Samsung 55Q95TC QLED - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 74 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

b**r 19-08-2021

Fantastische tv

Geschreven voor: Samsung 55Q95TC QLED

Zeer mooie tv die nog wel van 2020 is maar beter is dan die van 2021. Op alle fronten is deze beter dan de 80A. Zeer robuust en zeer makkelijk te installeren. Met de one connect box geen vervelende draden naar de tv toe. Via netwerkkabel de beste kwaliteit in beeld voor netflix/youtube etc.

Pluspunten

• Robuust
  • Haarscherp
  • Makkelijk te installeren
  • One connect box

Dick van der Wal 26-09-2020

Prachtige televisie, maar na 17 dagen al kapot

Geschreven voor: Samsung QE55Q90TAL QLED

Geweldige kijkervaring, mooi design en zeer makkelijke bediening. Plug en play zoals het hoort. Na 2,5 week gaf ie er de brui aan en was er geen stroom meer op te krijgen. Alles dood. Van alles geprobeerd, maar nee. Platte TV gebeld. Nee, meneer.... u bent twee dagen te laat voor het omruilen (tja....), want dat mogen we niet van Samsung. Dozenschuivers dus... Jammer. Platte TV zit bij mij op de hoek. Over een week zou er een reparateur komen. Geen TV dus tot die tijd. Ben benieuwd of ze hem weer aan de praat krijgen...

Pluspunten

• Geweldig beeld
  • Goed geluid
  • Plug en play

Minpunten

• Na ruim 2 weken kapot
  • Rigide houding met omruilen

ciffie 28-05-2020

QLED, gewoon LED voor een belachelijk hoge prijs

Geschreven voor: Samsung QE55Q95TAL QLED

Wij hebben deze tv eind april gekocht. En na 2 dagen kijken hadden we al zoiets van " wat is de meerwaarde van QLED? Ons oude Philips tv van 10 jaar oud is scherper en kleurrijker dan deze tv van bijna 2500 euro". Aangezien ik vele goede verhalen had gelezen en gehoord, met name de anti-reflectie van deze tv en de mooie kleuren, heb ik deze tv gekocht om leuke avonden te beleven tijdens de corona-tijd. Afgelopen jaar mochten wij een OLED testen, zo waanzinnig mooi, maar door de reflectie van buitenlicht in scherm ben ik toch voor de Samsung gegaan. En dit had ik beter niet kunnen doen. Al bij het uitpakken schrok ik, wat een lomp ding is dit. Tv-voet van zwaar plastic, zo komt het scherm veel te hoog hangen. Het scherm was nog dikker dan onze oude 10jarige tv! Gaat Samsung niet met zijn tijd mee (zeker als je het vergelijkt met OLED schermen)? Al vanaf 1e seconde op tv-meubel ergerden wij ons aan de grote voet onder de tv, echt afschuwelijk om dit plastic te zien. En als je een voet hebt is het oneconnect box ook onzin. Deze is leuk voor als je de tv ophangt, maar op een voet heb je er eigenlijk niks aan. Tv aangezet en avondje mee spelen. Maar het spelen werd ergeren. Wij hebben de Ziggo Next, ik had hele hoge verwachtingen met beeldkwaliteit. Maar direct viel ons 1 ding op, de antireflectiescherm is soort rozig. En die rozige kleur blijf je zien. Sneeuw in een film is niet wit, het is rozig. Kleuren spatten verder wel van het scherm, maar niet wat ik van verwacht had. Met name groene kleuren waren vaak onnatuurlijk! Dan maar de dvd speler bekijken. En eigenlijk hetzelfde, wij vonden het geen wow-effect, ook niet bij blue-ray. Netflix en Disney gaf meer wow-effect, maar wij bleven ons ergeren aan de onnatuurlijke kleuren. Alles hebben we opnieuw ingesteld, wij vonden de kwaliteit gewoon tegenvallen, OLED is gewoon 1000 keer beter! Heb nog contact gehad met Samsung, maar zij zeiden dat alles goed stond. Een voorbeeld van onnatuurlijke groene kleuren was bv bij een oorlogsfilm. De legerkleuren kwamen niet over met de echte kleuren, het leek soms een koperkleur! Wat ons ook ergerde was dat bij een nieuwsuitzending de Samsung tv zelf maar besliste dat achtergrond iets waziger gemaakt moest worden. Misschien zagen wij het verkeerd, maar bomen werden ineens soort wazig. Het leek alsof de processor zijn eigen leven had. Maar bv bij de film Der Untergang viel het ons op hoe onscherp het beeld werd. Zelfs in bioscoop-stand bleef het onscherp. En ook weer die rare groene kleuren, soort koperkleur.
Het geluid van deze tv was wel erg goed. Al was object tracking sound beetje onzin. Wij merkten maar weinig verschil, je kan beter surround erop zetten. Ook is het energieverbruik best hoog met klasse B. Onze oude tv had zelfs beter met A+, 10 jaar oud! Dit merkten we al snel aan energieverbruik, deze was in de 2 weken van gebruik van deze tv stukje hoger dan alle jaren ervoor. Na 2 weken waren we deze Samsung tv zo zat dat we de winkel hebben gecontacteerd om deze om te ruilen voor een OLED tv (waar we nu echt superblij mee zijn). Voor ons nog steeds onbegrijpelijk dat mensen enthousiast kunnen worden over deze Samsung tv's, veel te dikke schermen, lompe voet, onnodig one-connectionkast als je tv op voet staat, geen wow effect. Jammer maar helaas.

Pluspunten

• geluid
  • aansluiten

Minpunten

• schermdikte
  • rare roze waas door anti-reflectiescherm
  • groene kleuren niet mooi
  • beeld soms onscherp
  • lompe ouderwetse voet

mooihoor 20-06-2020

Dit is een fake-review !

ciffie 21-06-2020

Fake review? Nou echt niet, ik heb deze tv echt gehad en zo ervaren...

mooihoor 21-06-2020

Ten eerste,.. hoe kun je nu zeggen dat de tv te hoog "HANGT" vanwege de voet ? Hij hangt toch niet..
Als je tv meubel dezelfde kleur heeft als de voet.. dan valt de voet uit je beeld weg.. En zweeft het beeld in de lucht. Of je geeft de voet op een of andere manier de kleur van je meubeloppervlak.
EN hoe kun je nu klagen over de one-connect box,.. De Q95T is bedoeld voor mensen die de tv ophangen of veel externe bronnen willen aansluiten en/of wisselen.. dus niet altijd achter de tv willen rommelen.
Diegene die niks te wisselen hebben of de tv niet ophangen... kopen de Q90T i.p.v. de Q95T. Precies dezelfde tv maar dan zonder one-connect box en een stuk(je) minder (te) duur.
Wat betreft kleuren.. De 2020 modellen worden als nog meer realistisch gereviewed dan de 2019 modellen.. Dus, de vraag is of je wel de standaard of filmmodus had ingesteld..

ciffie 21-06-2020

Ik laat mij niet vals beschuldigen. Ben je zelf van Samsung? Dit is onze review, zo hebben wij deze tv ervaren. De Q95 is een 2020 model, daarom hadden wij deze gekocht, nieuwste van het nieuwste. Alles wat in de review staat klopt. De voet is van goedkoop plastic, is alleen handig als je soundbar eronder kwijt wilt. Hopelijk heeft de nieuwe eigenaar meer plezier met deze tv.
Wij hebben nu gelukkig de nieuwste LG oled tv en zijn vreselijk blij met deze tv.

HereIsTom 03-01-2021

Helemaal eens met je review, gelukkig konden wij ‘m nog omruilen en gekozen op advies voor een Sony AG9 OLED Android TV, wat een verschil met Samsung.
Volgens mij wordt Samsung gewoon gehypet, mensen schrijven maar wat omdat ze geen betere TV hebben gehad.
Maar als je de Sony AG9 vergelijkt met een Samsung zie en hoor je een verschil van dag en nacht.
Voor ons geen Samsung meer!

Sonnyboy 29-03-2021

Ik las ook dat je overgegaan bent op Lg Oled. Zo'n slechte ervaring met LG en Oled. Nooit meer. Binnen 1 jaar nieuw panel , onder garantie prima. Na exact 3 jaar hetzelfde probleem, maar nu reparatiekosten van 665 euro. En dan mocht ik van geluk spreken dat ik een coulance kreeg van LG, anders waren de kosten 1250 euro geweest. De OLED c7v ligt nu bij het grof vuil. Ik hoop dat je dit bespaart blijft.

ilankroonenberg 15-08-2021

Haha, wie neemt deze review ook serieus??

"Al vanaf 1e seconde op tv-meubel ergerden wij ons aan de grote voet onder de tv,"
Je weet toch wat je koopt voor je het besteld?

ilankroonenberg 15-08-2021

Oja, en je wist toch dat er een one connectbox bij zat?
Heb mijne al 2 weken (EN JA onderzoek gedaan voor ik het kocht) en zeer tevreden mee, en ik werk niet voor Samsung :P

Freek 03-02-2021

Helemaal blij met onze nieuwe TV (de Samsung 75Q95T)

Geschreven voor: Samsung QE75Q95TAL 2020 QLED

Wat een prachtig toestel! Aan de muur gehangen met de NoGapWallmount. Bewust gekozen voor de 75 inch. Was eerst niet van plan zoveel uit te geven aan een nieuwe televisie (er hangt een behoorlijk prijskaartje aan). Maar Samsung had een cash-back actie lopen, en dankzij de mooie aanbieding van PlatteTV ben ik over de streep getrokken. Prettig is ook dat PlatteTV op de site van Samsung wordt genoemd als dealer. Dat geeft een geruststellend gevoel. Op vrijdag gekocht, maandag al in huis. Combi-aankoop met de bijpassend soundbar. Een echte bioscoopervaring!! Een fraaie metalen afstandsbediening. Met verrassend weinig knoppen. Je moet even de functies begrijpen, maar functioneert goed! Slim over nagedacht. Misschien één minpuntje: het lukt nog niet om met de Samsung afstandsbediening de KPN-box aan te zetten. Nog een tip, of beter TIP: Als het past in je interieur, maak dan de muur waar de TV hangt zwart. Dan valt de TV overdag veel minder op.

Pluspunten

• Geweldig scherp beeld
  • Prachtig geluid in combinatie met de Sounbar
  • Vlakke montage tegen de muur met de NoGapWallmount
  • TV aan: automatisch wordt de Soundbar geactiveerd
  • Het menu is super eenvoudig

Bloem 24-12-2020

Binnen 4 weken kapot.

Geschreven voor: Samsung QE55Q95TAL QLED

Prachtige TV, hij had mooi helder beeld. Helaas binnen 4 weken al kapot.
Wij zelf denken dat de connect box het heeft begeven.
Volgende week komt er een reparatie dienst kijken .
We hopen dat de after sales service goed is. Want dit is niet echt aan te bevelen.

Minpunten

• Zeer snel defect

Natapel 12-09-2021

Kristalhelder beeld

Geschreven voor: Samsung 55Q95TC QLED

Mooie snelle en kristalheldere televisie wat een genot is om naar te kijken. Tot in de kleinste details haarscherp beeld. Genoeg Aansluitingen en geen zichtbare snoeren meer.

Brinky86 31-08-2021

Super beeld

Geschreven voor: Samsung 55Q95TC QLED

Onwijs helder beeld. Zwart is echt zwart en geen vervaging rondom het zwart.
Lijst eromheen ook mooi afgewerkt net als de voet. Deze is ook mooi hoog. Feit dat er maar 1 kabel naar de TV hoeft is perfect en maakt deze TV een complete en goede keus. Ook de weerspiegeling is nihil staat tussen 2 grote ramen en geen hinder van.

MarcelK1969 29-08-2021

Ongelofelijk gewoon

Geschreven voor: Samsung 55Q95TC QLED

Alles is gewoon prachtig, beeld, geluid, afstandsbediening etc
2 kleine minpunten ten opzichte van mijn vorige Samsung tv’s
1:afstandsbediening
2:voice control geen NL

Saskane 22-08-2021

Scherp beeld

Geschreven voor: Samsung 55Q95TC QLED

Geweldig mooie tv. Scherp beeld en mooie kleuren. Makkelijk te installeren. Gemakkelijk in gebruik. Nog geen negatieve dingen gevonden

Anoniem 19-08-2021

Geweldige mooie en grote TV

Geschreven voor: Samsung 55Q95TC QLED

De TV voldoet aan alle onze verwachtingen, maar je ziet nu wel beter als programma's niet in de buurt komt van 4K-kwaliteit. Zeker niet het probleem van het TV maar wel nu duidelijker dan op onze 49" QLED TV.

DavidRMuller 18-08-2021

Perfecte aankoop

Geschreven voor: Samsung 55Q95TC QLED

We hebben de Samsung 65q95tal al een paar maanden in ons bezit. De kleuren en het beeld zijn super strak en prachtig om te zien. Ook maakt deze TV het spelen van spellen veel leuker. Zit trouwens ook een goed geluid in de Samsung TV en heeft een mooi design. Al met al een topmodel

Kraaie1971 15-08-2021

Bijna perfect

Geschreven voor: Samsung 55Q95TC QLED

Ik heb hartstikke mooi beeld en de combinatie tussen de soundbar en televisie dmv Q-Symphony werkt ook mooi, maar wat ik niet snap is dat ik een sleep heb achter een object dat iets sneller door het beeld gaat. Bv, raceauto of schaatser.ik heb toch echt 4K internet en een 100hettz TV.
Dit vind ik wel storend anders zeker overal 5 ☆☆☆☆☆

MMorsinkhof 13-08-2021

Geen feest meer na laatste update

Geschreven voor: Samsung 55Q95TC QLED

Na de laatste update 2014.1 is de tv er zeker niet op vooruit gegaan, beelden die altijd scherp en zonder ghosting werden weergegeven via onze Ziggo decoder zijn nu niet meer om aan te zien. Ze zijn niet nu meer scherp en met veel ghosting is het momenteel geen feest meer om naar te kijken, waar ik mij persoonlijk het meeste aan irriteer is het ghosting effect.
hoopte dat niet meer te krijgen met de aankoop van de tv uit het hogere segment )( en nee er is vanuit Ziggo geen decoder update geweest)
Hoop dat er gauw een software update uit word gebracht die deze problemen oplost, anders helaas nooit meer een Samsung.

BennieB 12-08-2021

Super vet beeld zonder reflectie

Geschreven voor: Samsung 55Q95TC QLED

Na de 55 inch toch maar een 65 inch gekocht , heel belangrijk is dat er nagenoeg geen reflectie in het beeld zit terwijl het naast het raam staat. We hebben het aan de muur hangen anders staat het te ver van de muur af en de poot vinden we erg lelijk. De one box connectie is top, een dun draadje over de muur en de rest wordt aangesloten in het kastje waar de box in geplaatst is. Afstandsbediening erg handig vinden we en installeren is kinderspel , gaat bijna vanzelf , lekker snel en een super strak mooi beeld vooral met de formule 1 .
Kortom een echte aanrader

Corrie1948 10-08-2021

Qled TV 4K

Geschreven voor: Samsung 55Q95TC QLED

Prima TV, kijk nog steeds met bewondering naar het beeld zuiver en scherp.
Geen min punten nog niet gevonden.

Bob R 09-08-2021

Zwart is echt zwart, maar ook licht is echt licht

Geschreven voor: Samsung 55Q95TC QLED

Ik zocht een tv die zowel de donkere als lichtere beelden goed weergeeft. Bij dit toestel lijkt me dat goed gelukt.
Mijn vorige Samsung is heel oud geworden, dus ik geloof wel dat op de lange termijn het goed zit.

Visser1962 07-08-2021

Mooi duidelijk beeld

Geschreven voor: Samsung 55Q95TC QLED

Ik heb weinig aanmerkingen wij zijn super tevreden met onze tv mooi beeld mooi geluid en zeker een mooi formaat beeldbuis

Jaro 67 07-08-2021

Super scherp beeld.

Geschreven voor: Samsung 55Q95TC QLED

Wij zijn heel tevreden over de Samsung Qled . De aansluiting via de connectbox is ook een super uitvinding nog maar 1 dun kabeltje en de rest is gewoon weggewerkt.

Ansje 3171961 06-08-2021

Onder de indruk van beeld en geluid

Geschreven voor: Samsung 55Q95TC QLED

Omdat ik graag een grote tv wilde hebben kwam deze als beste naar voren. Geen moment spijt van gehad.

KelmC 30-07-2021

Super mooie tv

Geschreven voor: Samsung 55Q95TC QLED

Heb er totaal geen verstand van maar is een beetje aangepraat maar ik ben fan!
Hele mooie kleuren en alles gaat lekker snel, goeie apps.......top tv!