Samsung UE55HU7500L

Sony KD-55XD7005

• Diepte 7,80 cm dikte
Sony KD-55XD7005
8,7 (9)

Beoordeling op basis van 475 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Arnold123456 04-09-2015 Product paar dagen in bezit

6,3
Deze TV nu meer dan een jaar in het bezit. Laat ik vooropstellen dat ik kritisch & 'hard to please' ben. Daarmee krijgt deze TV maar net een voldoende.

Wat zwaar afbreuk doet aan de kwaliteit van de TV is de ventilator. Deze maakt veel lawaai. Je hoort heel duidelijk geruis. Daar had ik in het begin niet zoveel last van, maar goedkope ventilatoren hebben de neiging om steeds meer geluid te produceren.

De beeldkwaliteit en de gimmicks kunnen dit niet compenseren. Mocht ik opnieuw voor de keuze staan een TV te kopen, dan zou ik deze TV niet aanschaffen.

kooney7 16-03-2015 Product paar dagen in bezit

5,8
Na 7 jaar van een Panasonic plasma-tv genoten te hebben, besloot ik deze alles-erop-en-eraan-tv van Samsung te kopen. Na heel veel twijfelen en reviews gelezen te hebben ben ik voor deze tv gegaan. Het installeren ging prima, erg simpel. En het plaatje leek in eerste instantie heel erg mooi. Overdag ziet het er waanzinnig uit. Haarscherp, mooie kleuren, kortom: prima beeld. Maar 's avonds een film kijken was een ander verhaal. Bij donkere scènes was er duidelijke backlight-bleeding zichtbaar. Dit komt doordat de ledjes in deze generatie platte tv's in de zijkanten van het scherm verstopt zijn, waardoor er een witblauwe gloed langs de randen ontstaat. Bij het kijken van een film met zwarte balken boven en onder, is continu de bleeding zichtbaar. Bij zwarte scènes zag ik bovendien clouding (het niet uniform zijn van de helderheid van het scherm). Overdag valt dit niet op maar 's avonds in een verduisterde kamer kan dit het filmgenot behoorlijk verpesten.
Ik ben teruggegaan naar de winkel en heb een ander toestel meegekregen. Helaas gaf deze dezelfde problemen.
Ik kijk misschien kritischer dan de meeste gebruikers naar een tv, en ben waarschijnlijk jarenlang verwend geweest met mijn plasma, maar dit had ik totaal niet verwacht. Natuurlijk is de scherpte van het beeld geweldig, maar dat is niet waar ik een tv voor koop. Ik wil kunnen genieten van goede zwartwaardes en een uniform beeld. Dat is bij dit toestel vreselijk te noemen. Ik moet er wel bij zeggen dat dit inherent is aan de edge-lit-technologie. Eigenlijk heeft deze techniek alleen maar nadelen voor zowel audio als video. Vanwege de platte vormgeving is er geen plek meer voor speakers dus gaat de audiokwaliteit er op achteruit. En voor een fatsoenlijke belichting van het scherm is ook geen plek, vandaar alle beeldproblemen.
Nu zitten er in het menu van de tv een aantal functies om de genoemde problemen te corrigeren (helemaal oplossen lukt niet), maar iedere 'beeldverbeteraar' heeft weer een ander naar effect tot gevolg. De 'smart led' functie bijvoorbeeld zorgt ervoor dat bepaalde leds aan de zijkanten van het scherm minder hard branden in donkere gedeelten van het scherm, wat heel vervelend kan zijn bij het kijken van bijvoorbeeld ondertitels (je ziet als het ware een horizontale strook in het beeld grijs oplichten als er een ondertitel in beeld komt).

Kortom: tv's moeten dun zijn, hebben de fabrikanten bedacht. Het maakt blijkbaar niet uit of dat ten koste gaat van de kwaliteit van zowel audio als video.

Ik heb inmiddels weer mijn oude vertrouwde plasma tevoorschijn gehaald (was verhuisd naar de slaapkamer) en daar kan absoluut geen edge-lit-tv aan tippen. Mijn vertrouwen in Samsung tv's (die ik eigenlijk altijd erg goed vond), ben ik behoorlijk kwijtgeraarkt. Ik wacht nog wel even tot de oled-tv's van LG betaalbaarder zijn geworden.

Butre 01-09-2015

Kooney7 bedankt voor jouw review. Ik heb net als jij een nogal kritische blik op de kwaliteit van het plaatje. Heb zelf de Panasonic TX P50VT30E. En dan ben je inderdaad al gauw "verwend". Ik kijk o.a. veel sport en dan geeft ook plasma nog steeds het beste plaatje bij snelle bewegingen.
Ik zat ff te overwegen om de Samsung een kans te geven maar blijf ook de komende tijd m'n oude plasma trouw tot OLED betaalbaar is geworden.

Ed07 05-01-2015 Product paar dagen in bezit

9,4
Wat een prachtig toestel is dit! Had een plasmatelevisie, Panasonic VT60, welke roze vlekken, een onherstelbaar defect, binnen een jaar vertoonde. Daarom overgestapt op de Samsung UE55HU7500L en heb daar tot op heden geen moment spijt van gehad. Deze LED tv heeft diepe zwartwaarden (waar ik toen der tijd een plasma voor heb aangeschaft). Beeld is superscherp. Kleuren natuurgetrouw. Nadeel van een LED, de beperkte kijkhoek is wat wennen tov een plasma. UHD filmpjes, bijvoorbeeld via Youtube, adembenemend mooi! Vormgeving schitterend. Ik heb het toestel nog te kort om een volledige review te geven maar ik ben er van overtuigd dat ik een goede keuze heb gemaakt. Kan dit toestel iedereen aanraden. En twijfelt u, ga dit toestel bekijken in de winkel en vraag de verkoper om gewone beelden te tonen, ingesteld zoals u dat thuis ook zou doen. U zult zich verbazen over de kwaliteit van dit toestel.

RVDtje 13-11-2014 Product half jaar in bezit

Na drie maanden heb ik een monteur laten komen en is de voedingsprintplaat en de ventilator vervangen. Ik ben zelf servicemonteur van beroep en ik moet zeggen dat ik niets te klagen had over hoe de monteur zijn werk deed. Eerst leken de problemen verholpen maar helaas ga ik maar weer bellen voor een tweede monteur. Ook heb ik nu filmpjes van de problemen gemaakt omdat het nooit gebeurd als de monteur binnen stapt. Via de link vind je vier filmpjes met de problemen die wij met onze tv ervaren. http://www.youtube.com/user/frimexijsklontje

hullie79 09-11-2014 Product half jaar in bezit

5,2
In het begin super tevreden, prachtig design waar samsung toch met kop en schouder bovenaan staat tegenover andere merken.
Maar kreeg al snel last van clouding, proberen op te lossen door met instellingen te spelen maar het probleem werd alsmaar erger.
Contact opgenomen met selectro service group (is aangesteld door samsung voor de reparaties in NL en alles is ook via hun verlopen !!) en na een controle is het beeldscherm vervangen. Dit is niet goed gegaan en hierdoor is het frame van het toestel vervormd en kwam ook helemaal schreef op de voet te staan en kreeg direct ook weer last van clouding, wederom gebeld met de klachten en snel kwam er weer een monteur, deze monteur heeft wel dik 20 min op de bank gezeten en druk heen en weer geappt/gemaild met de zaak en uiteindelijk is de tv meegenomen. tv is netjes meegenomen in een goede sterke container maar bij terugkomst kwam de bezorger hem gewoon brengen in zijn armen met alleen bubbelplastic eromheen (niet verstandig om te doen met een 55¨ die erg gevoelig is) met een rapportje erbij dat clouding minimaal was (had foto´s gemaakt en over het hele scherm storend aanwezig) en dat hier niks is mee gedaan en op rapport stond dat het frame en voetstuk verholpen was maar helaas hier was dus gewoon niks mee gedaan. Ben niet te spreken over de service van Selectro Service Group maar waarschijnlijk geeft samsung ze de opdrachten over wat ze mogen doen of hoever ze hierin mogen gaan, ook heb ik samsung zelf een keer gebeld maar hier wordt je aan het lijntje gehouden en onduidelijke antwoorden. Heb een aangetekende brief naar de verkoper gestuurd met als eis dat ik vervanging (compleet nieuwe tv) en als dit niet mogelijk zou zijn mijn aankoop bedrag terug, want weet zeker wel wat mijn rechten zijn als consument. de verkoper heeft dit netjes opgepakt en mijn verhaal uitgelegd en heb van hun een nieuwe gekregen, helemaal top en netjes opgelost door de verkoper maar helaas blijkt dus dat mijn nieuwe tv ook last heeft van clouding en alsmaar erger wordt. samsung is niet mijn merk meer en vindt het belachelijk dat zulke producten op de markt verschijnen en de consument de dupe hiervan wordt. clouding is een probleem wat dus nog steeds niet is opgelost waar meerde merken last van hebben.
Ga contact opnemen met de verkoper want deze tv hoef ik niet meer en ga ook geen moeite meer doen om het probleem op te laten lossen door selectro.

Magda57 02-09-2015 Product jaar of meer in bezit

Wij hebben deze TV ruim 1 jaar en toch nog vinden wij problemen gehad met het,geluid wat af en toe even wegviel maar is eindelijk opgelost alleen over de 2 afstandbedieningen niet tevreden wij zitten bij kpn en teletekst kunnen wij niet bekijken met de samsung afstanbed. Dus moeten wij de AB van kpn gebruiken maar onze bedoeling was om de AB van samsung helemaal te gebruiken kan wel maar iedere x springt hij over op een andere provider terwijl hij wel op Kpn stond dus weer de AB van kpn om weer beeld te krijgen zeer lastig snap er ook niets van voor zo,n dure mooie TV!!

Magda57 21-12-2015

Nu op 21-12-2015 even een update beeld blijft goed enzo alleen nog wel 2 afstandsbediening maar ja t,is niet anders..... maar het geluid blijft toch het probleem dat het soms minder word qua volume dat is toch het enige minpunt en de oplossing laat zich raden misschien iemand ook ervaring hiermee ??

homefitness4you.nl 08-07-2015 Product maand in bezit

Mooi beeld, het geluid is prima maar ik heb altijd een surroundset (Marantz SR6006 en HKTS60 speakers) aan staan en dan hoor je eigenlijk wat heel reëel is dat het geluid van de Tv voor in een woonkamer niet heel erg goed is. Vandaar toch een 6 voor geluid, maar dit kán beter in mijn ogen. Het voelt allemaal goed aan met de installatie alleen de voet is wat licht/ wel lekker plat! Ik heb ook een HU8500 en deze voet is toch echt een stuk steviger aan echter is dit niet vergelijken omdat dit een curved is. Ik zie nu dus thuis dat er tussen curved en plat kijken weinig verschil zit. Zoals weleens gezegd wordt zou de kijkhoek van een curved wat lastig zijn. Dit is met mijn vrij kritische oog niet echt te zien. Deze Tv hangt in de slaapkamer en we liggen op 4m afstand. De 55hu8500 hangt in de woonkamer en daar zitten we er ook zo'n 4m vanaf met twee verschillende kijkhoeken. We zitten er eigenlijk nooit recht voor. Dit verschil is niet te zien tot een bepaalde hoek maar dan moet ik echt al 3 a 4 meter links van de tv gaan staan (dan wordt het beeld wat vlakker/ minder kleuren)

Al met al een goede Tv met een zeer mooi helder beeld. En erg belangrijk. Dit beeld dimt zichzelf als de ruimte donker is, wat voor mij erg prettig is. Als ik in bed lig en de helderheid staat op 90% dan moet je met je ogen knijpen om te kunnen kijken. Deze laat dan dan mooi terug zakken naar stand 7 van 20. (bij een lichte omgeving zijn de beste instellingen in mijn ogen: "standaard instellingen" dan achtergrond licht op 17, helderheid, kleur en contrast standaard laten staan. dynamisch contrast uit of op laag. Eco mode uit (slaapkamer geval op aan en dan op 7/20 zetten)

Hans_pu_ly62 27-05-2015 Product paar dagen in bezit

Nu een paar dagen in bezit van deze TV, ben er zeer tevreden over, helder beeld, gemakkelijk in te stellen en te bedienen.

caleida6 20-03-2015 Product maand in bezit

Watching sports event (football, Formula 1, rugby) shows the limitations of the TV. With close-in images (zoomed in) it works fine, but when the image is zoomed out you do not even read the number of the player. I have a normal Samsung full HD 3-years old and the image is way better, than this new expensive UHD.
The SmartTV features are very nice but not sufficient to justify the high price and the poor quality of the image.

pietkei 21-03-2015

Ik ben ook ontzettend teleurgesteld in het beeld, beelden die worden uitgezoomd zijn bizar slecht. Ik heb contact met Samsung opgenomen. Ik wacht op hun antwoord. Ik adviseer om dit toestel als het om beeldkwaliteit gaan niet te kopen. Beelden van dichtbij zijn prima, maar uitgezoomd is dramatisch.

pietkei 23-03-2015

Ik heb inmiddels antwoord van Samsung.
Zij zeggen dat de slechte beeldkwaliteit komt door de upscaling.

"Dit kan te maken hebben met de missende beeldpunten die worden opgevuld door de televisie in verband met upscaling. Uw televisie heeft namelijk een hogere resolutie dan HD."

Dat is heel vreemd, want er wordt niets in UHD uitgezonden, dus dan zal je altijd de slechte beelden houden. Ik ben ontzettend teleurgesteld!

Jeroenvs12.nl 31-01-2015 Product paar dagen in bezit

Nadat iemand van Ben van Dijk mijn nieuwe tv in de auto heeft gezet ben ik thuis meteen aan de slag gegaan. In een kwartiertje hing de tv en waren de kabels aangesloten. Op het netwerk aansluiten ging super gemakkelijk. Wouw wat een mooi scherm en gebruikersgemak. Ik ben zeer tevreden met mijn nieuwe aanschaf.

WuzzleIggy 30-01-2015 Product half jaar in bezit

Blijf het een perfect product vinden. Heb aan de achterzijde ledverlichting aangebracht (zelfklevend). Geeft een nog mooiere beleving van deze super TV.

jan-stolk 27-01-2015 Product paar dagen in bezit

Samsung ue55hu7500 gekocht bij Electroplace Rotterdam €1899.- minus cashback €400.- netto voor €1499.- super tv voor super prijs. Mede door het ultra clear scherm spat alles er vanaf super beeld zo scherp en echt. Geluid is goed maar niet perfect voor muziek. Smart is erg snel en ruime hoeveelheid geheugen voor apps. Netflix werkt erg goed.

hooogies 23-01-2015 Product paar dagen in bezit

Een Review over deze tv? Tsjaaa dat is niet uit te leggen zo mooi en perfect beeld!!! Wat ik wel had gelezen is dat deze tv een storing had met de CI module in samenwerking met een Ziggo kaart.Wij kwamen bij Radio Von Burg te Rotterdam binnen en die namen gelijk het probleem weg door uit te leggen dat je ook een nieuwe CI+ 1.3 module en een nieuwe Ziggo kaart nodig hebt. Deze er bij genomen en binnen 45 min zaten we te kijken naar een fantastisch beeld.

Renzo Hoogstraten 23-01-2015 Product paar dagen in bezit

Duurzaamheid kan ik nog niet beoordelen maar, man man, wat een televisie.
Ongekend mooi beeld en ontelbaar mogelijkheden.geluid is zeer goed en de vormgeving perfect.
Kleuren spatten van het beeldscherm.
Had een zeer scherpe aanbieding bij radio von burg. uit Rotterdam.
Kan je rustig even bellen voor scherpe prijs voor dit geweldige toestel.

zuidwest6 29-01-2015

Hoi Renzo,

welke prijs kan ik verwachten? wil er nog 1 scoren voordat cashback actie voorbij is

Siemen1985 22-05-2015

Weten jullie dat dit soort reclames echt niet helpt mensen een goede tv uit te kiezen.
Waarschijnlijk hebben jullie nog nooit deze tv gebruikt.

Ruben87 20-01-2015 Product paar dagen in bezit

Voordat ik dit toestel aan heb geschaft, eerst veel reviews op Kieskeurig.nl gelezen. Ik sluit me aan bij eerdere reviews.

Werkelijk prachtig scherp beeld bij HD en UHD 4K beelden. Prima kleuren, goeie wit - en zwartbalans en sterk contrast. Ook digitale beelden upscaled dit toestel prima. Games op de PlayStation 4 voortreffelijk.

Goeie service bij Ben van Dijk in Uden, waar ik het toestel heb gekocht (vanaf volgende week hebben ze een actie, zeker moeite waard om te informeren).

jhstuurman 12-01-2015 Product kwartaal in bezit

Beeld geweldig. De UHD films van Netflix zijn zo scherp dat ze bijna door het beeld snijden. Geluid aangevuld met een soundbar en de oude 5.1. eruit.
Gebruiksgemak daalt altijd met de hoeveelheid mogelijkheden van een apparaat. Zo veel mogelijk. Begin het te leren.
Met een UPC kaart geen settopbox meer nodig. Voor opnemen hing ik een HD van 1 TB achter de TV. Opnemen is easy en de kwaliteit exact als rechtstreeks.
Allemaal genieten dus.

Mike7500 11-01-2015 Product paar weken in bezit

Een 4k televisie met een haarscherp beeld. Ook oudere tv series krijgen via de 4k upgrade een zeer goede beeldkwaliteit. Het geluid over de boxen van de tv is acceptabel, maar een home theater systeem is wel aan te raden.

Gokuda2 06-01-2015 Product maand in bezit

de samsung UE55HU7500 is tot nu toe van wat ik heb ervaren de beste televisie ooit. het geluid superscherp het beeldsuperscherp mooi met het dieptegang te werk gegaan echt top! de nieuwe afstandsbediening werkt maar al te goed ook veel handiger dan de andere afstandbeding. alles werkt fantastiche. vooral voor de gamers en film liefhebbers is dit product een aanrader. ik ben er zelf super blij mee

Elise B 06-01-2015 Product paar dagen in bezit

beeld prachtig, geluid wat minder
ook de afstandsbediening is erg prettig waardoor het gebruiksgemak omhoog gaat
qua vormgeving is ie vrij doods

joke van den Heuvel 06-01-2015 Product paar dagen in bezit

Een ontzettend groot verschil met onze nog geen 6 jaar oude tv. Kwaliteit van het beeld, net als de vormgeving van het toestel, geweldig. Ook de leesbaarheid van de letters zijn prefect. Vele mogelijkheden voor het naar wens instellen van beeld en geluid. Kunnen we jaren mee vooruit.