LG NanoCell 65NANO816NA - Reviews

65,0 inch

I-DJ 15-07-2020

Veel TV voor je geld

Geschreven voor: LG NanoCell 65NANO816NA

Ik heb dit product mogen testen namens Reviewclub.nl

Bij het aansluiten van de HDMI-kabels viel mij op dat er 2 HDMI-aansluitingen via de zijkant kunnen worden geplaatst (HDMI1 en HDMI 2 eARC). HDMI 3 en 4 worden achter de geplaatst. Ook de Ethernet aansluiting zit achterop. Bij wandmontage moet je hier dus rekening mee houden.

Meteen na het installeren van de tv heb ik een 4K HDR-filmpje op YouTube opgezocht. De kleuren spatten van het scherm. Enthousiast start ik Netflix. Ik heb geen 4k abonnement dus de kwaliteit is Full HD. Hier zie je dat het scherm moeite heeft om het beeld scherp te krijgen. En dan Ziggo. Die faalt hard op deze LG NanoCell 65 inch tv. Beelden zijn onscherp doordat Ziggo in een te lage Bitstream uitzendt. Ik heb in het menu van de Media box de kwaliteit op 4K content gezet. Maar het blijft niet scherp. Hier had ik op mijn 46 inch Full HD Samsung tv uit 2013 geen problemen mee. Dan te NanoCell Techniek. LG geeft aan dat NanoCell de sleutel is tot realistische beeldkwaliteit. De Nano deeltje zijn kleurzuiveraars die onzuivere kleuren verfijnen om levendige, nauwkeurige kleuren weer te geven. Op papier een mooie belofte. Maar ook hier zie ik geen groot verschil in de Standaard content van Ziggo of Netflix t.o.v. van mijn Samsung tv. Nou staat Samsung er wel om bekend kleuren wat te over satureren dus misschien dat de beelden hier daarom wat fletser (maar mogelijk ook natuurgetrouwer) worden getoond. Na een paar weken valt dit al minder op. Ik heb wel veel gespeeld met het finetunen van de kleurinstellingen (die er legio zijn) om het beeld naar eigen smaak in te stellen. Dit is redelijk gelukt.

Het grootste nadeel van ledtechnologie is de Backlight en de bijbehorende bleeding (lichtvlekken) bij donkere fragmenten. Hier blinkt de LG 65NANO816NA niet in uit. Alle registers worden opengetrokken waarbij Local Dimming als Selling Point van deze tv wordt benoemd. Deze werkt voor mij onvoldoende met bijzondere beelden tot gevolg. Je ziet de Local Dimming in 5 verticale banen terug op de tv. Als er een donkere scene is met daarin alleen een gezicht probeert de tv dit gezicht helderder weer te geven, maar als dit gezicht zich bevindt op 2 van de 5 banen wordt het donkere gedeelte ook opgelicht. Hierdoor krijg je een rare overgang van licht naar grijszwart naar zwart. Ook heeft de tv moeite om de sterkte van Local Dimming te sturen. Het lijkt alsof er maar een aantal standen zijn van 0, 20, 40, 60, 80 en 100% backlight. In dezelfde scènes zie je vaak brute overgangen. Ik heb alle standen van LG geprobeerd (Hoog, midden, laag) maar voor nu is Local Dimming Uit de beste stand voor een rustiger beeld. Mogelijk dat een software update van de tv dit nog oplost. In de hoeken van de tv is duidelijke Backlight bleeding te zien bij het product dat ik ontvangen heb. Mogelijk is dit een One-Off, want ik lees hier in andere reviews weinig over terug.

De Magic Remote afstandsbediening laat je als een tovenaar je tv bedienen. Als je een in het menu iets wilt selecteren “zwaai” je met je afstandsbediening in de lucht en de muiscursor op het scherm volgt je bewegingen. Dit is echt 1 van de prettigste afstandsbedieningen die ik de afgelopen jaren heb gebruikt.

Voor de adviesprijs van €1199,- is deze 65 inch 4k HDR tv het overwegen waard, zeker voor het aantal cm scherm wat je krijgt.

Pluspunten

• 4K HDR content spat van het scherm
  • Integratie met diverse apparatuur via Simple Link
  • Diverse Apps zoals Netflix/Prime Video/Apple TV
  • Magic Remote Afstandsbediening
  • HEEL VEEL SCHERM

Minpunten

• Backlight Bleed (vooral rechts onderin)
  • Kleuren vanuit de doos flets
  • Instabiel op de voet
  • NanoCell is geen OLED

Peter H 07-07-2020

Wat een beleving

Geschreven voor: LG NanoCell 65NANO816NA

Update: Inmiddels staat de TV drie weken te schitteren op de kast en heb ik er heel wat uurtjes achter kunnen doorbrengen. Net als bij de eerste installatie is de bediening erg eenvoudig. Met de handige controller ga je zo door alle menu' s heen. Er is ook ruime keuze aan internetapplicaties.

De kleuren blijven mij verbazen, wat zij deze mooi. De Nanocell65 is echt bij afstand de TV met de mooiste kleuren die ik tot nu toe gehad heb. Ook het geluid is prima.

Enige is af en toe een hapering in het beeld waarbij ik niet weet of het aan de verbinding of de tv ligt.

Al met al lijkt het door het beeld en het geluid alsof je in de film zelf zit.

--------------------------------------------------------
Eerdere review 20-6-2020:

De tv is afgelopen week afgeleverd, ik koos deze tv vanwege de hoge verwachting die ik had op basis van de specificaties. Netherlands uitpakken, wat erg makkelijk ging vanwege de vriendelijke verpakking en goede beschrijving op de verpakking. De voet monteren ging erg makkelijk, net als het aansluiten. Erg goed nagedacht over kleine dingen zoals de vorm van de stekker. Aanzetten en de stappen volgen die op het scherm staan, alles binnen enkele minuten geregeld. Geweldig. De eerste beelden komen
Binnen. Wat overweldigend. De eerste indruk is uitstekend.

Pluspunten

• geluid
  • Nanocell kleuren

Minpunten

• af en toe de snelheid

e.veling 29-06-2020

nog teeds tevreden

Geschreven voor: LG NanoCell 65NANO816NA

IK heb de LG 4K NanoCell TV - 65NANO816NA nu 3 weken in huis en ben nog steeds erg tevreden.
Ik ben ondertussen gewent aan de afstand bediening met muis aanwijzer en ook dat werkt erg goed.
Wat ik ontdekt heb is dat je buiten de 11 standaard instellingen je deze ook nog helemaal zelf kan afstellen naar je eigen smaak.
De kleuren ben ik ook tevreden over De Nanocell-technologie: creëert pure kleuren door nanodeeltjes van ongeveer 1 nm toe te passen. Deze nanodeeltjes transformeren onzuivere kleuren in pure kleuren dit stukje heb ik niet zelf bedacht maar het klopt wel.
wat ik ook super vind had ik niet op mijn vorige tv is dat via de app smart share alle foto's en filmpjes rechtstreeks te streamen zijn naar de TV.
Ook het formaat ben je eigenlijk heel snel aan gewent ik dacht eerst wat groot maar na 3 weken weet je niet beter en valt het niet meer op.
Als je niet het geld voor een Oled tv over hebt is dit zeker een goed alternatief

Pluspunten

• HDR
  • 4K TV
  • prijs
  • formaat
  • afstand bediening

Minpunten

• niet aan google nest hub te koppelen

Geebster 24-06-2020

Prima tv

Geschreven voor: LG NanoCell 65NANO816NA

het uitpakken en standaard in elkaar zetten was wel even een gedoe. Zeker omdat het een grote zware televisie is vond ik dat wel een uitdaging. Vervolgens de tv instellen ging via een heel makkelijk keuze menu, mooie afstandsbediening erbij, alleen een gek teken om van uitgang te wisselen, dus dat heeft een paar dagen gekost om die te vinden. Jammer dat daar niet gewoon het universele teken voor word gebruikt. Beeld is erg scherp en mooi van kleur, het is net of je in de tv zit. Al met al een mooie televisie. Wel hangt hij een klein beetje naar voren, wat je niet merkt met tv kijken maar vind ik er gewoon niet zo mooi uitzien.

Pluspunten

• Kleuren
  • Scherp beeld
  • Veel smart tv opties

Minpunten

• Hangt naar voren

Myrchelle 18-06-2020

Wat een genot!

Geschreven voor: LG NanoCell 65NANO816NA

wat een genot om naar deze tv te mogen kijken!
De kleuren spatten van het scherm af, zo mooi!
Als je bv naar Vikings kijkt dan lijkt het of de bomen vanuit de woonkamer zo het beeld in groeien en die Vikingen rennen bijna vanuit het beeld je woonkamer in.
Er zijn heel veel verschillende beeldmodi. Maar als je m in standaard zet past de tv het automatisch aan. Zeker met de HD opnames (nieuwe films/series) krijg je ook een melding dat de tv dit automatisch aanpast.
Het scherm is groot, maar zeker niet te groot.

Het geluid is ook heel levendig.

De bediening is dummyproof, geen handleiding nodig. Alleen zie je wel dat Ziggo als standaard is ingesteld en we hebben kpn dus dan moeten er wat kleine, snelle aanpassingen gedaan worden.

De smart controller die er bij zit is makkelijk en vervangt 98% van de kpn controller, alleen teletekst (ondertiteling voor doven en slechthorenden) is niet op te roepen via deze controller en dan heb je de 2e nog nodig. Dit is heel erg jammer.

We hebben ThinQ voor de wasmachine en de droger ik krijg in beeld de meldingen dat de machines klaar zijn, of kan de looptijd opvragen. Heel makkelijk dat alles gekoppeld is.

Zonder de kpn box kan er naar Netflix etc gekeken worden.
Onze Kids zijn helemaal ondersteboven van de gamesnelheid en kwaliteit.

De voet oogt wel een beetje wiebelig, maar misschien moet dat omdat de tv zo groot en dus zwaar is?

Kortom een echte aanrader.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Geluidskwaliteit
  • dummyproof bediening

Minpunten

• Teletekst niet via de smartcontroller
  • beetje wiebelige/smalle voet; wel mooi hoor!

MHorvers 18-06-2020

Prachtige kleuren maar zwart is niet zwart!

Geschreven voor: LG NanoCell 65NANO816NA

Ik heb deze LG nu bijna 2 weken in huis en ben over het algemeen erg tevreden. 65 Inch is een behoorlijk grote TV dus het was even wennen, maar dat went erg snel!

De LG beschikt over een prima design en een mooie voet. Al voelt deze voet wel wat fragiel aan, maar als hij op de kast staat kan er weinig gebeuren. De TV is vrijwel randloos en de dikte is voor mij prima aangezien hij toch op zijn voet op de kast staat.
Ophangen kan ook prima, maar er zitten een aantal connectors aan de achterkant waardoor dit wel krap wordt.

Installatie was eenvoudig en binnen een paar minuten had ik de installatie doorlopen en was de KPN-Box gekoppeld aan de smart remote. Erg handig, want dan heb je maar 1 afstandsbediening nodig voor al je apparaten.

Het afspelen van 4k content van YouTube met pachtige kleuren die je huiskamer binnen springen is een lust voor het oog! Het super scherpe beeld van al die prachtige natuurbeelden is een ware belevenis.

Standaard zitten er allerlei Apps op zoals Netflix, Disney+, Amazon. Deze apps kun je makkelijk koppelen met je eigen account en hiermee de content streamen die je wilt. Youtube is natuurlijk gratis, maar de rest is gekoppeld aan een betaald account. Disney+ heeft standaard 4K content, bij Netflix moet je hier extra voor betalen.

Bij deze LG, die beschikt over edge lit zitten de lampen alleen bij de randen van het scherm (boven en onder). Het nadeel is dat de lampen extra fel moeten schijnen om het midden van het scherm te verlichten. Dit zorgt soms voor vervormingen in het beeld. Denk aan lichte plekken bij de onder-, boven- of zijkant van het scherm. Deze TV heeft local dimming en kan specifieke delen van het scherm oplichten of juist volledig donker maken. Dit heeft als resultaat dat zwarte beelden écht zwart zijn.
Helaas zorgt deze Local Dimming er ook voor dat sommige stroken grijzig zijn als er in dat specifieke beeld ook iets met licht getoond moet worden. Zelfs door de ondertiteling kan in het midden van het scherm een grijs vlak ontstaan. Dit gebeurd zelfs als je de muis pointer van de remote over het beeld beweegt.
Natuurlijk weet je dat dit geen OLED scherm is en de meeste mensen zullen dit niet als een probleem ervaren. Maar mij irriteert het omdat ik dit met mijn vorige Plasma TV niet gewend was.

De TV bevat verschillende beeld standen, maar eigenlijk is er maar 1 belangrijk en dat is de "FILM MAKERS" stand. Dit geeft het beeld zoals de film makers het bedoeld hebben. Je kunt dit per "input" instellen en dit wordt onthouden door de TV. Als je Netflix kijkt, kun je standaard een andere stand instellen dan wanneer je Disney+ kijkt. Je hoeft dus niet steeds te switchen.

De snelheid van de Quad Core Processor 4K is voor mijn gebruik snel genoeg. Ik ben geen Gamer, dus kan niet veel zeggen over de HDMI2.1 en de lag. Ook zijn er momenteel weinig sport wedstrijden op maar volgens mij is er geen probleem met de snelheid.

Conclusie:
Voor de prijs die je er voor betaald krijg je een prachtige 65 Inch TV, met een prachtig 4K scherm en super mooie kleuren. Wil je dat zwart altijd zwart is, dan zou ik OLED adviseren, maar daar hangt ook een andere prijskaart aan.

Pluspunten

• Prachtige kleuren
  • Haarscherp beeld 4K
  • HDR
  • Smart Remote
  • Netflix, Disney+, youtube aanwezig

Minpunten

• Voet voelt fragiel aan
  • Local dimming

Morena 18-06-2020

Mooie tv

Geschreven voor: LG NanoCell 65NANO816NA

ik heb de LG 65 inch televisie in mijn bezit. ik moet zeggen de televisie ziet er heel mooi uit. de televisie heeft bijna geen randen waarbij de voorkant voornamelijk scherm is. daarnaast is hij ook mooi dun. wij hebben gekozen om de televisie op te hangen en door zijn voor maat zit hij dicht op de muur, wel moet ik zeggen dat het onhandig is dat er maar 2 HDMI poorten aan de zijkant zitten waardoor bij het ophangen wel goed nagedacht moet worden over de kabels die erin moeten. dit geldt ook voor de digitale audiokabel die aan de achterkant zit.

na het ophangen was het installeren geblazen, door het gebruikersvriendelijke proces is het installeren van de televisie een makkie. het is een simpel menu waar je doorheen kan klikken en met behulp van je telefoon kan je meerdere apps instellen. wat ik altijd vervelend vond van het instellen van een tv was het typen. de LG komt met de magic remote, dit houd in dat de remote werkt als een soort computer muis, er komt een cursor in beeld die je met behulp van bewegen met de afstandbediening kan bedienen heel handig.

als ik kijk naar het beeld is het een haar scherp exemplaar en dat op 65 inch. de nano deeltjes zorgen altijd voor heldere kleuren. wel is bij donker beeld te zien dat de televisie verlicht wordt vanaf de onderkant. hierdoor heb je soms bij zwart dat het niet echt donker is meer een soort grijs tint.

ik ben zelf een gamer en de 2.1 HDMI poort in samenwerken met de HGIG technologie zorgt voor een lage lag input dus dit houd in geen of minder vertraging bij het spelen van games naar mijn ervaring.

kortom een hele mooie televisie die alles goed aan kan door een quadcore processor. nog een plus punt bijna alles wat ik heb ik mijn huis is van LG waardoor je een dashboard hebt op de televisie waarbij ik mijn wasmachine via de televisie kan besturen of instellen en dit geldt ook voor de koelkast.

is echt een aanrader !

• Gebruikersgemak
  • 4k resolutie

Minpunten

• Plaatsing HDMI poorten.