• Test panel 8.3 jun 2022
Bekijk 7 andere uitvoeringen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 49 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

b****@z******* 31-01-2023

Mooie tv!

Geschreven voor: LG 55QNED826QB

Fijne tv, mooi beeld, standaard geluid wat zacht maar makkelijk bij te stellen naar mooi geluid, mooi design en lekker snel met apps

Pluspunten

• Mooi scherm
  • goed beeld
  • ook met zonlicht goed beeld

Minpunten

• standaard geluid zacht

Leonie 16-01-2023

Wat een eye-opener !!

Geschreven voor: LG 55QNED826QB

Na lang zoeken en vergelijken hebben mijn man en ik een LG 55-826QB QNED-televisie aangeschaft.
Onze Samsung verhuisde naar onze slaapkamer waar hij hopelijk nog lang dienst zal blijven doen als ik een serie wil kijken en mijn man naar het voetbal of zo.
Wauw LG !! Wat een verschil in beeld en kleur ! Onze ogen zijn waarschijnlijk onbewust gewend geraakt aan de steeds mindere kwaliteit van onze "oude" Samsung en het was letterlijk een Eye-opener. En dat terwijl onze Samsung nog steeds zijn mannetje staat op het gebied van kleur en beeldkwaliteit.
De nieuwe Nano/NED-technologie hebben een sprong voorwaarts gemaakt in de beleving van televisiekijken.
Ook het geluid is zeer goed te noemen en kan men desgewenst aanpassen aan hetgeen je aan het kijken bent.
Het zal echter wel even wennen zijn aan het besturingssysteem van LG. Maar dat is ook niet verwonderlijk als je jarenlang op één en dezelfde televisie alles bediend hebt en nu overschakelt naar een ander merk met haar eigen systeempjes en zo.
En alle gadgets en mogelijkheden zullen ook de nodige aandacht vragen maar uiteindelijk zal dat ook wel gaan wennen. Het LG-menu is in elk geval overzichtelijk maar toch zeer uitgebreid.
Het installeren, door mijn man, ging relatief simpel en snel. Ik heb hem in elk geval vrij weinig horen vloeken en tieren dus dat betekent bij dat soort karweitjes meestal dat het goed gaat.
Model van zowel de televisie als de voet ( geen pootjes )zijn strak en mooi afgewerkt.
Helaas geen draaibare voet ( dat had onze Samsung wél ) waardoor men iets beperkter is als men de kijkhoek iets wil wijzigen bij bezoek of lichtinval.
De tijd zal het leren of onze nieuwe LG nét zoveel kijkplezier, kwaliteit en betrouwbaarheid zal hebben als de Samsung.
Vooralsnog zijn we heel blij met onze aankoop.

Pluspunten

• prachtige kleuren en beeldkwaliteit
  • groot scala aan mogelijkheden
  • mooi design
  • relatief eenvoudige installatie
  • The price is also nice

Minpunten

• Geen draaivoet
  • monteren moet met zijn tweetjes geschieden

Arnold 04-12-2022

Prima multi compatibel computer TV

Geschreven voor: LG 55QNED826QB

Ik heb de LG TV gekocht na een testperiode. Inmiddels de tv nu een klein half jaar in gebruik. Vooral tijdens het WK voetbal kan ik genieten van de haarscherpe beelden en deze zijn zelfs af te stellen op het type wedstrijd. Vooral de sportmodus is erg handig. Enige nadeel is het hoge energieverbruik. Dit heb ik weten te beperken door het LED lampje uit te zetten in de stand-by modus. Scheelt toch weer en hiermee een tip voor anderen. Er zijn vele instellingen mogelijk waarmee de tv is in- en af te stellen naar de persoonlijke voorkeur. Mooi is de Chromecast en AirDrop functie in de tv. Hiermee kan elk device gekoppeld worden en bijvoorbeeld foto’s en video’s worden getoond. Maar ook abonnee apps op groter scherm worden getoond (KPN-iTV, F1 app). Daarmee is de tv ontvanger overbodiger geworden omdat de app van de aanbieder hierin voorziet. Als je dan toch de tv ontvanger gebruikt kun je deze bedienen met de meegeleverde afstandsbediening van LG.

Pluspunten

• Comptabiliteit
  • Gebruikersgemak
  • Beeld instelling

Minpunten

• Energie gebruik

Ichikohsan 06-11-2022

Zeer tevreden over deze LG, kan geen minpunten vinden

Geschreven voor: LG 55QNED826QB

Ik heb deze TV een aantal weken mogen testen en zeer tevreden over het monteren en het installeren ook qua afmetingen en gewicht, prima zelf te doen.

Heb vrijwel alle instellingen tot nu toe kunnen vinden voor Gaming (2 consoles), TV, Streamingsdiensten etc. Update voor de diverse aansluitingen ging na opstarten Supersnel, ook door ons draadloze netwerk, geen kabels nodig ook voor de Bluetooth Hoofdtelefoonaansluiting, inpluggen, zoeken naar merk en type, inschakelen en geen gedoe.

Het geluid uit de TV is ruim voldoende, ook zonder onze aanwezige draadloze Speakers, special voor deze een eARC kabel aangeschaft en de weergave van geluid is zoals verwacht.

Spraaksturing is ook een mogelijkheid, maar gebruik ik (nog) niet.

De afstandsbediening is prima in orde al is het wel wennen aan de muis/pointer, deze is een beetje gevoelig qua beweging, gaandeweg wen je daar wel aan in het gebruik, ook wellicht is de afstand daar de oorzaak van, kleine bewegingen zijn voldoende.

De huidige TV (ook 2e hands) is al weer ruim 15 jaar oud en in gebruik als Gaming TV en deze LG 55QNED826QB zou een zeer welkome vervanging zijn met alle gebruiksmogelijkheden en aansluitingen, ik zou deze ook zonder te testen zeker aanschaffen

Ik kan tot nu toe geen minpunten vinden voor deze TV, gewoon Top!

+ Monteren
+ Installeren
+ Gebruiksgemak

- Geen

Pluspunten

• Monteren
  • Installeren
  • Gebruiksgemak

Ronaldo-97 27-10-2022

Mooie, elegante design+uitstekend prijs-kwaliteit verhouding

Hierbij volgt mijn review, inzake de LG 55QNED826QB televisie:

Om te beginnen wil het design van de televisie belichten. Het betreft een zeer mooie, strakke, platte en smaakvolle televisiedesign, waarbij de kwalitatieve uitstraling in combinatie met elegantie uitstekend tot zijn recht komt. Zelf de stijlvolle curved televisiepoot komt stijlvol tot uiting.

Vervolgens wil ik mededelen dat de omgang rondom het installeren en in gebruik nemen van de televisie eenvoudig is, gezien je na het aansluiten er al meteen gebruik kan maken. De bijgeleverde afstandsbediening spreekt op het gebied van smart tv-functionaliteiten voor zich, gezien er aparte knoppen voor de smart tv-functionaliteiten aanwezig zijn. Als we het hebben over de overige knoppen, dan is het nog een beetje onduidelijk te achterhalen welke knop welke functie heeft. Zo moest is bijvoorbeeld dus wel eerst uitvogelen welke knop er ingedrukt moest worden om de AV te kunnen wisselen. De afstandsbediening heeft ook een soort van klikker/pointer werking, waarbij je de aanklikmuis op het scherm doormiddel van het bewegen op het televisiescherm kan laten plaatsvinden, maar dit werkt niet eenvoudig en verlaagt het gebruiksgemak. Tevens beschikt de afstandsbediening over een rol en klik button in het midden, maar dit werkt ook niet eenvoudig en verlaagd wederom het gebruiksgemak.

Verder heeft de televisie een scherpe en heldere 4K schermresolutie en 120 Hertz waar je u tegen zegt. Beeld is super scherp en helder tegelijk, waardoor je de beelden vloeiend en zonder vertraging voorbij ziet komen op het scherm en dit nog eens super realistisch oogt met de werkelijkheid. Alle kleuren komen hierbij tot hun recht, licht is licht en donker is ook echt donker, waarbij dit bijna tot de invalshoek van 90 graden zichtbaar blijft. Van kinderprogramma's, tot aan films en series via de smart functies en zelfs muziek video's op het internet. Gelukkig biedt de televisie ook verschillende soorten opties aan, waardoor je het beeld naar eigen smaak kan wijzigen en aanpassen. Dit verhoogt het gebruiksgemak voor alle gebruikers.

Ook heeft de televisie super goede geluidsboxen, waarbij het geluid in goede orde tot uiting komt. Het geluid wordt goed verdeeld over de kamer en is goed verstaanbaar.

Een gamer zal een grote voorkeur hebben voor deze televisie, gezien de combinatie van beeldkwaliteit, geluidskwaliteit en de game-modus optimaal in verhouding zijn. Bij de game-modus past de beeldkwaliteit zich aan naar 50 Hertz, waardoor de echte gamefocus wordt geactiveerd. Vloeiende beelden, zonder enige vertraging en wazigheid.

Tot slot betreft het een zeer smaakvolle, kwalitatieve en gebruiksvriendelijke televisie dat in elke omgeving geplaats kan worden. Kan ik gebruik genomen worden voor het gezin, kwalitatieve televisiekijkers en zelfs gamers. Televisie beschikt namelijk over een verbluffende beeldkwaliteit in combinatie goede geluidsboxen en vele gebruiksopties voor eenieder zijn/haar voorkeurs wensen. Bevind zich letterlijk in het rijtje met de huidige concurrente televisies, waarbij ik het persoonlijk voor de huidige prijs en kwaliteit in verhouding nog beter vind dan de huidige concurrente merken.

Advies: zeer goed, aanrader
Cijfer: 9

Pluspunten

• 4K beeldkwaliteit
  • 120 Hertz
  • Surround geluid
  • Elegante design
  • Simpel te installeren

Minpunten

• Afstandsbediening

d***************@h********** 26-10-2022

Voor de filmfanaten en de makkelijke gebruiker

Geschreven voor: LG 55QNED826QB

Tijdens het gebruik van de tv viel al gelijk op hoe snel de tv aangaat, binnen 3 seconden was hij gebruiksklaar voor tv of het doorverwijzen naar Netflix. De tv is zeer scherp door de QNed technologie. Films kijken en/of gamen is hierdoor uitermate geschikt. Het design is simpel, maar toch ook sierlijk en stevig genoeg zodat hij zeker niet omvalt. Het gebruik van de afstandsbediening is enorm makkelijk doordat er als een 'Wii controller' vroeger gewezen kan worden naar het scherm, dit scheelt enorm veel geklik en frustratie mocht je een app op de tv willen gebruiken.

Pluspunten

• geluid
  • beeld

Minpunten

• meldingen voor updates tussen de film door

z********@t********* 25-10-2022

LG Qned 826 Gebruik

Geschreven voor: LG 55QNED826QB

Na 5 jaar een LG Oled 55 inch nu de Qned 826 in 55 inch.
Ik moet zeggen dat het beeld overeenkomt met het Oled beeld echt zeer mooi.
Het voordeel van de Qned is geen inbrand vlekken in het beeld.
De zap snelheid is zeer goed ook de beeld en geluidsinstelling zijn zeer goed.
Een zeer fijne LG tv.

Mijn instelling voor de beeld instelling is.
De beeldmodus is standaard.
Paneelhelderheid 100
Contrast 80
Zwartniveau 50
Gamma op 2.2
Led lokaal dimmen op hoog.
Top toestel zeer blij mee.

Pluspunten

• Prachtige kleuren
  • Zeer goed beeld
  • In een lichte kamer perfect beeld
  • Veel app mogelijkheden via Webos
  • Mooie kunstgalerij

Gerriebouf 24-10-2022

Smart tv

Geschreven voor: LG 55QNED826QB

Na levering de tv opgehangen, dit ging vrij makkelijk.
TV aangedaan en het installatie menu vertelde mij eenvoudig wat ik moest doen.
X geluid
is verbazend goed voor tv speakers (zelfs dolby atmos).
X beeld
Scherp en duidelijk beeld ook automatisch aangepast bij donkere kamer.
X design
Mooie smalle omlijsting.
X smart apps
De apps zijn makkelijk toegankelijk.
Verder is na installatie alle rand apparatuur automatische gekoppeld wat zeer makkelijk is.
Wij hebben tv via kpn en dat werkt super makkelijk.

Pluspunten

• Zeer eenvoudige installatie

j*****@g******** 21-10-2022

Lekker TV kijken

LG 55QNED826QB televisie
Ik was nieuwsgierig of QNED een verschil zou maken met de “standaard” LED TV. De verschillen zijn er wel, bijvoorbeeld het contrast is groter zonder veel kleurverlies. De audio van deze TV is uitstekend te noemen.
De vele APPs geven je de mogelijkheid om al je favoriete streaming abonnementen direct over te zetten op de TV. Het instellen vraagt wel wat tijd maar het is de moeite waard voor een goede beeld kwaliteit.
De vormgeving is mooi, de tv kan staan op een voet of worden opgehangen.
De pointer in de afstand bediening maakt het zeer makkelijk om snel een APP of een instelling te selecteren.
Het opstarten van de TV is zeer snel en ook de overgangen naar ander zenders of APPs gaat erg soepel.

Pluspunten

• mooi design

Minpunten

• Energielabel G

marnix 14-10-2022

mooie TV met haarscherp beeld

Geschreven voor: LG 55QNED826QB

Ik heb de TV nu twee weken in huis om te testen. Het is een mooi vormgegeven TV, en het design vind ik prettig vormgegeven. Geen enorme chromen lijsten of andere dingen die ik storend vind aan een design. Het beeld van de tv is werkelijk war echt heel mooi, haarscherp en goed in te stellen. Ik merk wel dat de TV soms moeite heeft om bij andere ingangen het beeld scherp te stellen of gelijk instellingen aanzet die je zelf moet veranderen, zoals bij een xbox gameconsole. De snelheid van de tv valt nog te wensen over. Ik vind dat de TV sommige menu's erg langzaam laadt, zoals de TV gids of het instellingsmenu. Het geluid laat wel echt te wensen over. De gewone TV speakers klinken erg hol en nasaal, wat er naar mijn idee niet uit te halen valt. Aansluiten op externe speakers haalt het er gelijk uit. Wat wel erg vreemd is, als ik spotify stream naar de tv dan komt er echt goed geluid uit!

Pluspunten

• mooi beeld, zelf vanuit een scheve hoek
  • gemakkelijk in te stellen

Minpunten

• geluid is echt ondermaats
  • instellingen vaak opnieuw zelf instellen

CoCo 01-10-2022

Aanrader

Geschreven voor: LG 50QNED826QB

Goede uitleg bij bcc
Vriendelijk personeel en eerlijk wat je niet moet kopen klasse

cieltje 11-09-2022

Goede koop, waar je voor je geld.

Geschreven voor: LG 55QNED826QB

Deze LG 55QNED826QB is een heel mooi toestel met veel opties en gebruiksvriendelijke WebOS software. In WebOS zijn de apps van de meeste hedendaagse streamingdiensten al voorgeinstalleerd, erg handig voor mensen die nog niet echt vertrouwd zijn met streamingsdienst.

De bijgeleverde afstandsbediening is in het begin wel even wennen om hem te gebruiken, maar als je weet hoe hij werkt is het een zeer fijne afstandsbediening. Ook is de spraakbesturing zeer prettig.
De kleuren waren in het begin niet zo helder, op zich niet zo'n probleem maar vanaf de andere kant van de kamer was het wat onduidelijker. Hij bleek op de ECO-stand te staan, nadat ik dat veranderde bleken de kleuren mooi helder en het beeld heel duidelijk.

Helaas zijn blijft het geluidskwaliteit wat achter ten opzichte van de rest van het toestel, voor een doorsnee gezin met standaard eisen is het prima. Wanneer je een heel scherp gehoor hebt geef ik de voorkeur om een soundbar aan te sluiten. Maar voor mij is het geluid voldoende.
Ik ben ontzettend tevreden met dit toestel, voor deze prijs is het 'n prima aankoop.

Pluspunten

• helder beeld
  • mooi beeldscherm
  • stevige voet.
  • meeste streamingsdiensten al kant en klaar

Joost Build 09-09-2022

Perfecte budget tv voor de gamer

Geschreven voor: LG 55QNED826QB

Magic remote is echt een uitkomst. Ontzettend fijn en handig ding. Het beeldscherm is een van de helderste beeldschermen die ik tot nu toe meegemaakt heb. Zwart is niet zo zwart als bij een OLED maar als je dit geen probleem vindt dan bespaar je er ontzettend veel geld mee en gaat de TV waarschijnlijk zelfs langer mee. VRR is superfijn voor als je een PS5 of andere Next-gen console hebt. Zo passen de FPS van de tv zich automatisch aan, aan de FPS van de game. Dit is dus al met al een hele fijne gaming TV wanneer je geen 2000eu wilt besteden. Airplay 2 is ook echt handig om alles vanaf je apple apparaat te kunnen streamen.

Pluspunten

• Helder beeld
  • Fijne remote
  • VRR

Minpunten

• Geen zwartwaarden van een OLED haalbaar

Bob321 30-08-2022

Top televisie!

Geschreven voor: LG 55QNED826QB

Deze mooie televisie heb ik een aantal weken mogen testen. Dit was een waar genoegen!
Voor het uit de doos halen en vastzetten van de voet zijn 2 personen nodig. Televisie was zwaarder als gedacht.
De televisie staat stabiel op de voet.
Het begon al met het installeren; dit was eenvoudig. Zelfs zonder papieren gebruiksaanwijzing ging dit heel soepel.
Daarna het kijken: helemaal super! Zelfs bij veel zon is het beeld scherp met veel contrast. Daarbij maakt het niet uit vanuit welke hoek je kijkt.
Handig zijn de verschillende apps die er op staan.
Ook is de afstandsbediening handig in gebruik; het rondje werkt snel.

Pluspunten

• Scherpte van het beeld
  • Uiterlijk televisie

Minpunten

• Geluid

m********@h******** 22-08-2022

Goede prijs- kwaliteit verhouding van deze LG

Geschreven voor: LG 55QNED826QB

De bezorger stond met een enorme doos voor de deur, dus wel handig om dit met minimaal 2 personen uit te pakken. Alles zat netjes en goed verpakt.
Er zat een duidelijke gebruiksaanwijzing bij om de voet te monteren (miste wel wat schroeven)
Dit hebben wij met z’n 3-en gedaan omdat er 2 de tv vasthielden en de 3e rustig kon schroeven.
De Tv neergezet maar ik vond dat de TV wat wiebelig stond op deze voet.
Van onze “oude” tv hadden we het ophangsysteem nog zodat de tv ook draaibaar en kantelbaar is, helaas zaten de schroeven M6 er niet bij en bij mijn ander tv zat M8 dus even naar de bouwmarkt om de juiste te halen.
Met 4 schroeven vast gemaakt en dat ging super de TV hangt nu netjes boven onze tv-kast op juiste hoogte en kunnen we draaien zodat we allemaal mooi en duidelijk beeld hebben.
Het aansluiten wijst zich vanzelf ook als je geen techneut bent is dit eenvoudig te doen.
Zodra je de Wifi invult vindt hij makkelijk de juiste provider om daarna gelijk vanuit je luie stoel heerlijk TV te kijken.
Het beeld is qua kleur en scherpte ruim voldoende, duidelijk en helder beeld, misschien moeten we hier en daar nog qua instelling het eea wijzigen. Wat ik dus miste was een gebruiksaanwijzing waar we dit even snel konden opzoeken. Op internet kom je een heel eind maar ik ben er toch fan van om een snelle handleiding bij de apparaten te hebben.
Geluid zonder Sonos is goed, maar nadat ik de Sonos erop aan heb gesloten is het geluid erg mooi en duidelijk.
Al met al heeft deze LG mij positief verrast en zou hem zeker aanbevelen wat me alleen tegenviel was dat deze energieklasse G heeft
Zeker in deze dure energie tijd is dat misschien voor sommige mensen toch een reden om voor een andere TV te gaan die zuiniger is.

Pluspunten

• makkelijk te installeren
  • duidelijk beeld

Minpunten

• wankele voet

Arnold 15-08-2022

Moderne TV met een haarscherp beeld.

Geschreven voor: LG 55QNED826QB

De LG televisie is modern en voldoet qua specificaties aan alle hedendaagse eisen. Deze is eenvoudig met het netwerk te verbinden en is daarmee ook gelijk een smart apparaat waarmee je de andere slimme apparaten in je huis kunt bedienen. Het beeld is super scherp en is ook in 4K te gebruiken. Door de verschillende (voor ingestelde) kleurenpatronen naar ieders wens in te stellen. De handleiding is geïntegreerd bij de betreffende opties. Er zijn voldoende aansluitingen aan board. De afstandsbediening werk als een soort muis op het scherm, wat de bediening echt ten goede komt. Ook de respons van de afstandsbediening is goed. Het geluid is verbluffend goed ondanks er geen klankkast aanwezig is omdat de TV zo plat is. Als je dit wilt verstreken kun je via de bluetooth mogelijkheid een soundbar of box aansluiten. Het enige nadeel is het energielabel (G) en voor de intensieve TV kijker een overweging waard. Dit zou al eenvoudig terug te brengen zijn doordat hij continu in de stand-by modus staat.

Pluspunten

• Beeldscherpte
  • Gebruikersvriendelijk
  • Eenvoudig in het netwerk te plaatsen
  • Geintegreerde Chromecast.

Minpunten

• Energieverbruik
  • Wijze van verpakking
  • Geen batterij voor de afstandsbediening

HermanP 26-06-2022

Uitpakken:
Het uitpakken ging prima, dat is door 1 voorzichtig persoon te doen.
Aan te raden is om dit echter door 2 personen te laten doen, het is geen lichte tv.
In de doos zit een duidelijke handleiding met de stappen die moeten worden ondernomen, zoals het plaatsen van de voet (daarover later meer). Hou wel een schroevendraaier bij de hand, die wordt niet meegeleverd. De afstandbediening laat zich gemakkelijk koppelen met de tv.

Installatie:
Na het aanzetten van de tv moet je enkele stappen doorlopen met gebruik van de afstandbediening, let daarbij wel op de juiste invoer want anders moet je later weer terug in het menu. Al doende leer je.
De tv heeft voldoende aansluitingen om externe apparaten aan te sluiten.
Bij de tv zitten een soort kabelbinders die je kunt gebruiken.

Menu:
Het menu van de tv biedt, ook na de installatie, diverse mogelijkheden om de tv helemaal naar je hand te zetten, qua bv kleuren en geluid.
Er zijn een aantal standaard instellingen, die je kunt kiezen, zoals bv film maar alles kun je ook nog aanpassen naar je eigen voorkeuren.
Het menu bedien je met de handige afstandbediening die een zogenaamde pointer heeft, vanaf de bank wijs je naar een bepaalde instelling of app op de tv, met een klik opent zich dan wat je wilt.
Over dat menu gesproken, als je naar het menu wilt, duurt dat even. Je ziet een radertje in beeld en vervolgens opent zich het menu, ik vind dat niet meer van deze tijd, dat zou in een paar milliseconden moeten kunnen, wellicht ligt dit aan het OS van LG?
Je kunt overigens ook spraakcommando's gebruiken, de afstandbediening herkent deze. Dit ging bij mij over het algemeen prima.

Kleuren:
Deze vielen tegen zeg ik eerlijk, ik kom van een ander merk, daar spetteren de kleuren mij echt tegemoet.
LG belooft een ongekende kleurervaring, maar ik vond het tegenvallen, ik vond de kleuren flets. Je kunt allerlei instellingen veranderen en geloof me, ik heb dat getest maar de LG kwam niet in de buurt van mijn eigen tv.
Er was online een update beschikbaar, ik dacht dat dit wellicht de fletsheid van de kleuren op zou lossen, maar nee, dat bleef.
Ik heb vanaf mijn mediaplayer 4K films afgespeeld, zelfde verhaal.
Ik woon in een appartement met veel glas, ik heb geen last gehad van erge schitteringen op het scherm.

Geluid:
Prima voor deze tv, ook qua geluid kun je diverse instellingen proberen, er zich altijd wel iets bij voor je.
Verwacht geen thuisbioscoop, maar dat kan met zo'n tv ook niet.

Apps:
Op de tv staan standaard apps geïnstalleerd, zoals bv Netflix, Prime Video en Disney+.
De afstandbediening biedt een aantal sneltoetsen waarmee je direct die apps kunt openen, handig!

Uiterlijk:
De tv is mooi om te zien! Er zit een hele dunne glanzende rand omheen, zoals bij veel tv's tegenwoordig. De rand is vanuit de fabriek beschermd met een laagje plastic.
Wat mijn partner echter stoorde was de half ronde voet, zij werd af en toe tijdens het kijken naar de tv misselijk. Bij onze eigen tv, die rechte pootjes heeft, heeft ze hier geen last van. Vreemd..

Pro's:
-makkelijk te installeren
-vooraf geïnstalleerde apps die via de afstandbediening direct te openen zijn
-veel zaken instelbaar naar je eigen voorkeuren
-afstandbediening met pointer
-uiterlijk van de tv

Cons:
-de beloofde spetterde kleuren zag ik niet.
-reactiesnelheid van het OS

a*****@u********* 06-06-2022

zeer goede LG 55QNED televisie

televisie /LG 55QNED82
Wij hebben 3 weken deze televisie getest.
beeldkwaliteit zeer scherp en duidelijk HD functie uitstekend.
geluid veel verschillende niveaus op verschillende zenders.
instellingen met ruime keuzes voor verschillende mogelijkheden met digitaal geluid en 5.1 systeem.
4HDMI aansluitingen voor verschillende componenten zeer makkelijk terug te vinden.
Zeer goede televisie voor
nu en de toekomst. Ben erg tevreden over de werking en kwaliteiten van deze tv.

Review LG QNED

Pluspunten

• zeer scherp beeld
  • makkelijke instellingen
  • 4 HDMI aansluitingen

Minpunten

• verschillende geluidsniveaus op zenders

Ronald 23-05-2022

Goede tv met helder beeld en geluid

Geschreven voor: LG 55QNED826QB

Ik heb deze tv nu zo'n vier weken, hij valt groter uit dan dat ik had verwacht maar zo weer aan gewent. Het disign van de tv is ook strak, de randen zijn minimaal en de standaard ziet er ook netjes en onopvallend uit.
Het is een fijne tv en erg gebruiksvriendelijk. De standaard van de tv was makkelijk op de tv te plaatsen, na de gebruiksaanwijzing te lezen weet je meteen welke schroefjes je waar moet gebruiken.
De installatie was ook een fluitje van een cent, je hoeft maar een paar stappen uit te voeren en dan is de installatie al gereed, de tv ontangen werdt meteen herkent door de tv hoefde verder niks aan worden gedaan. Als je apps op de tv wilt kun je ze zo downloaden uit de appstore.
De magic control afstandsbedieng van de tv is een mooi compacte afstandsbedieng, voor jongeren is het simpel te bediengen en voor ouderen is het wat lastiger maar die kunnen gewoon de toetsen gebruiken.
Het beeldkwalteit van de tv is goed, ik had verwacht dat je met het tv kijken zelf meer genot van het 4k beeldkwaliteit maar dat maakt niet veel uit. De 4k filmpjes zien er wel erg scherp en mooi uit. Je ziet dan meer de diepte.
Het geluidskwaliteit van de tv is duidelijk en helder. Veel beter dan ons vorige tv en wordt ook niet schel.

Het is een goed tv, heb weinig minpunten kunnen vinden en vind het een fijne tv. Het eningste min puntje is dat je niet kunt tv kijken op 4k omdat ik had verwacht dat tv kijken ook veel beter werd.

Pluspunten

• Mooi disign
  • Goed geluid
  • Mooi beeld

Minpunten

• Tv kijken kan niet in 4k

HermanP 21-05-2022

Prima tv, maar kleurbeleving valt tegen

Uitpakken:
Het uitpakken ging prima, dat is door 1 voorzichtig persoon te doen.

Installatie:
De tv heeft voldoende aansluitingen om externe apparaten aan te sluiten.
Bij de tv zitten een soort kabelbinders die je kunt gebruiken.

Menu:

Kleuren:
Ik heb vanaf mijn mediaplayer 4K films afgespeeld, zelfde verhaal.

Geluid:
Verwacht geen thuisbioscoop, maar dat kan met zo'n tv ook niet.

Apps:

Uiterlijk:

Pro's:
-makkelijk te installeren
-vooraf geïnstalleerde apps die via de afstandbediening direct te openen zijn
-veel zaken instelbaar naar je eigen voorkeuren
-afstandbediening met pointer
-uiterlijk van de tv

Cons:
-de beloofde spetterde kleuren zag ik niet.
-reactiesnelheid van het OS

Pluspunten

• uiterlijk
  • vooraf geinstalleerde apps
  • pointer op afstandbediening

Minpunten

• kleurbeleving
  • snelheid van OS

hutton1972 18-05-2022

Prima TV je moet alleen wel houden van de LG Magic Remote

Geschreven voor: LG 55QNED826QB

Ik heb de televisie nu iets meer dan 2 weken in bezit gehad. Even mijn algemene opmerkingen:

Starten:
TV wordt met minimale verpakking geleverd, dat is wel zo fijn. Makkelijk uit te pakken en in elkaar te schroeven. Met 10 minuten klaar. Daarna begint het installatieproces wat goed en snel gaat als je een LG-account aanmaakt en een mobiel in de buurt hebt. TV hekende mijn provider direct en ik kon aan de slag.

Beeld:
Het beeld is goed, veel beter dan een gemiddelde HD LED TV, dit is vooral duidelijk als je UHD of Dolby Vision programma’s kijkt. In het verleden heb ik een OLED getest en vond het beeld bijna vergelijkbaar. Heldere kleuren, alleen het zwart zeker aan de onderzijde en bovenzijde van het beeld is niet pikzwart. Na wat sleutelen kon ik het wel 'bijna' zover krijgen.

Geluid:
Voor wat betreft het geluid, heb ik vooral geluisterd via mijn Sonos Beam, die direct herkend werd. Het signaal werd perfect doorgegeven, mijn ervaringen met andere TV is veel slechter, vooral bij ATMOS leverde dat haperingen, bij deze TV absoluut niet.

Smart TV:
De apps op de TV zijn prima, behalve dat Ziggo GO ontbreekt, wat echt heel jammer is.

Bediening:
Tenslotte ben niet te spreken over de bediening….Schijnt een zeer persoonlijk iets te wezen, sommige mensen zijn er dol op. Maar noch ik of mijn familie vond de Magic Remote echt fijn. Dat beïnvloed sterk mijn review.

Pluspunten

• Beeld
  • Geluidsdoorgifte
  • Gemakkelijk installeren

Minpunten

• Bediening
  • Geen Ziggo Go

Koen 17-05-2022

Zeer goede TV! Echt een aanrader!

Geschreven voor: LG 55QNED826QB

Ik heb de kans gekree TV een paar weken te testen en eerlijk ik was eigenlijk teleurgesteld dat de testperiode er zo snel op zat.
Ik was aangenaam verast van deze TV.
Wat mij vooral interesseerde was om te weten te komen wat de kwaliteit was ten opzichte van de duurdere OLED variant op de markt.
En het moet gezegd de beeldkwaliteit is echt fantastisch!

Beeldkwaliteit:
Heel scherpe en zeer gedetailleerde beeldkwaliteit.
Mooie zuiver kleuren en echt diepe zwarte kleuren.

Geluidskwaliteit:
Zeker geen onaardig geluid maar ik heb een soundbar en heb deze toch zeer snel weer aangeschakeld omdat dit toch nog een verschil is. Maar ook zonder de soundbar is het geluid echt meer dan behoorlijk. Er is duidelijk een stap vooruit gezet tegenover vorige generaties.

Installatie:
Voor het installeren van de TV (montage) ben je best met 2 personen want de TV is toch best groot.
Het moet gezegd deze TV is een sterk staaltje Plug & Play.
Wanneer je de TV inschakelt herkent deze automatisch al de aangesloten apparaten.
De handige SMART remote zorgt ervoor dat je deze kan gebruiken als Universele afstandsbediening voor al je toestellen. Het instellen is een beetje zoeken maar uiteindelijk is het wel gelukt.

Ik mis wel een uitgebreidere handleiding want je hebt eigenlijk geen idee over wat deze TV allemaal kan. Het is zelf een beetje op verkenning gaan. Ik heb het gevoel dat ik niet alles heb kunnen ontdekken.

Maar ik kan deze TV zeker aanraden!

Pluspunten

• Zeer goede beeldkwaliteit
  • Mooie platte TV
  • Handig "Plug & Play" systeem

Minpunten

• Het instellen is een beetje zoeken
  • Gebrek aan een uitgebreide handleiding

k******@h********** 16-05-2022

Mooie tv

Geschreven voor: LG 55QNED826QB

Deze televisie mocht ik voor ongeveer 2 weken testen.
De televisie is erg groot. Je moet dus echt met 2 personen zijn om deze op te zetten. De voet van de televisie was het 'lastigste' om te doen. Het lijkt alsof de schroeven niet goed passen en daardoor wiebelt de voet een beetje. De installatie van de tv was wel eenvoudig om te doen. Binnen no time was alles geïnstalleerd en werkte naar behoren.

Ik vind de televisie een mooie uitstraling hebben. Er zit een mooie dunne zilveren rand om en de tv zelf is erg plat. Het lijkt net een schilderij.

Het beeld heeft een mooie kwaliteit. Het geeft een erg helder en scherp beeld. Een groot verschil met mijn vorige televisie van 11 jaar oud. Je kunt de televisie ook op verschillende kleurinstellingen (kleurmodus) zetten, bijv bioiscoop als je film kijkt, of sportstand, etc.
Ook mijn kinderen hebben de game optimizer uitgeprobeerd en vonden het beeld tijdens het gamen zeer scherp.

De afstandsbediening is fijn in gebruik. Vooral door de muisbediening ben je snel bij waar je zijn moet ipv bij andere afstandsbedieningen met pijltjes te moeten werken. Als je op de home knop duwt kom je op een overzichtelijke pagina waar je alles kunt vinden: apps, apparaten die gekoppeld zijn aan de tv, zelfs het weer (accuweather), etc etc.

Pluspunten

• mooi helder duidelijk beeld
  • aan te passen aan persoonlijke wensen
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• energieverbruik
  • wiebelende voet

Planetholland 16-05-2022

Zeer fraai beeld

Geschreven voor: LG 55QNED826QB

We hebben deze tv een paar weken in huis om te testen. De bezorging was netjes maar ging niet verder dan de tv in huis brengen en de voet monteren. En dat met moeite omdat de schroeven niet leken te passen. Uiteindelijk alles gelukt en de tv stond op zijn plek. Verder moesten we het zelf uitzoeken. Nu ben ik wel erg handig met installeren maar bij deze tv viel het niet mee. Eerst waren de instellingen verre van goed. En dan is het lastig dat er geen gebruiksaanwijzing bij zit. Je moet het via de menu’s uitzoeken. Er is enorm veelmin te stellen en nu is het beeld optimaal voor ons. Scherp met diepe kleuren. Ik heb ook het idee dat het steeds scherper wordt, ik geloof dat de tv het beeld aanpast naar wat je veel kijkt. Het geluid is erg goed en vooral de stand met spraak maakt het extra verstaanbaar. Ik miste de koptelefoon aansluiting, blijkbaar moet dat draadloos. Inmiddels zijn we er behoorlijk aangewend en gaat de makkelijk. De verschillende menus zijn goed te vinden en de sneltoetsen naar bv Netflix en prime zijn erg handig. De gaming optie hebben we niet getest.

Pluspunten

• Scherp beeld
  • Diepe kleuren

Minpunten

• Lastig in te stellen
  • Hoog energieverbruik

Kim1978 16-05-2022

Geweldige beeldkwaliteit

Geschreven voor: LG 55QNED826QB

We hebben deze tv nu een dag of 10 mogen testen en wat meteen opvalt is de beeldkwaliteit. Zwart is ook echt zwart. En de tv staat bij ons naast een groot raam, ondanks dat kunnen we nog steeds het beeld goed zien. Prachtige heldere kleuren. Mooi contrast. Zowel recht voor de tv als wanneer je er iets schuin op zit te kijken. We kijken graag Natuur doumentaires, dat is nu echt een lust voor het oog met deze tv. Prachtig!

We hebben altijd al LG vanwege de kwaliteit en het gebruiksgemak en ook deze keer stelt het gebruiksgemak en de kwaliteit niet teleur. Het menu is overzichtelijk en duidelijk. Handig te bedienen. Wel werkte bij ons de app HBO nauwelijks. En de verzonken mouseknop op de afstandsbediening is erg vervelend voor iemand met lange nagels. Niet te doen.

Design van de tv is simpel maar stylish. Mooie dunne rand.

Mijn zoon was blij verrast met de gaming functies. Deze gaven een extra dimensie aan het gamen. Geluid en beeld zijn top. De tv herkent meteen wanneer je start met gamen en vraagt wat je wilt aanpassen.

De smart functies zijn volledig van deze tijd. Alles is aanwezig. En je kan alles aansluiten (denk aan je telefoon, de philips hue lampen, in ons geval de LG American Fridge, etc)
1 enorm minpunt is energielabel G. Dat is toch niet meer van deze tijd. Onze oude LG van 10jr heeft A+.

Al met al zijn we tevreden met deze tv.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Smartfuncties

Minpunten

• Energielabel