Sony XR-65A90J - Reviews

Geen reviews beschikbaar Schrijf een review
Bekijk 6 andere uitvoeringen
  • Alle reviews (0)
  • Consumenten reviews (0)
  • Overige reviews (0)
  • Expert reviews (0)

We hebben voor dit product nog geen reviews

Henk v.d.M 16-06-2023

Moeilijkheden opstarten Tv.

Geschreven voor: Sony XR-48A90K

Deze TV 2 maanden in mijn bezit. De oude Philips TV,13 jaar oud, aan mijn kleinzoon gegeven.
Daar ik aardig op leeftijd (85) ben en geen al te grote tv wilde hebben was de keuze: Sony. Het beeld /scherpte fantasie. Het geluid/spraak was het beste van de demonstratie-toestellen. (gehoorproblemen)
Een groot nadeel is bij elektriciteituitval moet deze Sony TV opnieuw worden opgestart met de Sony afstandsbediening. Met die van de KPN glasvezel is dat niet mogelijk en dat geeft voor mij een hoop ellende. Bij de oude Philips TV geen probleem.
Mijn vraag: heeft deze Sony TV een geheugen voor behoud van de instellingen? Zo niet, dan zou dat een verbeterpunt zijn. In ieder geval een tegenvaller hetwelk ik niet had verwacht van zo'n tocht wel prijzige TV.

sjtienuh 13-09-2022

Uitstekende beeldkwaliteit goed geluid

Geschreven voor: Sony XR-48A90K

De TV werd snel geleverd en was makkelijk om uit te pakken. In de compacte doos zat weinig onnodig verpakkingsmateriaal om de TV te vervoeren. Hierdoor denkt sony ook een beetje aan het milieu. In de handleiding staat dat je de TV met 2 man dient uit te pakken. Iets wat ik ook zeker zou aanraden. Let bij het uitpakken erop dat er niet te veel op het oled paneel wordt gedrukt maar til hem waar ook alle onderdelen zitten. Dit is het dikkere gedeelte van de TV. In de verpakking zitten verder nog 2 afstandbedieningen, dit vind ik zelf een nadeel, het liefst bedien ik de TV met 1 afstandsbediening. Overigens is dit ook wel mogelijk om te doen, mar werkt dan niet zo vernuftig als de speciale smart TV afstandsbediening.

De installatie van de TV gaat snel en eenvoudig. Je kan de TV koppelen aan je Google account, waardoor je de installatie kan doen via de telefoon. Ik heb in eerste instantie ervoor gekozen om de TV zonder account te installeren. Hierdoor worden de smartfuncties niet geinstalleerd. Uiteindelijk er wel voor gekozen om achteraf het account toe te voegen. Hierna heeft de TV een minuut of 10 nodig om alle apps en mogelijkheden te installeren.

De beeldkwaliteit ten opzichte van mijn 12 jaar oude TV is geweldig, kleuren zijn levendiger en backlight bleeding is met OLED verleden tijd. Het geluid is goed te noemen, sony heeft ondanks de beperkte ruimte het toch voor mekaar gekregen om er goed geluid uit te laten komen. Tijdens de installatie wordt hier zelfs aandacht aan besteed om de ervaring zo goed mogelijk te krijgen.

Het switchen tussen zenders gaat langzamer ten opzichte van de oude TV, maar deze had dan ook minder functies. De vertraging is niet storend maar wel merkbaar. Wanneer de TV helemaal uit staat is deze snel opgestart zodat je ook snel TV kan kijken.

Pluspunten

• Uitstekend beeld
  • Redelijk snel
  • goed geluid ivm beperkte ruimte
  • minimalistisch verpakkingsmateriaal

Minpunten

• 2 afstandsbedieningen

leonida58 20-11-2022

Heeft deze tv een AAN/UIT knop?

mohamecl 11-09-2022

Goede tv, gave ervaring

Geschreven voor: Sony XR-55A95K

Ik had hoge verwachtingen na lang onderzoek en deze tv doet alles wat ik er van had verwacht. Het overtreft zelfs mijn verwachtingen. Het beeld is super scherp en heeft hele mooie kleuren. Het zwart is ook echt zwart. Ik heb er een geluidssysteem op aangesloten en het is net alsof ik in de bioscoop zit!

Pluspunten

• Goed beeld
  • Mooi geluid

Minpunten

• Prijzig

Sipie 10-09-2022

Mooi beeld, design en makkelijk installeren!

Geschreven voor: Sony XR-55A95K

De beeldkwaliteit van de TV is heel goed: zeer scherp en een mooi kleuren contrast. Vooral met het kijken van een film is de ervaring indrukwekkend. Het geluid van de TV zelf is uitermate goed, maar in combinatie met ons Sonos soundsystem helemaal super. Uitpakken en installeren ging vlekkeloos. We hebben alleen de webcam nog niet geïnstalleerd, dus daar kan ik nog geen mening over geven. De functies hiervan lijken me wel superfijn (uitschakelen wanneer kinderen te dichtbij komen en volume regelen met een handgebaar) dus ik hoop dat we deze functie gauw in gebruik kunnen nemen. Verder is de TV zeer eenvoudig in gebuik. Wij hebben hem gekoppeld aan onze Apple TV Remote, waardoor we alles met 1 afstandsbediening kunnen regelen. Al met al zijn we heel tevreden!

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Installatie

natasjj 05-09-2022

Een prachtige oled TV met veel opties

Geschreven voor: Sony XR-48A90K

Deze tv is een lust voor het oog. Ophangen is zeer eenvoudig en ook op de standaard is de tv zo opgezet. Het installeren via google tv is ook handig. Zeker als je verder al een Google Home installatie thuis hebt. Met de kleine afstandsbediening kan je gemakkelijk de juiste kanalen selecteren. Zelfs in het donker, want de toetsen geven licht!

Over het beeld valt niks negatiefs te zeggen. De donkere waarden zijn echt donker en de verschillende kleurenopties geven de juiste weergave bij wat je kijkt. Daarnaast komt er mooi geluid uit de tv met Dolby Atmos.

Qua vormgeving is het een strakke en platte tv die zeker niet misstaat in het interieur.

Ik ben fan van de vormgeving van Sony en erg tevreden over deze tv!

Pluspunten

• Prachtig scherp beeld

Minpunten

• Je blijft kijken

g**************@i********* 05-09-2022

Super beeldkwaliteit en makkelijk in te stellen!

Geschreven voor: Sony XR-48A90K

Ontzettend mooi en helder beeld. De kleuren zijn intens en het beeld is zo scherp dat het lijkt of ik zelf deelneem in de programma’s. De vormgeving past perfect bij het interieur, ook qua grootte van het scherm.
Zelfs ik kon alles instellen terwijl ik daar niet heel handig in ben, dus erg makkelijk in gebruik. Ook afstandsbediening heeft een elegant design en heeft direct knoppen voor bepaalde apps zoals Bv Netflix, Disney en Prime. Het geluid is vol en helder met verschillende mogelijkheden maar daar heb ik nog wat meer tijd voor nodig om de perfecte afstelling te krijgen voor mijn woning. Voor nu even aangesloten op Sony surroundgeluid set en is helemaal prima.
Super blij met de tv en is een echte aanrader qua prijs/ kwaliteitverhouding!

Pluspunten

• Mooi strak design
  • Super beeld/ kleur kwaliteit
  • Makkelijk in te stellen

n**********@h********** 05-09-2022

Super mooie SmartTV!

Super mooie smart TV!
Uitpakken gaat makkelijk, je hebt wel iemand nodig om hem op de voet te plaatsen. Installatie is verder heel eenvoudig, alles wijst zich vanzelf. De meeste apps zitten er standaard op of zijn te downloaden. Mijn AppleTV is eigenlijk overbodig geworden.
Het beeld is haarscherp en ook het geluid is voor mij meer dan voldoende. Ik ben er heel erg blij mee!

Pluspunten

• Scherp beeld
  • Mooi geluid
  • Eenvoudig te installeren
  • Veel apps
  • Fijne afstandsbediening

Minpunten

• Hoge prijs

Dimitri 05-09-2022
  • Product gekregen

Wat een kleurweergave!

Geschreven voor: Sony XR-55A95K

Deze Sony QD-Oled Tv heeft en blijft mij verbazen. Wat een prachtig beeld en consistente kleurweergave. Ik kwam zelf van een oudere Samsung LCD tv en het verschil is dan wel enorm groot. Kleuren zijn helderder, zuiverder en het voelt een beetje alsof je bij de actie aanwezig bent.

Het geluid is prima, maar niet beter dan mijn huidige soundbar met grote sub. Ik denk dat een soundbar daarom bij deze tv geen overbodige luxe is, al is het geluid zonder ook erg goed voor een platte tv.

Qua snelheid is hij ook prima, hij navigeert super door de menu´s en Google tv is een leuk platform dat snel en fijn werkt.

Pluspunten

• Prachtige kleurweergave
  • Super fijne en snelle interface
  • Beter dan Oled, dat kan je zien

Minpunten

• Geluid kan beter
  • Prijs

s*********@g******** 04-09-2022

Geweldige televisie ervaring

Geschreven voor: Sony XR-55A95K

Sinds kort ben ik de trotse bezitter van deze Sony A95K. Wat een geweldige tv! Het uitpakken en installeren van de tv was werkelijk een peulenschil. Alles was netjes en goed verpakt: De losse afwerkkapjes duidelijk voorzien van sticker met code zodat het plaatsen op de juiste plekken een kinderspel bleek. Ik ben zelf alleen, maar doordat alles duidelijk in de handleiding stond kon ik alles zo klaarzetten en voorbereiden dat ik de buurman maar 5 minuten nodig had voor het gedeelte waar je echt 2 personen voor nodig hebt (Het op de voet zetten van de TV). Persoonlijk ben ik enkel televisies gewend van het midden/laag segment, maar zodra ik deze televisie aanzette zat ik meteen op het puntje van mijn stoel. Nou snap ik het prijsverschil! Het beeld is haarscherp, de kleuren prachtig en het geluid is (zonder het toevoegen van soundbar of andere audio apparaten) van zichzelf al zeer goed. Zelfs al sta je op een kijkhoek van 175 graden, dan nog is het beeld zichtbaar (ook bij donkere scenes)! Ook het doorlopen van de softwarematige installatie ging vlot. Indien je al beschikt over een android telefoon kunnen de apps die compatibel zijn via Google Home meteen worden gesynchroniseerd. Het enige 'nadeel' dat ik nu kan bedenken is dat deze televisie ook 2 jaar toegang tot de Bravia-Core app met zich mee brengt. Via deze app kun je films streamen in perfecte 4k kwaliteit. Resultaat: ik heb afgelopen dagen het huishouden flink verwaarloosd, daar ik continue me zit te vergapen aan dit prachtige apparaat. Mocht je op zoek zijn naar een televisie die van zichzelf al een bioscoopervaring met zich mee brengt, zonder hiervoor nog randapparatuur te hoeven gebruiken, dan heb je die in deze gevonden!

Pluspunten

• Makkelijk te installeren
  • prachtig beeld
  • super geluid

l*******@h********** 04-09-2022

Geweldig mooie televisie met topgeluid!

Geschreven voor: Sony XR-55A95K

Het uitpakken en monteren ging soepel. Met behulp van de snelle handleiding stond de tv snel op zijn plaats. Vervolgens wordt je door een groot installatie menu geleid. Alsof je een nieuwe pc installeert, waarbij alle accounts keurig worden gekoppeld en apps worden geïnstalleerd. De snelheid waarmee de apps werken is fantastisch. Alles werkt zoals je van een tv van deze klasse mag verwachten, snel en betrouwbaar. Het enige wat we niet voor elkaar krijgen is de camera functionaliteit, waarmee de tv bestuurt zou kunnen worden dmv gebaren. De gebruiksaanwijzing geeft aan dat de camera bij installatie een update moet krijgen, maar ook na de update lukte het niet om de camera interactief te maken. Het unieke van deze tv is dat het geluid uit het beeldscherm komt. Vooral bij spraak merk je dat het geluid daardoor levensecht overkomt. Daarnaast is het beeld scherp en snel. Vanuit iedere hoek prachtig. Om de tv aan de muur te bevestigen is geen materiaal beschikbaar. Mocht je de tv aan de muur willen bevestigen dan zitten de verschillende poorten niet dicht op de rand. Even een port verwisselen of toevoegen is wat lastig als de tv aan de muur hangt, maar dat is met een koppelstuk eenvoudig op te lossen. Kortom heel enthousiast over deze meer dan televisie.

Pluspunten

• Geluid uit het beeld
  • Werkt super snel
  • Scherp beeld

Minpunten

• Camera aan de praat krijgen nog niet gelukt
  • Geen muurbevestiging meegeleverd

tomj 02-09-2022

Uitstekend 4K gamen met deze TV

Geschreven voor: Sony XR-55A95K

De installatie heb ik in het algemeen prima ervaren, helaas krijg ik de BraviaCam niet aan de praat en biedt Sony via de standaard kanalen geen support. Hiervoor moest ik bellen met de service welke mij vertelde dat deze feature nog niet beschikbaar is voor met de huidige software. Wat helaas echt een tekortkoming is vanuit Sony.
Dit doet echter niets af van de kwaliteit van het scherm.
Haardschep beeld, levendige kleuren en prima contrasten.
Gamen op 4K gaat razendsnel en de tv is dus voor mijn niveau uitstekend voor gamen.
Geluid laat wat aan de wensen over op de standaard settings. Hier moet ik nog wat aandacht aan spenderen, maar die zou ik out of de box beter willen hebben. Echter kun je de tv als centerspeaker gebruiken in een nette HIFI opstelling en compenseer je simpelweg wat de tv zelf tekort komt.
Verder is via het quick menu heel eenvoudig te switchen van audio mode.
Design is OK. Niets bijzonders met een fijn randje rondom. De voet is voor of achter de tv te plaatsen. Indien ophangen een mogelijkheid is; zeker voor gaan, maakt t allemaal wat strakker gezien ik de voet wat lomp en simpel vind.

GoogleTV is echt top en de afstandsbediening met spraaksturing geweldig handig.
Zelfs Plex is downloadbaar als app wat ik voorheen miste.

Pluspunten

• GoogleTV
  • Afstandsbediening

Minpunten

• Ophangen vind ik voor t design een must
  • Standaard geluid had ik beter gewild

Woesiwoesi 02-09-2022

Een aanwinst

Geschreven voor: Sony XR-48A90K

We mogen de Sony A90K testen via Insiders. En we zijn heel blij dat we ons aangemeld hebben! We zijn heel tevreden over de tv. De installatie is vrij simpel, maar dat duurt wel lang door het aanmelden bij alle verschillende accounts. Het wijst zich wel vanzelf.

Wij gebruiken de tv vooral voor het streamen series en films en het kijken van tv. Toen we de tv geïnstalleerd hadden, hebben we hem naast onze oude tv gezet om te vergelijken. De kleuren waren veel voller, intenser en scherper. Vooral bij series en films is dit heel mooi.
Het geluid is prima. We hebben een beetje gespeeld met de speciale functies en ervaren mooi geluid dat je echt in de tv trekt.
Het is fijn dat er voor de tv een compacte afstandsbediening is. Het is ook heel prettig dat Netflix en Disney+ een knop hebben, zo kun je meteen naar de apps. Vooral onze pubers vinden dit heel fijn!

Een van de nadelen is de spiegeling in de tv overdag. We hebben er last van dat de zon/ ramen/witte gordijnen spiegelen in het beeld. We moeten de gordijnen dan al dicht doen, of op een andere plek op de bank gaan zitten. ‘s Avonds hebben we hier geen last van.

Samengevat zijn we heel tevreden met deze tv.

Pluspunten

• Kwaliteit beeld
  • Kleuren
  • Geluid

Minpunten

• Spiegeling

Renard 02-09-2022

Alles wat je nu verwacht van een SMART-TV met mooie extra's

Geschreven voor: Sony XR-55A95K

Onze OLED TV uit 2017 had behoorlijk last van inbranding. 4 kinderen hebben uitbundig Nickelodeon gekeken en dat oranje logo zien we dus al jaren terug bij alles wat we kijken. Tweede nadeel van de oude TV was dat de luidspreker een cm of 10 innam onder het beeld en dat is onhandig als je eigenlijk werkt met een soundbar.
Deze Sony TV is dus de vervaning geworden en om even terug te komen op de mankementen van de vorige: geen luidspreker - beeld komt uit het scherm zelf! - en volgens de marketing in elk geval ook minder last van inbranden van beeld dat lang stil staat. Dat geluid is trouwens best behoorlijk, maar we houden het bij de soundbar met surround speakers.
Bij het bekijken van het beeld viel goed op dat de oude TV de kleuren niet meer goed weergeeft. De kleuren spatten van het scherm en de scherpte is goed te noemen.
Fijn is ook dat alles nu kan worden bediend met de meegeleverde afstandsbediening: Alle streaming diensten zijn zo'n beetje voorhanden (ook HBO max en Disney+ en die misten op de vorige tv); de Fire TV kan dus op marktplaats. We zitten op Ziggo en de Next decoder is prima te bedienen met de door Sony meegeleverde afstandsbediening.
De muurbevestiging zit een verder van de bovenkant van de tv dan bij de oude - we zullen de beugel dus moeten (laten verplaatsen).
Kortom: prima beeld en goed geluid. Alles wat je van een SMART-TV mag verwachten zit erop en ik hoop dat dit langer wordt ondersteund dan bij de oude TV. De gratis toegang tot BRAVIA Core is trouwens een waardevolle toevoeging - nieuwere films en supermooi beeld.

Pluspunten

• Mooi beeld
  • Alle streamingdiensten zitten erop
  • Geluid is prima
  • Toevoeging BRAVIA Core

n***************@h********** 02-09-2022

Toppertje voor films en series

Geschreven voor: Sony XR-48A90K

Nu enkele weken de Sony A90K in gebruik, en mijn partner en ik zijn er super blij mee!
De installatie was vrij simpel, hoewel dat natuurlijk altijd net wat langer duurt dan je zou willen met zo'n nieuw speeltje ;)

Wij gebruiken de tv vooral voor het streamen van films en series en het kijken van online tv. Vanaf moment één was ik zeer onder de indruk van de beeldkwaliteit, ondanks dat wij een nog een andere OLED tv in huis hebben is de A90K voor mijn gevoel veel scherper. Ik merk ook dat ik vaker dan normaal een serie of film aanzet, gewoon omdat het me blijft verbazen hoe enorm scherm alles is! Het automatisch opschalen van lagere kwaliteit naar hogere kwaliteit werkt ook verbazingwekkend goed: online tv kijken (wat via mijn provider geen 4K is) is echt enorm veel scherper! Geluid is prima, ik hoorde niet echt het 3D audio effect maar heb ook geen enorm scherp gehoor. Partner hoorde het wel tijdens het kijken van een film en was erover te spreken en vond het verbazingwekkend om het thuis te ervaren.

De tv is zeer geschikt voor gamen door de hoge framesnelheid, en de tv heeft zeer weinig last van lag. Door de enorme scherpte en helderheid is de tv alsnog heel fijn om op te gamen, ondanks dat het een wat kleiner model is.

De bediening van de TV met Google TV werkt redelijk goed, het is vooral dat ik soms een functionaliteit mis (zoals het kunnen gebruiken van de Google Home app als volwaardige afstandsbediening inclusief qwerty toetsenbord) of ze niet goed werken (zoals dat de tv automatisch aan gaat wanneer je een op HDMI aangesloten apparaat aanzet, dit staat wel aan in de instellingen maar werkt bij ons helaas niet). Dat zijn echter geen tekortkomingen van Sony, en worden hopelijk door Google verholpen in een toekomstige update.
Grootste nadelen aan de tv zijn voor ons dat de tv toch wel enkele keren per week de wifi verbinding vanuit het niets verliest (ondanks plaatsing vlak bij een access point), en het feit dat de tv toch wel aan de dikke kant is. Dit komt denk ik door de subwoofer, maar hierdoor is het wel een van de dikste A-merk OLED tv’s van dit formaat op de markt.

Al met al zijn wij mega blij met de tv, en ben ik elke keer dat ik hem aanzet weer gelukkig met deze aankoop!

Pluspunten

• 4K upscaling
  • Geweldig beeld
  • AirPlay 2 en HomeKit ingebouwd

Minpunten

• Dikte

spikey01 02-09-2022

goede kwaliteit topper

Geschreven voor: Sony XR-48A90K

Ik heb deze tv mogen testen. En ik weet dat ik hem ook ga houden. Wat een prachtig helder beeld en het zwart is ook echt zwart. Ook werken de apps lekker snel met laden (opstarten).
De tv is makkelijk in te stellen. Maar in het begin leer je nog van alles bij over de vele mogelijkheden
. De tv heeft een prachtig geluid. Toch heb ik besloten de soundbar weer aan te sluiten. Want prima lukt. De afstandsbedieningen kun j ook gebruiken voor je soundbar en decoder. allen 1 van de afstandsbedieningen niet komt door het signaal is blijkbaar per afstandsbediening anders.
De poot waar je hem op moeten schroeven kan in 2 hoogtes makkelijk als je er een soundbar voor wil zetten. Enigste nadeel dat je de poot eronder echt even met 2 personen moet doen. Ik gebtuik hem vooral voor serie en tv kijken maar het schijnt ook prima met een ps4 te werken

Pluspunten

• mooi beeld
  • prachtig geluid
  • makkelijk in te stellen

Minpunten

• met 2 personen poot eronder zetten
  • duurt even voordat je alle instellingen kent

Chanri 02-09-2022

Goede tv

Geschreven voor: Sony XR-55A95K

Sinds ongeveer 2 weken gebruiken wij de nieuwste Sony A95 55inch televisie. Het eerste wat mij opviel was dat het ontzettend makkelijk te installeren was. De instructies om de televisie op te stellen zijn vrij eenvoudig. Het enige wat je zelf nodig hebt is een schroevendraaier! Vervolgens kun je kiezen op welke manier je de televisie wilt opzetten. Overigens worden er televisie afstandsbedieningen mee geleverd; één normale met alle knoppen en functies erop en een tweede die wat meer versimpeld is. Zelf ben ik wat meer fan van de tweede afstandsbediening, aangezien die wat kleiner en fijner in gebruik is. Kortom, geen minpunten voor de Sony op deze onderdelen! Het beeldkwaliteit is zeer goed. Kleuren zien er veel dynamischer en levendiger uit. Zo ziet de kleur zwart er veel ‘echter’ en dieper uit dan bij onze vorige televisie. Dit is vooral zichtbaar bij films van 4k kwaliteiten op Netflix of bepaalde games op de Playstation. In een bepaald spel zag ik op een gegeven moment bepaalde items die ik niet eerder zag. Vanzelfsprekend vergroot dit de ‘ gaming experience’ enorm. Wat betreft de weerspiegeling van het scherm vind ik het nog meevallen. Vergeleken met andere Oled televisies van mijn vrienden, vind ik het bij de Sony vrij miniem. Af en toe zie je nog wel een weerspiegeling van jezelf in het scherm, maar het valt reuze mee. Geluidstechnisch ben ik zeer tevreden. Ik gebruik zelf geen soundbar, kan het dus niet vergelijken, maar vind het geluid helder en luid. Perfect voor een film op je bank! Enige minpunt dat ik heb is dat het geluid af en toe wegviel bij het aansluiten via een HDMI port. Bij het afspelen van een video via mijn laptop haperde het geluid af en toe. Het was zodanig storend dat ik mijn series niet goed kon volgen. Het vreemde is dat ik dit mee maakte bij het aansluiten van mijn Playstation op de televisie.

a************@h********** 02-09-2022

Zeer tevreden!

Geschreven voor: Sony XR-48A90K

Makkelijk te installeren en een haarscherp beeld! Even zoeken hoe je de extra apps erop moet zetten maar dat is ook gelukt. Ook de aansluiting met mijn Bluetooth koptelefoon ging zonder problemen! Mooie extra is de verlichting op de afstandsbediening. Erg blij mee!

Pluspunten

• scherp beeld
  • verlichte afstandsbediening
  • Ziggo Go app werkt zonder problemen

Minpunten

• Apps installeren is wat lastig
  • Beetje een saaie doos

a**************@o********** 02-09-2022

Geweldige TV

Installatie:
Het was even prutsen om de steun er onder te krijgen, mijn schroevendraaier is niet magnetisch en dan is het bijna niet te doen. Maar na een beetje inventief knutselen is het toch gelukt. Daarna was het installeren van de tv super makkelijk. Aanzetten en de stappen volgen, voor je het weet is alles ingesteld.
Het beeld:
Wat een super strak beeld, voor zowel tv kijken als gamen is het geweldig. Super snel, super zwart, super gedetailleerd. Ik ben echt onder de indruk. Geluid: Het geluid is mooi, ben nog wel op zoek naar extra instellingen want voor mijn gevoel mag de bas nog wel wat meer. Dat moet ik nog verder uitzoeken. Voor de rest is het geluid heel goed.
Gebruik:
Met één druk op de knop naar Netflix, Spotify casten op de TV, TV kijken, alles loopt soepel, het is overzichtelijk en het is makkelijk. Het voelt heel intuïtief aan en ik hoef nauwelijks te zoeken. De afstandbediening is ook geweldig. Licht gaat vanzelf aan als je hem oppakt en alle belangrijke knoppen zitten er al op. De tv reageert overal direct op. Het is zo'n vooruitgang in vergelijking met mijn oude slome tv. Ik denk dat ik een beetje verliefd ben :D I

Pluspunten

• prachtig beeld
  • gebruiksvriendelijk
  • heerlijk gamen
  • mooi geluid

Ab 01-09-2022

Prima TV, en eigenlijk meer dan een TV

Geschreven voor: Sony XR-48A90K

Deze TV voelt niet persé als een TV. De beleving die je ervaart aan geluid en beeld is soms onwerkelijk. Direct na het uitpakken en aansluiten heb ik eens wat 4k-video's opgezocht; ongelofelijk wat dat teweegbrengt. Het geluid lijkt bijna uit de hele woonkamer te komen en is erg zuiver. Het beeld is haarscherp en door de Oled-technologie blijft dit ook haarscherp indien je dichter bij de TV komt. Sinds jaar en dag zweer ik bij Sony en was al een hele poos geïnteresseerd in de Oled-series. Na alle positieve reacties van mensen raakte ik enthousiast en ik begrijp nu ook waarom.

Pluspunten

• Zeer scherp beeld ook van dichtbij
  • Geluid lijkt wel op je af te komen

Robert 01-09-2022

Zo scherp en contrastrijk dat het even wennen is.

Geschreven voor: Sony XR-55A95K

Wat een prachtig plaatje, maar echt alles naar je persoonlijke voorkeuren krijgen is een flinke klus. Het scherm is zo helder dat bijvoorbeeld de ondertiteling zo veel contrast met de achtergrond heeft dat het soms moeilijk leesbaar wordt. Tot zover het klagen. Een genot om films en series op te kijken. Zo scherp, zulk mooi beeld met Dolby Vision en de mogelijkheid de scherm luidsprekers te gebruiken als center speaker in je home theater setup. Super! Op naar heel veel kijkplezier.

Pluspunten

• Scherpte
  • Contrast
  • Te gebruiken als Centerspeaker
  • Alle denkbare Apps

Minpunten

• Camerafunctie lijkt nog niet beschikbaar

petervandersluis 01-09-2022

Geweldig beeld!

Geschreven voor: Sony XR-55A95K

Wat een beeld heeft deze tv! Als je van films, sport of gamen houd dan moet je deze tv hebben. Mijn Playstation 5 heb ik er op aangesloten en dan haal je echt alles uit je PS5. Door de deze tv zie je echt elk detail, maar ook de beelden kunnen veel beter verwerkt worden.

Je kunt heel makkelijk met de bijgeleverde afstandsbediening je beeld aanpassen wat je gaat kijken. Hierdoor heb je een nog veel betere beleving wat je aan het kijken bent.
Het geluid uit de tv is uitstekend, maar met een aantal speakers erbij haal je er nog meer uit.
De tv heeft een aangepaste Netflix waardoor je favoriete serie een geweldig beeld heeft.

Als je tv geregistreerd hebt krijg je tips van Sony per email om nog meer uit je tv te halen. De tips hebben mij geholpen om je instellingen nog meer naar je kijkwens aan te passen en tricks die je niet leest, omdat je alleen maar onder de indruk bent van het beeld.

Het design van de Tv is helemaal afgewerkt. Zelfs aan de achterkant is die helemaal dicht en zie je geen kabel.
Het enige puntje wat ik zou benoemen is dat de camera niet geïntegreerd is, maar hier wen je heel snel aan!

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Geluid
  • Geweldig icm. PS5
  • Makkelijk te bedienen

Minpunten

• Camera mocht wel geïntegreerd.

JWPVDW 31-08-2022

Fantastisch beeld en premium design!

Geschreven voor: Sony XR-48A90K

De Sony A90K is een geweldige televisie die ik iedereen zou aanraden, zeker als je net zoals ik veel films en series kijkt en daar optimaal van wil genieten. Het 48 inch formaat past hier mooi in de woonkamer, veel groter wilde mijn vrouw echt niet hebben ;-) We zitten zelf op zo'n 3 - 3,5 meter afstand en voor ons is het zo perfect.

Installatie
Tijdens het uitpakken merk je meteen dat je een premium product in huis hebt. Alles is netjes ingepakt in dik plastic met heldere stickertjes en uitleg. Eerst de voet in elkaar zetten en daarna de TV daarop schuiven gaat vrij makkelijk en snel.

Design
Ik vind het design van de TV erg mooi. De metalen voet staat sjiek en de randen van de tv zijn erg dun. Hij is met zo’n 5 cm wel wat dikker dan sommige andere OLED-tv’s, maar omdat die bij mij op een dressoir staat zie je daar niets van. De afstandsbediening voelt ook premium aan met zijn backlight en strakke ontwerp met weinig knoppen.

Beeld
Het beeld van deze TV is echt fenomenaal. Het is het beste beeld dat ik persoonlijk op een televisie heb gezien. Nu was ik een 32 inch LCD gewend en de stap naar een 48 inch OLED is echt groot. De kleuren zijn levensecht (en niet verzadigd of overdreven aangezet).

Ook is het fijn dat de kijkhoek heel goed is. We hebben een hoekbank voor de tv staan dus soms kijk je schuin op de televisie (vanaf de zijkant). Waar je ook zit, de kleuren blijven mooi. Dat is echt anders dan op sommige LCD-schermen, waar de kleuren grijzer worden als je er niet recht voor zit.

Het mooiste vind ik als gezichten in beeld zijn, waarop je zoveel details ziet, zoals rimpels en lichtval. Dat voegt echt een dimensie toe aan het kijken van films en series. Haast alsof je voor het eerst een nieuwe bril opzet en je ziet hoe scherp de wereld is!

Geluid
Ik gebruik de televisie met een soundbar (Sonos Beam gen. 2) dus over het geluid van de televisie zelf kan ik niets zeggen. Wat heel fijn is, is dat deze televisie ook Dolby Atmos en DTS-signalen kan doorgeven aan de soundbar.

Daardoor kan je vrijwel alles films kijken met het geluid zoals het bedoeld is, en heb je geen gedoe met bestanden die niet willen afspelen, of signalen die omgezet moeten worden etc.

Wel is het gek dat je handmatig in de instellingen de eArc poort en de doorgifte van DTS signaal aan de soundbar moet aanzetten, standaard staat dit uit.

Google TV
Het is mijn eerste smart tv, hiervoor gebruikte ik altijd een Chromecast om streams te casten naar mijn vorige tv. Wat een verademing dat je gewoon apps kan starten (en pauzeren) met de afstandsbediening! Google TV werkt vlot en snappy. Ook vind ik het overzichtelijk en intuïtief. Je kunt zoeken naar programma’s met stembediening en dat werkt goed!

Apps
Het fijne aan dit besturingssysteem vind ik dat alle apps er op zitten, ook van Videoland en Ziggo. En omdat Google TV een soort aangepaste Android is verwacht ik dat nieuwe apps in de toekomst ook wel voor dit OS zullen uitkomen.

Wel vind ik het vervelend dat er in het hoofdmenu steeds grote iconen van Disney+, Apple TV en in beeld zijn, terwijl ik die apps nooit gebruik. Het uitschakelen of verwijderen van die apps haalt die iconen helaas niet weg.

Dat mag voor mij de pret echter niet drukken, het is een schitterende televisie waar ik erg blij mee ben!

Pluspunten

• Premium feel en design
  • Schitterend beeld
  • DTS
  • Chromecast & Airplay
  • Vlotte bediening

Minpunten

• Hoge prijs
  • Disney/Prime iconen kunnen niet uit

Velde 31-08-2022

Sony bravia xr-48A90K uitstekende tv

Geschreven voor: Sony XR-48A90K

Na het binnen krijgen van de tv de beugels waar hij op moet staan bevestigd. Vind de beschrijving niet heel erg duidelijk, maar wellicht ligt dat aan mij. De stappen vervolgens doorlopen van het instaleren. Dit gaat erg eenvoudig. Helaas lukte het niet om jet geluid te kalibreren.
Bediening van de afstandbediening is eenvoudig en spreekt voor zich. Er zitten vele functies op, voor de nieuwe generatie jeugd en mensen die daar van houden is het echt een pracht tv. Voor mij dient hij in 1e plaats voor tv kijken, netflixen en muziek afluisteren. Het is prachtig scherp beeld en mooi geluid dus goede tv...maar qua prijs weet ik niet of ik dit er echt voor over zou hebben in mijn situatie als het hoofdzakelijk voor tv bedoeld is.

Pluspunten

• Geluid
  • Beeld
  • Vele functies

Minpunten

• Niet makkelijk te casten met samsung..

IrisWorld 31-08-2022

Geweldig beeld en geluid

Geschreven voor: Sony XR-55A95K

Er zijn 2 afstandsbedieningen bij geleverd, 1 moderne (met iets te opzichtige app knoppen van Netflix/primevideo/Disney+/bravia code) en 1 oldskool numerieke. De installatie ging heel makkelijk, je wordt echt door alles heengeleid. Ons tv kastje zat bijvoorbeeld in de verkeerde HDMI aansluiting en dat gaf de tv netjes aan. Nadeel is nu wel dat ik volgens mij nog niet met de digitale tv zenders de meest optimale kwaliteit heb (in poort 3) maar dat ligt natuurlijk niet aan de tv. Het is met deze tv niet nodig om het beeld te draaien voor de lichtinval, je kunt vanuit alle hoeken het veel perfect zien! De kleuren zijn prachtig! Zonder een aangesloten surroundgeluid set is het geluid perfect, het neemt je mee in waar je naar aan het kijken bent en is erg aangenaam. Dus niet schel of te hoge tonen. Gewoon perfect! Het gebruiksgemak is goed, wat ik wel lastig vind is dat er geen nummers op de afstandsbediening staan dus je kunt niet snel naar een nummer zappen tenzij je de andere afstandsbediening er altijd bij houdt…en dat zorgt voor nog meer apparaten. Verbeterpunt is gewoon een moderne afstandsbediening zonder de opzichtige ‘reclame’ apps knoppen en met cijfers. Maar dat is op voorkeur denk ik. Overal een prachtig beeld vanuit elke hoek met supergoed geluid en een fijn gebruik

Pluspunten

• Fantastisch beeld van elke hoek
  • Geweldig geluid

Minpunten

• Afstandsbediening met veel reclame apps
  • Kan geen soundbar onder als je hem neerzet

Rimotje 31-08-2022

Wauw effect

Geschreven voor: Sony XR-55A95K

onze tv mogen ontvangen. Ivm vakantie kunnen we nog niet beginnen met testen.
Tv is goed verpakt binnen gekomen. De handleiding was duidelijk en goed te volgen.
Dan de installatie... tv starten gaf al een wauw effect of je IN de tv zit.
Installeren ging ook vlot. Vast wat zenders gekeken. Camera nog niet geheel duidelijk hoe het functioneerd maar over 4 dagen uitgebreid de mogelijkheid om te testen.

Contact gehad met sony via facebook messenger aangezien we in eens niet meer met de zwarte afstandsbediening konden zappen. De rest werkt goed. Nog geen oplossing. Maar de afstandsbediening van de kpn tuner gekoppeld aan de tv zonder problemen. Ook wat veiliger kwa instellingen voor de kids
Via kpn een 4k ontvanger aangevraagd deze word binnen een paar dagen geleverd.
Om de 4k te proberen een account gemaakt bij Disney+ de kids zijn helemaal te vreden met het beeld.
Met onze vorige tv hadden we een mooie soundbar aan de tv gekoppeld alleen echo als tv geluid aan stond. Na wat lezen de hdmi arc mogelijkheid ontdekt en aangesloten. Heerlijk geen echo meer en werkt nog meer als een bioscoop gevoel.
Ik ben word steeds meer en meer enthousiast over deze tv.
De bravia cam reageerd wel bij het uitschakelen, maar nog niet de functie werkende zodat beeld/geluid aanpast aan omgeving, of als kids te dichtbij zitten dat er een melding komt. Hier ga ik nog verder in verdiepen.

Inmiddels een week verder. En steeds meer functies worden duidelijk. Super helder beeld met de 4k ontvanger.
De bravia-cam werkt nu ook heb ik het idee. Waar eerst het beeld erg fel was in de avond is het nu veel zachter aan de ogen.
Ook als de ochtend zon deels op het scherm schijnt blijft het beeld hoed helder. Geen weerspiegeling te zien.

Pluspunten

• Geen weerspiegeling
  • Super scherp beeld
  • Makkelijke installatie