitstekende afstandsbediening!!!
Android werkt ook gewoon goed, en lijkt mij dat doordat steeds meer leveranciers daar op overstappen het beste multimedia platform.
Tv laat zich ook goed bedienen door de tablet en telefoon.
En een dingetje wat wij fijn vinden is de camera die ingeklapt blijft en pas actief word wanneer je daar zelf om vraagt, dit ivm privacy.
Vormgeving is persoonlijk maar voor ons in de 55 inch maat zeer mooi met kleine voetjes, waar hij zeer stabiel op staat en natuurlijk als men het op prijs stelt het fantastische Ambilight in één woord Wauw!!!
En voor diegene die dat niet nodig vinden je kan Ambilight gewoon uitzetten.
Duurzaamheid ik verwacht een 10 dit omdat je niet voor niets 5 jaar garantie krijgt en met andere Philips tv's nog nooit problemen gehad van crt schermen tot eerste platte tv.

freekdeboer 03-04-2015

tv met veel mogelijkheden werkte direct na installatie zeer scherp beeld en vele mogelijkheden.
wij hebben de tv nog maar een aantal dagen in gebruik.

philipo62 02-04-2015

zeer mooie kleuren en rustig scherp helder beeld snelle processor!ambilight geeft nog meer beleving,geluid kan zoals bij alle vlakke schermen beter, daarom aangesloten op extern geluidsinstallatie!

tmi 10-03-2015

7,3
In het totaal al 4x spanningsloos moeten maken, ondanks de vele updates. Het lijkt wel windhoos. Soms wil de tv niet uit, of gaat in standby zelf weer aan. Wanneer we een tijd via HDMI gekeken hebben en switchen van source krijg je geen beeld en wel geluid, helemaal uit/aan verhelpt dat weer. We hebben ook een mediaspeler die aan de vorige tv nooit problemen gaf, nu af en toe na een tijd spelen geen beeld en geluid meer, de enige manier is het opnieuw opstarten van de mediaspeler. Nog steeds wachten we op betere software.

Hanibal10 09-03-2015
  • Product maand in bezit

Na mijn vorige Phillips, de 46PFL8007K,die het 22 maanden goed had gedaan, en na een update niet meer goed te krijgen, 2x monteur va E-Care, een paar dagen goed en dan weer storend geluid, toestel in genomem door Phillips en de 55PUS8009 aangeschaft op 02-02-2015. Na instalatie slecht geluid uit de TV, Home cinema aangesloten ,GEEN geluid, Beeld is Prachtig, soms gedeeltelijk bevriezing, soms spontaan uit bij het gebruik afstands bediening, ook soms geen reactie hier mee terwijl het rode lampje knippert als je de toetsen indrukt, smart traag en bij sommige apps geen terug tv mogelijk zonder eerst uit te zetten. camera was niet in te zoomen enz enz. 1e keer monteur moederbord vernieuwd , na 2 uur kwamen de klachten terug,2e keer monteur; alles opnieuw ingesteld en de aller nieuwste software er in . daarna 3 dagen alles OK, zelfs de home cinema werkte prima, en toen begonnen de problemen opnieuw terug te komen en ook het geluid ging weer stotteren.Weer een melding naar de service dienst, voor dit toestel CE repair, deze hebben het terug gekoppeld naar Phillips en deze hebben besloten om het toestel weer in te nemen.Voor de goede orde, ik kijk via Canal Digital,
U begrijpt dat ik mijn buik van Philips vol heb, al ben ik zeer correct door ze behandeld, ook door de service dienst, alle lof,ga ik morgen maar eens naar een Samsung kijken.want Phillips heeft gemeld dat ze niet in een redelijk termijn de mogelijk hebben om het probleem op te lossen.

TT78 30-07-2015

Beste Hannibal,

Had je je geld terug gekregen en de 55pus8809 gekocht of had je dit toestel als vervanging gekregen?

Alvast bedankt voor je antwoord

Gr.

TT

Henk Nouwens 09-03-2015

Prachtig en mooie TV alleen de helderheid valt wat tegen ligt waarschijnlijk aan de ontvanger van Ziggo(cisko),het geluid middels een soundbar de HTL3104B/12 is een heel stuk beter.

L. vandenBossche 01-03-2015

Geluid is altijd moeilijk bij breedbeeld-TV's. Naar omstandigheden een redelijk geluid maar koppeling met een 5.1 systeem blijft aanbevelingswaardig. Uitmuntende TV qua beeldkwaliteit, makkelijke installatie. Al na een paar dagen heel erg veel plezier van!!

ReKoUd 14-02-2015

Geweldige tv, mooie vormgeving en veel mogelijkheden.
Beeld erg mooi. Hebben alleen de Ziggo kaart nog niet uitgeprobeerd. Is bij mijn andere tv een Philips 48PFS8109 een minder goede ervaring.

RGRacing77 05-02-2015

Ik kan tot nu toe alleen maar zeggen dat ik er geen spijt van heb dat ik deze TV gekocht heb!
Ik Bezit de TV nu pas enkele dagen en ik heb al diversen uit geprobeerd maar werkt GOED!

m.hammer 23-01-2015

4,8
niet doen
dit is al de 3 tv 55pus8809/12 met 1 maal usb schijf 2 maal ci+ module nieuw uit doos op een vast netwerk en per dag moet ik hem 3 a 4 maal spanningloos maken
de tv zit vol met bugs is
1 speelt geen .srt via nas schijf philips soundbar speelt ze wel af ( maar die is al 5 jaar oud )
2 na het kijken op netflix (geen 4k wacht nog steeds op 4k decoder ) geen beeld meer na terug keer tv het menu van de tv werkt nog wel
3 spontaan reset van de tv ( gaat uit en dan weer aan )
4 vol met meldingen zoals ... melding ... geen melding tv zit op een vast netwerk min 4 maal per avond melding wifi gevonden
5 geen beeld digitaal kijk je in het menu bij ci+ dan zie je analoog signaal 93% wat hoog is voor cai en digitaal 100% maar geen beeld ook niet op net 1
6 vaak na android apps geen beeld
7 de twintuner werkt niet goed of geen beeld of geen icoon meer om de twintuner te starten
8 easylink tussen pilips tv en philips soundbar werkt niet goed
9 ziggo on demand werkt niet goed of helemaal niet
10 de tv werkt niet meer op de afstandsbediening ( led op de tv ziet wel dat je op een knop drukt ) maar de tv gaat niet uit dus weer de stekker eruit
11 wacht nog steeds op me 500 euro`s na 2 maanden
kortom spijt doe nu niets anders dan spanning eraf ci+mod. eruit en je kan weer tv kijken voor zolang als her goed gaat
philips (tpvision) doet er niet veel aan , wacht weer af

voor wie het maar wil gelukig hebben we de foto`s nog
en de filmpjes van deze ramp

namreh73 21-01-2015

7,4
Begin november deze televisie aangeschaft, vanaf het begin problemen. Toestel is niet ziggo gecertificeerd (had ik inderdaad zelf kunnen uitzoeken) dit resulteert in regelmatig een foutmelding van de ci+ module.

Zo nu en dan valt de televisie spontaan uit om dan vanzelf weer op te starten.

Bij gebruik van netflix springt beeld vaak in ander beeldformaat waarna je de film of serie opnieuw moet inladen. Als je terug gaat naar televisie kijken heb je wel geluid maar geen beeld, tv moet dan met de stekker uitgeschakeld worden en vervolgens opnieuw opgestart te worden.

Spraakfunctie op afstandsbediening werkt ook zeer slecht.

Interactieve televisie via Ziggo geeft na indrukken rode knop foutmelding heeft het ook vanaf begin dus nog niet gedaan.

Ambilight module zit hier en daar niet goed in de behuizing, slecht afgewerkt dus.

Toestel heeft eind november via CE-repair een nieuw moederbord gekregen, half december weer een monteur gehad problemen steeds niet verholpen. Uiteindelijk begin Januari toestel omgeruild.

Uitval is over, maar netflix problemen blijven, ziggo interactief werkt nog steeds niet.

Android heeft totaal geen meerwaarde op deze televisie, veel te snel op de markt gebracht!

Al met al heel veel spijt zo'n dure televisie gekocht te hebben!

Ik raad dan ook een ieder aan, die deze televisie overweegt, NIET DOEN!!!!

Wilco2345 10-01-2015

Na 7 jaar een Sony tv te hebben gehad, heb ik nu een 55 inch Philps met Android gekocht. De mogelijkheden zijn ongekend.
Het beeld is kraakhelder en het Ambilight maakt onze woonkamer tot een bioscoop.
Het geluid is niet optimaal, maar voor een flatscreen bovengemiddeld. Ondersteuning van een homecinemaset is wenslijk wil je een echte bioscoopervaring hebben.