Sony KD-55XH9299 - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
7.00 cm dikte
55,0 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 13 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

transport 13-08-2020

Geweldige beeldkwaliteit en ideale game ervaring

Geschreven voor: Sony KD-55XH9299

De tv nu een paar weken in huis. Wat een gebruikersgemak. Easy om te installeren en vervolgens ook nog alles met maar 1 afstandsbediening te gebruiken. De full areayled, local dimming en xmotion technologie zorgen ervoor dat het beeld, echt helder is met waar zwart ook echt diep zwart is. De overgangen zijn niet blokkkerig en zorgt voor een prettige, rustige kijkervaring. De tv wordt gepromoot als een echte android tv, dit is hij dan ook met ruim 500+ apps. Ook aan de apple gebruiker is gedacht. Met appleplay kan er ook gewoon gebruik gemaakt worden van apple tv en streamen naar de tv. Voor beide besturingssystemen is deze tv dus geschikt. De 2.1hmdi ingang zorgt ervoor dat de tv helemaal ready is voor de toekomst. Denk ps5 heeft deze ingang namelijk als vereiste, wat hier wel belangrijk is.
Samengevat een goede tv met veel mogelijkheden die ook nog eens "ready" is voor de toekomstige gameconsoles

Pluspunten

• heldere beeldkwaliteit
  • 2.1 hdmi ingang

Minpunten

• dikkere kant, diepe pootjes

Rob Andela 12-08-2020

Hele toegankelijke fijne tv

Geschreven voor: Sony KD-55XH9299

Dit product via de Reviewclub getest. Installatie gaat zeer makkeijk. Tv vindt alles automatisch. Installtie van de zenders supersimpel. Ook aansluiten op wifi gaat zeer eenvoudig. Beeld erg scherp en geluidskwaliteit is prima.

Pluspunten

• Beeeld
  • Installatie
  • Led scherm

Minpunten

• Afstandsbediening mag sneller en directer reageren

Joost van Daal 12-08-2020

Super beeld en het gebruiksgemak en besturing is een genot

Geschreven voor: Sony KD-55XH9299

Na 10 jaar kijken naar hetzelfde scherm heb ik nu de Sony een aantal weken in de woonkamer staan. Een genot om naar te kijken zowel kwa beeld als design. De installatie ging echt super snel en zeer eenvoudig, binnen 10 minuten vanuit de doos naar kijken.

De beeldkwaliteit vond ik in de standaardinstellingen niet meteen verbluffend, ik heb moeten zoeken naar de beeldinstellingen naar mijn smaak, maar de keuze is reuze. Je kan alles prima instellen, je ziet meteen het resultaat terwijl je de instellingen veranderd, zo kun je alles echt goed naar je smaak instellen. Per app of bron moet/kun je de instellingen veranderen. Hierbij heb ik geswitched naar Netflix, satelliet ontvanger Youtube, Spotify en Xbox. Wat me opviel is dat het swichen echt heel snel gaat, van Youtube naar Netflix met 1 druk op de afstandsbediening en meteen zit je in Netflix, echt een super besturingssysteem.

Wat zwart moet zijn is ook echt zwart en het beeld wat helder moet zijn is echt super helder. Super contrast dus door de Full Array Led technology en local dimming. De ondertitels op een zwarte achtergrond zijn wit zonder dat je daar een wit vlak omheen ziet. Motion X werkt ook boven verwachting goed, deze heb ik op maximaal staan, het beeld is super vloeiend, geen haperingen. Gamen is dan ook een genot, echt een verbluffende ervaring.

De bijgeleverde afstandsbediening is eenvoudig maar wel slim, deze bediend al je aangesloten apparaten, zonder dit te hoeven instellen, echt super handig.

De voorkant van de TV is mooi, de pootjes en het rantje van het scherm zijn zeer slank, chique en trendy karakter. Wel vind ik de TV diep/dik, en de pootjes steken zo ver achter het scherm uit dat hij op een meubel niet dicht tegen de muur kan staan. Geen probleem als je hem aan de muur hangt natuurlijk.

Het geluid vind ik persoonlijk prima, zo ver dat goed kan zijn uit een TV, persoonlijk gebruik ik liever een aparte surroundset.

Kort door de bocht, aanrader!

Pluspunten

• Uitstekende beeldkwaliteit
  • Snel besturingssysteem
  • Zeer eenvoudige en snelle installatie
  • Veel mogelijkheden

Minpunten

• Vrij diepe TV
  • Pootjes steken ver achter het scherm uit

RobertTest 12-08-2020

Prachtig scherm voor 4k content

Beeld
Prachtig beeld ik kom van een full HD Samsung led tv en dan is dit een hele vooruitgang 4k is subliem bij 4 k streaming diensten. Wat ik wel vind tegenvallen zijn reguliere uitzendingen die behoorlijk korrelig zijn en ik vind hem iets te rood bij default instellingen

Geluid:
Prima geluid heb alleen ook een soundbar die wat beter geluid produceert. Maar mocht je niet een externe geluids bron hebben prima geluid

Apps
Heel veel mogelijkheden betreffende apps echt een genot een Android tv van Netflix Disney+ tot Kodi

Ziggo
Combinatie met Ziggo instellingen om alles met 1 afstandsbediening te doen is het niet heel fijn geluid instellingen met externe bron zijn constant weg en beeld dus erg korrelig bij geen 4k beelden

Pluspunten

• 4k content is super
  • Vorm van tv
  • Dunne rand
  • Apps in store
  • Android tv

Minpunten

• Combi ziggo
  • Korrelig content bij geen 4k content

Christiaan 10-08-2020

Fantastische beeldervaring en ideaal voor het gamen!

Geschreven voor: Sony KD-55XH9299

Wat een fantastiche aankoop, sinds een aantal weken en na goed onderzoek heb ik besloten de Sony XH90 te kopen na hiervoor 4 jaar een Samsung tv te hebben gehad. Allereerst is de installatie super makkelijk en wijst het zich helemaal vanzelf. Het Android besturingssysteem werkt ook zeer fijn en is enorm makkelijk om mee te werken ook als leek. Wat ook opvalt is dat de tv super snel reageert op de afstandsbediening maar ook met bijvoorbeeld Apple Play wat fijn is. Dan tijdens het film / serie kijken bij 4K opties is het echt een genot om te kijken dan merk je echt de kwaliteit van de tv en het verschil met mijn vorige. Het spelen van een game via de Playstation werkt ook super goed en ik zie echt aanzienlijk meer tijdens een Shoot game dan voorheen. De spelmodus die je erop kan instellen werkt ook perfect, hierbij gaat onder andere de input lag omlaag en merk ik hoe snel hij reageert op bewegingen met mijn controller. De tv overtreft dan ook al mijn verwachtingen en zal met veel plezier naar alle nieuwe 4K films en series uitkijken die in de toekomst uitkomen met deze tv!

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Beeldkwaliteit
  • Gaming

TimVissers 08-08-2020

Super strak beeld met vele opties!

Geschreven voor: Sony KD-55XH9299

Wat een heerlijke tv, ik heb met mijn oude tv regelmatig de gordijnen dicht moeten doen wegens schitteringen maar met deze tv nog geen enkele nodig geweest. Het scherm is erg scherm en met een 4k film of documentaire is het echt geweldig. Het geluid is prima en erg goed te doen als je geen soundbar of dergelijke hebt, zelf ben ik meer fan van een goede Dolby set. De TV herkende mijn versterker en direct kon ik hem ook nog eens vanaf de tv bedienen, super fijn. De tv is over het algemeen al wel erg gebruiksvriendelijk en fijn in gebruik. Zo werk de afstandsbediening op alle apparaten en met de sneltoesten heb je geen eindeloze menu's die je door moet.

De apps zijn simpel te downloaden via de Google Play store, hier vind je bijvoorbeeld een VLC player om bijv. je foto's te streamen op de tv, Spotify app voor je muzien en de Ziggo GO app waar je overal en altijd tv kijken. Ook de chromecast functie is fijn om vanaf je telefoon alles naar je tv te sturen. Al met al een tv waar vele mogelijkheden op zitten wat ik allemaal nog wil gaan proberen en nog vele mooie docu's op wil gaan kijken.

Pluspunten

• zeer scherp beeld
  • vele apps
  • gebruiksvriendelijk
  • geen schitteringen

Minpunten

• de pootjes zijn vrij diep

Rens8 06-08-2020

Geweldige televisie met super beeld en geluid!

Geschreven voor: Sony KD-55XH9299

Geweldige televisie als vervanging van onze eerdere Sony 32" KDL. Wat een verschil in formaat en vooruitgang naar deze beeldkwaliteit, echt een aanrader! Live muziek casten vanaf je mobiel of via de YouTube app is super, geen extra speakers nodig wat ons betreft. Design is strak zoals je van Sony kunt verwachten! Kleine tip, als je momenteel je aansluitingen rechts van de tv hebt zitten met korte kabels dan heb je met deze tv wel nieuwe kabels (HDMI bijv) nodig aangezien de aansluiting alleen links achter de tv zit en door het formaat passen wellicht de oude kabels niet meer. In ons geval hebben we een 250cm kabel nodig. Mocht je de tv niet aan de muur willen gaan hangen, houd er dan rekening mee dat de meegeleverde poten 35 cm breed zijn (of diep, is maar net hoe je het wil zien natuurlijk), wellicht dat dit niet op ieder tv meubel past of mooi staat. Verder echt super veel apps beschikbaar, geloof wel toegang tot 5000 apps, zou zo niet weten welke je verder zou missen :-). Kortom super tv met geweldig beeld en geluid!

Pluspunten

• Geweldige beeldkwaliteit
  • Strak design
  • Super geluid

Minpunten

• Langere HDMI kabel nodig ivm linkse aansluitingen

Barry 06-08-2020

Perfrecte televisie voor films en game ervaring

Geschreven voor: Sony KD-55XH9299

Heb deze televisie nu een aantal weken staan. Tijdens de zeer soepele installatie waar ik ook gelijk mijn decoder en soundbar kon installeren was mijn verwachting al overtreft met de mogelijkheden. Na de installatie zie gelijk het beeldkwaliteit wat je uit het scherm kan halen. Door de snelle beeldoverdracht heb je soepele bewegingen en scherpe beelden op je televisie. Het beeld mag je niet vergelijken met een OLED televisie al komt deze dicht in de buurt. Met het instellen van je geluid zorgt de televisie dat hij jou woonkamer (of andere locatie natuurlijk) pulst en optimaal geluid laat ervaren. Met de appstore kun je vele apps downloaden om nog meer uit deze televisie te halen. De google assistent is makkelijk te gebruiken. Het enige nadeel is dat deze in de afstandsbediening zit. Wil je dit gebruiken zonder de afstandsbediening dien je een maat groter te nemen. Verder ben ik zeer tevreden met de televisie. Het design is strak en misstaan in geen enkele kamer. Ben je opzoek naar een televisie voor deze prijs / kwaliteit is het zeker een aanrader

Pluspunten

• Google assisent
  • Beeld kwaliteit
  • Geluid kwaliteit
  • App store
  • Universele afstandsbedieing

Minpunten

• Google assisent op afstandsbediening

de Vries 05-08-2020

Heerlijke tv

Geschreven voor: Sony KD-55XH9299

Mijn "oude" 49" moest plaats maken voor deze nieuwe 55". Alleen het formaat is natuurlijk al een vooruitgang maar ook de nieuwe technologie die er inzit is niet te vergelijken met wat ik voorheen had. Door zijn snelle processor schakel je snel tussen de kanalen maar ook tussen verschillende apps. Mocht je nou bijvoorbeeld zitten te gamen met Peter en je hebt er geen zin meer in dan zit je binnen enkele seconde in de wereld van je serie op Netflix. het schakelt allemaal zo snel en soepel dat je er weinig van merkt. Door zijn diepe en mooie kleuren weergave lijkt het net of je er echt bij bent. Ik zou deze tv dan ook niet meer willen inruilen voor mijn "oude" tv. Wat ook erg fijn is dat hij HDMI 2.1 heeft en dus next gen console ready is. Een hele goede uitkomst voor de Playsation 5!

Pluspunten

• Snel
  • HDMI 2.1

Arievd 04-08-2020

Mooie tv met snel besturingssysteem

Geschreven voor: Sony KD-55XH9299

Voor Reviewclub test ik momenteel deze XH90.
Mijn indruk na bijna twee weken is ontzettend positief. Natuurlijk zijn er wel op- en aanmerkingen, maar het is een prachtig ding!

Het installeren was ontzettend simpel, binnen 10 minuten vanuit de doos en aan. En dan begint het spelen met de mogelijkheden.

De voetjes zijn erg breed, zo’n 25 cm en de tv is behoorlijk dik: 7cm.
Aan de voorkant is hij prachtig om te zien. Een smal randje en verder niets.

Het beeld is prachtig en de instelmogelijkheden zijn uitgebreid, maar tegelijk ook simpel.
De full array leds voegen zeker iets toe. De contrasten zijn prachtig.

Het geluid daarentegen is een lichte teleurstelling. Het is helder, de effecten komen echt in de buurt van een Atmos ervaring, maar het ontbreken van de bas is een groot gemis.

Het besturingssyteem daarentegen is van grote klasse. Gemakkelijk te bedienen, veel mogelijkheden om bijvoorbeeld het inputmenu naar eigen smaak aan te passen en een enorme hoeveelheid apps die je kunt installeren. Zo heb ik Synology apps geinstalleerd die de video’s op mijn NAS toegankelijk maken.
De Chromecast functie werkt prima.

De afstandsbediening is prettig en simpel in gebruik, vooral de Netflix knop is ideaal. Ook deze is bloedsnel. Helaas zit er geen backlight op de afstandsbediening, zodat de knopjes in het donker lastig te vinden zijn.

Het is wel aan te bevelen om goede HDMI kabels te gebruiken. Mijn oude kabels gaven wel wat problemen met mijn mediabox en Soundbar.

Al met al een prima, snelle tv met schitterend beeld. Gegarandeerd jaren plezier.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Besturingssyteem
  • Apps
  • Instelmogelijkheden
  • Snelheid

• Diepte

Robin1988 03-08-2020

Geweldige beleving

Geschreven voor: Sony KD-55XH9299

Mijn 46" moest plaatsmaken voor deze nieuwe 55". Het installeren gaat zeer makkelijk, tv zoekt automatisch de zenders en starten maar. Het eerste dat opvalt is de snelheid van de processor. Binnen enkele seconden heb je via 1 van de vele apps je favoriete film of serie op beeld, waar dat bij mij oude tv nog wel eens lang kon duren. De beeldkwaliteit is erg fijn en scherp, de tv lijkt zich goed aan te passen aan het contrast in de woonkamer, zo is kijken in het donker, maar ook in het licht een feestje. het geluid is prima, lijkt op meerdere locaties op de achterkant van de tv vandaan te komen, waardoor je een mooie ronde beleving hebt. Kortom erg tevreden

Pluspunten

• Snelheid processor
  • Beeldkwaliteit

A. Albayrak 01-08-2020

Geweldige Tv met veel mogelijkheden!

Geschreven voor: Sony KD-55XH9299

De Sony 55 Xh 90 is een mooie tv en heeft een strakke design. Het is over het algemeen een geweldige 4K-tv voor bijna elk type inhoud. Het heeft een uitstekende contrastverhouding en full-array led, lokale dimfunctie waardoor zwart in het donker nog beter uitziet en het lichtere gebieden levendiger er uit ziet. Het is zeer geschikt voor lichte kamers heb ik gemerkt, aangezien ik een lichte woonkamer heb. Door X-Motion Clarity zien snel bewegende scènes er scherp uit dankzij de snelle reactietijd die resulteert in zeer weinig bewegingsonscherpte.
De XH90 is een uitstekende tv om films op te kijken. De hoge contrastverhouding wordt verbeterd door een volledige lokale dimfunctie en in combinatie met zijn uitstekende zwart ziet zwart er inktachtig uit en door Triluminos display icm X1 processor, zien de kleuren er nog mooier en levendiger uit. Films van Netflix en Disney+ met Dolby Vision/ Netflix calibrated zijn echt prachtig om te zien. Het geeft net iets extra’s waardoor je nog meer gaat genieten. Het schaalt films met een lagere resolutie goed op en het kan trillingen van alle bronnen verwijderen. Het hapert echter een beetje in inhoud met een lagere framesnelheid vanwege de snelle responstijd.

Als PS4 gamer (Warzone/FIFA20) ben ik wel blij met deze tv dankzij zijn lage input lag. Dankzij snelle reactietijd is er zeer weinig bewegingsonscherpte. Het beeld is haarscherp, echt prachtig om te zien. Ik kan niet wachten op de Playstation 5 icm de HDM 1.2, wat deze tv al heeft. Voor Pro gamers zal een PC monitor toch net wat beter zijn met bepaalde spellen.

Zoals de meeste Sony-tv's, is dit een Android tv, een gebruiksvriendelijk platform met een enorme selectie aan streamingdiensten. Samen met de slimme afstandsbediening is het met een woord geweldig. Ik heb de volgende apps gebruikt uit de duizenden keuzes die je hebt😊: Netflix, Disney+, SmartIPTV, Videoland, Film1,Youtube en Primevideo. Buiten de apps heeft het airplay 2 en Apple Home Kit, wat geweldig is voor Apple gebruikers.
Apple TV+ werkt zonderproblemen via airplay2, hier is (nog) geen app van.
Met built in Chromecast, google assistant en bluetooth is het echt een complete tv wat aan je volledige eisen doet. Je kan er werkelijk alles mee.

Ik ben een voetbal fan en kijk veel voetbal wedstrijden. Gelukkig heb ik ondanks de Corona nog voetbalwedstrijden kunnen kijken met de XH90. Met één woord: “geweldig”. Geen last van vervagingen, mede door de X-Motion Clarity techniek, wat ik eerder wel heb ervaren bij verschillende Led tv’s.

De Acoustic Multi-Audio technologie heb ik niet kunnen testen omdat ik de 55 inch versie van deze Tv had waar het er niet op zat. De audio van deze tv was erg goed voor tv luidsprekers. Geluid kwam voller uit dan andere Smart TV’s waar ik ervaringen mee had.

Een van de minpunten vind ik de kijkhoek. Ik vind het jammer dat Sony de 'X-Wide Angle' techniek niet heeft gebruikt voor deze tv, hierdoor zien de afbeeldingen er vervaagd uit, als het vanaf de zijkant wordt bekeken.

Sinds de Oled TV’s er zijn had ik persoonlijk niet verwacht dat een Led Tv zo dicht tegen een Oled tv aan zit qua beeldkwaliteit en kleuren en dit zonder inbrandingsgevaar wat de Oled tv’s hebben.
Ik had zeker niet verwacht dat ik zo tevreden zou zijn met deze tv. Dan heb ik het niet eens over het prijs. Prijs/kwaliteitsverhouding is echt top!!! Zeker een aanrader.

Pluspunten

• Films en Voetbal
  • Helderheid en donkere beelden
  • Android TV
  • Full Array Led
  • Mogelijkheden

Minpunten

• Kijkhoek

Soudu 31-07-2020

Een tv die nog jaren mee kan.

Geschreven voor: Sony KD-55XH9299

Inmiddels heb ik deze tv iets meer dan een week in huis. En ben er zeer over te spreken. De beeldkwaliteit is zeer goed, veel detail en de kleuren spatten van het scherm af. Dankzij het 100HZ display is het beeld altijd soepel, werkelijk waar een genot om naar te kijken. Dankzij HDMI 2.1 en eARC ben je ook helemaal klaar voor de toekomst, en kun je ten volle genieten van de PlayStation 5 en de Xbox series X later dit jaar.
Het gebruiksgemak is ook super, doordat deze tv Android tv heeft kun je er vrijwel elke app op installeren die je je kunt bedenken. De menu’s zijn snel en mocht dit de komende jaren zo blijven dan ben ik uiterst content met deze tv.
Dankzij de ondersteuning voor Dolby Atmos is het geluid met een soundbar die dit ondersteunt fantastisch. De speakers van de tv zelf zijn ook te gebruiken maar verwacht er geen wonderen van. De afstandsbediening is duidelijk, lang en heeft voldoende grip. Je kan er vrijwel alle aangesloten apparaten mee bedienen. Ook de aanwezige Netflix knop is ideaal (vooral mijn vrouw weet de knop snel te vinden).
Al met al is het een zeer goede tv die (hopelijk) nog jaren mee kan.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Gebruiksgemak