Sony KD-55A8 - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
5.20 cm dikte
55,0 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 12 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

JU1975 16-08-2020

Super design + vooral heel mooi beeld, overtreft verwachting

Geschreven voor: Sony KD-55A8

Echt hele fijne 4K OLED tv van Sony, geeft zo’n mooi beeld. We waren bijna bezig met laatste aflevering van Luther op Netflix, nadat we een aflevering op deze nieuwe Sony A8 bekeken hadden hebben we besloten om de complete serie opnieuw te gaan bekijken. Wat een verschil echt wat is het een ware bioscoop beleving en een genot om een serie of film op deze 4K OLED te bekijken.

Verder is het super handig dat zowel Chromecast als Airplay 2 ingebouwd zit.

Ben ook begonnen met het selecteren van apps dit zijn er zo veel dus daar moet ik nog even goed voor gaan zitten.

Verder zijn de kinderen helemaal blij want de games met de playstation 4 lijken nu nog veel spectaculair dan dat ze al waren.

Deze TV overtreft onze verwachtingen ook al hadden we voor dat deze nu bij ons staat al flink ons huiswerk gedaan en wisten we op papier reeds dat het een TV zou zijn die niet alleen qua design maar ook qua specificaties bij ons zou passen.

• Gebruiksgemak
  • Hoeveelheid apps

Minpunten

• Nog geen minpunt gevonden

prnd1582 07-09-2020

Mijn eerste OLED ervaring

Geschreven voor: Sony KD-55A8

Na jaren een full HD TV van Philips te hebben gehad ben ik overgestapt op de nieuwe OLED tv van Sony. Waar ik voorheen niet dacht dat een OLED tv zo veel verschil zou bieden moet ik hier volledig op terugkomen.

Het beeld en het kleurenspectrum van de TV is adembenemend. Uiteraard wel wanneer je de juiste content afspeelt. Een natuurdocumentaire of een film met special effects is next level. Zoals sony ook zelf aangeeft; zwart is echt zwart. Gezien ik veel game zie ik dit ook terug in het contrast bij bijvoorbeeld Call of Duty Warzone. Er zit een HDR functie op de TV, ook tijdens het gamen, maar mijn voorkeur gaat uit om deze functie uit te schakelen. Het beeld en de kleuren voelen dan in het begin wat "fletch" uit met weinig saturatie maar na een aantal uur merk je dat alles beter zichtbaar is. De input lag van de Sony zou iets beter mogen zijn, ook al wordt deze wel geboost op het moment dat je "gamemode" aanzet. Al met al is het wel een fikse verbetering in vergelijking met mijn vorige TV.

De X1 processor is wel ontiegelijk snel; switchen tussen apps zoals netflix, youtube, gebeurt binnen no time. En ook het geluid is benoemswaardig. Zelf heb ik geen playbar maar het geluid dat uit de Sony komt is voor TV begrippen echt goed. Het geluid komt uit het scherm zelf en ook de bass is van prima kwaliteit. Echter merk je wel dat het geluid minder is als je niet recht voor het scherm zit. Uiteraard geen probleem als je tv kijkt maar tijdens het afspelen van muziek via Spotify gaat dan wel de voorkeur uit om een ander geluidsysteem te gebruiken.

Al met al kan ik concluderen dat ik uiterst tevreden ben over deze aankoop. Het design is ook top, de randen zijn dun en past perfect bij ons nieuwe interieur. Ik kan de TV zeker aanraden!

Pluspunten

• Kleurenspectrum
  • Gamemode
  • Strak design
  • Gebruiksvriendelijkheid
  • Snelheid (erg snel)

Minpunten

• input lag kan iets beter
  • Geluid enkel goed recht voor de tv

Bennie 25-08-2020

Mooie kleuren, mooie scherm

Geschreven voor: Sony KD-55A8

Ik heb de Sony A8 Android televisie een paar weken in mijn bezit. Wat me nog steeds weer blij maakt is zijn de mooie kleuren van het beeld.
Kwalitatief lijkt de TV ook prima te zijn, al heb ik heb daarvoor nog te kort in mijn bezit om daar echt iets van te vinden.
Het gebruiksgemak van de tv is goed. Afstandsbediening werkt makkelijk en ik kan er zelfs de tv ontvanger van KPN mee bedienen. Uiteraard kan ik met de afstandsbediening van KPN ook de tv bedienen, maar dat is bijna altijd het geval. Andersom is voor mij de eerste keer.
Het OLED scherm is voor mij echt een aanrader voor iedereen. Op mijn vorige TV was het beeld al prima, behalve bij erg donkere uitzendingen (met name zwart). Op de Sony A8 Android televisie met OLED scherm zijn ook de zwarte ‘kleuren’ prachtig.
Als de TV uitstaat is er een meningsverschil tussen mijn partner en mijzelf. Ik vind het mooi, mij partner vind het te ‘spiegelig’. Smaken verschillen. Wat we beide mooi vinden, is de smalle, bijna onzichtbare rand om de TV.

Pluspunten

• OLED scherm
  • minieme rand

NielsN 21-08-2020

Top kwaliteit Oled TV!

Geschreven voor: Sony KD-55A8

Ik heb de TV nu een maand in huis en het is een ontzettend mooie TV qua design, geluid en natuurlijk beeldkwaliteit. Het in elkaar zetten van de TV is snel gebeur, doordat het een 55 inch formaat is, is het wel fijn om dit met twee personen te doen. Als de TV eenmaal staat is het is een erg stevige constructie met stabiele pootjes.

Het geluid is erg mooi wat uit de TV komt. De techniek die hierin gebruikt wordt zorgt er ook voor dat het geluid uit verschillende plekken "door" de pixels heen wordt gestuurd.

De beeldkwaliteit is natuurlijk is het belangrijkste, ik heb zelden zo'n mooi scherm gezien als dat van deze sony. Doordat het een Oled scherm is worden de pixels als het ware uit gezet en zie je pas echt wat zwart is. Het is een ontzettend scherp beeld doordat het een 4K beeld is, beelden worden heel snel ververst, dus bijvoorbeeld ook een formule 1 wedstrijd is heel goed te zien, en rustig voor de ogen.

Qua aansluiting en apps is de TV ook heel erg makkelijk, ik heb hem verbonden met het internet via een kabel en het werkt ontzettend snel. Het menu is goed en erg gebruikersvriendelijk, apps zijn makkelijk te downloaden.

Pluspunten

• Oled
  • Beeldkwaliteit
  • Gebruikersvriendelijkheid

Minpunten

• Moet ik nog achter komen
  • Heeft een energie B label

JJWJ 19-08-2020

Prachtig 4K Oled scherm van Sony

Geschreven voor: Sony KD-55A8

Erg tevreden met het Sony 55-inch A8 4K Oled scherm. Mijn vorige beeldscherm was 42-inchs groot maar deze extra centimeters bevallen mij meer dan prima. Dit is ook mijn eerste 4K scherm maar wat een verschil met gewoon Full-HD lcd-scherm, zeg. Ik zie het verschil met name terug in de zwarte en donkere kleuren, dit is nu echt zwart en niet grijsachtig. Op het gebruik van Android TV door Sony valt weinig aan te merken. Een enorm aanbod van apps en een mooie integratie van Netflix. Het opstarten van bijvoorbeeld Netflix, wanneer ik deze heb gepauzeerd en achter de screensaver is beland is echt razendsnel. Je merkt dat er een sterke processor en flink wat werkgeheugen in de TV is gestopt om apps snel te kunnen starten. De toevoeging van Voice-assistants zoals Google en Alexa zijn leuk maar gebruik ze nauwelijks. Al met al zeer tevreden over het scherm, het geluid, het design.

Pluspunten

• Kleurweergave

Minpunten

• Ontbreken HDMI 2.1

Rondo14 19-08-2020

Helder en mooi design

Geschreven voor: Sony KD-55A8

Sinds kort heb ik de Sony KD-55A8 in mijn bezit en ben er erg tevreden over. Het beeld is erg scherp. Zelfs voetbal is goed te zien op het scherm in tegenstelling tot veel LED schermen. De TV is makkelijk te bedienen. Nadeel is dat de CI+ module voor het ontvangen van Ziggo niet mogelijk is. Echter, je kan hiervoor een kastje aansluiten dat je van Ziggo krijgt.
Het geluid is erg goed voor een OLED TV Voor nu nog geen soundbar aangeschaft omdat het geluid op dit moment erg goed is. Ben heel erg blij met de aankoop, echt een aanrader.
Op de afstandsbediening zit een Netflix knop, letterlijk Netflix kijken met 1 druk op de knop, daarnaast zit een chromecast ingebouwd en heeft de tv meerdere Google functionaliteiten. Via Google home kan je de tv dus ook makkelijk bedienen, mooi als je van gadgets houdt.
De vormgeving is mooi, het scherm is vrijwel volledig beeld, waardoor je niet een zwarte rand hebt rond het beeld.

Pluspunten

• Beeld

Minpunten

• Geen CI+ module

Jeffrey 18-08-2020

Een tv die zorgt voor een geweldige kijkervaring!

Geschreven voor: Sony KD-55A8

Sinds enkele weken heb ik de luxe om deze televisie via de Reviewclub te mogen testen. De tv heeft in deze korte tijd al mijn verwachtingen overtroffen.

Wat mij direct opviel toen ik de tv uit de degelijke verpakking haalde is het design van deze tv. De omlijsting van de tv is heel dun en de grijze stalen voetjes zijn heel stijlvol. Het voordeel is ook dat de voetjes in tegenstelling tot veel andere televisies ook erg sterk zijn.

Daarnaast ben ik onder de indruk van de levendige kleuren van deze televisie. Het 4K Ultra HD OLED beeldscherm laat door de diepe en volle kleuren beelden echt tot leven komen. Hierdoor is tv kijken een hele nieuwe ervaring geworden. Playstation 4 games lijken bovendien plotseling nieuwe games, omdat je de games door de kwaliteit van het beeldscherm veel meer beleeft.

Ik ben ook onder de indruk van de mogelijkheden om direct je foto's, video's en muziek naar de televisie te streamen. De ingebouwde Apple Airplay 2 en Google Chromecast zorgen ervoor dat je binnen een handomdraai de gewenste content naar de tv streamt. Daarnaast biedt de televisie door de snelle processor de mogelijkheid om razendsnel tussen de content de switchen. Het ene moment luister je naar Spotify, het andere moment kijk je naar je favoriete serie op Netflix.

Vervolgens heeft de geluidskwaliteit van de televisie mij ook positief verrast. Ondanks dat het geluid van een televisie nooit zou kunnen tippen aan het geluid van een externe luidspreker, is het prima om tv te kijken zonder een externe speaker. Voor het luisteren van muziek kies ik echter wel om mijn externe speakers aan te zetten, omdat je hierdoor nog wat extra bass toevoegt aan het geluid.

Tenslotte heb ik ook een kritische opmerking over de tv. Tot op de dag van vandaag is het mij nog niet gelukt om de Ziggo Mediabox aan de televisie te koppelen. Ik ben er echter nog niet achter of dit aan de tv of aan de Mediabox ligt. Verder was het installeren van de televisie erg eenvoudig, de televisie is binnen korte tijd in te stellen.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Levensechte kleuren
  • Apple Airplay 2 en Google Chromecast
  • Snelheid

Minpunten

• Koppelen van Ziggo Mediabox

Snoepiejudge 18-08-2020

Prachtige televisie

Geschreven voor: Sony KD-55A8

Ik heb deze prachtige tv van Sony mogen testen via de revieuw club.
Deze werd thuis geïnstalleerd, oets wat ik erg prettig vond want de installatie vergde nogal wat aandacht tijd.

Wat mij als eerste opviel toen hij geïnstalleerd was, was het prachtige beeld.
De kleuren zijn veel dieper en intenser en zelfs oude films zien eruit als nieuw.
Het is echt een bioscoop in je woonkamer.

Het geluid is vele malen beter dan dat van onze oude televisie. De stemmen zijn goed hoorbaar zonder dat hij heel hard staat.
Een soundbar zou niet eens meer nodig zijn zo goed en mooi geluid.

De televisie is extreem dun en heeft een mooi strak desing.
Zijn vele apps maakte het voor ons erg aantrekkelijk om voor deze televisie te gaan.
Ook werkt de televisie via google home, daar hebben we zelf nog meer van en is dus gemakkelijk aan te sluiten op het systeem.

Ik had me ingelezen over de tv voor ik hem thuis ontving maar hij overtreft al mijn verwachtingen!

Pluspunten

• Haar scherp beeld
  • Veel apps
  • Google home
  • Goed geluid

Minpunten

• Lastig installeren

Denzie 17-08-2020

Wat een heerlijke televisie!

Geschreven voor: Sony KD-55A8

Een week geleden deze televisie in huis gekregen om te testen en ik was direct verkocht.
Een fijn design met scherpe lijnen, een erg klein randje om het scherm en een zeer gemakkelijke bevestiging van de poten. Eenmaal aangezet loodst de televisie je door de (zeer gemakkelijke) installatie heen en kan je beginnen!
Als fervent Netflix gebruiker en games (met kleine regelmaat) ben ik gelijk mijn favoriete activiteiten gaan uitvoeren en ik ben bijzonder verrast!
Haarscherp beeld, voldoende aanpassingsmogelijkheden, intuïtieve bediening en een goede kijkhoek. De donkere tinten zijn zo goed uiteengezet door de Pixel contrast booster dat in erg donkere scènes de verschillende minieme kleurverschillen duidelijk naar voren komen. Iets dat ik nog nooit eerder gezien heb. Heb na een week nog een marathon van een gouwe ouwe serie afgespeeld, officieel in Blu-ray kwaliteit. Wat een beeld! Scherp, niet te verzadigd en heerlijk helder.
Aan te raden voor iedereen die interesse heeft in een dijk van een televisie!

Pluspunten

• Pixel Contrast Booster
  • Geweldig design
  • Goede upscaling van mindere kwaliteit beeld

Minpunten

• Even spelen met de beeldweergave is aan te raden

xpower 16-08-2020

prachtige beeld

Geschreven voor: Sony KD-55A8

Heel onverwachts ben ik in geleenheid via review club gesteld om Sony bravia kl-55A85 te mogen testen.
op begin was wel wat verwarring welke model heb ik mogen testen op de doos staat KL-55A8 en op de televisie
KL-55A85 wat is nu de verschil hmmm. Heb Sony gebeld niet echt een goede antwoord gekregen.
zelf op onderzoek gegaan .Wat ik kon vinden is de model tafel voet is anders bij de een is die in hoogte verstelbaar
handig als je een sound bar wil plaatsen in mijn geval was dat niet de geval helaas .
volgende wat ik kon vinden is de afstandsbediening wat niet verlicht is zal wel handig zijn bij zo klasse tv
zeker als het donker in de kamer is bij spanende film.
De tv was heel snel geleverd professioneel uit een mooie slimme doos gehaald pootjes gemonteerd door de transporteur.
En dan staat de mooie oled tv van sony wat nu. Geen boekje er bij ben van van maar ja toch aan de slag gegaan.
De tv aangezet de eerste handleiding staat op scherm gewon volgen wat er staat en klaar.
Prachtig mooi beeld en goed geluid.dat zijn mijn eerste indrukken van de tv.

Pluspunten

• strak beeld
  • makkelijke menu
  • goed geluid

Minpunten

• afstandsbedining

Fleaux 15-08-2020

Verfijnd design, prachtig beeld, goed geluid!

Geschreven voor: Sony KD-55A8

Wat een gaaf beeld! Ieder beeldelement kan worden gefinetuned naar jouw wensen, bijna te veel keuze :) Er is zelfs een speciale functie om je beeld te optimaliseren voor Netflix!

Qua helderheid en kleurdiepte ben ik blij verrast. Intense kleuren, diepe zwarte tonen en dat op een heel helder scherm.
Vooral over de scherpte ben ik erg te spreken. Op mijn oude TV had ik vaak dat wanneer er veel beweging in het beeld zat, er een blurr ontstond rondom bewegende objecten. Bij deze Sony TV blijft het beeld haarscherp en dat kijkt zoveel fijner!

Ook het geluid is erg goed, diepe basstonen die je niet zomaar bij iedere tv krijgt. Ik heb zelf geen soundbar maar bij deze TV is dat ook niet eens echt nodig.

Het instellen van de TV was wel ingewikkeld. Veel stappen, duizend-en-een dingen om in te stellen en de voice control werkte bij ons in eerste instantie niet goed terwijl me dit wel een hele leuke functie lijkt om eens te proberen. Maar eenmaal ingesteld is hij snel en makkelijk in gebruik!

Pluspunten

• Design van de TV
  • Kleurratio en beeldscherpte
  • Snel en makkelijk in gebruik
  • Bijzonder goede geluidskwaliteit voor een TV
  • Beeld volledig in te stellen naar eigen wensen

Minpunten

• Heel karwei om in te stellen
  • Voice bediening lastig om in te stellen

Erik Meijvis 14-08-2020

Schitterende TV

Geschreven voor: Sony KD-55A8

Ik heb deze Sony televisie mogen uittesten via ReviewClub NL. Het eerste dat meteen opvalt is het beeld zelf. Het OLED scherm van Sony geeft een prachtig beeld. Het beeld is naar wens in te stellen, maar voor mij was de ''levendig'' stand het best. De zwartwaarden in donkere kleuren laten een echt diepe kleur zien. Bij de meeste LCD of QLED schermen vind ik de kleuren al snel te licht en dit oogt een stuk mooier.

Wat bij deze tv ook meteen opvalt is het geluid. Bij veel van de tegenwoordige televisies ben je al snel ''verplicht'' om een soundbar aan te schaffen, omdat het geluid simpelweg niet voldoet, geen diepte heeft en de bas ver te zoeken is. Bij deze televisie werd ik aangenaam verrast. Het geluid komt niet vanuit de achterkant van de televisie, zoals je wel vaker ziet, maar uit het beeld zelf. Het geeft een veel betere geluidservaring en ook de bastonen zijn een klasse beter dan bij de doorsnee televisie van tegenwoordig. Uitbreiden met een soundbar zal uiteraard een nog beter geluid geven, maar mocht je deze niet hebben, dan verzorgt deze televisie al een kwalitatief goed geluid.

De installatieprocedure is een ander verhaal. De televisie is vrij lastig in te stellen. Het overnemen van je WiFi om de tv snel in te stellen was een ellende en wilde niet meewerken, waardoor ik uiteindelijk maar handmatig ingesteld heb.

Pluspunten

• Geweldige beeldkwaliteit
  • Goed geluid voor fabrieksspeakers
  • Veel aansluitingen aan de achterzijde

Minpunten

• Lastig in te stellen
  • Geen draaibare voet