LG OLED55G1RLA

Geen reviews beschikbaar Schrijf een review
  • Test panel 9 mei 2021
Bekijk 3 andere uitvoeringen
  • Alle reviews (0)
  • Consumenten reviews (0)
  • Overige reviews (0)
  • Expert reviews (0)

We hebben voor dit product nog geen reviews

Mitchel 01-01-2022

Prachtig beeld

Geschreven voor: LG OLED65G1RLA

De LG OLED G1 is een prachtige televisie die je mooi vlak tegen de muur kan hangen.

De G1 wordt met een handige beugel geleverd die de TV tijdens installeren mooi op afstand van de muur houdt zodat je alles kan aansluiten om hem vervolgens mooi vlak tegen de muur te drukken.

De G1 is heeft een OLED paneel. Dat wil zeggen dat je geen achtergrond verlichting hebt zoals bij een LCD maar heeft zelf oplichtende pixels (elke pixel is in principe zelf een LEDje). Dit wil zeggen als iets zwart is dat het ook echt diepzwart is omdat je geen achtergrond verlichting hebt die ook het zwart verlicht. Dit zorgt voor een enorm contrast mede hierdoor springen de kleuren echt van het scherm. Deze techniek heeft ook als voordeel dat de kijkhoek enorm groot kan zijn zonder ook maar een beetje kleurverandering hebt.

Wat de G1 anders maakt dan de andere OLED TV's in de line up van LG is het OLED EVO paneel, dat wil zeggen een paneel met verhoogde efficiëntie waardoor een hogere helderheid mogelijk is. Ik heb hiervoor een OLED gehad zonder EVO paneel en het verschil is bij twee situaties echt uitzonderlijk goed te merken, bij HDR content is de TV echt merkbaar veel feller en bij beelden waarbij een groot gedeelte van het scherm wit moet weergeven. Bij andere OLED panelen merk je wanneer er veel wit op het scherm wordt weergegeven dat de helderheid van het volledige scherm naar beneden gaat. Daar heeft deze TV totaal geen last van. Tevens is de kleurtemperatuur van wit ook beter, het wit is meer 'wit' ten opzichte van andere OLED's. De kleurkalibratie van de TV is af fabriek ook echt goed echter vind ik de verschillende 'film' modi persoonlijk veel te warm qua kleur.

Wat mij tevens verbaasde is dat (met veel spelen met de geluidsinstellingen) het geluid verassend goed is voor een TV die zo dun is als deze. In sommige situaties heb je verbazingwekkend veel bass.

De G1 gebruikt LG WebOS als besturingssysteem, persoonlijk vind ik WebOS het fijnste werken van alle platformen. Echter vind ik het wel jammer dat ze de oude overzichtelijk 'app lade' hebben vervangen door een schermvullende lay out. Verder werkt WebOS enorm snel (mede dankzij de cursor die je met behulp van wijzen met de afstandsbediening naar de TV kunt bedienen), betrouwbaar een heeft een redelijke hoeveelheid apps beschikbaar in de store.

Al met al is dit denk ik de beste OLED TV, en daarmee gewoon de beste TV die je op dit moment kan kopen.

Kleine kanttekening is dat er bij felle HDR beelden een zachte transformator zoem te horen is als het stil is al denk ik dat dit een probleem is met mijn specifieke unit en zal misschien niet alle units betreffen.

Pluspunten

• OLED dus perfect zwart
  • EVO paneel feller dan traditionele OLEDS
  • WebOS smart TV werkt makkelijk
  • Goed geluid

Minpunten

• zoem van de powersupply bij HDR beelden

Lauren 14-12-2021

Nette televisie met unieke functionaliteiten

Geschreven voor: LG OLED65G1RLA

Televisies zijn er in heel veel verschillende soorten en maten. Deze televisie mochten we een aantal weken uitproberen en het beviel goed.

Onder ander de dunne randen maar ook de meegeleverde muurbeugel zorgen ervoor dat de televisie lijkt te zweven aan je muur. Dit effect wordt nog eens versterkt door de gallery modus. Deze modus maakt gebruik van lijsten met een 3D effect waardoor het net lijkt of er een echt schilderij aan je muur hangt als de televisie niet in gebruik is.

Met betrekking tot de beeld en geluidskwaliteit, valt er ook niks op of aan te merken. Hij heeft een 4K scherm met OLED en hierdoor is alles erg scherp en zijn de kleuren super helder. Ook heeft de TV HDR10 Pro waardoor de dynamische range groot is.

Ook heeft de televisie een interessante afstandsbediening die je kunt bedienen op een vergelijkbare manier als een Nintendo Wii. Dit werkt her grootste gedeelte van de tijd prima. We missen wel enkele knoppen zoals de vorige, volgende en pauze knop.

De televisie heeft veel smart functionaliteiten waardoor je bijna alle apps die je maar kunt bedenken kunt installeren. Netflix, NLZiet, Disney+ en Youtube behoren tot de mogelijkheden. Het was wel even lastig tijdens de eerste installatie want je moest door veel menus navigeren en dit was de eerste keer niet helemaal goed gelukt. Maar nadat dit allemaal ingesteld was werkte de televisie perfect. Ook heeft de televisie Apple homekit functionaliteit zodat je hem draadloos kan gebruiken als een extra scherm of speaker.

Al met al kan ik deze televisie aanbevelen vanwege de volgend punten. De nette afwerking en montage, hoge beeld en geluidskwaliteit en goed geïntegreerde smart functionaliteiten.

Pluspunten

• Dunne randen
  • Hoge resolutie
  • Wii afstandsbediening
  • Apple Homekit
  • Aan de muur bevestigd

Minpunten

• Lange setup
  • Geen pauze knop ook afstandsbediening
  • soms Airplay audio lag
  • Scroll wiel werkt niet altijd

Dree 13-12-2021

Mooie slanke scherpe tv

Geschreven voor: LG OLED65G1RLA

Het betreft een mooie slanke/platte tv. Ook in de schilderij modus een erg leuke uitblinker. De afstand bediening moet wennen. De snelkeuze knoppen voor onder andere netflix zijn erg fijn. Wij kijken echter tv via een Ziggo box dus hebben wij niet veel aan de afstandbediening van de tv zelf. Dit is zelfs best vervelend. We gebruiken nu namelijk 3 afstand bedieningen. 1 voor de tv, 1 voor de box en 1 voor de geluidsbox. Als we de tv zouden houden, zouden we de tv installeren op de ziggo afstand bediening. Dit gaan we nu echter niet doen voor deze 2 weken.

Het beeld is scherp en heel duidelijk. De tv reageert ook snel op commando's. Wat wij echter wel een beetje wennen/vervelend vinden is de muis op de tv. Dit werkt in onze optiek niet heel fijn. De mogelijkheden voor de apps en de voor geinstalleerde apps zijn ruim. Erg fijn!

Jammer dat je de poot er niet bij krijgt. Je kan deze er los bij kopen. Dit had ons inziens inclusief moeten zijn voor de prijs van zo'n 2000 euro.

Er is een mogelijkheid om een LG account op je tv te installeren voor nog meer handigheidjes. Wij hebben geen LG account dus dit niet kunnen proberen.

Na het installeren vonden wij de kleuren te fel. Door het scherm in een andere modus te zetten, werden de kleuren minder fel en prettiger om naar te kijken.

Zonder een geluidsbox is het geluid niet heel mooi.

• zeer plat

Minpunten

• de zwarte rand om de tv

s*********@g******** 12-12-2021

Een must voor de filmliefhebber

Geschreven voor: LG OLED55G1RLA

Allereerst is misschien even de achtergrond waarom ik me heb opgegeven voor een test van dit product handig. Mijn huidige tv is inmiddels een jaartje of 9 oud en beviel eigenlijk tot nu toe prima. Met een, naar mijn idee, uitstekend beeld. Maar het is geen smart tv, dus nogal beperkt in zijn mogelijkheden. Qua uiterlijk is hij prima en niet heel erg "aanwezig" in het interieur. Maar daarin hielp ook de slechts 32 inch die deze huidige tv heeft....
Nu ben ik een kunst en design liefhebber, dus was ik al gecharmeerd van het uiterlijk van de "smart tv's met schilderij uiterlijk" die de laatste jaren op de markt zijn gekomen. Bij de LG OLED55G1RLA maakten de vlakke montage van deze tv op de muur en de optie om afbeeldingen uit de Gallery Design functie te kiezen me erg nieuwsgierig. Een daarin zit eigenlijk de enige echte teleurstelling......

De tv zit inderdaad vlak op de muur. En dat is prachtig. Maar een goede oplossing voor de bedrading is er vervolgens niet. Nu hangen er onder het "schilderij" 3 kabels. Waar de concurrent soms werkt met een onopvallende dunne kabel onder de tv, die leidt naar een box waarop alle randapparatuur aan kan worden gesloten.
En de Gallery Design functie? De plaatjes zijn mooi, maar ze blijven niet staan. Om de zoveel seconden verschijnt een een nieuwe afbeelding. Dus lijkt het meer op de diavoorstelling van de vakantie van mijn schoonouders dan een fraai schilderij aan de muur.... Dus staat hij als hij niet gebruikt wordt gewoon uit.
Ik begreep echter van mijn wat meer technisch onderlegde vrienden dat juist bij OLED de mogelijkheid bestaat dat logo's inbranden. Dus zal het verversen van de afbeeldingen niet voor niets zijn misschien?

Maar voor de rest? Afgezien van het start menu dat mij echt niet elke keer als ik de tv aanzet hoeft te vertellen wat "now trending" is...? Gewoon een super tv!
Wat een haarscherp beeld! Mooie kleuren en contract. Het beeld oogde wel wat donkerder dan mijn huidige tv. Maar dit wende eigenlijk snel. De tv heeft veel instellingen voor het beeld, maar daar heb ik slechts beperkt wat in gewijzigd. Ook voor de a-technische mensen zoals ik vond ik het menu logisch en gemakkelijk in gebruik.

Het geluid van de tv vond ik meer dan uitstekend. Nu ben ik gewend om een soundplate te gebruiken. Maar met de geluidsinstelling van de tv op AI Sound Pro heb ik die op geen enkel moment gemist. Gecombineerd met de Filmmmaker mode waren films zelfs zonder de soundplate een beleving. En ik kijk er toch wel 4-5 per week.
Deze tv is voor een filmliefhebber zoals ik fantastisch en ik overweeg hem zeker als nieuwe aanschaf.

De stembesturing op de afstandbediening is overigens leuk om even te proberen. Maar daar is het wel bij gebleven. Misschien ook omdat K3 al sprekend opzoeken op Youtube voor mijn dochtertje langer duurde dan k3 typen. Er waren meerdere pogingen nodig om de juiste zoekopdracht met spraak te voltooien.

Pluspunten

• Vlakke montage
  • Uitstekend geluid
  • Veel minstellingsmogelijkheden

Minpunten

• Kabels niet weggewerkt
  • startmenu

m****************@h********** 09-12-2021

Geweldige TV

Geschreven voor: LG OLED65G1RLA

Erg mooie tv! Gebruiksgemak is erg goed. Zowel voor mijzelf mijn man en kinderen. Alles wijst eigenlijk voor zichzelf. Vooral als je via bijvoorbeeld Netflix kijkt l, lijkt het net alsof je bij de acteurs zelf op de bank zit.. Zo goed en helder beeld. Het lijkt net of we een privé biosscoop hebben. Afstandbediening reageert snel op de tv. Zeer tevreden.
Ik heb deze mogen testen en ben wel tot de conclusie gekomen dat de tv voor ons huis te groot is. Maatje kleiner zou beter zijn.

Pluspunten

• Scherp beeld
  • Veel mogelijkheden

Minpunten

• Energielabel G

Soe 06-12-2021

Een kunstwerk aan de muur

Geschreven voor: LG OLED55G1RLA

Ik heb de LG OLED55G1RLA gekozen om te testen omdat ik met name heel erg benieuwd was hoe deze televisie als kunstwerk fungeert.
Schilderij:
Momenteel zijn er een aantal tv's op de markt die je als schilderij kan ophangen aan de muur.
Wat ik heel fijn vind aan de LG Oled is dat je er geen aparte lijst voor hoeft uit te kiezen. De verschillende lijsten zijn namelijk afgebeeld op de TV. Voor elke kunstwerk dat je kiest zit er een andere lijst omheen en hij is heel erg plat tegen de wand te bevestigen

Beeld:
Het beeld van deze televisie en het contrast is erg scherp. Naar mijn mening iets te scherp. De kleuren zijn erg fel maar zodra je teveel licht van buitenaf op het toestel schijnt dan zie je weinig. Dit vind ik dan ook een nadeel.

Geluid:
Ik vond het geluid erg tegenvallen. Misschien met een soundbar dst het geluid beter tot zn recht komt.

Gebruikersgemak:
Ik vond het menu heel toegankelijk en niet ingewikkeld.

Pluspunten

• Zeer plat aan de wand te bevsetigen
  • Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Geluid viel tegen
  • Afspelen in daglicht geen aanrader

r*************@h********** 05-12-2021

Super helder beeldscherm met mooie kleuren

Geschreven voor: LG OLED65G1RLA

Ik heb de LG nu een ruime week en ben aangenaam verrast door het mooie beeld, we hebben zelf een 55 inch tv en wilde graag kijken of een slag groter ook bij ons zou passen.. we zijn erg merk vast en wilde ook eens zien wat de LG OLED65G1RLA ons te bieden had.
De heldere kleuren, het dunne scherm en het geluid hebben ons aangenaam verrast.
Onze vorige tv hebben we met een sound bar, dit kan bij de LG ook maar is niet direct nodig.
Ik vind de tv makkelijk te bedienen, menu’s zijn praktisch en zonder veel handelingen heb je de tv naar smaak ingesteld.
De muis achtingen functie van de afstandsbediening is wel een dingetje als je geen vaste hand hebt.
Het koppelen van de afstandsbediening met de ziggo box was ook nogal een gedoe maar dat zijn mijn enige min punten.
Al met al een tv die ik zeker zelf zou kopen (ik test deze nu uit)

Pluspunten

• Helder beeld met mooie kleuren
  • Handige Schilderij functie in standby
  • Super Dun beeldscherm
  • Makkelijk in te stellen menu

Minpunten

• Muis achtige bediening in het menu
  • Afstandsbediening knopjes dicht op elkaar

LG Oled 65 een topper!! 29-11-2021

Topper

Geschreven voor: LG OLED65G1RLA

De LG OLED 65 is een heel mooie tv en we zijn er erg blij mee.
Echt een aanrader voor degenen die ook een nieuwe tv zoeken.

Pluspunten

• Helderheid
  • Plat tegen de muur.

Minpunten

• Zou ik niet weten..

n*****@h********** 25-11-2021

Prachtig aan de muur en ultiem beeld!

Geschreven voor: LG OLED65G1RLA

Het EVO-paneel van LG is een stap vooruit! Ik heb dit product mogen testen en vergeleken met een ander OLED-paneel is dit wederom next-level. Zwart is zwart en helderheid, kleur en kijkhoeken zijn perfect. Het geluid is voor een platte televisie erg goed al mist de echte bas! Via E-ARC is dit echter met een eigen systeem helemaal te ondervangen. Het ophangsysteem werkt handig en goed en je kunt nog altijd bij je kabel om e.e.a. te vervangen. Er zijn voldoende aansluitingen t.b.v. 4K op 120FPS. webOS 6.0 werkt uitstekend, het enige jammere is dat er advertenties worden getoond, maar dat is persoonlijk natuurlijk. Ook zijn er geadverteerde knoppen op de afstandsbediening die niet anders geprogrammeerd kunnen worden.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • ophangsysteem
  • design
  • geluid

Minpunten

• prijs

j*******@g******** 24-11-2021
Geschreven voor: LG OLED55G1RLA

In het begin een top tv met strak beeld, maar na een poosje branden logo's in het scherm, na vervangen moest het beter zijn maar branden er net zo snel weer in verrekte irritant!!!

Johan Eikelenboom 10-11-2021

Oled is nog.niet goed na 3 jaar problemen

Geschreven voor: LG OLED65G1RLA

Wij hebben een oled tv. Van de eerste serie gekocht opv11-12-2017 .het is type Oled65E7V E7v nu problemen met het midden van het scherm kleurt bruin ipv oranje. Proberen om LG te bereiken is al een probleem dan wordt je doorgestuurd naar een reparatie bedrijf. Je geeft alle info op en ….je hoort niets meer . Dit is toch een heel slechte behandeling!
Dus LG doe er alles aan om de zaak in orde te krijgen.
Op internet kan je vinden dat dit een voorkomend probleem is. Juist daarom verwacht je steun van LG hoewel de garantie na 2 jaar is verlopen!!
Dus bezin voor je een LG oled koopt

Patrick B 09-11-2021

Haarscherpe kwaliteit met strakke bevestiging

Geschreven voor: LG OLED55G1RLA

Vanuit de doos kan je al bijna niet geloven dat dit een televisie kan zijn. De LG G1 is zo dun dat je je afvraagt waar de technologie zich bevindt. Direct nadat je hem aan de muur hangt merkte ik dat mijn eigen televisie ten op zichtte van de LG OLEDG1 duidelijk meer aanwezig was in de kamer. Wel is het handig om voor het ophangen alle kabels aan te sluiten. Dit kan ook nog later dankzij de meegeleverde beugel, alleen kan je deze eenvoudig in het kabelmanagementsysteem leggen van de televisie.

Het instellen van de televisie gaat heel gemakkelijk en dankzij de voorgeprogrammeerde knoppen op de magic remote heb je jouw favoriete streamingdiensten zo geopend. De pointer op de magic remote is wel even wennen en ik merkte ook dan wel dat ik toch vaak naar de traditionele knoppen greep voor het bewegen door het menu. Het dashboard van het besturingssysteem vond ik vooral erg veel. Als in te veel informatie en verschillende functies. Mijn eigen televisie heeft één overzichtelijke balk waar je vanuit werkt en als je niet met de pointer werkt schakelt de tv wel over op de plek waar je pointer net op dat moment staat. Dat kan dus ook rechtsboven of -onderin zijn.

De kwaliteit van het beeld is haarscherp en de details in films of series is ongeëvenaard. Zeker met de verschillende streamingsdiensten die 4K of UltraHD aanbieden. Ook als je even wegloopt om iets uit de keuken te pakken heb je duidelijk beeld vanuit een superscherpe hoek.

Pluspunten

• Haarscherp beeld
  • Naadloze bevestiging aan de muur
  • Kleurweergave

Minpunten

• Magic remote is even wennen
  • Ingebouwde speakers zijn niet spectaculair
  • Rommelige dashboard

opperheks1809 03-11-2021

Een snelle mooie televisie met echter matig geluid

Geschreven voor: LG OLED65G1RLA

Ik heb deze televisie via review.nl gedurende een aantal weken mogen testen.

De televisie werd netjes gemonteerd en geïnstalleerd, waardoor ik er weinig aan hoefde te doen. Het eerste dat opviel was dat de televisie strak tegen de muur aan hangt en zeer dun is. De televisie is geleverd met ophangsysteem en er zijn genoeg ingangen om diverse soorten apparatuur op aan te sluiten, het geen een enorme plus is.

Qua beeld is de televisie helemaal perfect: de kleuren zijn levendig, ook via de verschillende kijkhoeken. Het zwart is ook echt pikzwart, alleen bij daglicht krijg je een reflectie bij donker beeld, waardoor het beter is om een gordijn dicht te maken. De rest van de kleuren is bij het daglicht helemaal perfect.
De beelden vloeien goed in elkaar over en in de filmmodus is het een bioscoop gevoel, juist doordat de televisie groot is. Vooral bij natuurfilms zie je echt zeer levendige kleuren alsof je erg zelf bent.

Het geluid is beduidend minder, zodra de geluidssterkte boven de 10 komt wordt het geluid blikkerig, erg hol. Een goede soundbar of boxen is dan ook een pre indien je een grote muziekliefhebber bent. Ik heb hiervoor allerlei modussen gebruikt, maar het geluid is niet echt mooi. De dolby atmos helpt daar niet echt tegen, al moet ik eerlijk zeggen dat ik nooit een andere oled heb gebruikt. Het geluid van een gewone smart televisie is veel beter.

De interface is bijzonder snel en het koppelen met andere apparaten gaat bijzonder gemakkelijk en snel. Ook de diverse apps werken uitstekend en zijn prettig om te gebruiken. Er zijn wat dat betreft geen haperingen.

De afstandsbediening werkt zeer gevoelig en snel, ligt ook erg goed in de hand. De batterijen waren daarentegen snel leeg: na 2 weken kreeg ik al de melding dat ik de batterijen moest vervangen. De nieuwe batterijen doen het nu al veel langer, dus het kan zijn dat de geleverde batterijen niet helemaal meer goed waren. De opbouw van de afstandsbediening zit logisch ion elkaar en je kunt zelf kiezen of dat je met de muis of met de toetsen werkt. Kortom: deze is eer gebruikersvriendelijk, ook voor de minder technische mensen onder ons.

De positieve punten zijn de beeldkwaliteit, gebruikersvriendelijkheid en een super dunne televisie.

De negatieve punten zijn vooral het geluid, de afstandsbediening is helaas niet programmeerbaar, de prijs en indien je de televisie niet wilt ophangen, je aparte pootjes moet bestellen om hem neer te kunnen zetten.
Kortom een mooi beeld, maar minder goed geluid, waardoor de prijs-kwaliteitverhouding niet zo goed is,.

Pluspunten

• levendige kleuren
  • vanuit vrijwel alle hoeken blijft het beeld goed
  • geleverd met ophangsysteem
  • super dun beeld, waardoor strak tegen de muur
  • verbinden met andere apparaten gaat prima

Minpunten

• geluid is matig
  • prijs
  • advertenties
  • niet programmeerbare afstandsbediening
  • apart pootjes bestellen indien staand

rens-jan 21-10-2021

Prachtige platte OLED

Geschreven voor: LG OLED55G1RLA

Het eerste wat opvalt aan deze tv is het design, zo dun en een minimale rand om het beeld.
aansluiten van de tv is zo gedaan, alle ingangen zitten aan de onderkant waardoor hij echt plat tegen de muur kan.

De scherpte van het beeld is voortreffelijk. In vergelijking met onze 3 jaar oude LED tv is het een wereld van verschil. Details komen beter over en het beeld oogt rustiger aan de ogen. En natuurlijk niet te vergeten, wat zwart moet zijn is ook echt zwart.

Persoonlijk vond ik de filmmakers mode erg wennen. Het lijkt simpel weg of er een sepia filter over het beeld komt. Iets wat voor mijn gevoel haaks staat op levendige kleuren die ik eerder prefereerde.

Na 3 dagen series in top kwaliteit ( dolby vision) te hebben gekeken ben ik gewend aan de filmmaker mode. Zaligmakend is het echter niet. In deze modus wordt de ondersteuning voor soepele beelden uitgeschakeld. Dit resulteerde tot vervelende en amateuristische haperingen in een recente actuele serie. Wanneer ik de scene opnieuw bekeek met mijn eigen voorkeurs instellingen werd het beeld wel vloeiend weergeven. Kort om, zelf tweaken tot het gewenste resultaat.

Voor de standaard van hedendaagse tv's produceert deze aardig geluid. Echter schiet dit nog steeds te kort als ondersteuning bij film en serie waarbij goed beeld ondersteund moet worden door goed geluid.

De bijgeleverde afstandsbediening is even 2 dagen wennen maar daarna prima te hanteren.

De app store van LG is overzichtelijk maar er is een gemis aan nederlandse streamingdiensten. Om deze te kunnen gebruiken is een extern apparaat nodig. In mijn ogen was de tv compleet geweest met een ingebouwde chromecast.

• Oled
  • Dolby atmos

Sunnoise 20-10-2021

Mooi scherp beeld

Geschreven voor: LG OLED55G1RLA

Afgezien van de fantastische beeldkwaliteit en vormgeving heb ik toch iets negatiefs.
Ik heb deze TV gekocht op 3 oktober 2021 laat op de zondagmiddag. Nu bleek dat de volgende dag een cashback actie startte, dus laten we zeggen een kleine 7 uur later. Een vriendelijk mailtje naar LG gestuurd met de toelichting hierover en de vraag of ik toch in aanmerking kon komen voor die honderd euro. Maar je raadt het al: Geen sprake van, de TV is buiten de actieperiode aangeschaft dus GEEN cashback. Wat een starre en non-commerciele houding van een gerenommeerd bedrijf als LG.
Al met al behoorlijk kleinzielig om het af te laten hangen van één dag, wat zeg ik, nog niet eens zeven uur.

Pluspunten

• Mooie vormgeving
  • Snelle processor

Minpunten

• Kleinzieligheid mbt de cashbackactie

Danny 17-10-2021

Prachtige tv met strak design

Beeldkwaliteit
De scherpte van deze OLED is zoals bij de meeste OLED’s fenomenaal. Dit model zou een hogere piek-helderheid moeten hebben dan zijn voorgangers, echter merk ik hier weinig van in het dagelijks gebruik. Wel merk ik dat de kleurweergave van de G1 beter is dan zijn voorgangers. De beelden zijn gedetailleerder en knallen echt je scherm uit. Het contrast van deze tv is geweldig, er is momenteel geen tv op de markt die hieraan kan concurreren in mijn optiek. Omdat een OLED pixels individueel kan uitschakelen zijn zwartwaardes ook écht zwart. Veel mensen onderschatten hiervan de meerwaarde. Het is namelijk zo dat als de zwartwaardes van je tv écht zwart zijn, dan komen alle andere kleuren er ook veel mooier uit. Een groot nadeel aan de G1 (en aan alle OLED’s) is de reflectie in het scherm, als je een zeer lichte woonkamer hebt met bijvoorbeeld ramen recht tegenover je tv, dan raad ik deze tv niet aan. Als er bijvoorbeeld een donkere scene in een film is en je kamer is erg licht, dan functioneert de tv ook direct als een spiegel (kan wel een goed argument zijn om de vrouw over te halen). Als je voornamelijk ’s avonds tv kijkt of niet veel ramen bij je tv hebt, maakt dit niets meer uit. Zodra het avond is, is dit namelijk de beste tv die je kan wensen en in een normaal verlichte woonkamer merk je hier niets van. Tot slot is de kijkgoed van deze tv zeer goed. De beeldkwaliteit is vanuit elke hoek identiek en dit doet een OLED aanzienelijk beter dan een gewone LED tv.

Waar deze tv zich in onderscheid tegenover de (goedkopere) OLED’s is zijn beeldprocessor en upscaler. Als de tv-content laat zien wat niet 4k is, of Dolby Vision. Wordt het toch zeer goed geüpgraded naar 4k, zonder dat het beeld nep wordt.

Geluid
Hoewel de beeldprestaties van de G1 een groot succes is, is het beoordelen van de audioprestaties een veel lastigere opgave. Aan de ene kant is het geluid helder en direct, wat vooral indrukwekkend is aangezien de speakers in wezen onzichtbaar zijn, en de Atmos-virtualisatie verrassend effectief is in het leveren van breedte en hoogte, echter krijg je niet echt het idee dat het geluid je omringt. Toch ben ik van mening dat je een tv tegenwoordig niet meer koopt voor het geweldige geluid. De tv’s van tegenwoordig worden steeds platter, waardoor er amper nog speakers in passen.

Toch zijn de tonen mooi gebalanceerd - waar veel tv's een gat hebben in het lagere middenbereik, waar de belangrijkste drivers overgaan op de subwoofer, is de G1 soepel en gelijkmatig, wat resulteert in een onverwacht natuurlijke rijkdom aan dialogen. Het heeft ook geen last van het slechte woofer-probleem van de CX-modellen van vorig jaar wanneer het wordt geconfronteerd met extreem lage bassen.

Dat is allemaal goed nieuws, maar de G1 klinkt ook nogal saai. Om te beginnen is de Dolby Atmos-modus erg stil in vergelijking met standaard stereo, maar het ontbreekt de tv ook aan drive en dynamiek, ongeacht in welke geluidsmodus je je bevindt. Het is een geluid dat vrij veel opwinding mist. Maar nogmaals, ik verwacht niet dat iemand deze tv koopt voor het geluid. Voor goed geluid heb je nog altijd een stereo set nodig, of een soundbar.

Smartfuncties
De smartfuncties op de LG werken zeer goed. Alle apps die je nodig hebt zijn te downloaden en werken erg soepel. Op de afstandsbediening zitten sneltoetsen voor de meest gebruikte apps, wat erg handig kan zijn. Wat ook fijn is, is dat de tv een ingebouwde Apple TV heeft. Je kan op de Apple TV app inloggen en alles streamen vanaf je MacBook, iPhone of iPad. Een groot nadeel van de G1 ten opzichte van de voorgaande modellen vind ik het app menu. Bij de LG OLEDC9 die ik had komt er na het drukken op de menu knop een bescheiden balk met apps onder in het scherm. Hierdoor kun je je programma doorkijken op het grote scherm. Bij de LG OLEDG1 word je hele scherm gevuld met apps en veel (naar mijn mening) onnodige informatie als het weer en aanbevolen video’s etc. Dit hadden ze van mij wel wat simpeler mogen houden. De tv zou onder andere spraakassistenten ook moeten beschikken over Google Assistent. Echter werkt dit helaas nog niet in Nederland, dit vind ik echt een gemiste kans voor LG aangezien alles in mijn huis smart is en zelfs de lampen van de Action dit al ondersteunen... Laten we hopen dat dit in de toekomst geüpdatet wordt.

Design
Wat het design van de tv betreft heb ik een dubbel gevoel. Ik had namelijk verwacht dat de tv zo plat zou zijn als de oudere OLED’s aan de bovenkant waren. Helaas is hij toch een stuk dikker. Wellicht was mijn verwachting te hoog. Maar aan de andere kant is het een super platte tv, met een geweldige afwerking. Je ziet aan het materiaalgebruik en de afwerking dat dit echt geen goedkope tv is en dit maakt hem zijn vraagprijs wel waard. De nieuwe afstandsbediening is plat aan de onderkant, waardoor hij niet zo snel van de tafel of bank valt zoals de vorige modellen (Deze was rond aan de onderkant). Daarnaast heeft deze tv een pointer in de afstandsbediening waarmee je dingen op je scherm doormiddel van wijzen kan aanklikken, dit werkt verassend goed. Door deze pointer kun je makkelijker dingen typen of snel een film aanklikken op Netflix.

Het gallery design van deze tv is echt super. Door de meegeleverde muurbeugel bevestig je deze tv naadloos aan de muur. Door deze bevestiging krijg je een soort effect alsof het een schilderij is, dit is een prachtige aanvulling voor je interieur.

Resumé
Dit is een geweldige tv die in 2022 zeker in de top van alle tv’s behoord. De beeldkwaliteit is zeer realistisch en geeft bijna een 3D gevoel. De zwartwaardes van de tv zijn subliem, waardoor alle kleuren uit je scherm knallen. Het enige wat je kan tegenhouden om deze tv te kopen is de reflectie in het scherm. Als je een hele lichte woonkamer hebt met veel ramen (veel licht rechtstreeks op je tv), dan zou ik voor een andere tv gaan. Verder is dit gewoon de beste keuze. Het gallery design is echt een aanwinst voor je woonkamer en de muurbeugel sluit naadloos aan op de muur. Kortom een prachtige tv! Voor dit geld ga je niets beters vinden.

Pluspunten

• Zwartwaardes
  • Contrast
  • Kleurweergave
  • Upscaler
  • processor

Minpunten

• Smart menu
  • Reflectie in lichte kamer

bjorndekind@gmail.com 16-10-2021

Haarscherp beeld, lust voor het oog.

Geschreven voor: LG OLED65G1RLA

Beeldkwaliteit van deze televisie is fantastisch. Door het Oled beeld springen de kleuren werkelijk van het beeld af. Zwart is echt zwart. Het geluid is goed, maar kan in de pro stand soms galmend zijn.
De muisfunctie op de afstandbediening is een fijne toevoeging. Hierdoor makkelijk te bedienen.
Doordat deze televisie zo dun is, hangt hij super strak tegen de muur waardoor het net een schilderij lijkt. Enige jammere aan de kunstgalerij is dat hij niet op één beeld kan blijven staan. En je kunt geen eigen beelden toevoegen. Google assist wordt niet ondersteunt in Nederland, erg jammer.
De 65 inch is geweldig, mits je wel de geadviseerde kijkafstand hebt.
Het gamen met de game optimizer is echt geweldig. En ook film kijken is een beleving op zich.
Al met al een echte aanrader!

Pluspunten

• Haarscherp beeld
  • Muis functie op afstandbediening erg fijn
  • Hangt strak tegen de muur
  • Game optimizer fantastisch

Minpunten

• Schilderijen kunnen in de galerij niet op 1 beeld
  • Google assist wordt niet ondersteunt in Nederland
  • Geluid kan in pro stand galmen

Marian22869 15-10-2021

Super tv , zeker een aanrader!

Geschreven voor: LG OLED55G1RLA

Wat een geweldige televisie is dit! Toen hij bij mij thuis aankwam schrok ik van de grote, want mijn eigen televisie is een stuk kleiner. Hij kon helaas niet op mijn eigen beugel hangen want bij deze tv wordt een superhandige kleine ophangbeugel geleverd waardoor de tv plat tegen de muur aan komt ,dus geen stofnestjes achter de tv! Het ophangen ging erg gemakkelijk, daardoor kon het testen meteen beginnen.

De beeldkwaliteit is super, heel helder en super scherp. Ik moest wel enorm wennen aan de weerspiegeling van het scherm, dat komt denk ik door het diepe zwart van het beeldscherm. Verder maakt het geen verschil van waar je naar de tv kijkt, of je er schuin of tegenover zit de beeldkwaliteit blijft het zelfde.

De tv is heel erg uitgebreid, voor mij persoonlijk Te uitgebreid. Er zitten heel veel smartfuncties op die ik niet ga gebruiken maar voor game fanaten zou dat fantastisch zijn. Wel handig zijn alle apps van de streamingsdiensten die je kunt installeren en gebruiken.

Wij kijken graag films en met de speciale filmmaker mode is het fijn om te kijken, het beeld is dan zo mooi van kleur dat het heel rustig voor de ogen is, samen met het geweldige geluid maakt het een levensechte filmbeleving!

Bij deze tv wordt een geweldige afstandsbediening geleverd. Het heet een Magic Remote en hij is inderdaad magisch! Je kunt met deze remote echt alles van de tv op afstand bedienen, want je kunt op die manier het menu van de tv openen en daarmee alles installeren en doen met de tv. Deze remote is ook met spraak te besturen en dat is vooral handig als je snel bijvoorbeeld een film wilt zoeken met een bepaald thema.

Ik wilde deze tv graag testen omdat ik viel voor de schilderij achtergronden, helaas vond ik dit juist een beetje tegen vallen.

Al met al vind ik het een top televisie en raad hem dan ook zeker aan!

Pluspunten

• Mooi beeld
  • Plat tegen de muur
  • Super kwaliteit
  • Magic Remote

Minpunten

• Duur
  • Best moeilijk

123luuk123 13-10-2021

Prachtige LG OLED TV, een parel voor aan de muur

Beeldscherm: :
Deze OLED tv van LG is voorzien van de nieuwste generatie processor en een nieuw OLED-evo paneel. Dit zorgt voor een hogere lichtopbrengst en een betere efficiëntie van het paneel. LG noemt dit het nieuwe evo-paneel. Een 1 op 1 vergelijking met een ouder OLED-paneel met dezelfde beelden laat zien dat LG een stap vooruit heeft gezet wat betreft helderheid van het paneel. Het contrast was op mijn oudere OLED-tv al subliem en ook bij de nieuwe variant is dit perfect. Zwart is zwart en donkere beelden zijn een genot om naar te kijken. De kleuren die de TV kan weergeven zijn een genot. Ze zien er natuurlijk en helder uit. Afhankelijk van de beeldmodus zit er variatie in helderheid en kleurtonen maar deze zijn ongeacht de modus prachtig!
Het beeldscherm is vanuit alle hoeken goed zichtbaar en egaal verlicht en overal even scherp om te zien. Dit OLED-evo paneel is voorzien van zelf oplichtende pixels waardoor er dus ook geen backlight nodig is. Dit zorgt voor een mooi beeld met hoge helderheden waar dat nodig is. Denk aan de zon i.c.m. HDR.

Filmmaker mode
Er is op deze OLED TV een filmmaker Mode. Deze modus is ontwikkeld waarbij de beelden dusdanig weergegeven worden zoals de maker dit bedoeld heeft. Deze modus zorgt ervoor dat enkele beeldverwerkingsprocessen die de TV normaal zelf doet worden uitgeschakeld.
Ik heb deze modus gebruikt tijdens het bekijken van de film 1917. Dit is al een waanzinnige film door het verhaal en de filmtechniek en mijn vriendin en ik vonden het in de Filmmaker Mode er het mooiste uitzien. In een donkere kamer met weinig licht beleefde we de film zoals bedoeld en dit kwam levensecht over. De grootte van het scherm (65 inch) maakt dat we de film als in de bioscoop ervoeren! Bizar hoe de hedendaagse techniek dit effect verzorgd.

Geluidskwaliteit:
Normaal gesproken maak ik gebruik van een extern systeem omdat platte televisies weinig tot geen diepgang hebben in het geluid. Ik was echter positief verrast over de geluidskwaliteit en volume die de televisie produceert. De TV is voorzien van Dolby Atmos maar kan mijn inziens niet tippen aan een eigen externe systeem.

Smartfuncties:
Deze tv heft verschillende smartfuncties, je kunt hem verbinden met het LG ThinQ netwerk. Ik kan bijv. mijn koelkast instellen via de televisie of telefoon. Ik heb dit zelf niet gebruikt, maar het zijn mogelijkheden. Buiten deze functie zijn er deeplearning settings zoals AI (artificial intelligence) picture Pro en Sound Pro. Dit gebeurd op basis van de nieuwe processor A9 generatie 4 die beeld en geluid aanpast op basis van de input. Daarnaast kun je doormiddel van je stem en de afstandsbediening op de TV zoeken en bladeren.
De afstandsbediening van LG ligt lekker in de hand en is makkelijk in gebruik. Er zijn enkele gesponsorde knoppen die ik persoonlijk jammer vind. Ik gebruik de meeste van deze knoppen niet, en zou die graag als sneltoets kunnen gebruiken voor apps die ik wel gebruik. Dit is tot zover ik dit heb kunnen uitzoeken niet mogelijk. Stembesturing is een leuke gimmick en werkt mijn inziens goed.
Het menu bij opstarten van de TV is duidelijk en je kunt de apps zelf rangschikken. Er is een optie om advertenties in dit menu uit te schakelen. Dit heb ik dan ook gedaan en zorgt voor rust in het menu. Je kunt via het menu apps toevoegen of verwijderen. WebOS 6.0 werkt soepel en snel en er is voldoende ruimte voor meerdere apps.

Design:
Deze LG is een pareltje aan de muur, eenmaal bevestigd hangt hij super strak. Als je de galerijmodus aanzet valt hij vanwege het design en de beelden op de tv weg in het interieur.
De TV is superdun qua opbouw aan de muur. De randen zijn smal en vallen vrijwel niet op. Doormiddel van de meegeleverde wandbevestiging vrijwel naadloos op te hangen. De wandbevestiging is degelijk en je kunt deze een stukje van de muur afhalen om er zo voor te zorgen dat kabels kunt vervangen etc. Voor de mensen die de TV niet aan de muur willen hangen is er nog een optie om pootjes erbij te kopen of een hoge standaard.
Er zijn voldoende HDMI poorten beschikbaar t.b.v. 4k beelden op 120 fps en een poort met e-ARC. Genoeg dus voor al je apparaten die je wilt aansluiten.

Al met al een prachtige televisie die als een parel aan de muur kan worden beschouwd.

Pluspunten

• Beeldscherm
  • Perfect zwart
  • Mooi aan de muur
  • Geleverd met ophangsysteem
  • Snelle interface

Minpunten

• Advertenties
  • Elektrakabel kan niet vervangen worden
  • Afstandsbediening niet te programmeren

Fred van Rheenen 24-09-2021

Geweldige mogelijkheden

Geschreven voor: LG OLED65G1RLA

Deze super dunne LG OLED65G1RLA hangt nu een aantal weken naar volle tevredenheid aan mijn muur.

Het beeldkwaliteit is echt geweldig, de diepte gaf mij het zelfs het gevoel alsof ik soms naar 3D keek. De kleuren zijn strak. Ik had gelezen dat zwart ook echt zwart is, en niets is minder waar. Je kan ook zelf de kleuren naar eigen wens instellen, de tint en de diepte. Ik kijk niet altijd vanaf dezelfde plek in mijn woonkamer tv en vanuit verschillende kijkhoeken blijft het beeld onveranderd scherp. De helderheid is zelfs in volle zon ruim voldoende.

Het geluid bij platte tv’s vind ik vaak onder de maat door de ingebouwde speakers, maar dat geldt zeker niet voor deze LG OLED65G1RLA. Het geluid kan je naar eigen wensen via de smart functies instellen en er zijn veel opties. Ik kijk elke avond wel films en vooral de filmmakers mode vond ik een levensechte filmbeleving. Wil je echt surround sound in verband met games dan is een soundbar een goede optie, maar dit vind ik zelf niet echt noodzakelijk. Dankzij de 4 HDMI 2.1 aansluiting kan je zonder problemen je Xbox, PlayStation 5 en andere computers aansluiten. De tv is aan te sluiten met externe speakers via bekabeling maar ook draadloos dus dat is wel een leuke optie.

De standaard knoppen op de afstandsbediening vind ik erg duidelijk en
overzichtelijk. Ze leiden je door het hele menu en heb de handleiding er nog niet veel bij hoeven pakken. Als je de LG ThinQ app download via de App Store of Google Play kan je veel functies van de tv via je smartphone bedienen. Dit ging erg makkelijk. De afstandsbediening beschikt over een microfoontje die je een zoekopdracht kan geven met je stem. Zo kan ik door het menu bladeren maar ook bijvoorbeeld makkelijk iets opzoeken op Youtube. Werkt perfect. Er zijn veel apps al geïnstalleerd waaronder Netflix, Disney+ , Youtube en nog vele andere. Via de webbrowser op de tv worden spraakgestuurde berichten niet altijd herkend, maar desalniettemin een leuke bijkomstigheid.

Het (galerie) design van de tv zelf is mooi en strak. Een tv aan de muur is toch al snel aanwezig in een woonkamer maar door het design van deze LG vind ik het zelfs een pronkstuk aan de muur. Met de naadloze wandbevestiging en super beeld lijkt het net alsof ik voor een echt schilderij sta. Er zijn hierin overigens veel thema’s dus voor iedere stijl en interieur is wel een passend ’schilderij’ te vinden. Ik kijk er in ieder geval graag naar!

Wil je de tv niet aan de muur, er zitten geen voeten bij die zijn apart te bestellen.

Pluspunten

• Helderheid mooie kleurweergaven
  • Prachtig design
  • Super dun beeld

Minpunten

• Apart pootjes bestellen

john 12-08-2021

Mooi toestel

Geschreven voor: LG OLED55G1RLA

onze LG oled curved 4K tv uit 2016 begon last te krijgen van inbranding en donkere beelden met hdr zochten we wat nieuws naar veel hebben rond gekeken en vergeleken en na advies van verkopers met verstand deze tv uitgekozen .
Er is duidelijk veek verschil mooiere kleuren en wat ook heel fijn is geen donker beeld meer als HDR inschakeld .

Pluspunten

• geen dimming met HDR
  • mooi vlak langs de muur

Peterkur 24-06-2021

Instelling voor beeld

Geschreven voor: LG OLED55G1RLA

Al veel reviews gezien en gemaakt, dan nu hierbij mijn instellingen voor de lgoled55g1rla, doe er je voordeel mee, deze zijn voor mij perfect, maar het blijft altijd persoonlijk.
Mode, standaard
Tru motion vloeiende beweging
Filmmaker modus auto aan
Blauw licht verm.uit

Gina van Gijssel 14-06-2021

mooie chique tv voor in de woonkamer.

Geschreven voor: LG OLED55G1RLA

Tv mogen testen. Installatie ging aardig simpel. Alle eenvoudige manieren om te verbinden met internet en zenders zoeken werkten goed. Hij hangt echt heel mooi strak tegen de muur aan, dus kabels wel voor het ophangen aansluiten. Kunt er daarna moeilijker bij.

Geluid is goed, maar voor muziek luisteren heb ik toch graag de Sonos soundbar erbij om Spotify ook via tv af te kunnen spelen. Spotify app zit er niet standaard op, maar eenvoudig te vinden en te installeren. Veelgebruikte apps eenvoudig te schikken. Combinatie tv geluid met Sonos box met gelijk volumeniveau instellen ook gelukt door even op Youtube te zoeken. Geweldig geluid zowel met de tv aan als met spotify op deze wijze!

De stembediening commando's werken ongeveer net als Siri. Geen cursus voor nodig, luistert goed. Je hebt de afstandsbediening echter hierbij wel nodig voor het gebruik van die functie. Kan handig zijn, maar vergeet je ook snel te gebruiken. Je hebt de afstandsbediening immers al in de hand.

Het beeld is heel mooi scherp en helder. Mooie echte kleuren. Verschillende geprogrammeerde instellingen voor verschillende voorkeuren is ook prettig, sport, film etc. Doordat hij heel strak tegen de lange muur hangt, is vanuit alle hoeken de tv goed te zien en vanuit alle hoeken goed beeld.

De afstandsbediening werkt erg prettig als je die eenmaal gewend bent. Combinatie van computermuis en oude traditionele afstandsbediening.

Schilderijmode is leuk, maar jammer dat beeld niet stil kan blijven staan. Nu zie je dat je nog een apparaat aan hebt staan in plaats van dat het een schilderij lijkt tussen andere schilderijen eromheen.

Ben geen gamer, dus die opties niet bekeken en getest.

Doordat de tv zo strak en plat tegen de muur hangt, lijkt hij wat kleiner dan die werkelijk is. Ik heb zelf ook een 55 inch die op een tv kast staat, die leek optisch groter, maar is het dus niet. Twijfel nog of dit het formaat moet zijn of een iets groter formaat.

Pluspunten

• eenvoudige installatie en bediening
  • mooi beeld en geluid van de tv zelf
  • lijkt net een schilderij aan de wand
  • met soundbar te combineren
  • apps eenvoudig te installeren en te schikken

Minpunten

• schilderijmode niet vast te zetten
  • stembediening op afstandsbediening

AH 12-06-2021

Miskoop

Geschreven voor: LG OLED65G1RLA

Had hoge verwachtingen van deze TV, in de winkel wordt het verkocht als een top product, valt echter behoorlijk tegen krijg het beeld niet scherp op beeldmodus standaard wel op levendig maar dan zijn de kleuren overdreven fel, jammer voelt als een miskoop en raad deze TV niet aan, heb er spijt van

Pluspunten

Minpunten

• Beeld

Louis890611 29-07-2021

Ik zou hem maar eens in filmmodus zetten.

aegv 29-07-2021

Moet mijn mening herzien, de monteur van LG heeft er een nieuw scherm opgezet en het beeld is nu oké

HenkBusscher 08-06-2021

Bevalt erg goed

Update op 08/06/2021:
Strakke smart tv Beeldkwaliteit OLED EVO scherpte en helderheid prima net een foto Diepe zwarte tinten bij donkere scene toch duidelijke beeld contrast zo als het hoort kijkhoek vanuit afstand en dichtbij film zie zoals de Regisseur het bedoelt heeft met de Filmmaker mode game mode is gewoon goed word spel ingetrokken afstandsbediening werkt optimaal met Stembesturing en Gallery Design net of je een schilderij aan de muur hebt hangen handig is de meegeleverde muurbeugel dit toestel is het kopen waard

Review van 08/05/2021:
Wat een geweldige TV van LG is dit ben zelf een Actiefilm en voetbal kijker en ik moet zeggen het is een geknot om met deze er na te kijken hij is super plat met ze vele mogelijkheden om de tv met diverse apparaten de vele aan sluit mogelijkheden zowel bekabelt als via de Bluetooth als de wifi met de mee geleverde Tv Beugel strak tegen de muur afstandsbediening reageert snel makkelijk is ook de app van Netflix en Disney geluid mooi vol echte thuis bioscoop gevoel en als je nu recht voor de LG tv zit of schuin er voor beeld blijft goed kort om deze LG tv is een echte aanrader

Pluspunten

• Beeld
  • geluid
  • afstandsbediening
  • snelle update

Minpunten

• geen